Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/21/25 in all areas

  1. 01.11.2025 The next asset we're finishing up for you is a Czechoslovakian Skoda 163 series. Its design speed is 120 km/h and its distinguishing feature is a thyristor drive, which provides a unique sound experience. Besides the Czech Republic and Slovakia, the vehicle is also operated in Poland, where it previously pulled passenger trains and now primarily freight trains. For a locomotive manufactured in the 1980s, it still performs well, boasting features such as factory-installed cruise control.
    55 points
  2. 07.11.2025 Today we'll focus on the visual changes. 🏞️ We've improved many small but important details for you. 👩‍🔧 Vegetation has received improved colors and a lighting model. The scene lighting has been toned down. 🌳 All vehicles have received reflections in the windows, and some also have tinted windows (Z2 carriages, ED250 & Elf EMUs, Traxx & Dragon locomotives). 🚄 We've also created a new Motion Blur effect, inspired by the Unreal Engine, that's more suited to vehicle movement (the center of the screen remains sharp, while the sides enhance the sense of movement).
    30 points
  3. 31.10.2025 It’s time for the grand finale of our station sneak peek tour – Piotrków Trybunalski! This is the largest railway junction between Koluszki and Częstochowa, also providing access to the branch line leading towards the Bełchatów power plant. The northern part is dedicated to passenger services, with three platform tracks, while the southern part serves freight operations with fourteen tracks in total. What’s particularly interesting is that the station still uses pre-1970 light signals – for example, a double green meaning “clear route with reduced speed, next signal is clear.” And that concludes our tour through the stations of our second scenery DLC! We hope you’ve enjoyed this little journey with us.
    30 points
  4. 24.10.2025 Let’s continue south from Rokiciny to Baby station. It’s another intermediate stop along this line, known for the tragic derailment of 2011, which resulted in two fatalities and eighty injuries. As in the previous case, the platforms at Baby are located beyond the five station tracks, in the direction of Piotrków Trybunalski.
    24 points
  5. 24.10.2025 We’ve already covered the Łódź area… but that’s not the end of the sneak peeks for the upcoming DLC! Today we’re heading south from Koluszki, along line no. 1, to Rokiciny station. It features four active tracks that allow train overtaking, and two platforms located directly on the main line, beyond the station’s sidings.
    17 points
  6. Są małe kłamstwa, duże kłamstwa i statystyki. Podobno:))) TD2 53% pozytywnych ocen na steam, SR 87% pozytywnych. TD2 średnio 53 graczy na serwerach a w piku 199 za ostatnie 30 dni SR średnio 200 graczy na serwerach a w piku 514 za ostatnie 30 dni Dane z Steam Charts. To tyle w temacie co gracze wybierają i co jest martwą gra. A o wyniku simraila z debiutu kibelka w grze to td2 sobie może pomarzyć. 2274 osób zalogowanych jednocześnie. Jak jakaś gra multiplayer z polskimi trasami i taborem zbliży się do tego poziomu to możemy wrócić do dyskusji co jest martwe a co nie.
    12 points
  7. Witam. Przedstawiam kolejny scenariusz w oparciu o realistyczny rozkład jazdy. Tym razem zadaniem maszynisty jest poprowadzić pociąg Pendolino relacji Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny, objazdem przez Skierniewice, kończąc scenariusz w Bełchowie. Scenariusz zawiera zdarzenia losowe, oraz dynamicznie zmieniającą się pogodę. Scenariusz należy wypakować do katalogu: SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\99_CustomScenarios\Scenarios\ Hello. I present another scenario based on a realistic timetable. This time, the driver's task is to operate a Pendolino train on the Warsaw East - Szczecin Main Station route, taking a detour through Skierniewice, ending the scenario in Bełchów. The scenario includes random events and dynamically changing weather. The scenario should be extracted to the following directory: SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\99_CustomScenarios\Scenarios\ EIP1800.zip
    11 points
  8. Witam! Czy chciałbym więcej treści - oj tak, czy chciałbym szybszy cykl wydawniczy - zdecydowanie, czy chciałbym aby ekipa była liczniejsza i mogła sypać dodatkami jak z rękawa - jak najbardziej tak. ALE! Nie dajmy się zwariować. - Trasa do Krakowa wraz ze stacjami, - Zabawa "retro" w tym piękny parowóz, - Trasa do Łodzi, Żyrardów, Skierniewice, Koluszki, Łódź, ... - Nowe mocniejsze serwery aby wszyscy mogli grać na całej mapie nie dzielonej na fragmenty! - Zaawansowane prace nad drugą częścią DLC (zdjęcia). Współpraca ze środowiskiem graczy (poprawki i uwagi) w tym uwzględnienie próśb: - przekazywanie informacji z postępu prac, - cykliczne aktualizacje, a nie raz na rok, - poprawę oświetlenia - nowy model, - i setki innych większych lub mniejszych uwag. Nadmienię, że ja sam osobiście prosiłem kiedyś i otrzymałem: - wyświetlanie Nicków innych graczy, - możliwość szybkiego przechodzenia na nastawni pomiędzy monitorami przy użyciu klawiszy. Pozostaje jeszcze codzienne obrabianie: discorda, forum, serwerów, stron, zgłoszeń, ... Zatem powiedzieć, że ciężko pracują i się starają, to jak nadal nic nie powiedzieć. Oni robią to ewidentnie z pasji i ja widzę to na każdym kroku. Oczywiście można szybciej ale czy potrzebujemy drugiego uproszczonego produktu, a nie symulatora? Projekt jest ogromny i tyle to trwa przy takiej obsadzie. Myślę też, że nawet tak po ludzku może być im przykro słuchać takich bzdur, że nic nie robią. Zatem nie zasypujcie gruszek w popiele bo wciąż jest dużo pracy na kolejne lata ale dziękuję za wspaniałą grę! Pozdrawiam graczy i ekipę SR.
    11 points
  9. Udało mi się zreanimować pierwszy, niedziałający scenariusz (TLK 10118 Wigry - Kraków Gł. - Suwałki). Przejechałem go dziś ET22 w 3 godz. 30 min., klimacik rzeczywiście fajny. Scenariusz w pełni działający, poprawiłem wyświetlanie komunikatów powitalnych i radiowych (tych w okienku chatu), dzięki czemu komunikaty wyświetlają się tak jak powinny, nie ma placeholderów z krzyżakami 😄 (#). Podziękowania dla @Eridor Papierowy rozkład jest tymczasowy, bo wygląda na to, że główny rozkład jazdy trzeba jeszcze dopracować. Poprawiony scenariusz zawiera folder ReadMe z plikami README -PL.html i README -EN.html. W trakcie symulacji dostępny jest też poradnik otwierany przyciskiem Pokaż/Ukryj poradniki, w lewym górnym rogu ekranu - przygotowany przez @w.wojnar, ja go tylko "uruchomiłem" w symulatorze. Folder ze scenariuszem rozpakowujemy w lokalizacji: ..\SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\3_Krakow\Scenarios\ UWAGA: aby uniknąć błędów - nie nadpisujemy plików i folderów. Jeśli ktoś ma w tej lokalizacji poprzednią, niedziałającą wersję scenariusza 10_Scenario_TLK_Krk_Suw - należy ją usunąć przed skopiowaniem i rozpakowaniem poprawionej wersji. Dajcie znać czy u Was też działa. I ewentualne propozycje zmian w rozkładzie jazdy. Najnowsza wersja poniżej https://forum.simrail.eu/topic/11601-tlk-10118-wigry-kraków-gł-suwałki/#findComment-50441
    10 points
  10. A robili 6 miesięcy. Widać powinni Cię zatrudnić. Pokazałbyś jak się organizuje pracę. Osoby które używają takich argumentów jak Ty to raczej nikłe pojęcie o tym mają co mówią.
    10 points
  11. Nie zgadzam się z określeniem "początkujących i entuzjastów" - nie możesz korzystać z td2 jeśli nie znasz tomów instrukcji, zatem nie jest to gra dla początkujących. Umówmy się, ilość skarg na forum świadczy nie tylko o tym, że regulamin jest przestrzegany, ale także o tym, że jest bardzo rygorystyczny i często odwołuje się do instrukcji kolejowych. Mając rodzinę, pracę, która nie jest w żaden sposób związana z kolejną to dla mnie za dużo - próg wejścia do td2 jest dla mnie nieosiągalny, bo nie mam czasu na to by czytać tomy instrukcji, ale przede wszystkim, nie mam ochoty wysłuchiwania pouczania przez nastolatka, który kolej zna tak samo jak ja - jako pasażer.
    9 points
  12. Z przymrużeniem oka... Według TSW byłoby tak: Kup Sim Rail! W wersji Standard: Warszawa Wschodnia-Pruszków, Katowice-Będzin i Łódź Widzew-Koluszki. Do tego ED250, EU07 w malowaniu PKP Cargo, wagon 1 i 2 klasy plus 3 wagony towarowe. W wersji Deluxe dodatkowo Kraków Główny-Miechów, ET22 w malowaniu z żółtym czołem i cysterny! Zapowiedzi na stacjach! No i... DLC: - Warszawa Wschodnia-Psary 184 zł. - Psary - Kraków/Zawiercie 184 zł - Zawiercie - Katowice plus EN57 184 zł - Warszawa Wschodnia-Koluszki plus EN76 i EN57 w malowaniu ŁKA! 219 zł Plus tabor pojedynczo i... tak do wyczerpania zapasów 😉 A! No i po roku SimRail 2 za 184 zł i nowa trasa Sieradz-Pabianice w wersji Standard 😄 DLC "Węzeł łódzki" 184 zł no... 🙂
    9 points
  13. A no właśnie. Tyle że nie ma się gdzie tej sumienności uczyć, TD2 nie udostępnia żadnego sensownego trybu single (wielka szkoda...) ani samouczków w samej grze. Trzeba czytać instrukcje kolejowe i szukać informacji na własną rękę, co nie jest popularne. Doskonale pamiętam gorące dyskusje o poziomie realizmu SR i chęci do samokształcenia wśród jego graczy, które toczyliśmy tutaj z rok, może dwa lata temu 😆
    8 points
  14. Mam na posterunkach jakieś 130 godzin, to właściwie niewiele patrząc na statystyki graczy. Nie jestem też kolejarzem i nawet nie aspiruję do miana znawcy tematu - jestem kompletnym amatorem. Natomiast sygnał "Sz" do tej pory użyłem kilkukrotnie i to wynikało z mojej niewiedzy obsługi konkretnego posterunku - dla przykładu, nie miałem pojęcia, że by ułożyć przebieg, muszę zamknąć przejazd kolejowy. I dlatego, szczerze się zastanawiam, ilu innych graczy postępuje tak ciągle? Ja nauczyłem się zaglądać do wiki, a inni? Oczywiście, to zdecydowanie nie dotyczy osób korzystających z forum -> zakładam, że znaczna większość ogarnia przepisy kolejowe, a nie tak jak ja jest kompletnymi amatorami. Jednak użytkownicy SR, którzy nawet nie wiedzą o istnieniu tego forum, w większości mają w nosie jakiekolwiek zasady. Mało tego, coraz częściej pojawiają się osoby, które celowo psują rozgrywkę innym, bo to sprawia im frajdę. I przechodząc do sedna, blokowanie wszystkim wszystkiego nie jest rozwiązaniem problemu, ale obowiązek uzasadnienia użycia "Sz" -> to już może pomóc w wyłapywaniu tychże amatorów symulacji kolizji. I owszem, jestem za tym by karać tych, którzy mają w poważaniu ogólnie przyjęte reguły, ale nie kosztem tych, którzy reguły szanują. I mam wrażenie, że nie jestem jedynym amatorem, który czerpie frajdę z tego, że może poznawać kolej od strony, do której realnie nigdy nie miałbym dostępu. I z tego powodu liczę na to, że jednak powstanie możliwość prowadzenia manewrów przez graczy, którzy chcą się tym bawić, a nie przez tych, którzy chcą bawić się psuciem.
    7 points
  15. To jak dwa tygodnie, to zaproponuj pomoc deweloperom i zaprojektuj np. Impulsa. Chętnie zobaczę Twój model po 2 tygodniach pracy.
    7 points
  16. Uporządkujmy tą wypowiedz z błędami i przekłamaniami:)) Przy okazji. TAK, na dzień dzisiejszy kupie każde nowe DLC i jeżeli niesłusznie oczerniasz twórców będę ich bronił. Dodam że kiedyś podstawka i DLC CARGO miałem negatywne opinie na steam wystawione i miałem ograniczenie wypowiedzi na forum za swoje wpisy pod adresem tworców. Zmieniłem oceny na pozytyw bo widzę że jest obecnie lepiej w simrail niż było. On tego nie napisał. Orłowi nie chce się pisać samodzielnie. To co pochwalasz napisało AI na podstawie wypowiedzi przedmówców. Powtarzają się tam nawet ich argumenty chyba. Tak więc jest to jakiś zlepek słów napisany przez niby mądre AI. masz słabe informację. Zapraszam na discord simraila. Wczoraj pojawiły się tam kolejne filmiki z nowa fizyką lokomotyw i wagonów. W sumie w tym roku było 11 aktualizacji. Czy zmiana całkowita oświetlenia to wg ciebie tylko poprawki błedów? Zawarli umowę, nie wywiązali się z niej i oddali pieniądze. Można mieć kaca moralnego ale gdzie tu oszustwo? Jakbyś był lepiej doinformowany to obecnie jest zawarta nowa umowa na wykonanie Metrosim. Terminu na kiedy ma być sam już sobie poszukaj:)) Wysil się. Obecnie w podstawce masz Katowice - Warszawa, Krakow - Warszawa, Katowice - Sędziszów, Dorota - Ząbkowice, Kozioł - Łazy, Dańdówka - Staszic. Tak szczerze. W ilu DLC byś to dostał jakby to gigant jakiś robił? W ilu sezonach byś to musiał kupić? Dodaj sobie km torów w simrail i podobną wartość u konkurencji. I policz cenę. A potem wróć z przemyśleniami. Simrail jest jedynym obecnie wydanym tytułem SIMRAIL SA ale simrail robią ludzie SIMKOL-a Znowu głupoty piszesz. SIMKOL robi symulatory profesjonalne i na ich bazie robi simrail. Więc SIMRAIL jest produktem pobocznym SIMKOLU. A bez znaczenia jak się spółki po drodze nazywają bo to dalej ci sami ludzie tworzą. Wczoraj godzina 21:56 Pan Królik Uszasty na discord zbierał informacje odnośnie parowozu. Bo robił poprawki. Ok 23 juz pokazywał propozycję co zrobił. Chłop w niedziele wieczorem robi parowóz a Ty bzdury piszesz o 30 minutach w tygodniu.
    7 points
  17. Modernizacja/zastąpienie starych scenariuszy JSON jest już zaplanowana.
    6 points
  18. Witam! Czy można dodać na nastawniach rolety w oknach? Na kostkowych pulpitach, jak świeci słońce słabo widać (Katowice, Zawiercie, Opoczno, Idzikowice}. Na fotce Zawiercie.
    6 points
  19. W następnym paczu podświetlenie pulpitu będzie bardziej rozproszone w górnej części, co powinno częściowo rozwiązać problem.
    6 points
  20. A nie jest to wyłącznie kwestia uprzedzeń? Mi (i pewnie wielu graczom) kompletnie nie przeszkadza jeżeli powstanie jeden odrębny serwer (i tak pewnie zastąpi jakiś mało używany, typu PL5). Ja bym się nawet ucieszył, gdyby był jakiś serwer (international) z klimatem '70. Ale jeżeli będzie to serwer bez ograniczeń (typu możliwe przejechanie S1, brak usuwania składów wzajemnie się blokujących czy po wyprawieniu na niepoprawny kierunek*), to ja chcę takiego serwera, chociażby po to aby spróbować czy jestem w stanie zagrać bez HUDa i nie doprowadzić do kolizji / sytuacji zagrożenia grając zarówno jako dyżurny jak i maszynista. Jedyne co budzi moje skrajne wątpliwości to wezwania o serwer dla tzw "elity" i zapowiedzi banów za błędy (typu wysłanie towara przed EIP) czy naginanie zasad (użycie SZ na wjazd na np. nieprawidłowy czy zajęty tor). * - rozumiem to tak, że skład musiałby przejąć gracz i w porozumieniu z dyżurnym** odstawić na tor prawidłowy / boczny / ew. kozioł. ** - w sumie rozwiązywanie problemów na zasadzie "gracze, radźcie sobie albo czekajcie do restartu" byłoby chyba tutaj najlepszą opcją
    5 points
  21. Serwery Pro to byłaby esencja forum elektrody, czyli więcej złego niż dobrego. Snobizm, buta i gnębienie.
    5 points
  22. My two cents... Bots are way too perfect drivers. They should make some random mistakes as we humans do. There is no legal room for improvement when your train is delayed, the best you can do is to keep the delay. Most of drivers (all bots) just ignore neutral sections which is borderline cheating for me. And remember, long neutral section on uphill track can easily make up some time which you can't compensate in any way. It's long time ago when I gave up on being punctual, I'm only trying to do my best without stressing about delays.
    5 points
  23. In my experiance most of the MP timetables are achievable without speeding, as long as the dispatchers are cooperating. If the dispatchers send you over a slower route, or over a slower switch it can already cause a few minutes delay in some sections. There are also a few mistakes in the timetable, and the bot dispatchers aren't always helpfull (understatement of the year). But as long as dispatch doesn't make a mess, you can be on time on most services, but as @jeroezie said, especially on some passenger trains the timetable is very tight and you really can't hang about. You almost have to drive like a maniac to be on time everywhere.
    5 points
  24. Postęp Kolego - to się nazywa, rozwój technologiczny. Powiem więcej, jeśli wyszukasz instrukcji do samochodów produkowanych w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku, to wyczytasz tam jak ustawiać rozrząd, a obecnie? Dowiesz się, że spożycie płynu hamulcowego może zagrażać Twojemu życiu lub zdrowiu. Tak też dzieje się w innych dziedzinach, automatyzacja, wyższa abstrakcja zarządzania urządzeniami...
    5 points
  25. No i jeszcze: Z ż – to gra może być pożądana.
    5 points
  26. Myślałem, że ten temat już "umrze". Dyskutowanie o wprowadzonych zmianach z kimś, kto nawet nie zajrzał do działu https://forum.simrail.eu/forum/129-simrail-changelog/ mija się z celem. Naprawdę rozumiem, że ktoś bardzo chce udowodnić swoje racje, ale warto mieć ku temu argumenty, a nie rzucać jedynie swoją opinią. Bo moja jest taka, że widzę progres i na pewno zapłacę za kolejny DLC, mimo tego, że nie wiem czy dostanę upragniony interfejs I/O - zwyczajnie rozumiem, że firma może mieć inne priorytety, które podyktowane są względami finansowymi, a jeśli produkt przestanie zarabiać, to nikt nie będzie dalej ciągnąć tego pro bono. Jest jak jest i to czy Ci się to podoba, czy też nie, niczego nie zmieni. Produkt na siebie zarabia i najwyraźniej użytkownicy cieszą się z czasu spędzanego z SR.
    5 points
  27. Hello valued SimRail community and especially developers, I am happy to follow the continuous progress in SimRail. As I work directly in railway track maintenance, I have a unique perspective on how rolling stock behaves on real infrastructure, both visually and acoustically. The current simulation lacks fundamental dynamic and acoustic elements that would push the game to a new level of realism from a train driver's perspective. 1. 📉 Driving Dynamics: From Tabletop to Real Track Trains constantly move dynamically in reality due to the unevenness and stiffness of various track sections. Here are specific areas that should be improved in the simulation: A) Dynamic Movement on Straight Track (Vertical and Horizontal) Reality: The ride is never perfectly smooth. The state of sleeper packing and unevenness (in the order of millimeters) cause the train to constantly oscillate vertically on a straight section. Furthermore, there is dynamic horizontal movement (side impacts), as the track gauge is not constant. Proposal: Implement random/semi-random vertical and horizontal movement of the cab, simulating these real unevennesses and variable track gauge. B) Effect of Centrifugal Force in Curves (Horizontal Pressure) Reality: When entering a curve, a significant centrifugal force causes the axles to push strongly against the outer rail. The vehicle tries to move out of the curve, resulting in a characteristic movement with a return (head sway) back to level. Proposal: Realistically simulate this pressure and the dynamic reaction of the bogie. C) Change in Structure Stiffness (Level Crossings and Bridges) Reality: Level crossings and bridges are structurally stiff (inflexible) compared to the flexible ballast bed. Proposal: Simulate the train "bouncing up" when approaching a rigid structure (level crossing, bridge) and subsequent "dropping down" back into the flexible ballast bed after the structure. Critique of Current Implementation: The current oscillation is too regular and mechanical, and the disproportionate "jumping" on turnouts is unrealistic. 2. 🎧 Acoustic Realism: Sounds Reacting to Environment and Material The current soundscape appears static and ignores the basic acoustic principles of the real environment. Improvements should include: A) Acoustic Echoes and Sound Reflection (Reverb) Reality: Sound reflects off fixed, nearby obstacles. Proposal: Implement dynamic sound reflection (reverb) depending on the surrounding environment: Tunnels: When entering a tunnel, the engine/running sound should reflect strongly off the walls. Bridges/Underpasses: Temporary amplification and change in sound when passing under a bridge (underpass). Noise Barriers: A characteristic sound reflection when driving closely next to long noise barriers. B) Change in Sound on Different Surfaces Reality: A change in the subgrade material has an immediate and significant effect on the loudness and type of sound. Proposal: Include specific sound profiles for: Steel Bridges: When driving onto a steel bridge, there should be a distinct and loud rattling/clattering, typical for driving on a metal structure. Level Crossings: When passing over a level crossing (asphalt/concrete), the sound should be accompanied by a characteristic swishing/hissing tone that arises from contact with the solid road surface. Conclusion and Call to Action I believe that the implementation of these fundamental principles of track dynamics and acoustics would dramatically improve immersion and the authenticity of the train driver's feeling. These details are crucial for a game that prides itself on realism. What do you think? Have you also noticed these simplifications? If you support this proposal and want a more realistic driving experience, please like this post and share your experiences in the comments! Help us draw the developers' attention to these key details! Thank you for your time, and see you on the track!
    4 points
  28. No to do kompletu - drugi ze scenariuszy z TLK Wigry, autorstwa @w.wojnar Relacja w drugą stronę, Suwałki - Kraków Gł. Scenariusz rozpoczyna się w Warszawie Wschodniej na peronie nr 3, gdzie oczekujemy około 3 minut na wjazd na tor nr 4 pociągu z Suwałk, który poprowadzimy do Krakowa. Tak jak poprzednio, folder ze scenariuszem rozpakowujemy w lokalizacji: ..\SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\3_Krakow\Scenarios\ Nie nadpisujemy poprzedniej wersji. W nowej wersji scenariusza: - Zmieniono sposób przejęcia składu w Wa-wie Wschodniej. Nie trzeba już wskakiwać w biegu do lokomotywy. Można spokojnie poczekać, aż pociąg się zatrzyma. - Lokomotywa przyjeżdża z radiem ustawionym na kanał R2. - Poprawiono wyświetlanie komunikatów w oknie chatu i w oknach powiadomień. - Zmieniono okoliczności wjazdu na stację Strzałki. - Nakłoniono kierownika pociągu, aby podawał komunikaty o gotowości do odjazdu w sposób bardziej urozmaicony 😉 - Dodano papierowy rozkład jazdy. Enjoy! I samych zielonych.. 🙂 11_Scenario_TLK_Suw_Krk_Fixed_Remastered.zip
    4 points
  29. Po pierwsze, jeśli chcesz mnie przekonać do td2 nieudolnie manipulując liczbami, to powiem szczerze, użycie argumentu, że gdzieś jest mniej graczy bo trzeba tam użyć głowy jest zwyczajnie obraźliwe - jeśli jesteś typowym graczem td2 to nie chcę mieć nic wspólnego z taką społecznością. Po drugie, widziałem grafikę td2 i darujmy sobie, nie ma nawet czego porównywać przy SR. Po trzecie, myślę, że sprowokowałeś mnie do tego by sprawdzić cały tabor, a następnie przesłać informacje do właścicieli marek z pytaniem czy darmowa gra ma licencje na korzystanie z tychże malowań - no chyba, że przyjmujemy z góry, że ktoś tu jest zwyczajnie nie w porządku. Po czwarte, ponownie wracam do Twojego komentarza dotyczącego osób wystawiających opinie - jesteś wyjątkowo nieuprzejmy i obraźliwy, to że się z kimś nie zgadzasz nie upoważnia Cię do ubliżania - no chyba, że jesteś "oskarkiem" i taka forma "per ty" jest dla Ciebie jak najbardziej właściwa. Po piąte, gdyby ten td2 miał się tak dobrze jak piszesz, to ludzie graliby w darmową grę, a nie wydawali pieniądze na SR - ot dosyć proste, nieprawdaż? No chyba, że chcesz mi zarzucić po raz kolejny głupotę. ps. Proszę by moderacja zwróciła uwagę na powyższą formę, regulamin mówi wprost, że nie wolno ubliżać innym, a o ile mi wiadomo "oskarek" to nie mniej, nie więcej tylko inwektywa.
    4 points
  30. Porównujesz ilość banów oraz to za co są wystawiane w SR do TD2? Zasadniczo, jest znacząca różnica 🙂
    4 points
  31. Skoro zajmie Ci to dwa tygodnie to zrób. Będziesz miał świetny symulator i co dwa tygodnie wydasz DLC z nowym taborem. Normalnie biznes życia!
    4 points
  32. Problem przy następnej aktualizacji powinien być poprawiony. Dziękuję wszystkim, którzy przesłali logi z zaistniałych sytuacji.
    4 points
  33. Poza tym jakby to robił gigant to tymbardziej by nie kupował nikt bo ceny za dlc byłyby zaporowe i jakby to wszystko zliczyć szło by to w grube tysiace jak np w TSW i przeciętnego gracza nie byłoby na to stać.
    4 points
  34. Coraz częściej się spotyka nadużywania sygnałów zastępczych przez graczy. Czy to przez brak umiejętności, trollowania, "przyspieszenia" wyprawianiu pociągów lub po prostu wysłanie w złym kierunku. Znaczna większość sytuacji jest bezzasadna, gdzie gracze na spokojnie mogli użyć sygnału zezwalającego. Aktualnie w Simrailu mamy już trochę rozwinięty podział banów: ogólny tryb dyżurnego tryb maszynisty komunikacja głosowa komunikacja tekstowa. Pojawiłaby się kolejna opcja, czyli ban na podawanie sygnałów zastępczy oraz przyszłościowo na rozkazy pisemne w trybie dyżurnego ruchu. Jest możliwość wyłączenia manewrów na serwerach to jeśli systemowo dałoby radę zablokować tylko dla konkretnych graczy jeżeli zostali wcześniej zgłoszeni. Oczywiście w zależności co dyżurny ruchu konkretnie zrobił dostałby odpowiednią karę. Przykład sytuacji: Dyżurny ze Starzyn puścił 2 pociągi po kolei na SZ do Sprowy, aby przyspieszyć ruch. Wiadomo, że jest to niedozwolone psując przy tym blokadę, bo po pierwszym pociągu nie da się wcisnąć KO powodują, że asystent wyrzuca gracza z serwera. Po otrzymaniu kary na tryb dyżurnego ruchu np. 3 dni dodatkowo zostałaby zablokowana możliwość podawania SZ na okres 2-3 miesięcy (długości blokad zostały podane przykładowo i mogą być inne), ale najważniejsze jest to, aby blokada na SZ była zdecydowanie dłuższa niż ogólny lub na tryb. Gracz dostał bana na SZ, co dalej? W momencie kiedy gracz spróbuje podać SZ na dowolnym serwerze (nawet testowym) to na pulpicie kostkowym nic się nie stanie, na urządzeniach komputerowych wywali błąd, że polecenie zostało odebrane - niemożliwe, a na czacie wyświetliłby się komunikat kolorem czerwonym tylko dla gracza, że ma zablokowaną możliwość podania SZ np. "Masz zablokowaną możliwość podawania sygnału zastępczego oraz rozkazu pisemnego". W skrócie, działałoby podobnie jak z komunikacją głosową. Czas tej blokady pojawiałby się w momencie wejścia do gry lub do trybu wieloosobowego w postaci okienka wraz z innymi aktywnymi blokadami (nigdy komunikatu o banie nie dostałem, więc nie wiem, w którym momencie się pojawia). W ten sposób ograniczy się bawienia się w sygnały zastępcze. Jeśli przyda się pomoc z jakimiś mini manewrami, bo ktoś się zablokował lub puścił pociąg na tor bez krawędzi peronowej to zajęłaby się tym inna osoba i tak w większości sytuacji pierwotni dyżurni uciekają.
    3 points
  35. Z ciekawości, ile takich banów czy kicków dostałeś za to, że maszynista musiał chwilę poczekać? Nawet jakby było tak jak piszesz, wystarczy sobie wejść na pusty serwer z botami, poświęcić pół h na poznanie danej stacji, w razie wątpliwości zapytać na forum czy discordzie i jak się już nauczy obsługi posterunku to wejść na serwer z innymi graczami. Ja tak robiłem i nic mi się nie stało, że nie grałem od razu na najbardziej obłożonym serwerze. Dlaczego mamy akceptować, że jedna leniwa osoba psuje rozgrywkę kilu czy kilkunastu graczom? Jest w jakiś sposób lepsza czy uprzywilejowana, bo nie poświęciła 30 minut na naukę obsługi danej stacji? Ile razy w trybie multiplayer musiałeś łączyć ED250? Ile była za to banów? Co to ma w ogóle wspólnego z tematem serwera PRO? Inna sprawa to HUD - nie rozumiem ludzi mających z nim jakieś problemy. Kto chce to sobie włączy, kto chce wyłączy, część pewnie gra tylko z niektórym włączonym pomocami. I kompletnie nie wiem czemu miałoby to się zmienić i czemu innym przeszkadza, że HUD ułatwia ludziom grę.
    3 points
  36. Proszę podać link do ankiety, którą przeprowadziłeś dla graczy, skoro twierdzisz, że większość osób nie chce tego serwera
    3 points
  37. Ludzie z forum elektrody to nie jest jakiś odrębny typ ludzi z osobnej planety, to są tacy sami pasjonaci, których denerwują amatorzy. Poświęcili na swoje hobby tak dużo czasu, że nie mają ochoty użerać się z "nowymi". Dokładnie to samo zjawisko widuje się okazjonalnie na tym forum (z takiej też potrzeby powstał ten temat), jak i w czacie gry. Odcinanie się od amatorów - pro serwerem, spowoduje dalsze zamykanie się we własnym kręgu, a gdy ktoś z amatorów stwierdzi, że już jest wystarczająco dobry by dołączyć - nie zostanie zaakceptowany w wąskim gronie i polecą masowe reporty za byle błąd wyszukany na siłę. Nie trzeba mieć już odpalonego Pro serwera by móc zdawać sobie sprawę, jak działa natura ludzka, plemiona, trudy bycia zaakceptowanym w kręgu społecznym, zazdrość, czy efekt Dunninga-Krugera. Uważam, że powinniśmy się wspólnie kisić w jednym kręgu, a nie robić osobny serwer dla elit, a plebs "niech sobie trolluje w swojej piaskownicy".
    3 points
  38. Cześć. jak pewnie wielu użytkowników, moim głównym głównym narzędziem w grze do komunikacji z dyżurnymi jest czat w grze. czasem podczas jazdy trzeba odpisać dyżurnemu co wiąże się z chwilowym brakiem kontroli nad prowadzonym pociągiem, a żeby ją odzyskać to po wysłaniu wiadomości trzeba kliknąć myszką gdzieś poza czatem. Co czasem utrudnia jak się zapomni i zamiast zbijać czuwak/shp to piszemy spacje na czacie a pociąg nam hamuje. niby pierdółka, ale podczas jazdy tak naprawdę rzadko kiedy ma się rękę na myszce żeby szybko zareagować. moja propozycja jest taka, aby po wysłaniu wiadomości na czasie klawiatura automatycznie wracała do obsługi pociągu, bez konieczności wykonania dodatkowego kliknięcia.
    3 points
  39. Jeśli taka zabawa będzie się kończyć wykluczeniem na minimum rok to jaki problem? Ważne by był system autoryzacyjny, gdzie usunięcie użytkownika z listy z automatu nie pozwala mu korzystać z serwera PRO. Wówczas nie byłoby banowania, a jedynie brak dostępu do jednego serwera -> w takim ujęciu serwer PRO jest nagrodą, a nie karą. I myślę, że na tym powinno się to opierać, czyli dawanie graczom szanującym zasady więcej zabawy. I to chyba trzeba podkreślić, nie traktujmy wydawcy, jak kogoś kto ma trzymać bat - ja wolę wydawcę, który ma dla mnie przysłowiową marchewkę (choć, jeśli mi wolno na odrobinę dowcipu, nie wiem co na to Królik).
    3 points
  40. I tutaj wychodzi moc multiplayera. TSW może mieć setki tras i lokomotyw i tysiące scenariuszy za 10000 plnów a i tak jest niewiele przed SimRailem jak się porówna ile są już na rynku i jaką mają moc przerobową i ile zewnętrznych deweloperów robi dla nich trasy. Podejrzewam, że dla SimRaila problem z podwykonawcami może wynikać ze skomplikowania tworzenia w tym środowisku. Założę się, że stworzenie "głupiej" stacji na której jest tylko możliwość zmiany toru jest kilkukrotnie bardziej skomplikowana niż stworzenie dużego węzła w TSW.
    3 points
  41. Odpaliłem sobie wczoraj SimRail i mam taki apel do Twórców - pięknie zrobiliście z różnymi opcjami odpalania lokomotywy i z wyborem pory roku zarówno Kraków jak i DLC z Łodzią, ale czy nie można by było zrobić to samo z najwcześniejszą trasą czyli Warszawa - Katowice? Mamy tylko pojedyncze (oficjalne) scenariusze. Nie ma np. jesieni z lokomotywą 4E. Apeluję więc o dodanie większej ilości różnych scenariuszy na całej trasie jak i różnych mniejszych z podobnymi opcjami wyboru co w DLC z Łodzią... Wielu graczy najpierw kupi samą podstawkę zanim dokupi DLC.... Gra naprawdę jest fajna, ale od paru lat takie właśnie pierdoły jak to i save strasznie zniechęcają do niej (jak ktoś nie chce grać na multiku). Wydaje mi się, że dołożenie paru(nastu) scenariuszy to nie jest jakiś wielki wysiłek czasowy. A opieranie się wyłącznie na społeczności w kwestii tworzenia też nie jest to końca dobre, moim zdaniem...
    3 points
  42. Trzeba przyznać, że TD2 nie jest grą dla każdego, ale właśnie to w niej jest wyjątkowe. To nie kolejny arcade, tylko symulator z prawdziwego zdarzenia, gdzie trzeba trochę czasu, żeby zrozumieć zasady i procedury – tak jak w prawdziwej pracy na kolei. Dzięki temu satysfakcja z opanowania wszystkiego jest naprawdę duża. Społeczność bywa wymagająca, ale wielu ludzi naprawdę chce pomóc i zależy im, żeby zachować realizm. Dla osób, które interesują się koleją i lubią się uczyć nowych rzeczy, to świetne doświadczenie – szczególnie że jest darmowe. Widać, że projekt tworzony jest z pasją
    3 points
  43. Proszę Państwa po dodaniu DLC Łódź 2 proponuje dokończenie , rozbudowanie obecnych tras kolejność przypadkowa . Dodanie edytora tras na pewno by przyspieszyło rozwój mapy i taboru , ale chyba na to się nie zanosi . Wiec fajnie jak by jakieś z tych tras wkrótce można było zobaczyć w grze życzę powodzenia . 1. Katowice - Gliwice 2. Katowice - Ostrawa - Tu gracze z Czech by się ucieszyli 3 .Myszków - Częstochowa 4. Katowice - Kraków 5. Sędziszów - Kielce 6. Czarnica - Kielce 7. Bełchów - Łowicz 8. Warszawa Wschodnia - Mińsk Mazowiecki 9. Sieradz - Kalisz
    3 points
  44. No właśnie. Wszyscy wypisują listy tras, całe linie... i co? Realne? Na kiedy? Kiblem i siódemką po Czechach? Dlatego bawią mnie takie "chcielibyście" i kpię sobie z tego trochę. Ten temat a zwłaszcza większość jego zawartości to w obecnych realiach czysty SF. Pisałem wcześniej. Super będzie jak wokół tego co jest uda się "podociągać" brakujące rzeczy. Średnica, Gliwice, "Wiedenka"... a nie litania nierealnych tras "bo chciałbym". Do tego optymalizacja, poprawki i tabor. To ewentualne zadania na najbliższe miesiące a nie wycieczki krajoznawcze czy inne mokre sny.
    3 points
  45. Moim zdaniem, po rozszerzeniu Łodzi w stronę Sieradza lub Piotrkowa Trybunalskiego świetnym kolejnym krokiem byłoby dodanie szlaku Piotrków Trybunalski – Częstochowa – Zawiercie. Dałoby to dwie pełne alternatywy na trasie Katowice – Warszawa: przez CMK albo przez Częstochowę. Do tego mocno kibicuję zaakceptowaniu dodatku łączącego Katowice z Gliwicami, bo wtedy sieć w regionie zaczęłaby ładnie się zamykać.
    3 points
  46. Nie możemy wszystkiego blokować ( manewry, rozłączanie sprzęgów , podawanie sygnału zastępczego , otwieranie drzwi w innych składach , itp ) . To psuje rozgrywkę innym graczom . Trzeba w opcji dyżurnego dodać opcje że dyżurny musi opisać powód podania sygnału zastępczego w komputerze ( za nie uzasadnione użycie sygnału 30 bana na dyżurki ) . Blokowanie wszystkiego nie jest dobrym rozwiązaniem trzeba dyżurnych dyscyplinować bo nie raz występuje potrzeba użycia sygnału zastępczego a jak to zablokujemy to będziemy musieli na Discordzie pisać a na reakcję będziemy czekali nie wiadomo ile czasu..
    3 points
  47. Bardzo profesjonalnie zrobiony scenariusz tego nie zobaczymy i nie usłyszymy w innych scenariuszach zrobionych przez Simrail . Dialogi , jakieś manewry innego składu w Pruszkowie ,inne realistyczne relacje pociągów których brakuje w multiplayer i w scenariuszach dodają uroku temu scenariuszowi . Fajnie jak by przed stacją Bełchów na ( Skierniewice Skierniewickie ) zrobić przejście na inny skład powrotny do Warszawy Zachodniej było by super . Sam pomysł puszczenia pociągu do Szczecina przez Skierniewice - mała rzecz a cieszy . Dobra robota !!!.
    3 points
  48. Ja nie jestem Tobą. Jestem starszy, mam dzieci, rodzinę, psa. Pracę zawodową, pracę naukową - całkiem sporo zajęć, a gry są dla mnie jedynie chwilami odprężenia. Natomiast, napisałem to nie dlatego, że jest to argumentem, tylko dlatego by podkreślić jak bardzo jest to nieistotne w kontekście regulaminu td2. Możesz zaklinać rzeczywistość, malować laurki - prawda jest taka, że albo ogarniasz regulamin oraz załączniki z nim związane, albo prędzej czy później łapiesz ban. Serio, mam ciekawsze rzeczy do czytania, a SR daje mi tą możliwość, że wystarczy mi wiki by nie mieć problemów z moderacją. I to jest ta różnica. Zatem, jak już chcesz argumentować "bo ja" to zastanów się, czy "ty" jesteś wymiernym wyznacznikiem, inaczej "godnym argumentem" w dyskusji, bo niestety, może się okazać, że jednak nie.
    3 points
  49. O matko bosko. Widać, że AI nigdy nie zajrzało na to forum, bo opinia tutaj jest wprost przeciwna 🙂 A to w ogóle ma tryb multi?
    3 points
  50. @Orzeł85A ale to tekst z Ai czy jakiejś encyklopedii? 🙂 No ja gram mocno w tą grę i napisałem jak jest, a nie laurkę od ai 🙂 Gra mi się podoba, ale akurat tam wierzę, że te modele można było zrobić - każdy przez 2 tyg. Ale to była ironia bo oczywiście w SimRail czy TSW poziom modeli jest 100 razy lepszy.
    3 points
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy