Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/21/25 in all areas

  1. MULTIPLAYER dodano ukrywanie ksyw graczy, widocznych przy pojazdach w momencie wyłączenia HUD TABOR naprawiono hamulec ED w lokomotywie Dragon naprawiono tryb parking w ED250 naprawiono programator oświetlenia oraz sposób działania SHP w lokomotywach Traxx i Dragon2 naprawiono tablice kierunkowe w nowych EN57/EN71 (EN57-206, EN57-612, EN57-650, EN71-002, EN71-004, EN71-015) naprawiono przypisanie klawisza sprężarki w lokomotywie EP08 naprawiono przypisanie klawisza załączenia baterii w lokomotywie EU07/EP08 SCENERIA naprawiono LOD wyświetlaczy peronowych na stacjach DYŻURNY RUCHU naprawiono zachowanie klawisza "1" który błędnie odświeżał komputer z rozkładem jazdy naprawiono asystę, która wyrzucała gracza za nie akceptowanie blokady z poprzedniej stacji. SINGLEPLAYER naprawiono błędy uniemożliwiające w niektórych przypadkach zakończenie misji z DLC Cargo Pack naprawiono błąd powodujący zawieszenie się w gry w momencie zmiany widoku po zablokowaniu palacza POZOSTAŁE naprawiono guzik powrotu do głównego menu gry naprawiono zawieszający się HUD z informacją o nastepnym sygnale
    30 points
  2. MULTIPLAYER poprawki wirtualnego dyżurnego ruchu dotyczące prowadzenia ruchu na CMK dodano nawigację klawiaturą przy wyborze pociągu/nastawni poprawiono zestawienia pociągów w trybie wieloosobowym TABOR dodano nowe malowanie EP08-008 poprawiono tutorial do lokomotywy EU07 (uwzględniono uruchamianie rozdzielacza radiotelefonu) poprawiono błąd powodujący niepoprawną rotację kamery po powrocie do kabiny z wychylenia przez okno poprawiono animacje wycieraczek we wszystkich pojazdach poprawiono synchronizacje osłony sprzęgów w ED250 poprawiono problemy z jazda w systemie ETCS przy polaczonych ED250 SCENERIA dodano obsługę tarczy ostrzegawczej ToT w stacji Sosnowiec Kazimierz dodano obsługę tarczy ostrzegawczej ToN w stacji Dabrowa Górnicza Huta Katowice poprawiono umiejscowienie powtarzacza semafora na stacji Kraków Główny poprawiono wskaźniki W6 na mapie nie dające punktów za nadanie sygnału poprawiono błędny wskaźnik kanału radiowego na na stacji Katowice Zawodzie poprawiono błędny wskaźnik kanału radiowego na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce DYŻURNY RUCHU poprawiono przełączanie kamery na czacie prywatnym za pomocą klawiszy 1, 2 i 3 poprawiono system asyst - wyrzucanie gracza tylko w sytuacji gdy nie akceptuje blokady wzbudzanej przez bota poprawiono umiejscowienie lampy na biurku dyzurnego stacja Grodzisk SINGLEPLAYER poprawiono działanie scenariusza towarowego Kraków - Sędziszów poprawiono działanie scenariusza towarowego z DLC Cargo Pack poprawiono działanie scenariusza Warszawa - Kraków ED250 POZOSTAŁE poprawiono działanie ETCS L1 poprawiono wyświetlanie nieba, usuniecie błędnego przejścia pomiędzy chmurami a horyzontem
    26 points
  3. No... w sumie racja, więc tak: na dzisiaj nieoficjalne info z króliczej norki jest takie, że sprawa wagonu jest intensywnie w toku i będzie wkrótce rozwiązana. Na pewno nie jutro czy w najbliższym hotfixie. Na stole mamy więcej niż jedno rozwiązanie, które różnią się między sobą czasem potrzebnym na ukończenie i przekazanie Wam odpowiedniego wagonu do uzupełnienia DLC. Gdy będzie już blisko wydania to poinformujemy o tym w odrębnym komunikacie.
    26 points
  4. MULTIPLAYER added hiding of player nicknames displayed next to vehicles when HUD is off. STOCK fixed ED brake in Dragon locomotive Fixed parking mode in ED250 fixed the lights programmer and behaviour of SHP in Traxx and Dragon locomotives fixed direction boards in new EN57/EN71 EMUs (EN57-206, EN57-612, EN57-650, EN71-002, EN71-004, EN71-015) fixed compressor keybind in EP08 locomotive fixed battery on keybind in EU07/EP08 locomotive fixed freeze of the simulation when changing view after disabling fireman SCENERY fixed LOD of passenger information displays in platforms DISPATCHER fixed the behaviour of the ‘1’ key which was incorrectly refreshing timetable fixed an assist that kicked a player for not accepting a line block from different station SINGLEPLAYER fixed bugs in DLC Caro Pack missions OTHER fixed "return to main menu" button fixed freezes of next signal info in HUD
    16 points
  5. MULTIPLAYER fixed virtual dispatcher behaviour between Zawiercie and Grodzisk added keyboard navigation for trains/stations selection fixed train compositions for multiplayer mode STOCK added EP08-008 livery fixed tutorial for EU07 locomotive (added skipped radio part) fixed bug causing incorrect camera rotation after returning to the cabin from leaning out of the window fixed wipers animation on all vehicles fixed synchronization of coupling covers in Pendolino fixed issues when driving double Pendolino under ETCS SCENERY fixed distant signal ToT in Sosnowiec Kazimierz fixed distant signal ToN in Dabrowa Gornicza Huta Katowice fixed signal repeater position in Krakow Glowny fixed W6 signs on the map not giving points fixed wrong radio channel number on Katowice Zawodzie fixed wrong radio channel number on Dabrowa Gornicza Zabkowice DISPATCHER fixed issues with switching camera in private chat using keys 1, 2 and 3 improved the assistance system - kicking a player only is triggered only for line blocks created by BOT fixed lamp desk in Grodzisk Mazowiecki SINGLEPLAYER fixed freight scenario Krakow-Sedziszow fixed freight scenario from DLC Cargo Pack fixed scenario Warszawa-Krakow 2xPendolino OTHER improved operation of ETCS level 1 fixed sky rendering transitions between clouds and horizon
    15 points
  6. Cześć, Po miesiącu dwóch miesiącach pracy udostępniam finalną wersję scenariusza osadzonego w latach 80. Osobowy z Katowic do Sędziszowa. Liczny ruch AI. Ze względu na zgłoszony bug: Stacja Tunel (Lata 80): Perony nie wykrywają pociągu. przejazd został trochę zaprogramowany na okrętke, po informacje zapraszam do readme, sekcja 'Błędy'. Proszę przed użyciem o zapoznanie się z README, aby unikać zbędnych postów i pytań. Do pobrania: https://ko-fi.com/wwojnar# (Aktualizacja: BETA2) Do pobrania: https://ko-fi.com/wwojnar# (Wersja Finalna)
    14 points
  7. Moja propozycja jest następująca. Dodać możliwość zdobywania doświadczenia i poziomów jako dyżurny ruchu lub posiadanie osobnego wskaźnika poziomu dla dyżurnych by można było też coś "zyskiwać" grając na tej roli. Jak na razie tylko maszyniści mają możliwość zdobywania poziomów, co trochę bywa niesprawiedliwe, zwłaszcza gdy są osoby (tak jak ja), które wolą siedzieć na dyżurkach. Pozdrawiam
    13 points
  8. Tu bardziej wygląda na to, że aktualna firma to Januszpol i taki ma też styl zarządzania. Ta garstka ludzi, która aktualnie pracuje nad Simrailem nie wie w co najpierw ręce włożyć, bo ilość bugów rośnie, a tu jeszcze trzeba rozwijać, robić trasy, składy, od góry dostają baty od zarządu, który zamiast zatrudnić kilka osób więcej, to próbuje maksymalizować zyski, bo przecież i tak coś tam się dzieje, a programiści to niech lepiej nie narzekają, tylko siedzą po godzinach. Z naszej strony też lecą baty, że programiści nic nie robią i takim sposobem mają sytuację bez wyjścia i brak motywacji. Bo co nie zrobią to jest źle albo za mało:)
    12 points
  9. Podoba mnie się, szczególnie ten poziom ignorancji. Edytor powinien mieć możliwość: tworzenia własnego składu w oparciu o dostępne lokomotywy i wagony, mieć możliwość określania ładunku wagonów (ciężar), określać trasę poprzez stację początkową, przystanki pośrednie i stację końcową, określać rodzaj i czas przystanku, a także tor na którym pociąg ma się znajdować dodawać składy AI, w oparciu o dostępne lokomotywy i wagony, określać trasy składów AI poprzez stację początkową, przystanki pośrednie i stację końcową, określać rodzaj i czas przystanku, a także tory na którym składy AI mają się znajdować, umożliwiać manewry dla wszystkich składów w grze, umożliwiać rozkazy specjalne dla wszystkich składów w grze, Ci -jak to piszesz- "partacze" już oddali graczom narzędzie umożliwiające projektowanie własnego scenariusza na podstawie punktów 1-8, i to w zakresie przekraczającym moje oczekiwania. Z jakim efektem? Większość graczy pisze "nie chce mi się" (nie krytykuję, co innego prosty edytor pociągu gracza z trasą od punktu A do B, a co innego skryptowanie). Ale to nie wszystko, bo edytor dodatkowo powinien mieć jeszcze możliwość: dodawania własnych modeli wagonów, dodawania własnych modeli i charakterystyk lokomotyw, kształtowanie krajobrazu (modyfikacji wysokości terenu), tworzenia otaczającego krajobrazu (drzewa, krzaki, domy, stacje, dyżurki, perony, latarnie), tworzenia przebiegu własnych tras, rozjazdów, wraz z numeracją torów i trakcją, wstawiania różnorodnego typu sygnalizacji wraz a ich numeracją , bloków zajętości dla odcinków, spinania sygnalizacji i rozjazdów do węzłowych posterunków / dyżurek, Jak widzę ten zakres to mam wątpliwości czy to się w ogóle da zrobić, szczególnie w przypadku niestandardowych brył (np. dyżurki Grochów) i łączenia linii i logiki semaforów (dyżurki).
    10 points
  10. CHANGELOGS: WERSJA POLSKA - LISTA ZMIAN <- KLIKNIJ TUTAJ ENGLISH VERSION - CHANGELOG <- CLICK HERE DEUTSCHE VERSION - CHANGELOG <- KLICK HIER ČESKÁ VERZE - SEZNAM ZMĚN <- KLIKNI ZDE VERSION FRANÇAISE - CHANGELOG <- CLIQUEZ ICI
    9 points
  11. Moim zdaniem to są detale, które w żadnym stopniu nie wpływają na rozgrywkę. Jestem zwolennikiem mieszania realizmu z fikcją jeśli jest ona korzystna dla rozgrywki - przykład - APO albo dodanie do gry powiedźmy nowego Gryffina 200, którego przecież nie było w 2018 roku.
    9 points
  12. Mamy świadomość, że te stare podstawowe scenariusze odstają in minus od najnowszych. Ich przepisanie jest też wskazane z innego powodu - żeby móc wyrzucić obsługę JSON i trzymać się tylko jednego trybu singleplayer, co ułatwi dalsze prace nad grą w tym obszarze. Kwestią otwartą pozostaje termin, w jakim będziemy mogli to zrobić i przydzielone zasoby, a co za tym idzie - zakres ewentualnych modernizacji. Plan minimum zakłada przepisanie tych misji tak jak są, natomiast oczywiste jest, że dołożenie choćby kilku składów mijanych po drodze co 10-15 minut czy ustawionych na stacjach polepszy odbiór misji.
    9 points
  13. I really didn't like the anodized mushroom buttons and red and green sticky discs i was using to colour the flat buttons, so i decided to finally do something about it, initially i tried 3D printing the mushroom knobs and flat button discs, but i just couldn't get them to my liking without having to sand and paint them, and in the end it made more sense to just paint the metal knobs and button discs (thankfully they pop out of the button bodies with a little persuasion from a spudger, as painting is something i hate and always make a mess of) Photo taken with flash to show the shine on the buttons, but it over emphasises the texture of the switch box top, that is printed with a silk filament (silver black) on the textured print sheet to try and make it look like old metal.
    8 points
  14. Olkusz, Jaroszowiec Olkuski, Wolbrom i Charsznica póki co czekają na symulację urządzeń mechanicznych scentralizowanych.
    8 points
  15. In a real loco there would be a set of booklets somewhere that the driver can refer to for fault finding help, sometimes instructions on how to start the loco or perform various things etc, sort of start up checklists like you'd find in a plane. Could we get something similar added to the trains in SimRail? Say you have just tripped out your EU07 due to iced up wires for the first time and don't know how to reset it (or have done it for the 50th time and it's not resetting as it normally does), You click on the compartment that the 'manuals' are stored in, and up pops a page like the timetable does now (with a dark mode setting stored, so when driving at night you don't get blinded by the white screen) You can then flip the pages to the 'Fault finding and Reset Procedures' page, and there will be stuff like: Undervoltage trip reset procedure (most likely to happen during icy conditions) Symptoms: Power lost after Sparking from pantograph and HV meter fluctuating, due to iced up overhead wires. No traction power available, sound of converter spinning down. Warning lights: Red 'Converter / Heating Overload' illuminated. (PRZEK.NADMIAR.PRZETW.IOGRZEW) Green 'Main Switch' NOT illuminated. (WTŁĄCZ.SZYBKI) Reset Procedure: Turn off 'Train Heating' Switch (OGRZEWANIE POCIĄGU) Press 'Reset Heating / Converter' button (ODBLOK.PRZEK.NADM.PRZETW.IOGRZEW.) ; Red 'Converter / Heating Overload' light should go out. Press and hold 'Close Main Switch' button (WYŁ.SZYBKI ZAŁĄCZ) ; until the Green 'Main Switch' light illuminates. Turn on 'Train Heating' Switch (OGRZEWANIE POCIĄGU) Blue 'Train Heating' light illuminates. --------------- Occasionally the undervoltage trip can also trip the following items: Red 'Traction Motor Overload' light illuminated. (PRZEK.NADMIAR.SIL.TRAK.) ; Press 'Reset Traction Motor Overload' button (ODBL.PRZEK.NADMIAR.SIL.TRAK.) light should go out. Red 'Compressor Overload' light illuminated. (PRZEK.NADMIAR.SPREŻAREK) ; Press 'Reset Compressor Overload' button (ODBL.PRZEK.NADM.SPRĘŻ.) light should go out. If the Main Switch will not close, double check you have the Train Heating switch OFF.
    8 points
  16. MEHRSPIELER Virtual Dispatcher auf der CMK wurde verbessert Scrollen im Auswahlmenü funktioniert nun richtig FAHRZEUGE neue Fahrzeuglackierung: EP08-008 (blau) EU07-Tutorial korrigiert (Funksignalsplitter auf der Rückwand hinzugefügt) Fehler behoben, bei dem die Kamera falsch gedreht wurde, nachdem man sich zurück in den Führerstand gelehnt hat Animation des Scheibenwischers bei allen Fahrzeugen korrigiert Kupplungen des Pendolinos sind nun im Multiplayer synchronisiert man kann nun mit 2x ED250 im ETCS fahren SZENERIE Vorsignal ToT bei Sosnowiec Kazimierz funktioniert nun so, wie es soll Vorsignal ToN bei Dąbrowa Górnicza Huta Katowice funktioniert nun so, wie es soll Position des Wiederholers SpU12 in Kraków Główny korrigiert einige W6 (Pfeiftafeln) haben bisher keine Punkte gegeben, dies ist nun korrigiert falscher Funkkanal in Katowice Zawodzie korrigiert (auf Höhe des IC-Werks) Funkkanalfehler in Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce korrigiert FAHRDIENSTLEITER Umschalten der Kamera im Fahrdienstleiterchat mit den Tasten 1, 2 und 3 wurde verbessert man wird nun bei willkürlichen Blockanfragen von Spielern nicht mehr gekickt Lampe in Grodzisk Mazowiecki korrigiert EINZELSPIELER Güterzugszenario Kraków-Sędziszów behoben Güterzugszenario vom Cargo Pack DLC behoben Warszawa-Kraków 2x Pendolino Szenario behoben SONSTIGES ETCS L1 wurde verbessert Verbesserung des Himmels, Beseitigung der Lücke zwischen Wolken und Horizont
    8 points
  17. Dziękuje za odpowiedź. Nauczony doświadczeniem nie spodziewałem się, że ktoś z Waszego zespołu pochyli się nad tym pytaniem, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony 🙂 Po cichu liczę, że Twoje zaangażowanie jest zapowiedzią, że "idzie lepsze". A to "lepsze" bardzo by się przydało.
    8 points
  18. Poczekaj, już szukam kto proponował zmianę multiplayera na single. A no tak: Także daruj sobie pisanie o braku czytania ze zrozumieniem, bo co najwyżej nie pamiętasz co pisałeś 4 godziny temu 😉 Po kolei, żebyś zrozumiał: 1. W Górze Włodowskiej stoi pociąg towarowy z Vmax=75 km/h w stronę Psar. Pociąg przepuszczał 2 szybsze składy i powinien właśnie wyjechać dalej. 2. W EDR brak innych pociągów w stronę Psar, które mógłby zablokować towarowy. 3. Dyżurny podaje wyjazd dla pociągu towarowego. 4. Po 30 sekundach na stacji Góra Włodowska pojawia się magicznie Pendolino z Vmax=200km/h, nie wiadomo jak, nie wiadomo skąd, w rozkładzie go nie było. Ale przecież tak powinna działać kolej w symulatorze, w rzeczywistości też pociągi nie mają rozkładu, pojawiają się i znikają na stacjach magiczną technologią. 5. Dyżurny w tej sytuacji dostaje ochrzan od mechanika w Pendo, bo puścił mu towarowego przed samym nosem. A może jeszcze bana od administracji za brak priorytetów dla pociągów. W najlepszym razie Pendolino ma kilkanaście minut opóźnienia i rozwala rozkład na innych stacjach (w sumie po co rozkład, skoro w dowolnym momencie może się pojawić dowolny pociąg na dowolnej stacji). Słucham tego Twojego rozwiązania powyższego problemu. Nie ma sensu, znikające i pojawiające się bez rozkładu pociąg i w żaden sposób nie pasują do symulatora, utrudniają życie mechanikom i dyżurnym, nie dają normalnie prowadzić ruchu. W ogóle jak to by wyglądało, patrzę przez okno w nastawni i nagle się pojawia 2000 ton na moich oczach 😄 Bardzo sobie cenię w SR, że pociągi pojawiają się i znikają poza mapą dostępną dla graczy.
    8 points
  19. Jeśli aktualizacja psuje tak istotny element jak hamulce, to patch poprawiający choćby tylko ten element powinien pojawić się natychmiast.
    8 points
  20. Nikt nigdy nie wspominal o nowych lokomotywach w DLC Łódź, więc nie nakręcacie sami siebie, bo później będą pretensje i płacze, że znowu brakuje Flirta czy malowań.
    7 points
  21. Dokładnie TAK. Część graczy nie wie nawet gdzie w EDR podana jest prędkość danego pociągu. I wciąż brakuje mi w EDR analizy danego pociągu (jaka jest długość i waga pociągu oraz jaka lokomotywa ciągnie skład), które to informacje są zawarte w prawdziwym EDR. Szybkość wyjazdu pociągu towarowego (21 wag.) prowadzonego przez EU07-068 310 m 1655 t jest inna niż przez ET25-002 310 m 584 t.
    7 points
  22. Brzmi to jeszcze bardziej groteskowo i niepoważnie, prawda? To nie jest kwestia zależności, czy wymuszania, ale czystej przyzwoitości, szanowny Panie kolego. (Tutaj już koledzy przede mną napisali, to, co potrzeba). Nie będę przypominał, jaka komedia towarzyszyła pytaniom na Discordzie o zaginiony wagon. Napiszę tylko, że wszyscy wtedy magicznie znikali (potem była objęta inna taktyka, kiedy zaczęliśmy to wyśmiewać). Mało? Mnie to naprawdę nie interesuje, co się z tym stało. Zgubiony wagon, dokumentacja, atak kosmitów, czy zerwana umowa. Zwrotu pieniędzy nie chcę, a jedynie zadośćuczynienie (owy wagon, dla zachowania twarzy można dodać jakiś bonus, za niewyobrażalną zwłokę). Miło mi się zrobiło, gdy po 10 miesiącach otrzymaliśmy taką informację jak wyżej. Naprawdę. W końcu(!) coś ruszyło w tym temacie. Liczę na pozytywne zakończenie tej śmierdzącej sprawy
    7 points
  23. @Królik Uszasty na prezesa!
    7 points
  24. I remade my wiper switch panel... the old one used full size industrial switches and was way out of scale with the rest of my switch panels, they look similar sized below, but they are 2 separate pictures taken at different times. I took full advantage of the 0.15mm nozzle in one of my printers, and re-created the Spamel switch plate and knob that is used in the real trains, the real switch measures 64mm square, my version is 42mm square, and the comma's at each end of the Spamel text are 0.232mm wide by 0.5mm tall. I really wanted to include the power outlet for the timetable light, but i just didn't have the height on this panel to do that without making the switch far too small, but every switch panel has some compromise to make it fit into the space i have available and match the others roughly with scale, especially as the wiper panel is a copy of the lighting switch panel on the other side of my laptops screen. I will make things without compromises when i make the full size versions one day. . An overview of what my laptop driving desk looks like today: I had to lose the small tablet that used to sit where the lighting switch panel is now screwed down, that was mostly used with Touch Portal to give me stream deck like shortcut 'buttons' when designing things in fusion 360... i now have a real stream deck that i mount on one of my dovetail mounts on the front of the desk when i am using fusion and other programs that i use a lot of keyboard shortcuts with. I did also use that small tablet with a live map showing multiplayer train positions in the sim when driving, I'm trying to drive 'more realistically' without using the livemap to show me what's ahead, but if i really want it back i can mount the small tablet above the switch panel maybe, or use a split screen with the larger tablet on the right that i usually show my laptops parameters on... GPU and CPU temps, FPS and so on, (here that tablet is showing the camera feed for my 3D printers, as they are in another room, so i like to keep an eye on print progress whilst designing more things to print) . Right now i am redesigning the main switch box: i've added 30mm to the width, this makes it hang over the side of the table by that amount, but the microphone holder mounted on the side of the lighting switch box hangs off by that amount too, (The mic will be stored in that holder when i'm not driving a train, i will be making a 3D printed Radmor radio later that will slide onto the left hand dovetail mount when i am driving the EU07 style loco's, and when i drive the EN57 it will slide onto a mount on the front of my EN57's power and reverser controller, so the mic will sit in a holder on the front of the radio in the proper location when i am pretending to drive trains) I've made the rotary switches more to scale with the rest of the parts, so i can now fit the correct 3 rotary switches on the panel (even if 2 of them have no keybinds in the sim (yet?)).... the panel is still a compromise, it needs to be about 75mm wider so the push buttons and panel lamps could be spaced out correctly, but i just don't have that much space on my desk. I've made the new rotary switches so far, below they are mounted in a test panel i printed to check the alignment of everything: They are 43mm diameter here, i am not sure the size of the original 'Unitra Eltra' switches as they are no longer made, so there's no company website with the dimensions of them listed like there is with the Spamel rotary, and Promet brand toggle switches and push buttons, so i am assuming they are around 65mm diameter like the Spamel square text plate style modern switches are. . And for the past few days i have been printing panel lamp lenses : On the right are ones printed with the cooling fan on, this makes the translucent PETG filament cloudy ☹️, the red ones to the left are printed with the cooling fan speed lowered until it's totally off, then the print temp raised to 250°C. This gives a much clearer lens that you can actually see through, hence you can see the light diffusion dimples that are on the inside of the lenses.... just like you can on the real glass ones, but i am struggling now with supports fusing to the inside of the lens at this temp, The last one on the left is printed without supports and the right side deformed as i was expecting (these get printed standing on their sides to produce a nice round curve, a great tip from Conrad who has been 3D printing his own near full size EU07 driving desk... the image below is the lens in prusa slicer with no supports added yet) So right now i am doing a test on my 5 head tool changer printer using PLA for supports, and the transparent PETG for the lens, these 2 materials print at different temperatures and do not stick together, so the supports will just pop off when it cools down leaving virtually no scarring, but PLA really needs the cooling fan on, so i'm trying to find a combo of no fan for the PETG toolhead and just enough fan for the PLA supports toolhead, The other 'issue' i'll have is the smallest nozzles i have for the tool changer printer are 0.25mm, verses the 0.15mm nozzle i have for the single head printer, nozzles that small are not that common, so i had to make my own profile to get it to work before i could try it, the detail it can produce is amazing, as shown with the switch text labels i printed in my last post. So i may not get the detail / resolution i want with the 0.25mm nozzle. Of course a smaller nozzle means slower prints, it takes 33 minutes to print a lens that is 'only' 13mm wide by 5mm tall (in it's normal orientation), that would take 8 minutes with a 0.4mm nozzle, and 11 minutes with a 0.25mm nozzle. But not many of the intricate features would print properly with a larger nozzle... the light diffusion dimples are 1mm square bottomed pyramids that are 0.8mm tall, spaced 0.15mm apart.. that's less than the extrusion width of a 0.25mm nozzle... this is all my fault for making these parts so small. . And as before, the panel lamps are designed to hold a 5mm LED to be functional, but i need to wait for the I/O system to be released to get that part working. As shown in the post above this one, some people have managed to get some lights responding to the sim, one person uses a program that picks up when pixels for a light in the simulated cab changes, and this then turns on or off the leds in his SHP / Czuwak box, For that to work the on screen view of the trains cab needs to remain stationary, so it won't work for me as i use TrackIr, so my view of the cab and out the windscreen is always changing as i move my head. Other people are playing with reading memory locations that change when lights are turned on and off, but those memory locations can change with every restart of the sim, We really need the proper I/O API to access the data properly, like we had with Omsi I've been told the devs are working on the I/O system and an early version could be released 'soon', there are quite a few people building driving desks out there, or have the real parts from a scrapped train that are waiting for this to happen, and they are all wanting to get the lights and gauges working with SimRail.
    7 points
  25. W zasadzie to nie za bardzo jest o czym dyskutować. 😉 Pełna wersja wyszła w stanie w jakim wyszła, z opóźnieniem jakie widzieliśmy. Wszystko o tym zostało już powiedziane, w tym część powtórzona wiele razy. Zaczęły się pojawiać regularne łatki, co też w pewien sposób rozładowało sytuację, bo widać, że projekt na razie nie umarł. Czekamy na nowego prezesa i dalsze informacje o planach na przyszłość, do czasu zmiany na górze nie spodziewam się żadnych większych nowości. Jedyne co teraz może na nowo ruszyć dyskusję to DLC Łódź - albo wypuszczenie w stanie podobnym do "pełnej wersji" albo odłożenie do czasu dopracowania, tak czy inaczej ktoś będzie niezadowlony i pojawią się narzekania. 😉 Osoby, które zakupiły DLC Cargo czekają jeszcze na brakujący wagon, ale nikt nie wiem czy wypuszczenia tegoż dożyjemy 😑
    7 points
  26. Też miałem podobne odczucia kiedyś. Ale. Nie ruszysz loko jak piasecznicy nie włączysz. Nie pojedziesz jak rolety masz włączone albo wyłączone. Nie pamiętam jak:))) Wajcha pod sufitem w korytarzu. Możesz pokrętłami wyłączyć część silników w byczku i tym samym symulować jazdę na niepełnej mocy jakąś awarię. Polecam. Fajnie się operuje nastawnikiem wtedy. Chcieliśmy realizmu to go mamy. To nie jest gra że siadasz, kawka, WSAD, spacja enter i jedziesz z koksem. Ja chcę się głowić dlaczego ta kupa złomu stoi mi na trasie ( bo na pt przestawiłem rolety bo się nudziłem i klikałem myszką we wszystko wokół) Z byczkiem jest dobra robota zrobiona. Mam nadzieję że kolejne loko nie będą na niższym poziomie. Też miałem problem ze sprężarką. Guzika nie mogłem znaleźć na obudowie. Bo w złej szafie szukałem 😄 Ale znalazłem. I tak kombinowałem że się nauczyłem w końcu. Z EN57 też miałem problem. Opuściłem pantograf chyba na trasie. Jakiś patent był że nastawnik musiałem cofnąć żeby coś zadziałał, można było włączyć. Już nie pamiętam. Cały ruch w Łc zablokowałem. Ale to jest ten realizm jaki gracze chcieli. Panie Andrev. Na spokojnie:))) Setki graczy jedzie byczkiem a Pan nie da rady? Da Pan radę:))) Tak trzeba się nastawić:)))
    7 points
  27. Kiedyś proponowałem scenariusze / wyzwania dla dyżurek (od awarii po zwiększający się ruch), jednak potem dogrzebałem się do informacji że taki tryb nie jest w ogóle przewidywany. Co mnie szczerze trochę dziwi, bo dyżurowanie to często ciekawe wyzwania w sytuacjach gdy mamy korek / sprzątamy po poprzedniku. I nawet taki Kraków Przedmieście może być sporym wyzwaniem do zachowania drożności szlaku.
    6 points
  28. Katowice Zawodzie - na obecnym rozkładzie NIC nie jeździ na kierunku Mysłowice Przed EA były jakieś regionalne składy na/z kierunku Szabelnia. O ile się nie mylę to jest główna linia Katowice-Kraków oraz Katowice-Oświęcim, więc regionalne, EX i cała masa towarów (Trzebinia!) powinna kursować na kierunku Katowice-Kraków, dając nieco więcej rozrywki dyżurnemu na nudnym dzisiaj Zawodziu.
    6 points
  29. Jedno co trzeba przyznać co chyba nas jako społeczności jest zasługą to, że obecnie aktualizacje do SimRail idą normalnie, jak w każdej grze, a nawet szybciej... Jestem w szoku, że znów na steam jest aktualizacja... 🙂 A może któregoś dnia obudzę się, odpalę steam i pojawi się aktualizacja z napisem: dodano możliwość zapisywania punktów kontrolnych 🙂
    6 points
  30. In this topic we are posting the changelog for the multiplayer train compositions. You can always find the most current multiplayer spawnlist with train compositions at the Wiki. Please be aware that we are not editing the timetable, we are only editing the used train compositions in the timetable. This topic is independent from the game changelog, changes at the train compositions can be done without a game update.
    6 points
  31. Changelog 12.02.2025 Passenger trains replaced EP08-001 with EP08-008 at 53113, 35102, 54003, 54031, 45012, 45030, 16157, 16171, 61160 replaced EP08-013 with EP08-008 at 61202, 61174 replaced E186-134 with EP08-008 at 16201 replaced EN71-011 with EN71-002 at 24913, 42906 Freight trains shortened 424050, 424052, 424056, 424066, 424072, 424088, 424094
    6 points
  32. I za to Ciebie Królik lubimy!
    6 points
  33. Takie coś co proponujesz to jest absurd. Po co mieliby robić z multiplayera singleplayer? 😄 Jak ktoś chce grać w single to gra w single, jak chce grać w multi to gra w multi. Wiele razy było poruszane, że dowolność w pojawianiu się składów nie ma sensu w grze, jak to sobie wyobrażasz: wypuszczam na CMK towarowy jadący 80km/h i 30 sekund później pojawiają się znikąd 2 Pendolino jadące 200. Co w takiej sytuacji? Alb sprawdzam w EDR, że nic nie jedzie przez najbliższe 10 minut i wypuszczam pociąg na jednotor, po czym nagle magicznie pojawia się pociąg w większym priorytetem z naprzeciwka. Dodatkowo jak chcesz wtedy rozwiązać PH służące do przepuszczania szybszych pociągów? Jak się pojawi 10 składów z priorytetem, to pozostałe mają stać cały czas, bo w każdej chwili ktoś może kliknąć, że pojawia się EIP?
    6 points
  34. MEHRSPIELER Spieler-Nametags neben Fahrzeugen werden nun auch korrekt versteckt FAHRZEUGE E-Bremse bei der Dragon2 behoben Parkmodus im ED250 behoben Lichteinstellung und SHP-Verhalten in der Traxx und Dragon2 verbessert Zugzielanzeigen in den neuen EN57 (EN57-206, -612, -650) und EN71 (EN71-002, -004, -015) behoben Tastenbelegung für den Kompressor in der EP08 verbessert Tastenbelegung für die Batterie in der EU07/EP08 verbessert SZENERIE LOD von Fahrgastinformationsanzeigen an Bahnsteigen behoben FAHRDIENSTLEITER Verhalten behoben, bei dem die Taste "1" den Computerbildschirm neu geladen hat Spieler werden nun nicht mehr gekickt, wenn sie den Streckenblock eines anderen Stellwerks nicht annehmen EINZELSPIELER Fehler bei Cargo Pack-DLC Szenarien behoben Einfrieren des Spiels nach Ändern der Sicht nach Deaktivieren des Heizers behoben SONSTIGES "Zurück zum Hauptmenü"-Knopf funktioniert nun so wie er soll Einfrieren des HUD für das nächste Signal behoben
    6 points
  35. Osobiście uważam, że każdy powinien mieć prawo do wymagania od ludzi na PL2 znajomości przepisów. Jak jeżdżę sobie po mapie to wielokrotnie łapałem się za głowę jak widziałem co jakaś osoba na nastawni robi. Nie mówiąc już tu o takiej prostej rzeczy jak: "Co zrobić, gdy nie możesz oddać bloku końcowego." Niestety, ale nawet jakbyś miał przegrane z 600 godzin w SR w trybie DR to nie robi to z ciebie żadnym profesjonalnym graczem, skoro nawet się nie masz podstawowej wiedzy z prowadzenia ruchu kolejowego. Wymówka, że to tylko gra też jest taka sobie. Równie dobrze można powiedzieć, że to symulator kolejowy i wszystko trzeba odpisywać i wykonywać jak w rzeczywistości. Misiek z kilka wiadomości niżej wspomniał, iż cyt. "Kto chce nauczy się nawet sam bez pomocy kogoś. Kto nie chce nic mu nie pomoże. Żadna pomoc dydaktyczna" i jest to bardzo trafna uwaga. Ci co będą chcieli powiększać/poszerzać swoją wiedzę będą szukali dodatkowych źródeł, aż napotkają na instrukcje PKP PLK. A ci co chcą pograć w 'pociągi', cóż, będą jak takie osły, bo dlaczego ktoś ma się uczyć czegoś, aby nie utrudniać ludziom sesji na MP. Jeżeli należysz do tej drugiej grupy to 'sorry not sorry', ale zły tytuł sobie kupiłeś. Do grania pod arcade jest TSW.
    5 points
  36. Witam przedstawiam wam scenariusz w którym jako pociąg osobowy przyspieszony pojedziemy z Katowic do Warszawy Wschodniej tą trase jedziemy trzema jednostkami EN76-022 kolei mazowieckich, scenariusz jest wzorowany na paru innych scenariuszach lecz w przyszłości będę to zmieniał, v/max pociągu to 160km/h. W razie zauważenia błędów prosze je zgłaszać i będę je poprawił. Plik należy wypakować i dodać do trasy Katowice-Warszawa. Błędy: Zły numer przy mówieniu i na czacie - Wiem że takie coś jest jak będę mieć troche czasu to to naprawie. Prośba o wjazd do Psar przy próbie radia z Górą Włodowską - Nie wiem jak to się stało że takie coś się dzieje będę się starał to naprawić. 16.02.2025r. Zrobiłem poprawke w rozkładzie jazdy dodane są postoje na dwóch stacjach oraz usunięto postuj w Łazach. Poprawiłem również w rozkładze czas jazdy pomiędzy stacjami lecz nadal są możliwe niedociągnięcia niżej dodany jest cały nowy plik z nowym rozkładzem. Jeśli będą jakieś błędo do proszę je zgłaszać. Życze miłej jazdy. 10_MOJ41000.zip
    5 points
  37. N1 – jazda do przodu z załączonym układem dostosowania sił do nacisku kół ( osłabienie wzbudzenia silników trakcyjnych pierwszego wózka w kierunku jazdy celem ograniczenia poślizgu zestawów prowadzących ) blokada w układzie elektrycznym zapewnia pracę tego układu tylko na połączeniu szeregowym silników trakcyjnych bez możliwości bocznikowania N2 – jazda do przodu bez załączenia układu dostosowania sił do nacisku kół
    5 points
  38. Kilkukrotnie wspominasz o poziomie znajomości języka na poziomie B1 dla maszynisty, więc wydaje mi się, że używasz tego jako pewien argument w sprawie języków serwerów (raczej nie wspominasz o tym od czapy tylko, prawda?). Wydaje mi się, że byś chciał, żeby na serwerze językowym byli tylko ludzie znający dany język. Skoro tak, to idziemy dalej. Poziom znajomości języka B1 jest potwierdzany stosownym certyfikatem, który z zasady wydaje się obcokrajowcom, dla których nie jest to język ojczysty. Dodatkowo takie potwierdzenie trzeba jakoś przypisać do gracza, żeby wiedzieć, kogo wpuszczać, a kogo nie. No i tu się pojawiają się właśnie rzeczone dodatkowe dane osobowe (jeśli chcesz potwierdzać znajomość języka na poziomie B1). Odrębnym wątkiem są "ogólne zasady równe dla wszystkich" - skoro tak, to wypadałoby, żeby każdy gracz legitymował się taką samą znajomością języka, co nie? Zwłaszcza, że poziom B1 obejmuje zarówno rozumienie tekstu pisanego (czyli u nas czat i komunikaty), jak i mówionego (czat głosowy/radio). Dobrze rozumiem czy coś pokręciłem?
    5 points
  39. Ja do sprawy podszedł bym inaczej - wprowadził bym punkty dodatnie w postaci smaczków, a nie cały rygorystyczny system, który byłby ciężki do zrobienia ze względu na ilość czynników oraz mógłby wywoływać niepotrzebne represje na dyżurnym, w stylu, że jak on może spowodować 30 sekundowe opóźnienie. Moim zdaniem punktowane powinny być rzeczy "nieobowiązkowe" takie jak np. otwieranie przejazdu kolejowego (o ile jest na danej stacji) bo w praktyce nie musimy go w ogóle otwierać (nawet pomimo 20 minutowego braku pociągu). Punktował bym również wprowadzanie do EDR godzin odjazdu i przyjazdu pociągów na stację, ponieważ nie jest to wymagane przez grę. Uważam, że wprowadzenie tego co wyżej byłoby fajną formą wynagrodzenia dyżurnych którzy przykładają się do zadania i robią to realnie. Takie moje zdanie 😉
    5 points
  40. MULTIJOUEUR Correction du comportement du répartiteur virtuel entre Zawiercie et Grodzisk Le défilement dans le menu de sélection des trains fonctionne désormais correctement Correction de la composition des trains en mode multijoueur VÉHICULE Ajout de la livrée EP08-008 Correction du tutoriel pour la locomotive EU07 (ajout de la partie radio sautée) Correction d'un bug provoquant une rotation incorrecte de la caméra après un retour dans la cabine après s'être penché par la fenêtre. Correction de l'animation des essuie-glaces sur tous les véhicules Correction de la synchronisation des couvercles d'attelage dans le Pendolino Correction de problèmes lors de la conduite d'un double Pendolino sous ETCS ENVIRONNEMENT Le signal avancé ToT près de Sosnowiec Kazimierz fonctionne désormais correctement. Signal avancé ToN près de Dąbrowa Górnicza Huta Katowice fonctionne désormais correctement. Position du répétiteur SpU12 à Kraków Główny corrigée Certains W6 (panneaux de sifflet) ne donnaient pas de points jusqu'à présent, cela a été corrigé. Canal radio erroné corrigé à Katowice Zawodzie (à la hauteur de l'usine IC) Erreur de canal radio corrigée à Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce AIGUILLEURS Correction des problèmes liés au changement de caméra dans le chat privé à l'aide des touches 1, 2 et 3. Amélioration du système d'assistance - le kick d'un joueur n'est déclenché que pour les blocs de lignes créés par BOT Correction de la lampe de bureau à Grodzisk Mazowiecki MODE SOLO Correction du scénario de fret Cracovie-Sedziszow Correction duscénario de fret du DLC Cargo Pack Scénario corrigé Warszawa-Krakow 2xPendolino AUTRES Amélioration du fonctionnement de l'ETCS niveau 1 Correction des transitions de rendu du ciel entre les nuages et l'horizon
    5 points
  41. The entire lightining system needs taking care. Look at Warsawa Centralna for example! Its eye bleeding
    5 points
  42. Cały problem w tym, że ten wagon miał być częścią DODATKOWO PLATNEGO DLC. Czyli zapłaciliśmy za niego w kwietniu i dalej go nie dostaliśmy. Nie dostaliśmy też żadnego info o statusie sprawy. Ja byłbym w stanie zaakceptować zmianę na inny wagon, czy może jeszcze jakaś inne wyjście z sytuacji, wszystko może się opóźnić czy zmienić, ale w takich sytuacjach trzeba podjąć dialog że społecznością, a dostaliśmy tradycyjne milczenie. Podsumowując, jak na razie nie mamy zadnych konkretnych informacji o produkcie, za który zapłaciliśmy prawie rok temu i miał być dodany niedługo w hotfixe. Ciężko nad takim zachowaniem przejść bez reakcji, uważam, że słowo przepraszamy nie jest tutaj jakimś wyolbrzymionym oczekiwaniem, jego powiedzenie/napisanie nic nie kosztuje.
    5 points
  43. Mnie nie dziwi. Obiecane, zapłacone, niedostarczone, do wczoraj wstydliwie przemilczane. Trochę ciężko siedzieć cicho, kiedy coś miało być a nie jest. Szczególnie, że w SR jest dramatycznie mało wagonów, nie tylko tych towarowych. Bardzo widać to po scenariuszach krakowskich, w których bardzo szybko zaczyna brakować kombinacji taboru do losowych pociągów. Być może doszukuje się drugiego dna w rzuconej "ot tak" wypowiedzi, ale... Rainsted to edytor tras m.in do Maszyny. Ciężki, skomplikowany, nieintuicyjny, ale za to o potężnych możliwościach. Pewnie ludzi znających go na wylot można policzyć na palcach jednej ręki i to jeszcze emerytowanego drwala z Syberii. Nie sugeruje, że akurat tego edytora używa się do Simrail (a jak tak, to niezły chichot historii) ale IMHO wypuszczenie tak skomplikowanego tworu do publiki skończyłoby się chyba masowym protestem pod szyldem "żądamy edytora dla ludzi" 🙂
    5 points
  44. Swoją drogą, przyjemny jest nawet taki zaimplementowany smaczek, jak test radiostopu (trzeba przełączyć radio na kanał 10, wcisnąć ZEW3, a potem ZEW1). Poproszę o więcej takiego przywiązania do detali:)
    5 points
  45. No niestety PeVoo, ja widząc twoje wypusty, odruchowo przewijam do następnej wypowiedzi.
    5 points
  46. Oficjalnie takiego systemu w grze nie mamy, natomiast nieoficjalnie możemy liczyć na projekty stworzone przez graczy. https://simrail-edr.de/leaderboard https://simrail.pro/ Mamy prowadzone tam rankingi - wszystkie, jakie potrzebujemy
    5 points
  47. Podpinam się i całkowicie się zgadzam ja bym do tego dodał zegar bieżący tzn czas przebyty na danej dyżurce jak i w całości na wszystkich dyżurkach 🙂
    5 points
  48. Moja dobra rada. Po pierwszej takiej niekulturalnej odzywce ze strony owego jegomościa, należało go zgłosić, a jego dlasze docinki olać i nie wdawać się z nim w żadne dyskusje. Jeśli nadal utrudniałby Tobie grę, należy wykonać kolejne zgłoszenie i opisać całą sytuację. Wtedy Ty jesteś górą - a w takim wypadku? Dostałeś po uszach i on jest górą. Poczekaj tydzień i być może blokada komunikacji głosowej zejdzie. Masz nauczkę na przyszłość. I tak, tutaj raczej nie dowiesz się tego. Spróbuj zapytać na.Discordzie SimRailowym, do kiedy masz blokadę, ale nie gwarantuję tego, że dostaniesz odpowiedź
    5 points
  49. Biała Rawska jest posterunkiem zdalnym, kierowanym z LCS Strzałki.
    5 points
  50. PROJEKT: Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym na szlaku Kozłów-Sędziszów. CEL PROJEKTU: Udrożnienie Krakowskiego Węzła Kolejowego i zwiększenie liczby połączeń kolejowych zrealizowane poprawę przepustowości linii kolejowej nr 8 na szlaku Kozłów-Sędziszów dzięki odbudowie posterunków odstępowych Klimontów i Gniewięcin. BENEFICJENCI: Użytkownicy symulatora SimRail – The Railway Simulator Wersja polska poniżej. Tłumaczenia: * EN (by Królik Uszasty): https://forum.simrail.eu/topic/10200-modernizacja-urządzeń-srk-na-szlaku-kozłów-sędziszów-19012025/#findComment-43605 * DE (by Mooritz): https://forum.simrail.eu/topic/10200-modernizacja-urządzeń-srk-na-szlaku-kozłów-sędziszów-19012025/#findComment-43606 * FR (by Aurel): https://forum.simrail.eu/topic/10200-modernizacja-urządzeń-srk-na-szlaku-kozłów-sędziszów-19012025/#findComment-43608 * CZ (by TheFloxyCz): https://forum.simrail.eu/topic/10200-modernizacja-urządzeń-srk-na-szlaku-kozłów-sędziszów-19012025/#findComment-43616 Dzień dobry, dzisiejsza aktualizacja przyniesie zwiększenie ruchu na odcinku krakowskim oraz linii 62. Po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy od 13 grudnia 2024 r. wielokrotnie powtarzaliśmy, że problemem trasy do Krakowa jest przepustowość wyjazdów z Kozłowa. Istotnie, w przypadku dotychczasowego rozkładu z 13 grudnia zakładana przepustowość to 4 pary pociągów na godzinę na odcinku Kozłów-Sprowa-Starzyny i do 5 par pociągów na godzinę na odcinku Kozłów-Sędziszów. Łącznie daje to potencjalnie 9 par pociągów, które należałoby rozdzielić między bardzo przepustową linię Kozłów-Miechów-Kraków z SBL (Samoczynną Blokadą Liniową) o potencjale 8-10 par na godzinę i Kozłów-Bukowno-Dąbrowa Górnicza Wschodnia o potencjale 4 par na godzinę. W praktyce okazało się, że obsługa długich szlaków Kozłów-Sprowa i Sprowa-Starzyny wraz z jednotorowymi szlakami Starzyny-Psary i Starzyny-Koniecpol sprawia trudności i część połączeń została zawieszona, aby nie przeciążać tego szlaku. Spowodowało to ostatecznie, że nowy odcinek Kozłów-Kraków był obciążony na początku 5 parami, a ostatecznie – 4,5 pary na godzinę (czyli 9 pociągów). Należy przyznać, że takie obciążenie ruchem magistrali dwutorowej wyposażonej w SBL nie stanowi wyzwania dla dyżurnych – pociągi wyprzedzają się rzadko, a komunikacja z sąsiadami ogranicza się do podania numerów pociągów wyjeżdżających. Aby móc dociążyć linię krakowską, konieczne było znalezienie dodatkowej przepustowości. Niestety, rzeczywisty układ posterunków na linii nie sprzyjał temu. W związku z tym podjęliśmy trudną i nieidealną decyzję o odtworzeniu posterunków odstępowych Klimontów i Gniewięcin w formie nieobsługiwalnych APO (Automatycznych Posterunków Odstępowych) – dokładnie tak samo działających jak na linii nr 62. Był to w zasadzie jedyny sposób umożliwiający w miarę swobodne kształtowanie rozkładu jazdy możliwy do uzyskania w rozsądnym czasie. Teoretyczna przepustowość tego odcinka przekracza w takiej sytuacji 10 pociągów na godzinę. Jest to wartość zdecydowanie wystarczająca. Przenosi to wąskie gardło na wyjazd z Kozłowa w kierunku Tunelu, gdzie zatrzymane pociągi towarowe potrzebują nawet aż 5 minut, żeby zwolnić pierwszy odstęp! Zmiany obejmą pulpit nastawczy w Kozłowie. Dotychczasowe kostki od blokady liniowej zostały zastąpione szczeliną zajętości, a sterowanie blokadą do Sędziszowa odbywać się będzie teraz z osobnej nastawnicy komputerowej. Dzisiaj rano mamy zaprogramowane 978 rozkładów w dobie. Po aktualizacji będzie ich 1067, tj. o 89 więcej (wszystkie na odcinku Sędziszów-Kozłów-Tunel-Kraków/Bukowno). Pierwotne plany zakładały dodanie nawet 130 pociągów, tj. co godzinę dochodziły: para osobówek Kraków-Sędziszów, para towarowych Kraków-Sędziszów i Borowa Górka-Bukowno-Sędziszów. Jednak nasze testy obsługi węzła Kozłów-Tunel wykazały, że płynne prowadzenie ruchu wymaga bardzo dużych umiejętności gracza w Kozłowie, ponieważ musi on również przejąć rolę dyspozytora odcinkowego dla odnogi Tunel-Charsznica i wypuszczać pociągi na ten odcinek w odpowiednich odstępach czasu. W związku z tym część nowych pociągów została odwołana. Mimo to wydaje nam się, że zarówno nastawnia w Kozłowie, jak i pozostałe na linii nr 8 od Tunelu do Krakowa, stanowią teraz większe wyzwanie. Na chwilę obecną to koniec prac nad rozkładem w tamtej okolicy w porze dziennej i przechodzimy do innego odcinka. Na koniec przedstawiamy stanowisko w tej sprawie Ministerstwa Simfrastruktury, prezentowane przez odpowiedzialnego za simkolej pana Wiceministra Pawła Polepszaka*: „Odbudowa tych posterunków (odstępowych – przyp. KU) to przykład nieprzeskalowanych działań ukierunkowanych na osiągnięcie określonych, mierzalnych rezultatów. To nie było działanie tylko po to, żeby coś robić, tutaj mamy do czynienia z faktycznym wzrostem liczby uruchamianych pociągów – na linii nr 8 i linii nr 62 aż o 25-30%! To wspaniały przykład pracy u podstaw, dzięki której niewielkie inwestycje przynoszą znaczącą poprawę dla całego krakowskiego węzła kolejowego. Dzięki takim działaniom transport kolejowy wciąż pozostaje konkurencyjny w zakresie dostępności oraz rozrywki.” * ostatni akapit stanowi oczywisty element humorystyczno-satyryczny w poście.
    5 points
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy