Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 08/17/25 in all areas
-
06.09.2025 The time has come to intersect with the famous Polish coal main line - between Zduńska Wola station and Gajewniki signal post. This junction allows trains to run in all four directions: north to the sea, south to the mountains, and east–west across Poland. Zduńska Wola station has two platforms (similar to those at Łask) and six tracks.34 points
-
32 points
-
29.08.2025 Our beloved SimRailers! The holidays are coming to an end and days are getting shorter. To make your long autumn and winter evenings more enjoyable, we have made a number of improvements to the lighting, including: improving the range of headlights, improving the visibility of other vehicles' lights from a distance, dimming of headlights by bots when passing a player and approaching platforms significantly increasing the range of platform lighting. Thanks to these changes, you will be able to rediscover SimRail while driving at night - both in multiplayer mode and in refreshed scenarios. In addition, some changes have been made to the weather system, where we have re-selected the cloud settings and improved the lightning effect, removing a bug that lit up the entire screen. In addition, the latest update will include a number of other fixes, a full list of which is available on the forum. We encourage you to view the screenshots in full resolution to fully appreciate the difference and test our beta version of patch.31 points
-
12.09.2025 It's time to conclude our journey to the west by visiting Sieradz! Five tracks, two platforms... but what's most interesting: western half of the station is equipped with old fashioned mechanical semaphores, the great relic of the past. The eastern side was modernized in 2017, along with the addition of the 'Męka' APO between Zduńska Wola and Sieradz stations.30 points
-
29.08.2025 Moving further to the west - we can enter Łask station. There you can find 5 tracks, double-sided platform and another single-sided platform. What's worth mentioning - there is no SBL (ABS) on a railway lines in that region. Still, since the distance to neighbor stations is relatively big - we have couple of APOs there: Dobroń to the east, and Borszewice to the west.24 points
-
TABOR ED250: zmniejszone pogięcie blachy poszycia (brakujące w poprzedniej aktualizacji) Poprawiona charakterystyka kątowa źródeł reflektorów czołowych - lepszy zasięg i widoczność Poprawiona widoczność świateł czołowych i sygnałów końca pociągu z daleka Naprawiony błąd pozycji pokrętła wyboru kanału w radiotelefonach Radmor przy zmianie kanału z LUA (#4071) Poprawiony efekt rozświetlania mgły w nocy 4E: przygotowanie sterowania stycznikami oporowymi wg schematów 303E dla pojazdów z reflektorami halogenowymi (szara kabina) 4E: naprawa podświetleń przyrządów zasilanych z baterii/przetwornicy 4E: naprawa sterowania oświetleniem drugiej kabiny przełącznikiem 4E: naprawione wyłączanie radia w pojeździe sterowanym w trakcji wielokrotnej 4E: naprawa działania 12 pozycji jazdy #3829 Usunięte nadmiarowe tekstury z modeli E6ACTa-014, 027 i EN76-022 Poprawiono błąd wdrażający hamowanie nagłe przy starcie misji ETCS L2 i wyjeździe na SBL w momencie, gdy maszynista jechał szybciej niż 25km/h mijając balisę przed semaforem SCENERIA Wymiana wskaźników W6a i W6b na części trasy Zmiany budynków wokół toru doświadczalnego Dodanie świateł peronowych o zwiększonym zasięgu widoczności Optymalizacja przeładowywania kwadratów terenu Poprawione działanie przejazdów kolejowych DYŻURNY Naprawa problemu z ekranem przebiegów po wyjściu z poradnika #4065 Poprawki i uzupełnienie domyślnych przebiegów w stacji Łódź Widzew i Łazy Łb Poprawa błędu ze spawnowaniem na dachu nastawni SINGLEPLAYER Modernizacja scenariuszowego systemu pogodowego Modernizacja scenariuszy z DLC Cargo Pack Refactoring samouczków - bez wpływu na działanie Przyciemnianie świateł czołowych przez boty przy mijaniu pociągu gracza i dojeździe do peronu Możliwość podawania równoważnie przebiegów z kps i bl w LUA Poprawki działania readme dla scenariuszy Poprawka sporadycznie niedziałającego scenariusza TLK Katowice - Kraków Wyłączenie otwierania przeglądarki w scenariuszach LUA gdy jest włączone debug menu (F8) #4081 Poprawka działania alternatywnej metody punktowania (punkty z multiplayer w singleplayer) Naprawiony błąd z kierunkiem kabiny i radiem po rozłączaniu i łączeniu składów Uwzględnienie żeby PlayAudioClip odpalał event zakończenia odtwarzania dźwięku #4074 Poprawa nazwy funkcji EarlyScenarioStart w czystej templatce scenariusza Lua #4080 MULTIPLAYER Przyciemnianie świateł czołowych przez boty przy mijaniu pociągu gracza i dojeździe do peronu Sprawdzanie długości toru i pociągu przez VD POZOSTAŁE Dodana decyminuta do panelu rozkładu jazdy Symulacja obsługi W22 <T> na semaforach SBL HUD: fix prędkości wyjazdu na sygnał zastępczy na SBL Zmieniony efekt błyskania piorunów Zmieniony wygląd chmur Aktualizacja kopiowania kodu track triggerów w debug menu od Lua #4073 Poprawa centrowania myszy po użyciu kamery Znany błąd: brak tekstur budynków na kwadracie w okolicy Koluszek (pabianice_rogow_terrain_x86_z326)22 points
-
Temat Częstochowy był już poruszany na forum przy okazji dyskusji dot. Myszkowa. Abstrahując od planów prac i zleceń, w obecnym stanie (tj. bez zmiany kierunku i rozkładu jazdy w trybie multiplayer) sam dodatek nie będzie zbyt atrakcyjny z akrobatycznym rozkładem jazdy w multiplayer, żeby wyjechać poza mapę. Nie tylko do Pabianic, odcinek będzie zdecydowanie dłuższy - polecam śledzenie sneak peaków, gdzie pojawiają się kolejne stacje wchodzące w skład kolejnego DLC mapowego. To, że Pabianice w pierwotnych planach miały być częścią obecnie wydanego DLC, nie oznacza, że tam będziemy kończyć i chcemy sprzedawać oddzielnie gołe 27 km. Pojawiła się możliwość pociągnięcia torów dalej, więc zakres trasy został dobrany bardziej adekwatnie.17 points
-
14 points
-
Słucham sobie i słucham i powiedz mi @chancellor jaka była geneza powstania tego odcinka? Do 20 minuty słyszymy jaka ta grupa nie jest, ma 200 członków, rycerze na białych koniach uczą nowych graczy [bardzo się roześmiałem wnet], że są szkalowani od rana do wieczora, towarowe wypuszczane im są przed "twarz" zaś 95% graczy którzy rzekomo im utrudniają rozgrywkę to są to ludzie wyrzuceni z ich grupy - czyli można dopiąć narracje że urażone w jakiś sposób. Zadaje Ci to pytanie bo osobiście ciągniesz narracje w kierunku wybielenia ich co słychać w kilku Twoich wypowiedziach zaś obiektywnie zerkając stwierdzam, że nie przygotowałeś się do tego materiału. Nie zebrałeś ani danych co mają na swoich kontach, ani informacji dlaczego zostali usunięci bezpośrednio [tu uwaga] z oficjalnych grup, również tych nieoficjalnych jak SR Polska, SR 24, Simrail PL [strona internetowa]. Skąd mają tyle banów, tyle permów, tyle blokad i tyle multikont. Całkowicie nierzetelny materiał służący do wylania żalów i płaczów [rzekomo] niewinnych ludzi 😐9 points
-
STOCK ED250: body surface smoothed (missing in the last update) Fixed angular characteristic of light source of headlights - better range and visibility Better visibility of head- and tail lights from far away Fixed desynchronization of channel selector in Radmor device's when changing a radio channel in LUA (#4071) Fixed headlight effect in the fog 4E: added control circuits to resistors relays according to 303E scheme for vehicles with halogen headlights (gray cabin) 4E: fixed instrument lights supplied by battery/converter 4E: fixed control of second cabin light with the switch 4E: fixed disabling of radio in the second vehicle in multiple operation 4E: fixed 12th drive position (#3829) Removed redundant textures from models E6ACTa-014, 027 i EN76-022 Fixed bug with ETCS L2 applying emergency braking when starting mission and exiting station to ABS and passing balise with speed above 25 kph SCENERY W6a and W6b (horn) signs updated to current laws in Poland Changes in buildings around test track Added experimental platforms' lights with enhanced range Optimisation of reloading of terrain parts Fixed work of train crossings DISPATCHER Fixed problem with clicking on screens after using a tutorial (#4065) Fixed and added default routes in stations Łódź Widzew and Łazy Ła Fixed bug with spawning on roof of signalbox SINGLEPLAYER Scenario weather system update DLC Cargo Pack mission updates Tutorial updates - without visible changes for users Headlight dimming by bots when passing a player's train or entering platforms added Added possibility to use routes with both "kps" and "bl" suffixes Scenario help descriptions updated Occasionally broken scenario TLK Katowice - Kraków fixed Disabling readme opening in LUA scenarios when debug menu (F8) is opened (#4081) Fixed alternative scoring option (multiplayer points in singleplayer) Fixed bug with direction of cabin and radio after coupling and uncoupling of trainsets PlayAudioClip can trigger an event after finishing the sound (#4074) Fixed name of EarlyScenarioStart function in empty template for LUA scenario (#4080) MULTIPLAYER Headlight dimming by bots when passing a player's train or entering platforms added VD compares train and track length OTHER Added decyminute (0,1 of min) visible in timetable GUI panel Preliminary simulation of W22 indicator <T> on ABS Signals HUD: fixed speed of exit on substitute signal to ABS Changed lightning effect Changed apperance of clouds Update of copying code for track triggers in LUA debug menu (#4073) Fixed centering of mouse after rotating the camera Known issue: no textures for buildings on the square in the Koluszki area (pabianice_rogow_terrain_x86_z326).8 points
-
Dla mnie wariant minimalistyczny: Warszawa Śródmieście i wtedy cała średnica przejezdna.8 points
-
7 points
-
7 points
-
Jako że większość graczy nie wypełnia EDRa, to proponuję wprowadzić, żeby automatyczne wypełnianie było domyślnie włączone i tylko chętni gracze mogli zaznaczyć w ustawieniach opcję "NIE WYPEŁNIAJ AUTOMATYCZNIE EDR".6 points
-
6 points
-
@Chamski Dowcip Samo istnienie trybu konduktora pewnie by nikomu nie przeszkadzało, natomiast jest jeden problem: tryb się nagle nie pojawi, tylko wymaga dodania do gry przez developerów. A ponieważ rozwój symulatora i tak idzie bardzo powoli i z wielkiemu problemami prace "nad konduktorem" spowodują, że w tym czasie nie będą prowadzone prace nad trasami, nastawniami, pojazdami czy chociażby poprawkami błędów. I tutaj pojawia się konflikt: mając do wyboru tryb konduktora albo inne dodatki społeczność w większości jednak woli te inne dodatki (o ile mamy na to jakoś wpływ).6 points
-
Sądzę, że oszalejecie z nudów kiedy posprawdzacie wszystkie bilety w EIP już za Zachodnią i do Włoszczowy albo Sosnowca nie będzie co robić 😛6 points
-
No tak pomysł dobry, ale z racji że nastawni jest relatywnie mało, byłby niepraktyczny. Pewnie dostać się do nastawni byłoby arce trudne z racji że ktoś włączy bota powiedzmy na godzine jak go nie ma, po godzinie wraca i gra dalej. A w tym czasie już by mógł ktoś inny nią sterować. Rotacja graczy by drastycznie spadła co wywołało by nie zadowolenie. Chodź z drugiej strony może by się w końcu zapełniły inne serwery...5 points
-
Dodam coś od siebie, gdyż jako osoba, która siedzi cały czas jako dyżurny na różnych nastawniach, widzę wiele rzeczy: 1. Do tego, że jest "czasami" brak komunikacji między nastawniami, przede wszystkim skłania lenistwo bądź zwykła złośliwość graczy. Ludzie bardzo często albo mają niechęć do komunikacji z innymi graczami (spośród tych co właśnie tzw. griefują), albo po prostu nie chce się im w żaden sposób komunikować, bo uważają się za "panów" i mogą robić co chcą. Konkluzja: powinien być system który "wymusza" komunikację przez czat, bądź głosowo podobny do komunikacji z AI. Taki który wyrzuci z rozgrywki za brak komunikacji z nastawniami ale też i z maszynistami. 2. Powinien być pewien podstawowy system, który by "nadzorował" (w pewien sposób), czy dyżurny danej nastawni puszcza pociągi w danej kolejności pod względem priorytetu. Wiem, że to może być nieosiągalne, ale mimo wszystko brak jakiegoś nadzoru ułatwia rozgrywkę tym co źle życzą (patrz punkt 1). 3. Spotyka się na polskich serwerach też osoby zagraniczne, które siedzą na dyżurkach i to kolejny problem względem kontaktu z graczami. Nie wszyscy mają znajomość języka angielskiego. Skoro to polski serwer ustawiony na komunikację w języku polskim, to powinno się to utrzymać. 4. Kolejną sprawą jest brak reakcji systemu na zgłoszenia graczy na dyżurnych, którzy działają przeciw zwykłej rozgrywce i dobrej zabawie wszystkich graczy SimRail. Dam przykład z autopsji. Siedziałem na dyżurce w Kozłowie i na Miechów wszedł delikwent który za nic miał priorytety. Zgłosiłem go, podobnie jak inni gracze, którzy mieli utrudnioną rozgrywkę i przez półtorej godziny jak tam siedziałem to nikt nawet nie zareagował z moderacji. Nie został wyrzucony, nie otrzymał bana, nawet nie było ostrzeżenia. Jest mi przykro, że jest tu samowolka jak w wrestlingu. Mam nadzieję, że są ludzie, którzy odniosą się do tego co opisałem. Pozdrawiam Kira Otonawa5 points
-
Czy w końcu będziemy mogli dostać poziom dyżurnego? Ja nie mówię, że mam już doświadczenia wg. simrail.pro 433 godziny na dyżurce i jestem super, ale jednak fajnie by było zrobić coś w tym kierunku. Bo jednak irytuje gdy cwaniaczek mechanik mi ględzi, że jest mądrzejszy, a później sprawdzam go, a tu 0 godzin na dyżurce. I w drugą stronę, jadąc sobie widzę niekompetencję dyżurnych, ale to ok. Ja nie z tych co płacze, tylko poczekam na "zielone". Poziom dyżurki na podstawie godzin jest krokiem naprzód tego o czym czytam i wielu prosi. Stworzenia serwera pro, z doświadczonymi graczami którzy nie będą sobie robić na złość. I jako mechanik i jako dyżurny.5 points
-
Widziałem, że w ostatnim czasie były prowadzone jakieś dodatkowe prace w temacie zapisu i potrzeba odważnego, który ją przetestuje w tej formie, jaka jest. Nie jesteśmy w stanie samodzielnie przetestować każdej misji z zapisem w każdym momencie, bowiem niektóre potencjalne błędy mogą wyjść dopiero przy pewnym zbiegu okoliczności lub sekwencji działań.5 points
-
Co jakiś czas są wypuszczane nowe wersje - póki co w trybie testów jako otwarta wersja beta "next" na Steam. Część poprawek tam się zazębia ze sobą i były wypuszczane po kawałku, żeby móc to na bieżąco oceniać. Myślę, że powoli dojrzewa to do etapu, w którym będzie można to wrzucić jako wersję oficjalną. Pełny changelog do tej wersji (razem z aktualizacją wrzuconą 7.08) spodziewam się, że będzie dostępny jutro. Oczywiście oprócz tego ekipa dzielnie pracuje nad drugim DLC mapowym (co widać po zajawkach) oraz nad innymi zleceniami związanymi z symulatorami, co może powodować wrażenie, że prace toczą się wolniej.5 points
-
FAHRZEUGE Seitenwände beim ED250 begradigt (hat im letzten Update gefehlt) Lichter der Scheinwerfer verbessert - bessere Reichweite und Sichtweite Verbesserte Sichtbarkeit der Spitzen- und Schlusslichter aus großer Entfernung Fehlerhafte Desynchronisation des Funkkanalwechslers in Radmor-Geräten beim Wechseln eines Funkkanals in LUA behoben (#4071) Effekt der Spitzenlichter im Nebel verbessert 4E: Kontrollkreise zu Widerständen und Relais gemäß der 303E für Fahrzeuge mit Halogenscheinwerfern (grauer Führerstand) hinzugefügt. 4E: Instrumentenbeleuchtung gefixt, welche über die Batterie/den Umformer geht 4E: Kontrolle des Führerstandslicht der zweiten Kabine mit dem Schalter verbessert 4E: Problem behoben, bei dem sich das Radio in der zweiten Lok bei Doppeltraktion ausgeschaltet hat 4E: 12. Fahrstufe gefixt Überflüssige Texturen bei den Modellen von E6ACTa-014, 027 sowie EN76-022 entfernt Fehler behoben, bei der ETCS L2 einen Trip (Zwangsbremsung) ausgelöst hat, wenn man den Start Of Mission betätigt hat und eine Station zu ABS Signalen mit einer Geschwindigkeit von über 25 km/h verlassen hat SZENERIE W6a und W6b Signale auf Teilen der Map wurden ausgetauscht Gebäude bei der Teststrecke verbessert Experimentelle Bahnsteiglichter mit verbesserter Reichweite Optimierung des Nachladens von Terrains Verbesserungen an Bahnübergängen FAHRDIENSTLEITER Probleme beim Anklicken von Bildschirmen nach Nutzen des Tutorials behoben (#4065) Standardrouten in Łódź Widzew und Łazy Ła verbessert Fehler behoben, bei dem man auf dem Dach des Stellwerks gespawnt ist EINZELSPIELER Szenario-Wettersystem geupdatet Cargo Pack DLC Missionen geupdatet Tutorials neu gestaltet - Änderungen für den Spieler nicht sichtbar Bots dimmen nun die Lichter, wenn ein Spielerzug vorbeifährt oder sie in Bahnsteigbereiche einfahren Möglichkeit hinzugefügt, sowohl Routen mit "kps" als auch "bl" zu stellen ReadMe bei Szenarios verbessert Grundsätzlich kaputtes Szenario TLK Katowice - Kraków behoben Die ReadMe wird in Lua Szenarios nun nicht mehr geöffnet, wenn das F8 Menü offen ist Die Erzielung von Punkten im Einzelspielermodus wurde korrigiert Bug gefixt, bei dem nach dem Kuppeln und Entkuppeln von Fahrzeugen der Richtungswender und Funk nicht mehr richtig funktioniert haben PlayAudioClip kann nun ein Event triggern, sobald der Sound beendet wurde Name der EarlyScenarioStart-Funktion im Lua-Template behoben MEHRSPIELER Bots dimmen nun die Lichter, wenn ein Spielerzug vorbeifährt oder sie in Bahnsteigbereiche einfahren VD (KI-Fahrdienstleiter) vergleicht nun Zuglänge und Gleislänge, bevor er Züge in Gleise einlässt SONSTIGES Dezimalstellen für Minuten im Fahrplan-GUI hinzugefügt Vorläufige Simulation der W22-Signale <T> an Sbl Signalen HUD: Geschwindigkeit beim Ausfahren auf Ersatzsignal behoben Lichteffekt verändert Aussehen der Wolken wurde verbessert Update der Kopieren-Funktion für Track Trigger im Lua Debug Menü Zentrierung der Maus nach einer Kamerabewegung verbessert Bekannter Fehler: fehlende Gebäudetexturen im Sektor in der Nähe von Koluszki (pabianice_rogow_terrain_x86_z326).4 points
-
Witam w czwartym odcinku SimRail Podcast! Tym razem rozmowa toczy się w całości po polsku – a to dlatego, że moimi gośćmi są członkowie grupy Elite, jednej z najbardziej rozpoznawalnych i zarazem budzących najwięcej dyskusji społeczności w świecie SimRaila. W wywiadzie pytam ich o początki i cele grupy, o to, jak wyglądała ich droga od pierwszych dni w grze do obecnej pozycji w czołówce najbardziej aktywnych graczy. Proszę ich także o przybliżenie kulis organizowanych przez nich eventów, o wymagania wobec nowych członków oraz o to, jak wygląda codzienna aktywność wewnątrz społeczności. Nie unikam też trudniejszych pytań – dotyczących kontrowersji, jakie od dawna narastają wokół Elite, ich relacji z resztą społeczności SimRaila, a także tego, jak sami postrzegają krytykę, która pojawia się choćby na oficjalnym Discordzie gry. Zapraszam do słuchania i do wyrobienia sobie własnego zdania na temat tej grupy. – chancellor4 points
-
Czy taki pomysł ma sens i "znajdują zastosowanie" to bym się sprzeczał. Jakoś w TSW nie może się pojawić multi i grywalne nastawnie, a to (dla mnie) powoduje że SR ma w sobie tyle przyjemności w relacji gracza-gracz z walką o priorytetyzację składów. Nie zauważyłeś że gracze koncentrują się na obleganych trasach? Czyli duży ruch, dużo dyżurnych, i wtedy mamy poczucie że tworzymy wspólną społeczność. Cała magia dzieje się tam gdzie jest duży ruch graczy (warunek nr 1), ruch krzyżowy (warunek nr 2) i stosunkowo gęsta sięc dyżurek (warunek nr 3). Puszczanie pociągów w lewo / prawo (Zawodzie, HK, Widzew) to jedno wielkie rozczarowanie. Także Dańdówka, Kraków, Warszawy, które wywalą trudność w obsłudze w kosmos a nie jakieś konduktory.4 points
-
Skład 344136 ciągnie dragon, więc jazda 40 km/h prawdopodobnie była spowodowana brakiem umiejętności obsługi ETCS, a nie złośliwością.4 points
-
Myślałem o tym, tylko potem będą zgłoszenia, ze o 18 przeskakuje widoczność szyb czy coś. Cóż, to jest program komputerowy, który ma swoje ograniczenia, w tym w zakresie możliwości sprzętu użytkowników. Zakres kontrastu czy dostępnej rozpiętości dynamiki dźwięków jest tylko ułamkiem tego, co potrafią ludzkie zmysły. Konia z rzędem temu, kto ustawiłby w domu sprzęt grający na 120-130 dB, żeby oddać wiernie głośność trąbienia 😉 Podobnież noc rzeczywista jest jakiś 1 mln razy ciemniejsza niż dzień w południe i troszkę oszukujemy to HDRem i automatyczną ekspozycją (jasnością) kamery. Mam pewien pomysł, co tam można jeszcze zrobić i może się coś lepszego uda ukręcić.4 points
-
The EN76 and EN96 behave differently in real life when it comes to cruise control. For example, if you set cruise control to 100 km/h while departing a station and then move the lever to idle at 70 km/h, the traction force should gradually decrease rather than cut off instantly. Similarly, if you’re coasting at 70 km/h with cruise control still set at 100 km/h and then push the lever forward again, the power increase should also be gradual, not immediate.4 points
-
4 points
-
Dokładnie, bo gdybyśmy mieli w symulatorze ruchu kolejowego dokładać wszystko to, co jest związane z koleją, ale zupełnie nie dotyka samego ruchu, to dlaczego nie sprzedaż biletów w kasie na centralnym, bądź (co jest przytoczone powyżej) czyszczenie kibli? Rozwój taboru i tras to priorytet, a mi bardziej zależy na dodatkach takich jak choćby interfejs I/O dla własnych kontrolerów, by móc odsunąć klawiaturę na bok. I myślę, że więcej pojawi się amatorów elektroniki, którzy zaczęliby składać własne kontrolery, niż tych, którzy by spędzali godziny na kontrolowaniu biletów.4 points
-
Kiedyś zapytałem sąsiedniego dyżurnego, dlaczego nie informuje mnie o wyprawianych pociągach? Odpowiedź: "Nie będę ci nic pisać, chyba widzisz, co jedzie." Taka interakcja była. Innym razem w nastawni obok siedzi dzieciak. Napisałem mu, co ode mnie odjechało, na co on: "nie musisz mi pisać, co odjechało." Mówię mu, ok, ja informuję z przyzwyczajenia, ale ty mi pisz, bo nie chce mi się na kostkach co chwilę F3 wciskać, na kompie to co innego. A on mi na to (w jego mniemaniu chciał mi chyba zrobić na złość): "dobra, to ty też mi pisz". Za kilka chwil napisałem mu info o kolejnym pociągu, a on mi na to: "albo wiesz co, nie musisz mi pisać". I taka to zabawa...4 points
-
Masz rację i słowo "chyba" jest kluczowe. Ja tam bym chciał Trójmiasto z SKMką przynajmniej do Cisowej i połączenie z Warszawą - ależ to by była rzeźnia, wyzwanie "przejedź trasę Gdynia - Kraków bez save"! xD4 points
-
Może nie tyle "zamiast", co po prostu dodanie możliwości zapisu oraz dyżurek razem wziętych. Wiem, że deweloperzy mają na pewno sporo pracy przy projekcie, ale myślę, że nie trzeba w tym przypadku rezygnować z żadnej z funkcji i na spokojnie dadzą radę dodać oba wyżej wymienione ficzery i wiele więcej. Możliwość zapisu jest bardzo ważna, choćby dlatego że nie każdy ma czas po pracy przejeżdżać wielogodzinne scenariusze za jednym podejściem. Lubię bardzo długie scenariusze, te krótsze też, ale save na pewno pomógłby bardzo tej produkcji. O ile nie wspominałem często o możliwości zapisu w kontekście oczekiwania na ww. funkcję, o tyle nie jestem absolutnie jej przeciwnikiem - twierdziłem od początku, twierdzę nadal i będę twierdzić, że możliwość zapisu musi w tym symulatorze się znaleźć, tylko czekam cierpliwie na pojawienie się takiej funkcji w pełnej krasie. Jak widać warto, bo już jest coraz lepiej w tym i nie tylko tym względzie, ale starajmy się nie wykluczać czegoś kosztem czegoś, a raczej dbajmy o to, aby w SimRail pojawiało się coraz więcej nowych rzeczy. 😉4 points
-
Ależ to jest super screen... https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/forum.simrail.eu/monthly_2025_08/15_08.2025_4.thumb.png.72cea6aa1fa46715574fdf8346ebb7c7.png4 points
-
A na kolei mało regulaminów? Wystarczy poszukać i utożsamiać się z nimi w simrail. Zasady panują te same co w rzeczywistości trzeba je przestrzegać. 😉 Co innego kwestia egzekwowania tych zasad w simrail niestety to nie istnieje.4 points
-
Mnie obecnie zadowoliłoby dociągniecie do Łodzi Fabrycznej, Gliwic, Częstochowy i połączenie Katowic z Krakowem. Ewentualnie do tego pakiet służb na singla w stylu tych co wyszły z DLC Łódź-Warszawa czyli z wyborem taboru, pogody i godziny rozpoczęcia. To daje trochę wariantów różnych przejazdów. Dzikie, na ten moment oderwane od rzeczywistości fantazje mnie nie dotknęły ale kto chce niech marzy 🙂 👇 O... i to co kolega @maszynista_ezt niżej napisał. Średnica podmiejska do kompletu. 👇4 points
-
4 points
-
08.08.2025 Today, let's move a bit to the west — to Łódź Retkinia. It's a small junction point that splits traffic between Łódź Kaliska (line 14) and Łódź Chojny (line 539, and then line 25). There is also a small passenger stop here, just outside the entry signals. As a bonus, you can check out the new, improved clouds! They are available for testing in today's build on the "Next" branch (along with the new distant platform lighting).4 points
-
08.08.2025 Ladies and Gentlemen! I would like to take you on a tour through some stations that will appear in the next Simrail DLC. Let's start with Łódź Chojny - a junction point for Łódź Widzew, Łódź Olechów and Łódź Kaliska routes that celebrates 122nd birthday this year. It has 4 platforms, 6 main tracks and in the old days - it was the most important station in Łódź.4 points
-
TABOR ED250: zmniejszone pogięcie blachy poszycia (brakujące w poprzedniej aktualizacji) Poprawiona charakterystyka kątowa źródeł reflektorów czołowych - lepszy zasięg i widoczność Poprawiona widoczność świateł czołowych i sygnałów końca pociągu z daleka Naprawiony błąd pozycji pokrętła wyboru kanału w radiotelefonach Radmor przy zmianie kanału z LUA (#4071) - 17.07 Poprawiony efekt rozświetlania mgły w nocy - 07.08 4E: przygotowanie sterowania stycznikami oporowymi wg schematów 303E dla pojazdów z reflektorami halogenowymi (szara kabina) - 24.08 4E: naprawa podświetleń przyrządów zasilanych z baterii/przetwornicy - 24.08 4E: naprawa sterowania oświetleniem drugiej kabiny przełącznikiem - 24.08 4E: naprawione wyłączanie radia w pojeździe sterowanym w trakcji wielokrotnej - 24.08 4E: naprawa działania 12 pozycji jazdy #3829 - 24.08 SCENERIA Wymiana wskaźników W6a i W6b na części trasy Zmiany budynków wokół toru doświadczalnego Dodanie eksperymentalnych świateł peronowych na odcinkach Grodzisk - Koluszki i Sędziszów-Kraków Główny o zwiększonym zasięgu widoczności - 17.07 Dodanie eksperymentalnych świateł peronowych o zwiększonym zasięgu widoczności na pozostałych stacjach i przystankach - 07.08 DYŻURNY Naprawa problemu z ekranem przebiegów po wyjściu z poradnika #4065 - 17.07 Poprawki i uzupełnienie domyślnych przebiegów w stacji Łódź Widzew i Łazy Łb - 24.08 SINGLEPLAYER Modernizacja scenariuszowego systemu pogodowego Modernizacja scenariuszy z DLC Cargo Pack Refactoring samouczków - bez wpływu na działanie Przyciemnianie świateł czołowych przez boty przy mijaniu pociągu gracza i dojeździe do peronu - 17.07 Możliwość podawania równoważnie przebiegów z kps i bl w LUA - 17.07 Poprawki działania readme dla scenariuszy - 17.07 Poprawka sporadycznie niedziałającego scenariusza TLK Katowice - Kraków - 17.07 Wyłączenie otwierania przeglądarki w scenariuszach LUA gdy jest włączone debug menu (F8) #4081 - 07.08 Poprawka działania alternatywnej metody punktowania (punkty z multiplayer w singleplayer) - 07.08 Naprawiony błąd z kierunkiem kabiny i radiem po rozłączaniu i łączeniu składów - 07.08 Uwzględnienie żeby PlayAudioClip odpalał event zakończenia odtwarzania dźwięku #4074 - 07.08 Poprawa nazwy funkcji EarlyScenarioStart w czystej templatce scenariusza Lua #4080 - 07.08 Dodana możliwość spawnowania pojazdów z pasażerami #3864 - 24.08 Dodani pasażerowie do składu gracza na początku odpowiednich scenariuszy LUA - 24.08 MULTIPLAYER Przyciemnianie świateł czołowych przez boty przy mijaniu pociągu gracza i dojeździe do peronu - 07.08 POZOSTAŁE Dodana decyminuta do panelu rozkładu jazdy Symulacja obsługi W22 <T> na semaforach SBL HUD: fix prędkości wyjazdu na sygnał zastępczy na SBL Zmieniony efekt błyskania piorunów - 17.07 Zmieniony wygląd chmur - 07.08 Aktualizacja kopiowania kodu track triggerów w debug menu od Lua #4073 - 07.084 points
-
21.02.2025 EN: Dear SimRail fans, we would like to show you the first pictures of our new container wagons. They are currently in the process of observed operation and the before final approval, after which they will be authorised for operation on the SimRail Railways tracks. They will not only allow us to complete and expand the content of the DLC Cargo Pack, but also to increase the variety of train sets in multiplayer. More details will be announced soon, so stay tuned! PL: Drodzy fani SimRaila, chcielibyśmy z radością przedstawić Wam pierwsze zdjęcia naszych nowych wagonów kontenerowych. Aktualnie przechodzą one eksploatację obserwowaną i proces homologacji, po której zostaną dopuszczone do eksploatacji na torach Simrail Linii Kolejowych. Dzięki nim będziemy mogli nie tylko uzupełnić i rozszerzyć zawartość DLC Cargo Pack, ale również zwiększyć różnorodność składów w multiplayerze. Więcej szczegółów podamy wkrótce, więc bądźcie czujni!4 points
-
Od pewnego czasu, dłuższego, zauważyłem u graczy totalnie zlewanie obowiązujące interakcji z sąsiadem podczas gry na dyżurnym ruchu. Głównie chodzi o 3 sprawy: - Brak wysyłania informacji o odjeździe pociągu - Jeżeli jest LCS, np. Olszamowice, to wysyłają info z Olszamowic a nie z Pilichowic. - Brak uzupełniania info o odjeździe w EDR Nie będę tutaj wymieniał kto, kiedy i gdzie, bo ta lista by była za długa. I oczywiście to nie są nowi gracze. Systematycznie ich widzę podczas gry. Czy to naprawdę jest tak trudno wysłać te kilka cyferek do okienka? Czy ja już za dużo wymagam w dzisiejszym świecie? Czy to podchodzi pod reportowanie gracza, czy olać system? Nie ukrywam, że to całkowicie odbiera chęci na grę i wolę jak dookoła siedzą boty. Smutne jest to, że gracze którzy siedzą przed ekranem setki godzin nie potrafią dostosować się do zasad które obowiązują.3 points
-
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/0/08/Wloszczowa_Polnoc2023.png jest 60 i tyle3 points
-
Hello! In this episode of the SimRail Podcast, I sit down with Loyee, a representative of the Chinese SimRail community. We talk about how the community has grown, what makes it special, and how players from China experience the world of SimRail. Loyee also shares his thoughts on Polish stations, the language, and what it’s like to play on international servers together with fans from all over the world. This time, the conversation took an unexpected turn — instead of me asking questions, Loyee wanted to hear about Polish legends and how faithfully SimRail represents my homeland. It was both funny and heartwarming to see genuine curiosity about Poland. This episode offers a closer look at one of the most active and passionate communities in SimRail – and how the game builds bridges across cultures.3 points
-
I tu jest jej potencjał w przyszłości... może to archaiczne, ale czekam na to nie tylko ja pewnie, nastawnia mechaniczna w połączeniu z manewrami to krok milowy tej gry będzie, jeśli się pojawi, coś kompletnie innego niż do tej pory i sądzę że tego między innymi oczekują nawet ci co chcą opcję konduktora. Do tego otwarcie szlaku na Krakow z tej strony łącznie z nastawnią w samym krakowie, byłoby tą wisieńką na i tak już wspaniałym symulatorze. 👍 Jedno tylko jest problemem jak ktoś wspomniał zbyt wolno to idzie w dobrym kierunku...3 points
-
3 points
-
Nie zakładam zgłoszenia, bo temat jest nam znany i wewnętrznie kilkukrotnie mieliśmy na ten temat dyskusje, że by się przydało, tylko w priorytetach jest dosyć nisko. Dodatkowo nie wypracowaliśmy sobie jeszcze spójnej koncepcji punktacji i zdobywania poziomów, więc jeszcze trochę czasu upłynie, zanim to wprowadzimy. W miarę możliwości za jednym podejściem, żeby nie wracać i nie musieć korygować też punktacji czy poziomów użytkowników. Swoją drogą, wydaje mi się, że kiedyś ta kwestia była poruszania już.3 points
-
Ja bym zobaczył Kraków Katowice Lub Kraków Częstochowa może Kraków Kielce Lub Katowice Gliwice3 points
-
Jak nie klikniesz start to ETCS uznaje że chcesz dalej jechać w trybie SR(Odpowiedzialność personelu). Ogólnie jak jeździsz pociągami z ETCS to warto ukończyć samouczki ETCS w grze bo jak dobrze pamiętam są tam opisane wszystkie sytuacje jakie się mogą zdarzyć i co robić wtedy. Może z wyjątkiem ulubionego przez graczy na multiplayer błędu odczytu balisy(Wynika to z powodu problemu synchronizacji z serwerem z tego co pamiętam), który rozwiązuje się również przez pominięcie EoA albo izolację EVC(Wyłącza to ETCS).3 points
-
Będzie naprawione w kolejnym paczu. Przybyły na miejsce serwis dokonał sprawdzenia obwodów oświetlenia kabiny B, gdzie stwierdzono nieprawidłowo doprowadzone zasilanie - z przełącznika kabiny A zamiast B. Poprawiono połączenia instalacji elektrycznej i sprawdzono działanie przełączników w obu kabinach - działanie prawidłowe, obie kabiny sterowane niezależnie. Z uwagi na charakter problemu akcją serwisową objęto wszystkie lokomotywy EU07/EP08 z reflektorami halogenowymi.3 points