Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/01/25 in all areas

  1. Cześć wszystkim! Zgodnie z obietnicą - krakowskie scenariusze doczekały się modernizacji! Nowe menu, wybory taborowe, pogoda, zmiany czasu oraz powiadomienia o wymaganym użyciu ZEWa. Trochę tego jest, a wiem że sporo osób wyrażało chęć potestowania - dlatego oddaję wam tą paczuszkę! Baaardzo będę wdzięczny za wszelkie znalezione błędy (szczególnie te uniemożliwiające ukończenie scenariuszy) oraz za ewentualne sugestie czy coś jeszcze należałoby dodać (na przykład w kontekście taboru) Od razu tylko muszę zaznaczyć: główna "fabuła" misji pozostała bez zmian. EIP z wawy do kraka nadal oczekuje iż gracz znajduje się w ED250 - i tak też się toczy komunikacja radiowa. Instalacja: Należy rozpakować archiwum 3_Krakow_test.zip do folderu SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries Z góry dziękuję za Waszą pomoc! 🙂 ===== Hi everyone! As promised - the Krakow scenarios have received an upgrade! New menus, rolling stock choices, weather, time changes and notifications about required use of ZEW. There's a bit of it, and I know that quite a few people expressed a desire to test it - so I'm giving you this package! I will be very grateful for any bugs found (especially those preventing the completion of scenarios), and for any suggestions as to whether something else should be added (for example, in the context of rolling stock) I just have to point out right away: the main “plot” of the mission remained unchanged. The EIP from Warsaw to Kraków still expects the player to be in the ED250 - and that's how the radio communication goes. Installation: Unzip the archive 3_Krakow_test.zip to folder SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries Thank you in advance for your help!!! 🙂
    20 points
  2. MULTIPLAYER Poprawa działania osiągnięcia Starszy Dyżurny Ruchu (Łódź - Warszawa DLC) Poprawia ikonę w rozkładzie jazdy, która niepoprawnie pokazywała bota na posterunkach podległych, np. Sosnowiec Gł. R52 PZS TABOR Poprawa kolizji niektórych wagonów SCENERIA Poprawka collidera samochodu dostawczego DYŻURNY Rozwiązanie dla więcej niż 4 czatów z innymi nastawniami Koluszki nastawnia - fix okna SINGLEPLAYER Poprawki wymaganych DLC dla scenariuszy singlowych LUA: udostępniona pozycja TrainsetInfo LUA: Dodana funkcja zaniku napięcia w LuaVehicleController POZOSTAŁE Dodanie nowego panelu pod F8 ze stanem osiągnięć Starszy Dyżurny Ruchu i Odkrywca Naprawa części postprocessów
    15 points
  3. Hello! Welcome to my preliminary guide to one of the new behemoth signal boxes: Koluszki (pronunced Kolushki). These are basically the things I have spotted while playing those few hours I could get my hand on it and would like to share with you. As with all new (and large!) signal boxes, I strongly suggest turning on automatic filling of EDR (OPTIONS > SIMULATION). The station can be overwhelming at first especially on the rush hour and one less burden of filling the timetable could be a saviour. Filled EDR status is also a massive help for other signallers as they know what to expect and which trains are delayed and where. To have one less thing to do, you can also close the two crossing you do need to operate. Permanently. Currently, the game doesn't punish you for doing that (no flying bricks from angry car drivers thrown at your window yet). Turning on reminders about WBLs is also a great idea since I have noticed the chat windows from bot request tend to disappear or not appear at all sometimes. Moreover, a blinking request does sadly not make any sound on computer panels. Hereby, I would like to acknowledge Moooritz whose ever helpful pictures I am using here for the switch speeds. With this out of our head, lets talk about Koluszki. The station is divided into three parts, hence the three EDR screens*, which I will call sectors from now on. These are Koluszki, Koluszki PZS R154 and Koluszki PZS R145.. I have marked their approximate area in Figure 1. EDIT: *by the way hit that "3" key to change between them without having to leave EDR zoom and enter another **hit that "2" key to switch between sides of the panel-the tabs labeled 1 and 2 are misleading since "1" will bring you to the default position in the signal box near the entrance In my guide for Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, I have encouraged you to check EDR for which line a train needs to head to. In Koluszki, I find it easier to look for from which to which sector a train needs to head to because in most cases the exit direction is thightly connected to its appropriate sector. Thus, if I see a train coming Rogów -> Koluszki R154, I know it will go to Rokociny (Figure 2). So far, I did not see any exception to that but it doesn't mean there are none - please let me know below. However if in doubt, remember you can always check a full route of a train after selecing it in EDR and choosing the right-most tab at the top of the window. The tricky directions are Słotwiny and Żakowice Południowe (Płd) as they seem to belong to the Koluszki sector. This is why I marked their exits with the blue frame as the majority of the station on the left. Żakowice Płd is also the separate box which is located in the same tower as yours so don't get scared like me when you see a fellow signaller on your right. The station has five exit directions (Figures 3 and 4): - Gałówek (white arrows) - Rogów (blue arrows) - Słotwiny (green arrows) - Rokociny (red arrows) - Żakowice Południowe (purple arrows) There is also a possible route between Słotwiny and Rokociny, which I have marked with yellow arrows and line, but I have yet to see any train going through there. The main connection in real world is the Rogów <-> Rokociny which is the line 1 (LK - linia kolejowa, railway line). However, because we don't have all routes in the game, for us the most important is the connection Rogów <-> Gałówek simply because this is the longest connection trains can travel for us. Because of that, we need to pay close attention to which trains we send before which to not to make fast trains have to crawl behind a freight. A surprisingly often utilised connection exist also between Rokociny and Gałówek (marked with red and yellow lines in Figure 4). It is not uncommon to send a four-digit train through this line which reminds me of the immortal Sosnowiec Główny - Sosnowiec Południowy connection. Don't let its curvature and short appearance (on the screen) fool you. Słotwiny and Żakowice are direction you need to ask for permission to set the direction from you and vice versa. As mentioned before, I have only seen trains coming via 1S track from Słotwiny. Rokociny is currently our train sink. I call it like that because in the game, the route ends shortly after your station and trains sent there simply dissappear. Thus, we don't have to worry about sending a slower train in front of a faster one (even if the schedule says otherwise) sine the slow train will be gone. I know it is a game-y thing to do but it could save your skin every now and then. I would also like to point out the two signals marked with red ellipses in Figure 5. Those exits have automatic crossings introduced in this version. Although you don't have (you can't even) to interact with them, be warned that setting a route takes longer than standard signals. I assume this initiates their closure and we are waiting for the confirmation. When preparing a route there, I find it more convenient to set those exits first and only then connect the signals to them. This is actually the correct way to do it (set the exit first and then other signals on the way to it) but I find myself forgetting about it. It makes sense though as you prevent a driver from seeing a discoteque of changing colours on their signals while they await departure by their platform: if you start turning the signals green "from" them, they will see double yellow first, then maybe blinking yellow and finally a blinking green or green at the end of the process. If a driver is playing with UI, they may pass the signal before the final green appeared and they will continue slowly not expecting green all the way. As you can see, most of the switches on the station are actually 40 km/h. Make a habit to quickly learn the fastest switches as it helps tremendously with swiftly releasing trains from the station. Moreover, trains passing through the automatic crossings often have to slow down to 20 km/h because they get Osp1 signal. Keep that in mind as it may cause problems when you want to squeeze one more train before others. Finally, I have found (great guy called hurtful as well!) that some trains coming from Gałówek will have platform 2, track 2 designated for them in EDR. This is a mistake in EDR as there are no switches on this station to make it possible. Simply route them to platform 2 track 1 or even platform 1. And that is it. Currently, the best thing I can wish you is that you will be able to access the singla box as it is heavily occupied. And for good reason as it is finally a station which could be marked as difficulty 6 and is a lot of fun. Safe travels ch
    14 points
  4. Naprawione. Przy okazji pod F8 będzie dodatkowa zakładka z możliwością podejrzenia czasów spędzonych na posterunkach i które są odhaczone przez grę.
    12 points
  5. MULTIPLAYER Naprawiono pasażerów - nie powinni już unosić się w powietrzu. Poprawki w rozkładzie jazdy TABOR Poprawiono znikająceg radio w ET25/Dragon SCENERIA Poprawki w scenerii Łódź - Warszawa dotyczące roślinności, kolizji z obiektami, wskaźników oraz brakujących budynków Dodano ograniczenie do 50 i 40 km/h na stacji Rogów
    11 points
  6. SINGLEPLAYER Poprawki w misjach umożliwiające ich ukończenie Poprawiono problem powodujący brak napięcia w pojazdach w trybie jednoosobowym
    11 points
  7. Dzięki wszystkim za pomoc w testach 🙂 Dorzucam jeszcze parę ficzerków do obecnych scenariuszy po modernie: a) Dodatkowe warianty ładunków dla scenariuszy cargo - super ciężkie oraz luzak dla Łodzi, oraz puste wagony dla Łodzi i Krakowa b) Dynamiczne skalowanie pasażerów na peronach zależne od godziny - od mnożnika x0.1 dla 2:00 nad ranem, do 3.5-4.0 w najbardziej ludnych godzinach. Jeśli okaże się że taka ilość pasażerów zacznie wam mocno dławić komputery - spłaszczę górkę c) Modernizacja scenariusza Sgnsowego - ale tam już bez większych szaleństw z ładunkami 😉 I.. na razie tyle! Scenariusze powinny zostać podbite w następnych patchu Simraila! Ciekawostka na koniec: obecnie liderem pod kątem ilości startowych wariantów jest scenariusz towarowy z Łodzi do Pruszkowa. Można go skonfigurować na 34560 sposobów
    10 points
  8. Temat był już poruszany: https://forum.simrail.eu/topic/8099-zbyt-ciemna-noc/ Myślę, że problem dotyka wcale niemałej liczby graczy, sporo osób unika nocnych jazd w SimRail. O ile nie wiąże się to z jakimś drastycznym spadkiem wydajności symulacji, to bardzo proszę chociaż o próbę ogarnięcia tego tematu. Nie chodzi tu o zbyt ciemną noc, bo obecna jej czerń jest zupełnie poprawna. Dlatego też zmiana ustawień monitora, dodanie suwaka regulacji parametru gamma czy stosowanie programu Reshade jest bez sensu i nie rozwiązuje problemu. Nie chodzi przecież o to, żeby nocą widzieć jak kot. A zwiększenie jasności i kontrastu monitora działa także na wyświetlane na ekranie napisy i ikonki, które po takim zabiegu zaczynają zwyczajnie oślepiać. Chodzi o zwiększenie zasięgu świecenia nieprzyciemnionych reflektorów lokomotywy, o oświetlenie samego szlaku, po którym jedziemy. Noc dookoła niech pozostanie czarna. A obiekty oświetlone reflektorami nie muszą rzucać cieni. Byle tylko było widać więcej szlaku. Tak jak teraz świecą nieprzyciemnione reflektory, to przypomina bardziej nikły blask... świateł pozycyjnych samochodu.
    10 points
  9. Changelog 30.04.2025 Timetable changes added EIJ 1641, 1643 - Warszawa Grochów → Wrocław Główny (Warszawa Grochów → Łódź Chojny) - Vmax 160 Driving with ED250 added EIJ 1661, 1663 - Warszawa Grochów → Wrocław Główny (Warszawa Grochów → Rokiciny) - Vmax 160 Driving with ED250 added EIJ 6140, 6142 - Wrocław Główny → Warszawa Grochów (Łódź Chojny → Warszawa Grochów) - Vmax 160 Driving with ED250 added EIJ 6160, 6162 - Wrocław Główny → Warszawa Grochów (Rokiciny → Warszawa Grochów) - Vmax 160 Driving with ED250 added IC 19xx - Warszawa Grochów → Łódź Fabryczna (Warszawa Grochów → Łódź Fabryczna) - Vmax 140 Driving EP08 or E186 with from 6 to 10 wagons added IC 91xx - Łódź Fabryczna → Warszawa Grochów (Łódź Fabryczna → Warszawa Grochów) - Vmax 140 Driving EP08 or E186 with from 6 to 10 wagons added EIC 18xx - Warszawa Grochów → Szczecin Port Centralny (Warszawa Grochów → Warszawa Gołąbki) - Vmax 140 Currently a dummy train with EP08-013 with 9 wagons added EIC 81xx - Szczecin Port Centralny → Warszawa Grochów (Warszawa Gołąbki → Warszawa Grochów) - Vmax 140 Currently a dummy train with EP08-013 with 9 wagons added RE1 19xxx - Warszawa Grochów → Bełchów (Warszawa Grochów → Bełchów) - Vmax 110 Driving with EN57-1000, EN57-1796, EN57-1796 or EN57-1796, EN57-1796, EN57-1000 added RE1 91xxx - Bełchów → Warszawa Grochów (Bełchów → Warszawa Grochów) - Vmax 110 Driving with EN57-1000, EN57-1796, EN57-1796 or EN57-1796, EN57-1796, EN57-1000 added IR 111xx - Warszawa Rembertów GT 8-12 → Łódź Fabryczna (Warszawa Podskarbińska → Łódź Fabryczna) - Vmax 110 Require Łódź - Warszawa DLC: 11101 and 11107 Don't require Łódź - Warszawa DLC: 11103, 11109 and 1111 added IR 111xx - Łódź Fabryczna → Warszawa Rembertów GT 8-12 (Łódź Fabryczna → Warszawa Podskarbińska) - Vmax 110 Require Łódź - Warszawa DLC: 11152 and 11158 Don't require Łódź - Warszawa DLC: 11150, 11154 and 11160 added R 105xx - Puszcza Mariańska → Łódź Fabryczna (Puszcza Mariańska → Łódź Fabryczna) - Vmax 110 Driving with EN57 added R 115xx - Łódź Fabryczna → Puszcza Mariańska (Łódź Fabryczna → Puszcza Mariańska) - Vmax 110 Driving with EN57 added R 122xx - Łódź Kaliska → Drzewica (Łódź Chojny → Mikołajów) - Vmax 110 Driving with EN57 and EN96 added R 212xx - Drzewica → Łódź Kaliska (Mikołajów → Łódź Chojny) - Vmax 110 Driving with EN57 and EN96 added R 932xx - Łódź Fabryczna → Radomsko (Łódź Fabryczna → Rokiciny) - Vmax 110 Driving with EN57 added R 932xx - Radomsko → Łódź Fabryczna (Rokiciny → Łódź Fabryczna) Driving with EN57 added LTE 125xx - Łowicz Główny → Tomaszów Mazowiecki (Bełchów → Mikołajów) - Vmax 110 With Cargo Pack DLC: 125003 and 125011 With out Cargo Pack DLC: Remaining added LTE 215xx - Tomaszów Mazowiecki → Łowicz Główny (Mikołajów → Bełchów) - Vmax 110 With Cargo Pack DLC: 215000 and 215012 With out Cargo Pack DLC: Remaining added TME 144xx - Małaszewicze Centralne → Częstochowa Towarowa (Puszcza Mariańska → Rokiciny) - Vmax 100 With Cargo Pack DLC: 144005, 144011, 144017, 144027, 144033, 144041, 144043 With out Cargo Pack DLC: Remaining added TME 614xx - Henryków → Małkinia (Rokiciny → Puszcza Mariańska) - Vmax 80 With Cargo Pack DLC: 614002, 614010, 614018, 614024, 614030, 614036, 614038, 614042 With out Cargo Pack DLC: Remaining added TDE 192xx - Warszawa Główna Towarowa WOA → Łódź Chojny (Warszawa Główna Towarowa → Łódź Chojny) - Vmax 100/120 With Cargo Pack DLC: 192031, 192033, 192037, 192041, 192043, 192047, 192049, 192053, 192057, 192061, 192063, 192067, 192071, 192073, 192077 With out Cargo Pack DLC: Remaining added TDE 912xx - Łódź Chojny → Warszawa Główna Towarowa WOA (Łódź Chojny → Warszawa Główna Towarowa) - Vmax 100/120 With Cargo Pack DLC: 912012, 912014, 912020, 912022, 912024, 912038, 912030, 912034, 912038, 912040, 912044, 912048, 912050, 912054, 912056 With out Cargo Pack DLC: Remaining added TME 194xx - Warszawa Główna Towarowa WOA → Łódź Chojny (Warszawa Główna Towarowa → Łódź Chojny) - Vmax 100/120 With Cargo Pack DLC: 194023, 194027, 194033, 194037, 194041, 194049, 194053, 194057, 194059, 194063, 194067 With out Cargo Pack DLC: Remaining added TME 914xx - Łódź Chojny → Warszawa Główna Towarowa WOA (Łódź Chojny → Warszawa Główna Towarowa) - Vmax 100/120 With Cargo Pack DLC: 914000, 914008, 914018, 914026, 914030, 914034, 9140042 With out Cargo Pack DLC: Remaining changed R1 198xx - Now driving only EN76 changed R1 918xx - Now driving only EN76 changed R1 199xx - Now driving only EN57 changed R1 919xx - Now driving only EN57 some tiny changes to some freight and passenger trains - length and weight
    10 points
  10. Changelog 30.04.2025 Timetable changes changed 1905 and 1907 - Tiny fixes changed 9110 - Switched a Vmax 120 1st class wagon to a Vmax 140 1st class wagon changed 234311 - Had (somehow) 424Z and Containers. Changed to 230-01 wagons
    9 points
  11. Zastanawiałem się, czy będzie, sprawdziłem, i .... JEST!!! 🙂 Między Płyćwią a Lipcami możemy zobaczyć dom, w którym niegdyś mieszkał nasz wielki pisarz, Władysław Stanisław Reymont. Bardzo się cieszę, że twórcy zauważyli taki szczegół. Ogólnie dodatek bardzo mi się podoba, szczególnie zmiana startu scenariuszy z wyborem taboru, pory dnia itp. oraz spory ruch kolejowy. Malowanie widocznej na zdjęciu jednostki jest bardzo ładne.
    9 points
  12. To ja się również wypowiem. SimRail potrzebuje dużo poprawek. Bardzo dużo. Twórcy powinni stosować priorytety, najpierw naprawiać to, co ma duży wpływ na rozgrywkę (np. błędy, jest ich sporo), a dopiero później zastanawiać się nad tym, co jest mniej ważniejsze. Sceneria nie wpływa na działanie gry, tylko ją upiększa. Oczywiście nie mówię, że infrastruktura ma nie być ulepszona, tylko to, że w najbliższej przyszłości to się pewnie nie stanie. Masa postów jest o błędach, sfrustrowanych graczach, bo gra nie działa jak powinna, twórców mówiących, że będzie poprawione. Ja też chcę, aby sceneria była lepsza, ale trzeba być cierpliwym. Myślę, że lepsza jest gra z dużą funkcjonalnością, ale słabą grafiką, niż gra z dobrą grafiką, ale małą funkcjonalnością. Zresztą uważam, że z obecnym wyglądem budynków można jakoś wytrzymać. Nie jest na takim poziomie, jaki mają gry z krajów Zachodu, ale lepiej jest tak, jak jest teraz, niż gdyby tej infrastruktury wcale nie było.
    8 points
  13. MULTIPLAYER Fixed passengers - they should not float and bug around Some fixed in timetables STOCK Fixed ET25/Dragon disappearing radio SCENERY Fixes in Łódź - Warszawa scenery regarding vegetation, collision with objects, signs and missing buildings Added 50 and 40 km/h speed limit at Rogów station
    8 points
  14. Tylko dla mnie to jest największa przyjemność w SR ruszać ciężkim bruttem i pomału nabierać prędkości 🙂 A inna sprawa, że DR powinien wiedzieć jak wygląda profil linii w stronę Tunelu i puszczać taki ciężki skład przelotem bez hamowania albo jeśli już konieczny był postój, to trzeba taki skład wypuścić jak faktycznie jest więcej wolnego czasu między pociągami.
    7 points
  15. In the next patch there will be additional tab in F8 menu, when one can check the progress of both senior dispatchers and both explorers. It should help with tracking bugs and problems.
    7 points
  16. Na poprawę wydajności serwerów powinny być skierowane teraz wszystkie siły twórców. Po wyjściu DLC tryb multiplayer, czyli kręgosłup tej gry praktycznie przestał istnieć, i tak mała już społeczność teraz została podzielona na kilka serwerów na których jest góra 30-40 osób na całą mapę (a teraz jest największe zainteresowanie DLC więc jak to będzie wyglądało za miesiąc lub dwa?) To nie może być długoterminowe rozwiązanie
    7 points
  17. they had to split the servers for now as they couldn't handle the number of trains on the whole route... you'd get a slideshow as a single server got overloaded. So they had to split the servers to make the DLC work, They want to find a solution and get the whole map running on a single server, or have seamless server switching or something like that, they don't have this now as there would be problems when changing servers if a train on the other server is held at a signal and your train is placed right behind or even ontop of it as you transfer over. So it's going to take a little time to get the solution,
    7 points
  18. Simkol ma się podzielić swoją wiedzą wykorzystywaną do komercyjnych profesjonalnych symulatorów. Yhym. Na pewno. To nie Caritas tylko biznes. Cały czas nie rozumiem tego jęczenia o dzielenie się, że miliony graczy będzie mapy robiło. Na pewno. 5 na miesiąc. Zobacz ile scenariuszy powstało w rok od DLC CARGO. A to małe piwo przy mapie i taborze. Jak na razie tedek ma 71% pozytywów na steam a simrail 85%. Mimo że wieszaliśmy psy na całej ekipie SR przez 2 lata mają 85%. Założyłem konto w tedeku, przejechałem się 1 raz single i 2 razy towarem multi. Moim zdaniem dupy nie urywa. Moim:) Wróciłem z przyjemnością do jazdy byczkiem z Ząbkowic do Zawiercia:) Ten mega rozbudowany jak mówisz to jedziesz jedziesz przez las, ciągle las, ciągle las, ciągle las i nagle komp laguje i teleportuje cię w inny las. Jedziesz jedziesz jedziesz przez las i stacja. I wszyscy na peronie machają Tobie :D:D:D Nie wiem czy to przypadek ale tak było. A co do super hiper realizmu. Kabina siódemki z SR wciąga nosem kabinę siódemki z tedeka. Wyglądem i detalami które mogę ruszać i klikać. Jazda na ustawieniach medium grafiki to jak nie dasz zoom to nie widzisz wskazówek na voltomierzu i amperomierzu. Wskaźniki ograniczenia prędkości na trasie widzisz bez cyfr. Pojawiają się metr przed kabiną cyfry dopiero. Może wina internetu. Może. Ale w SR mam taki sam i widzę wszystko i wszystko się ładuje. Wole zapłacić za kolejne DLC SR niż za darmo śmigać w tedeka. No i może sie mylę ale chyba teraz o północy to możesz w tedeku tylko po ciemku jeździć. Nie zauważyłem nigdzie opcji że mogę teraz w dzień jechać. W SR mogę. Raz na jakiś czas przejechać się żeby zobaczyć inne lokomotywy jakich nie ma w SR. Ale żeby mnie zauroczył tedek? Co to to nie.
    6 points
  19. ET22 ma dwa tryby jazdy awaryjnej - szeregową i równoległą. Jazda szeregowa - dostępne są tylko pozycje jezdne od 1 do 21 (układ S - szeregowy), wszystkie silniki są włączone w jeden szereg. Rozruch przebiega płynnie i bez fajerwerków, jedynie trochę wolniej. Oficjalne zalecenie jest takie, żeby min. 3 silniki były sprawne, teoretycznie można odłączyć wtedy do 4 silników trakcyjnych. Symulacja nie sprawdza napięcia na silniku, więc może nawet puścić jazdę na jednym silniku. Prędkość zejścia z oporów jest proporcjonalna do liczby pozostałych silników. Opcja jest dostępna więc niezależnie od kombinacji odłączonych silników. Jazda równoległa - dostępne są pozycje jezdne od 22 do 36 (układ S-R - szeregowo-równoległy) i 37 do 48 (układ R - równoległy). Rozruch przebiega specyficznie. Najpierw należy wejść na 1. pozycję, poczekać na załączenie styczników liniowych (tak jak zawsze), następnie przekręcamy koło na 21 pozycję. Przy 22. pozycji lokomotywa rusza z prądem startowym ok. 300 amperów. Pozycja 23. wiąże się z kolejnym dużym skokiem prądu. Następnie skoki prądów są ok. dwukrotnie większe niż zazwyczaj i mniej więcej co druga pozycja jest martwa (tj. nic się nie zmienia). Co istotne, jedna trójka musi być załączona w całości, żeby dało się z niej skorzystać (czyli czynne silniki 1-3 i 2 lub 4-6 i 5). Po przejściu na pozycję 37. następuje przejście na układ równoległy i załączenie odpowiednich grup równoległych, stosownie do odłączonych silników trakcyjnych. Przykładowo, jeśli odłączone są tylko silniki 1-3, to możliwy jest start na silnikach 4, 5, 6, a potem jazda w dwóch grupach (2 z 5 i 4 z 6). Jeśli odłączony jest cały wózek (1, 2, 3), grupa silników 2 i 5 będzie odłączona i jazda równoległa będzie wyłącznie na dwóch silnikach 4 i 6. Mam nadzieję, że opis jest wyczerpujący i jasny 🙂
    6 points
  20. PL ✅Ruch Ai ✅Manewry ✅90 min. trasy [około] ❌Scenariusz nie zawiera nagranych dialogów Zawartość pliku do pobrania trzeba wypakować do | Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\5_Lodz1\Scenarios (scenariusz może zawierać błędy,jeżeli istnieją prosze je zgłosić do twórcy) EN ✅Ai Traffic ✅Maneuvers ✅About 90 minute drive ❌Scenario does not contain recorded dialogues The contents of the download file must be unpacked to | Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\5_Lodz1\Scenarios (scenario may contain bugs,if it does then report it to the creator) SCENARIUSZ NAPISANY PRZEZ CZAPUSIA Wypakuj do 5_Lodz1.rar
    6 points
  21. Sorry, że się nabijam ale dzisiaj w tej cenie nie dostaniesz GPU z "półki wyższej" 🙂
    6 points
  22. Dzień dobry, ponieważ niektórych z graczy (w tym również mnie) zniesmaczył podział serwerów, chciałbym zaprezentować sugestię odnośnie sposobu przywrócenia całej mapy na serwerach w dwóch wersjach. Podzielę ją na podpunkty. Tak więc: a) Serwer o skurczonym rozkładzie. Tak, aby możliwy był dostęp do całej mapy. Myślę, że nawet atrakcyjne byłoby to, gdyby odwzorować prawdziwe rozkłady pociągowe i zaimplementować je na taki serwer. Można byłoby się poczuć niczym w realu, przy równoczesnej grywalności spowodowanej niskim obciążeniem graczy. Absolutnie nie chcę, aby ktokolwiek tworzył nowy serwer, ponieważ wiem, jak bardzo jest to nieopłacalne. Dajmy na to, aby to zrobić na PL1, który jest lustrzanym odbiciem PL2. b) Teleport między scenerie na zasadzie, tego z gry Train Driver 2. Gdy gracz wyjeżdża poza obszar pierwszego serwera, to automatycznie wczytuje mu się ten sam skład na drugim. Spowodowałoby to większe skupienie graczy na serwerach, przy jednoczesnym zerowym obciążeniu względem tego, co aktualnie jest. I tak - zdaję sobie sprawę, że jest to niełatwe, aby zaprogramować grę dla takiej możliwości od tak, ale jest to kolejny pomysł. Jeśli ktoś ma inne pomysły na ten temat, zachęcam do podzielenia się. Droga administracjo - uprzejmie czekam na odpowiedź i rozważne podejście do tematu.
    6 points
  23. Ależ zaczynają, z reguły Kutno/Łowicz/Zgierz/Sieradz, na przykład (bo nie będę wklejać całego rozkładu i liczyć):
    6 points
  24. Surprised no one else has posted but it came to light yesterday evening, via a post in the SimRail thread on the Off Topic section of the official DTG TSW forum, that we now have the beginnings of a save game feature for single player in SimRail. And I quote:- "Well about fantastic: A polish player was doing some things with files and found a way to enable savegames. A dev confirmed this and even showed how to enable it. 'Testing_SavesEnabled=False' to 'Testing_SavesEnabled=True' in AppData\LocalLow\SimKol\SimRail\settings.conf Now this is very much in an alpha state (the menu will also show this) and loading takes time. But it works, altho bugs are very much possible." I can confirm this does appear to work though there are a couple of caveats... Before you can load the save game, you need to restart the scenario and make sure you are sat in the cab. Hit Esc and the option to load the save game will appear on the pause menu. On completion of loading with the EU07, I had to reactivate the main switch before I could take power again. Also the previous location appeared on the top right of the screen/HUD, though after a couple of minutes that changed to the next timetable location. Edit: I also had to reset the two overload relays to get going, but this is fantastic. So full praise and kudos to the team - presumably this option in the config file was added with this update. Truly a game changer as it means those of us who don't have time to run the long three or four hour SP scenarios in one session can now do so over several shorter sessions. Hopefully the feature will be more publicly added to the game ASAP. Thanks again, SimRail team.
    6 points
  25. Jest połączona Cały simrail operuje na jednej mapie - jesteś w stanie od Żmigrodu nawet przelecieć na rejon gdzie mamy położone tory. Nie ma natomiast łącznicy która by pozwalała zjechać z Żyrardowa - dlatego ot tak prostego przejazdy od punktu A do B się nie zrobi. Ale z manewrami - jest to jak najbardziej wykonalne
    6 points
  26. W ostatniej aktualizacji pojawił się błąd, gdzie zasięg rogatki jest za duży i zahacza o tor, co powoduje błędne uruchamianie funkcji stłuczenia szyby po najechaniu na przeszkodę. Problem dotyczy dwóch przejazdów skośnych, gdzie napęd rogatki jest po drugiej stronie jezdni niz torowisko - jeden pod samym Olechowem, drugi na łącznicy między Skierniewicami P i S. Mamy na to przygotowane dwie niezależne poprawki (poprawka przejazdów i zabezpieczenie wyzwalacza zbicia szyby). Na chwilę obecną trwa przygotowywanie pacza z optymalizacjami, więc poprawka czeka na niego. Pozwolę sobie nie odpowiadać na każde pytanie tylko odnieść do meritum sprawy - możliwość uszkodzenia szyby czołowej jest standardowym wymaganiem dla symulatorów, dzięki którym ta gra w ogóle mogła powstać. Nie jest to więc fanaberia dla "umilenia" rozgrywki graczom.
    5 points
  27. To nie jest absurd, tylko nie znajomość tematu. Nie spytałeś o najważniejszy apsekt, w jakiej rozdzielczości @MALECKI i przy jakich ustawieniach graficznych gra w SR. Jeżeli to fullHD, to mamy 1920x1080 pixeli, czyli 2.1mln pixeli do przeliczenia na ekranie. Stary laptop jak ma 1440x980 to ma podobnie. Tylko dziś wiele użytkowników ma monitory 1440p czy nawet 2160p w pionie. Dziś większość do gier ma WQHD czyli 2560x1440, czyli 3.7 mln, a niektórzy szersze 3440x1440 czyli już 5mln px do przeliczenia w scenie. Przy 3840x2160 mamy już 8mln pixeli, więc do pierwszej podanej rozdzielczości to przepaść. Do tego słaba optymalizacja, nie wykorzystywanie najnowszych generatorów kartek dlss i fsr i mamy taki problem, że ktoś kupuje najnowszą generację kart graficznych rtx50xx i zauważa, że nie wiele to zmienia, bo sama moc karty nie została zwiększona, tylko upchana jest większa ilość innych technologii, tranzystorow pod generowanie fałszywych klatek. Obecnie tak to wygląda. Niestety przy SR my użytkownicy balansujemy miedź tym, żeby mieć największy ekran i jak najwięcej widzieć z zaszyby do mocy procesora i karty graficznej. Niektórzy mają to przeszacowane, do tego chcą grać na full suwakach i jest narzekanie.
    5 points
  28. Cześć, jako że na discordzie jest taki dział, ale nie wszyscy użytkownicy korzystają z discorda, fajnie by mieć na również na forum wątek w którym można by wstawiać swoje screeny i rotfl-e. Równocześnie jeżeli uważacie że nie warto powielać takiego samego wątku to piszcie śmiało swoją opinię na ten temat. Pozdrawiam Wszystkich. To zacznę jako pierwszy: Służba na siódemce 174 w deszczowy dzień, gdzieś w okolicy Sosnowca oraz deszczowe Katowice.
    5 points
  29. >> SimRail Live Map << ---- EN ---- This IS NOT a jaw-dropping site featuring interactive EDR, audio station announcements or player leaderboards. It's just another live multiplayer map for SimRail. A hobby project created by me, with the aim of creating the most accessible and comfortable to use map, with customisable different display options, train filtering, spawn list or route previews. It may not be perfect (it's the first full-fledged public site I've ever created), but it seems to do the job. The site seems to be in a perpetual state of Work In Progress, but it's been up and running for quite some time, so I see no reason why more people can't test it. As the project is a one-person, amateur creation and is still being polished, it is currently running on free hosting. If you are interested in supporting its maintenance, information on how to do so can be found on the website itself. ---- PL ---- To NIE JEST wypasiona strona zawierająca interaktywny EDR, dźwiękowe zapowiedzi stacji czy rankingi graczy. To tylko kolejna mapa na żywo dla trybu multiplayer w SimRail. Projekt rozwijany przeze mnie hobbystycznie, w celu stworzenia najbardziej przystępnej i wygodnej w użyciu mapki, z możliwością dostosowania różnych opcji wyświetlania, filtrowania pociągów, listy spawnów czy podglądu trasy. Może nie być idealna (to pierwsza pełnoprawna, publicznie dostępna strona, jaką kiedykolwiek tworzyłem), ale wydaje się spełniać swoje zadanie. Strona wydaje się być w stanie wiecznego Work In Progress, lecz funkcjonuje już od dłuższego czasu, więc nie widzę powodu, aby więcej osób nie mogło jej potestować. Ponieważ projekt jest jednoosobowym, amatorskim dziełem i wciąż jest dopracowywany, obecnie działa na darmowym hostingu. Jeśli jesteś zainteresowany wsparciem jego utrzymania, informacje o tym, jak to zrobić, można znaleźć na samej stronie internetowej.
    5 points
  30. Temat poruszony w angielskiej sekcji: Od siebie dodam, że trochę wstyd, że w grze brak trybu foto, zwłaszcza że w ostatniej aktualizacji otrzymaliśmy scenariusze dla spotterów.
    5 points
  31. Tutaj może poruszę temat, bo mogę się domyślać o co chodzi. Nawet jaki najlepszy komputer by nie był, i karta graficzna również, a także ilość RAMu która jest w tym symulatorze ważna (ja również mam 32GB bo dokupiłem sobie, a mimo to w Wawie na pełnej rozdzielczości tekstur ta ilość pamięci jest za mała i jest crash), to w tym symulatorze, jak u mnie również w tym nieszczęsnym TSW5 (który zakupiłem a ma podobne zwiechy co chwile i to nie do zniesienia) wąskim gardłem jest interfejs dysku twardego, a potem kod i optymalizacja SimRaila. Te zwiechy występują wtedy, gdy wjeżdżamy w obszar, który ze względu na ustawioną odległość rysowania na raz musi załadować bardzo dużo tekstur (tutaj wchodzi w grę odczyt wszystkich potrzebnych fragmentów plików oraz załadowanie do pamięci). Analogiczna sytuacja ma miejsce w przypadku odładowywania tych tekstur, czyli opuszczania takiego zagęszczonego obszaru. Z całą pewnością wg mnie to powinno być robione z odpowiednim większym wyprzedzeniem oraz rzecz jasna na wielu wątkach, ale nie wiem jak bardzo na to pozwalają możliwości silnika Unity. Jako rozwiązanie sugerowałbym ogarnięcie wg narzędzi wydajnościowych jak największego odczytu danych z dysków oraz ustawień zarządzania zasilaniem procesora, aby był skłonny znacznie podwyższać taktowanie jednego rdzenia. Jeżeli chodzi o dysk twardy i na obudowie PC jest jeszcze kontrolka wykorzystania dysku, to można zweryfikować moje przypuszczenia czy podczas zwiech ta kontrolka się świeci mocno. Tak na marginesie, czy komuś udało się rozwiązać opisany problem z TSW5, jak go posiadał? To pierwszy TSW jaki kupiłem na moje nieszczęście, tyle relatywnie kasy w porównaniu do SimRaila, a przez te zwiechy co są praktycznie co kilka sekund ja klasyfikuję ten symulator jako dno w porównaniu z Simrailem.
    5 points
  32. Single dopiero chyba teraz się rozkręca. Coraz lepiej te misje wyglądają.
    5 points
  33. Po wypełnieniu numeru mechanika oraz wybraniu poziomu ETCS (SHP) komputer prowdzi Cię do ekranu głównego ETCS. Tam kilkasz jazda manerwowa- przytrzymujesz około 5 sekund i jesteś w trybie manewrowym ETCS.
    5 points
  34. Witam, Chciałem przedstawić intensywność piorunów na scenariusza jednoosobowym (w tym przypadku jest to TLK Warszawa - Łódź). Tak nie wygląda burza. Tak wygląda zabawa stroboskopem. Przypomnę jak niebezpieczne to jest dla graczy z epilepsją. Dlaczego cały ekran jest biały kiedy imitowany jest błysk pioruna. Dlaczego nie dalekie tło? SimRail 2025-05-05 13-53-22.mp4
    5 points
  35. Czy aby kiedyś nie wspominałem że scenariusze powinny być demonstratorem możliwości silnika? Na plus: - w Wawie: oczekiwanie na peronie na wjazd składu z bocznicy - w Skierniwcach: zjazd na bocznicę - ruch AI Na minus: - monotonne zgłaszanie kierownika pociągu - "gotowy do odjazdu": można by było dodać 3-4 wersje zgłoszeń i je stosować zamiennie lub losować - brak wagonów na bocznicach (tj. składy bez lokomotywy) - na całej trasie tylko 1 luzak - brak aktywności głosowej dyżurek (jako urozmaicenie scenariusza) - brak aktywności głosowej innych składów (jako urozmaicenie scenariusza) - na trasie brak sytuacji nietypowej (urozmaicenia)
    5 points
  36. Brakuje tego strasznie. Zrobiłem trzy pierwsze scenariusze i się wynudziłem. W paczce z Krakowem było sporo takich sytuacji przez co trzeba było być cały czas skupionym - nawet sytuacja z awarią semafora przed wjazdem do średnicówki.
    5 points
  37. Dlatego moim zdaniem przez taki podział gra bardzo traci.... zazwyczaj gracze nie mając możliwości cieszyć się z interakcji z dyżurnym nie będą jeździć po tej części trasy gdzie nie ma żywych osób prowadzących ruch i będą opuszczać składy. Taki sposób dzielenia mapy przy większej ilości tras spowoduje brak możliwości jazdy na jednym serwerze całą trasą. Teraz było łatwo tak podzielić mapę. Co w przypadku gdyby istniała łącznica między linią 1 i 4 lub w przyszłości powstanie inna trasa spinająca obecne?? jeszcze jeden serwer ?? i jeszcze jeden?? ..... z częścią dyżurek. Czy wystarczy chętnych do obsadzania wszystkich dyżurek i pociągów na tylu serwerach??? Już teraz widać rozproszenie. A im mniej żywych ludzi w grze tym gra staje się nudna i przewidywalna. W końcu przestanie być multi i stanie się trybem jedno osobowym:)) Mnie osobiście bardzo podobało się to że wcześniej na PL2 były obstawione prawie wszystkie nastawnie i pociągi. Czy obecnie to dobry kierunek??
    5 points
  38. Druga część ma być platna, ale ze zniżką dla posiadaczy pierwszej części oraz dlatego, że fragment trasy ma być wspólny dla obu dodatków. Obecnie architektura gry wymusza spawn i despawn pociągów poza grywalną mapą, więc Łodzi Fabrycznej ani innych stacji czołowych nie będzie bez zmiany architektury symulatora. Druga część ma zostać wydana w tym roku, według obecnych planów. Mogą jednak ulec zmianie.
    5 points
  39. Tak jakby już wpadła. W pliku 'settings.conf' w AppData\LocalLow\SimKol\SimRail\ zmień 'Testing_SavesEnabled=False' na 'Testing_SavesEnabled=True' i testuj.
    5 points
  40. MULTIPLAYER Dodano możliwość filtrowania listy pociągów według pojazdów Dodano możliwość oznaczenia serwera jako ulubionego Dodano możliwość wyboru sposobu sortowania listy pociągów (rosnąco, malejąco oraz alfabetycznie i numerycznie) Poprawiono mechanizm usuwania źle wyprawionych pociągów, który usuwał czasem poprawnie stojące pociągi Przy wyborze pociągu dodano ikonę flagi informującą o pociągu z krótkim czasem jazdy Poprawiono logikę podawania przez AI wjazdu pociągom na tory planowe Poprawiono logikę podawania prez AI częściowego wyjazdu dla pociągu. AI będzie podawać następną część przebiegów, bez konieczności zatrzymania pociągu Poprawiono sytuację blokowania przebiegów kiedy po włączeniu samoczynności przez stację gracz opuści posterunek Zaktualizowano rozkład jazdy na całej mapie TABOR Dodano malowanie EN57-919* Poprawiono błąd z latającym sprzęgiem za EN76 Poprawiono wskazania napięcia ładowania baterii (EN57) Poprawiono logikę otwierania drzwi przez bota w EN57 i EN76 (nie wykrywał peronu i stał w nich za długo) Hamulec podtrzymujący aktywny dopiero po zatrzymaniu pojazdu (EN76, EN96) Poprawiono błędne tłumaczenie tooltipa w ED250 (wejście do korytarza) Umożliwiono piaskowanie w obu pozycjach przełącznika piaskownicy (ET25) Dodano możliwość zmiany trybu pracy hamulca z ekranu komputera pokładowego, podniesiono próg czerwonego słupka napięcia sieci trakcyjnej (ET25) Poprawiono parametry baterii (ET25) Dodane hamowanie służbowe ETCS także z wykorzystaniem systemu pneumatycznego (ET25) Naprawiono odcięcie cylindrów przy hamowaniu ED (ET25) Zablokowano zliczanie energii elektrycznej w trybie spalinowym (ET25) Zmieniono tryb pracy odluźniacza hamulca w E6ACT (przyspieszono luzowanie, działanie impulsowe) Naprawiono dostosowanie sił do nacisków przy jeździe do tyłu (4E) Poprawiono ustawienie automatycznej małej sprężarki (4E) Dodano możliwość przechodzenia pomiędzy wagonami pasażerskimi (drzwi czołowe) Poprawiono błąd w obliczeniach powodujący niemożność zahamowania wagonów ładownych hamowaniem nagłym Poprawiono liczne błędny związane z przypisywaniem klawiszy do przełączników w kabinach SCENERIA Dodano fragment linii kolejowej nr 1 od Żyrardowa do Rokicin* Dodano fragment linii kolejowej nr 17 od Łodzi Widzew do Koluszek* DYŻURNY Dodano posterunek Warszawa Włochy Dodano posterunki Żyrardów, Żakowice Południowe, Skierniewice, Rogów, Płyćwia, Łódź Widzew, Gałkówek* Poprawiono sytuację, gdy po zapytaniu o wolną drogę przez AI gracz przejmie posterunek. Asysty nie będą wtedy wymagać odpowiedzi. SINGLEPLAYER Dodano scenariusze dla DLC Łódź - Warszawa Dodano scenariusz testu taboru w Żmigrodzie Uporządkowano samouczki Pomniejsze poprawki błędów istniejących scenariuszy Dodano możliwość nałożenia filtra radiowego na odtwarzany dźwięk narratora Dodano Track Trigger wielokrotnego użytku (pozostający na torze po przejechaniu go) Dodano ikonę informującą o konieczności użycia radia w scenariuszu Dodano korutyny wyzwalane przez rozpoczęcie i zakończenie ruchu pociągu (WaitForTrainsetStart, WaitForTrainsetStop) Dodano MessageBox z listą rozwijaną do wykorzystania w scenariuszach Dodano opcję wymuszenia ustawienia prędkości bota Aktualizacja dokumentacji na SimRail Wiki POZOSTAŁE Wprowadzono znoszenie ograniczenia prędkości nadanego na semaforze za ostatnią osłanianą zwrotnicą przy jazdach na tory główne zasadnicze Wprowadzono sortowanie pojazdów w lokomotywowni Poprawiono błąd z odczytem balisy przy przejęciu pociągu na odcinku Starzyny - Kozłów Zmiana pomijania sygnału zabraniającego dalszej jazdy na samoczynnej blokadzie liniowej, tylko gdy następny blok jest niezajęty przez pociąg Usunięto efekt dźwiękowy najechania kursorem dla przycisków nieaktywnych / niedostępnych *Wymagane DLC: SimRail - The Railway Simulator: Łódź - Warsaw
    5 points
  41. 1) Jechał człowiek czy bot? Co do długości pociągu, to sprawdzimy. 2) Tak z mojego doświadczenia - szlak z Tunelu do Kozłowa to raptem 4,5 kilometra z górki z nachyleniem 8-10‰, więc pociągi towarowe pokonują go równie szybko co pasażerskie i stawianie ich na bok w tunelu jest wątpliwe, w szczególności pociągów 4120xx, które są pociągami kontenerowymi, a więc z natury rzeczy nieciężkie i dosyć zwinnie nabierają prędkości.
    4 points
  42. Tak, obie zaliczarki posterunków (starszy dyżurny) i obie zaliczarki stacji (odkrywca).
    4 points
  43. Serwery mają zostać, tylko powinny obejmować całą mapę. Do tego potrzebne są z przesunięciami czasowymi w stylu +8, -10 aby w godzinach nocnych u nas można było pograć na obłożonych szlakach w dzień a nie, że jest 30 składów na całej trasie.
    4 points
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy