Jump to content

Dyskusja o Roadmapie SR


Recommended Posts

Witam chciał bym by każdy w tym wątku wypowiedział się w temacie roudmapy z jego odczuć na temat zapowiedzi od dev teamu. Posił bym o zachowanie spokoju w dyskusji image.png.1cecb9e69acbefbe1eb53b99b606e53a.png

Edited by Sn1ck3rs
  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Tunel - Kraków i ETCS system będzie co do manewrów to wątpiwe aby były w najnowszym aktułalizacji przynajmniej na multi na singlu mogą być - co do pozostałych żeczy to wielka nie wiadoma.

Link to comment
Share on other sites

Ja nie rozumiem po co wypuszczać malowania wagonów z lat '80 skoro trasa dla nich pojawi się dopiero w późniejszym terminie. W ogóle nie rozumiem po co ta trasa z lat '80, ale ok. Niech sobie będzie.

A tak ogólnie to ta road mapa wygląda na robioną na kolanie. Nie chodzi mi o walory graficzne ale o chronologię elementów. Pierwsze DLC przed zapisem o wyjściu z ea? Nawet jeżeli gra wyjdzie z ea tego samego dnia co DLC trafią do sprzedaży to i tak uważam że DLC na tej liście powinno być za wyjściem gry ze wczesnego dostępu.

Edited by Rafał
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, Rafał napisał(a):

W ogóle nie rozumiem po co ta trasa z lat '80

Też nie rozumiem. Dla samego parowozu? Po cóż on w ogóle jest, zamiast niego przygarnąłbym jakąś manewrową spalinówkę... Bo przecież manewry wkrótce będą. Będą, prawda? 😄

  • I agree 8
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Sn1ck3rs napisał(a):

Mnie osobiscie wkurza i zastanawia ciągłe przenoszenie daty wyjscia z EA

A gdzie masz podana datę wyjścia z EA  to po 1
Po 2 parówóz będzie jeździł ( chyba) tylko na trasie do Sędziszowa

  • I disagree 1
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Sn1ck3rs napisał(a):

Witam chciał bym by każdy w tym wątku wypowiedział się w temacie roudmapy z jego odczuć na temat zapowiedzi od dev teamu. Posił bym o zachowanie spokoju w dyskusji

W dziale single jest już jeden taki temat:

 

więc nie wiem czy na forum może być drugi. No chyba, że tu skupimy się wyłącznie na aspektach dotyczących multi.

Jak nie można to może admini przeniosą ten temat do tamtego? A jak można to dla mnie, powtórzę najbardziej istotne jest:

- save, save, save (jak mi się wczoraj cudowanie jechało na scenariuszu od społeczności z Katowic do Warszawy przez Tunel EN57 🙂 zimą o 5:13 rano pociąg ruszył. Jaki super klimat. Piękna sprawa, ale ok 4 nad ranem czasu realnego nie dałem rady dłużej jechać (scenariusz ma ponad 5 godz.) i gdzieś za Grodziskiem Maz. się poddałem. Nie dałem rady dojechać do Warszawy 🙂

- DLC z Łodzi do Warszawy i trasa Tunel - Kraków, a potem Zgorzelec - Drezno - każda nowa trasa to jest coś na co najbardziej czekam

No i bardzo liczę na to, ze zostanie wyeliminowany celowniczek jak się gra na padzie, który nie znika. Na tych rzeczach najbardziej mi zależy. Cała reszta dla mnie jest mniej istotna.

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, adamets2 napisał(a):

Masz na road mapie: Early Access Exit

Tam pisze od 1-3 miesięcy , ale nie ma napisanej Konkretnej daty więc pytam gdzie napisane masz żę KONKRETNA DATA JEST NAPISANA

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, mluczak.kutno said:

Też nie rozumiem. Dla samego parowozu? Po cóż on w ogóle jest, zamiast niego przygarnąłbym jakąś manewrową spalinówkę... Bo przecież manewry wkrótce będą. Będą, prawda? 😄

Wydaje mi się, że powodem wypuszczenia starej wersji tej samej trasy jest fakt, że nie trzeba jej przerabiać. Przerabia się biblioteki z obiektami oraz obiekty stacji, więc stworzenie starej wersji tej samej trasy jest dużo mniej czasochłonne. A nowa trasa, cóż w tym wypadku czekalibyśmy kolejne pół roku bez wiadomości. bo przecież po co utrzymywać kontakt z odbiorcami skoro pieniążki za projekt już wpadły. To jest moja największa obawa - że projekt, na którym ewidentnie powinna się skupiać uwaga twórców, bo jest w nim potencjał i można na nim zarobić, odejdzie wkrótce w zapomnienie i to wyłącznie z winy dewelopera. Sprawa jest prosta - projekt musi "żyć" i dostawać częste aktualizacje/dlc, żeby na nim zarabiać bo tego oczekuje każdy konsument - zarówno wyjadacz, jak i osoba która chce się pobawić. Proste i logiczne. Aktualizacje co 6mcy/3mce/brak kontaktu z odbiorcą to zdecydowanie nie ta droga. Jak już mówiłem - zapewne popyt zabił podaż i najzwyczajniej nie ma sił przerobowych, żeby sprostać oczekiwaniom graczy. A te roadmapy wyglądają tak. jakby na szybko chciano zamknąć ea, żeby odbiorcom zabrać możliwość argumentowania swoich oczekiwań. Sad story - poczekamy zobaczymy. Rozwiązanie jest stosunkowo proste i również o nim wspominałem - dlc z loko co 2 miesiac (50zl) i trasa co 2 miesiac (100zl) na przemian plus hotfixy w miedzyczasie.

Edited by jazzmanPL
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, jazzmanPL napisał(a):

i najzwyczajniej nie ma sił przerobowych,

Oni robią trzy gry jednocześnie, głupim trzeba być aby rzucać się na tak głęboką wodę nie mając sił przerobowych.

  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

Ja już straciłem ochotę do komentowania. Powtórzę tylko, że absolutnie nie wierzę w wyjście w 3 miesiące tego, co znajduje się w lewej kolumnie. Jak widać po "gwiazdce", twórcy chyba też nie wierzą. Tymczasem powstała nowa konkurencja dla SR. Zapraszam do działu offtopic.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Arkadio40 napisał(a):

A gdzie masz podana datę wyjścia z EA  to po 1
Po 2 parówóz będzie jeździł ( chyba) tylko na trasie do Sędziszowa

Kolego pierwsza data wyjścia była podana że wyjdzie do końca 2023... pozatym przesuwana była ciagle data wyjścia 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Arkadio40 napisał(a):

Tam pisze od 1-3 miesięcy , ale nie ma napisanej Konkretnej daty więc pytam gdzie napisane masz żę KONKRETNA DATA JEST NAPISANA

Pierwotnie jeśli mnie pamięć nie myli to miała wyjść do 2-3 mięsięcy od premiery EA

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, MALECKI napisał(a):

Jak widać po "gwiazdce", twórcy chyba też nie wierzą.

A tak, tak tak, tą gwiazdkę też miałem obśmiać ale zapomniałem 😆
 

1 godzinę temu, MALECKI napisał(a):

powstała nowa konkurencja dla SR. Zapraszam do działu offtopic.

No i namówiłeś xD

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Rafał napisał(a):

A tak, tak tak, tą gwiazdkę też miałem obśmiać ale zapomniałem 😆
 

No i namówiłeś xD

Szybko bo nie wiadomo kiedy zniknie 😛 jak świeże bułki w biedrze 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, jazzmanPL napisał(a):

Wydaje mi się, że powodem wypuszczenia starej wersji tej samej trasy jest fakt, że nie trzeba jej przerabiać

Być może układ torowy się nie zmienił. Przez te niemal 40 lat zapewne jednak pojawiły się przy tej trasie jakieś nowe zabudowania, drogi, obiekty inżynieryjne też raczej wyglądały inaczej. W wersji aktualnej można było wykorzystać chociażby CityGML do wstawiania modeli budynków. Takich danych z lat 80tych raczej się nie znajdzie 🙂 W wersji aktualnej wiele rzeczy można było pozyskać wprost z gruntu, po prostu jadąc w dane miejsce. dostępne też na YT były filmy z przejazdu. W wersji starszej zostają tylko zdjęcia plus nierzadko trudno dostępne archiwalia. Ciekawi mnie wręcz bardzo, jak to zostanie rozwiązane. Powiem szczerze, że osobiście wolałbym jednak przekierować wysiłek z robienia starej wersji aktualnej trasy (i tego nieszczęsnego parowozu) na stworzenie jednak czegoś nowszego.

3 godziny temu, jazzmanPL napisał(a):

To jest moja największa obawa - że projekt, na którym ewidentnie powinna się skupiać uwaga twórców, bo jest w nim potencjał i można na nim zarobić

Nie ma się co czarować, kasa leży bardziej w profesjonalnych symulatorach, nie w niszowej grze niszowego gatunku. W razie czego zamykamy projekt, wyłączamy serwery i koniec. Swoją drogą, jeżeli SR jest niszowy, to jaką sprzedaż będą miały Simbus i ten symulator metra?

 

4 godziny temu, jazzmanPL napisał(a):

Sprawa jest prosta - projekt musi "żyć"

Właśnie, projekt musi żyć. Tymczasem konkurencja co kilka dni wrzuca na swój kanał YT długie streamy z tego, co akurat robią, co zrobili albo co planują robić. Ba, im nie robi problemu pokazanie np bardzo wczesnej siatki jakiegoś tam modelu- tutaj się nie da, bo pokazujemy tylko rzeczy niemal gotowe...

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

Tymczasem konkurencja co kilka dni wrzuca na swój kanał YT długie streamy z tego, co akurat robią, co zrobili albo co planują robić.

I takie coś próbowałem wywalczyć od grudnia. Tymczasem w dwa (a prawie trzy) miesiące dostaliśmy kilka screenów, plus 27 stycznia jeden wpis od 'Królik Uszasty' 😆

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Rafał napisał(a):

I takie coś próbowałem wywalczyć od grudnia. Tymczasem w dwa (a prawie trzy) miesiące dostaliśmy kilka screenów, plus 27 stycznia jeden wpis od 'Królik Uszasty' 😆

Odniosłem takie wrażenie, że sami developerzy to by nawet chcieli częściej coś wrzucić, ale "Zarząd" nie pozwala, więc nic z tego.

Smutne to jest, gra ma naprawdę dużo większy potencjał, a przez takie podejście dużo traci.

Wystarczy popatrzeć na inne gry w Early Access - co kilka dni/tygodni jakaś aktualizacja co się udało, co jest w trakcie robienia, jakie błędy poprawiono, jakie muszą poczekać na poprawę, bo coś jest trudniejsze niż się wydawało...

A tymczasem w SR od listopada nie działają wycieraczki i nie ma w tym temacie nawet żadnego oficjalnego komunikatu. W zasadzie na wrzuconej roadmapie też nic o wycieraczkach nie ma, ciekawe czy poprawią 😑

  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, zbynak napisał(a):

A tymczasem w SR od listopada nie działają wycieraczki i nie ma w tym temacie nawet żadnego oficjalnego komunikatu. W zasadzie na wrzuconej roadmapie też nic o wycieraczkach nie ma, ciekawe czy poprawią 😑

A dlaczego w road mapie ma być lista rzeczy do naprawy? Polega to na tym, że ma pokazać same "grube" nowości jakie mają być dodane w przyszłości, a czasami zmienione

  • Like 2
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

@MarcionWiadomo, że nie powinno być, to tylko wyraz mojej frustracji systemem zgłaszania błędów w SR, który nie daje użytkownikowi żadnej informacji zwrotnej. A także wypowiedzią Szocia, w której mówi, że w SR nie ma już pilnych błędów do poprawy.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a):

Nie ma się co czarować, kasa leży bardziej w profesjonalnych symulatorach, nie w niszowej grze niszowego gatunku. W razie czego zamykamy projekt, wyłączamy serwery i koniec. Swoją drogą, jeżeli SR jest niszowy, to jaką sprzedaż będą miały Simbus i ten symulator metra?

Ale jaka niszowa gra niszowego gatunku? że co? Dovetail ma miliony zysków. Ekspansja poszła na konsole. Są na Playstation Store i Game Passie z Microsoft. Za DLC kasują mega hajsy po 184zł. Jakby to była niszowa gra z niszowego gatunku to raczej  by nie było nowych gier jak wspomniane tu Planet Train czy wydawania ciągłych DLC do TSW4. Nikt by tego biznesu nie ciągnął. Zresztą sam zespół SimRail mówił o ilości SimRail na liście życzeń. Możemy się tylko domyślać ile setek tyś. kopii już sprzedano.

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a):

Właśnie, projekt musi żyć. Tymczasem konkurencja co kilka dni wrzuca na swój kanał YT długie streamy z tego, co akurat robią, co zrobili albo co planują robić. Ba, im nie robi problemu pokazanie np bardzo wczesnej siatki jakiegoś tam modelu- tutaj się nie da, bo pokazujemy tylko rzeczy niemal gotowe...

Widać już po tym forum jak Polacy jadą po polskiej firmie. Po co im jeszcze zły PR na YT? 🙂 Konkurencja nie ma do czynienia z Polakami 🙂 Całkowicie rozumiem decyzje Zarządu. Na początku zresztą chyba byli bardziej otwarci i źle się to dla nich skończyło.

Ja to czuję, że zarząd w wolnej chwili w sobotę wieczorem to ma niezłą polewkę czytając tu niektóre wpisy 🙂 Złośliwy powie - i Twoje adamets2 także i ja się nie obrażę bo może i tak być. A chodzi mi tylko o to, że tak naprawdę nie mając wglądu do zysków firmy, analiz różnych działów itd itd to my możemy sobie bajdurzyć co nie miara... Zobaczcie ile spółek zajmuje się tą grą: SimRail SA, PlayWay S.A. i przekształcona ze sp. z o.o. w SA (co też o czymś świadczy) SimKol SA. Mamy 3 spółki akcyjne zajmujące się tą grą. Oczywiście m.in. tą grą. W każdej z tych spółek są różne działy. Oni doskonale wiedzą co robić a co nie i poprzedzili to moim zdaniem, różnymi badanami. Widocznie im wyszło, że częste aktualizacje czy filmiki na YT mogą zagrozić dobremu marketingowi co może z kolei wpłynąć negatywnie na sprzedaż. Na razie ta strategia się sprawdza bo mają na steam większość pozytywów w przeciwieństwie do np. DLC do TSW4... Może nie mają za dużo ludzi, ale ilu ludzi ma TML do Fernbusa i The Bus? Na początku nie było 30 tylko 5... A przecież SimRail SA zleca trasy poza Polską innym jak ta co ma być ze Zgorzelca do Drezna...

Jak SR przetrwa 10 lat i zagrozi Dovetail. Będzie miał tyle DLC co oni i taką sprzedaż to wyjdzie na moje. A jak upadnie za kilka lat na wasze 🙂 Czas pokaże... Na razie to wszystko wróżenie z fusów i poświęcanie swojego cennego czasu na wróżenie z fusów 🙂

Edited by adamets2
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Ludzie się głównie wkurzają o to, że dostajemy roadmapy po wielkich prośbach i naciskach, później jest znów cisza, wychodzi aktualizacja, która dodaje parę rzeczy i znów to samo. A po drugie większość rzeczy z roadmap zeszłorocznych dalej nie została zaimplementowana do gry plus to wszystko trwa wieczność. Chyba w tym problem? Niech już to wyjdzie z tego EA razem z edytorami i wtedy społeczność będzie mogła się zabrać za trasy i modele, będzie zdecydowanie szybciej i może nawet czasem lepiej (choćby to miało być płatne).

  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   3 members

  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 86 / 90
          • Percentage filling 96%
          • Most players 93
      • PL3
      • pl3
      • 33 / 125
          • Percentage filling 26%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 16 / 88
          • Percentage filling 18%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 55 / 86
          • Percentage filling 64%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 2 / 78
          • Percentage filling 3%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 81
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 57 / 85
          • Percentage filling 67%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 1 / 84
          • Percentage filling 1%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 4 / 84
          • Percentage filling 5%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 15 / 80
          • Percentage filling 19%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 3 / 85
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 57
          • Percentage filling 2%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 19 / 124
          • Percentage filling 15%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 2 / 88
          • Percentage filling 2%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 29 / 34
          • Percentage filling 85%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 13 / 34
          • Percentage filling 38%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 14 / 34
          • Percentage filling 41%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 30 / 34
          • Percentage filling 88%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 31 / 34
          • Percentage filling 91%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 8 / 34
          • Percentage filling 24%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 448 / 1711 Total players
    • 26% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy