Jump to content

Dyskusja o Roadmapie SR


Recommended Posts

15 minut temu, broniewskijarek napisał(a):

Bo w Traxxach 2, które są w Simrail nie ma i nie było nigdy ETCS-a. ETCS jest dopiero w Traxxach 3. Polecam obejrzeć na Youtube kanał 850kn.

Ale taka podstawa jak odliczanie metrów jest. Funkcja odliczania metrów jest bardzo pomocna jeśli śmigasz bez hud. Miałem cichą nadzieję że dadzą w patchu ale niestety lipa. Btw wszystkie odcinki zaliczone od 850kn

  • Like 1
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, en57 napisał(a):

Zgodnie z listą tego co zrobili została ta bezwładność ogarnięta dopiero teraz - rok od zgłoszenia.

mówisz o ewidentnym babolu. Ale szkoda, że plaga nienaturalnego bujania pudła dopadła też Byka. Widać, że zamiast porządnej fizyki pojazdu i postaci, dali co mieli z siódemki 😞 

Byczek lubi się bujnąć, ale po chwili się ogarnia 😄 

 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, qbahn napisał(a):

mówisz o ewidentnym babolu.

Albowiem takie powinno się najsampierw ogarniać. 

Jeśli ET22 ma ruch kamery jak EU07 (czytaj: skopiowany okręt) w symulatorze, który ma ambicje bym czyś więcej aniżeli tylko ładnymi widoczkami ze skopanym oświetleniem, to zupełnie nie rozumiem czym się ET22 w tym momencie różni od EU07... Oprócz oczywistych spraw dot. ilości i układu silników trakcyjnych. ET22 ma zupełnie inne usprężynowanie, nie ma czopów skrętu. Ona zupełnie inaczej zachowuje się pod tym względem niż EU07. Powyżej 100 km/h powinno tam rzucać kamerą jak szalone, szczególnie GÓRA-DÓŁ. Przy przelocie 120 km/h na pierwszej lepszej głowicy rozjazdowej "maszynista" powinien wyskoczyć z monitora 🤣 

  • Haha 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Pomimo pewnych obaw, kupiłem jednak DLC. Nie tyle przez ET22, co po prostu przez nowe wagony- dość już miałem oglądania w kółko tego samego na trasie. I tu błąd, bo ET22 jest według mnie na tą chwilę najlepiej zrobionym pojazdem w SR. Jest maszynownia, realne* uruchamianie od zera, bardzo fajne dźwięki i moim zdaniem najlepiej zrobione wnętrze. Do tego scenariusz "kopalniany" jest miodny, ślizgałem się jak głupi ale jakoś wjechałem tam, gdzie miałem wjechać 🙂 Mam tylko szczerą nadzieję, że scenariusze ukazujące się w przyszłości nie będą uzależnione od zawartości dostępnej w tym jak i w innych DLC. Co do samego patcha, to... Hmm mieszane uczucia. Liczyłem na jakąś "potężniejszą" demonstrację nowego mechanizmu od scenariuszy, tych nowych jest ledwo kilka dwa albo trzy. Jeden ma ponad 4h, bez zapisu gry mało kto chyba przejedzie go do końca. Kilka malowań do węglarek i jedno nowe do EP08 to plus. Liczyłem też na poprawki w chociażby kwestii dystansu renderowania torów- no cóż, jeszcze nie teraz.  ETCS nie używam, skoro już jest Żmigród to pewnie się przejadę. Jeżeli nie czytaliście changelogu, to możecie być zaskoczeni, że lokomotywa chętniej traci przyczepność i że w 07 nie działa radio. Przydałoby się tutorial do 07 zrobić "po nowemu", bo w kwestii obsługi radia akurat coś się zmieniło.

*jakiś praktyk od tej lokomotywy pewnie znajdzie jakiś błąd.

  • Like 1
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, mluczak.kutno napisał(a):

Jeden ma ponad 4h, bez zapisu gry mało kto chyba przejedzie go do końca.

Daj mi wolny dzień i śmignę 😎

Ale tylko wtedy, kiedy dodadzą osiągnięcie na Steam "wytrwałości mechaniku" 🤣 

  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Teraz, mluczak.kutno napisał(a):

moim zdaniem najlepiej zrobione wnętrze.

Yyyyy no krany są żywcem wyjęte z eu07, tekstury nie zostały zmienione przez co zupełnie nie zgrywają się z tym jak został pomalowana cała konsola. I może to kwestia gustu ale kabina wygląda jakby pociąg świeżo wyjechał z remontu.
 

4 minuty temu, mluczak.kutno napisał(a):

Co do samego patcha, to... Hmm mieszane uczucia


Ja wczoraj odpaliłem tą grę tak na chwilę żeby zobaczyć czy jakieś stare bugi poprawili. Lusterka nadal są ohydne i 'odbijają' nic. Te nowe npc w kabinie przenikają się z modelem fotela. Oświetlenie na warszawie centralnej nadal jest skopane. Wyjeżdżając z warszawy centralnej gra się zcrashowała więc to tyle. Więcej mi się nie chciało w to bawić.

  • Like 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, en57 napisał(a):

Daj mi wolny dzień i śmignę

O to to, właśnie wolny dzień. Plecy wytrzymają, oczy wytrzymają, "cztery litery" też dadzą radę. Szkoda, że tylko wolnego czasu nie ma...

13 minut temu, en57 napisał(a):

Jeśli ET22 ma ruch kamery jak EU07 (czytaj: skopiowany okręt) w symulatorze

Tak, buja się. Też liczyłem, że będzie to jakoś urealnione.

4 minuty temu, Rafał napisał(a):

Yyyyy no krany są żywcem wyjęte z eu07

Oj, nie tylko krany. Manometry chociażby też, zobacz że podświetlenie jest takie samo 🙂

4 minuty temu, Rafał napisał(a):

kabina wygląda jakby pociąg świeżo wyjechał z remontu.

Problem dotyczy całości gry. Tu wszystko zostało zrobione i zbudowane wczoraj... 🙂

4 minuty temu, Rafał napisał(a):

Te nowe npc w kabinie przenikają się z modelem fotela.

Nie jestem pewien, ale oni ciągle jadą ze skrzyżowanymi rękoma.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Propo Warszawy to ja czekałem ROJ 15 minut zanim WZD puściło mnie do Włoch torem 3Ł (wróć... to chyba 1Ł, albo 2Ł... no grunt, że po LK 3 🫠) także no... W międzyczasie bot puścił 2 Pendolino do Włoch po torze 1... i przyjął jeden z Włoch na WZP... 

Edited by en57
Link to comment
Share on other sites

W EU07 trzeba włączać zasilanie radiotelefonu - z tyłu wysoko nad głową maszynisty. Dodatkowo na tylnej ścianie jest rozdzielacz zasilania radiotelefonu. Gdybym nie oglądał w niedzielę live'a na MojDzien w KaDe, to bym się nie zorientował, że jest coś takiego - jeszcze przed zakupem DLC... Po zakupie DLC i przejściu samouczka ET22 jest to już jasne. Szkoda że nie ma podpowiedzi albo jasnej informacji/filmiku instruktażowego dla wszystkich...

Edited by broniewskijarek
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Rafał napisał(a):

Ja wczoraj odpaliłem tą grę tak na chwilę żeby zobaczyć czy jakieś stare bugi poprawili. Lusterka nadal są ohydne i 'odbijają' nic. Te nowe npc w kabinie przenikają się z modelem fotela. Oświetlenie na warszawie centralnej nadal jest skopane. Wyjeżdżając z warszawy centralnej gra się zcrashowała więc to tyle. Więcej mi się nie chciało w to bawić.

- nie poprawiono znikającego celowniczka jak się gra na padzie... (było to już raportowane na tym forum) Jak było tak wciąż jest... TRAGEDIA ! Po naciśnięciu jakiejkolwiek funkcji gamepada pojawia się wielki, nie znikający celownik, a jest jeszcze gorzej niż było wcześniej bo po naciśnięciu klawisza z klawiatury znikał też celownik, a obecnie zmienia się w kursor myszki 😞

- sterowanie kamerą zewn. za pomocą pada działa tak jak poprzednio.. czyli źle (co było raportowane na tym forum)

- jak nie było tak nie ma mapowania przycisków padów (nie wszystkie są wykorzystane kompletnie, inne bezsensownie jak lewy/prawy DPAD, którym nie otwiera się drzwi)

- Nie ma wciąż możliwości jak w Fernbusie wyznaczenia sobie odcinka od jednej stacji do innej - tylko tryb single player (czyli szybkiego zrobienie scenariusza - jak zwał tak zwał). Ta funkcja to jak tlen dla tej gry gdzie jest tak dużo stacji i można by sobie puszczać osobówki z dowolnej stacji A do stacji B. Po prostu powinna być możliwość opcji: zrób trasę: wyznaczasz np na początek Łazy, potem inną dowolną stację, stacje po drodze do zatrzymania itd - czyli takie fikcyjne połączenia... + ustawienie dowolnej pory roku i pogody. Przez tą jedną małą funkcję gracze by przestali się nudzić, a gra by dostała tlenu bez dodatkowych DLC...

Ze zmian które wczoraj zauważyłem na szybko to: pojawił się maszynista na kamerze zewn. choć u mnie wczoraj to była dziewczyna w okularach przeciwsłonecznych 🙂 która kompletnie nie przypominała maszynistki (feminizm od słowa maszynista nie wiem jak tu powinien być użyty - drogie Panie nie obraźcie się).

Jest też nowe oznaczenie hamulca - jakiś hamulec zasadniczy - trochę pomaga bo widać kiedy jest zwolniony, a kiedy nie...

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, mluczak.kutno napisał(a):

 Jest maszynownia, realne* uruchamianie od zera

Fansim wczoraj przez godzinę nie był w stanie jej uruchomić, a potem staczał się w tył... Coś jak moje przygody towarem na samouczku... 🙂 Ale to może kwestia towaru, bo potem śmigał pasażerskim... To aprpos tego wszystkiego co pisałem o towarach i do czego nie chcę już wracać i naszej ankiety na forum odnośnie towarów...

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
44 minuty temu, broniewskijarek napisał(a):

W EU07 trzeba włączać zasilanie radiotelefonu - z tyłu wysoko nad głową maszynisty. Dodatkowo na tylnej ścianie jest rozdzielacz zasilania radiotelefonu. Gdybym nie oglądał w niedzielę live'a na MojDzien w KaDe, to bym się nie zorientował, że jest coś takiego - jeszcze przed zakupem DLC... Po zakupie DLC i przejściu samouczka ET22 jest to już jasne. Szkoda że nie ma podpowiedzi albo jasnej informacji/filmiku instruktażowego dla wszystkich...

Będzie lada moment zaktualizowany tutorial dla zwykłej EU07.

  • Like 2
  • Haha 2
  • Thanks 3
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, adamets2 napisał(a):

Fansim wczoraj przez godzinę nie był w stanie jej uruchomić, a potem staczał się w tył...

No Fansim po prostu. Samouczek Byka jest akurat ok, zrób go ze dwa razy i jakoś się nauczysz. Fansimowi jak widać się nie chciało.

  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, uetam napisał(a):

Będzie lada moment zaktualizowany tutorial dla zwykłej EU07.

Czy będzie dodana misja manewrowa w Staszicu dla np EU07? Czy też ktoś kto nie chce kupować DLC CARGO jest graczem gorszej kategorii i nie może pomanewrować?

 

44 minuty temu, mluczak.kutno napisał(a):

No Fansim po prostu. Samouczek Byka jest akurat ok, zrób go ze dwa razy i jakoś się nauczysz. Fansimowi jak widać się nie chciało.

Osoby bez zakupionego DLC CARGO nie miały możliwości przejścia samouczka. Ba, w żaden sposób nie były poinformowane że coś za plecami nad głowa jest w lokomotywie która nie miała planowanych zmian.  Klikasz 1, wskakujesz do kabiny i na pamięć siódemką ruszasz. I potem myślisz myślisz i nadal stoisz. Trochę to było nieprzemyślane pod kątem graczy bez DLC. Ale z drugiej strony super że takie coś jest. Jestem fanem jak największego realizmu w sterowaniu lokomotywą i podczas dyżuru na nastawni. 

 

  • Like 3
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, misiekczołgista napisał(a):

Czy będzie dodana misja manewrowa w Staszicu dla np EU07? Czy też ktoś kto nie chce kupować DLC CARGO jest graczem gorszej kategorii i nie może pomanewrować?

Kiedyś była wzmianka o manewrach w trybie wieloosobowym. Niestety, nie pamiętam, czy wzmianka na ten temat była tutaj na forum, czy na Discordzie. Dotyczyła ona manewrów na dotychczasowych serwerach i miałaby polegać na wykonaniu choćby głupiego oblotu i powrocie danym składem tą samą trasą (mając do dyspozycji trasy Warszawa - Katowice, Warszawa - Łódź, czy Katowice - Kraków). Wielu graczy jest zawiedzionych faktem braku manewrów w trybie wieloosobowym i wiadomo, że takowe urozmaicenie (na pełną skalę) będzie domeną serwerów profesjonalnych, jednak i na zwykłych taka namiastka mogłaby mieć miejsce. (Cieszyłbym się, gdyby i coś towary miały podobnego) 

Edited by KOlorowy
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, adamets2 napisał(a):

 

- sterowanie kamerą zewn. za pomocą pada działa tak jak poprzednio.. czyli źle (co było raportowane na tym forum)

 

Tutaj się zgodzę. Kamera zewnętrzna się przycina i sama zoomuje ( skacze )

 

1 godzinę temu, adamets2 napisał(a):

 

Ze zmian które wczoraj zauważyłem na szybko to: pojawił się maszynista na kamerze zewn. choć u mnie wczoraj to była dziewczyna w okularach przeciwsłonecznych 🙂 która kompletnie nie przypominała maszynistki (feminizm od słowa maszynista nie wiem jak tu powinien być użyty - drogie Panie nie obraźcie się).

 

Ja teraz widzę same maszynistki siedzące w kabinie z założonymi rękami. Trochę jest to irytujące skoro na radiu w scenariuszu odpowiada dyżurnemu głos męski. Ogólnie zespół włożył w et22 bardzo dużo pracy i to widać. Lokomotywa jest kozak. Zauważyłem kilka rzeczy które mnie nurtują. Sygnał RP1 brzmi świetnie lecz jest trochę za cichy. Głos dziecięcy informujący nas o rozpoczęciu scenariusza zimowego ( serio ? ) Dyżurny który nakazuje nam jazdy w scenariuszu zimowym ( chyba nas nie lubi ) Przycinanie chyba się pogorszyło po patchu w moim odczuciu nawet na singlu ( 3080Ti )( i7 12700k ) Czy warto było zapłacić 71zł za to DLC? W moim odczuciu tak. Lokomotywa jest świetna i dla kogoś kto lubi kolej i jest miłośnikiem warto dodać ją do swojej kolekcji. Na koniec prośba o dodanie odliczania metrów w lokomotywie traxx. Jest to podstawowa funkcja.  Dla osoby jeżdżącej bez hud na rozkład i notatki jest to bardzo pomocne. Aha! Dzięki za jelenie i sarny w drodze do kopalni staszic 🙂

  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, mluczak.kutno napisał(a):

TAK x100! Co patch są o to prośby. 

Wydaje mi się że problem jest w tym że w traxx'ie trzeba przemodelować dzwignię dodawania mocy a to wymaga czasu i pieniędzy. Nie miało tego miejsca w dragonie gdzie wystarczyło dodać opcję na wyświetlaczu komputera.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, Lonely is Good napisał(a):

Tutaj się zgodzę. Kamera zewnętrzna się przycina i sama zoomuje ( skacze )

To, że skacze to pół biedy... Za pomocą pada jest mega dziwnie, nieintuicyjne - nie jak w innych grach. Ciężko nią poruszać.

Ale to naprawdę mały pikuś w stosunku do tego cholernego, nieznikającego celowniczka, a teraz jeszcze przemienia się w kursor, nawet jak się włączy przycisk z klawiatury (kiedyś to pomagało)

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a):

No Fansim po prostu.

No, ale co Fansim po prostu? Chłop ogarnia latanie Boeingami tak, że byłby w stanie w realu... , ma własną linię lotniczą, a tu miał trudności... Samolot chyba trudniejszy niż pociąg 🙂 Zrozum proszę Ty i inne osoby, że naprawdę nie każdy fan gier symulacyjnych to wyłącznie pociągi. Jak ktoś gra od czasu do czasu to chce po prostu pograć i się zrelaksować, a nie męczyć... Taki fansim to jeszcze się nie zrazi, ale gracz masowy?

Ale w sumie naprawdę nie ma o co się spierać bo wobec "tempa" zmian jakie wprowadza SimRail, ilości bugów i podstawowych rzeczy jak brak od 3 lat save to jakieś tam trudności w samym sterowaniu to nic... Gracze się szybciej zrażą o 1001 innych rzeczy... Sam się teraz śmieję z moich sugestii dotyczących zwierzątek na peronach itp 🙂 Bo w tym tempie to nawet główne rzeczy nie będą zrobione szybko. Save, mapowanie przycisków padów to jest ABC każdej gry, nawet w EA... Ale na wielki plus, że choć w tym listopadzie zrobili tą obsługę padów więc gra jest dla mnie grywalna, przynajmniej odcinkowo.

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Lonely is Good napisał(a):

Tutaj się zgodzę. Kamera zewnętrzna się przycina i sama zoomuje ( skacze )

Ja teraz widzę same maszynistki siedzące w kabinie z założonymi rękami. Trochę jest to irytujące skoro na radiu w scenariuszu odpowiada dyżurnemu głos męski. 

Patrząc po tych założonych rękach, od razu tak mi skojarzyło się i zaśmiałem się w duchu. "Teraz to już nie chcę jechać!"

Godzinę temu, Lonely is Good napisał(a):

Sygnał RP1 brzmi świetnie lecz jest trochę za cichy. 

A tak na poważnie, to w ET22 Rp1 jest przyjemny dla ucha. Jednakże! Ton wysoki jest troszeczkę za cicho, ale dobrej jakości, za to ton niski, a raczej jego początek jest dobry, ale końcówka...mam wrażenie, jakby została nagrana w małym pokoju i moim zdaniem jest do poprawy.

Z ciekawostek zauważyłem, że przy niektórych przejazdach pracownicy kolei podają sygnały ręczne (jak na zdjęciu). Świetny dodatek, z wyjątkiem, że w dzień powinni mieć chorągiewki, a w nocy latarki (jak widzimy, latarki mieli nawet w dzień). 

11.png

Bez tytułu.jpg

Edited by KOlorowy
  • Haha 2
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, KOlorowy napisał(a):

Patrząc po tych założonych rękach, od razu tak mi skojarzyło się i zaśmiałem się w duchu. "Teraz to już nie chcę jechać!"

A tak na poważnie, to w ET22 Rp1 jest przyjemny dla ucha. Jednakże! Ton wysoki jest troszeczkę za cicho, ale dobrej jakości, za to ton niski, a raczej jego początek jest dobry, ale końcówka...mam wrażenie, jakby została nagrana w małym pokoju i moim zdaniem jest do poprawy.

Z ciekawostek zauważyłem, że przy niektórych przejazdach pracownicy kolei podają sygnały ręczne (jak na zdjęciu). Świetny dodatek, z wyjątkiem, że w dzień powinni mieć chorągiewki, a w nocy latarki (jak widzimy, latarki mieli nawet w dzień). 

11.png

Bez tytułu.jpg

Parsknąłem śmiechem na Twój wpis. Hahahaha i ten pingwin! Świetne

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, adamets2 napisał(a):

No, ale co Fansim po prostu? Chłop ogarnia latanie Boeingami tak, że byłby w stanie w realu... , ma własną linię lotniczą, a tu miał trudności... Samolot chyba trudniejszy niż pociąg 🙂 

A co ma piernik do wiatraka? Akurat Fansima i jego "ogarnianie" kolejowe to znam aż za dobrze - nie bez powodu ludzie w TD2 darli z niego łacha. Najwyraźniej nadal nie podniósł umiejętności. Cóż...

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   3 members

  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 63 / 89
          • Percentage filling 71%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 5 / 57
          • Percentage filling 9%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 15 / 83
          • Percentage filling 18%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 8 / 77
          • Percentage filling 10%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 23 / 84
          • Percentage filling 27%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 0 / 52
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 2 / 78
          • Percentage filling 3%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 43 / 82
          • Percentage filling 52%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 3 / 80
          • Percentage filling 4%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 2 / 60
          • Percentage filling 3%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 11 / 74
          • Percentage filling 15%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 81
          • Percentage filling 1%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 80
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 15 / 81
          • Percentage filling 19%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 3 / 80
          • Percentage filling 4%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 24 / 34
          • Percentage filling 71%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 8 / 34
          • Percentage filling 24%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 15 / 34
          • Percentage filling 44%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 27 / 34
          • Percentage filling 79%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 9 / 34
          • Percentage filling 26%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 12 / 34
          • Percentage filling 35%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 307 / 1648 Total players
    • 19% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy