Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 02/07/25 in all areas

  1. Wersja polska poniżej. Tłumaczenia: * EN (by Królik Uszasty): https://forum.simrail.eu/topic/10434-nowe-wagony-kontenerowe-23022025-translation-in-first-post/#findComment-44754 * DE (by Mooritz): https://forum.simrail.eu/topic/10434-nowe-wagony-kontenerowe-23022025-translation-in-first-post/#findComment-44792 * FR (by Aurel): https://forum.simrail.eu/topic/10434-nowe-wagony-kontenerowe-23022025-translation-in-first-post/#findComment-44784 * CZ (by TheFloxyCz): https://forum.simrail.eu/topic/10434-nowe-wagony-kontenerowe-23022025-translation-in-first-post/#findComment-44786 STRESZCZENIE/TLDR Zamiast brakującego jednego Sggnss zrobiliśmy trzy inne wagony: Sggrss - 80-stopowy do DLC jako zamiennik brakującego wagonu do DLC, Sgns(s) - 60-stopowy do DLC jako gratis za długi czas oczekiwania i dla tych, którzy oczekiwali wagonu nieprzegubowego, Sgmmns-x - 40-stopowy do podstawowej zawartości gry, żeby przestać wozić kontenery na wagonach Res. Tak jest lepiej dla gry i dla Was. TREŚĆ WŁAŚCIWA Kochani Simrailowicze, w jednej z najbliższych aktualizacji zostaną w Wasze ręce oddane nowe wagony kontenerowe. Wiemy, że długo czekaliście na ostatni, trzeci wagon do DLC Cargo Pack, który został nieopatrznie wspomniany w roadmapie jako "Sggnss". Zła wiadomość jest taka, że ostatecznie tego wagonu nie będzie - za co Was przepraszamy i rozumiemy, że część z Was (oby jak najmniejsza!) może być z tego powodu niezadowolona. Historia jest nader prosta: wagon miał być wykonany przez podmiot zewnętrzny, który ostatecznie mocno rozminął się z naszymi oczekiwaniami. Stąd też musieliśmy wziąć sprawy w swoje ręce i zacząć wszystko od początku, żeby zapewnić odpowiednią jakość wykonania. Prace były prowadzone już od jakiegoś czasu, natomiast informujemy o tym dopiero teraz - gdy wiadomo, co dokładnie będzie wydane. I od tego momentu będą już same dobre wiadomości 🙂 Myśleliśmy, czy i jak można wyjść z twarzą z tej sytuacji bez wyjścia. Nie było to proste, bowiem na początku była mowa o wagonie Sggnss i, powiedzmy sobie szczerze, tego typu wagony nie są popularne w Polsce. W zasadzie można by się było spiąć, odnaleźć taki wagon, zrobić takiego jak jest i udawać, że nic się nie stało. Natomiast potraktowaliśmy tę sytuację jako szansę do dalszego rozwoju gry - skoro tak jest, to może istnieje sposób, aby móc Wam dostarczyć coś więcej? W tym miejscu nastąpi mała dygresja pt. Królik bawi i uczy o kolei. Wagony kolejowe i niektóre inne pojazdy mają podwójne oznaczenie. W przypadku wagonów towarowych mówimy o serii wagonu - oznaczenie literowe zgodne z normą, które opisuje najważniejsze cechy konstrukcji wagonu (np. Eaos - węglarka czteroosiowa o prędkości 100 km/h bez możliwości wyładunku na obrotnicy czołowej) - i o typie (np. 408W, 412W, 430Wa) - oznaczenie wybrane przez producenta, pod którym kryje się cały projekt. Wspominam o tym dlatego, że samo oznaczenie serii wagonu Sggnss nie mówi, jaki konkretnie typ pojazdu i jakiego producenta to jest. Dodając do tego fakt, że chyba nigdzie nie były publikowane screeny rzeczonego wagonu, mieliśmy wolną rękę, który konkretnie wagon wybrać. Przeglądając konstrukcje wielu wagonów kontenerowych doszliśmy do wniosku, że niektóre z nich są bardziej podobne do siebie, inne trochę mniej, ale łączy je ogólny pomysł na podwozie - podłużne belki z poszerzeniem na środku i kilka wzmocnień w poprzek. W ten sposób narodził się jeden z bardziej szalonych pomysłów - czy z jednej bazy dałoby się zrobić więcej wagonów? Dzięki temu rozwiązałby jeszcze jeden problem, który był z nami od dawna - kontenery na wagonach serii Res typu 424Z. Platformy z kłonicami to nie jest najlepszy wybór do przewozów intermodalnych, ale musieliśmy jakoś to ogarnąć tym, co mamy. Odpowiedź brzmi: tak, da się. Ostatecznie przygotowaliśmy nie jeden, nie dwa, ale aż trzy wagony kontenerowe. 1) Sggrss Podstawowym wagonem do DLC został wagon Sggrss typu 629Z, który posiada większość cech takich samych jak planowany Sggnss: prędkość maksymalna 120 km/h, długość ładunkowa 80 stóp, wstawki hamulcowe kompozytowe typu K. Dodatkowo przemawia za nim fakt, że jest przegubowy, ma większą ładowność, został wyprodukowany w Polsce i jest używany przez naszego Partnera, PKP Cargo - więc może posiadać pełne oznaczenia przewoźnika i dysponenta! 2) Sgns Dodatkowym wagonem do DLC został wagon Sgns* typu 434Z, który ma prędkość maksymalną 120 km/h, długość ładunkową 60 stóp, wstawki hamulcowe żeliwne i również jest polskiej produkcji i używany przez PKP Cargo. Ten wagon dodajemy dodatkowo jako gratis za czas oczekiwania oraz dla wszystkich tych, którzy oczekiwali wagonu czteroosiowego na dwóch wózkach. * Według tablicy ładowności powinien mieć oznaczenie Sgnss, natomiast są wagony tego typu należące do serii Sgns i tak też ten wagon jest przypisany u nas. 3) Sgmmns-x Wagonem do podstawowej wersji gry został wagon Sgmmns-x typu 230-01, który ma prędkość maksymalną 100 km/h z kontenerami (tak samo jak wagon Res 424Z) lub 120 km/h bez nich. Jego długość ładunkowa to zaledwie 40 stóp, wstawki hamulcowe typu K. Wagon wyprodukowano w Czechach i również jest używany przez PKP Cargo. Ten wagon zastąpi wagony Res w pociągach kontenerowych w trybie multiplayer. Przygotowane wagony wymagały drobnego rozwoju fizyki ruchu w SimRail, co jest zdecydowanie pozytywne. Wśród nowości można wymienić: niezależne dobieranie siły hamowania każdego z wózków niezależnie, obliczenia współczynnik tarcia dla wskazek kompozytowych typu K, zastosowanie zaworu ograniczającego siłę hamowania przy hamowaniu służbowym (tzw. Knicksventil lub kink valve). Na koniec w tym miejscu chciałbym jeszcze dodać, że sposób hamowania tychże wagonów może być dla niektórych naprawdę zaskakujący za pierwszym razem, ale wierzę, że będziecie w stanie się do tego dostosować.
    55 points
  2. 05.03.2025 EN: Dear SimRail fans, along with the container wagons, you will receive a small timetable update consisting of: 1) rearrangement of the times of TDE 1320xx and MPE 531xx trains on the section Józefinów - Korytów with a commercial stop in Grodzisk Mazowiecki 2) launching a pair of TDE 1420xx/4121xx services on the Dąbrowa Górnicza Towarowa - Szeligi section together with opening of the line to Marków station - route speed 100 km/h 3) launching a pair of express TDE 2420xx/4220xx connections (and some loose locomotives) - route speed 120 km/h! 4) shifting the running of trains 4241xx by half an hour 5) other minor fixes PL: Drodzy fani SimRaila, wraz z wagonami kontenerowymi oddamy Wam do dyspozycji małą aktualizację rozkładu jazdy, na którą składają się: 1) uporządkowanie godzin pociągów TDE 1320xx i MPE 531xx na odcinku Józefinów - Korytów wraz z postojem handlowym w Grodzisku Mazowieckim 2) uruchomienie pary połączeń TDE 1420xx/4121xx na odcinku Dąbrowa Górnicza Towarowa - Szeligi wraz z otwarciem łącznicy do stacji Marków - prędkość trasowania 100 km/h 3) uruchomienie pary ekspresowych połączeń kontenerowych TDE 2420xx/4220xx (i kilku luzaków) - prędkość trasowania 120 km/h! 4) przesunięcie kursowania pociągów 4241xx o pół godziny 5) inne drobne poprawki.
    35 points
  3. 21.02.2025 EN: Dear SimRail fans, we would like to show you the first pictures of our new container wagons. They are currently in the process of observed operation and the before final approval, after which they will be authorised for operation on the SimRail Railways tracks. They will not only allow us to complete and expand the content of the DLC Cargo Pack, but also to increase the variety of train sets in multiplayer. More details will be announced soon, so stay tuned! PL: Drodzy fani SimRaila, chcielibyśmy z radością przedstawić Wam pierwsze zdjęcia naszych nowych wagonów kontenerowych. Aktualnie przechodzą one eksploatację obserwowaną i proces homologacji, po której zostaną dopuszczone do eksploatacji na torach Simrail Linii Kolejowych. Dzięki nim będziemy mogli nie tylko uzupełnić i rozszerzyć zawartość DLC Cargo Pack, ale również zwiększyć różnorodność składów w multiplayerze. Więcej szczegółów podamy wkrótce, więc bądźcie czujni!
    30 points
  4. MULTIPLAYER poprawki wirtualnego dyżurnego ruchu dotyczące prowadzenia ruchu na CMK dodano nawigację klawiaturą przy wyborze pociągu/nastawni poprawiono zestawienia pociągów w trybie wieloosobowym TABOR dodano nowe malowanie EP08-008 poprawiono tutorial do lokomotywy EU07 (uwzględniono uruchamianie rozdzielacza radiotelefonu) poprawiono błąd powodujący niepoprawną rotację kamery po powrocie do kabiny z wychylenia przez okno poprawiono animacje wycieraczek we wszystkich pojazdach poprawiono synchronizacje osłony sprzęgów w ED250 poprawiono problemy z jazda w systemie ETCS przy polaczonych ED250 SCENERIA dodano obsługę tarczy ostrzegawczej ToT w stacji Sosnowiec Kazimierz dodano obsługę tarczy ostrzegawczej ToN w stacji Dabrowa Górnicza Huta Katowice poprawiono umiejscowienie powtarzacza semafora na stacji Kraków Główny poprawiono wskaźniki W6 na mapie nie dające punktów za nadanie sygnału poprawiono błędny wskaźnik kanału radiowego na na stacji Katowice Zawodzie poprawiono błędny wskaźnik kanału radiowego na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce DYŻURNY RUCHU poprawiono przełączanie kamery na czacie prywatnym za pomocą klawiszy 1, 2 i 3 poprawiono system asyst - wyrzucanie gracza tylko w sytuacji gdy nie akceptuje blokady wzbudzanej przez bota poprawiono umiejscowienie lampy na biurku dyzurnego stacja Grodzisk SINGLEPLAYER poprawiono działanie scenariusza towarowego Kraków - Sędziszów poprawiono działanie scenariusza towarowego z DLC Cargo Pack poprawiono działanie scenariusza Warszawa - Kraków ED250 POZOSTAŁE poprawiono działanie ETCS L1 poprawiono wyświetlanie nieba, usuniecie błędnego przejścia pomiędzy chmurami a horyzontem
    27 points
  5. SUMMARIZED/TLDR Instead of the missing one Sggnss we made three other wagons: Sggrss - 80-footer to DLC as a replacement for the missing wagon to DLC, Sgns(s) - a 60-footer for DLC as a freebie for the long wait and for those who were expecting a non-articulated wagon, Sgmmns-x - 40-footer for base game content to discontinue the containers on Res wagons. This is better for the game and for you. CONTENTS Dear Simrail users, in one of the upcoming updates new container wagons will be put into your hands. We know you have been waiting a long time for the final third wagon for the DLC Cargo Pack, which was unintentionally mentioned in the roadmap as ‘Sggnss’. The bad news is that ultimately this wagon will not be there - for which we apologise to you and understand that some of you (let's hope as few as possible!) may be unhappy about this. The story is very simple: the wagon was to be made by an external developer, which ultimately didn't meet our expectations. We therefore had to take matters into our own hands and start from scratch to ensure a proper quality. The work has been going on for some time, but we are announcing it at this point - when it is clear exactly what will be released. And from now on, it will only be good news 🙂 We thought about whether and how to get out of this no-win situation. It wasn't easy, because at the beginning there was announcement of an Sggnss wagon and, let's face it, this type of wagon is not popular in Poland. In principle, we could have just found such a wagon, made it like it is and pretended that nothing had happened. On the other hand, we took this situation as an opportunity to develop the game further - if this is the case, maybe there is a way to be able to provide you with something more? A small digression entitled Rabbit entertains and teaches about railways will follow at this point.Railway wagons and some other vehicles have a double designation.In the case of freight wagons, we are talking about the wagon series - a letter designation according to the standard, which describes the most important features of the wagon's construction (e.g. Eaos - a four-axle coal wagon with a speed of 100 km/h without the possibility of unloading on a head turntable) - and the type (e.g. 408W, 412W, 430Wa) - a designation chosen by the manufacturer, under which the entire design is concealed.I mention this because the Sggnss wagon series designation alone does not tell you what specific type of vehicle or manufacturer it is.Add to this the fact that I don't think any screenshots of the wagon in question were published anywhere, and we had a free hand as to which specific wagon to choose. Reviewing the designs of many container wagons, we came to the conclusion that some of them are more similar to each other, others a little less so, but what they have in common is the general idea of the chassis - longitudinal beams with a widening in the middle and some reinforcements across. This gave birth to one of the crazier ideas - would it be possible to make more wagons from one base? This would solve another problem that had been with us for a long time - containers on Res series wagons of type 424Z. Platforms with stanchions are not the best choice for intermodal transport, but we had to somehow accommodate this with what we have. The answer is yes, it can be done.We ended up with not one, not two, but three container wagons. 1) Sggrss The basic wagon for the DLC is the Sggrss type 629Z wagon, which has most of the same features as the planned Sggnss: maximum speed of 120 km/h, loading length of 80 feet, K-type composite brake shoes. In addition, it is supported by the fact that it is articulated, has a higher payload, was manufactured in Poland and is used by our Partner, PKP Cargo - so it can have full carrier and keeper markings! 2) Sgns An additional wagon for the DLC is Sgns* wagon type 434Z, which has a maximum speed of 120 km/h, a loading length of 60 feet, cast iron brake shoes and is also of Polish manufacture and used by PKP Cargo. This wagon is added as an extra free of charge for the waiting time and for all those who were expecting a four-axle wagon on two bogies. * According to the payload table, it should have the designation Sgnss, whereas there are wagons of this type belonging to the Sgns series and this is how this wagon is marked in SimRail. 3) Sgmmns-x The wagon for the basic version of the game is the Sgmmns-x type 230-01, which has a top speed of 100 km/h with containers (the same as the Res 424Z wagon) or 120 km/h without them. Its loading length is just 40 feet, K-type brake shoes. The wagon was manufactured in the Czech Republic and is also used by PKP Cargo. This wagon replaces the Res wagons in container trains in multiplayer mode. The prepared carriages required minor development of the motion physics in SimRail, which is definitely positive. Among the innovations are: the independent selection of the braking force of each carriage independently, the calculation of the friction coefficient for K-type composite pointers, the use of a valve to limit the braking force during service braking (so-called Knicksventil or kink valve). Finally, at this point I would like to add that the way these carriages are braked may be really surprising to some of you for the first time, but I believe you will be able to adjust yourselves to it.
    21 points
  6. Chyba kilkukrotnie już był poruszany temat, że rozkład jazdy w grze nie będzie odpowiadał w pełni rzeczywistości - musimy zapewnić balans między grywalnością dla maszynistów, niezanudzeniem dyżurnych i płynnością ruchu. Stąd też na CMK jeżdżą w niewielkiej liczbie pociągi towarowe, aby zapewnić minimum wyzwania dyżurnym ruchu w zakresie wyprzedzania pojazdów i zapełnienia luk czasowych między pociągami pasażerskimi. Inaczej mielibyśmy stacje podające tylko przeloty dla kolejno: 1) Góra Włodowska -max 3 par pociągów na godzinę, 2) Psary, Knapówka- max 5 par pociągów na godzinę, 3) pozostała część CMK - max 6 par pociągów na godzinę. Takie obciążenie posterunków nie byłoby wystarczająco interesujące zarówno pod względem częstotliwości pracy (6-12 przejazdów na godzinę) jak i jej intensywności (podawany wjazd i wyjazd na wprost po torze zasadniczym). Gdyby chcieć być bardziej restrykcyjnym, liczba połączeń pasażerskich również musiałaby ulec zmniejszeniu, co jeszcze bardziej pogorszyłoby rozrywkę dla dyżurnych. Z drugiej strony jest to jedyne miejsce na mapie, gdzie faktycznie szybkie pociągi, np. ekspresy kontenerowe będą mogły rozwinąć skrzydła, czego nie można powiedzieć o górkach na LK 62 i LK8 czy gęstej zabudowie aglomeracyjnej i ruchu na LK1.
    19 points
  7. MULTIPLAYER fixed virtual dispatcher behaviour between Zawiercie and Grodzisk added keyboard navigation for trains/stations selection fixed train compositions for multiplayer mode STOCK added EP08-008 livery fixed tutorial for EU07 locomotive (added skipped radio part) fixed bug causing incorrect camera rotation after returning to the cabin from leaning out of the window fixed wipers animation on all vehicles fixed synchronization of coupling covers in Pendolino fixed issues when driving double Pendolino under ETCS SCENERY fixed distant signal ToT in Sosnowiec Kazimierz fixed distant signal ToN in Dabrowa Gornicza Huta Katowice fixed signal repeater position in Krakow Glowny fixed W6 signs on the map not giving points fixed wrong radio channel number on Katowice Zawodzie fixed wrong radio channel number on Dabrowa Gornicza Zabkowice DISPATCHER fixed issues with switching camera in private chat using keys 1, 2 and 3 improved the assistance system - kicking a player only is triggered only for line blocks created by BOT fixed lamp desk in Grodzisk Mazowiecki SINGLEPLAYER fixed freight scenario Krakow-Sedziszow fixed freight scenario from DLC Cargo Pack fixed scenario Warszawa-Krakow 2xPendolino OTHER improved operation of ETCS level 1 fixed sky rendering transitions between clouds and horizon
    15 points
  8. W realizacji na marzec 2025.
    13 points
  9. Tak. Nasz wewnętrzny plan minimum powinien być gotowy na dniach. Czy zostanie coś jeszcze uwzględnione, to zobaczymy. W tym wszystkim trzeba wziąć pod uwagę jeszcze Łódź i jej potrzeby, a Kraków dał nam mniej więcej ogląd na to, jakie jest oczekiwane obciążenie linii. Niestety liczba zidentyfikowanych wąskich gardeł na sieci Simrail Linii Kolejowych rośnie wraz z oddawaniem do eksploatacji kolejnych linii kolejowych. Wydaje mi się przy tym, że obciążenie niektórych stacji/odcinków jest większe niż w rzeczywistości.
    13 points
  10. Na początku w planie był jeden wagon. Podwozia Sggnssów są inne niż pozostałych wagonów do przewozu kontenerów. Dodatkowe wagony wynikają z tego, że Sggrss ma bardziej klasyczną bryłę, którą dało się wykorzystać też do innych wagonów.
    12 points
  11. ZUSAMMENFASSUNG/TLDR Anstelle des fehlenden Sggnss haben wir drei andere Wagen gebaut: Sggrss - 80-Fuß-Wagen für das Cargo Pack-DLC als Ersatz für den bisher fehlenden Wagen Sgns(s) - 60-Fuß-Wagen für Cargo Pack-DLC als Gratisgeschenk für die lange Wartezeit und für diejenigen, die einen Wagen ohne Gelenk erwartet haben Sgmmns-x - 40-Fuß-Wagen für das Basisspiel, um die Container auf den Res-Wagen zu ersetzen Das ist besser für das Spiel und für euch. In einem der kommenden Updates werden euch neue Containertragwagen in die Hände gegeben. Wir wissen, dass ihr schon lange auf den verbleibenden dritten Wagen für das Cargo Pack-DLC gewartet habt, der in der Roadmap versehentlich als „Sggnss“ bezeichnet wurde. Die schlechte Nachricht ist, dass dieser Wagen letztendlich nicht dabei sein wird - wofür wir uns bei euch entschuldigen und verstehen, dass einige von euch (hoffentlich so wenige wie möglich!) darüber unglücklich sein könnten. Die Geschichte ist ganz einfach: Der Wagen sollte von einem externen Entwickler hergestellt werden, der Wagen entsprach aber letztendlich leider nicht unseren hohen Erwartungen. Daher mussten wir die Sache selbst in die Hand nehmen und von vorne beginnen, um eine angemessene Qualität zu gewährleisten. Die Arbeiten sind schon seit einiger Zeit im Gange, aber wir kündigen sie jetzt erst an – weil jetzt klar ist, was genau veröffentlicht wird. Und von nun an werden es nur noch gute Nachrichten sein🙂. Wir haben darüber nachgedacht, ob und wie wir aus dieser ausweglosen Situation herauskommen können. Es war nicht einfach, denn am Anfang wurde ein Sggnss-Wagen angekündigt und, seien wir ehrlich, diese Art von Wagen ist in Polen nicht wirklich beliebt. Im Prinzip hätten wir einfach einen solchen Wagen suchen können, ihn so bauen können, wie er ist, und so tun können, als wäre nichts passiert. Andererseits haben wir diese Situation als Gelegenheit gesehen, das Spiel weiterzuentwickeln - gibt es vielleicht sogar eine Möglichkeit, euch noch etwas mehr zu bieten? An dieser Stelle folgt ein kleiner Exkurs mit dem Titel “Królik erzählt und erklärt Eisenbahn-Themen”. Eisenbahnwagen und einige andere Fahrzeuge haben oft mehrere Bezeichnungen: Bei Güterwagen sprechen wir von den Wagenbezeichnungen - einem Buchstabenkürzel nach der UIC-Norm, die die wichtigsten Merkmale des Wagens beschreibt (z. B. Eaos - ein vierachsiger offener Güterwagen mit einer Geschwindigkeit von 100 km/h ohne Entlademöglichkeit auf der Stirnseite durch Abkippen) - und der Wagentyp (z. B. 408W, 412W, 430Wa). Ich erwähne dies, weil die Wagenbezeichnung Sggnss allein nichts über den konkreten Fahrzeugtyp oder den Hersteller aussagt. Ich glaube nicht, dass irgendwo Screenshots des ursprünglichen Wagens veröffentlicht wurden, somit hatten wir letztendlich freie Hand bei der Auswahl des Wagens. Beim Sichten der Entwürfe vieler Containertragwagen kamen wir zu dem Schluss, dass einige von ihnen einander mehr, andere weniger ähnlich sind, aber was sie gemeinsam haben, ist der allgemeine Aufbau des Rahmens: Ein Langträger mit einer Verbreiterung in der Mitte und einigen Querverstrebungen. Daraus entstand eine der verrückteren Ideen: Wäre es möglich, mehrere Wagen auf einer einzigen Basis zu bauen? Damit wäre auch ein weiteres Problem gelöst, das uns schon lange beschäftigte: Container auf Res-Wagen des Typs 424Z. Flachwagen mit Rungen sind nicht die beste Wahl für den intermodalen Verkehr, aber wir mussten irgendwie mit dem zurechtkommen, was wir hatten. Die Antwort lautet: Ja, es ist machbar, denn jetzt haben wir nicht einen, nicht zwei, sondern gleich drei Containerwagen. 1) Sggrss Der Basiswagen für das DLC ist der Sggrss-Wagen Typ 629Z, der die meisten Merkmale des geplanten Sggnss aufweist: Höchstgeschwindigkeit von 120 km/h, Ladelänge von 80 Fuß und Kunststoff-Bremssohlen (Typ K). Außerdem besitzt er ein Gelenk, hat eine höhere Nutzlast, wird in Polen hergestellt und von unserem Partner, PKP Cargo, eingesetzt - daher kann er im Spiel die vollständigen Anschriften des Trägers und Halters tragen! 2) Sgns Ein zusätzlicher Wagen für das DLC ist der Sgns*-Wagen Typ 434Z, der eine Höchstgeschwindigkeit von 120 km/h, eine Ladelänge von 60 Fuß und Grauguss-Bremssohlen besitzt. Er stammt ebenfalls aus polnischer Produktion und wird auch von PKP Cargo eingesetzt. Dieser Wagen wird als kostenloses Extra für die Wartezeit und für alle, die einen vierachsigen Wagen auf zwei Drehgestellen erwartet haben, hinzugefügt. *Dem Lastgrenzraster zufolge müsste er die Bezeichnung Sgnss tragen, aber es gibt Wagen dieses Typs, die zur Baureihe Sgns gehören, so ist dieser Wagen in SimRail auch gekennzeichnet. 3) Sgmmns-x Der Wagen für die Basisversion des Spiels ist der Sgmmns-x Typ 230-01, der mit Containern beladen eine Höchstgeschwindigkeit von 100 km/h (wie der Res 424Z-Wagen) erreicht. Unbeladen darf er bis zu 120 km/h laufen. Seine Ladelänge beträgt nur 40 Fuß und er besitzt Kunststoff-Bremssohlen (Typ K). Der Wagen wurde in der Tschechischen Republik hergestellt und wird auch von PKP Cargo eingesetzt. Dieser Wagen ersetzt die Res-Wagen in den Containerzügen im Multiplayer-Modus. Die vorbereiteten Wagen erforderten eine geringfügige Weiterentwicklung der Bewegungsphysik in SimRail, was durchaus positiv ist. Zu den Neuerungen gehören: die unabhängige Auswahl der Bremskraft jedes Wagens, die Berechnung des Reibungskoeffizienten für Kunststoff-Bremssohlen vom Typ K, die Verwendung eines Ventils (Knicksventil) zur Anpassung der Bremskraft bei Bremsungen (automatische Lastabbremsung). Abschließend möchte ich noch anmerken, dass die Art und Weise, wie diese Wagen gebremst werden, für einige von euch zum ersten Mal sehr überraschend sein mag, aber ich glaube, ihr werdet euch daran gewöhnen.
    12 points
  12. Dojdzie nowa para pociągów kontenerowych korzystająca z wjazdu i wyjazdy w Markowie.
    11 points
  13. A co to ma wspólnego z tematem?
    10 points
  14. Chciałbym pogratulować ekipie Simraila bardzo solidnej komunikacji w ostaniach dniach! W końcu komunikacja na poziomie jakim się spodziewałem. Cieszę się, że padły wyjaśnienia dot. brakującego wagonu!
    10 points
  15. CHANGELOGS: WERSJA POLSKA - LISTA ZMIAN <- KLIKNIJ TUTAJ ENGLISH VERSION - CHANGELOG <- CLICK HERE DEUTSCHE VERSION - CHANGELOG <- KLICK HIER ČESKÁ VERZE - SEZNAM ZMĚN <- KLIKNI ZDE VERSION FRANÇAISE - CHANGELOG <- CLIQUEZ ICI
    10 points
  16. Moim zdaniem to są detale, które w żadnym stopniu nie wpływają na rozgrywkę. Jestem zwolennikiem mieszania realizmu z fikcją jeśli jest ona korzystna dla rozgrywki - przykład - APO albo dodanie do gry powiedźmy nowego Gryffina 200, którego przecież nie było w 2018 roku.
    10 points
  17. No... w sumie racja, więc tak: na dzisiaj nieoficjalne info z króliczej norki jest takie, że sprawa wagonu jest intensywnie w toku i będzie wkrótce rozwiązana. Na pewno nie jutro czy w najbliższym hotfixie. Na stole mamy więcej niż jedno rozwiązanie, które różnią się między sobą czasem potrzebnym na ukończenie i przekazanie Wam odpowiedniego wagonu do uzupełnienia DLC. Gdy będzie już blisko wydania to poinformujemy o tym w odrębnym komunikacie.
    10 points
  18. Już widzę tą awanturę, jak to nieskończone Śródmieście dodali, co to za placeholder. Nie ma opcji, że ma coś takiego pójdą.
    9 points
  19. Jeśli chodzi o radio...to sposób w jaki jest używany w SR to w 75% jest jego nadużywaniem...( temat nie do opanowania) Ale ja się jakoś specjalnie nie spinam gdy o 2:30 wjeżdżam w Zawiercie i słyszę jak chłopaki na Łazach "abece" 🙂rozmawiają ze sobą bo się kojarzą lub znają a jednocześnie obsługują mnie praktycznie bez słowa tzn ich słowem jest semafor dla mnie ...i jesteśmy na mapie tylko my w trójkę od Grochowa po Brynów 🙂Nie spinam się tez gdy ktoś wywołuje Charsznicę myślał że to grywalne jest ale szybko poprawia się gdy koledzy na czacie i radiu wrzucają info dlaczego nikt mu nie odpowie a jego level to 5..albo gdy wejdzie komuś imersja i słyszysz "gotowy do odjazdu" od Katowic po Myszków 🙂.Sami kiedyś czekaliśmy na płokułatoła po wykonaniu woli jednego z dyżurnych wskakującego mi przed czoło ( poszła info do sąsiednich dyżurek i staliśmy tak dopóki system nie przejął mi pociągu po wykryciu bezczynności...kupa śmiechu była- jak sie bawic to się bawić . Z mojego regionu Wrocławskiego (Sołtysowice)... wieczorkiem gdy władzę nad Wrocławiem przejmują towary przebiegi są ustalane niemalże bez używania radia a mechanicy praktycznie sprawdzają tylko łączność po zmianie kanału. Jednak w dzień kiedy lata dużo pasażerów i sporo par (KD) idzie na tzw długi Jelcz (292)...(równoległa linia na Opole , do Miłoszyc jednotorowa z mijanką w Dobrzykowicach) na której obecne są i towary z kierunku Opola i chcące się tam dostać ....to radio ożywa i używane jest tematycznie ale niekoniecznie "starym kolejowym językiem urzędowym" . Niczym dziwnym jest dogadanie pomiędzy Dyżurnym i Mechanikiem jeśli chodzi o szybką reakcje na sytuacje a niezbędne są jednak jakieś szczegóły i inne np ....zmiany torów ......podmiany...zgłoszenia gotowości pociągów . Dopytywanie mechaników dotyczy w zasadzie sytuacji dla nich(sytuacje zna dyżurny)i nie jest złe skoro widzą że będą mieli przed sobą S1 ale zapytanie jest jednorazowe a odpowiedź zwięzła co do sytuacji.Potem pozostaje gapienie się w semafor. Większość mechaników na towarach na szlakach uczęszczanych tam kojarzy rozkład pasażerow i w większości wiemy dlaczego mamy S1 albo prośbę o żwawo do mijanki w Dobrzykowicach. Raz tylko jakiś czas temu słyszałem lekko, ale dający się wyczuć, podniesiony głos dyżurnej " ...no już podaje ! ..." na trzykrotne zapytanie w odstępach kilkunasto sekundowych o podanie wyjazdu w tonie pretensjonalnym jakiegoś mechanika. Nie ma tam dyskusji, rozmów o d... Maryny....wywoływania mechanika po to tylko żeby mu zakomunikować o przelocie bo i takich zapytań nie ma...Nie ma tez bluzgów co oczywiste.Dyżurny na Sołtysowicach chyba by się zatarł w gębie jakby chciał robić tak jak często odbywa się w SR 🙂 Jest krótko treściwie i zwięźle a grzeczność daje się wyczuć w tonie jednych i drugich bez potrzeby życzenia sobie wszystkiego najlepszego i samych zielonych 🙂
    9 points
  20. Is it possible to have all dispatchers chairs to be clickable to be able to sit at rather than always standing and looking down at the screens? Even if they just add a crouch button to simulate sitting in the chair, always feels so awkward standing all the time. I also second the Curtains, would be nice to be able to open them maybe even the windows?? Just one thing that has always bugged me about dispatcher Thank you
    9 points
  21. Ostatecznie dementuję, zainaugurujemy ruch na Marków wraz z wagonami kontenerowymi - dojdzie nowa para pociągów kontenerowych DGT - Mszczonów i odwrotnie. Na Józefinowie się już nie mieścimy. ...i towarowe też. Po wytrasowaniu w miarę sensownie wstępnie* mamy dwie pary dalekobieżne i dwie towarowe, które jeszcze mogą Józefinów-Pruszków-Grodzisk przejechać i na tym się skończy przepustowość. Tam problemem zaczyna się się robić zarówno płynność ruchu (gdyby na Józefinów towarem wskoczyć na biegu to byłoby lepiej, ale to bardzo naiwne założenie) oraz miejsce do wyprzedzania - Pruszków po jednym torze w każdą stronę, Grodzisk - w zasadzie jeden tor wyjazdowy, Żyrardów po jednym torze, Radziwiłłów - posterunek odgałęźny czyli brak. * po testach rozkładu ta liczba może się zmniejszyć.
    8 points
  22. 1) SimRail nie jest symulatorem maszynisty. 2) Składy jeździłyby głównie puste, szczególnie pośpiechy, expressy i dziobaki 3) Gracze by kolejkowali się na przystankach, 4) Nie wchodzisz do gry kiedy chcesz tylko wtedy kiedy pociąg będzie dojeżdżał o stacji (a opóźnienia?) 5) Wychodzisz z gry nie wtedy kiedy musisz tylko jak pociąg dojedzie na stację? Pomysł generalnie fajny, ale grywalny tylko w przypadku scenariuszy.
    8 points
  23. Z informacji na discord streszczę Tobie - zespół zwykłych pracowników ma klauzulę poufności co jest normalne przy takim projekcie. Więc bez zgody właściwej osoby NIKT SIĘ NIE WYCHYLI. Nikt nie zaryzykuje utraty pracy dla udzielenia Tobie informacji której udzielenie nie zatwierdzi odpowiednia osoba. Wczoraj pojawiła się informacja że w końcu dostrzeżono problemy z PR i komunikacją i jakieś rozwiązanie ma być wdrożone. Więc musimy czekać. Dzisiaj pojawiła się zapowiedz wagonów. Więc coś się po tym nieszczęsnym exit z EA ruszyło. Więc na razie spokojnie czekajmy. Może będzie dobrze:)
    8 points
  24. I really didn't like the anodized mushroom buttons and red and green sticky discs i was using to colour the flat buttons, so i decided to finally do something about it, initially i tried 3D printing the mushroom knobs and flat button discs, but i just couldn't get them to my liking without having to sand and paint them, and in the end it made more sense to just paint the metal knobs and button discs (thankfully they pop out of the button bodies with a little persuasion from a spudger, as painting is something i hate and always make a mess of) Photo taken with flash to show the shine on the buttons, but it over emphasises the texture of the switch box top, that is printed with a silk filament (silver black) on the textured print sheet to try and make it look like old metal.
    8 points
  25. Olkusz, Jaroszowiec Olkuski, Wolbrom i Charsznica póki co czekają na symulację urządzeń mechanicznych scentralizowanych.
    8 points
  26. MEHRSPIELER Virtual Dispatcher auf der CMK wurde verbessert Scrollen im Auswahlmenü funktioniert nun richtig FAHRZEUGE neue Fahrzeuglackierung: EP08-008 (blau) EU07-Tutorial korrigiert (Funksignalsplitter auf der Rückwand hinzugefügt) Fehler behoben, bei dem die Kamera falsch gedreht wurde, nachdem man sich zurück in den Führerstand gelehnt hat Animation des Scheibenwischers bei allen Fahrzeugen korrigiert Kupplungen des Pendolinos sind nun im Multiplayer synchronisiert man kann nun mit 2x ED250 im ETCS fahren SZENERIE Vorsignal ToT bei Sosnowiec Kazimierz funktioniert nun so, wie es soll Vorsignal ToN bei Dąbrowa Górnicza Huta Katowice funktioniert nun so, wie es soll Position des Wiederholers SpU12 in Kraków Główny korrigiert einige W6 (Pfeiftafeln) haben bisher keine Punkte gegeben, dies ist nun korrigiert falscher Funkkanal in Katowice Zawodzie korrigiert (auf Höhe des IC-Werks) Funkkanalfehler in Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce korrigiert FAHRDIENSTLEITER Umschalten der Kamera im Fahrdienstleiterchat mit den Tasten 1, 2 und 3 wurde verbessert man wird nun bei willkürlichen Blockanfragen von Spielern nicht mehr gekickt Lampe in Grodzisk Mazowiecki korrigiert EINZELSPIELER Güterzugszenario Kraków-Sędziszów behoben Güterzugszenario vom Cargo Pack DLC behoben Warszawa-Kraków 2x Pendolino Szenario behoben SONSTIGES ETCS L1 wurde verbessert Verbesserung des Himmels, Beseitigung der Lücke zwischen Wolken und Horizont
    8 points
  27. Akurat myślę, że Pruszków i Grodzisk dostaną nowe życie po dołożeniu pociągów na Łódź - zwłaszcza towarowych, które muszą się pojawić w Józefinowie ze wszystkimi tego konsekwencjami. W rozkładzie nocnym zdecydowanie więcej będzie pociągów towarowych, które będą się ładniej układać niż w dzień. Tylko wtedy po stronie dyżurnych nie liczyłbym na jakieś epickie krzyżowania, ot po prostu zrzucamy na bok pociąg, żeby puścić nocnego pośpiecha.
    7 points
  28. Kiedyś proponowałem scenariusze / wyzwania dla dyżurek (od awarii po zwiększający się ruch), jednak potem dogrzebałem się do informacji że taki tryb nie jest w ogóle przewidywany. Co mnie szczerze trochę dziwi, bo dyżurowanie to często ciekawe wyzwania w sytuacjach gdy mamy korek / sprzątamy po poprzedniku. I nawet taki Kraków Przedmieście może być sporym wyzwaniem do zachowania drożności szlaku.
    7 points
  29. Nikt nigdy nie wspominal o nowych lokomotywach w DLC Łódź, więc nie nakręcacie sami siebie, bo później będą pretensje i płacze, że znowu brakuje Flirta czy malowań.
    7 points
  30. Dokładnie TAK. Część graczy nie wie nawet gdzie w EDR podana jest prędkość danego pociągu. I wciąż brakuje mi w EDR analizy danego pociągu (jaka jest długość i waga pociągu oraz jaka lokomotywa ciągnie skład), które to informacje są zawarte w prawdziwym EDR. Szybkość wyjazdu pociągu towarowego (21 wag.) prowadzonego przez EU07-068 310 m 1655 t jest inna niż przez ET25-002 310 m 584 t.
    7 points
  31. Brzmi to jeszcze bardziej groteskowo i niepoważnie, prawda? To nie jest kwestia zależności, czy wymuszania, ale czystej przyzwoitości, szanowny Panie kolego. (Tutaj już koledzy przede mną napisali, to, co potrzeba). Nie będę przypominał, jaka komedia towarzyszyła pytaniom na Discordzie o zaginiony wagon. Napiszę tylko, że wszyscy wtedy magicznie znikali (potem była objęta inna taktyka, kiedy zaczęliśmy to wyśmiewać). Mało? Mnie to naprawdę nie interesuje, co się z tym stało. Zgubiony wagon, dokumentacja, atak kosmitów, czy zerwana umowa. Zwrotu pieniędzy nie chcę, a jedynie zadośćuczynienie (owy wagon, dla zachowania twarzy można dodać jakiś bonus, za niewyobrażalną zwłokę). Miło mi się zrobiło, gdy po 10 miesiącach otrzymaliśmy taką informację jak wyżej. Naprawdę. W końcu(!) coś ruszyło w tym temacie. Liczę na pozytywne zakończenie tej śmierdzącej sprawy
    7 points
  32. Po to jest taki zamysł MP, aby gracze w każdej chwili mogli sobie wyjść i wejść do pociągu, a nie czekać 10 minut aż pociąg dojedzie do stacji. O tyle z pasażerskimi jako tako można ograniczyć tylko do spawnów to z towarami już są problemy, bo nikt nie będzie wiedział, że ma zrobić nieplanowany postój. Ba nawet jak już są pt w rozkładzie to znaczna część osób tego nie realizuje i puszcza składy jak leci.
    6 points
  33. Problemem z rozkładami na CMK jest taki, że pociągi nie mają za bardzo gdzie pojawiać się i znikać. Marków prawdopodobnie zostanie zamknięty na stałe, bo jest wskaźnik D1 na szlaku i od początku gry nie ma słowa, aby mogłoby coś tam jeździć. Radzice wymagają przebudowy, ponieważ układ torowy nie spełnia minimalnych wymagań na spawny. Myślicie, że dlaczego 412xxx zjeżdża na Radom zamiast na Tomaszów Mazowiecki? Na ten moment można na siłę stworzyć coś w relacji Żelisławice - Radzice, ale tylko w jednym kierunku, ale po co jak trzeba poczekać na przebudowę Radzic. Z tych "nudniejszych" miejsc na Śląsku mogą pojawić się jakieś składy, ponieważ nie został w pełni wykorzystany potencjał Dąbrowy Górniczej Towarowej. Jeszcze jest pusto w relacji Mysłowice - Katowice Towarowa KTC/Brynów, ale był jakiś problem z Mysłowicami. Nie wiem jak jest teraz, ale jedno jest pewne, że ta relacja pociągów zalicza się do ozdobnych, a pociągi ozdobne powinno się robić na sam koniec. Jeżeli chodzi o Grodzisk Mazowiecki to niejednokrotnie było mówione, że trzeba poczekać na rozszerzenie do Łodzi, aby nie robić rozkładu po 150 razy. Luki, które widać w rozkładzie prawdopodobnie są przyszykowane pod pociągi dalekobieżne do Łodzi. Dodatkowo powinny zostać dodane pociągi ozdobne w relacji Warszawa Gołąbki - Warszawa Grochów/Warszawa Praga WPT M dla gracz, którzy w przyszłości będą siedzieć na nastawni Warszawa Włochy, ale powinno to zostać zrobione na sam koniec. Pozostaje jeszcze kwestia realności. Realny rozkład sprawi, że będzie jeszcze nudniej na nastawniach. Pamiętajcie, że specjalnie został zrobiony fikcyjny APO Klimontów po to, aby można było upchać więcej składów, aby gracze się nie nudzili. Niestety trzeba pomieszać fikcję z realiami, dlatego jako przykład podam nierealnie jeżdżące składy co 1-2 godziny, ale za to w realnych relacjach (oprócz pociągów ozdobnych).
    6 points
  34. To z pewnością, przecież przy obciążeniu rzeczywistym to DR na większości stacji mógłby się zanudzić. Naprawdę, pytasz o to samo kilka razy dziennie na Discordzie, dostajesz odpowiedź, że na razie nie wiadomo, bo nie ma terminu wyjścia Łodzi i teraz przychodzisz tutaj i uważasz, że ta sama osoba co na Discordzie nagle poda inną odpowiedź? Będzie znana data to będzie podana, prościej się nie da powiedzieć, pytanie 5 razy dziennie nic nie pomoże, zirytuje tylko zespół i znowu przestaną się odzywać na pół roku.
    6 points
  35. Podstawowy problem w tej dyskusji jest taki, że chcecie mieć serwer typu Open World, gdzie każdy z ulicy może wejść jako dyżurny/maszynista, ale chcecie żeby od razu znał przepisy i płynnie prowadził ruch/pociąg. Albo jedno albo drugie. Pewnie... można wprowadzić dwa rodzaje serwerów - casualowe i "profesjonalne", tylko w takim razie trzeba wprowadzić jakiś proces weryfikacji graczy chcących dołączyć do serwera profesjonalnego. Z podobnym wyzwaniem boryka się sieć VATSIM. Tam akurat jest tak, że jest jeden serwer globalny, każdy może zalogować się jako pilot (może być ban albo kick jak ktoś nie ogarnia podstaw latania), ale żeby zostać kontrolerem, to już trzeba przejść trening praktyczny pod okiem mentora (oczywiście znając teorię), a potem zdać egzamin już na ruchu takim serwerowym, w godzinach największego obłożenia. Na początku zostaje się kontrolerem naziemnym, czyli ma się "prostszą" fuchę, ale można szkolenie praktyczne kontynuować i zdobywać wyższe rangi. Może to jest jakiś kierunek, aby niekompetentne osoby nie właziły na dyżurkę i nie psuły innym zabawy.
    6 points
  36. Osobiście uważam, że każdy powinien mieć prawo do wymagania od ludzi na PL2 znajomości przepisów. Jak jeżdżę sobie po mapie to wielokrotnie łapałem się za głowę jak widziałem co jakaś osoba na nastawni robi. Nie mówiąc już tu o takiej prostej rzeczy jak: "Co zrobić, gdy nie możesz oddać bloku końcowego." Niestety, ale nawet jakbyś miał przegrane z 600 godzin w SR w trybie DR to nie robi to z ciebie żadnym profesjonalnym graczem, skoro nawet się nie masz podstawowej wiedzy z prowadzenia ruchu kolejowego. Wymówka, że to tylko gra też jest taka sobie. Równie dobrze można powiedzieć, że to symulator kolejowy i wszystko trzeba odpisywać i wykonywać jak w rzeczywistości. Misiek z kilka wiadomości niżej wspomniał, iż cyt. "Kto chce nauczy się nawet sam bez pomocy kogoś. Kto nie chce nic mu nie pomoże. Żadna pomoc dydaktyczna" i jest to bardzo trafna uwaga. Ci co będą chcieli powiększać/poszerzać swoją wiedzę będą szukali dodatkowych źródeł, aż napotkają na instrukcje PKP PLK. A ci co chcą pograć w 'pociągi', cóż, będą jak takie osły, bo dlaczego ktoś ma się uczyć czegoś, aby nie utrudniać ludziom sesji na MP. Jeżeli należysz do tej drugiej grupy to 'sorry not sorry', ale zły tytuł sobie kupiłeś. Do grania pod arcade jest TSW.
    6 points
  37. Jedno co trzeba przyznać co chyba nas jako społeczności jest zasługą to, że obecnie aktualizacje do SimRail idą normalnie, jak w każdej grze, a nawet szybciej... Jestem w szoku, że znów na steam jest aktualizacja... 🙂 A może któregoś dnia obudzę się, odpalę steam i pojawi się aktualizacja z napisem: dodano możliwość zapisywania punktów kontrolnych 🙂
    6 points
  38. In this topic we are posting the changelog for the multiplayer train compositions. You can always find the most current multiplayer spawnlist with train compositions at the Wiki. Please be aware that we are not editing the timetable, we are only editing the used train compositions in the timetable. This topic is independent from the game changelog, changes at the train compositions can be done without a game update.
    6 points
  39. Changelog 12.02.2025 Passenger trains replaced EP08-001 with EP08-008 at 53113, 35102, 54003, 54031, 45012, 45030, 16157, 16171, 61160 replaced EP08-013 with EP08-008 at 61202, 61174 replaced E186-134 with EP08-008 at 16201 replaced EN71-011 with EN71-002 at 24913, 42906 Freight trains shortened 424050, 424052, 424056, 424066, 424072, 424088, 424094
    6 points
  40. A masz coś na poparcie tych "rewelacji"? Zespół SimRaila na pewno wykonał fragmenty tej trasy (Mysłowice-Jęzor-Szczakowa, Łobzów) na potrzeby spawnu / despawnu pociągów, ale o detalicznym odwzorowaniu otoczenia, sygnalizacji semaforowej, dyżurkach czy węźle Trzebinia / Krzeszowice można na chwilę obecną pomarzyć.
    5 points
  41. Na Dańdówce i innych wspomnianych przez kolegów ma być cos takiego:
    5 points
  42. W realizacji na marzec 2025.
    5 points
  43. Soon after i started making controllers for my laptop table, i wanted to have the timetables displayed next to my laptop's screen so i can drive with the HUD turned off. Of course simply printing the timetables out was too easy, so i chose to display them electronically using an e-ink display, Why an e-ink display? using a device with a screen that uses a backlight is not great when driving at night for showing a white paper timetable, it's like shining a torch in your eyes unless you use dark mode, and that destroys the illusion of there being a paper timetable present i think. At first i tried to use an old kindle paperwhite but i soon gave up with it, it had poor resolution, was a pain to send it .pdf files and display them how i wanted, let alone sort them in folders by advancing service number. And the biggest problem... i wanted to mount it upside down, but after a forced update the 180° screen rotation option was removed, that update also removed the option to turn the frontlight totally off as well 🤬 So i chose to use a 6 inch 'Kobo Clara HD' black and white e-ink reader instead, i run the open source 'KOReader' on the Kobo which does all sorts of things like easy drag and drop .pdf files in folders with the sorting you want, and it has a great reflow feature to easily alter the size of everything on the screen to make the timetables fill the screen perfectly, Thankfully to get KOReader running on the Kobo was as easy as dragging and dropping a file to it when connected to USB, something i can just about manage to do 😊 I mounted the Kobo in a cheap universal phone holder that positioned it to the right of my laptops screen, behind my 3D printed train brake valve, in sort of the position it would be in the EU07: Then i started to make my own timetables in excel just before SimRail.express released their timetables that are shown in the cabs of the trains in the sim. I really struggle at this sort of thing, but thankfully my dad used to use excel every day and helped me a lot, and i eventually managed to make a few sets of timetables for the trains i drive the most. I made my own versions of the timetables for 2 reasons, the main one being so i could size everything to fit on the small 6 inch screen and still be readable, to do this i did not include the repeated columns on the right hand side that show the trains weight, length, brake % etc (i show this once on the front page of each timetable instead) I also display it as if the timetable paper has been folded in half, again due to screen size, i just tap the right or left side of the Kobo's screen to display the next or previous page in the timetable, and tapping at the top of the screen allows me to access the main folder to select the timetable for the service i am driving. And the second reason for making my own version of the timetables, i wanted to included the temporary speed limits that are not shown on real timetables (they would be shown on a seperate paper, as IRL they change quite often) I added the temporary speed limits because i have memory issues, and i just can not memorise the route and speed limit locations even after 2 years of playing SimRail. : So that's how i displayed the timetables when driving in the sim for well over a year, but all along i had an idea to make the Kobo look like it was a piece of paper on a timetable stand in the cab of the train. Over the last few months i'd been playing about designing a 3D printed case to house the screen from the Kobo, so it looks like the timetable stand found in Polish loco's with a cutout for the screen to show through as if it was a page of a paper timetable sitting on the stand. Unfortunately the screen is larger than the cutout, and has electronics on the sides and top, so it has to sit behind the front panel and will always look like a screen behind a hole in a piece of plastic, but if you squint your eyes it can almost look as i hoped it would: I'd already made a slightly larger version of my wiper control panel to include room for the timetable light cable gland. The wire from the gland to the light is a white headphone cable, the 3.5mm stereo jack plug is hidden inside the 3D printed cable gland, with a panel mount 3.5mm socket mounted in the wiper switch panel, so i can unplug the cable if needed. The inline switch housing is again 3D printed... my laptop controllers are about half the size of the real things, so an off the shelf inline switch would be way out of scale, the actual rocker switch in the inline housing measures just 15mm x 8mm The ebay listing had lots of feedback from people moaning they are a lot smaller than they thought, one even said it melted when they used it to switch 50 watt bulb!! 🤯 But it was the perfect size for my needs, and is only switching half a watt at 5 volts. And of course the timetable illumination light works: For now all i've done is take power from the arduino inside the wiper switch panel, +5v runs up one wire in the cable to the switch, which interrupts the power when off, and when the switch is turned on it sends the +5v to a 75mm length of warm white COB LED tape that's fixed inside the lamp shade, the return from the LEDs goes down another of the wires to ground. But i also connected the 3rd wire in the headphone cable to the switched terminal of the switch, so later on i can connect that wire to an input pin on the wiper panels arduino, Then this can turn the timetable light in the sim on and off with my real switch (if we get a keybind for the timetable light that is) I will also then connect the ground wire via a mosfet to an arduino output pin, and when we have the I/O system i can have the timetable light turn off with all the other lights if the loco's battery is turned off and stuff like that... for once in my life i'm actually thinking ahead 😮 . You may have noticed the train number on the timetable in last 2 pictures says 14143, i have yet to update them for the timetable update we got a few months ago, the important info is there like the positions of the speed limits and stations, but of course the times are off due to tightening up of the schedules etc, and the service numbers have changed to reflect that SimRail now shows the actual start and end stations for the whole timetable as it is done IRL. But i've forgotten how i made the timetables in excel, so need my dad's help again to change them.
    5 points
  44. Witam przedstawiam wam scenariusz w którym jako pociąg osobowy przyspieszony pojedziemy z Katowic do Warszawy Wschodniej tą trase jedziemy trzema jednostkami EN76-022 kolei mazowieckich, scenariusz jest wzorowany na paru innych scenariuszach lecz w przyszłości będę to zmieniał, v/max pociągu to 160km/h. W razie zauważenia błędów prosze je zgłaszać i będę je poprawił. Plik należy wypakować i dodać do trasy Katowice-Warszawa. Błędy: Zły numer przy mówieniu i na czacie - Wiem że takie coś jest jak będę mieć troche czasu to to naprawie. Prośba o wjazd do Psar przy próbie radia z Górą Włodowską - Nie wiem jak to się stało że takie coś się dzieje będę się starał to naprawić. 16.02.2025r. Zrobiłem poprawke w rozkładzie jazdy dodane są postoje na dwóch stacjach oraz usunięto postuj w Łazach. Poprawiłem również w rozkładze czas jazdy pomiędzy stacjami lecz nadal są możliwe niedociągnięcia niżej dodany jest cały nowy plik z nowym rozkładzem. Jeśli będą jakieś błędo do proszę je zgłaszać. Życze miłej jazdy. 10_MOJ41000.zip
    5 points
  45. N1 – jazda do przodu z załączonym układem dostosowania sił do nacisku kół ( osłabienie wzbudzenia silników trakcyjnych pierwszego wózka w kierunku jazdy celem ograniczenia poślizgu zestawów prowadzących ) blokada w układzie elektrycznym zapewnia pracę tego układu tylko na połączeniu szeregowym silników trakcyjnych bez możliwości bocznikowania N2 – jazda do przodu bez załączenia układu dostosowania sił do nacisku kół
    5 points
  46. Kilkukrotnie wspominasz o poziomie znajomości języka na poziomie B1 dla maszynisty, więc wydaje mi się, że używasz tego jako pewien argument w sprawie języków serwerów (raczej nie wspominasz o tym od czapy tylko, prawda?). Wydaje mi się, że byś chciał, żeby na serwerze językowym byli tylko ludzie znający dany język. Skoro tak, to idziemy dalej. Poziom znajomości języka B1 jest potwierdzany stosownym certyfikatem, który z zasady wydaje się obcokrajowcom, dla których nie jest to język ojczysty. Dodatkowo takie potwierdzenie trzeba jakoś przypisać do gracza, żeby wiedzieć, kogo wpuszczać, a kogo nie. No i tu się pojawiają się właśnie rzeczone dodatkowe dane osobowe (jeśli chcesz potwierdzać znajomość języka na poziomie B1). Odrębnym wątkiem są "ogólne zasady równe dla wszystkich" - skoro tak, to wypadałoby, żeby każdy gracz legitymował się taką samą znajomością języka, co nie? Zwłaszcza, że poziom B1 obejmuje zarówno rozumienie tekstu pisanego (czyli u nas czat i komunikaty), jak i mówionego (czat głosowy/radio). Dobrze rozumiem czy coś pokręciłem?
    5 points
  47. Ja do sprawy podszedł bym inaczej - wprowadził bym punkty dodatnie w postaci smaczków, a nie cały rygorystyczny system, który byłby ciężki do zrobienia ze względu na ilość czynników oraz mógłby wywoływać niepotrzebne represje na dyżurnym, w stylu, że jak on może spowodować 30 sekundowe opóźnienie. Moim zdaniem punktowane powinny być rzeczy "nieobowiązkowe" takie jak np. otwieranie przejazdu kolejowego (o ile jest na danej stacji) bo w praktyce nie musimy go w ogóle otwierać (nawet pomimo 20 minutowego braku pociągu). Punktował bym również wprowadzanie do EDR godzin odjazdu i przyjazdu pociągów na stację, ponieważ nie jest to wymagane przez grę. Uważam, że wprowadzenie tego co wyżej byłoby fajną formą wynagrodzenia dyżurnych którzy przykładają się do zadania i robią to realnie. Takie moje zdanie 😉
    5 points
  48. MULTIJOUEUR Correction du comportement du répartiteur virtuel entre Zawiercie et Grodzisk Le défilement dans le menu de sélection des trains fonctionne désormais correctement Correction de la composition des trains en mode multijoueur VÉHICULE Ajout de la livrée EP08-008 Correction du tutoriel pour la locomotive EU07 (ajout de la partie radio sautée) Correction d'un bug provoquant une rotation incorrecte de la caméra après un retour dans la cabine après s'être penché par la fenêtre. Correction de l'animation des essuie-glaces sur tous les véhicules Correction de la synchronisation des couvercles d'attelage dans le Pendolino Correction de problèmes lors de la conduite d'un double Pendolino sous ETCS ENVIRONNEMENT Le signal avancé ToT près de Sosnowiec Kazimierz fonctionne désormais correctement. Signal avancé ToN près de Dąbrowa Górnicza Huta Katowice fonctionne désormais correctement. Position du répétiteur SpU12 à Kraków Główny corrigée Certains W6 (panneaux de sifflet) ne donnaient pas de points jusqu'à présent, cela a été corrigé. Canal radio erroné corrigé à Katowice Zawodzie (à la hauteur de l'usine IC) Erreur de canal radio corrigée à Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce AIGUILLEURS Correction des problèmes liés au changement de caméra dans le chat privé à l'aide des touches 1, 2 et 3. Amélioration du système d'assistance - le kick d'un joueur n'est déclenché que pour les blocs de lignes créés par BOT Correction de la lampe de bureau à Grodzisk Mazowiecki MODE SOLO Correction du scénario de fret Cracovie-Sedziszow Correction duscénario de fret du DLC Cargo Pack Scénario corrigé Warszawa-Krakow 2xPendolino AUTRES Amélioration du fonctionnement de l'ETCS niveau 1 Correction des transitions de rendu du ciel entre les nuages et l'horizon
    5 points
  49. The entire lightining system needs taking care. Look at Warsawa Centralna for example! Its eye bleeding
    5 points
  50. Mnie nie dziwi. Obiecane, zapłacone, niedostarczone, do wczoraj wstydliwie przemilczane. Trochę ciężko siedzieć cicho, kiedy coś miało być a nie jest. Szczególnie, że w SR jest dramatycznie mało wagonów, nie tylko tych towarowych. Bardzo widać to po scenariuszach krakowskich, w których bardzo szybko zaczyna brakować kombinacji taboru do losowych pociągów. Być może doszukuje się drugiego dna w rzuconej "ot tak" wypowiedzi, ale... Rainsted to edytor tras m.in do Maszyny. Ciężki, skomplikowany, nieintuicyjny, ale za to o potężnych możliwościach. Pewnie ludzi znających go na wylot można policzyć na palcach jednej ręki i to jeszcze emerytowanego drwala z Syberii. Nie sugeruje, że akurat tego edytora używa się do Simrail (a jak tak, to niezły chichot historii) ale IMHO wypuszczenie tak skomplikowanego tworu do publiki skończyłoby się chyba masowym protestem pod szyldem "żądamy edytora dla ludzi" 🙂
    5 points
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy