Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 11/21/24 in all areas
-
35 points
-
Prace wykonane w dniach 18.11.2024 r. - 22.11.2024 r. TRASA Tunel - Kraków prace wykończeniowe na odcinku Kraków-Tunel TRASA Katowice - Sędziszów '80 dalsze prace nad siecią trakcyjną na odcinku Olkusz-Katowice prace wykończeniowe na odcinku Sędziszów - Tunel TABOR dodano malowania dla wagonów 1 i 2 klasy w wersji z lat 80 (oliwkowe) oraz nowy wagon kuszetkę w 3 różnych malowaniach dodano malowania pojazdów Ty2-70, Ty2-347, Ty2-477 SYMULATOR poprawiona synchronizacja animacji przestawiania zwrotnic dalsze prace nad systemem osiągnięć w grze usuwanie błędów przy łączeniu i rozłączaniu składów poprawki działania po zmianie pojazdów sterowanych przez gracza dodanie drugiego paska prądu przy jeździe ukrotnionej przypinanie kamery "2" do pojazdu gracza po zmianie kierunku jazdy w trakcji ukrotnionej dodanie komendy w LUA na przełączanie stanu fizyki pociągu (dummy - uproszczona/pełna) TRYB WIELOOSOBOWY dodano wnętrza nastawni dla odcinka Kraków-Tunel prace na nowym rozkładem jazdy w trybie wieloosobowym30 points
-
27 points
-
TRYB WIELOOSOBOWY: stworzono nowy rozkład jazdy pociągów zablokowano możliwość otwierania drzwi do pociągów innych graczy poprawiono stabilność i wydajność serwerów multiplayer poprawki systemów zgłoszeń, blokowania graczy, a także czaty głosowy i tekstowy przebudowany HUD dyżurnego ruchu DYŻURNY: poprawki sprzecznych informacji na ekranach nowe nastawnie z pulpitem kostkowym: Słomniki, Niedźwiedź, Raciborowice, Zastów nowe nastawnie z pulpitem komputerowym: Miechów, Kraków Batowice, Kraków Przedmieście dostępne Lokalne Centra Sterowania - sterowanie wieloma posterunkami z jednej nastawni: Pruszków + Jozefinów, Strzałki + Biała Rawska, Olszamowice + Pilichowice, Starzyny + Sprowa wiele poprawek do centralek telefonicznych nowy wariant centralki telefonicznej - komputer z wyborem żądanego rozmówcy przy pomocy myszki poprawki okna czatu tekstowego z sąsiednią nastawnią poprawiono zapalanie światła w nastawni Pruszków przy pomocy menu pod środkowym przyciskiem myszy usprawnienie krytycznych operacji na pulpitach kostkowych - podawanie sygnału zastępczego lub zrywanie plomb odbywa się teraz z przyciskiem Shift TRYB JEDNOOSOBOWY: poprawiono trigger LUA OnPlayerRadioCall w EN57 dodano funkcję LUA BlackoutScreen papierowy rozkład jazdy w kabinie wyświetla się już poprawnie w pociągach przejętych od bota dodano funkcję LUA symulującą przeprowadzenie uproszczonej próby hamulca zespolonego poprawki działania scenariuszy, w których gracz przesiada się z jednego pojazdu do drugiego wprowadzono uproszczoną symulację wahań napięcia w sieci trakcyjnej zależną od ilości pociągów na jednym odcinku zasilania poprawki działania funkcji przejęcia pociągu od bota dodano funkcję LUA przełączającą fizykę pociągu z uproszczonej na pełną SCENERIA: poprawiono płot na stacji Piastów poprawiono przeskalowaną wiatę na przystanku Jeżówka dodano model tablicy peronowej typu "Pragotron" poprawki scenerii w okolicach stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce, Zarzecze i Chrząstowice Olkuskie dodano modele pojazdów AI: Fiat 126p, Fiat 125p, Żuk i Ikarus dla scenerii z lat '80. dodano model stogu siana dodano teksturę zarośniętej podsypki SYMULATOR: poprawki w generatorze budynków - automatycznie wstawione budynki mają teraz okna i balkony dodano scenerię na odcinku Tunel - Kraków dodano scenerię Katowice - Sędziszów stylizowaną na lata '80 poprawki punktów świetlnych semaforów poprawki kolorów i tekstur soczewek semaforów poprawki oświetlenia po opuszczeniu podglądu ekranu komputerowego systemu sterowania ruchem poprawki w systemie ETCS nowy widok z kamery "6" - widok z czoła pociągu poprawki kamery w lokomotywowni poprawki skalowania modelu zaspy śnieżnej poprawki zachowania bota przy zmianie kierunku jazdy pociągu poprawiono model dźwigu kolidujący z pojazdami w lokomotywowni poprawki papierowych rozkładów jazdy w kabinie poprawki zachowania bota przy zmianie z jazdy pociągowej na manewrową i z powrotem model maszynisty nie wyświetla się już w odstawionych (nieczynnych) pojazdach poprawki shadera śniegu poprawki ładowania i wyświetlania roślinności (nie będzie się już wyświetlała na terenach, gdzie nie ma scenerii) poprawiono logikę generowania podkładów betonowych nowy system wody - poprawiony wygląd rzek i jezior na mapie popawione wyświetlanie tekstu w menu przy dołączaniu do serwerów multplayer dodane brakujące opcje w menu HUD - możliwość wyboru wyświetlania następnego sygnału dostosowano minimalny czas postoju handlowego do wielkości stacji poprawki charakterystyki silników elektrycznych i parowych poprawki efektów deszczu i śniegu na szybach pojazdów zaspy śnieżne znikają teraz wraz ze śniegiem, jeśli pogoda zmienia się w czasie trwania scenariusza poprawki animacji przekładania rozjazdów poprawki działania kamery "2" w trakcji wielokrotnej przy zmianie kierunku jazdy dodano możliwość zmiany obrazu na ekranie ładowania dodano wyśwetlanie prądu silników drugiego pojazdu w trakcji wielokrotnej na HUD dodano nowe elementy sterowane z klawiatury: ustawianie fotela/widoku z kamery w kabinie ("1"), oświetlenie kabiny i pulpitu, sprężarka, syrena (oba tony), gwizdek manewrowy, sterowanie poszczególnymi reflektorami na czele pojazdu, sterowanie sygnałami końca pociągu, hamulec przeciwpoślizgowy, asymilacja hamulca, otwarcie wyłącznika szybkiego, przetwornice, wysoki rozruch, odblokowanie przekaźnika nadmiarowego sprężarki, radiostop bot poprawnie oświetla czoło pociągu sygnałem Pc2 do jazdy po torze lewym MASZYNISTA: poprawki modeli maszynistów i ich pozycji w kabinie dodano opcjonalne ruchy kamery na łukach i rozjazdach dodano sterowanie ustawieniem fotela/widoku z kabiny maszynisty, osobno dla każdego typu pojazdu TABOR: dodano lokomotywę Ty2 w czterech wariantach: Ty2-70, Ty2-347, Ty2-477, Ty2-540 nowe malowania wagonów pasażerskich dla scenerii z lat '80 dodano animację działania sprzęgów automatycznych Scharfenberga poprawki fizyki dla pojazdów 4E i ED250 dodano lokomotywy EU07 w wariantach EU07-070, EU07-153, EU07-193 dodano obsługę trakcji wielokrotnej dla lokomotyw EU07 poprawiono obsługę radiotelefonu przez bota w lokomotywie EU07 poprawiono dźwięk szybkościomierza w lokomotywie EU07 bot poprawnie obsługuje oświetlenie w lokomotywie EU07 poprawiono obsługę pantografów w lokomotywie ET25/E6ACTa poprawiono głośność radiotelefonu w lokomotywie E186 poprawiono zachowanie pantografów w lokomotywie E186 dodano fukcje regulacji głośności, podświetlenia i kontrastu oraz resetu radiotelefonu w lokomotywie E186 dodano tryb nocny w radiotelefonie lokomotywy E186 dodano dźwięk przełączania kurków w obwodzie pneumatycznym lokomotywy ET22 poprawiono nagranie radiotelefonu w tutorialu dla lokomotywy ET22 bot poprawnie obsługuje oświetlenie w lokomotywie ET22 poprawki wyświetlacza szybkościomierza EN76/EN96 dodano EZT EN57-038 w historycznym malowaniu poprawki wyświetlania treści na bocznych wyświetlaczach EN57/EN71 poprawki treści naklejek na pojazdach EN57/EN71 poprawki charakterystyki trakcyjnej dla EN71 poprawki wyświetlaczy kierunkowych EN57 w wariancie Kolei Mazowieckich poprawki dźwięków piszczenia hamulców EN57/EN71 pasażerowie otwierają sobie okna w EN57 i EN71 przy słonecznej pogodzie bot poprawnie obsługuje oświetlenie w EZT EN57/EN71 dodano obsługę trakcji wieloktrotnej dla EZT ED250 dodano EZT ED250 w wariantach ED250-001, ED250-009 i ED250-015 dodano tryb nocny dla radiotelefonu w ED250 poprawiono błąd powodujący odtwarzanie dźwięków ED250 podczas pauzy dodano funkcje regulacji głośności, podświetlenia i kontrastu oraz resetu radiotelefonu w EZT ED250 poprawki detali modelu ED250 poprawiono błąd powodujący długie luzowanie hamulca ED250 w trybie multiplayer POZOSTAŁE: Dodano 31 nowych osiągnięć na steam26 points
-
Proponuję, aby na czacie dyżurny-maszynista, wprowadzić system predefiniowanych wiadomości taki jak w komunikacji między dyżurnymi. System ten byłby skierowany do graczy, którzy nie posiadają mikrofonu, nie chcą go używać lub porozumiewają się w obcym języku. Byłoby to zwłaszcza pomocne w trybie maszynisty, gdzie czasem ciężko jest jednocześnie prowadzić pociąg i pisać wiadomości na czacie. Wiadomości te byłyby również tłumaczone na inne języki, dzięki czemu ułatwiona zostanie komunikacja z osobami innych narodowości, nieporozumiewającymi się w języku stosowanym na serwerze, co obecnie jest dużym problemem. Dodatkowe informacje: - wiadomości byłyby tłumaczone na inne języki, zależnie od wybranego języka gry przez gracza - aby rozróżnić szybką wiadomość od pozostałych, szybkie wiadomości mogą być wyróżnione innym kolorem - w trybie maszynisty w polu wyboru posterunku byłby automatycznie wpisywany najbliższy posterunek z możliwością wyboru następnego i poprzedniego posterunku - w trybie maszynisty podczas wyboru wiadomości powinno być można kasować spacją czuwak - w trybie dyżurnego ruchu w polu wyboru numeru pociągu będzie można ręcznie wpisać numer, lub wybrać z listy numer pociągu znajdującego się w zasięgu radiotelefonu - znając życie, niektórzy gracze będą tego nadużywać więc można wprowadzić ograniczenie czasowe (np. jedna wiadomość na ileś tam sekund) Przykładowe screeny: Przykładowe pola wyboru wiadomości w trybie dyżurnego ruchu: Informowanie o przelocie: Informacja o Sz: Przykładowe pola wyboru wiadomości w trybie maszynisty: Wywoływanie dyżurnego ruchu (DGW w tym przypadku wpisane automatycznie, do wyboru byłyby dodatkowo sąsiednie nastawnie): Przykładowe pola wyboru w trybie maszynisty w przypadku jazdy na Sz:22 points
-
Hello everyone! 🙂 As you've probably already seen, today was the first preview stream in Polish from the streamer 'Mój Dzień w KaDe'. But it won't be the last. Here is the schedule for the next preview streams in the other languages: Tomorrow at 14:00 @Aurel will start the French stream. ➡️Link to the stream on Twitch: Twitch stream The next stream will be on Tuesday the 10th at 18:00. Our beta tester @TheFloxiCz will be streaming in Czech and Slovak. ➡️Link to the Youtube stream: Youtube stream Last but not least, my German colleague @Moooritz and I will be there for you on Thursday the 12th at 6pm. As you can see, there is no English only stream. For this reason, we will give you the opportunity to ask questions about the patch in English, and we will answer them as best we can and show them if necessary. We have a lot to show for you! ➡️We will also be streaming on Twitch at: Twitch stream ➡️If you want to join us on Discord, I will be streaming in addition on the official SimRail Discord server in the event stage.22 points
-
Yesterday, this game came out as a "complete game", a meaningless lie, not even a changelog link was provided on the post. The game is, in fact, not completed, not even close to be, in things that were promised, in optimization, bugs and in broken promises. A post by steam user, "HYPER ", explains the matter in a more specific way. By "HYPER", 14/12/2024 13:00: "Did you forget about their road map from beginning of the year (2024) "1st anniversary road map"? Didn't you? Before you read anything below and just respond with "oh you are a hater", "haters gonna hate", etc. I'm watching this game since it was in production/before playtests. I was a playtester of this game. This game hasn't had any major updates since playtests. ED250 was already in game. Ty2 too. But they were locked. “Changing files” and sharing screenshots of them or sharing ways to unlock them was rewarded by banning people. However, it's the developers' fault for not removing them from the game's files or blocking them in such a way that they wouldn't be spawn. The main gameplay changes since playtests are: - Kind of better optimization/update to a newer graphics engine - Seasons - Unlocked full route to Warszawa (but it has been done before, so they only limited the map for the playtests) - Tunel - Kraków route - Some additional signal boxes, which should be on release (No Kraków signal box on "complete game"/full game release is crazy [aka ironic]. Nothing new. Sadly.) - They were releasing this game in a hurry, but money blinded them. So now they want to milk everybody from their money. - ET22 with "cargo" pack - ETCS(?) If could be called "major gameplay change"... I don't recall anything else that would change the gameplay for the better. With each update this game gets more bugs than it had before. Releasing a "full game" with bugged Kraków Główny station and what I mean by snow under roof is not a funny joke. They are redoing their mistakes with each "update". The same problem was in Katowice when they released the seasons update... It looks like they don't have enough testers, if they had any at all. 1-3 months: - Where's the LUA mission editor with AI trains? - Should shunting operations be limited to a singleplayer mode in the "complete game"? - No possibility to save the game (checkpoints)? - Congratulations! You have added Tunel - Kraków route after 11 ♥♥♥♥ months (promised 1-3... well, maybe 6... BUT AFTER ALMOST A YEAR AFTER CREATION OF THE ROAD MAP?) - Ty2 (BR52) the same as above... - Cars liveries from 80's - the same as above... (also no licensed pkp intercity [major polish railway company] liveries in the "complete game" xD) - ETCS system - the only thing that was promised in 1-3 months and it was done (let's skip the bugs for now...) - DId devs completely forgot about Łódź - Warszawa route DLC? - Cargo Pack DLC (ET22, Fals, Zas, Sggnss) - they released it, although they promised not to release DLCS before the release of the full game.... Also this DLC was not complete at the time of release XD! Can you even imagine releasing a paid DLC that's not complete for a game that's in Early Access? - Early Access exit... yeah sure... 3+ months (okay, I get it, by 3+ they meant at least 12 months, or maybe never hehe): - No updates regarding Zgorzelec - Dresden route DLC. - But they did the Katowice - Sędziszów route 80's version, even if they didn't complete everything on the 1-3 months list... - No updates of the USA route... maybe it's in trash bin, who knows? - No support for RailDriver - No mechanical signal boxes, although there's a gif with them in the app description on the steam website lol... - No home cockpit I/O support (or very poor support for custom controlers...) - No train editor - And let's not forget their “.... to be continued” where they keep promising things and never do them, or even if they do, not as promised! Congratulations for not keeping their promises and being lazy developers with the support of blinded, deceived customers. People, open your eyes. You are being scammed by developers who are making money from your stupidity and gullibility. Their C. E. O announced on X (old Twitter) that their cargo pack dlc paid for itself in less than 2 days (if I remember correctly, it was about 24 hours...) AND THEY STILL WANT ALMOST FULL PRICE FOR IT. Take SCS Software for example with their much bigger project in comparison - ETS 2 (Euro Truck Simulator 2), they stick to their promises and almost never disappoint, especially when it comes to surprises. They sell their dlc at a discount for less than half their price about a year after release. A COMPANY THAT IS AT LEAST 10x BIGGER. And you still believe everything that SimKol S.A or SimRail S.A says... They already have 2 games of the same scale (as SimRail) in production, although they haven't finished the first game. If you don't want another company "EA Games like" to grow up, you'd better stay away from their products at least as long as they ignore their customers and silence all criticism because “they're Polish fans, don't mind them”... I understand that SimKol S.A has other projects (simulators) in works for Polish real life companies, but maybe "pie in the sky" (POL: "gruszki na wierzbie") isn't best long-term strategy. Besides, don't you think that forcing people to pay for the Łódź - Warszawa DLC when you already took money for the Pabianice - Łódź - Warszawa route from ŁKA (Łódzka Kolej Aglomeracyjna [ENG: Łódź Metropolitan Railway]) for creating a “simulator” for them (based on the already created SimRail [funny, right?]) is not fair? There is evidence of this in the SimRail game files... LOL. P.S. I hope the invoice didn't mention anything about paying for the game (just the cockpit, creating the game map, etc. And no, the game mechanics [programming - not including support for cockpit] most likely can't be either, since you've already done everything needed to make such a simulator work; what I mean by that is, you just spawn the train at certain map coordinates, which should be already possible if you test your game), and even if it did, not more than the normal SimRail price, or else someone might have problems with Polish Supreme Audit Office (NIK)... (I hope I won't get banned after this or this will be deleted xD)" I hope devs realize this is wrong and, at the very least, apologize to the player base.21 points
-
Prace wykonane w dniach 25.11.2024 r. - 06.12.2024 r. TRASA Tunel - Kraków prace na stacji Kraków Główny TRASA Katowice - Sędziszów '80 prace na stacji Katowice TABOR poprawki w modelu pojazdu Ty2 poprawki w modelu pojazdu ED250 dodano nowe malowania ED250: 001, 009, 015 dodano nowe malowania EN57: 1181, 1331 poprawiono samouczek pojazdu Ty2 SYMULATOR dalsze prace nad systemem osiągnieć w grze poprawki w systemie generowania tablic relacyjnych na wagonach poprawki w modelach i teksturach wagonów osobowych dodano działające animacje dla semaforów kształtowych dodano przeliczanie siły odśrodkowej kamery w dodatkowych widokach kamery dodano mozliwosc zmiany ekranu ładowania gry poprawka paska prądu w GUI dla drugiego pojazdu TRYB WIELOOSOBOWY konstrukcja nowego rozkładu jazdy w trybie wieloosobowym21 points
-
Ja gdy wchodziłem do tej społeczności stosunkowo niedawno - miałem czyste spojrzenie na grę, która wydawała mi się i nadal wydaje, bardzo dobrą i nadal rokującą produkcją, męczyły mnie te codziennie wpisy czy na forum czy discordzie typu 'kiedy updejt' 'znowu oszukaliście' 'nieudacznicy'. Jednakże i we mnie, w sumie zawsze w moim mniemaniu obrońcy tego projektu się coś wylało. To co zostało nam zaprezentowane wczoraj wygląda na pierwszy rzut oka jakby to pospiesznie robili ostatnie 2 -3 miesiące, po wejściu do gry po aktualizacji odniosłem wrażenie uwstecznienia jej i w sumie gdyby nie multiplayer to kombinowałbym w plikach cofnięcie tej aktualizacji. Można tu zauważyć i uznać potężną pracę mapperów/grafików, jak na takie 'studio' - ta gra wygląda poza niuansami bardzo dobrze. Niestety leży jej dopracowanie pod wieloma innymi względami: 1. Taka pierdoła jak nowe klawisze do przypisania nie mają w menu tłumaczeń, wrażenie amatorszczyzny albo olewczości? (gdzie byli testerzy?) 2. Spora część nowych pociągów czy nastawni do wyboru nie ma thumbnaila i opisu (gra w tej aktualizacji porzuciła jakąś spójność graficzną, i odnoszę wrażenie miszmaszu, jakby to robiły 3 osoby w canvie, każda inną paletą kolorów) 3. W nastawniach nie działają światła, bugują się zwrotnice - na kostkowych to chyba tylko działa ustawienie przebiegu, reszta to loteria (gdzie byli testerzy?) 4. W jednej z nowych nastawni kolizja podłogi jest wyżej niż tekstura i jest wrażenie że się 'stoi' za wysoko / chodzi w powietrzu (gdzie byli testerzy?) 5. Jest dużo nowych scenariuszy, widać wiele w nich pracy - ale strzelam że tworzyła je jedna osoba, co przy takiej ilości tak rozbudowanych scenariuszy musi się skończyć przypadkowymi błędami - które niestety wychodzą, mimo, że nie mam korzyści z tego, żeby ta gra dobrze wypadła np. u takiego streamera - to boli mnie wewnętrznie gdy widzę wqrwienie na coś co nie działa albo nie wiadomo o co chodzi a potencjalni nowi gracze to widzą. (nikt oprócz twórcy ich nie testował?) 6. Doprowadzające do jakichś spazmów sample samochodów w scenerii 80' to już pominę jakim cudem nikt z testerów tego nie wyłapał. Wszystkiego tu nie wymienię bo i po co, ale wniosków mam kilka: 1. Inni developerzy pracowali nad EA a inni już nad pełną wersją (widać spadek jakości?) 2. Brak funduszy na więcej osób pracujących nad produkcją, obstawiam że utrzymanie tych ludzi sporo kosztuje a sprzedaż między nowymi wersjami pewnie szoruje po dnie. 3. Produkt stał się poboczny dla ich właścicieli. Od siebie mam tylko nadzieję, że te wszystkie błędy zostaną szybko spatchowane i devy poprzedniej nocy nie spali by to zrobić, oraz może podsunę pewien pomysł - bo gra i jej tworzenie kosztuje - może pomyślcie nad DLCkowaniem mniejszych zawartości, taką EP09 za ~40zł bym przytulił bez chwili zawahania, w dzisiejszych czasach to 4pak coli w biedronce. Będą większe przychody, będzie większe zaangażowanie a co za tym idzie efekty a na końcu zadowolenie uzytkownika końcowego czyli nas. A no i pomyślcie jak rozwój tej gry oddać graczom - sami jej content napędzimy, ale woli komunikacji/rozwoju w tej materii niestety nie widać - a widzę tu potencjał na perpetum mobile w stylu FiveM co pewnie potwierdzić może członek moderacji - entuzjasta tej produkcji od rockstar. Mam nadzieję, że za powyższą wycięczkę nie wyrwę od Ciebie znowu 7 dni przerwy ^^ Pozdro! PS. Nie chcę by ta wypowiedź wybrzmiała jako fatalna ocena aktualizacji, wiele dużych rzeczy zostało zrobionych - ale opakowanie tego i ostatnie szczegóły tworzą taki finalnie obraz.17 points
-
Work done between November 18th and 22nd, 2024: Tunel - Kraków Route extension Finishing work on the route Katowice - Sędziszów '80s Route: Further catenary work between Katowice and Olkusz Finishing work between Sędziszów and Tunel VEHICLES Olive, '80s-style 1st and 2nd class carriage repaints, as well as new, sleeping carriages in three different liveries were added Ty2-70, Ty2-347 and Ty2-477 vehicle textures added SIM Track switch switching animation improved Further acheivement system development Many bugs when coupling and uncoupling vehicles were fixed Stability improvements for when changing player vehicles Second HUD display bar added for multitraction The "2" camera is now working correctly when changing driving direction in multitraction New LUA command to switch train physics from dummy to full or simple MULTIPLAYER Signal Box interiors added for Tunel - Kraków extension New multiplayer timetable development17 points
-
Stało się to, na co czekaliśmy i to nie od tygodni, miesięcy ale od paru lat. Były głosy dzieci, które napisały, że wolą poczekać dłużej, ale otrzymać "produkt" pozbawiony błędów... Szanowny Zespole Simrail, jeśli to co opublikowaliście wczoraj, wyszłoby około 3 miesiące po wyjściu z EA, to byłbym w stanie to zaakceptować tłumacząc to pośpiechem. Jest to najgorszy symulator na rynku, który nie został zoptymalizowany, zawiera multum błędów, które wielokrotnie były zgłaszane, a jedyne co wyróżnia ten symulator to możliwość granie w trybie multiplayer na zasadzie maszynista - dyżurny. Panowie, może wyksztusicie w naszym kierunku "Przepraszamy. Przepraszamy, że po raz kolejny daliśmy ciała". Do pozostałych graczy. Coś mi podpowiada, że przyszłość simraila będzie wyglądać następująco: na dniach pojawi się niewielki fix. Plus, minus kwiecień ew. czerwiec nie za duży path wraz z wyjściem DLC Łódź a potem długo, długo... nic. Jak wasze odczucia?16 points
-
Work done between November 25th and December 6th, 2024: Tunel - Kraków Route extension Further work at station Kraków Główny Katowice - Sędziszów '80s Route Further work at station Katowice VEHICLES Model fixes on Ty2 locomotive Model fixes on ED250 EMU Added three new ED250 liveries: ED250-001, ED250-009 and ED250-015 Added two neu EN57 liveries: EN57-1181 and EN57-1331 Tiny fixes in Ty2 tutorial SIM Further acheivement system development Fixes in the generation of relational boards on wagons Fixes in models and textures of passenger wagons Added animations for mechanical semaphores Added camera centrifugal force in other camera views Added the ability to change the picture of game loading screen HUD fix for current bar in second loco MULTIPLAYER New multiplayer timetable development16 points
-
[PL] Cześć! Na wstępie chciałbym życzyć Wszystkiego Najlepszego z okazji Dnia Kolejarza! Ze względu na niedziałającą wyszukiwarkę na forum już od dłuższego czasu, ciężko mi znaleźć, czy ktoś wspominał typowo o aplikacji Semafor, wydaje mi się, że mignęło mi gdzieś kiedyś przed oczami, albo to były tylko zrzuty ekranu dla przykładów w wątkach, mimo wszystko nie znalazłem podobnego wątku. W związku z wydaniem dużej aktualizacji, zdecydowałem się założyć osobny temat, również dla sporej grupy osób zza granicy. Kilka lat temu (w 2015r.) rozpocząłem pracę nad aplikacją ułatwiającą naukę przepisów kolejowych. Jej zadaniem jest szybki i prosty dostęp do opisów sygnałów wyświetlanych na semaforach i sygnalizatorach, dostępne są również wskaźniki, animacje sygnałów ręcznych obowiązujące na infrastrukturze kolejowej PKP PLK. Opisy bazują na wczorajszej wersji Instrukcji Ie-1 (24.11.2024). Aplikacja przez lata mocno się zmieniała i obecnie, dzięki współpracy z kolegą Mateuszem, przeszła sporą metamorfozę i dostępna jest na telefony z systemem Android: GOOGLE PLAY Teraz również na stronie: PITKOWAKOLEJ.PL Obecnie aplikacja obsługuje następujące elementy: zmienne układy komór i wyglądu dla: - semaforów półsamoczynnych, - sygnalizatorów SBL, - sygnalizatorów powtarzających, - tarcz ostrzegawczych świetlnych, - tarcz manewrowych świetlnych, - semaforów kształtowych, sygnalizator sygnału zastępczego, tarcza ostrzegawcza przejazdowa, tarcza rozrządowa świetlna i kształtowa, tarcze ostrzegawcze kształtowe nieruchome, dwustawne i trójstawne, tarcza manewrowe kształtowe, tarcza zaporowa kształtowa, wszystkie wskaźniki ogólnoeksploatacyjne, ETCS, sieć trakcyjna, pozostałe wskaźniki, sygnały nadawane przez pojazdy i osoby, współpraca sygnalizatorów. A tutaj zmiany, jakie zaszły w obecnej wersji 4.0.0: oparcie aplikacji o bibliotekę React JS - rezygnacja z Unity Engine, całkowita zmiana wyglądu aplikacji, nowoczesne grafiki, dodano tryb nocny, reakcja elementów aplikacji na zmianę trybu wyświetlania, dodano obsługę języka angielskiego, dodano możliwość zmiany układu komór sygnalizatorów, dodano dodatkowy sposób zaświecania sygnałów na sygnalizatorach - wybór z listy, dodano możliwość wyboru wskaźników / sygnałów z listy lub po kolei za pomocą dedykowanych przycisków, dodano możliwość powiększania wyświetlanych grafik, dodano wskazówki/pomoc w przypadku większości kart aplikacji, nowa zakładka dla sygnalizatorów - sygnalizator zastępczy, nowe zakładki dla sygnalizatorów kształtowych - tarcza ostrzegawcza nieruchoma, dwustawna, tarcza manewrowa nieruchoma, pogrupowanie wskaźników, nowa zakładka - sygnały na pociągowe z interaktywnym pojazdem umożliwiającym zapalanie świateł, nowa zakładka - współpraca sygnalizatorów, nowe dźwięki, semafor kształtowy otrzymał dodatkowo możliwość wyświetlania sygnału zastępczego, zmiana ikony aplikacji. Aplikacja typowo nie jest dostępna na telefony z iOS, ponieważ pełne konto dewelopera kosztuje 99$ rocznie + koszty sprzętu z MAC, telefon do testów - co przy darmowej aplikacji się kompletnie nam nie kalkuluje. Natomiast ze względu na otwarcie strony internetowej (dużo niższe koszty), można aplikację swobodnie wyświetlić w przeglądarce telefonów Apple. W filmie poniżej prezentuję aplikację, jest również instrukcja dla użytkowników iPhone'ów, jak dodać stronę z aplikacją do listy swoich aplikacji i mieć bezpośredni dostęp do aplikacji. Poniżej, w załączniku kilka zdjęć z aplikacji. Miłej zabawy i nauki! [EN] Hi! At the beginning of the thread I would like to wish all the best to those working on the railroads in Poland. Due to the forum search engine not working for quite some time now, I'm having a hard time finding if anyone has mentioned the Semaphore app typically. With the release of a major update, I've decided to set up a separate topic, also for quite a few people from abroad. A few years ago (in 2015), I started working on an app to facilitate the learning of railway regulations. Its purpose is to provide quick and easy access to descriptions of signals displayed on semaphores, indicators, animations of hand signals applicable on PKP PLK railway infrastructure in Poland. The descriptions are based on yesterday's version of Instruction Ie-1 (24.11.2024). The app has changed a lot over the years and now, thanks to the cooperation with my colleague Mateusz, the app has undergone quite a metamorphosis and is available for Android phones: GOOGLE PLAY Now also on the website: PITKOWAKOLEJ.PL/EN Currently supported are: variable cell and appearance layouts for: - semaphores signals, - ABS (Automatic Block Signals), - repeater signals, - light warning signals, - light shunting dials, - shaped semaphores signals, alternate signal signaling, crossing warning shield, light and shaped shunting disc, shaped warning discs stationary, two-valve and three-valve, shaped shunting disc, shaped barrier shield, all general operating indicators, ETCS, overhead line, other indicators, signals given by vehicles and persons, cooperation of signals, New features: React JS library, night mode + signal response to mode, English language, semaphores layouts, selection of signals, indicators from a list, zoom graphics, guidance/help, signal Sz, fixed warning and shunting dial, train signals from switch, signalling cooperation. Changes: Application UI, grouping of indicators, new sounds, shaped semaphore has the possibility to display signal Sz, change of application icon. The app is typically not available for iOS phones, as a full developer account costs $99 per year + hardware costs with a MAC, a phone for testing - which, with a free app, is completely out of our budget. On the other hand, because of the web opening (much lower cost), the app can be freely displayed in the browser of Apple phones. In the video below (EN subtitle avaiable) I demonstrate the app, there is also an instruction for iPhone users on how to add the app page to their app list and have direct access to the app. Below, attached are some photos of the application. Have fun and learn!15 points
-
No i mam mieszane odczucia. Z jednej strony dodany Kraków z całkiem fajnymi (niektórymi) scenariuszami w SP. Wreszcie z "życiem" na szlaku. Mam wrażenie, że i sceneria na odcinku Kraków-Tunel wygląda jakby lepiej od reszty. No i... chyba tyle z pochwał... Na minus, i to wk...o mnie najbardziej na razie, optymalizacja w Warszawie i trochę Katowice+Kraków (ale tu delikatnie). Natomiast to co spotkało mnie jadąc na MP od średnicowego w kierunku DC do samego dworca... prawie że pokaz slajdów. No sorry ale mając na pokładzie RTX 4060, 32GB RAM i jedną z nowszych i7 plus tylko dyski SSD oczekuję, że pełna wersja (podobno) SR to będzie płynnie chodzić na ULTRA bez takich szopek! We wszystkich grach, które posiadam (m.in. z serii CoD czy TSW4) wszystkie suwaki w opcjach na full. I śmiga. Tutaj to jakieś nieporozumienie. Oczywiście kolejny minus to brak SAVE. Rozumiem stwierdzenia, że być może nie jest to jakaś istotna rzecz... hm... powiem inaczej... i istotna i nieistotna. Na pewno powinna być standardem i używanym w zależności od potrzeby UŻYTKOWNIKA. Nie ma obowiązku korzystania natomiast brak tej opcji wielu z nas komplikuje korzystanie z SR. Oczywiście brak edytora to kolejna wtopa. O trasie (incl. Ty2) w "klimacie" lat 80 przez litość nie wspomnę. Powiem delikatnie... nie wyszło. Podsumowując bo nie ma co się pastwić a ja wierzę w ten projekt i chcę by wreszcie wjechał na właściwy tor powiem tak do Twórców... Dopóki nie zostaną wyeliminowane WSZYSTKIE zgłaszane błędy, dopóki OPTYMALIZACJA nie będzie działać na całości: 1. Zapominamy o dodawaniu jakichkolwiek nowych tras (no może poza DLC do Łodzi skoro już zrobione ale do czasu publikacji dobrze sprawdzić) 2. Praca nad poprawkami i regularne (!) patche by posprzątać ten bajzel 3. Gdy TO będzie ogarnięte w kolejnym etapie czas zabrać się za tabor. Nie może być tak, że mając zbudowaną Warszawę, całą CMK z dojazdem do Katowic i Krakowa to na szlaku nie ma EP09, EU160, EU44, parku wagonów w aktualnych malowaniach, SKM W-wa i dalej... w kierunku Łodzi a więc ŁKA. To powinno być, po poprawieniu podstawowych baboli, celem numer jeden. Co mi po nowych trasach gdy wszędzie będę jeździł tym samym do urzygania? Tabor urozmaici rozgrywkę. Urealni to co widzimy podczas jazdy. Sim Rail ma niesamowity potencjał. Skoro są małe moce przerobowe to czas skupić się na dopieszczaniu tego co powstało. Wyeliminowanie błędów, regularne mniejsze patche, sukcesywnie dodawany tabor, dostosowywany rozkład i uwolniony edytor aby społeczność mogła tworzyć scenariusze na pewno pozwoliłoby wjechać na ten właściwy tor. Trzymam kciuki. To jaką drogą pójdą teraz Twórcy SR to prawdopodobnie być albo nie być projektu. A on na prawdę może BYĆ. Tylko trzeba zrobić co trzeba.14 points
-
Zakładam ten wątek tutaj, bo piszę sam, a dział dotyczy [Trybu jednoosobowego]. Zamiary Wylanie umiarkowanego żalu, sypnięcie szczypty pochwał, a nawet porównanie z innymi używanymi przeze mnie nie tylko kolejowymi tzw. symulatorami - dla mnie to są gry. Nie znam się na pociągach, samolotach, samochodach wyścigowych; kupuję otoczkę, bo lubię sobie wyobrażać, że jestem maszynistą, pilotem, kierowcą wyścigowym. Liczy się dla mnie imersja, chociaż lubię też myśleć o tych grach, są realistyczne w jakimś tam stopniu, bo to może oznaczać, zmarnowałem czas nie na bzdury (hobby, zabawę), ale na zdobycie realnych umiejętności i teraz polecę samolotem, poprowadzę pociąg, umiem zapier!@#$%. Tak, tak. Geneza Zawsze lubiłem pociągi. Może dlatego, w wieku kilku lat trafiłem (w)czasowo do NRD, gdzie rodzice kupili mi dużo PIKO. Dzisiaj re-sentymentalnie spożywam w pobliżu mało używanych w mojej okolicy torów i gapię się na sporadyczne towary. Nie przypadły mi do gustu polskie cyfrowe klasyki (MaSzyna, TD), a też nie wszystkie niepolskie - mocno kiedyś ogrywałem TSW, mniej trochę TS, bardzo mocno `Run8`. Bo towary. Nie bez znaczenia w nadchodzących żalach: nie-po-kolei szczypta cywilnych flight simów (X-Plane), militarnych (DCS), gier o wyścigach (rFactor, ACC) czy innych z mianownikiem transport jak ETS czy SnowRunner. Autodiagnoza Jak bardzo chciałbym odczuwać satysfakcję z bycia pro-mikolem albo innymi pilotem, prawda o gustach leży gdzieś pośrodku, pomiędzy hardcorową tzw. symulacją, a grą. Pomiędzy sandboxem jak Run8, a wtórnym A-B-A TSW. Pierwsze wymaga sporego nakładu czasu, drugie szybko się nudzi. Im jestem starszy, tym bardziej oczekuję od rzeczywistości oblicza plug & play. Nie chce mi się czegoś szukać, czytać, doinstalowywać, modować. Ma być. Płacę, wymagam - ma być gotowe. Zdecydowanie `łatwiej` dopracować produkt z kameralną zawartością, natomiast wtedy rosną oczekiwania. Nisza w niszy. PRO modele pociągów do symulatora pociągów. PRO serwery z PRO modelami pociągów do symulatora pociągów. Serwery HRP z misjami dla modeli High Fidelity do symulatora samolotów. Na szarym koncu takiej elitarności jest pięcio-osobowe zakochane w sobie community. Nie twierdzę, to źle. Dla mnie to nawet sympatyczny koniec każdego modelu biznesowego - pranie w rzece i drogie alkohole, i wspomnienia. Jeżeli muszę za grę zapłacić - po drugiej stronie widzę biznes, żony, pralki i życie w trzeźwości. Piękna utopia, a może nie. Wymarzona gra z tagiem sim i dlaczego SR to nie ZUSI Oba wspomniane tytuły są chyba trochę zakorzenione w prawdziwych (szkoleniowych?) symulatorach. Nie znam powiązań personalno-osobowych, ale taka fama poszła w miasto, celowo albo i nie. To w pewnym stopniu determinuje grono odbiorców nazywanych potocznie klientami. Będę grał w symulator dla elit. Nie ma w tym nic złego, sam lubię o tym czy o tamtym swoim hobby myśleć jako o niszowym, ale też zdaję sobie sprawę, szersze grono odbiorów gwarantuje stabilniejszy rozwój, bo gdzieś po drodze chodzi o pieniądze. Drogą eliminacji, z jednym abstrakcyjnym wydumanym intuicyjnym argumentem-skojarzeniem na nie: ZUSI - drewniane | Run8 - rozdmuchane | TS - arkadowe | TSW - cukierkowe | HMM - demo | DCS - absorbujące | ETS - bezcelowe | ACC - e-sportowe | SR - prokastynacja No gram we wszystko, bo wszędzie coś innego mnie pociąga. Nasz główny bohater (SR) chciałby pozostać w duchu SimKola niczym ZUSI, dobrze wyglądać (TSW), przyciągać elitarnością i złożonością jak DCS, wprowadzać złożoną interakcję (multiplayer - a robi to dużo lepiej i precyzyjniej niż Run8!), a trzeba to wszystko finansować, z zazdrością patrząc na corowe modele rynkowe, jak np. ETS. To wszystko z pozycji niszy, w obliczu bardzo wymagającego audytorium. Powodzenia. Może tak nie jest, może to podświadome - ale tak to wygląda z mojej-klienta perspektywy. Pewnie są też inne. Fakty: nadal nie można zapisywać stanu gry. No to jaka ta wymarzona: kompletna i dokończona, skupiona na głównym doświadczeniu np. maszynista, dyżurny ruchu (ale już nie rewident albo członek PKBWK...), atrakcyjna audio-wizualnie, satysfakcjonująca ale nie-absorbująca (przesadnie). Taki trochę mało konkretny bełkot, w którego obliczu moim zdaniem SR wypada całkiem, całkiem dobrze, ale - JEST NIEKOMPLETNE I NIEDOKOŃCZONE. Panie i Panowie - TO - Czy moglibyście zachować przynajmniej pozory? Subiektywna krytyka niekonstruktywna 1. Wrażenie, wiarygodność świata przedstawionego - 10/10 Tu klauzula - tylko i wyłącznie in-cab taka ocena. SR inaczej niż używając widoku pierwszoosobowego wygląda wg mnie o-krop-nie. Scenografia sprawia wrażenie WYGENEROWANEJ, wydrukowanej, bez śladu prawdziwego pociągnięcia pędzlem. Bardzo daleko od sztuki, a właśnie też tego bym oczekiwał od gier w tym gatunku - doznań audio-wizualnych, piękna. Z perpektywy maszynisty, zwłaszcza bez HUD, to już inna bajka. Bardzo przekonująco. Sprane, brudne, industralne doznanie. Mocno dla mnie kolejowe. Traci to trochę uroku mocniej doświetlone. Pochmurna deszczowa aura ukrywa niedoskonałości, ale to nie tylko SR. Swiatłocienie w Unity czy UE nie lubią dużego kontrastu. Zewsząd wypełza wtedy kanciatość i powtarzalność scenerii. Zróbcie coś błagam z tymi krzakami. To nie miało być teraz wczoraj, 13-tego? Mógłbym się czepiać w nieskończoność, ale i tak muszę się przyznać do szczerego czasami zachwytu - wieczorne kadry w okolicach DGW np. - poezja. Z perspektywy pierwszej osoby, wg mnie, SR nie ma konkurencji. Bardzo sugestywnie to wygląda. 2. Audio & video - 6/10 Jak wyżej, in-cab ratuje sytuację, ale to nie zmienia faktu, w kilku punktach - chciałbym o nich myśleć ograniczenia silnika - wieje wujkiem. To jakaś przedpotopowa wersja Unity? Nie znam się, ale wygląda nie-wystarczająco-współcześnie. Optymalizacja też chyba kuleje. Nie zrozumcie mnie źle - wizualnie jest Ok. i nieco gorzej, zdecydowanie, jak na me gusta, to brzmi - ale - tutaj należałoby umieścić listę elementów, które wyglądają na placeholdery. Wracamy do zasadniczego w moim odczuciu problemu: NIEKOMPLETNE I NIEDOKOŃCZONE. To już chyba nie jest dzisiaj Early Access? Nie widziałem nigdzie full release notes albo czegoś w ten deseń, może nie umiem szukać - czym ta wersja różni się od tej z 12-tego grudnia? Pomijam stare bugi zamienione na nowe bugi czy regulację fotela. 3. Gameplay - solidny dryf w stronę 8/10 Pełen kompromisów multiplayer raczej się udał i na pewno działa, przez większość czasu. Ta koncepcja okazała się grywalna. Wizji jest tyle, ilu graczy, ale ta proponowana przez twórców zdecydowanie jest bezkonkurencyjna na rynku. Plug & play - włączam, wybieram pociąg, jadę, włączam bota, idę siku, wracam, jadę, wyłączam, pociąg mój jedzie dalej gdzieś tam, nic złego się nie dzieje. Spójne. Zasymilowane. Konkurencja tego nie ma - ale - bugi, lagi... To jest FLAGOWY chyba ficzer (mp). Panie i Panowie - NIEDOKOŃCZONE. Popularnosć współczesnej doktryny biznesowej ciągłego doskonalenia i nowomowy o horyzoncie (Zdarzeń? A za nim nie ma niczego?) - nic i nikt Was nie ograniczna, ale to też niczego nie tłumaczy. Oblężona twierdza ze szczyptą paranoi. Nie uda się zrobić z SR Counter-Strika, ale dobra nudna gra jest w zasięgu ręki i to byłby sukces w takiej niszy. 4. Menu & Interfejs. 6/10 Pozornie tylko bez znaczenia. W XXI wieku opakowanie zapada w podświadomość. Tutaj mamy do czynienia z grą i to wychodzi poza i tak kluczowe pierwsze wrażenie. Marketingu to tam chopy nie macie za grosz. Jeżeli kogoś uraziłem, a ciężko pracuje ta osoba - przepraszam. Nie kupuję tego old-schoolu, nie wierzę w premedytację. Oczekiwałym od menu interaktywnych mapek, gdzie co po co i za ile, z toną funkcjonalności, które można sobie wyśnić po kilku zaledwie ale. Koszmarna bylejakość. To teraz to jest w porywach do nieuniknionego przeklikania, a może korzystam tylko z filtra lokomotyw. Nawet jeżeli to nie jest priorytet z oczywistych względów - wersja 1.0 to wciąż placeholder w aspekcie menu. Interfejs w grze jest w porządku. Solidne oblicze funcjonalnego minimalizmu z możliwością sensownej konfiguracji. Szybko można to wszystko włączyć, wyłączyć, balansując pomiędzy racjonalnym gameplayem, a ucztą dla duszy, bo dla mnie in-cab w SR no-HUD to czasami prawdziwa uczta. Brawo. 5. Zawartość Jest, to co jest, a to, co jest, jest niewystarczająco urozmaicone, chociaż to się może zmienia. Na pewno jest NIEKOMPLETNE I NIEDOKOŃCZONE. Brakujące wagony do EA DLC, edytor, workshop, sceneria, portfolio dodatków i obiecane-cacane funkcjonalności. Chcieć a móc ciśnie się na usta. Trochę nawet jest mi żal dev-teamu, bo ta świadomość musi boleć. Dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane. Jest natomiast światełko w tunelu i to mnie zaskoczyło - single player, misje lua. Zapłaciłbym za sensowne mission-packi. Brakuje opcji zapisu gry i klarowności przekazu - może warto byłoby zamieścić jakieś opisy na czerwono, że zaleca się ukończyć samouczek ETCS, zanim ktoś coś napisze na Steam, Redicie, itd. To jest skorelowane z menu, interfejsem i generyczną NIEDOKOŃCZONOŚCIĄ. Mam nadzieję - tu do pana Szocia we wszystkich osobach - zdajecie sobie sprawę, ta gra wygląda na bardzo niedokończoną? Nie. Klienci nie chcą znać powodów. Mnie to nie interesuje. Mam swoje problemy 😉 Ostatnie scenariusze by Eridor - to weryfikuje moje spojrzenie na tę grę. Niesamowity potencjał drzemie w lua. Edytor, workshop, save-game. Czekamy. Dyżurki offline i zaawansowane tutoriale, potem może prywatne serwery. Dobra, schodzę na ziemię - edytor, workshop, save-game. Puenta Filozofowanie po łebkach czas przerwać. Wybaczcie wylewność. Strumień świadomości. Przedwczesny ten exodus z EA, Panie i Panowie. To jest ta sama gra, co przed paczem. Tu nawet nie ma pudru. Uleganie presji, spółko-akcyjność, inne powody - można zgadywać. Wciąż to jest dla mnie best train sim na rynku, ale entuzjazm topnieje. Uwielbiam USA cargo klimaty i tu liczyłem na Searchlight, że oto dostanę Run8, ale z prototypowymi scenariuszami i to wszystko pojadę w eSeRowej kabinowej imersyjnej super-fajności, z szaroburą sugestywną grafiką, a też zobaczę nieco inne niż te Polskie assety, bez wszechobecnych pól cebuli (czy to jakieś zboże?), wspólnie z innymi simkolami, w multiplayerze, gdzie dyżurki istnieją nie tylko w wyobraźni, bo to jest nisza-ale-nowoczesna, gdzie ludzie nie mają czasu na kopiowanie plików, ale jest workshop, a kiedy trzeba wyjść z domu, można zapisać progres. Piękne marzenia, smutna grawitacja. Tego nie ma. Są jakieś raporty. Prawie wszystko mi się podoba, bez cienia ironii (?), ale nie ta bylejakość. Nie łączyłbym tego z atmosferą na Discord SR PL. Mnie od tego du!@ nie boli. To nie jest wina klientów. Naprawcie grę i się odobraźcie. Nie tupalibyśmy nogą, jakbyśmy nie kochali trochę. Pociągów w pociągach tu na szczęście nie brakuje. NIEKOMPLETNE I NIEDOKOŃCZONE?13 points
-
I've enjoyed it too, but let's be honest - it's only because I was forgiving to a buggy game in its "early access", unfinished state. Now they claim it's a finished product, while what has been released shouldn't have passed through any kind of internal QA in the first place.13 points
-
Heyho! it's time again. @RealMiko and I spend much time to get a new mapping for the trains. In general, the trains are now much more diverse. Every freight train is unique (loads and locos), we also mixed passenger trains a lot. Currently the new mapping is applied at EU3, PL8, DE3 and EN1. Some highlights: 401xx and 406xx S1/S41 services in Katowice are now all mixed, so on both services are driving both Elf and EN57/EN71 some 401xx services have EN71+EN57 or EN71+EN71 there is triple traction Kibel at some KM R1/R3 services in Warszawa there is double EN96 for the first time, driving at MOJ 239xx/329xx from and to Kraków freight 4450xx got special trainsets because of its Vmax of 50 km/h In the spawnlist you also see spawn time, relation, Vmax, length/weigth, duration of the service and if a DLC is required. It is still work in progress, some train data is missing for now. You can find the list here: https://wiki.simrail.eu/en/Tips_and_Tricks/Spawnlist12 points
-
i've seen a lot of complaints from people that the recent patch which took the simulator out of early access mode does not have the content whey were expecting in it. i am wondering if this is because of the wording used to announce that SimRail is now out of early access : So people see the 'Full Version' and 'complete game' wording and think that they are going to get every single thing ever mentioned in the development logs over the past 2 years, Some of us know that there has been a lot of extra features and content added by the devs at the request of players, way exceeding the original plan of things include in the sim, and hence there are a lot of features that will be released in the future.... Stuff like : A single player save function, Train (and hopefully) route editors, The input / output system, Console versions, Shunting (which people expect to mean spending a few hours in the sidings running a shunting engine back and forth over many points arranging waggons to make up trains, and not changing cabs or uncoupling from a train at the end of a run) The DLC's for German, Austrian and American routes, Mechanical signal boxes The CD163 loco... and so on. Would changing the wording used to describe that SimRail is now out of early access make things better? but what wording to use?... and is this possibly a translation issue (like we had a year ago when 'joystick support' was released, but it was really 'steam gamepad support' and the wording got mistranslated from Polish into English and upset a few people.11 points
-
11 points
-
No cóż, można deweloperów ciągle klepać po głowie, można wręcz do nich z miską wody i mydełkiem lecieć aby im stópki obmyć... Nic się nie stało, to tylko błędy, to tylko niespełnione obietnice, to tylko jeden wagon który miał być, a go nie ma. Dla Ciebie save to może jakieś tam małe coś nieistotne i uważasz, że jego brak to nie problem. Cóż, skoro udzielasz się tylko w multi to wyobraź sobie, że dla kogoś takim czymś nieistotnym może być właśnie ten tryb gry. Ten ktoś może chcieć save, bo mu go obiecano razem z edytorem, który DZIWNYM TRAFEM miał być razem z pełną wersją. Był? Pytam, bo może nie zauważyłem go w menu. Może ludzie sobie zapisują i wczytują grę, tylko ja tego nie umiem? Tego wagonu w DLC nie ma na pewno przez pracę nad zapisem gry. A że obu rzeczy nie ma, to nie szkodzi... Taka dygresja, bo rzuciłeś temat polskich symulatorów freeware. Jak to możliwe, że jeden z nich (tych kolejowych, bo zapewne o nich mówimy?) rozwija się stabilnie, aktualizacje i nowe dodatki ukazują się bez opóźnień a ewentualne błędy naprawiane są góra po kilku dniach po publikacji, nie zaś po grubych miesiącach? Jak to kurcze jest zrobione, że jak graczom obiecują wagon X i lokomotywę Y w dniu Z, to tego dnia to dostają? Nie dostają tego w dniu Z+100, nie dostają samej lokomotywy albo samego wagonu?11 points
-
Fixed multiplayer not unlocking after completing tutorial Fixed crash during singleplayer scenario loading Fixed crash in ETCS L1 tutorial Fixed TrackIR positioning Scenery fixes10 points
-
W jakim patchu? Tym z hamulcami pendolino, który miał być pod koniec kwietnia, a nie wyszedł aż do grudnia? Ludziom nie chciało się zgłaszać, bo i tak żadne update nie wychodziły. Mówienie o nie zgłaszaniu w negatywnym wydźwięku jest zwyczajnie śmieszne. Kiedyś płaciło się testerom, później dostęp do bety był za darmo, żeby ludzie zgłaszali błędy. Następnie zaczęto wciskać niedorobione produkty za ułamek kasy pod szyldem Early Access. Później ceny zrównano z pełnowartościowym produktem. Oczekujesz, że mam zapłacić pełną kwotę za produkt, a potem jeszcze w ramach bezpłatnego stażu zgłaszać błędy na forum? Większość nie zgłaszała - bo miała do tego prawo. A tym co się chciało to się przestało chcieć, z powodu ignoranckiego podejścia dewów do tematu. Nie chciało im się odpisywać, więc wstawili bota do formułek. Później nie chciało im się dawać update na produkcję, bo "niedługo wyjście z early access". No i dostaliśmy to co dostaliśmy 🙂10 points
-
10 points
-
MULTIPLAYER: a new timetable was added option to open doors on other players' trains was disabled multiplayer server performance got improved Player block system improvements, reporting system improvements, voice and text chat fixes Dispatcher Assists reworked / New HUD above train list DISPATCHER: Dispatcher screen conflicting messages fixed Added new domino panel signal boxes: Słomniki, Niedźwiedź, Raciborowice, Zastów Added new computer signal boxes: Miechów, Kraków Batowice, Kraków Przedmieście LCS signal boxes are introduced, following stations are now combined: Pruszków + Jozefinów, Strzałki + Biała Rawska, Olszamowice + Pilichowice and Starzyny + Sprowa Many fixes for the dispatcher's telephone New dispatcher's telephone variant added - a PC screen with mouse-operated call buttons Improved the text window for sending messages to a neighboring signal box Pruszków signal box fixed - now it's possible to switch on the lights via the middle mouse button menu Shift is now required on domino panels to activate substitution signal or remove seals. SINGLEPLAYER: LUA trigger OnPlayerRadioCall in EN57 fixed LUA BlackoutScreen function added Timetable in cab is now shown correctly in trains taken over from bot in singleplayer LUA script for simple brake check procedure introduced vehicle switching during the scenario logic improvements Big catenary improvement - power stations simulation introduced! Simple voltage variation simulation depending on train count in one power station area added. Train takeover improvements New LUA command to switch train physics from dummy to full or simple SCENERY: A fence at Piastów fixed An oversized shelter at Jeżówka stop fixed Pragotron-type information display added Scenery improvements near Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce, Zarzecze and Chrząstowice Olkuskie stations Added for 8 0s route: Fiat 126p, Fiat 125p, Żuk and Ikarus vehicle models Haystack model created Added a overgrown track ballast texture with moss or grass SIMULATOR: building generator improvements - the autogenerated buildings now have elements such as windows and balconies positioned more realistically, their roofs also look better now Added Route: Tunel - Kraków Added Route: Katowice - Sędziszów in 80s style Semaphore lightpoint model fixed Signal lights and lens texture colors improved Scene lighting level fixed for when leaving the computer control panel view ETCS improvements New mode for outside camera "6" - Front view is now available Camera fixes in the "depot" mode Snowdrift model sizing correction AI driver: driving direction change improvements Crane model in the Depot colliding with vehicles fixed Paper timetable fixes both in single- and multiplayer AI driver logic when switching from train to shunting mode and vice versa improved driver 3D model is now hidden in inactive (parked) vehicles Snow shader fixes Fixed loading and displaying vegetation (protection against loading vegetation on non-existent areas) Improved generation of concrete sleepers New water body system introduced, along with water surface effects and model on the lakes and rivers Menu text clipping when joining multiplayer server fixed Missing HUD options in the menu added, allowing to choose if next signal i fiction should be displayed or not Minimum waiting time decreased depending on the station size Engine characteristics for both steam and electric engines fixed Fixes on visual effects that rain and snow have on vehicle windshields and side windows Snowdrifts are now removed together with snow if the weather changes to non-snowy during the scenario Track switch switching animation improved The "2" camera is now working correctly when changing driving direction in multitraction Added the ability to change the picture of game loading screen Added in HUD for second Locomotive current [A] Added new keybinds: Seat settings, Cabin light, Compartment lighting, Compressor, Horn (Both), Whistle, Headlight Top/Left/Right, Endsignal Right/Left, Antislipping brake, Brake Assimilation, Open main switch, Converters, High current, Unlock overload relay of converters and heating, Radiostop Bot drivers are now activating Pc2 (left track light) when entering left track DRIVER: driver models and their positions revised Optional camera sway on curves and switches added Added seat settings. Each vehicle has their own seat setting VEHICLE: Ty2 steam locomotive added in four variants: Ty2-70, Ty2-347, Ty2-477, Ty2-540 New passenger car repaints for the 80's scenery added Scharfenberg coupler coupling animation added Physics fixes for 4E and ED250 EU07 variants added: EU07-193, EU07-070, EU07-153 EU07 (4E) multitraction is now possible EU07 bot driver is now setting up the radio correctly EU07 tacho sound bug fixed EU07 signal light switches logic for AI-driven trains improved ET25/E6ACTa pantograph control from the rear cab fixed E186/Traxx improved radio volume E186/Traxx driving direction switches size fixed E186/Traxx pantograph behavior improved E186/Traxx restart, volume and contrast options added to the radio E186/Traxx night mode for the radio display introduced (Indenpendent to TDD) ET22 switching sound added for a valve in the pneumatic circuit ET22 conductor's departure call fixed in the loco introduction tutorial ET22 signal light switches logic for AI-driven trains improved EN76/EN96 improved speedometer display EN57-038 vintage livery added EN57/EN71 data format fixes for side displays EN57/EN71 livery decals improved EN71 Improved traction characteristics for the bot EN57 improved destination board on the Koleje Mazowieckie's EN57/EN71 brake squeeking noise fixed EN57/EN71 passenger windows are opened automatically in sunny weather EN57/EN71 signal light switches logic for AI-driven trains improved ED250 (Pendolino) multitraction is now possible ED250 (Pendolino) added: ED250-001, ED250-009, ED250-015 ED250 night mode for the radio display introduced ED250 fixed a bug where a sound was being played with the game paused ED250 restart, volume and contrast options added to the radio ED250 Various model detail fixes OTHER: Added 31 new steam achivements10 points
-
Alle Arbeiten, die in der KW 47 erledigt wurden: Strecke Tunel - Kraków Fertigstellung der Arbeiten im Abschnitt Tunel - Kraków 80er Strecke Katowice - Sędziszów weitere Arbeiten an der Oberleitung im Abschnitt Olkusz - Katowice Abschluss der Arbeiten im Abschnitt Sędziszów - Tunel Fahrzeuge Lackierung der Wagen der 1. und 2. Klasse aus den 1980er Jahren (olivgrün) und eines neuen Liegewagens in 3 verschiedenen Lackierungen hinzugefügt Dampfloks Ty2-70, Ty2-347 und Ty2-477 hinzugefügt Simulator Umstellanimation der Weichen verbessert weitere Arbeiten an den neuen Errungenschaften Fehler beim Kuppeln und Entkuppeln von Zugverbänden behoben Bedienung beim Wechsel der spielergesteuerten Fahrzeuge verbessert bei Doppeltraktion ein zweiter Strombalken wurde im HUD hinzugefügt die "2" Kamera wird bei Doppeltraktion nun auf das korrekte Fahrzeug ausgerichtet LUA-Befehl zum Umschalten des Fahrzeugzustands (Dummy - Vereinfacht - Voll) wurde hinzugefügt Mehrspielermodus Interieur der Stellwerke auf Tunel - Kraków hinzugefügt weitere Fortschritte beim neuen Multiplayer-Fahrplan10 points
-
9 points
-
Nie macie wrażenia że Kraków położył sens istnienia dyżurek, a nadchodząca Łódź położy dyżurki jeszcze bardziej? Ilość składów na serwer się nie zmieniła, a większość pociągów jeździ teraz na odcinku Sędziszów-Kraków oraz Warszawa-Żyrardów. Powoduje to że dawniej najbardziej oblegany i bogaty w dyżurki trójkąt Katowice-Ząbkowice-DG Wschodnia świeci pustkami. Dla graczy prowadzących składy to nie problem, natomiast dla dyżurnych nie ma sensu brać udziału w zabawie, jeżeli nie ma wyzwań z uwagi na załamanie natężenia ruchu.9 points
-
Witam. Po ponad 3 miesiącach udało mi się ukończyć scenariusz oparty na rzeczywistym rozkładzie jazdy jednego z niewielu pociągów dalekobieżnych, które kończą bieg w Katowicach. Scenariusz zaczyna się od wjazdu pociągu relacji Gdynia Główna Osobowa - Katowice TLK 54102 Flisak do Zawiercia, trasa biegnie przez Dorotę z przystankiem w Sosnowcu Południowym a kończy się manewrami w Katowicach. Pasażerskie pociągi AI również jeżdżą w oparciu o rzeczywisty rozkład jazdy, natomiast towarowe, to czysta fikcja 🙂. Scenariusz zawiera zdarzenia losowe, nie jest trudny. Problem jest z jazdą manewrową na kanale 9 do Grupy Postojowej przed Zawodziem, gdyż zalicza to jako błąd. Aby tego uniknąć, po otrzymaniu komunikatu zezwalającego na wypychanie, można ustawić radio z powrotem na kanał 2. Ustalony jest limit czasu scenariusza na godzinę 20.00, wówczas kończy się czas pracy maszynisty. Scenariusz należy wypakować do katalogu: SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\1_KatowiceWarszawa\Scenarios\ Hello. After over 3 months, I managed to complete a scenario based on the real timetable of one of few long-distance trains that terminate in Katowice. The scenario start with the TLK 54102 Flisak train from Gdynia Główna Osobowa to Katowice entering Zawiercie, the route runs through Dorota with a stop in Sosnowiec Południowe and ends with maneuvers in Katowice. AI passeneger trains also run based on the real timetable, while freight trains are pure fiction 🙂. The scenario contains random events and is not difficult. The problem is with shunting on channel 9 to the Parking Group before Zawodzie, because it is considered an error. To avoid this, after receiving the message allowing push, you can set the radio back to channel 2. The scenario timeout is set 8 p.m., at which time the driver's working time ends. The scenario should be unpacked to directory: SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\1_KatowiceWarszawa\Scenarios\ TLK54102 Flisak.zip9 points
-
Lua jest na tyle cywilizowana w uzyciu, że w tym momencie można sobie nawet zrobić jeden scenariusz, gdzie do wyboru są różne lokomotywy, warianty przebiegu trasy i rozkłady, a nawet można zaczynać w różnych miejscach i jeszcze podpiąć to losowo. Pod tym kątem w zasadzie limit to wyobraźnia i godziny spędzone na napisanie tego.9 points
-
Co Wy tu w ogóle piszecie xD W każdej grze multiplayer można dostać bana, uważacie, że wszyscy wydawcy gier łamią prawo uniemożliwiając dostęp do zakupionego produktu?9 points
-
Cześć, Brakowało mi składu wagonowego na trasie Kraków - Warszawa. Stworzyłem dodatkowy scenariusz (bazując na istniejącym EIP - Kraków - Warszawa) TLK Wigry, szczegóły w README. Kto nie zaznajomiony z Github'em, klikamy w zielony przycisk '<>Code' i z menu wybieramy 'Download ZIP': https://github.com/JacSla-dev/SimR Edit: wszelkie poprawki odnotowywane w sekcji 'Fix' Readme.8 points
-
Cześć, Sprawdziłem dzisiaj grę po wyjściu z EA, pierwszy scenariusz - samouczek - nie może zostać wystartowany bo włączenie radiotelefonu nie działa, drugi scenariusz - 1 tor testowy dla pendolino - nie ładuje się w ogóle, wisi zaraz po załadowaniu, nie da sie chodzić, a co tutaj mówić o prowadzeniu pociągu... W menu widoczne "Thumbnail Photo" in Polisz 😄 - trochę śmiech przez 😭 Pytam, poważnie to jest wesja 1.0 ? eh .....8 points
-
Wszyscy psioczą że im się tnie, że są bugi że nie wiadomo jaki mieć sprzęt itp itd... Gram na 3070 ti. 32gb ram, rozdzielczość ekranu 3440x1440(wide screen) plus dwa dodatkowe monitory na których wyświetlam sobie rozkłady i inne pierdoły. GPU pracuje na ok 80%, Ram GPU zajęte 95% procesor każdy z 32 wątków pracuje od 20-30%. W Warszawie pracuję trochę wyżej ok 50%, A w zamian dostaję płynne 60fps. Tyle mi wystarczy do normalnego grania. I tekstury też otrzymuję bardzo zbliżone do tych ze zdjęć. (ustawienia są coś pomiędzy wysokie a ultra) Kwestia poprawnego ustawienia parametrów gry, a nie "suwaki na full". Kolega wyżej napisał że optymalizacja według posiadanego sprzętu to klucz do sukcesu i ma w 100% rację. No ale jak ktoś przysiada do gry z "gamingowym laptopem" to nie dziwota że narzeka. Ciekaw jestem czy te osoby słyszały kiedykolwiek o "Throttlingu" bo jak wiadomo laptopy są bardzo narażone na takie zjawiska ze względu na ich konstrukcje. Zwłaszcza po paru miesiącach intensywnego używania(Zatkane radiatory przez kurz) Poza tym znając życie w komputerach pootwierane 100 innych programów o których użytkownik nie ma nawet pojęcia typu spyware, malware. Nie jeden komputer w swoim życiu przerobiłem i nie takie kwiatki się widziało... Poza tym chciałem podziękować zespołów SimRail za ich pracę. Mimo błędów jakie są obecne w grze, gra ta jest według mnie najlepszym symulatorem kolei. Widać że w grę jest włożony ogrom pracy i gra ma potencjał. A wam hejterom którzy ciągle narzekają na grę napiszę tak jak zazwyczaj piszą na forum "wspaniałej gry" czyli TD2... "Nie podoba się? "Zrób sam lepiej"8 points
-
Come on. Lot of games are sh*t, costing 60+ euros. We have a simulator with multiplayer for 24 euros, and you are complaning about a save button. Lot of top tier simulator don't have one (Maszyna, Zusi, TD2 for example). It has bugs, yes, but it's a quite new product with lot of revolutionary concepts for a train simulator. I think that at the end people will always find a way to complain about something. We as human being can't just be satisfied of something...8 points
-
DLC still incomplete as the sggnss is missing. There's a total radio silence about it.8 points
-
Ale chłopie @Sn1ck3rs przecież ludzie czekają od roku na coś co miało być po 3 miesiącach no ok załóżmy przez gwiazdkę 6 miesiącach, a po roku dostają już pełną grę bez save, zmian pogody + to wszystko co jest pisane. To nie jest krytyka dla krytyki. Wczoraj FanSim na swoim live też mówił, że czekaliśmy na to tyle czasu, że trzeba punktować. Co innego jakby to wyszło w tym marcu a co innego jak wyszło w grudniu... Gram w wiele gier, w tym symulatorów i tak podstawowej sprawy jak save, żeby nie było od 3 lat? I to do tras po kilka godzin?8 points
-
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że w community SimRaila dało się zauważyć niepokojące zjawisko związane z podejściem niektórych graczy do samej gry i jej twórców. Część społeczności, zamiast konstruktywnie zgłaszać błędy na oficjalnym forum, doszukiwała się ich jedynie po to, by później publicznie krytykować produkt i przedstawiać go w negatywnym świetle. Takie podejście przeradzało się czasami wręcz w hejt, co niewątpliwie wpłynęło na atmosferę wokół gry i podejście samych deweloperów. Co więcej, sytuacja była na tyle absurdalna, że osoby broniące twórców gry, zwracające uwagę na potrzebę wsparcia lub wykazujące wyrozumiałość wobec problemów, były wyzywane od "subkont deweloperów". To zjawisko z jednej strony mogło irytować, a z drugiej - bawić, bo idealnie pokazywało mentalność niektórych graczy. Niestety, takie zachowanie wcale nie przyczynia się do poprawy jakości gry ani nie wspiera jej rozwoju. Podsumowując, warto zastanowić się nad kulturą w społeczności graczy i skupić na konstruktywnym dialogu z deweloperami, bo tylko dzięki temu gra może stać się lepsza. Hejt i atakowanie innych graczy oraz Dev nie prowadzi do niczego dobrego, a jedynie tworzy toksyczne środowisko. Pozdrawiam8 points
-
No to ładne g. wyszło. Tyle błędów, braku tłumaczeń. Spędziłem trochę czasu w grze ale zaczynam żałować zakupu. Coś musi być bardzo źle w projekcie że takie rzeczy wychodzą, do tego kompletny brak komunikacji. Stalker2 był w lepszym stanie ( mimo że przez pierwszy tydzień nie był grywalny) a po tygodniu patche wszystko naprawiły8 points
-
Osobiście uważam za bardzo duży błąd że nikt nie poinformował że Krakowa Głównego nie będzie. Nikt nie mówił że będzie, nikt nie mówił że nie będzie. Kto czyta discord mógł już od listopada wyczytać pomiędzy wierszami. Bo przy dyskusji po Q&A poszła taka sugestia na discordzie że tak będzie. Przeglądałem wczoraj Facebooka simrail. Lecą wyzwiska, lecą pomyje po devsach. W sumie za darmo Kraków. Nikt nie zapłacił a dostanie. Tylko że każdy miał oczekiwania. A jak nikt nic nie prostuje i nie komentuje to balonik jest pompowany. To tak jak z 4 wagonem DLC CARGO. Szociu powinien zabrac głos i powiedziec co i jak. Milczy. Ludzie sie złoszczą i nakręcają. Gra fajna. Jest coraz lepsza (nowe lua jest bardzo ciekawe, jazda podwójną siódemka stream czeski wczoraj) Tylko że to tak wszystko jakoś dziwnie jest. Za 48h wyjście z EA. Żadnej reklamy na steam. Żadnego info. Są gry co aktualizacje ogłaszają na steam miesiąc, dwa wczesniej. Tutaj 48h i cisza. Mamy 48h i oficjalnie poza MUCH MORE na planszy nikt nie wie co będzie. Skutki zobaczymy jak każdy pobierze grę. Będę żale i rozczarowania bo tego nie ma, tamtego, owego. Może Prezes odporny na takie wpisy. Ale jego pracownicy mogą nie być. I zamiast cieszyć się że dopieli kolejny etap to będzie czytanie wyzwisk na czacie. Wspomniałeś że wolisz dyżurki trudniejsze. Może LCS starzyny będzie ciekawy. Jedna osoba na starzynach i Szprowie. Pruszków też chyba LCS jak dobrze widziałem wczoraj na stream czeski.8 points
-
Alle Arbeiten, die in der KW 48 und KW 49 erledigt wurden: Strecke Tunel - Kraków Weitere Arbeiten an der Station Kraków Główny 80er Strecke Katowice - Sędziszów Weitere Arbeiten am Hauptbahnhof Katowice Fahrzeuge Diverse Fehlerverbesserungen am Ty2 Model Diverse Fehlerverbesserungen am ED250 Model Drei weitere ED250 Lackierungen wurden hinzugefügt: ED250-001, ED250-009 und ED250-015 Zwei weitere EN57 Lackierungen wurden hinzugefügt: EN57-1181 und EN57-1331 Kleinere Fehlerbehebungen am Ty2 Tutorial Simulator Weitere Arbeiten am Errungenschaften-System Verbesserungen an der Erstellung von Zuglaufschilder an Reisezugwagen Fehlerbehebungen am Modell und an den Texturen von Reisezugwagen Animationen für Formsignale hinzugefügt Kopfbewebung der Kamera in anderen Kameraperspektiven hinzugefügt Das Hintergrundbild vom Ladebildschirm des Spiels kann man nun ändern Korrektur am HUD sobald ein zweiter Zug im verband ist Multiplayer Weitere Arbeiten am neuen Fahrplan8 points
-
InterRegio 42416 PL Wskakuj do kabiny maszynisty nocnego składu InterRegio! Ten scenariusz to wyzwanie pełne realistycznych manewrów i zdarzeń losowych. Niezależnie od tego, czy grasz z DLC, czy bez, znajdziesz tu coś dla siebie. Manewry i niespodzianki: Manewry, usterki USRK i inne sytuacje, które sprawią, że nie będzie nudno. Dwie wersje: Z dodatkami (więcej detali i pojazdów) lub bez (pełna grywalność na podstawce). Konfiguracja: W pliku main.lua zmienisz pogodę, poziom trudności i ruch na torach, żeby grało się po Twojemu. Gotowy na nocne wyzwanie? Włącz reflektory i ruszaj w trasę! 🚆 Wypakuj 0_alekswilc.zip do steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries EN Step into the cab of the night InterRegio train! This scenario offers realistic shunting operations and random events, perfect for players with or without DLC. Maneuvers and surprises: Shunting, faults in railway traffic control devices, and unexpected challenges to keep things exciting. Two versions: With DLC (enhanced details and vehicles) or without (fully playable on the base game). Customization: Adjust weather, difficulty in the main.lua file to suit your playstyle. Ready for a nighttime challenge? Turn on your headlights and hit the tracks! 🚆 Unpack 0_alekswilc.zip to steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries8 points
-
8 points
-
Ale przecież nie mam urazy. Pisałem o ilości/liczbie pasażerów i uczochraniu lokomotyw a nie o jakości tego. Raczej chodzi o pospieszne, związane z "wyjściem z EA", spełnianie tych małych ale często przewijających się oczekiwań w Q&A. Jak wrzucam sobie widok na jadącą CMK 7kę która w deszczu mknie z Warszawy towarowej do Huty trzymając rozkładową to jednak pasuje mi ubrudzona a nie lśniąca lokomotywa. Jakość jest jaka jest ...brud to jest zwykle odbicie lustrzane a pasażerowie z całego peronu( może tam być nawet 50% bliźniaków) nagle postanawiają wejść do ostatniego wagonu i przez ostatnie drzwi ale pewnie trafiają na starą babcię, która nie może już podnieść nogi i wszyscy zostają na peronie . W lokomotywie dalej za nastawnikiem w 90% siedzi kobieta i w wymownym geście focha na społeczność SR zarzeka się że nie ma zamiaru go dotknąć. Jestem w fazie , w jakiej przestałem kpić i w zasadzie nie wiem czy kiedykolwiek kpiłem. Widziałem na forum jak ludzie zgłaszają błędy...masę błędów...zanim jeszcze ja zrobiłem pierwszego samouczka ...Wiele z nich nie tknięto a nawet doszły kolejne i to na takim samym poziomie funkcjonowania. Zgłaszanie jest przecież formą zaangażowania tych ludzi. Słowa o IGNOROWANIU POLSKIEJ SPOŁECZNOŚCI SR sprawiły , że ręce opadły tu niejednemu.7 points
-
1. skąd wiesz, czy porzucają? Mnie na ten przykład czasem wywala z serwera, bez podania przyczyny 2. krzywdy wielkiej nie robią - minie efekt nowości, to sobie przejedziesz od A-Z każdym możliwym składem 😉7 points
-
oooohhh.. i was a playtester too... so were a few hundred other people, all you had to do was click a button in steam saying you were interested in being a play tester.. and you'd get access granted in the next batch of slots they opened up. A few of us have been playing SimRail constantly since being a 'play tester' and not just coming back each time an update is announced to rant and shout. SimRail has advanced quite a bit in the past 2 years, we've had a lot of free content added for our initial ~£25 (which where i live is the cost of a large pizza and a beer) sorry to those people who live in a country where the equivalent of £25 seems to be the price of a brand new top of the range car, or those who are not old enough to get a job and earn their own money yet, But i think SimRail is underpriced for what we get... a fairly hardcore multiplayer dispatching and train driving simulator based on the software used to train real life train drivers, Do people complain this much when they spend £60 plus on a FPS game which takes about 50 hours to complete.. then £30 for some DLC that adds another 10 hours or so before you have seen and done everything and got bored with the game? I've enjoyed every minute of the 1000 plus hours i've had in SimRail, i only drive the trains on the multiplayer servers... so i am not even using half of the game (the dispatching side) but i for one hope to be playing SimRail in 20 years time and still enjoying it.7 points
-
Pierwszy raz odpaliłem lata 80’ 1. Samochód wjechał na tory i miałem „zderzenie”, natomiast w drugim przypadku samochód stał wewnątrz szlabanów tak jakby wjechał na ostatnią chwilę i nie zdążył wyjechać, tylko w przeciwieństwie głośnego ostatnio w PL incydentu z Panem z ciężarówką ów samochód miał dłuższy przejazd i się „zmieścił” więc krótko mówiąc upiekło mu się😊 2. Ogólnie samochody przy przejazdach wjeżdżają sobie w d0pę jakby nie umiały hamować i zauważyłem że samochody AI mają wytyczoną ścieżkę przez przejazdy, które są w podstawce, natomiast w 80’ powinno ich nie być bo w tożsamym miejscu danego rozjazdu nie ma, natomiast AI jest dalej puszczone po basic ścieżkach; stąd samochody potrafią respić się w dziwnych miejscach na torach kolejowych na których nie ma przejazdów. Tożsama sytuacja jest z peronami które w 80’ w odróżnieniu od podstawki mają często inne schematy, więcej niżej; 3. W Tunelu pomimo peronu po lewej stronie musiałem otworzyć drzwi po prawej gdzie tego peronu nie było xD i dostałem ujemne punkty 4. Dźwięki samochodów 80’ są tak denerwujące że dźwięk skuterka to przy tym miód na uszy, po prostu za głośne, beznadziejne zapętlenie z podbiciem tonu i ogólnie ciężko to jakkolwiek znieść. Szczerze? Mam wrażenie że deweloperzy mieli kontrakt na deadline z inwestorami na wyjście z early access do końca 2024, dlatego mamy aktualizację dopiero w grudniu i tak naprawdę - zapowiadana tak jak wyglądają reklamy z Maka, a efektem końcowym dostajemy produkt jakbyśmy przyszli po niego w godzinach szczytu, wiadomo jak wyglądający…wnosi ona tyle co nic, bez poprawek na liniach już istniejących (W-wa Śródmieście) i tak dalej i tak dalej można by wymieniać - umówmy się, to wygląda jakby oni zrobili to w tydzień zawalając kilka nocy na kawkach i monsterkach. Taka ilość niedopracowań to jest - bardzo delikatnie mówiąc „trochę niepoważne” jak na „1.0” oficjalną wersję… 🙃🥲7 points
-
A tak z innej beczki - to teraz myślę jest dobry moment odciąć TO co BYŁO grubą kreską. Nawet jak nie będzie wielkich cudów to warto nie wylewać żali a docenić co będzie. Kiedyś trzeba zakończyć tego obustronnego focha i albo teraz albo dalej będzie jak było. Nie wiemy jakie oni mają problemy, jak muszą pracować żeby przeżyć - z jednej strony symulator z drugiej zamówienia dla firm itp. Sam na nich psociłem że olali temat ale widać "coś" robili - myślę że trochę pozytywnego przesłania ze strony społeczności ociepli stosunki i da chęć do pracy. Za wiele osób pewnie forum nie czyta ale może choć tu będzie lepsza atmosfera i twórcy będą dzielić się informacjami. 🤪7 points
-
Aż szkoda pisać po raz x to samo. Komunikacja ze strony SR do graczy umarła już dawno. Kolejne obietnice (wagon miał być w hotfixie, na wyjście z EA miały być wszystkie dyżurki) niedotrzymane i zero oficjalnych informacji co i dlaczego. O reklamie i próbie zdobycia kolejnych klientów to już nawet nie chcę mówić - wszędzie cisza i zero jakichkolwiek działań. Przykro mi to mówić, ale mi to wygląda, jakby chcieli teraz na siłę wyjść z EA i zakończyć projekt, żeby tylko nie musieć oddawać pieniędzy graczom. Naprawdę z takim podejściem nie widzę opcji, żeby coś się zmieniło w przyszłości. Nie w piątkowym patchu. Może później, chociaż znając życie to będzie jak z brakującym wagonem. Trasa do Krakowa jest robiona z późniejszą datą (2022 mi chodzi po głowie, ale nie pamiętam na 100%), nastawnia komputerowa Kraków Gł. jest w trakcie przygotowywania, tylko się nie wyrobili na wyjście z EA (z kolejną rzeczą). Przynajmniej tak wnioskuję po szczątkowych informacjach z Discorda. Jaki jest sens wychodzenia z EA kiedy część funkcjonalności nie będzie dostępna? Dobre pytanie. Znowu mi tutaj przychodzi do głowy wypuszczenie tego co mamy i zwinięcie projektu.7 points
-
Nie kupujecie produktu na własność, tylko prawo do korzystania z produktu (licencje). Poza opłaceniem prawa do korzystania z gry należy przestrzegać warunki i zasady, w innym razie producent może odmówić konsumentowi prawa do korzystania z produktu. Osoby zaburzone, aspołeczne powinny dostawać permanentnego bana i tyle w temacie.7 points
-
There will be a lot of new keybinds in the upcoming update, horn (both) will be one of them.7 points