Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/20/24 in all areas

  1. PROJEKT: Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym na szlaku Kozłów-Sędziszów. CEL PROJEKTU: Udrożnienie Krakowskiego Węzła Kolejowego i zwiększenie liczby połączeń kolejowych zrealizowane poprawę przepustowości linii kolejowej nr 8 na szlaku Kozłów-Sędziszów dzięki odbudowie posterunków odstępowych Klimontów i Gniewięcin. BENEFICJENCI: Użytkownicy symulatora SimRail – The Railway Simulator Wersja polska poniżej. Tłumaczenia: * EN (by Królik Uszasty): https://forum.simrail.eu/topic/10200-modernizacja-urządzeń-srk-na-szlaku-kozłów-sędziszów-19012025/#findComment-43605 * DE (by Mooritz): https://forum.simrail.eu/topic/10200-modernizacja-urządzeń-srk-na-szlaku-kozłów-sędziszów-19012025/#findComment-43606 * FR (by Aurel): https://forum.simrail.eu/topic/10200-modernizacja-urządzeń-srk-na-szlaku-kozłów-sędziszów-19012025/#findComment-43608 * CZ (by TheFloxyCz): https://forum.simrail.eu/topic/10200-modernizacja-urządzeń-srk-na-szlaku-kozłów-sędziszów-19012025/#findComment-43616 Dzień dobry, dzisiejsza aktualizacja przyniesie zwiększenie ruchu na odcinku krakowskim oraz linii 62. Po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy od 13 grudnia 2024 r. wielokrotnie powtarzaliśmy, że problemem trasy do Krakowa jest przepustowość wyjazdów z Kozłowa. Istotnie, w przypadku dotychczasowego rozkładu z 13 grudnia zakładana przepustowość to 4 pary pociągów na godzinę na odcinku Kozłów-Sprowa-Starzyny i do 5 par pociągów na godzinę na odcinku Kozłów-Sędziszów. Łącznie daje to potencjalnie 9 par pociągów, które należałoby rozdzielić między bardzo przepustową linię Kozłów-Miechów-Kraków z SBL (Samoczynną Blokadą Liniową) o potencjale 8-10 par na godzinę i Kozłów-Bukowno-Dąbrowa Górnicza Wschodnia o potencjale 4 par na godzinę. W praktyce okazało się, że obsługa długich szlaków Kozłów-Sprowa i Sprowa-Starzyny wraz z jednotorowymi szlakami Starzyny-Psary i Starzyny-Koniecpol sprawia trudności i część połączeń została zawieszona, aby nie przeciążać tego szlaku. Spowodowało to ostatecznie, że nowy odcinek Kozłów-Kraków był obciążony na początku 5 parami, a ostatecznie – 4,5 pary na godzinę (czyli 9 pociągów). Należy przyznać, że takie obciążenie ruchem magistrali dwutorowej wyposażonej w SBL nie stanowi wyzwania dla dyżurnych – pociągi wyprzedzają się rzadko, a komunikacja z sąsiadami ogranicza się do podania numerów pociągów wyjeżdżających. Aby móc dociążyć linię krakowską, konieczne było znalezienie dodatkowej przepustowości. Niestety, rzeczywisty układ posterunków na linii nie sprzyjał temu. W związku z tym podjęliśmy trudną i nieidealną decyzję o odtworzeniu posterunków odstępowych Klimontów i Gniewięcin w formie nieobsługiwalnych APO (Automatycznych Posterunków Odstępowych) – dokładnie tak samo działających jak na linii nr 62. Był to w zasadzie jedyny sposób umożliwiający w miarę swobodne kształtowanie rozkładu jazdy możliwy do uzyskania w rozsądnym czasie. Teoretyczna przepustowość tego odcinka przekracza w takiej sytuacji 10 pociągów na godzinę. Jest to wartość zdecydowanie wystarczająca. Przenosi to wąskie gardło na wyjazd z Kozłowa w kierunku Tunelu, gdzie zatrzymane pociągi towarowe potrzebują nawet aż 5 minut, żeby zwolnić pierwszy odstęp! Zmiany obejmą pulpit nastawczy w Kozłowie. Dotychczasowe kostki od blokady liniowej zostały zastąpione szczeliną zajętości, a sterowanie blokadą do Sędziszowa odbywać się będzie teraz z osobnej nastawnicy komputerowej. Dzisiaj rano mamy zaprogramowane 978 rozkładów w dobie. Po aktualizacji będzie ich 1067, tj. o 89 więcej (wszystkie na odcinku Sędziszów-Kozłów-Tunel-Kraków/Bukowno). Pierwotne plany zakładały dodanie nawet 130 pociągów, tj. co godzinę dochodziły: para osobówek Kraków-Sędziszów, para towarowych Kraków-Sędziszów i Borowa Górka-Bukowno-Sędziszów. Jednak nasze testy obsługi węzła Kozłów-Tunel wykazały, że płynne prowadzenie ruchu wymaga bardzo dużych umiejętności gracza w Kozłowie, ponieważ musi on również przejąć rolę dyspozytora odcinkowego dla odnogi Tunel-Charsznica i wypuszczać pociągi na ten odcinek w odpowiednich odstępach czasu. W związku z tym część nowych pociągów została odwołana. Mimo to wydaje nam się, że zarówno nastawnia w Kozłowie, jak i pozostałe na linii nr 8 od Tunelu do Krakowa, stanowią teraz większe wyzwanie. Na chwilę obecną to koniec prac nad rozkładem w tamtej okolicy w porze dziennej i przechodzimy do innego odcinka. Na koniec przedstawiamy stanowisko w tej sprawie Ministerstwa Simfrastruktury, prezentowane przez odpowiedzialnego za simkolej pana Wiceministra Pawła Polepszaka*: „Odbudowa tych posterunków (odstępowych – przyp. KU) to przykład nieprzeskalowanych działań ukierunkowanych na osiągnięcie określonych, mierzalnych rezultatów. To nie było działanie tylko po to, żeby coś robić, tutaj mamy do czynienia z faktycznym wzrostem liczby uruchamianych pociągów – na linii nr 8 i linii nr 62 aż o 25-30%! To wspaniały przykład pracy u podstaw, dzięki której niewielkie inwestycje przynoszą znaczącą poprawę dla całego krakowskiego węzła kolejowego. Dzięki takim działaniom transport kolejowy wciąż pozostaje konkurencyjny w zakresie dostępności oraz rozrywki.” * ostatni akapit stanowi oczywisty element humorystyczno-satyryczny w poście.
    41 points
  2. 1980s TRASA KATOWICE - SĘDZISZÓW Wolbrom: poprawiono oświetlenie na kładce dla pieszych Charsznica: naprawiono zbyt niskie latarnie Charsznica: naprawiono kolizję samochodów i drzew Kozłów: naprawiono zbyt nisko umieszczone latarnie Kozłów: naprawiono przejazd kolejowy Kozłów: usunięto niektóre ścieżki ruchu pojazdów Sędziszów: poprawiono przenikanie przez perony Sędziszów: naprawiono ścieżki ruchu pojazdów Sędziszów: naprawiono lampę na kładce dla pieszych Sędziszów: naprawiono problemy z budynkami Sędziszów: naprawiono zbyt nisko umieszczone zegary Klimontów: naprawiono obrócone słupy energetyczne Naprawiono samochody wjeżdżające na siebie na przejazdach kolejowych Usunięto „C” ze wskaźnika W14 Sosnowiec Południowy: Usunięto kontenery SSP Sosnowiec Południowy: Usunięto drzewo obok mostu Sosnowiec Południowy: Dodano ogrodzenie Sosnowiec Południowy: Poprawiono teren obok budynku stacyjnego Sosnowiec Południowy: Poprawiono drzwi i okna w niektórych budynkach. Sosnowiec Południowy: Dodano kolizję do budynku stacyjnego Sławków: Usunięto skrzynki elektryczne nie z epoki Sławków: Usunięto znak ostrzegawczy na peronach nie z epoki Olkusz: Naprawiono peron Olkusz: Usunięto satelitę z budynku Dąbrowa Górnicza Wschodnia: Usunięto zbędne kolizje Bukowno: Poprawiono wejścia do tuneli podziemnych Bukowno Przymiarki: Naprawiono kolizję zaparkowanych samochodów Sosnowiec Porąbka: Naprawiono kolizję zaparkowanych samochodów Katowice: Usunięto lewitujące postacie NPC Katowice: Poprawiono tekstury budynku stacyjnego Katowice: Dodano kolizję dla niektórych ogrodzeń Katowice: Poprawiono teksturę dla przejścia podziemnego Katowice: Poprawiono teksturę walizki ㅤ TRASA TUNEL-KRAKÓW Kraków Przedmieście: Naprawiono donice z kwiatami w nastawni Naprawiono śnieg wewnątrz wszystkich nowych nastawni Naprawiono słupy wysokiego napięcia znajdujące się jeden na drugim. Kraków Batowice: Naprawiono oznaczenie sygnału SpR Kraków Batowice: Naprawiono budynek unoszący się w powietrzu Łuczyce: Naprawiono ławke unoszącą się w powietrzu Łuczyce: Naprawiono samochody unoszące się w powietrzu Łuczyce: Naprawiono niewidzialną ścianę Łuczyce: Naprawiono kolizję ogrodzenia Miechów: Naprawiono unoszący się kosz na śmieci Kraków: Naprawiono unoszące się obiekty Kraków: Naprawiono tekstury trawy i żwiru Kraków: Naprawiono niewidzialne ściany Goszcza: Naprawiono przewody sieci trakcyjnej przenikające przez tor Kraków Główny: Dodano brakujące vegemaski Kraków Główny: Dodano kolizję dla wjazdu na rampę Zastów: Naprawiono niezabezpieczone przejście dla pieszych Miechów: Naprawiono nie znikające firanki Słomniki: Naprawiono kolizję na peronie Kraków Grzegórzki: Dodano kolizje na peronie Kraków: Usunięto samochody zatopione w terenie Niedźwiedź: Dodano vegemaski Słomniki Miasto: Poprawki terenu Słomniki: Dodano włączniki w nastawni Miechów: Usunięto jedną nadmiarową wykolejnicę Słomniki: Dodano vegemaski Kamieńczyce: Dodano vegemaski Miechów: Dodano napęd w rozjeździe ręcznym Miechów: Regulacja terenu Dodano sterowanie oświetleniem dla każdego nowego budynku dyżurnego ruchu Słomniki: Naprawiono pozycję gracza w nastawni ㅤ PODSTAWOWA MAPA Warszawa Zachodnia: Naprawiono trawę na peronach Strzałki: Naprawiono lampę oświetleniową Naprawiono błędne budynki między Idzikowicami a Opocznem Płd. Katowice: Naprawiono niektóre błędne budynki ㅤ TABOR ED250: naprawiono sterowanie kierunkiem oraz hamulcem roboczym w HUD przy podwójnej trakcji ED250: dodano możliwość wyłączenia radiotelefonu ED250: dodano dźwięk zamykania/otwierania dla drzwi kabiny Ty2: naprawiono odluźniacz hamulca Ty2: naprawiono błąd, w wyniku którego można było wyjść z kabiny z łopatą naprawiono nieprawidłowe wartości informacji o hamulcu i wózku w wagonach IC. EP08: poprawiono powiązanie klawiszy dla „hamulca antypoślizgowego” EN57: naprawiono złącza kabli od sterowania ukrotnionego EN96: naprawiono klawisz skrótu dla hamowania nagłego ㅤ SYMULATOR Naprawiono błędy w tutorialu ETCS Naprawiono konflikty między sterowaniem z pada oraz klawiatury Naprawiono ukrytą w pewnych przypadkach regulację siedzenia maszynisty Naprawiono osiągnięcia Katowice-Warszawa i Warszawa-Katowice. Naprawiono błąd, w wyniku którego można było uzyskać dostęp do komputera sterującego poza budynkiem. Naprawiono błąd, w wyniku którego komputer sterujący lub EDR otwierały się podczas pisania na czacie.
    24 points
  3. MULTIPLAYER poprawiono datę w HUD podczas jazdy przy zmianie dnia poprawiono błędne zachowanie VD w Zastowie w niektórych przypadkach poprawiono filtr wyboru trudności dla dyżurnego ruchu w menu głównym poprawiono mozliwość przeglądania dostępnych pociągów w za pomocą strzałek góra/dół dodano około 100 nowych pociągów do rozkładu jazdy w trybie wieloosobowym uruchomiono ruch na szlaku Bukowno - Borowa Górka TABOR poprawiono kolizje we wszystkich wagonach pasażerskich powodujące trudności przy przechodzeniu między wagonami poprawiono spięcie klawiatur w EN57/EN71 jadących w trakcji wielokrotnej poprawiono sterowanie pantografami w kabinie B pojazdu Dragon2 poprawiono powiązanie klawiszy dla funkcji "oświetlenie przedziałów" w EN57/EN71 poprawiono funkcję szybkiego przeskoku pozycji nastawnika/bocznika w lokomotywie EP08-013 poprawiono błędy w starej tablicy kierunkowej w EN57/EN71 poprawiono dziury w modelu EN76 poprawiono zobrazowanie niektórych lampek na pulpicie ED250 poprawiono błędy w starej tablicy kierunkowej w EN57/EN71 poprawiono powiązanie klawiszy dla funkcji hamulca przeciwpoślizgowej w EU07 poprawiono błędy w starej tablicy kierunkowej w EN57/EN71 poprawiono błąd powodujący nadawanie punktów karnych po otwarciu drzwi po aktywacji kabiny poprawiono oświetlenie w wagonach pasażerskich poprawiono przełącznik "jazda ciągniona" w ET22 dodano funkcję asymilacji (wyrównywania ciśnienia) w położeniu jazdy w Ty2 zwiększono liczbę pól wyjściowych do analizy błędów w Ty2 poprawiono obliczanie odciążania osi w wózku poprawiono temperaturę początkową chłodziwa, dodano automatyczna pracę grzałek w lokomotywie Dragon2 wymieniono dźwięk silnika dojazdowego w lokomotywie Dragon2 dodano nowe malowania EN57-206, 612, 650 oraz EN71-002, 004, 015 SCENERIA poprawiono problemy z siecią trakcyjną na stacji Pruszków poprawiono budynki w Opocznie i Idzikowicach poprawiono okolice stacji Kraków Batowice poprawiono punkty zatrzymania peronów na odcinku Kraków Główny-Tunel poprawiono uszkodzone sygnalizatory i wskaźniki na całej mapie poprawiono krzaki przy schodach w okolicy stacji Sosnowiec Główny (lata 80) poprawiono drzewa na drodze w okolicy stacji Sosnowiec Dańdówka (lata 80) poprawiono roślinność na stacji Kraków Główny poprawiono budynek elektrociepłowni w Wolbromiu poprawiono roślinność w okolicy przystanku Klimontów (lata 80) poprawiono sygnalizatory powtarzające na stacji Kraków Główny poprawiono tunel na stacji Katowice Szopienice Płd. (lata 80) poprawiono pasy na bramkach semaforowych na stacji Kraków Główny poprawiono wyświetlacze peronowe na stacji Kraków Główny poprawiono oznaczenia peronów na stacji Kraków Batowice poprawiono wskaźniki We8 oraz We9 w okolicy przystanku Goszcza poprawiono kolizje z obiektami w okolicy stacji Kraków Główny poprawiono ścieżki ruchu pojazdów w okolicy stacji Kraków Główny poprawiono roślinność w okolicji stacji Tunel poprawiono samochody przy stacji Miechów poprawiono oznaczenia peronów na stacji Kraków Gł. poprawiono dziurę w terenie w okolicy stacji Sosnowiec Gł. poprawiono kolizje na stacji Pruszków poprawiono roślinność w okolicji stacji Tunel dodano dwa automatyczne posterunki odstępowe między Kozłowem i Sędziszowem - Klimontów i Gniewięcin DYŻURNY poprawiono pulpity na stacjach Kozłów oraz Tunel wprowadzono różne poprawki do systemu EDR poprawiono przełącznik dzień/noc w pulpitach kostkowych poprawki w wyświetlaniu ksyw innych graczy w trybie wieloosobowym dostosowano poziomy trudności dla dyzurek poprawiono pulpit kostkowy na stacji Niedzwiedz poprawiono przejazd na stacji Bukowno SINGLEPLAYER wprowadzono różne poprawki do scenariuszy trybu jednoosobowego
    21 points
  4. Myślę, że obraz wyrazi więcej niż słowa. Uważam, że tak przygotowany ekran znacznie uprości decyzję dotyczącą wyboru składu.
    19 points
  5. Cześć wszystkim! Jakiś czas temu napisałem scenariusz dla Piotrka z kanału MójDzieńwKD z okazji jubileuszu setnej tygodniówki - po ostatnim patchu mogę wam go wreszcie podrzucić 🙂 Ogólna charakterystyka: Czas trwania: około 1:15h Część 1: uruchamianie Dragona2 w trybie spalinowym, wciągniecie i przemanewrowanie wagonów na Bukownie Część 2: przejęcie ET22 na kursie do DGW Część 3: urwanie loka od składu, jazda luzem po zdefektowaną jednostkę Część 4: przetransportowanie zdefektowanej jednostki na DGW Scenariusz nie jest idealny (był pisany we wczesnym okresie prac nad Lua), ale powinien być przejezdny i bezproblemowy - choć nadal dosyć mocno wymagający. Mała podpowiedź: tryb spalinowy w dragonie załączamy przez panel dotykowy: aktywacja kabiny => na panelu zakładka `TDD 2` => kwadracik z ikonką silnika łamaną przez pantograf - nad ładowaniem ED => zamknięcie wyłącznika szybkiego Jak załączyć tryb ciągniony w drugim byku - znajdziecie na odwrocie rozkładu jazdy Instalacja: wypakowujemy 00_Scenario_4KD do folderu: `\Steam\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\2_StaszicSedziszow\Scenarios\` Smacznego! 🙂 ------------------------------------------------------------------------------------- Hi everyone! Some time ago, I wrote a script for Peter from the MójDzieńwKD YT channel on the occasion of his 100th weekly vlog - after the last patch, I can finally toss it to you 🙂 General characteristics: Duration: about 1:15h Part 1: starting Dragon2 in diesel mode, pulling and shunting carts at Bukowno Part 2: taking over ET22 on the course to DGW Part 3: snatching a loco from a depot, driving loose to pick up a defective unit Part 4: transporting the defective unit to DGW The scenario is not perfect (it was written in the early days of Lua development), but it should be passable and trouble-free - although still quite challenging. A small hint: the diesel mode in the dragon is activated via the touch panel: cab activation => on the panel tab `TDD 2` => square with the icon of the engine broken by the pantograph - above the ED charging => closing the high-speed switch How to turn on pull mode in the second ET22 unit - you will find on the back of the timetable Installation: extract 00_Scenario_4KD to the folder: `\Steam\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\2_StaszicSedziszow\Scenarios\` Have a good one! 🙂 00_Scenario_4KD.zip
    16 points
  6. Joining this discussion because it seems to be the primary one for the servers being shuttered. SimRail team, please, prioritize backend functionality for people to host their own dedicated servers. Allow groups to have their own communities/build their own setups. There's already one route without any online community because there's no server for it (80s). And it has extremely limited function with the built-in scenarios. Which is a shame because the Ty2 is magnificent. There's more coming, and unless you're going to host servers in house for every map you put out, and worry about language issues therein, we're going to need the ability to put together servers to run ourselves. Personally I would love to be able to launch a dedicated server, run a timetable, and either give my friends a password or allow the community at large in and self-moderate. It takes pressure off you to both run the server and administrate individual issues/reports. Please.
    15 points
  7. From the heart, I love SimRail. Obviously, it has its bad points, like everything, but it is the greatest hope we have had in the history of railway simulation. I am 38 years old, and luckily or unfortunately, I am a fan of these niche games, in my worst days some of these games help me a lot. Since flight simulator 2000, Microsoft Train Simulator, or 18-wheeler, I have lived in these worlds of little-used, unpopular, and often outdated simulators due to the little interest they generate in the general public. Simrail was the step I had always dreamed of. Latest generation graphics, editor, and above all... multiplayer. What more could I ask for when I saw the first trailer and put this game on my wishlist on Steam. When I tried the prologue, I could finally see in my hands that everything was about to change. After decades of simulators that received little attention from the general public and therefore from developers, we could have a train simulator where all fans could not only play but "share." That word didn't exist in railway simulation, apart from the Polish simulator that existed before, not in this way, not on Steam, for everyone, not just for one country. I never cared that the trains were from a country so far from mine, or that I didn't know how to pronounce its stations. I fell in love from the first day with its lines, trains, and control stations. I could finally drive with real people being dispatchers, just as I have done for many years on flight networks like IVAO or VATSIM. I knew this day would come. Sometimes small gestures turn a niche game into a much-loved game. It happened to "among us" long after its release, or it has happened to the Euro Truck Simulator saga. Do you think that truck simulator is such a popular game because players loved trucks before? I assure you, NO. They become random players to truck lovers. It is loved for its business model and because it was able to turn around a game that had 300 players when it was released to the numbers it has now. Eliminating communities of other languages does not attract a new potential audience. It may be a saving now, but a loss in the future. Spanish, German or Polish players, even developers, we have the same love for this niche; if we do not take care of it, it will die. It may be very fun to put the red light on a person of another language on your server, but the damage is done to yourself because these are people who will never drive trains again. I can go to DCS, MSFS, or IRACING/ACC right now and never play SimRail again. But we love trains, we must take care of each other, or this will disappear. Thanks to these simulators, I was a truck driver for 10 years, got my real-life pilot's license, and now I'm planning to travel to Katowice to enjoy a great trip on the pendolino. Once again, in this small community, either we all support each other, or we'll end up in other games, and railway simulation will disappear. Sorry for the long text; it's just my thoughts. thank you
    14 points
  8. Cześć wszystkim! Chciałbym otworzyć tę nitkę dyskusyjną na temat kształtu nowych scenariuszy singlowych, które zostaną do gry. Na starcie uwaga: zdaję sobie sprawę z braków jakie mamy obecnie w symulatorze, ale nie poruszajmy ich tutaj. Skupmy się na tym co można zrobić bazując na systemie LUA, jaki mamy dostępny. Motywuję to jednym, prostym zdaniem: Ja nad silnikiem nie pracuję, tworzę tylko scenariusze 🙂 I jeszcze jedna uwaga - oczywiście zawarte tu przemyślenia kieruję tylko w wymiarze scenariuszy które ja tworzę 🙂Na nikogo nie zamierzam wpływać! ------ Może zacznijmy od małej analizy 'pod systemów' które pojawiły się, wraz z moimi spostrzeżeniami: Wybór taboru wewnątrz scenariusza - to była tak właściwie najbardziej gorąca rzecz. Dało się zauważyć przy wcześniej wypuszczanych scenariuszach albo prośby od alternatywne warianty, albo też pytania o zezwolenie na wypuszczenie delikatnie zmodyfikowanej wersji. I ma to jak najbardziej sens: większość czasu pracy nad scenariuszem trzeba poświecić na dopieszczanie przebiegów, a nie na tworzenie zestawienia którym pojedzie gracz. Więc właściwie jednym prostym sposobem można sprawić by scenariusz był interesujący do ponownego przejechania. Są też niestety negatywne skutki tego myku: w komunikacji radiowej trzeba unikać wzmianki o tym czym jedziemy. Dodatkowo w zależności od loka zmienią się parametry składu (długość, waga). W skrajnych przypadkach - rozjeżdża się czas rozkładu jazdy. Najlepiej to widać po scenariuszach regio (SKA), gdzie elf na tyle szybciej się zbiera od kibelka, że powstają kilkuminutowe różnice na godzinę Wybór pory roku i związaną z nią pogodą - już nawet pomijając fakt występowania poślizgów które zwiększają trudność jazdy, sama dowolność wyglądu scenerii powinna zaspokoić tych co mają chętkę by przykładowo kulnąć się gdzieś w trybie zimowym. Minusów chyba nie ma wcale, może jedynie lekkie wyzwanie by scenariusze projektowane na poranek nie zamieniły się na nocne w zimie Pseudo-losowy ruch AI - na pewno nadaje kolorytu przy przejazdach, oraz przy ponownej jeździe zmienia sytuację jaką zastajemy na torach. Są tutaj niestety dosyć duże braki: brak zatrzymywania na przystankach/stacjach bez ingerowania w przebiegi oraz puste tablice relacyjne. Rzeczy w gruncie rzeczy kosmetyczne, ale które mogłyby się stać miłe dla oka. Długość scenariuszy - oczywiście fajnie jest mieć pełne spektrum zarówno dla tych którzy mają zarówno chwilę, jak i cały dzień. Jednakże wydaje mi się że 1,5h scenariusz obecnie wypełnia sweet spot. A robienie scenariuszy ponad 3h mija się zupełnie z celem (patrz przykład IR Katowice -> Warszawa). Oczywiście, nie uciekniemy od tego w przypadku scenariuszy dla jakieś konkretnej całej linii, natomiast chyba jasno wskazuje, że zamiast robić coś dłuższego tam-powrót, lepiej rozbić je na dwa osobne. Trudność czasowego rozkładu - tutaj prawdopodobnie poprzeczka została ustawiona za wysoko. Większość czasów została oparta o wyniki testowych przejazdów botem. A więc przyśpieszania i hamowania bodajże na poziomie 90% wartości maksymalnych, oraz prędkościach równych maksymalnie dozwolonych. Jest to oczywiście możliwe do powtórzenia przez gracza, ale bez marginesu błędu, czy też dodatkowych opóźnień czasowych spowodowanych chociażby kontrolnym hamowaniem. Nadal zastanawiam się jak do tego najlepiej podejść. Użycie realnych rozkładów często mija się z celem - bo chociażby brakuje w nich wszelkich punktów pośrednich niebędących przystankami. A użycie czasów przejazdu jakiegoś gracza może być niereprezentatywne. Możliwe że najlepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie specjalnej wersji bota, który jechałby z prędkością niższą od maksymalnej o x% - by zyskiwać procentowy zapas czasu, niezależnie od linii czy taboru. Manewry - są ich zwolennicy, są ich przeciwnicy - ot chociażby ostatnia dyskusja na temat tego czy nie warto by dodać opcji pominięcia gdy są na starcie. Tak radykalne rozwiązanie mi się osobiście nie podoba, bo ingeruje mocno w (nazwijmy to) fabułę danego przejazdu, oraz pewnie skutkowałoby albo skokami czasu, albo dłuższym postojem na stacji początkowej do czasu pierwszego odjazdu. Dlatego też w obecnie dostępnych scenariuszach zdecydowałem się na miks: część nie ma ich wcale, część ma jakieś proste 'przeparkowanie', a część wymaga bardziej zaawansowanego łączenia składów. Teraz przejdźmy do tego co można zmienić, dodać, poprawić. Trochę tu będzie rzeczy które się przewinęły w innych tematach na forum, czy też na discordzie Startowy stan lokomotywy - trochę głosów było o tym że niektórzy lubią zaczynać od zupełnie zimnej maszyny, a inni chcą od razu ruszyć w drogę. I o ile w przypadku pojazdów będących na szlaku (patrz: scenariusz Koniecpol-Kraków) nie ma takiej opcji, to będę się starał dodawać okno dialogowe dla tych które są odstawione gdzieś na boku. Problemem co prawda staje się rozkład i czas pomiędzy startem scenariusza o odjazdem z pierwszej stacji - ale w najgorszym wypadku będzie on kilkuminutowym postojem dla tych którzy przejmują aktywną maszynę Pogoda - mamy w sumie 4 scenerie przyporządkowane do pór roku, oraz całe spektrum zjawisk atmosferycznych (zachmurzenie, burza, mgła, opady). I właściwie można do tego podejść na dwa sposoby: statycznie (podobnie jak obecnie), bądź jakiegoś rodzaju pseudolosowo: co kilka minut możliwa zmiana pogody, nie odbiegająca od realiów danej pory roku. Pytanie czy w wymiarze pogody ważniejsza jest powtarzalność jej na szlaku, czy też lepiej gdyby była nieprzewidywalna? Mechanizmy 'ratunkowe' - niestety SR jest całościowo bardzo skomplikowany i różne rzeczy mogą pójść nie tak. Dlatego już teraz jest mechanizm próby powtarzania podania przebiegów w razie niepowodzenia. Natomiast przed wszystkim niestety zabezpieczyć się nie można - jedyne co to reagowanie po fakcie z jakimś obejściem. Takim przykładem może być ostatnio zgłoszony brak końca scenariusza towarowego w Krakowie. Dla takich sytuacji można dodać oczekiwanie na zewa, w razie gdyby po zatrzymaniu lokomotywy coś poszło nie tak. Pora dnia - tu niestety jest większy problem. Oddanie opcji wyboru startu misji jest oczywiście możliwe, ale z góry powoduje że można wyrzucić do kosza papierowy rozkład jazdy. Dodatkowo ruch AI będzie zapewne zupełnie oderwany od rzeczywistości. Na moje - lepiej zrobić osobny scenariusz, dedykowany nocnemu przejazdowi. Skomplikowanie scenariuszy - w sumie pytanie otwarte.. co byście chcieli zobaczyć: proste scenariusze przejazdowe, takie dosłownie na zapoznanie szlakowe, czy też bardziej wymyślne z jakimiś akcjami po drodze. Bo z jednej strony wiem że są osoby które chciałyby prostotę multika w singlu, a z drugiej tacy którzy chcą wycisnąć ile się da z symulatora. No.. myślę że tyle na start wystarczy 🙂 Chętnie poczytam jakie macie spostrzeżenia i uwagi Uf... no się rozpisałem 🙄
    14 points
  9. I will not beat around the bush today, we have not obtained any response to our development team, we have wasted time, which is a complete lack of respect, the material was presented as the 446-447-470, 333 plus rolling stock to recreate the route Madrid-Avila, which was created all the documentation they had requested, we had a conversation first with Filip Dragon through Teams, we sent the documentation, not getting any response or lack of interest by the Rail Sim team, or by a superior boss gave the order to pass us, while the Americans already had the presentation of his project, it seems that the Spanish community do not care anything at all, they are not interested in capturing more users, what they have created is discomfort and rightly to the entire Spanish community, and more for the disappearance of the ES1 which has already exhausted the patience of all. Why to go through the cashier, as the purchase of DLC. we are all equal without distinction and then for other issues we are completely ignored?, the policy is as they have already said above is resembling the DTG, with constant deception.
    13 points
  10. PROJECT: Modernization of railroad traffic control devices on the Kozłów-Sędziszów route. PROJECT OBJECTIVE: To make the Krakow Railway Node more efficient and increase the number of railroad connections realized by improving the capacity of railroad line No. 8 on the Kozlow-Sędziszów route thanks to the reconstruction of Klimontów and Gniewięcin interchange stations. BENEFICIARIES: Users of SimRail - The Railway Simulator. Hello, today’s patch comes with increased train count on section to Kraków and Line no. 62. After introduction of new Timetable on 13th of December 2024 we said many Times that the main problem with rout to Kraków is capacity of lines exiting from Kozłów. In case of previous timetable from 13th of December assumed capacity for lines is 4 pairs per hour on section Kozłów-Sprowa-Starzyny and up to 5 pairs per hour on section Kozłów-Sędziszów. This is together 9 pairs of trains, which need to be splitted between very high capacity line Kozłów-Miechów-Kraków with SBL (Automatic Block Signals) with potential of 8-10 pair per hour and Kozłów-Bukowno-Dąbrowa Górnicza Wschodnia with potential of 4 pair per hour. In practice, it turned out that operating the long Kozlow-Sprowa and Sprowa-Starzyny routes, along with the single-track Starzyny-Psary and Starzyny-Koniecpol routes, caused difficulties, and some services were suspended so as not to overload the route. This eventually resulted in the new Kozlow-Krakow section being loaded with 5 pairs at the beginning, and eventually with 4.5 pairs per hour (9 trains). It must be admitted that such a traffic load on a double-track line equipped with SBL does not pose a challenge for dispatchers - trains overtakes are not frequent and communication with neighbors is limited to giving the numbers of outgoing trains. Additional capacity had to be found in order to be able to add more trains to the Kraków line. Unfortunately, the actual layout of the stations on the line was not helping. Therefore, we made the difficult and not ideal decision to recreate the Klimontów and Gniewiecin block posts in the form of APOs (Automatic Block Posts) - exactly the same operation as on line No. 62. This was basically the only way to give us more freedom with timetable achievable in a reasonable time. The theoretical capacity of this section in this situation exceeds 10 trains per hour. This value is definitely sufficient. This moves the bottleneck to the Kozłów exit towards Tunnel, where stopped freight trains need as much as 5 minutes to release the first block signal! The changes will include the signaling desk at Kozłów. The existing dominos from the line interlocking have been replaced with a occupancy slot, and control of the interlocking to Sędziszów will now be done from a separate computerized control-screen signal box. This morning we have 978 schedules daily. After the update there will be total 1067 trains, this is 89 more - all in Kozłów. The original plan was to add 130 trains every hour: a pair of Kraków-Sędziszów passenger trains, a pair of Kraków-Sędziszów freight trains and Borowa Górka-Bukowno-Sędziszów. However, our tests of the operation of the Kozłów-Tunnel junction showed that the smooth running of traffic requires a very skilled player at Kozłów, since he also has to take over the role of line dispatcher for the Tunnel-Charsznica branch and release trains on this section at the appropriate intervals. As a result, some of the new trains have been canceled. Nonetheless, it seems to us that both the Kozłów signal box and the others on Line 8 from Tunnel to Kraków are now more challenging. This is the end of work on the timetable in that area in the daytime for now - we are moving on to another part of our map.
    12 points
  11. Dla tych co nie widzieli na Discordzie, wrzucam świeże info, pojawia się jakaś nadzieja na zmiany na lepsze:
    12 points
  12. Cześć, Odnalazłem ten wątek w celu zadania pewnego pytania ale już chyba niestety znam odpowiedź 😞 Zbudowałem pulpit od EN57, w zasadzie część ślusarsko spawalnicza oraz elektryczna jest już na ukończeniu, ale zaczynam powoli pracę związaną z uruchomieniem manometrów, prędkościomierza i ogólnej komunikacji gry z sygnalizacją SHP, lampkami oraz miernikami. Z tego co tu czytam i widzę po Waszych pulpitach, twórcy gry pomimo szumnych zapowiedzi zrobili nas w balona. Liczyłem, że po wyjściu z EA będzie jakaś informacja zwrotna dla kontrolerów i wsparcie dla pulpitów , a tu jak zwykle dupa 😞 Pochwalę się i ja, efektem wielomiesięcznej pracy:
    12 points
  13. I agree with this entirely. If the developers and publishers want to "save money" by cutting down on inactive servers, perhaps the focus should be giving players the ability to host their own, as that would be the best way to pass on the cost. I feel like this should be the first focus, and a rather common sense one, rather than upsetting those who thoroughly enjoyed having a server specific to their language to avoid language barriers. Make servers open to those interested in running them, and then you can cut down on most if not all server costs.
    11 points
  14. Ponieważ w ETSie masz proceduralnie generowany ruch AI. Jak zaczynasz grę - system ci je dostawia na bieżąco w spawn pointach W SR singlu każdy pociąg który mijasz jest ściśle definiowany. Ich przejazdy przez stacje wymagają ustawienia przebiegów przez twórcę scenariusza. Natomiast przykład Tetrisa jest zupełnie z kosmosu 😄 To zupełnie inny rząd parametrów na jakim operujemy. @Falan - nie masz co na Andrewa naskakiwać, bo bardzo dobrze wyłożył jakie istnieją problemy i z czego wynikają. I niestety nic z tym nie zrobimy póki osoba decyzyjna nie podejmie kroków w tym kierunku.
    11 points
  15. 1980s ROUTE KATOWICE-SĘDZISZÓW Wolbrom: fixed lighting on footbridge Charsznica: fixed too low lanterns Charsznica: fixed collision of cars and trees Kozłów: fixed too low lanterns Kozłów: fixed railroad crossing Kozłów: Removed traffic paths Sędziszów: fixed lack of "floor" on the platforms Sędziszów: Fixed AI paths Sędziszów: fixed lamp on the footbridge Sędziszów: fixed problems with buildings Sędziszów: fixed too low places clocks Klimontów: fixed rotated poles Fixed cars driving into each other at railroad crossings Removed "C" on a W14 sign Sosnowiec Południowy: Removed SSP building Sosnowiec Południowy: Removed tree next to bridge Sosnowiec Południowy: Added fence Sosnowiec Południowy: Ajusted terrain next to a building Sosnowiec Południowy: Ajusted doors and windows from some buildings Sosnowiec Południowy: Added collision to a building Sławków: Removed electrical boxes Sławków: Removed warning sign at platforms Olkusz: Fixed platform Olkusz: Removed a satelite Dąbrowa Górnicza Wschodnia: Removed collisions Bukowno: Improved tunel entrances Bukowno Przymiarki: Fixed parked cars collision Sosnowiec Porąbka: Fixed parked cars collision Katowice: Removed levitated NPCs Katowice: Improved textures Katowice: Added for some fences collision Katowice: Fixed texture for underpass Katowice: Fixed texture for briefcase ㅤ TUNEL - KRAKÓW Krakow Przedmiescie: Fixed flower pots Fixed snow inside all new signal boxes Fixed overhead poles on top of each other Kraków Batowice: Fixed a signal label of SpR Kraków Batowice: Fixed floating building Łuczyce: Fixed floating bench Łuczyce: Fixed floating cars Łuczyce: Fixed invisible wall Łuczyce: Fixed collision of a fence Miechów: Fixed floating trash can Kraków: Fixed levitating objects Kraków: Fixed grass and gravel textures Kraków: Fixed invisible walls Goszcza: Fixed electric wires on the tracks Kraków Główny: Added missing vegemasks Kraków Główny: Added collision for ramp entrance Zastów: Fixed unsecured pedestrian crossing Miechów: Fixed not disappearing curtains Słomniki: Fixed collision on a platform Kraków Grzegórzki: Added collisions Kraków: Removed into the terrain clipping cars Niedźwiedź: Added vegemasks Słomniki Miasto: Terrain adjustments Słomniki: Added handswitches Miechów: Removed one derailer Słomniki: Added vegemasks Kamieńczyce: Added vegemasks Miechów: Added a handswitch Miechów: Terrain ajustments Added light control for every dispatcher building Słomniki: Fixed size of the dispatcher ㅤ BASE MAP Warszawa Zachodnia: Fixed grass in the platforms Strzałki: Fixed lamp Fixed bugged buildings between Idzikowice and Opoczno Płd. Katowice: Fixed some buildings ㅤ VEHICLES ED250: fixed bugged direction control and service brake HUD with double traction ED250: radio can now be disabled ED250: Added sound for cabin door Ty2: fixed brake releaser Ty2: fixed a bug where you could exit the cabin with the shovel Fixed incorrect values for brake and bogie information at IC wagons EP08: fixed keybind for "anti slip brake" EN57: fixed cable connectors EN96: fixed hotkey for emergency brake ㅤ Simulator Fixed errors in ETCS manual Fixed conflicts between controller and keyboard Fixed hidden seat adjustment Fixed Katowice-Warszawa and Warszawa-Katowice achievements Fixed a bug, where you could access the computer outside the building Fixed a bug, where the computer or EDR opened while typing in the chat
    11 points
  16. MULTIPLAYER fixed HUD date when driving over a day change fixed VD behaviour in Zastow in some cases fixed dispatcher difficulty filter selection in the main menu fixed ability to browse available trains using up/down arrows added around 100 new trains per day to the timetable in the multiplayer mode STOCK fixed collisions in all coaches when player was walking between cars fixed lack of keypad connectiion on EN57/EN71 in double/triple traction fixed pantograph control in Dragon2 loco after switching to cab B fixed keybind for compartment lighting on EN57/EN71 fixed fast move function for power/shunt lever in EP08 fixed old destination board in EN57 fixed minor bugs in external model of EN76 fixed minor bugs in ED250 panel control lights fixed bug in connecting some passenger coaches fixed keybind for antislip brakes in EU07 fixed incorrect position of the brake disconnector lever on some freight cars fixed penalty points for opening doors after cab activation fixed interior lighting on some passenger carriages fixed passive driven mode switch on ET22 added assimilation (pressure equalization) when brake handle is in driving position in Ty2 added more output fields for better diagnostics in Ty2 fixed calculation of wheelsets loads fixed starting temperature of coolant and automatic heaters in E6ACTad changed sound of diesel engine in E6ACTad new painting schemas has been added for EN57-206, 612, 650 and EN71-002, 004, 015 SCENERY fixed overhead wires issues in Pruszków fixed bugged buildings in Opoczno and Idzikowice fixed various issues in Krakow Batowice dispatcher building fixed stopping points at all stations between Krakow and Tunel fixed broken signals and signs models on whole scenery fixed bush next to stairs in Sosnowiec Poludniowy station (80s) fixed trees on the road in Sosnowiec Dandowka (80s) fixed vegetation in various places near Krakow Glowny station fixed factory building in Wolbrom station fixed vegetation near Klimontow station (80s) fixed presignals on Krakow Glowny station fixed passage near Katowice Szopienice Pld. station (80s) fixed stripes on the entry signal to Krakow Glowny from Plaszow direction fixed passenger displays on Krakow Glowny station fixed platforms markings on Krakow Batowice station fixed We8 and We9 signs near Goszcza fixed collistion on buildings near Krakow Glowny station fixed cars paths near Krakow Glowny station fixed vegetation between Smrokow and Slomniki fixed cars paths near Miechow station fixed platforms markings on Krakow Glowny station fixed terrain near Sosnowiec Glowny station fixed collisions on Pruszkow station fixed vegetation near Tunel station DISPATCHER fixed line block type between Kozlow and Tunel fixed various bugs in EDR fixed day/night switch in domino panels fixed various bugs with overhead nicknames fixed difficulity levels for signalboxes fixed various bugs in Slomniki, Zawiercie, Zastow, Niedzwiedz domino panels fixed level crossing in Bukowno SINGLEPLAYER various fixes in singleplayer scenarios
    10 points
  17. PROJEKT: Modernisierung der Anlagen zur Steuerung des Bahnverkehrs auf der Strecke Kozłów-Sędziszów. ZIEL DES PROJEKTS: Verbesserung der Effizienz des Eisenbahnknotens Krakau und Erhöhung der Anzahl der realisierten Bahnverbindungen durch Verbesserung der Kapazität der Strecke 8 auf der Strecke Kozlow-Sędziszów dank des Umbaus der Blockstellen Klimontów und Gniewięcin. NUTZEN: Nutzer von SimRail - The Railway Simulator. Moin, das heutige Update wird eine Erhöhung des Verkehrsaufkommens auf dem Abschnitt Krakau sowie der Linie 62 mit sich bringen. Seit der Einführung des neuen Fahrplans am 13. Dezember 2024 haben wir wiederholt darauf hingewiesen, dass das Problem der Strecke nach Krakau die Kapazität der Ausfahrten aus Kozłów ist. Tatsächlich betrug die geplante Kapazität im bisherigen Fahrplan vom 13. Dezember 4 Zugpaare pro Stunde auf dem Abschnitt Kozłów–Sprowa–Starzyny und bis zu 5 Zugpaare pro Stunde auf dem Abschnitt Kozłów–Sędziszów. Zusammen ergab dies potenziell 9 Zugpaare, die zwischen der hochleistungsfähigen Strecke Kozłów–Miechów–Krakau mit Selbstblocksignalen (SBL) und einer Kapazität von 8–10 Zugpaaren pro Stunde sowie der Strecke Kozłów–Bukowno–Dąbrowa Górnicza Wschodnia mit einer Kapazität von 4 Zugpaaren pro Stunde aufgeteilt werden mussten. In der Praxis stellte sich jedoch heraus, dass die Bedienung der langen Strecken Kozłów–Sprowa und Sprowa–Starzyny sowie der eingleisigen Abschnitte Starzyny–Psary und Starzyny–Koniecpol Schwierigkeiten bereitete, weshalb einige Züge wieder entfernt wurden, um die Strecke nicht zu überlasten. Dies führte letztlich dazu, dass der neue Abschnitt Kozłów–Krakau zunächst mit 5 Zugpaaren und schließlich mit 4,5 Zugpaaren pro Stunde (also 9 Zügen) belastet war. Es muss eingeräumt werden, dass eine solche Auslastung einer zweigleisigen Hauptstrecke mit SBL für die Fahrdienstleiter keine Herausforderung darstellt – Zugüberholungen sind selten, und die Kommunikation mit den Nachbarstellwerken beschränkt sich auf die Übermittlung der Zugnummern der abfahrenden Züge. Um die Strecke nach Krakau stärker auszulasten, war es notwendig, zusätzliche Kapazitäten zu schaffen. Leider begünstigte die tatsächliche Anordnung der Betriebsstellen auf der Strecke dies nicht. Daher haben wir die schwierige und nicht ideale Entscheidung getroffen, die Blockstellen Klimontów und Gniewiecin in Form von unbesetzten APOs (automatischen Blockstellen) wiederherzustellen – diese funktionieren genau so wie auf der Linie Nr. 62. Dies war im Wesentlichen der einzige Weg, um innerhalb einer angemessenen Zeit eine flexible Fahrplangestaltung zu ermöglichen. Die theoretische Kapazität dieses Abschnitts übersteigt unter diesen Umständen 10 Züge pro Stunde. Das ist ein Wert, der definitiv ausreicht. Damit wird der Engpass auf die Ausfahrt aus Kozłów in Richtung Tunel verlagert, wo stehende Güterzüge bis zu 5 Minuten benötigen, um den ersten Blockabschnitt freizugeben! Die Änderungen betreffen auch das Stellwerk in Kozłów. Der bisherige mechanische Streckenblocktyp C wurde durch einen vollautomatischen Streckenblock ersetzt und die Steuerung der Blockabschnitte Richtung Sędziszów erfolgt nun über einen extra Computerbildschirm, wurde also vom Relaisstellpult entfernt. Heute Morgen haben wir 978 Fahrpläne für den Tag programmiert. Nach dem Update werden es 1067 sein, das sind 89 mehr. Ursprünglich war geplant, sogar 130 Züge hinzuzufügen, wobei stündlich eine Verbindung Krakau–Sędziszów, ein Güterzugpaar Krakau–Sędziszów sowie Borowa Górka–Bukowno–Sędziszów hinzugekommen wären. Unsere Tests der Bedienung des Knotens Kozłów–Tunel haben jedoch gezeigt, dass ein reibungsloser Betrieb hohe Fähigkeiten des Spielers in Kozłów erfordert, da er auch die Rolle der Fahrdienstleiter für die Zweigstrecke Tunel–Charsznica übernehmen und Züge in entsprechenden Abständen auf diesen Abschnitt entlassen muss. Aus diesem Grund wurden einige der neuen Zugverbindungen gestrichen. Dennoch sind wir der Meinung, dass sowohl das Stellwerk in Kozłów als auch die übrigen Stellwerke auf der Linie Nr. 8 von Tunel bis Krakau jetzt eine größere Herausforderung darstellen. Für den Moment sind die Arbeiten am Tagfahrplan in diesem Bereich abgeschlossen und nun werden wir uns einem anderen Streckenabschnitt widmen.
    10 points
  18. Buenos días. El día 7 de enero cerramos el servidor ES1 . Nosotros en la comunidad de habla hispana pensamos que el servidor está cerrado. Pensamos que las palabras sobre esperar por mantenimiento son vagas y prolongan la agonía de los usuarios de ese servidor. Agradeceríamos franqueza por parte de SimRail, y que nos digan claramente qué está pasando. Gracias.
    10 points
  19. One thing that has saddened me about the Simrail team is their lack of gratitude. I'm going to say this from my love for Poland. Katowice - Warsaw is not an attractive line for spaniards who lives thousands of kilometres away. It's not the ICE, AVE or TGV. It's not Berlin or Paris or London or Madrid. You may think that there are few Spaniards on Simrail, but how many Polands and Spaniards would there be on Simrail if the line was Seville-Madrid? Spaniards are so faithful, because 80% of railway fans are still playing train simulator classic every day. A game from 2009 in 2025. Even I heard spaniards who are in this topic to say yesterday in private " simrail is still amaizing and we love it BUT...." Spanish community in train simulator classic developed their own free routes, trains and even security system (ASFA). they play it every day. Maybe if private servers and editor was available on simrai all that people would like to developed their own routes from Spain and you will see what community is bigger. There's more videos in YouTube from train simulator classic than simrail from the Spanish community. You should be grateful that people who live thousands of kilometres away have paid for, played and loved a line that is so unpopular worldwide like this. Have a nice day
    10 points
  20. TBH there are quite a few things that I don't really like about how Simrail is doing it's feedback to the community in general, this is the lack of response to some questions when asked, like about how 3rd party content is going to work and if we will be able to go multiplayer with it @uetam (still no answer to this date) and things about how the game is doing overall, I have me own personal opinion about how Simrail explains things to people about the state of some game features that it should've been included from the very start but that's another topic. Problem I see here once again @uetam is that you guys haven't said anything at all and when asked about the server, you guys have not given a straightforward explanation, thus frustration has arised, and rightly so, would've given a straightforward explanation from the very beginning perhaps people wouldn't have reacted the way they had, I had high hopes with Simrail and I still have them, but I have to say that I'm not new (and I think a lot of people here too aren't) to a situation in where a company (simulator company) promises something and then they fail to comply with what they promised, what I want to say its that, think about how you people are doing things and if you need to change the way you're communicating with the community, I hope this comment is not taken as an attack because I am not looking to attack anyone and I only wish to improve the situation with constructive criticism... Also the experience that I have with previous situations like these one (good words and then not delivering what was said or shown) as I said it's not new to me, that's why I'm not a fan of a certain company (fanboy like others), never was, never will but I will certainly recommend a product (Simrail in this case) to friends as I did in the early stages of it and will actively participate on suggestions reporting bugs etc, but I won't skimp whether these criticisms are constructive or justified because they are not fulfilling what has been said, always from the respect, respect that from some time I don't see reciprocated in a lot of occasions to be honest with you. BTW, if problem is moderation (and not money) and server maintenance, maybe you should start thinking of allowing private servers, this would be a good option for smaller communities that don't speak "international" languages like English, otherwise you are risking in having non English speakers on other servers which could cause more frustration between players. Also and like @pep torres is saying, if problem is moderation on servers, then maybe you should start unifying servers and, if the problem is server maintenance, then maybe the Spanish/Portuguese community could have one of those servers in the same language and make it an Iberian one? Also what is this message in Polish, if you're talking about converting a Polish server into a Spanish one, why would you say it in Polish, on discord and not here? I'm confused with this message. 😅
    10 points
  21. Lamento que te hayan tratado de esta manera (Sí. Mi español se limita a un traductor en línea)
    10 points
  22. Ja to wszystko powyżej skwituję tak: Ignorowanie i zamykanie zgłaszanych błędów na PlayTestach plus brak szacunku dla ludzi zgłaszających nie tylko sugestie ale i błędy (+pełna cena gry z góry za EA) ➡️ Strike one. Niedotrzymane obietnice i wypuszczenie ciężko płatnego i niedorobionego DLC dla gry w trybie EA (zamiast zająć się skończeniem obiecanej i zapłaconej gry) ➡️ Strike two. Nagłe wypuszczenie zabugowanej gry, nie tylko bez obiecanych rzeczy (i taniej niż za EA), ale wręcz z brakującym absolutnym minimum funkcjonalności gry (w tym sejwów oraz treści dla single player) ➡️ Strike three, you're out. Ktoś ma inne odczucia?
    10 points
  23. Dobrý den, dnešní patch přidá několik nových vlaků na trati do Krakówa, a na trati číslo 62. Po zveřejnění nového jízdního řádu dne 13.prosince 2024 jsme mnohokrát říkali, že hlavní problém na trati do Krakówa je nedostatek kapacity na tratích vedoucích ze stanice Kozłów. V případě předchozího jízdního řádu ze dne 13.prosince 2024 jsme počítali s kapacitou tratí pro 4 páry vlaků za hodinu v úseku Kozłów-Sprowa-Starzyny a až 5 párů vlaků v úseku Kozłów-Sędziszów. Dohromady je to tedy 9 párů vlaků, které musí být rozloženy do velkokapacitní trati Kozłów-Miechów-Kraków s autobloky s potenciálem až 8-10 párů vlaků za hodinu, a dále do trati Kozłów-Bukowno-Dąbrowa Górnicza Wschodnia s potenciálem 4 páry vlaků za hodinu. V praxi se ukázalo, že provozování dlouhých tras Kozłów-Sprowa a Sprowa-Starzyny spolu s jednokolejnými tratěmi Starzyny-Psary a Starzyny-Koniecpol působí potíže, a některé spoje byly tak zrušeny, aby nedošlo k přetížení trasy. To nakonec vedlo k tomu, že na trati Kozłów-Kraków jezdilo z počátku 5 párů vlaků, a nyní je to 4,5 párů vlaků za hodinu (9 vlaků). Je třeba přiznat, že takové dopravní zatížení na dvoukolejné trati vybavené autobloky nepředstavuje pro výpravčí žádnou výzvu – předjíždění vlaků není časté, a komunikace se sousedními stanicemi se omezuje pouze na zasílání čísel odjíždějících vlaků. Aby bylo možné přidat další nové vlaky na trať do Krakówa, bylo nutné najít další možnosti, jak rozšířit kapacitu tratí. Bohužel k tomuto nepomohlo ani samotné uspořádání stanic na trati. Proto jsme učinili obtížné, a ne zrovna ideální rozhodnutí - obnovit stanoviště Klimontów a Gniewiecin v podobě APO - tedy úplně stejně jako je provoz na trati číslo 62. Na trati číslo 62 jsme se proto rozhodli, že budeme používat stanoviště APO. To byla v podstatě jediná cesta, jak dosáhnout větší volnosti při tvorbě jízdních řádů. Teoretická kapacita této sekce je 10 vlaků za hodinu. Tato hodnota je rozhodně dostatečná. Díky tomu se úzké hrdlo přesouvá na výjezd ze stanice Kozłów směrem do stanice Tunel, kde nákladní vlaky v případě jejich zastavení potřebují na rozjezd až 5 minut, než dojde k uvolnění prvního autobloku! Změny se budou týkat i domino panelu ve stanici Kozłów. Stávající traťový souhlas na domino panelu byl nahrazen pouze obsazovacím slotem, a ovládání traťových souhlasů do stanice Sędziszów bude nyní probíhat ze samostatného počítače. Dnes ráno máme celkem 978 denních jízdních řádů. Po aktualizaci bude počet činit celkem 1067 vlaků, to je o 89 vlaků více - všechny přibudou v Kozłówě. Původní plán byl přidat celkem 130 vlaků, pár osobních vlaků Kraków-Sędziszów, pár vlaků nákladních vlaků Kraków-Sędziszów a vlaky Borowa Górka-Bukowno-Sędziszów. Naše testování v uzlu Kozłów-Tunel však ukázaly, že plynulé vedení dopravy zde vyžaduje velmi zkušeného hráče ve stanici Kozłów, protože musí musí převzít také roli traťového výpravčího pro větev Tunel-Charsznica, a ve vhodných intervalech pouštět vlaky dál na Tunel.V důsledku toho byly některé nové vlaky nakonec zrušeny. Nicméně se zdá, že obtížnost ve stanici Kozłów, a i na dalších stanovištích z Tunelu do Krakówa je nyní mnohem větší. Tímto práce na jízdním řádu v této oblasti prozatím končí - přesouváme se na další části trati.
    9 points
  24. Jako pierwszy sejwujący na forum 🙂 chciałem założyć osobny temat dotyczący tej funkcji. Jeśli ktoś z zespołu SimRail byłby w stanie udzielić odp. byłbym wdzięczny. Moje pytanie do Prezesa jeszcze przed wyjściem z EA było w TOP 5 największej ilości polubień, ale i tak nie było żadnej odp. więc ponawiam + inne pytania: 1. Kiedy można mniej więcej spodziewać się tej funkcji? 2. Czy może mi ktoś wytłumaczyć jak dla laika dlaczego wdrożenie tej funkcji, nawet w formie punktów kontrolnych, np stan z ostatniej stacji lub postoju przed semaforem; przysparza tak wielkie problemy? Ta funkcja jest od lat we wszystkich grach komputerowych, a także symulatorach jak TSW5, Omsi 2, no nie ma co wymieniać bo jest to w każdej grze - no ok w JRE nie ma, ale tam można wybrać przejazd z każdej stacji 3. Z jakiego powodu już na etapie konstruowania konspektu SimRail, a więc wiele lat temu zanim jeszcze zaczęto robić grę, a zrobiono jakiś szkic nie uwzględniono tak ważnej funkcji, wiedząc, że z Warszawy do Katowic jedzie się ładnych parę godzin?
    9 points
  25. Just get everyone in the Spanish community to use one server, some others may joning but you will still be the same people and can play the game like before except someone not speaking Spanish might join every now and then (that was allowed to happen even before when you had your own server). The game auto translates the messages sent via UI and there is not much communication that is completely necessary to play the game between driver and dispatcher, even then you can get by on simple English.
    9 points
  26. What a HUGE error to exclude Spanish speakers and a big community (all of Spain and South America, the second language in the USA...) from the multiplayer server. What about non-English speakers? How will they be able to manage the stations? How will they be able to communicate when driving the trains? This wasn´t a problem in the Spanish server because they could use Spanish. Maybe the developer team should care more about the promises (VR, hardware devices support, multi-screen, private multiplayer servers, etc) rather than mess around with the community. I have loved the game since the first minute, but I don´t love the way the promises keep being promises and how you guys are removing the Spanish speaker's server. I hope you reconsider your "moderation-friendly" decision and take back a server for Spanish speakers (a lot of people in the world).
    9 points
  27. Tak na szybko moje kilka uwag: O ile Twoje argumenty mają sens, o tyle przy każdym scenariuszu powinna być podana godzina rozpoczęcia. Najlepiej jakby była podawana obok czasu trwania, trasy i poziomu trudności. Sam po odpaleniu pierwszy raz gry po ostatnim patchu zaskoczyłem się niemiło, kiedy w połowie drogi między Sędziszowem a Krakowem zrobiło mi się ciemno. A jazda w SR w nocy to jest dla mnie męczarnia i tego unikam. Niby powinienem się domyślić, że w wersji zimowej scenariusza tak będzie, ale jednak godzina odjazdu być powinna. Nie ma dla mnie problemu żeby osoby wybierające start uproszczony poczekały kilka minut, ale tutaj znowu pojawia się problem ile. Wiadomo, że w zależności od poziomu zaawansowania jednemu wystarczy chwila na zimny start, a drugi będzie to robił z instrukcją w ręku i potrzebuje tych minut 15. Jest też kwestia różnicy w dopracowaniu startu między ET22 a EU07 - w tej drugiej nie trzeba w ogóle wykonywać czynności w przedziale maszynowym, co skraca czas rozruchu. A czy to nie jest tak, że w prawdziwym rozkładzie pociągi mają kilka minut zapasu na każde przejechane x kilometrów? Może to jest odpowiednie rozwiązanie. Ewentualnie będąc bardziej sprytnym można dodać ph/pt 5 minutowe co jakiś czas, na przykład dla przepuszczenia pociągu wyższej kategorii przez gracza. Ten, kto będzie miał opóźnienie, będzie miał szansę je zredukować. Tutaj raczej nie ma co się zastanawiać, rozkład powinien być dopasowany do najwolniejszego składu, tak też o ile wiem jest w rzeczywistości. Dobre rozwiązanie, ale przed uruchomieniem scenariusza gracz powinien mieć informację czy zawiera on manewry czy nie. Sam sobie odpowiadasz, bo jak słusznie zauważasz, społeczność chciałaby wszystkie możliwe opcje. Kluczowy jest tutaj dobry opis scenariusza, żeby każdy mógł wybrać coś na siebie. Postawienie czy tylko na scenariusze łatwe, czy tylko na trudne będzie złym wyborem, tym bardziej, że nawet ja lubiący scenariusze trudniejsze, czasem mam ochotę przejść jakiś łatwiejszy, bez stresowania się czasem przejazdu czy innymi wymyślnymi akcjami. To, że część tych opcji zapewnia multiplayer nie powinno mieć wpływu na scenariusze.
    9 points
  28. No tak nie do końca. Podniesienie vmax pociągów wgonowych na CMK do 140wymusiło zmiany godzin w Katowicach. Do tego korekty na Kozłowie i wyszło, że wszystko jest kładzione od nowa. Nad rozkładem będziemy jeszcze pracować, ale musimy obrobić się z innymi rzeczami też.
    9 points
  29. https://www.gry-online.pl/newsroom/playway-chwali-sie-sprzedaza-gier-w-2024-roku-uboat-crime-scene-c/z42bde7 (Ten stan jest z 28 grudnia i nie wiemy, jak dalej potoczyła się sytuacja z prezesem. Na filmie od około chyba 8 minuty, jest mowa o SimRailu. I przepraszam za gigantyczny odtwarzacz YouTube'a, ale na telefonie kiepsko obsługuje mi się forum)
    9 points
  30. Szansa jest, choć ja osobiście jestem przeciwnikiem takiego rozwiązania. Pozbywamy w ten sposób autora "kontroli nad kodem" scenariusza - więc chociażby możliwości szybkiej poprawki czy modyfikacji plików. Natomiast mam nadzieję że warsztat steama tutaj będzie tym 'złotym środkiem' do dystrybucji na wszystkie platformy
    9 points
  31. Dziś dodaliśmy następujące pociągi: PWJ 4460xx (Myszków-Staszic) LTE 4455xx (Kazimierz-Myszków) EIE 73xx (Myszków-Dorota) EIE 37xx (Dorota-Myszków).
    9 points
  32. As the owner of a raildriver i can confirm that the raildriver is horrible to use with european trains, people who don't own one often do not realise it's size either, it's only about the size of a shoe box!, so if you have adult sized hands it's levers are tiny.. the shafts of them feel like matchsticks in my hands, then you have the constant recalibration needed due to how loose the connections are to the electronics, and the need to leave 5 to 10mm of travel at each end of the throws to enable you to move the ingame control fully on or off. So about 3 or 4 years ago i started working on making my own 'Euro-raildriver' with 3D printed parts in a laser cut perspex case : The levers had fast swappable notch mechanisms that allowed me to change the levers feel to suit different european trains, and as i was making this to play tsw, i had to incorporate a way to change the controller mapping on the fly, as the tsw raildriver control assignments changed depending on which dev set them up for each train, The control reconfigurator is what goes in the empty holes on the top right of the top panel above : Unfortunately half the switches i'd made would never work due to the very limited keybinds and raildriver assignments in tsw, it would have been so much easier if i could have simply set each lever up as a joystick axis, and each switch and button as a joystick button input.... but the tsw devs said that as most people are happy to play with a keyboard or a console controller, there's no reason to spend time adding user assignable joystick inputs Then i really got disillusioned with tsw when they made it so you basically had to buy the game again to use new dlc's with it, so i gave up when tsw3 came out, and waited for SimRail to be released instead. So my Euro-raildriver controller sits on one of my 'never finished project' shelves, maybe to be brought to life one day when SimRail gets joystick inputs. . So... as i much prefer driving the EU07, EP08 and EN57 style trains in SimRail, i instead made some 3D printed controllers for my laptop desk to suit : The wheel and levers rotate potentiometers via gears, and arduino's inside each controller convert the movement into key-presses ... as that's all SimRail accepts for input right now, for the power wheel, reverser and shunt levers, and EN57 power, reverser and brake levers this is easy, as they all have notches for each position the arduino's simple send an increase or decrease key when the lever moved to a new notch. For the EU07 brake levers, the train brake lever has notches, but it also has the main portion of the travel smooth,9 for infinitely adjustable brake pressure in that section (like IRL), and the loco brake lever is just a 180 degree smooth travel with end stops. So for this to work the arduino's send an increase or decrease key-press for every few degrees the lever is moved, this isn't perfect and needs a stable fps rate to work reliably (thankfully my gaming laptop runs SimRail at between 40 and 100 fps, so i limit it to 60 fps and 95% of the time my brake levers stay in sync). But things will be so much easier when we get joystick support, and then when we get the full input / output system, i will go on to making the indicator lights and gauges work (in a similar way to my Omsi driving cab i built back in 2012) So for me too, it's the input / output system that i am mostly looking forwards to in SimRail, and for now every new keybind added makes me happy, as i really do not like driving the trains having to use the mouse to operate certain switches or buttons. . One day i may get into driving 'newer' trains a little more, as i have the driving desk from a BR111 wittenberger steuerwagen in storage that i've partially converted to work with the computer.... i got this originally to use with train simulator 2012 (now train simulator classic) , as that allowed input and output via an external program, but then i got into tsw for the better graphics, and realised tsw has very limited input, and is never going to get output options... so that kind of made that project useless... it's better to be used with Zusi, but i just can't accept it's outdated graphics 😞 So it was put in the storage container of projects i'll likely never finish (this was before i discovered SimRail) One day i may get back into connecting the BR111 driving desk to the computer, but before i do that i want to at the very least have made a full size 3D printed EU07 style driving cab (i'd really love to buy the real controls from a scrapped Polish loco, but when i have tried buying parts advertised in Poland before, i was met with hostility and told they do not want scrapped Polish train parts going to the uk, and that the Polish train simmers who are making driving cabs should get access to those parts firs, even tho i was willing to pay more to get what i wanted. But then there's the whole brexit thing that makes 'importing' even scrap parts much harder than it was when i got the BR111 driving desk and NG272 bus parts from Germany. Anyway, enough waffeling, i've really taken this post off topic... it was about how some people really hate SimRail and seem to want it to fail, and here's me going on about how much i love SimRail and am looking forwards to it's future.
    9 points
  33. @uetam, could you be even more arrogant, please? People here are complaining about toxic PL community and you reply like that. Not cool at all, but it's your house - your rules. We're only customers who already paid, right? I don't get why you had to remove their forum section. Why did you keep FR discussions and removed ES? Double standards ain't nice thing. I'm not review-bomber but nobody can judge me if I do so because SimKol's public relations are HORRIBLE.
    8 points
  34. Sabemos lo que sientes y siento mucho que te hayan tratado así, sobre todo teniendo en cuenta tus valiosas aportaciones.
    8 points
  35. Nie chcę Pana martwić, ale nie ma co liczyć na jakąkolwiek odpowiedź
    8 points
  36. I feel they've got overly ambitious overly fast. Like DLCs for other countries. Why ? Poland is huge. So many interesting lines and equipment can be added without having to create many other signaling systems, assets, terrain, textures, etc. and these lines can be interconnected to the existing network AND in multiplayer which is, to me, THE ONE HUGE selling point of SimRail over TSW : seamless driving, dispatching (and potentially shunting) over long distances on many different realistic routes and timetables. They need to refine the sim, the scenarios, bring the editor online (the community will gladly help fill some missing content without asking) This is a fairly niche gaming market with limited ressources due to limited players. Focus should be on the core routes and game mechanics, potential paid DLCs like the ET22 and much more to support that model. I'm ready to accept that business model since it's simply too niche of a hobby. As long as it's not a total ripoff like TSW has been for years now. I agree the "full version" wording is outright misleading. It's nowehere complete, full, finished, whatever. They could have just worded it "leaving Early Access" (or simply not change anything at all). It's overly ambitious and at this rate will take many years to ressemble what we were hoping for. But they should first and foremost refocus themselves on the core product and railway network, make every piece of equipment work in the current multiplayer environment would be nice... Having the line DLCs to generate more revenue and content is a must. And I'd say : editor would be a must. Have the community actually help them in creating custom interesting scenarios. This is espacially true of shunting where the multi doesn't really have any provision for interesting stuff to do without causing problems to the whole server potentially. Having single player complex shunting yard tasks to either drive or dispatch would be a very nice addition to repetitive long haul driving as it's a very interesting part of the railway industry behind the scenes. Refine the current simulation : braking just isn't cutting it. It is way better than TSW, no argument here but still... Heavy freight should imply "G" timing selection and somewhat realistic delays. In the aforementioned shunting scenarios one could be required to switch wagons to the correct brake timing (P/G and a bonus for bulk wagons : the loading selector (not sure of the correct english jargon, I'm a railway worker but French ^^ )) Small details also : the "gamey" parts with score and penalties. It's already nice but I could see more driver actions being scored like having a bonus if you cut off the traction in overhead line breaks ("neutral sections") and like a small penalty if not (-10 or something symbolic as not to overly annoy people ^^), having a small penalty if you trip the overload relay/stay in resistor range too long. You know : player engagement stuff. Also scoring dispatchers (bonus/penalties for dispatching in time, using interlocks correctly, slap on the wrist for Sz, etc. ^^) Anyway. I'm kinda sad this game is so promising and yet straddles the line of abandonware most of the time it's scary.
    8 points
  37. Bonjour, la mise à jour d'aujourd'hui apportera une augmentation du trafic sur le tronçon de Cracovie et de la ligne 62. Suite à l'introduction de la nouvelle grille horaire du 13 décembre 2024, nous avons déclaré à plusieurs reprises que le problème de la ligne vers Cracovie est la capacité des sorties de Kozłów. En effet, pour la table horaire du 13 décembre, à ce jour, la capacité supposée est de 4 paires de trains par heure sur le tronçon Kozlow-Sprowa-Starzyny et jusqu'à 5 paires de trains par heure sur le tronçon Kozlow-Sędziszów. Au total, cela donne un potentiel de 9 paires de trains, qui devraient être réparties entre la ligne Kozłów-Miechów-Kraków à grande capacité avec SBL (BAL) avec un potentiel de 8-10 paires par heure et Kozłów-Bukowno-Dąbrowa Górnicza Wschodnia avec un potentiel de 4 paires par heure. En pratique, il s'est avéré difficile d'exploiter les longues lignes Kozlow-Sprowa et Sprowa-Starzyny en même temps que les lignes à voie unique Starzyny-Psary et Starzyny-Koniecpol, et certaines correspondances ont été suspendues afin de ne pas surcharger cette ligne. Le nouveau tronçon Kozlow-Krakow a ainsi été chargé de 5 paires au début, puis de 4,5 paires par heure (soit 9 trains). Il faut reconnaître qu'une telle charge de trafic sur une ligne principale à double voie équipée de SBL ne constitue pas un défi pour les agents de service - les trains se doublent rarement les uns les autres et la communication avec les voisins se limite à donner les numéros des trains sortants. Il a fallu trouver des capacités supplémentaires pour pouvoir ajouter du trafic sur la ligne de Cracovie. Malheureusement, la disposition actuelle des gares sur la ligne ne s'y prête pas. Nous avons donc pris la décision difficile et non idéale de recréer les gares relais de Klimontów et de Gniewiecin sous forme d'APO (Automated Interchange Posts) sans personnel - exactement comme sur la ligne n° 62. C'était en principe le seul moyen de permettre un horaire relativement libre dans des délais raisonnables. La capacité théorique de ce tronçon dépasse les 10 trains par heure dans cette situation. C'est tout à fait suffisant. Le goulot d'étranglement est déplacé vers la sortie de Kozlow en direction du tunnel, où les trains de marchandises arrêtés ont besoin de 5 minutes pour libérer le premier intervalle! Les changements porteront notamment sur le poste d'aiguillage de Kozlow. Les anciens cubes de blocage de ligne ont été remplacés par un emplacement occupé, et le contrôle de l'enclenchement vers Sędziszów s'effectuera désormais à partir d'un poste d'aiguillage informatisé séparé. Ce matin, nous avions 978 horaires programmés en une journée. Après la mise à jour, il y en aura 1067, soit 89 de plus. Les plans originaux prévoyaient l'ajout de 130 trains, c'est-à-dire une paire de trains de passagers Kraków-Sędziszów, une paire de trains de marchandises Kraków-Sędziszów et des trains Borowa Górka-Bukowno-Sędziszów toutes les heures. Cependant, nos tests d'exploitation de la jonction Kozlow-Tunnel ont montré que le bon déroulement du trafic nécessite un joueur très compétent à Kozlow, car il doit également assumer le rôle de répartiteur de section pour la branche Tunnel-Charsznica et libérer les trains sur cette section aux intervalles appropriés. En conséquence, certains des nouveaux trains ont été annulés. Néanmoins, il nous semble que le poste de signalisation de Kozlowo et les autres postes de la ligne 8, de Tunnel à Cracovie, sont désormais plus difficiles à gérer. Pour l'instant, c'est la fin des travaux d'horaire de jour dans cette zone et nous passons à un autre tronçon.
    7 points
  38. To chyba nie jestem jednym z Was 🙂 - ja nie widziałem ani jednego błędu, a raczej niespełnione obietnice (pociągi na bocznicach, linia podmiejska do Wawy, dyżurki Kraków-Wawa-Dańdówka, edytor, save). Przecież build na tzw. "exit z early access" walił po oczach prostokątem z "thumbnail here", kilka pozycji w menu odpalało scenariusz "stój na S1 w nieskończoność", a jedna deterministycznie crashowała grę. Proszę Cię 🙂
    7 points
  39. Witam. Temat jasno mówi o czym jest ten post. Zaskakująco NIGDZIE nie widzę sprzeciwu wobec tego jak wygląda dziś ten pociąg. Któryś z updatów jeszcze w EA wprowadził takie "coś" co zamieszczam na screenach poniżej i zapraszam do rozmowy, kto i dlaczego zrobił nam, graczom takie obrzydlistwo. Dla porównania dodam dwa screeny z jeszcze wcześniejszych wersji sima gdzie ED250 wyglądał przepięknie. Czy na tym forum wypowiada się jakiś dev i mógłby dać sensowne wyjaśnienie? Ja osobiście wnoszę o przywrócenie starego (pięknego) wyglądu tego składu do gry.
    7 points
  40. I think SimRail needs to make it clear if it intends to be a simulation of the Polish railway only, or a simulation of railways worldwide. I believe the CEO once said he would like SimRail to be like the flight simulators, where the whole world's railways are available to all (obviously that would take decades to accomplish, but a lot of people really liked that idea) There is supposed to be German, american, and i think austrian? content 'being worked on' But no one seems able to provide any news on the progress of those projects for what seems like a year or so, so people are naturally assuming they have been abandoned, and thus SimRail will remain focused on Polish railway operations only. : All other mainstream train simulators out there focus mostly on the big 3... uk, German and american railways, mostly because that's where the guaranteed sales money is, as they are the biggest market for railway simulators. But there is a market for the more hardcore, realistic train simulator SimRail has given us, and the multiplayer part really makes things come alive (no 2 runs over the same route will be the same due to the human effect) . But if serious proposals to make an official Spanish route and rolling stock for SimRail were 'rejected' you have to wonder why, i'd have thought they'd want as many different countries railways in the sim as possible, before SimRail, most of the world had no idea what the Polish railways system was like, and that's one of the things a train simulator is good at (along with nostalgia, being able to relive a bygone era in a train sim is something that really should be done more i think) I guess all we can hope for is that we do get the editors to allow anyone to make content, and groups of people can show the world their railways that way.
    7 points
  41. Como usuario de SimRail desde la versión Early Access, al igual que miles de usuarios de este simulador, he confiado desde el principio en que iría mejorando. Lo ha hecho poco, realmente, y principalmente gracias a los informes de errores que pacientemente todos hemos ido descubriendo y de los que se ha informado a los desarrolladores. También han sido los usuarios, entre otros muchos los creadores de actividades, quienes han contribuido a mejorar el simulador. La opción Multijugador nos ha permitido efectuar recorridos menos largos que las tediosas e interminables actividades que no podíamos guardar, y que se reiniciaban de nuevo (al igual que los tutoriales) cada vez que se actualizaba el simulador. Se anunció y distribuyó la supuesta versión final para el 13 de diciembre, que carecía del editor, de la posibilidad de guardar las largas actividades (para mí lo más importante) y que seguía incluyendo viejos errores ya reportados. Lo hemos asumido y hemos seguido jugando. Un mes después, el equipo de SimRail decide cancelar el servidor que nos sirve de vínculo a cientos de usuarios de habla hispana. No voy a enumerar aquí la interminable lista de países en los que se habla español. No es mi intención. Estoy decepcionado. English translation: As a SimRail user since Early Access, like thousands of SimRail users, I have trusted from the beginning that it will improve. It has done so little, really, and mainly thanks to the bug reports that we have all patiently discovered and that the developers have been informed of. It has also been the users, among many other activity creators, who have contributed to improving the simulator. The Multiplayer option has allowed us to run shorter runs than the tedious and endless activities that we couldn't save, and that restarted again (as did the tutorials) every time the simulator was updated. The supposed final version was announced and distributed for December 13, which lacked the editor, the possibility of saving the long activities (for me the most important thing) and which continued to include old errors already reported. We have accepted it and we have continued to play. A month later, the SimRail team decides to cancel the server that serves as a link to hundreds of Spanish-speaking users. I am not going to list here the endless list of countries in which Spanish is spoken. I don't mean to. I'm disappointed.
    7 points
  42. I am sorry as a Polish citizen for you my dear Spanish friends.😔 Such a shame Unfortunately, in my country things are done even in 2025 with "wire and thread" 😡(Polish proverb). Which means first we'll do something and see what happens and endure to the end. However, I do not think there is any nationalistic reason for this.
    7 points
  43. Buenas tardes, Habéis cometido una maniobra absurda eliminando el servidor Español (lengua hispana, castellano/español). Nos estáis engañando y defraudando, habéis ninguneado a una comunidad cuya lengua es por ahora la 2º más hablada en el mundo, por delante de la vuestra (el polaco). En cambio vosotros con 4 servidores, de los cuales llenos sólo tenéis 1 y medio, si que los mantenéis todos, a pesar de estar algunos vacíos. Es vergonzosa la maniobra sin motivo que habéis hecho. ¿Podéis explicarla y dar la cara? Estamos muy enfadados porque estamos aguantando todo el trabajo mal que hacéis, los errores del juego, la lentitud en vuestras promesas, y ahora esto (la eliminación del servidor de habla hispana). ¿Qué esperáis que os digamos? Esperamos nosotros una respuesta decente. El juego que ha salido del Early Access, no está finalizado, ¿dónde está el editor, las maniobras y la opción de guardar? Y ya no hablemos de la cantidad de servicios que habéis eliminado, entras en la estación de Krakow y sólo falta ver rodando la bola del FarWest, es muy triste ver el juego en estas condiciones. Haced el favor de poneos a trabajar en serio, preocupaos por los jugadores. Os estáis convirtiendo en la basura 2.0 de DovetailGames, haced algo por cambiar este rumbo. Sinceramente, confiaba en vosotros porque os diferenciabais de Dovetail, ahora no sé que pensar. Nos tenéis contentos ...
    7 points
  44. Español: Si, si estáis cortando. Estáis literalmente excluyendo a una comunidad más que respetable, anulando su idioma, el servidor dónde el habla dominante es ese idioma,, para excluirnos literalmente del simulador. En mi caso, llevo más de 1700 horas invertidas en el simulador, Actualmente excluido del canal de Discord, por vosotros por comentar mi parecer sobre la situación. Ninguneado por SimRail, aunque, tal vez para vosotros, los españoles/hispano hablantes, no debamos estar presentes en vuestro juego. El motivo, o odio a toda una comunidad de hispano hablantes es desgarrador por vuestra parte, como lo expresé ayer noche en mi directo de Youtube. El daño que habéis infringido a toda esa comunidad, es enorme a día de hoy. A una comunidad que os ha apoyado desde una fase muy temprana del juego, hasta el estado actual del simulador. Por consiguiente, consideramos una falta de respeto esta decisión de SimRail, para todos los Españoles, sudamericanos y personas de habla española. Una falta de respeto, a la par, de la que estamos sufriendo en los servidores Polacos, por no hablar vuestro idioma, el cual, como todos los idiomas y países de la la Unión Europea, respetamos. Ter lo voy a traducir, para que no te molestes en hacerlo tú. Que tengas un feliz día. English: Yes, you are cutting. You are literally excluding a more than respectable community, nullifying their language, the server where the dominant language is that language, to literally exclude us from the simulator. In my case, I have more than 1700 hours invested in the simulator, currently excluded from the Discord channel, by you for commenting on my opinion on the situation. Ignored by SimRail, although, perhaps for you, the Spanish/Hispanic speakers, we should not be present in your game. The reason, or hatred of an entire community of Spanish speakers is heartbreaking on your part, as I expressed last night in my Youtube live. The damage you have inflicted on that entire community is enormous today. To a community that has supported you from a very early stage of the game, until the current state of the simulator. Therefore, we consider this decision by SimRail to be disrespectful, for all Spaniards, South Americans and Spanish speakers. A lack of respect, on a par with what we are suffering from on Polish servers, for not speaking your language, which, like all languages and countries of the European Union, we respect. I will translate it for you, so you don't have to bother doing it yourself. Have a nice day.
    7 points
  45. Good night, I disagree with your thoughts on ES1. On the Spanish server there are 71 of us who bought the game, spent their money on the cargo pack DLC and who “had the intention” - including myself - of getting the Lodz DLC. In the Spanish Discord community (SimRail Spain), you have just exceeded the disappointment and weariness with this comment/decision. As a fact: on the French server, we are checking it, there are no more than 10 continuous players. On the ES1 server, at certain times we go way above that average. After more than 300 SimRail live streams on my YouTube channel, praising the Spanish-speaking community in each live stream, you have left me with no arguments for future live streams. In fact, you have taken away my desire to return to the game, and in turn, to the more than 71 people who are currently in SimRail Spain, (not counting those who are not currently in our group, which I know are many) right now I don't know what to say. I will open the live stream tonight, giving this fateful news, and as SimRail despises the entire Spanish-speaking community. I hope you have the best of luck with the game and happy 2025. Farewell SimRail team.
    7 points
  46. Escucharme una cosa rateros , que sois unos rateros, si queréis saber que pone en este post , lo traducís. Ya de por si que vuestro trabajo es deficiente, ya qué sacáis una update y no actualizais los horarios, tenéis la poca vergüenza de cerrarnos en la cara un servidor que sí tiene uso, porque se han hecho eventos en los que han habido hasta 25/30 personas con una media de 10/12 jugadores porque como entenderéis la gente tiene que trabajar, no como vosotros, que os tocáis los huevos mientras desarrolláis un juego, que tardáis un puto año en sacar del early access, entonces no me contéis milongas con que cerráis el servidor por falta de gente, sinvergüenzas, que no tenéis vergüenza ninguna. Hasta que no pongáis servidores privados olvidaos por lo menos de mi presencia y puedo hablar por parte de la comunidad española que tampoco veréis a muchos de nosotros. Sin más de lo que protestar, ya que nos silenciaréis como seguramente hagáis, que tengáis un fatídico año, perros ojalá os cierren el puto juego, que es una basura Buenas noches. Y ahora banearme
    7 points
  47. W kwestii pogody powiem tak: W singlu nie ma opcji zaciągania aktualnej pogody jaką znacie z multika. Ale to ma sens, bo nigdy nie pojedziecie scenariuszem w dacie i godzinie czasu realnego Cała reszta leży w gestii autora. Krakowskie scenariusze bazują na 3 wariantach bazujących na porach roku, oraz na ewentualnym subwariancie zmienianym w trakcie trwania scenariusza. Ale może warto w takim razie pomyśleć o semi-randomowym systemie - podobnym do tego który losuje składy AI. Tak byście nadal mieli do wyboru 3 pory roku, ale w każdej co ileś minut byłaby szansa zmiany pogody na inną, pasującą do poprzedniej (by nagle z bezchmurnego nie wejść w gradobicie). Wtedy całość stałaby się mniej przewidywalna. ACZKOLWIEK: nadal nie mieszałbym wariantów pogodnie - deszczowo - śnieżnie, by nie zwiększać trudności scenariusza
    7 points
  48. @PL_Andrev Dokładnie tak samo mam, NIC już nie oczekuję po Simrail, wyleczyli mnie z jakiegokolwiek czekania na aktualizacje czy dodatki do gry. Jeśli projekt wyjdzie na prostą to będę miło zaskoczony, chociaż nie widzę za bardzo takiej możliwości. Za Łódź dziękuję, w dodanym Krakowie nic ciekawego nie ma, na dyżurkach wieje nudą, a i tak mam sentyment, bo 10 lat tam byłem regularnie na dworcu pasażerem 🙂 Z kolei w Łodzi nigdy nie byłem, więc tym bardziej nic ciekawego dla mnie, do tego jeszcze jakieś zabawy w dzielenie serwerów. Z drugiej strony muszę też uczciwie przyznać, że zakup za 105,99 przeliczając na godziny gry (ponad 850) i tak jest rewelacyjną ceną, szczególnie, że te godziny były w większości dobrą zabawą. Tym bardziej szkoda, że koniec jest taki jaki jest.
    7 points
  49. Cześć Druga część scenariusza, tym razem powrót do Krakowa, skład ten sam w relacji odwrotnej. Scenariusz: oczekujemy na peronie, na przyjazd pociągu, aby zastąpić drużynę trakcyjną z Białegostoku. Po przyjeździe, wchodzimy do kabiny i skontaktujemy się przez radio z dyżurnym ruchu Warszawa Wschodnia i w drogę. Po szczegóły zapraszam do README. Kto nie zaznajomiony z Github'em, klikamy w zielony przycisk '<>Code' i z menu wybieramy 'Download ZIP': https://github.com/JacSla-dev/SimR Edit: wszelkie poprawki odnotowywane w sekcji 'Fix' Readme. Można też pobrać z poziomu Release. Standardowo będzie pewnie rozkład do korekty, przy testach bykiem udało mi się wykręcić czasy prawie w dychę, ale siódemką już się trzeba bardziej napocić. https://github.com/JacSla-dev/SimR
    7 points
  50. Oho, znowu ten temat o upraszczaniu... Hmm mam nadzieję, że pod choinkami znaleźliście Trainza albo TSW, bo one są trochę (TSW) albo znacznie (Trainz) prostrze niż SR 🙂 Piękne jest to, że macie wybór. Chcąc polatać wirtualnym odrzutowcem nie musicie od razu sięgać po serie DCS. Po drodze macie kilka pozycji, zaczynając od zupełnie arcade'owego War Thunder. Zaczynacie od niego, jak się podoba to sięgacie dalej po chociażby Flight Simulatora od Microsoftu. Nadal wciąga Was latanie? No to może jednak DCS...Nie trzeba od razu zaczynać od tego ultra skomplikowanego symulatora, odbić się od niego i potem na forum tworzyć wątki o upraszczaniu tego i owego. Tutaj możecie swoją kolejową przygodę zacząć od bardzo prostego i jednocześnie oferującego bardzo ładne, polskie mapy Trainza. Podoba się? Idziecie dalej, poprzeczka idzie trochę w górę. Projekty takie jak Maszyna czy TD2 nie upadną, bez obaw. Będą z nich korzystać ci, dla których SR jest za łatwy. Takich osób trochę jest. Swoją drogą, specyficzną tu mamy społeczność. To chyba jedyne forum (czy tam serwer DC) związany z jakimś ambitnym symulatorem, którego użytkownicy chcą uproszczeń rozgrywki. No ale może to dlatego, że SR jest "grą dla nastolatków"? Ps. Kilka przełączników, domyślnie włączony HUD z ograniczeniami i sygnałami, niewielkie szanse na zepsucie czegokolwiek. Brak konieczności znania jakichś tam instrukcji z prawdziwego świata, bo gra tego nie wymaga. Co tutaj zostało jeszcze do uproszczenia?
    7 points
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy