Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 07/05/25 in all areas
-
Steam Workshop for Lua scenarios is now available for betatesting. To participate please switch to "next" branch, and join this group: https://steamcommunity.com/groups/simrailworkshop Workshop upload tool is available through in-game "Editor" menu.18 points
-
Bardzo podoba mi się funkcja oznaczająca składy, które kończą trasę. Czy istnieje możliwość utworzenia analogicznego rozwiązania dla oznaczenia składów, które właśnie się pojawiły/są przed pierwszym posterunkiem/stacją na trasie?8 points
-
TABOR ED250: zmniejszone pogięcie blachy poszycia (brakujące w poprzedniej aktualizacji) Poprawiona charakterystyka kątowa źródeł reflektorów czołowych - lepszy zasięg i widoczność Poprawiona widoczność świateł czołowych i sygnałów końca pociągu z daleka Naprawiony błąd pozycji pokrętła wyboru kanału w radiotelefonach Radmor przy zmianie kanału z LUA (#4071) - 17.07 SCENERIA Wymiana wskaźników W6a i W6b na części trasy Zmiany budynków wokół toru doświadczalnego Dodanie eksperymentalnych świateł peronowych na odcinkach Grodzisk - Koluszki i Sędziszów-Kraków Główny o zwiększonym zasięgu widoczności - 17.07 DYŻURNY Naprawa problemu z ekranem przebiegów po wyjściu z poradnika #4065 - 17.07 SINGLEPLAYER Modernizacja scenariuszowego systemu pogodowego Modernizacja scenariuszy z DLC Cargo Pack Refactoring samouczków - bez wpływu na działanie Przyciemnianie świateł czołowych przez boty przy mijaniu pociągu gracza i dojeździe do peronu - 17.07 Możliwość podawania równoważnie przebiegów z kps i bl w LUA - 17.07 Poprawki działania readme dla scenariuszy - 17.07 Poprawka sporadycznie niedziałającego scenariusza TLK Katowice - Kraków - 17.07 POZOSTAŁE Dodana decyminuta do panelu rozkładu jazdy Symulacja obsługi W22 <T> na semaforach SBL HUD: fix prędkości wyjazdu na sygnał zastępczy na SBL Zmieniony efekt błyskania piorunów - 17.078 points
-
Ban za wprowadzanie składów niezgodne z priorytetami nie następuje za pierwszym razem i np. po przyznaniu się do błędu przez Dyżurnego podczas rozgrywki. To się musi powtarzać. Po co są PT? Tylko po to żeby sobie w papierkach widniały? Zacznijcie się stosować do priorytetów to nie będzie problemu, a jak już coś zrobicie po swojemu i wyjdzie klapa kompletna to walnijcie się w pierś i tyle. To nie ma być bezmyślne wyprawianie składów jak leci, a jeśli jakiś mechanik z towarowego ma pretensje, że stoi na PT to niech zmieni skład na Dziobaka, Dyżurnego nie powinno to obchodzić, że on chce sobie jechać i blokować szlak składom z wyższym priorytetem.7 points
-
Tor 3 i Tor 4 to są dwie osobne jednotorowe dwukierunkowe linie kolejowe (odpowiednio 160 i 186) stąd trzeba pytać o pozwolenie na wyprawienie po nich pociągów. Rozwiązanie niepraktyczne ale przepisowe. W przypadkach Kozłów-Sprowa czy Ząbkowice-DGHK jest inaczej gdyż w obu przypadkach są to dwutorowe linie kolejowe posiadające po jednym torze w każdym kierunku zasadniczym z możliwością także prowadzenia na nich ruchu po torze przeciwnym do zasadniczego, dlatego chcąc coś wysłać "po lewym" pyta się o zgode tak jak w przypadku lini jednotorowej dwukierunkowej.7 points
-
Jakie to ma znaczenie dla mechanika jadącego po konkretnym szlaku? Ważne, żeby otoczenie w pobliżu było dobrze odwzorowane, a to co pół kilometra, kilometr, dwa, trzy czy pięć nie ma aż takiego znaczenia. Ważne, żeby budynki były podobne, w podobnym układzie i co ważne były charakterystyczne budynki i obiekty dla danego miasta czy miasteczka. IMO, na cholewkę się skupiać na mniej ważnych elementach dla prowadzącego skład?7 points
-
Hello there! In my opinion the lighting of the signals in Simrail doesn´t seem right in my opinion. They look like they only display a colour without emitting a light, like seen in this video from real life in comparison to SimRail. I would like to see an improvement to the lighting of signals in SimRail. I think it would improve the driving ingame and the feeling. Cheers!7 points
-
No już dzieci koniec tej awantury. Priorytetów trzeba przestrzegać i po to jest EDR by z niego korzystać. To nie "gierka w ciuchcię" gdzie można puszczać jak leci tylko obowiązują tu jakieś zasady. Jak się zasad stosować nie chce to pozostaje tryb jednoosobowy lub serwer INT9. PL3 to najbardziej oblegany serwer i trzeba przestrzegać standardów by ruch w miarę płynnie szedł bo to publiczny serwer a nie prywatny folwark. Ban należy potraktować jako czas do refleksji nad swoim postępowaniem a nie na knucie jakiś pozwów zbiorowych czy planów "zniszczenia" firmy bo tu już komuś solidnie peron odjeżdża.6 points
-
6 points
-
6 points
-
Fajnie jak by składy spakowały się 5-10 minut wcześniej na bocznicach żebyś mówił objąć skład i przygotować się do jazdy i zgłaszasz gotowość i wjeżdżasz w peron .6 points
-
Trzeba powołać ekipę chętnych i wysłać, żeby policzyli latarnie, kwietniki, ławeczki i wiele innych duperel. Do tego na przykład sprawdzenie zgodności budy i łańcucha psa Kowalskich w trzecim domu od przejazdu kolejowego w Wągrach. 😉 Mechanik ma obserwować sygnały, szlak i najbliższe otoczenie szlaku, zerkać na mijane składy czy wszystko ok. Wystarczy tak jak pisze Grandal charakterystyczne obiekty plus układ budynków a na tip top to trzeba robić tor i "obok toru", stacje, urządzenia srk, sieć trakcyjną i inne stricte kolejowe rzeczy. Oczywiście im więcej dokładności w odwzorowaniu tym lepiej ale wdawanie się jeśli chodzi o dalsze otoczenie w szczegóły, które pozwolą na zadowolenie fanów pieszych wycieczek to gruba przesada.6 points
-
Przebieg zdarzenia: 17:18 - pociąg 412040 kontrolowany przez bota zbliża się do do semafora wjazdowego (PLANOWO) 17:20 - pociąg 412040 kontrolowany przez bota odjeżdża spod semafora wyjazdowego w kierunku podg. Starzyny (18 minut przed planowanym odjazdem) 17:21 - pociąg 412040 zostaje przejęty przez gracza алёша попович 17:30 - pociąg 3126 prowadzony przez Elite | Kaczy zbliża się do do semafora wjazdowego (8 minut opóźnienia) 17:32 - pociąg 3126 prowadzony przez Elite | Kaczy zbliża się do do semafora wyjazdowego (10 minut opóźnienia) 412040 w tym momencie znajduje się na wysokości wsi Stary Węgrzynów 17:38 - pociąg 3126 prowadzony przez Elite | Kaczy odjeżdża spod semafora wyjazdowego w kierunku podg. Starzyny (16 minut opóźnienia) 17:40 - pociąg 3126 prowadzony przez Elite | Kaczy wyjeżdża na szlak (18 minut opóźnienia) Jak widać zachowałeś się w sposób nieprawidłowy, więc ban jest jak najbardziej zasadny. Zignorowałeś PT pociągu 412040 i tym samym wyprawiłeś go przed EIP 3126 który posiada większy priorytet. Tak czy inaczej nie zachowałeś przewidzianej w rozkładzie kolejności wyprawiania pociągów.5 points
-
Czy mam rozumieć, że stosując te porównanie chcesz, aby również VD był karany, bo przecież wysłał TME przed EIE? Jeżeli wypuszczenie takowego składu przed czasem powoduje opóźnienie pociągu o wyższej kategorii to moderacja ma jak najbardziej prawo ingerować w takiej sytuacji. Sam gracz również ma prawo wytknąć takowy błąd po stronie dyżurnego ruchu. Chyba kolega nie do końca rozumie terminu symulatora w dziedzinie gier komputerowych. Pozwolę sobie przetoczyć. Symulator - rodzaj gry komputerowej, którego celem jest wierne odwzorowanie wrażeń i doświadczeń z codziennego życia. Czyli sugerując się definicją, Simrail ma za zadanie symulowanie codziennych sytuacji ruchowych wraz z przepisami obowiązującymi na sieci PKP PLK. Taborowo częściowo. Lecz w przypadku odwzorowania samych wydarzeń na spokojnie dałoby radę. BA! Nawet powstał scenariusz poświęcony katastrofie pod Szczekocinami. Gorąco polecam. Logi co innego wskazują. Zrzuty mapy również. 412020 mógł być trzymany bez problemu na dowolnym torze głównym dodatkowym do czasu przejazdu 3126 przez Kozłów i zrobienia dojścia do Sprowy. DR postąpił inaczej i jaki tego efekt? Przerwa na jedynie tryb DR na okres doby. Myślę że to nie wymaga większego komentarza. Ręce opadają.5 points
-
No cóż, jest w wakacje jak jest... Jak słyszę jakiegoś gamonia co sieje zamęt na radiu to zgłaszam i wyciszam. G... mnie obchodzi, że się z nim za chwilkę nie skontaktuję na głosowym, ani on ze mną. Na sygnalizatorach polegam, a reszta zależy od ludzi. Jeśli zaś na nastawni, na naszym serwerze dyżurny wali elaboraty po angielsku, niemiecku, ukraińsku, chińsku czy jeszcze inaczej, jeśli rozumiem co mówi (angielski, trochę niemiecki i rosyjski) to odpowiadam, ale w naszym języku. Nie interesuje mnie, że on już tego nie rozumie. To serwery PL, a nie innych krajów.5 points
-
5 points
-
Koluszki i Skierniewice i generalnie cały Sim Rail są zrobione tak, że z kabiny (główne miejsce bytowania gatunku zwanego "Mechanikami") elektrowozu czy też EZT raczej nie powie się, że coś jest zrobione na odwal się. Jeśli zaś masz ochotę na każdej stacji robić dłuższe wycieczki, to pewnie sporo kwiatków znajdziesz.5 points
-
Również proszę administrację o zamknięcie tematu. Samemu założycielowi tego wątku blokada kończy się za około 5 godzin. Więcej szumu, niż jest to warte. Tak będzie lepiej, bo ta jałowa dyskusja do niczego nie prowadzi4 points
-
Do pierwszego: AI to AI, a człowiek powinien myśleć. Do drugiego: Jak masz możliwości to nic nie stoi na przeszkodzie, ale dalej bierzesz za swoje decyzje w grze odpowiedzialność. Za takie działanie nie dostaniesz bana. Do drugiego część II: "wara komukolwiek"... Chyba trochę (nawet nie tak trochę) cię ponosi. Co do symulatora, a nie rzeczywistości to wchodzi tu w grę pewna rzecz. Rozwalanie rozgrywki, które działa wg. pewnych reguł. To nie jest "Wolność Tomku w swoim domku" bo nie jesteś w rozgrywce sam. Jeśli tego nie rozumiesz to nie wiem kto tu ma daleko do orzeszka. Odpalisz sobie scenariusz to rób sobie w nim co chcesz, możesz nawet całą trasę tyłem przejechać jak masz takie fantazje, ale tryb wieloosobowy to nie piaskownica dla jednej osoby. Na sam koniec... Mam wrażenie, że robisz z siebie wielce pokrzywdzonego i walczącego z systemem zła w jedynie słusznej sprawie. Za stary jestem, żeby nie zauważyć, że występuje tu myślenie "płacę to ma być tak jak chcę, a jeśli nie to wszystkim wam pokaże moje zdanie". Błędnie obrana droga delikatnie rzecz ujmując.4 points
-
I słusznie kolego. Zignorowałeś pracę Pana Królika Uszastego i puściłeś przed czasem towar. Czyli po to towar miał PT w Kozłowie żeby nawet opóźniony KACZY miał przelot. Puściłeś towarek 16 minut przed czasem. Więc przeprosiny dla Panów Moderatorów;) http://api1.aws.simrail.eu:8092/?serverCode=pl3&stationId=1917 https://simrail.ovh/players/logsm/pl3/2025-08-03T17:254 points
-
Sezon wakacyjny przyniósł znaczny wzrost liczby użytkowników na serwerze. Zjawisko zrozumiałe, ale wiążące się z poważnymi utrudnieniami dla osób grających regularnie, często od lat. Główne problemy: Nadmierny hałas i brak kultury osobistej (szczególnie na radiu) wśród najmłodszych użytkowników. Ich liczba wzrosła, a brak moderacji powoduje chaos, zmniejszający komfort gry innym. Brak dostępnych nastawni i pociągów. Ulubione lokalizacje są natychmiast zajmowane, a dostępne pozostają "ogryzki" – relacje krótkie i mało atrakcyjne. Powodem jest m.in. zbyt mała liczba aktywnych elementów infrastruktury w grze. Nieadekwatna reakcja deweloperów. Odpowiedź typu „są inne serwery” nie rozwiązuje problemu, gdyż społeczność skupia się głównie na jednym, znanym serwerze – to on żyje i integruje graczy. Nadmierna liczba graczy niepolskojęzycznych, którzy nie integrują się z lokalną społecznością. Ich obecność na polskim serwerze nie jest problemem samym w sobie, ale brak wspólnego języka komunikacji tworzy bariery i obniża jakość współpracy. Propozycje rozwiązań: Rozszerzenie sieci kolejowej o nowe obszary i nastawnie. To najważniejszy krok w kierunku poprawy płynności rozgrywki i odciążenia zatłoczonych elementów. Uruchomienie nieaktywnych dotąd nastawni. Infrastruktura już istnieje – potrzebne jest tylko aktywowanie funkcji. Ograniczenie liczby graczy na serwerze lub wprowadzenie filtrów wiekowych / poziomu doświadczenia. Lepsza moderacja komunikacji głosowej, np. poprzez system zgłoszeń i tymczasowe wyciszenia. Lepsza komunikacja z użytkownikami poza Discordem – np. poprzez regularne aktualizacje na stronie lub w grze.4 points
-
Zbrzydnie Ci po trzecim razie 😆 Ale wszystko co dotyczy jazdy powinno być odwzorowane prawidłowo. W końcu o to tu chyba chodzi.4 points
-
Podnosisz dwa pantografy i przejeżdżasz. Tu chodzi o uniknięcie szarpnięcia gdy będzie spora różnica napięcia pomiędzy sekcjami, bo można się rozerwać. Często można przejechać i nawet nie zauważyć różnicy. Co nie zmienia tego, że jak na symulator kolejowy przystało dobrze by było wspominieć o konieczności zejścia z poboru w samouczku. Ale to nie jest jedyna olana kwestia, o hamowaniu kontrolnym też wspominałem już dawno.4 points
-
Spokojnie 200A można brać 😉Nie pochwalam ale jak chycą hamulce a liczyłeś że popchnie to jakoś trzeba się ratować;) No i gdyby izolator strzelił to leżysz bo nawet na haslerze sprawdzą czy miałeś zapięte układy lub na oporach. Ja sobie śmigam w SR z tymi jazdami z i bez ale czasem nawet pod shiftem z (-) w niektórych lokach strasznie powoli zrzuca na 0.Pomaga czasem zrzucanie samym (-) żeby mechanizm kroczący zaczął już schodzić i wtedy pociągnąć z shiftem (-) Ale fajnie by było jakieś pkt na tym zdobywać jeśli ktoś chce wychodzić na wyższy poziom symulacji prowadzenia pociągu4 points
-
4 points
-
yap they could solve that better like a tutorial or something 😄 hope that the test track in simrail get a tutorial for dispatching soon would be perfect for it 🙂 1 signalbox is the tutorial player and the other one on the otherside is a AI dispatcher4 points
-
100% agree. We need more than just a handful of scenarios, though the elephant in the room remains getting the save game into a state where it can be relied upon. In the long term, signaller mode in single player would be invaluable as an aid to train on the more complex signalboxes, before joining a MP server.4 points
-
W czasie gry klawisz F6 jak nie masz w lewy górnym rogu samouczka widocznego skrótu. Nie możesz zagrać w SIMRAIL zanim zaakceptujesz EULA SIMRAIL na STEAM. To Twój problem że klikasz AKCEPTUJĘ bez czytania zawartości. Byś się zdziwił co do wieku. Przypuszczam że polemizujesz z ludźmi w swoim wieku. Dziecko by dawno zrozumiało że zrobiło źle. Klawisz TAB w czasie gry i tam jest ikonka do raportowania złych zachowań Patologia to wysyłanie towarowego przed pendolino mimo że mial stać jeszcze 16 minut. Ty nadal nie widzisz że swoim złym ruchem psujesz komuś zabawę grę? Sam jesteś na tym serwerze? Tylko Ty sie liczysz? Nie umiesz w zespole grać to na single player zapraszam. Zgadzać sie nie musisz. Możesz pikietę nawet pod Simkolem zrobić. Jedynie co musisz to przestrzegać zasad:)))) Zostałeś potraktowany prawidłowo. Nadal mimo że dostałeś dowody Twojej winy na stół, nadal uważasz że jesteś pokrzywdzony? Masz screeny że widac czarno na białym jak bez PT puszczasz towarek przed kaczego. Wypadało by zamilczeć jak już przeprosić nie potrafisz.3 points
-
Jako użytkownik, który dostał bana już 8 razy w tej grze to śmiem się wypowiedzieć, że... To co widzę to czyste dno. Nikt się nad tobą nie znęca, a moderator, o którym wspominasz jest bezstronny i kiedy nasza ekipa coś zawali to mówi nam to jawnie i konkretnie. Są pewne rzeczy, w których da się z tobą zgodzić, aczkolwiek 3/4 tego co gadasz to są bujdy na resorach. Sam osobiście robiłem spore cyrki na oficjalu o niektóre bany - czasami miałem rację, czasami nie, ale z jakiegoś powodu kiedy faktycznie ban mi się należał to stuliłem w końcu buśkę i czekałem na termin unbana, jak cywilizowany homo sapiens. W życiu nie zrobiłem tak potężnego wała, żeby powoływać cały dev team z powodu bloka. Nasza ekipa ma to do siebie, że umiemy... uwaga, słowo klucz: odpowiedzieć ogniem, ale nie mamy w zwyczaju atakować jako pierwsi. Screeny z nieoficjalnego discorda nic nie wnoszą, bo są wyrwane z kontekstu, a mongolskie teorie jakoś mnie nie przekonują. Sam zapracowałeś na wylot - celowe utrudnianie gry i przyznawanie się do tego samo w sobie prosi się o interwencję. A co do "kółka wzajemnej adoracji" jakie mamy... Elita to grono z potężnym stażem (sięgającym playtestów), mamy na koncie kilka udanych wydarzeń, stąd jesteśmy rozpoznawalni. Jeżeli komuś nasza grupa przeszkadza to niech po prostu do nas nie skacze, by nam dopiec tylko niech po prostu omija. Traktujemy wszystkich tak, jak sami jesteśmy traktowani. Ode mnie tyle. Miłej nocki, dzionka i etc. EDIT: Wypowiedź kierowana głównie w kierunku IDDE KsaweryPL3 points
-
Nawet, jeśli ma, to co w związku z tym? Miał prawo zgłosić (a to, czy zrobił to już wiedzą moderatorzy) To może inaczej. Od tego są moderatorzy, administratorzy i inny 'orzy, żeby pilnować porządku w danej grze, na podstawie regulaminu (w SimRailu również istnieje - pomijam w tym momencie jego konstrukcje, bo nie o tym temat), Tak, to jest gra i ma za zadanie sprawiać przyjemność, ale jedną ze składni tej przyjemności, są zasady, do których wypada stosować się (Nie napiszę muszą, bo osobiście nikt nic nie musi, ale wiadomo - konsekwencje). Jeśli nie byłoby egzekucji ustalonych zasad to doświadczalibyśmy tzw. "wolnej amerykanki", co już z przyjemnością ma niewiele wspólnego, więc i samo granie mija się wtedy z celem, prawda? No i też nie do końca! Doświadczałem sytuacji, gdzie gracz po kulturalnym spytaniu się moderacji o powód i długość blokady, dostał odpowiedź (to były chyba jeszcze czasy, gdzie nie wyświetlał się czas bana). Nie jest idealnie, ale krytycznie też nie. 25 lat więzienia, albo 100 złotych grzywny. Mógłbym tutaj wiele na ten temat napisać. I słowa aprobaty, ale i słowa krytyki. Napiszę tylko tak: W sprawie blokad, było gorzej - o wiele gorzej! Od dłuższego czasu zostało wiele w tym temacie zrobione na lepsze (nie jest idealnie). Na prywatną krucjatę zawsze masz Pan czas i prawo, a to czy warto, czy nie to już kwestia dyskusyjna (jednak tak między bogiem, a prawdą, nie brzmi to troszeczkę groteskowo?) PS: Swoją drogą, robić aferę o 24 godzinną blokadę? Rozumiem miesiąc, dwa, ale DOBA? I podobno (jak to zostało stwierdzone wyżej) rozdają tę grę za darmo, ktoś wie, gdzie? Bo ja płaciłem, wiele wiele innych osób również, a chcę w przyszłości dostać coś za darmo, a co! (Niech żyje socjalizm!) PS2: I tak, Szanowny kolega może korzystać z produktu, za który zapłacił. Jeśli łamie regulamin gry wieloosobowej, może korzystać tylko z pewnej części tegoż produktu, ale to już na własne życzenie i wyżej napisałem, dlaczego3 points
-
Jak by to Panu Szanownemu powiedzieć... Prawnik tutaj nie ma żadnej mocy sprawczej. Proszę zapytać się moderatorów (czy tam administracja, jedna cholera) na Discordzie i postarać się wyjaśnić sytuację. I nie dostaje się blokady za to, że jakiś gracz jechał pociągiem, albo musiał poczekać3 points
-
Z tym discordem to prawda. Nie mam obowiązku być jego entuzjastą bo i nie jestem. Jest forum i to jest miejsce do komunikacji. Obustronnej. Skoro jest to i to, to te same treści powinny być i tu i tu.3 points
-
Jest jedno małe "ale". SimKol nie może sobie pozwolić na coś co będzie trąciło kolejową myszką w kwestii kolejowej. Później ktoś nowy wejdzie i będzie robił aferę, że jakaś trasa odbiega od (w miarę) realizmu i co ten pro SimKol odwala. Tu nie chodzi o optymalizację, grafikę i tego typu sprawy, a powiązanie z realizmem. Tłumaczenie, że trasa jest od społeczności może nie zadziałać, a SimKol jako firma działająca na rynku pro nie chce takich akcji. Chyba, że trasy od społeczności będą weryfikowane i odrzucane do momentu kiedy nie osiągną odpowiedniego poziomu. Wtedy akceptacja i wdrożenie do SimRail. Ktoś musi dostać jednak odpowiednie narzędzia do budowania trasy. Jeden dostanie, a "sebiks" nie i znów awantura. To wszystko jest mało prawdopodobne.3 points
-
Polowanie na nastawnie? Albo na pociągi? To i ja Ci odpowiem - są do wyboru też inne serwery, gdzie absolutnie nie musisz na nic polować. Ale nie, chciałbyś zapewne, aby Twoja ulubiona nastawnia albo pociąg czekały na Ciebie w nieskończoność, aż raczysz Waść Pan wejść i zagrać. Usiądź spokojnie i poczekaj, aż ktoś ustąpi miejsca, to nie takie trudne. Co do "skrzeczących małolatów" - zupełnie nie rozumiem, w czym Ci to przeszkadza. W przestrzeni publicznej też masz z tym problem? Bo na to wygląda... Na koniec - nie wiem, skąd masz informacje, że twórcy spoczywają na laurach. Może masz jakieś tajemne dojścia do tego, co robią? Bo z informacji ogólnodostępnych wynika zupełnie coś innego. No ale może się mylę...3 points
-
3 points
-
Tutaj macie ciekawą dyskusję: https://forum.modelarstwo.info/threads/autokuszeta-pkp.28105/page-5#post-8445533 points
-
Przedstawiam mój trzeci scenariusz pod SimRail: Mamy do dyspozycji 3 trasy z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego, Żyrardowa lub Skierniewic oraz trasę powrotną. Na każdej z tych stacji docelowych po zjechaniu w tory postojowe jest pytanie czy chcemy wykonać dodatkowe prace na stacji - pomóc innemu składowi, zabrać ludzi z innego przystanku lub wykonać własny oblot. Scenariusz ma wbudowane kilka "większych" wydarzeń losowych i to gracz może za każdym razem decydować jak chce pojechać (opis w sekcji Dodatkowe opcje). Można grać w trybie losowym i czekać na niespodziewane lub wyłączyć zdarzenia losowe jeżeli chcemy pojeździć płynnie. Jest też 3 opcja kiedy chcemy wybrać konkretne zdarzenie (konkretny przejazd) dla własnej przyjemności. Aktualna wersja scenariusza: Wersja: 1.1.0 Data aktualizacji: 2025.06.16 Instalacja Należy pobrać spakowany folder o nazwie 44_patwrobel.7z i wypakować go do głównego folderu scenariuszy gry SimRail: ..\SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\ Pobierz Najnowsza wersja dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z Etap startowy scenariusza Każda misja została podzielona na etapy, aby była możliwość grania fragmentami - dokończenia gry od pewnego miejsca. Po każdym uruchomieniu scenariusza użytkownik zostanie poproszony o wybór etapu - są one ułożone po kolei. Możemy zacząć grę od dowolnego etapu i grać do końca. Symulacja Scenariusze zawierają liczny ruch AI oraz zdarzenia losowe (w tym wygaszenia semaforów, uszkodzenia przejazdów, sygnały zastęcze, jazda lewym torem, itp.) Pogoda i pora dnia Każdorazowo gra prosi na starcie o określenie pogody (pora roku) oraz pory dnia. Mamy do dyspozycji: Pogowa (poda roku): Deszczowa (Wiosna) Słoneczna (Lato) Mglista (Jesień) Śnieżna (Zima) Pora dnia: ★ Uruchom scenariusz z domyślną godziną ★ Lista godzin co 2h od 3:00 do 23:00 Misja 3 - Sprinter KM - RE1 Tabor: 2xEN76 - Elf Kanał startowy: 2 Opis: Rozpoczynamy na peronie p.o. Warszawa Powiśle. Przejmujemy pociąg 91836 relacji Grodzisk Mazowiecki - Warszawa Wschodnia (1xELF). Po dojechaniu do stacji Warszawa Wschodnia zjeżdżamy w tory postojowe i łączymy się z drugim EZT. Po połączeniu składu jedziemy jako pociąg przyśpieszony RE1 19152 jednej z 3 wybranych relacji: UWAGA: Przystanki Powiśle i Stadion nie są obsługiwane więc nie otwieramy drzwi Trasy: W-wa Wschodnia - Grodzisk Mazowiecki - W-wa Wschodnia W-wa Wschodnia - Żyrardów - W-wa Wschodnia W-wa Wschodnia - Skierniewice - W-wa Wschodnia W-wa Wschodnia - Grodzisk Mazowiecki - W-wa Wschodnia: Przebieg: Do stacji Pruszków: pociąg przyśpieszony z zatrzymaniem: Wschodnia / Centralna / Zachodnia Od stacji Pruszków: zatrzymanie na każdym przystanku osobowym Etapy: Warszawa Powiśle (Początek) Warszawa Wschodnia (Tor postojowy) Warszawa Zachodnia (Wyjazd) Grodzisk Mazowiecki (Tor postojowy) Józefinów (Pod wjazdem) W-wa Wschodnia - Żyrardów - W-wa Wschodnia: Przebieg: Do stacji Grodzisk Mazowiecki: pociąg przyśpieszony z zatrzymaniem: Wschodnia / Centralna / Zachodnia Od stacji Grodzisk Mazowiecki: zatrzymanie na każdym przystanku osobowym Etapy: Warszawa Powiśle (Początek) Warszawa Wschodnia (Tor postojowy) Warszawa Zachodnia (Wyjazd) Grodzisk Mazowiecki (Wjazd od Warszawy) Żyrardów (Tor postojowy) Józefinów (Pod wjazdem) W-wa Wschodnia - Skierniewice - W-wa Wschodnia: Przebieg: Do stacji Grodzisk Mazowiecki: pociąg przyśpieszony z zatrzymaniem: Wschodnia / Centralna / Zachodnia Od stacji Grodzisk Mazowiecki: zatrzymanie na każdym przystanku osobowym Etapy: Warszawa Powiśle (Początek) Warszawa Wschodnia (Tor postojowy) Warszawa Zachodnia (Wyjazd) Grodzisk Mazowiecki (Wjazd od Warszawy) Żyrardów (Wjazd od Warszawy) Skierniewice (Tor postojowy) Żyrardów (Wjazd od Skierniewic) Józefinów (Pod wjazdem) Manewry: Na każdej stacji docelowej (Grodzisk Maz. / Żyrardów / Skierniewice) gracz po zjechaniu w tory postojowe będzie zapytany czy chce wykonać dodatkowe prace na stacji. Dla każdej z tych 3 stacji jest różne zadanie do wykonania. Pytanie o manewry jest zawsze - niezależnie od konfiguracji opcji "Proszę wybrać konfigurację wydarzeń losowych" (opis niżej) Manewry na st. Grodzisk Mazowiecki determinują inny wyjazd ze stacji Dodatkowe opcje: W scenariuszu jest dodatkowe pytanie: Proszę wybrać konfigurację wydarzeń losowych Opis W misji zaszyte są "większe" zdarzenia losowe - gracz może mieć wpływ na ich przebieg. Chodzi tu o zamknięcie toru, jazdę lewym torem lub dodatkowe manewry. Dlatego na początku misji gracz zostanie poproszony o wybranie jednej z 3 opcji: Możliwe opcje do wyboru: ★ Wydarzenia losowane zgodnie ze scenariuszem ★ Zdarzenia losują się zgodnie z przyjętym prawdopodobieństwem. Jazda bez wydarzeń losowych Brak wydarzeń - czysta jazda bez większysz wydarzeń. Gracz decyduje przy kazdym zdarzeniu Przy każdym zdarzeniu gracz zostanie poproszony o wskazanie, który scenariusz wybiera dla najbliższej sytuacji. Niezależnie od tych "większych" wydarzeń po drodze są losowane mniejsze zdarzenia - jak brak wjazdu / wyjazdu, inny tor przejazdu na stacji, czy nie działający TOP. Łączenie ELFów: Podjeżdżamy i uderzamy z niską prędkością (ok 3km/h) o sprzęg drugiego EZT Wychodzimy z kabiny i podchodzimy do pierwszych drzwi drugiego EZT Włączamy baterię (zielona klapka przy drzwiach na zewnątrz) Wchodzimy do kabiny i przełączamy aktywację kabiny na: Aktywacja ostatniej kabiny w trakcji wilokrotnej Wracamy do pierwszego EZT i przełączamy aktywację kabiny na: Aktywacja pierwszej kabiny w trakcji wilokrotnej Odhamowujemy (Odblokowanie przewodu głównego) UWAGA: ważne aby w drugiej EZT zadajnik jazdy był na środku (nie może być w pozycji hamowania)3 points
-
3 points
-
That is a nice detail. Especially since multiplayer does not have a lot of passengers.3 points
-
Witam, podobny wątek, sprzed około dwóch lat znajduje się w Archiwum forum Mogę teraz odpowiedzieć twierdząco: tak, używam. W dwa dni stworzyłem i przetestowałem taki oto Panel sterowniczy na tablecie: Symulator na dzień dzisiejszy nie obsługuje udostępniania danych zwrotnych o stanie pojazdu, więc komunikacja przebiega w jedną stronę, z apki na tablecie do komputera. Po prostu rozwiązanie to zastępuje używanie klawiatury. Jak dla mnie taki sposób obsługi pojazdów w symulatorze jest dużo przyjemniejszy, prostszy od budowania fizycznych pulpitów i wreszcie nie muszę się zastanawiać jaki klawisz czy ich kombinacja odpowiada za daną akcję. Elementy sterujące (przyciski, przełączniki) oraz elementy opisowe i dekoracyjne ułożyłem sobie w sposób intuicyjny i przejrzysty (w moim odczuciu). Poza testami działania przejechałem z użyciem mojego dzieła kilkanaście godzin. Projekt jest zrobiony pod Pendolino, tj. poza tłem z tym pociągiem odwzorowałem tam, oczywiście w sposób uproszczony umiejscowienie elementów sterujących w kabinie Pendolino. Górny rząd dużych, okrągłych przycisków to w większości widoki kamer, reszta jest podzielona na opisane grupy i zaopatrzona w sugestywne (moim zdaniem) ikonki. Jak widać nie dorobiłem jeszcze sterowania pantografami, ale nie wiem czy warto. Nie miałem jeszcze na żadnej trasie przypadku, że wymagane było opuszczenie pantografów. Podsumowując, kupiłem apkę (początkowo pod Farming Simulator 22 i 25), zarejestrowałem się w społeczności użytkowników SimDashbord, wykonałem powyższe dzieło, przesłałem do akceptacji. Jest już dostępne do pobrania z repozytorium społeczności, jeśli ktoś będzie miał takie życzenie 😉3 points
-
Hi, I'm sorry if this will come off as rude. I understand that programming is an incredibly long and delicate process, which takes huge amounts of time and care. But. It's been more than two years since I joined the SimRail community; one of the key aspects that sold me the game was the possibility to operate a mechanical signalbox while some steam trains are running outside. I understand why lever frames aren't ready yet. I'm fine with that. However... Would it be possible to actually see what has been made? To know what is missing? Is it 3D modelling? Programming? Sounds? Bugs? Glitches? Missing documentation? Issues to integrate it with SimRail game/internal mechanics? Since many of us paid upfront for an unfinished game and it's been more than two years now, could we please get more details about this? Maybe some screens of what has been done, what has been tried and failed, and, in general, what's going on? Thanks 😅3 points
-
Pobawiłem się chwilę i mam wejście do zadajnika mocy Dragon2. Oczywiście zamiast suwaka na ekranie można użyć czego się chce np. fizycznej wajchy na fizycznym pulpicie pod arduino czy coś. Wszystko opiera się na manipulacji zmiennych w pamięci. Oto kod python: https://pastecode.io/s/g84vtnkf3 points
-
3 points
-
3 points
-
Post z 2023, wtedy tej kamery jeszcze nie było. Poza tym ta kamera jest zdecydowanie za nisko i pokazuje w większości niebo zaciemniając pozostałe obiekty. Do niczego sie nie nadaje - zgłaszałem już propozycje poprawy, ale twórcy stwierdzili że to nie jest kamera perspektywy maszynisty tylko widoku na sprzęgi. Na dzisiaj kamera 2 z ręcznym obróceniem (lewym przyciskiem myszy) spełnia mój postulat o kamerze z szyby, ale na zewnątrz lokomotywy. EDIT: Taka ciekawostka jeszcze, cały mój interfejs graficzny który pokazałem w poprzednich postach poszedł do kosza. Teraz mam szkielet gui rysowany jest w canvas, a komunikacja odbywa się przez websocket, co jest dużo szybsze.3 points
-
STOCK ED250: straightened walls of chassis (missing in the last update) Fixed angular characteristic of light source of headlights - better range and visibility Better visibility of headlights and tail lights from far away Fixed desynchronization of channel selector in Radmor device's when changing a radio channel in LUA (#4071) - 17.07 SCENERY Exchange of W6a and W6b indicators on part of the map Changes in buildings around test track Added experimental platforms' lights with enhanced range at Grodzisk Mazowiecki-Koluszki and Sędziszów-Kraków Główny - 17.07 DISPATCHER Fixed problem with clicking on screens after using a tutorial (#4065) - 17.07 SINGLEPLAYER Update of scenarios weather system Update of missions from DLC Cargo Pack Refactoring of tutorial - without visible changes for users Lights' dimming by bots when passing a player's train or entering platforms - 17.07 Added possibility to use routes with both "kps" and "bl" suffixes - 17.07 Fixes of readme for scenarios - 17.07 Fix of occasionally broken scenario TLK Katowice - Kraków - 17.07 OTHER Added decyminute (0,1 of min) visible in timetable GUI panel Preliminary simulation of W22 indicator <T> on ABS Signals HUD: fixed speed of exit on substitute signal to ABS Changed lightning effect - 17.073 points
-
PL: Wszystkie serwery zostały przeniesione na nowocześniejsze maszyny które powinny umożliwić płynniejszą rozgrywkę. Testowo serwery PL3,PL5,DE3,FR1,CZ1,INT2,INT5,INT6 posiadają teraz pełną mapę dostępną w grze (baza + DLC). EN: All servers have been moved to more modern machines, which should enable smoother gameplay. As a test, the PL3,PL5,DE3,FR1,CZ1,INT2,INT5,INT6 servers now have the full map (base + DLC) available in the game.3 points
-
Propozycja trybu dyżurnego ruchu dla pojedynczego gracza padła już wielokrotnie. Twórcy jednoznacznie wypowiadają się, że nie jest to możliwe. A szkoda, bo moim zdaniem byłby to gamechanger dla tego projektu i dla mnie osobiście spełnienie marzeń o implementacji starej aplikacji Kolejarz w 3D. Budowa posterunku to nieporównywalnie mniej pracy niż jakiejkolwiek realnej trasy. To tylko kilka kilometrów kwadratowych terenu i potencjalna możliwość wydawania dużej ilości DLC w szybkim czasie. Do tego możliwości manewrów i scenariuszy które w trybie multi pewnie nie będą nigdy możliwe. Szkoda 😞3 points
-
3 points
-
Dokładnie tak jak @KIEROWNIK pisze. Korzystanie ze stron zewnętrznych żeby zobaczyć który skład zaczyna bieg nie jest komfortowe wystarczy , nawet dodać ikonę jak przy tych które kończą bieg. Zapewne deweloperzy chcą maksymalnego realizmu gdzie dany skład już jedzie z jakiejś stacji (której nie ma jeszcze wdrożonej) a my go po drodze przejmujemy ale faktycznie byłoby ciekawiej gdyby takie składy zaczynały na bocznicach i trzeba by zgłaszać gotowość. Tak samo jak się kończy dany odcinek w multi ( i w singlu też) i gra urywa dosłownie jazdę wyświetlając koniec przejazdu/scenariusza to słabo wygląda. Brakuje możliwości całkowitego zakończenia samemu biegu pociągu (odstawienie na bocznicę albo chociaż żeby dany przejazd kończył się na ostatnim możliwym postoju z informacją w stylu: "Koniec pracy lub Zmiana maszynisty".2 points