Jump to content

Dyskusja o Roadmapie SR


Recommended Posts

Echh, obiecywałem sobie, że już nie będę zabierał głosu, ale chyba muszę...

Panie Piotrze, po pierwsze - cieszę się, że się Pan odezwał i to kilka razy. Kontakt ze społeczenością, szczególnie Pana, jest na wagę złota.

Po drugie - w sprawie niedomówień, trochę sami jesteście sobie winni. W większości spraw jest tutaj z Waszej strony nieustające milczenie. Trochę się to poprawiło, ale tylko trochę. Za to twórcy chętnie udzielają się na Discordzie, tyle, że nie każdy korzysta z Discorda i przede wszystkim nie każdy ma ochotę przewijać dyskusję, w której pojawia się często kilkaset wpisów w ciągu kilku godzin i jakieś informacje od Was po prostu giną w gąszczu wypowiedzi. Stąd bierze się potem zjawisko, że ktoś coś gdzieś powiedział, ale przedwczoraj, a dzisiaj go nie ma ma czacie, więc nie ma jak się do tego odnieść.

Po trzecie - nie dziwcie się ludziom, że im się dłuży. Nawet, jeśli z Waszej perspektywy to wygląda inaczej i czujecie, że część graczy traktuje Was zbyt surowo, to potraktujcie to jako głos konsumentów. Jesteśmy reprezentacją Waszego rynku zbytu i te narzekania (choć wiemy, że Polacy lubią narzekać i lubią mieć "teraz-już") są jakimś papierkiem lakmusowym Waszej klienteli. Nie tylko Polacy tracą cierpliwość, co widać chociażby na FB. Trzeba też uczciwie powiedzieć, że nie wszyscy narzekają. Widocznie są bardziej cierpliwi albo mają ciekawsze życie ode mnie. Albo też nie są tak napaleni na symulatory kolejowe. Nieważne.

Pan wie najlepiej, jakie możliwości rozwojowe ma Wasza firma, ale może warto pomyśleć o rozbudowaniu zespołu albo przekazanie pewnych rzeczy podwykonawcom? Nie wiem, nie mam w Waszą sytuację wglądu, ale w ostatnich miesiącach wydałem ponad pół tysiąca złotych na produkty konkurencji. Te pieniądze mogły by być u Was gdyby... No właśnie, gdyby było je na co wydawać i cieszyć się z konkurencyjnej zawartości/ceny. Ale skoro tego nie ma, no to... pieniądze poszły na zachód.

Pozdrawiam i życzę spokojnych Świąt Zmartwychwstania. Ciężko pracujecie, to i odpocząć trzeba.

Edited by MALECKI
  • I agree 15
Link to comment
Share on other sites

Sporo ludzi nie zauważa tej magicznej gwiazdki która wyraźnie mówi że data wydania tego wszystkiego może ulec zmianie niemniej jednak jeśli po maksymalnym przypuszczanym czasie oczekiwania mamy otrzymać tylko ETCS 1 i 2 poziomu, ET22 oczywiście nie z wszystkimi typami wagonów chyba że zdążycie je zrobić do planowego wypuszczenia dlc żeby dodatek nie był w wersji niepełnej bo jak by to wyglądało że dlc ma brakującą część, to tak jak by do euro truck simulatora wypuścić dlc mapowe bez jednego z krajów. Kolejna rzecz to będą nowe nastawnie...ile? nie wiadomo ale przypuszczam że z 5 może być choć to tylko wróżenie z fusów. Kolejna ciekawa rzecz to dostaniemy tor doświadczalny w żmigrodzie który nie był zapowiadany a na dodatek był wykluczany przez developera o nicku @uetam że nie będzie a jak się później okazało jednak ma zostać dodany w najbliższej aktualizacji. Na koniec będą nowe scenariusze z manewrami ruch AI na trybie jednoosobowym i liczne poprawki. Podsumowując od ostatniej aktualizacji minęły około 4 miesiące a my dostajemy: Scenariusze z manewrami, ruch AI w trybie jednoosobowym, tor doświadczalny w żmigrodzie (rzecz która nie była nawet zapowiadana czyli nowość), ETCS 1 i 2 poziomu (nad którym pracowaliście 3 lata) i ET22 z wyżej wspomnianymi wagonami towarowymi. Powiem wam że jeszcze daleko macie do celu bo po 4 miesiącach zostanie wydana 1/4 wszystkiego co znajduje się na liście i to na tym gracze powinni się skupiać, nie że po tych magicznych 3 miesiącach nie ma wszystkiego, tylko że po trzech miesiącach dostajemy marną ilość rzeczy z roadmapy. W takim razie, skoro w takim tempie to idzie, to kiedy zostanie wydane wszystko co znajduje się na tej liście jeśli minęły 4 miesiące a brakuje jeszcze sporej części? pół roku? rok? Przejdę teraz do innego tematu a mianowicie podejścia developerów do graczy, brakuje ewidentnie bardziej rzetelniejszych informacji na temat postępów w pracach nad grą żeby nie były tworzone teorie spiskowe. Wystarczy powiedzieć nad czym pracujecie i co powinno zostać wydane w najbliższej aktualizacji a w przypadku możliwości nie wyrobienia się z terminem przekazać tą informacje graczom w sposób zrozumiały bo zdarzają się spowolnienia w firmach bo przykładowo nie ma kilku pracowników którzy mają kluczową role w projekcie i nic na to nie poradzimy. Samo podejście developerów do graczy jest aktualnie tragiczne i na waszym serwerze sypią się przerwy w postaci mutów i często jest to bez podanego powodu tylko w celu podbicia swojego mniemania bo jest się adminem na serwerze przez co zostałem zbanowany permanentnie przez niewiadomą mi osobę na serwerze discord co uniemożliwia mi przeglądanie informacji o sneak peekach i aktualizacjach ale no cóż, nie można mieć wszystkiego. Skoro mowa o serwerach to co się dzieje na serwerach w grze? Jak wiadomo, syf, bałagan, pełno trolli i faworyzowanie ludzi, jak żyje to bardziej karygodnej administracji nie widziałem. Była nawet sytuacja jak gracz @Ryzyk siedział bodajże na sosnowcu głównym (PL2) i moderatorka o nicku  @Kamila zaczęła mu kasować przebiegi i robić jakieś cuda niewidy pewnie w celu wypuszczenia jakiegoś pociągu w złym kierunku żeby udowodnić jego domniemaną winę trollowania (Dokładnie co się stało może powiedzieć ten gracz bo mogłem coś przekręcić i nie chce też udowadniać 100% winy tej moderatorki bo mogło być inaczej). Podsumowując gra może mieć potencjał, ale przykro mi to stwierdzić nie z taką administracją w grze, nie z takimi developerami którzy raz mówią że czegoś nie będzie a potem się nagle okazuje że będzie i olewający społeczność i nie z takim bałaganem na serwerach multiplayer. Dziękuje za to że mogłem się udzielić, pozdrawiam i wesołych świąt.

  • Like 3
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Szociu napisał(a):

Wykreślacie te rzeczy co najmniej jakby zostały anulowane i wyrzucone do śmietnika.

To ja mam takie pytanie: kiedy będzie w końcu ten save? (orientacyjnie) bo ja zawiesiłem granie w SR do czasu save bo jedną nockę, a nawet 3 poświęciłem żeby przejechać na singlu Warszawa - Katowice i z powrotem, ale nie chcę sobie psuć rozgrywki i kończyć w środku trasy (co mi się zdarzyło ostatnio jak nie dałem po prostu rady dłużej grać). Czekałem na save żeby sobie normalnie pograć.

  • I disagree 3
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, adamets2 napisał(a):

To ja mam takie pytanie: kiedy będzie w końcu ten save? (orientacyjnie) bo ja zawiesiłem granie w SR do czasu save bo jedną nockę, a nawet 3 poświęciłem żeby przejechać na singlu Warszawa - Katowice i z powrotem, ale nie chcę sobie psuć rozgrywki i kończyć w środku trasy (co mi się zdarzyło ostatnio jak nie dałem po prostu rady dłużej grać). Czekałem na save żeby sobie normalnie pograć.

Save będzie wraz z wyjściem z EA. Kupując grę w EA powinno się mieć świadomość, że nie jest ona skończona. Przy takim podejściu trzeba było poczekać. Jest nawet taka plansza przy uruchamianiu która o tym informuje.

  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Szociu napisał(a):

Efekt może być taki, że będziemy zmuszeni odciąć development od społeczności i ich sugestii, żeby pracować w spokoj

A ta gra, ten Simrail to powstaje dla Was, czy dla tej nieszczęsnej, wymagającej (bo głosującej własnym portfelem) społeczności? Od nas przecież już się w sumie odcieliscie, forum można by w zasadzie zamknąć. Piszemy tam sami do siebie, bo prędzej ujrzymy na ulicy żywego Elvisa Presleya niż jakiegoś dewelopera na forum.

Ta gra to nie jest darmowa Maszyna czy TD2. Tam deweloperowi można dużo wybaczyć, bo robienie czegokolwiek to tylko jego dobra wola. Wy za swoją pracę chcecie naszych pieniędzy a jednocześnie wypinacie się na Waszą docelową klientele. Może więc lepiej zamknijcie już ten projekt przed światem i grajcie (twórzcie) sobie w swoim zamkniętym gronie? Już nie będziecie musieli czytać naszych narzekań, z drugiej strony Wy nie będziecie musieli więcej zniżać się do jakichś tam rozmów ze społecznością.

  • Like 2
  • I disagree 6
  • Haha 1
  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, IR45 napisał(a):

Kupując grę w EA powinno się mieć świadomość, że nie jest ona skończona.

Kupując grę 10 marca 2023r byłem pełen świadom że to wersja EA. Byłem też uświadomiony dodatkowo na forum że planowane wyjście z EA będzie za max 6 miesięcy. Ale to nic. Na Factorio 2.0 czekam jeszcze dłużej niż na EA Simrail. Tylko że tam mam regularne raporty z postępu prac i komunikację z klientami.   https://factorio.com/blog/1       Nie mam pretensji do Pana Szota że nie dostałem jeszcze manewrów i np save game. Ja mam pretensje że pomny swojej niefortunnej wypowiedzi o aktualizacji jesień 2023 znowu strzela sobie w nogę z terminem 1-3 miesiące. A jak już jest dead time to z uśmiechem na ustach że macie 1/5 z tego co obiecaliście i się cieszcie z tego. 

 

11 godzin temu, Akuma Masayoshi napisał(a):

Podsumowując gra może mieć potencjał, ale przykro mi to stwierdzić nie z taką administracją w grze, nie z takimi developerami którzy raz mówią że czegoś nie będzie a potem się nagle okazuje że będzie i olewający społeczność i nie z takim bałaganem na serwerach multiplayer.

 

I to co napisał Pan Akuma. Tu jest właśnie problem. A nie że ja chce TERAZ i JUŻ. 

 

  • I agree 9
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, mluczak.kutno napisał(a):

A ta gra, ten Simrail to powstaje dla Was, czy dla tej nieszczęsnej, wymagającej (bo głosującej własnym portfelem) społeczności? 

Ta gra to nie jest darmowa Maszyna czy TD2. Tam deweloperowi można dużo wybaczyć, bo robienie czegokolwiek to tylko jego dobra wola. Wy za swoją pracę chcecie naszych pieniędzy a jednocześnie wypinacie się na Waszą docelową klientele. 

3 godziny temu, misiekczołgista napisał(a):

Kupując grę 10 marca 2023r byłem pełen świadom że to wersja EA. Byłem też uświadomiony dodatkowo na forum że planowane wyjście z EA będzie za max 6 miesięcy. 

Tylko pomijacie fakt, że na premierze gry w EA obiecywanej zawartości było o wiele mniej. Nie było nic o trasie Tunel-Kraków, EN57, z tego co wiem trasa przez Przemiarki też nie była pierwotnie planowana. Trochę konsekwencji, jak cokolwiek się opóźni to jako pierwszy leci argument "przecież zapłaciłem i było obiecane", ale jak pojawia się za darmo coś nowego, co nie było obiecywane to nagle osoby używające tego argumentu siedzą cicho. Twórcy sami przyznali, że gra już dawno wyszła by z EA gdyby nie właśnie dodawanie tych nieplanowanych poczatkowo rzeczy, a ja osobiscie wole, zeby bylo wiecej nowego contentu nawet  kosztem lekkiej obsuwy czasowej.

  • Like 1
  • I agree 11
Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, jumps napisał(a):

gra już dawno wyszła by z EA gdyby nie właśnie dodawanie tych nieplanowanych poczatkowo rzeczy

Czyli wszystko byłoby dobrze, gdyby nie ci źli klienci... Ten argument już padł z ust jednego dewa przy EN57- przecież już dawno by wyszło w pełnej wersji, ale WAM się zachciało EN57. Ja zaś siedzę na tym forum od samego początku EA, na discordzie SR niewiele krócej i absolutnie nie kojarzę jakiegoś ciśnienia ze strony społeczności na wprowadzenie kibla, czy tam robienie trasy do Krakowa. Tzn ciśnienie było, ale o ile mnie pamięć nie zawodzi, pojawiło się ono dopiero po zajawce, że w ogóle developerzy coś takiego chcą zrobić.

 

26 minut temu, jumps napisał(a):

"przecież zapłaciłem i było obiecane"

No właśnie, zapłaciłem za to, co było obiecane i chciałbym to kiedyś dostać. Może chciałem sobie pojeździć parowozem po trasie z lat 80 i dlatego tą grę w ogóle kupiłem? A tu zamiast parowozu najpierw będe mieć Żmigród, którego miało jednego dnia nie być a drugiego dnia nastąpiła zmiana planów o 180 stopni... Wiesz, dodawanie nowego contentu za free jest fajne, ale niech nie blokuje to prac przy "podstawowej" treści gry. Bo ileż można czekać na ten parowóz...

 

26 minut temu, jumps napisał(a):

a ja osobiscie wole, zeby bylo wiecej nowego contentu

Ja bym wolał, żeby WRESZCIE naprawiono pierdoły z czasów jeszcze playtestów. Jak np. śmieszne kiwanie się lokomotywy, zbugowany dźwięk czy kiepski dystans renderowania torów. No i można by wreszcie naprawić tutorial EN57, od czasu do czasu wciąż ktoś ma problem z załączeniem WS-a...  No ale będę mieć Żmigród.

Edited by mluczak.kutno
Ortografia
  • Like 1
  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, jumps napisał(a):

Tylko pomijacie fakt, że na premierze gry w EA obiecywanej zawartości było o wiele mniej. Nie było nic o trasie Tunel-Kraków, EN57, z tego co wiem trasa przez Przemiarki też nie była pierwotnie planowana. Trochę konsekwencji, jak cokolwiek się opóźni to jako pierwszy leci argument "przecież zapłaciłem i było obiecane"

10 marca kupuję grę. Demo pobrałem jak dobrze pamiętam dwa dni wcześniej. Czyli 8 marzec.

9 marca na forum, dzień przed zakupem gry przeze mnie jest wpis 

 

Jest tam zapowiedz i EN57 i Tunel-Kraków. Ja nic nie wymyślam. W dniu zakupu gry przeze mnie  to już było na oficjalnym forum. Ja rozumiem że towarzystwo wzajemnej adoracji z discorda broni Pana Szota. Jaka obsuwa jak już 9 marca było oficjalnie podane nad czym pracujecie.  Jakie ja płace i wymagam? Coś obiecujecie, nie dajecie, rżniecie głupa że ja mam zwidy i dziury w pamięci. I to ja mam czuć się winny? Moja wina że obiecujecie coś a potem wszyscy winni tylko nie ten co za to odpowiada?

Wiecie co? Nie kompromitujcie się już coraz bardziej.  Jedynie usuwanie archiwalnych wpisów przez Was spowoduje że wyjdzie na Wasze. 

Arkadio40  18 luty  Na 100% masz pewne że trasa Tunel - Kraków będzie w najnowszej Aktualizacji

Arkadio40  wczoraj wpis   To zrób lepiej i samemu

Tak to się zmienia zdanie w zależności jak to Simkolowi odpowiada. 

Trasa przez Przemiarki:))))) Opublikowana 17 kwietnia. Czyli w styczniu nie było jej a w kwietniu była. No patrz jaki przypadek. W trzy miesiące się dało a  potem 12 miesięcy się nie da. 

Jak już pisałem powyżej. Słabo się bronicie. 

 

 

 

  • Like 1
  • I disagree 1
  • I agree 9
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, mluczak.kutno napisał(a):

A tu zamiast parowozu najpierw będe mieć Żmigród, którego miało jednego dnia nie być a drugiego dnia nastąpiła zmiana planów o 180 stopni... Wiesz, dodawanie nowego contentu za free jest fajne, ale niech nie blokuje to prac przy "podstawowej" treści gry. Bo ileż można czekać na ten parowóz...

A jesteś pewien że jedno wpływa na drugie? Bo raczej odpowiedzialne są za to różne zespoły, wątpie że parowóz i tor w Żmigrodzie robią ci sami ludzie. 
 

59 minut temu, misiekczołgista napisał(a):

Jest tam zapowiedz i EN57 i Tunel-Kraków. Ja nic nie wymyślam. W dniu zakupu gry przeze mnie  to już było na oficjalnym forum. Ja rozumiem że towarzystwo wzajemnej adoracji z discorda broni Pana Szota. Jaka obsuwa jak już 9 marca było oficjalnie podane nad czym pracujecie. Jakie ja płace i wymagam? Coś obiecujecie, nie dajecie, rżniecie głupa że ja mam zwidy i dziury w pamięci. I to ja mam czuć się winny? Moja wina że obiecujecie coś a potem wszyscy winni tylko nie ten co za to odpowiada?

No fakt, było zapowiedziane. A czy gdziekolwiek było napisane kiedy będzie? O ile mogę zrozumieć pretensje co do obsuwy wyjscia z EA, bo fakt był wielokrotnie przekładany termin i było napisane co ma zostać na wyjscie z EA zachowane, tak jeśli chodzi o trasę do Krakowa to nigdzie przed ostatnią roadmapą żadnego terminu nie miałeś podanego. Równie dobrze mogłoby to wyjść za dwa lata i powinieneś wziąć to pod uwagę przy zakupie.

W porównaniu z tym co było kiedyś różnica dla mnie jest ogromna. Otrzymujemy screeny z developmentu, roadmapy i orientacyjne terminy. Tylko no właśnie, kiedyś terminów nie było - źle, bo cisza i nie wiemy kiedy się mamy czego spodziewać. Dostajemy orientacyjne terminy - też źle, bo potem się zdarzy obsuwa i jest płacz, że oszustwo, obiecali i nie ma.

 

59 minut temu, misiekczołgista napisał(a):

Trasa przez Przemiarki:))))) Opublikowana 17 kwietnia. Czyli w styczniu nie było jej a w kwietniu była. No patrz jaki przypadek. W trzy miesiące się dało a  potem 12 miesięcy się nie da.

Co to ma do rzeczy? Porównujesz 13km linii przez pola pośrodku niczego do 50km linii, dodatkowo do miasta z dużą stacją węzłową, w którym trzeba ręcznie wymodelować budynki i dworzec.
 

59 minut temu, misiekczołgista napisał(a):

Ja rozumiem że towarzystwo wzajemnej adoracji z discorda broni Pana Szota. [...] Wiecie co? Nie kompromitujcie się już coraz bardziej.  Jedynie usuwanie archiwalnych wpisów przez Was spowoduje że wyjdzie na Wasze. 

No tak, nie z wami to przeciwko wam. Kiedy trzeba było krytykować tworców, to ich krytykowałem. Kiedy wykonują dobrą robotę to chwalę. A na Discordzie mam banicję, więc do tego grona się nie zaliczam 😉

 

Edited by jumps
  • I disagree 2
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, IR45 napisał(a):

Save będzie wraz z wyjściem z EA. Kupując grę w EA powinno się mieć świadomość, że nie jest ona skończona.

Ale my przecież jesteśmy w temacie o roadmapie, a nie samej grze? Przecież ja bardzo chwaliłem Twórców za tą grę. Tak - oczywiście miałem świadomość, że nie ma save kupując grę, ale powstała roadmapa więc w związku z brakiem wdrożenia save teraz 22.04 zadałem pytanie kiedy orientacyjnie będzie

13 godzin temu, IR45 napisał(a):

 Przy takim podejściu trzeba było poczekać. Jest nawet taka plansza przy uruchamianiu która o tym informuje.

A może wiedząc o tych brakach, mimo wszystko, chciałem wesprzeć naszych Polskich Twórców? Pomóc im? Poza tym czy ja piszę, że żałuję, że kupiłem? Absolutnie nie. Te kilka(naście) razy co pograłem mam mega fajne wspomnienia. Gra jest super, ale jak dla mnie to z całej road map to co obecnie będzie to jakieś nieporozumienie? Manewry, na których mi nie zależy, które jeszcze wydłużą/utrudnią rozgrywkę, bez jednoczesnego dodania save? DLC cargo gdzie pisałem, że towary cieszą się mega małą popularnością? Niech Prezes spółki zada sobie trud i policzy ile towarów jest jako scenariusze i w ogóle ile jest tras wyłącznie towarowych w stosunku do wyłącznie pasażerskich w TSW2/3/4 i pomyśli dlaczego Doveatil kompletnie dało sobie spokój z towarami... No chyba, że po prostu są tak łatwe do zrobienia, że można było zrobić już teraz. To zmienia postać rzeczy. Ale na steam nawet Matamet pisał krytyczno ironicznie o wydawaniu DLC do gry w EA... Dla mnie z tych 3 zmian i to dopiero na 22.04 to jedyna fajna rzecz to ten edytor scenariuszy. Ok - coś jest fajne, żeby nie było, że tylko krytykuję, ale brak save naprawdę uważam za bardzo złe podejście. Nie zgadzano się ze mną z radiem, zwierzątkami itp. Ok mogło to być kontrowersyjne choć ja uważam za słuszne, ale akurat save to naprawdę chce bardzo wielu graczy. Zwyczajnie - naprawdę z wyjątkiem jakiś nastolatków w czasie ferii i osób bezrobotnych nikt nie ma czasu ciurkiem na grę po kilka godz. Kwestia save nie wydaje się jakąś moją fanaberią tylko rzeczą naprawdę potrzebną, która na dzień dzisiejszy może odepchnąć wielu graczy.

Oczywiście po cichu liczyłem i na to DLC Łódź-Warszawa i trasę do Krakowa, ale mogę zrozumieć przesunięcie, ale brak save?

Ale generalnie mówi się trudno. To tylko gra. Jak się kocha to poczeka 🙂 Ja już sobie koduję i nastawiam sobie w głowę termin na to wszystko co jest w roadmapie na koniec 2024 (bez względu na obiecanki Producentów) i jak będzie wcześniej to się ucieszę, a jak nie to się nie rozczaruję...

Będzie edytor scenariuszy (mam nadzieję prosty) to sobie zrobię jakieś scenariusze na godzinę lub dwie i też będzie ok. A żeby przejechać osobowym całą trasę z Warszawy do Katowic (ponownie) to poczekam na save...

Alleluja i do przodu 🙂

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.03.2024 o 17:32, Arkadio40 napisał(a):

To zrób lepiej i samemu

Jak gra będzie za free to mogę sobie czekać , ale jeśli wydałem na nią ciężko zarobione pieniądze to oczekuje że ktoś będzie dotrzymywał słowa które dał a nie wiecznie opóźnianie terminu i robienie z ludzi idiotów !!!

  • I disagree 3
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

Nie jestem specem od marketingu, ale wydaje mi się, że już lepiej byłoby przesunąć wszystko o miesiąc czy dwa i zrobić wszystko z roadmapy - tym bardziej, że była gwiazdka, niż tak teraz robić tylko część. Ale z kolei były zarzuty tu na forum, że są za rzadko aktualizacje więc może dlatego. Mnie manewry kompletnie nie jarają, ale spora liczba graczy tego oczekiwała więc to się broni. Ale jeszcze większa oczekiwała save bo nawet na innych forach o tym ludzie pisali, że jak mają grać ciurkiem kilka godzin. A już mało co broni się wydanie jako płatnego DLC Cargo Pack, ale to akurat to już dokładnie będą wiedzieć sami Producenci po wynikach sprzedaży... Dobrze, że może teraz na początku wchodzą te manewry i te towary bo jak ludzie na steam, masowo po 22.04 zaczną narzekać, że za trudno, że nic nie rozumieją itd to w przyszłości producenci może pójdą trochę inną drogą...

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, adamets2 napisał(a):

... Dobrze, że może teraz na początku wchodzą te manewry i te towary bo jak ludzie na steam, masowo po 22.04 zaczną narzekać, że za trudno, że nic nie rozumieją itd to w przyszłości producenci może pójdą trochę inną drogą...

Nie zauważyłem , aby ktoś tu narzekał że gra jest zatrudna jedynym problemem na tą chwilę jest to że nie ma tu porządnych samouczków do trybu dyżurnego jak i maszynisty .

  • I disagree 1
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

@Igx no ja narzekałem 🙂 Narzekał WB - wkleiłem nawet link do jego jazdy jak nie mógł odpalić przez 40 min. lokomotywy + głosy na steam. Jak dojdą manewry + towary, które dosyć ciężko się prowadzi to zacznie się płacz.

Jesteśmy w temacie na multi gdzie wchodzi się do już jadącego składu i tak - to jest proste. Patrząc przez pryzmat tego ok. Ale na singlu gdzie mamy odpalenie lokomotywy od zera to już nie jest takie proste. Ja musiałem porobić notatki. Od paru miesięcy o tym piszę. A przypominam - manewry mają być (na razie) wyłącznie na singlu. Nawiasem mówiąc sam założyłem wcześniej identyczny temat w dziale singlowym.

To forum nie zadecyduje o wynikach sprzedaży i bardzo zalecam Twórcom sprawdzenie komentarzy steam pod tymi zmianami, płynące od graczy z całego świata 🙂 Żeby nie było, że tylko mnie zależy na save 🙂 

Edited by adamets2
  • I disagree 5
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Skoro już o tym mowa w tym temacie, napiszę również małą dygresję - wcześniej także jeździłem z tzw. "wspomagaczami", nawet w single, ponieważ nie mogłem się przemóc na jazdę bez wskazówek ze względu na, mówiąc kolokwialnie, rozmazany obraz przy szybszej jeździe. Jak już wcześniej było powiedziane, sytuacja taka wynika ze sposobu renderingu, jaki zastosowano w SimRail, w dużym skrócie. Poradziłem sobie z tym, chociaż w pewnym stopniu, przeskalowując symulator w panelu NVidia z rozdzielczości 2K na 4K oraz ustawiając opcję - "DSR - gładkość" na "0". Opcje te współgrają ze sobą i za ich pomocą można wg mnie rzeczywiście poprawić i wyostrzyć obraz, do tego polecam ReShade z tego Forum. Wiem także, że rzeczywiste 4K to jeszcze inna para kaloszy, ale trzeba sobie jakoś radzić, mając obecnie monitor 2K. Piszę to od razu jako małą poradę, ale zdaję sobie równocześnie sprawę, że sporo osób być może stosuje taki zabieg, bo naprawdę warto. Do czego zmierzam? Do tego, że po odpowiednim ustawieniu wszystkiego, można i warto jeździć jednak bez "wspomagaczy", ponieważ jest to niemal "real experience". Dzięki temu symulator się tak szybko też nie znudzi. Wcześniej pisałem również, że dla tych, którzy potrzebują wskazówek, niech one są obecne z możliwością wyłączenia, tak jak jest w tej chwili. Wiem, że nie każdy ma czas i chęci na zgłębianie przepisów. U mnie też różnie z tym bywa, ale się nauczyłem i w tym miejscu pragnę wszystkich tych, którzy jeżdżą ze "wspomagaczami", namówić, aby spróbowali pojeździć na razie na single (bo tam za jakiekolwiek wykroczenia nic nie grozi i można jeździć bezstresowo) tylko z wyświetlonym rozkładem jazdy i podjęli próbę nauki przepisów, bo jak wyżej wspomniałem, naprawdę warto, to zupełnie inny wymiar zabawy. Jednocześnie nie namawiam oczywiście nikogo na siłę, to każdego indywidualny wybór i niech tak pozostanie. 🙂

  • Like 5
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, broniewskijarek napisał(a):

Odnośnie ostatniego sneekpeaku - może głupie pytanie, ale co oznacza przy rozkładzie jazdy to dodane kółeczko z oznaczeniem 5%?

Nie wiem czy się nie pomylę teraz ale jest coś takiego jak profil nachylenia linii może to o to chodzi  albo współczynnik tarcia kół ale co do tego drugiego również nie mam pewności

Edited by adisuper
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Może chodzi o rzeczywisty procent masy hamującej, który musi być większy lub co najmniej równy wartości wymaganego procentu hamującego. Gdy pociąg nie posiada wymaganego procentu masy hamującej, wówczas należy:

 

-zmniejszyć jego prędkość rozkładową lub zmniejszyć masę brutto składu lub włączyć do składu pociągu pojazdy z czynnym hamulcem.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

W TSW4 jest oznaczenie strzałkami czy pod górę czy płasko czy w dół i dodatkowo procentowo, ale to w HUD... Tu była już chyba podobna dyskusja i miało nie być takich oznaczeń na HUD.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   4 members

  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 75 / 87
          • Percentage filling 86%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 28
          • Percentage filling 7%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 15 / 81
          • Percentage filling 19%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 8 / 78
          • Percentage filling 10%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 16 / 82
          • Percentage filling 20%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 1 / 75
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 61
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 42 / 79
          • Percentage filling 53%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 3 / 78
          • Percentage filling 4%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 1 / 29
          • Percentage filling 3%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 3 / 77
          • Percentage filling 4%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 80
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 3 / 85
          • Percentage filling 4%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 11 / 77
          • Percentage filling 14%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 3 / 81
          • Percentage filling 4%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 22 / 34
          • Percentage filling 65%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 22 / 34
          • Percentage filling 65%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 23 / 34
          • Percentage filling 68%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 280 / 1588 Total players
    • 18% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy