Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 06/10/25 in all areas
-
PL: Wszystkie serwery zostały przeniesione na nowocześniejsze maszyny które powinny umożliwić płynniejszą rozgrywkę. Testowo serwery PL3,PL5,DE3,FR1,CZ1,INT2,INT5,INT6 posiadają teraz pełną mapę dostępną w grze (baza + DLC). EN: All servers have been moved to more modern machines, which should enable smoother gameplay. As a test, the PL3,PL5,DE3,FR1,CZ1,INT2,INT5,INT6 servers now have the full map (base + DLC) available in the game.37 points
-
MULTIPLAYER The departure signal (buzzer) has been synchronised in the EN57. Some fixes have been made regarding the spawning of trains on servers. Optimisation and smoother operation for voice chat. Server optimisation and fixes. STOCK ED250: Straightened the walls of the chassis. Fixed (cut) decals in the EN57-919. Fixed painted texture of TRAXX cab unit. Fixed the texture of the headlights in the EN57. Fixed the binding of the cab light switches in the EU07. Fixed the binding of the cab light switches in Dragon2 for the second cabin. SCENERY The crashing windscreen at some level crossings has been fixed. Corrected an error regarding trains leaving Płyćwia at signals F and G travelling in the wrong direction. DISPTACHER Added separate sound about free track for a train from AI Removed notificitation about leaving game area when leaving CCTV SINGLEPLAYER LUA: added the ability to set the lights' state in the passenger cars. LUA: added translation options to the PlayAudioClip function. Modernisation of the Krakow scenarios. Missing paper timetables added to Łódź scenarios. OTHER Fixed a bug that caused the Next Signal HUD to be hidden. Tinting and shadowing fixes for cars. Achievement "Hard Journey" fixed – it is now possible to complete it in single-player. S ome textures have been adapted for snow. Small internal bug fixes. The speed of driving on sight has been changed to 40 kph.26 points
-
Poniżej pierwsza propozycja w zakresie reflektorów lokomotyw - konieczne było dodanie charakterystyki kątowej źródeł światła. Reflektory lokomotyw są najjaśniejsze w kierunku swojej osi i wraz z odchylaniem się od niej ich światło słabnie. Bez tego mamy efekt jak do tej pory, że zasięg świecenia jest niewystarczający, bo na środku mamy za mało światła, które dolatuje na te kilkaset metrów. żarówki - krótkie żarówki - długie ledy - krótkie ledy - długie żarówki - krótkie, zoom żarówki - długie, zoom ledy - krótkie, zoom ledy - długie, zoom Przejazd na żarówkach garnek_jazda.mp4 Przejazd na ledach led_jazda.mp425 points
-
MULTIPLAYER Dodana synchronizacja sygnału odjazdu (buczka) w EN57 Poprawki w zakresie spawnowania pociągów na serwerze Optymalizacja i zwiększenie płynności czatu głosowego (VC) Optymalizacje i poprawki pracy serwerów TABOR ED250 - zmniejszone pogięcie blachy poszycia EN57-919 - przykrojenie decali (#4042) Traxx poprawione malowanie pojazdu CARGOUNIT (#4034) EN57 poprawki tekstur reflektorów (#4041) EU07 podpięcie właściwych przełączników oświetlenia kabiny (#4046) Dragon2 poprawki przypisana klawiszy oświetlenia kabin B (#4028) SCENERIA Poprawa błędu, który powodował wybijanie szyb na niektórych przejazdach Naprawa błędu złego wyjazdu ze stacji Płyćwia (semafory F i G) DYŻURNY Oddzielny dźwięk wiadomości o wolnej drodze dla pociągu od AI (wg sugestii z #4052) Usunięte powiadomienie o opuszczaniu obszaru gry przy wyjściu z CCTV (#4007) SINGLEPLAYER LUA: kontrolowanie świateł w wagonach pasażerskich LUA: Dodanie obsługi tłumaczeń dla funkcji PlayAudioClip Modernizacja scenariuszy krakowskich Uzupełnienie brakujących papierowych rozkładów w scenariuszach łódzkich POZOSTAŁE Poprawa błędu związanego z chowaniem Next Signal HUD (#3990) Poprawki kolorowania i cieniowania samochodów Naprawa osiągnięcia "Ciężka przeprawa" - można teraz zdobyć je w misjach singleplayer Dostosowanie niektórych tekstur do śniegu Drobne poprawki błędów wewnętrznych Zmiana prędkości jazdy na widoczność na 40km/h24 points
-
Myślę, że niedługo będę w stanie coś zaproponować, bo od paru dni sprawdzam różne funkcje w tym zakresie i zapowiada się obiecująco. Więcej szczegółów, jak będzie na finiszu.20 points
-
Przedstawiam mój trzeci scenariusz pod SimRail: Mamy do dyspozycji 3 trasy z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego, Żyrardowa lub Skierniewic oraz trasę powrotną. Na każdej z tych stacji docelowych po zjechaniu w tory postojowe jest pytanie czy chcemy wykonać dodatkowe prace na stacji - pomóc innemu składowi, zabrać ludzi z innego przystanku lub wykonać własny oblot. Scenariusz ma wbudowane kilka "większych" wydarzeń losowych i to gracz może za każdym razem decydować jak chce pojechać (opis w sekcji Dodatkowe opcje). Można grać w trybie losowym i czekać na niespodziewane lub wyłączyć zdarzenia losowe jeżeli chcemy pojeździć płynnie. Jest też 3 opcja kiedy chcemy wybrać konkretne zdarzenie (konkretny przejazd) dla własnej przyjemności. Aktualna wersja scenariusza: Wersja: 1.1.0 Data aktualizacji: 2025.06.16 Instalacja Należy pobrać spakowany folder o nazwie 44_patwrobel.7z i wypakować go do głównego folderu scenariuszy gry SimRail: ..\SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\ Pobierz Najnowsza wersja dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z Etap startowy scenariusza Każda misja została podzielona na etapy, aby była możliwość grania fragmentami - dokończenia gry od pewnego miejsca. Po każdym uruchomieniu scenariusza użytkownik zostanie poproszony o wybór etapu - są one ułożone po kolei. Możemy zacząć grę od dowolnego etapu i grać do końca. Symulacja Scenariusze zawierają liczny ruch AI oraz zdarzenia losowe (w tym wygaszenia semaforów, uszkodzenia przejazdów, sygnały zastęcze, jazda lewym torem, itp.) Pogoda i pora dnia Każdorazowo gra prosi na starcie o określenie pogody (pora roku) oraz pory dnia. Mamy do dyspozycji: Pogowa (poda roku): Deszczowa (Wiosna) Słoneczna (Lato) Mglista (Jesień) Śnieżna (Zima) Pora dnia: ★ Uruchom scenariusz z domyślną godziną ★ Lista godzin co 2h od 3:00 do 23:00 Misja 3 - Sprinter KM - RE1 Tabor: 2xEN76 - Elf Kanał startowy: 2 Opis: Rozpoczynamy na peronie p.o. Warszawa Powiśle. Przejmujemy pociąg 91836 relacji Grodzisk Mazowiecki - Warszawa Wschodnia (1xELF). Po dojechaniu do stacji Warszawa Wschodnia zjeżdżamy w tory postojowe i łączymy się z drugim EZT. Po połączeniu składu jedziemy jako pociąg przyśpieszony RE1 19152 jednej z 3 wybranych relacji: UWAGA: Przystanki Powiśle i Stadion nie są obsługiwane więc nie otwieramy drzwi Trasy: W-wa Wschodnia - Grodzisk Mazowiecki - W-wa Wschodnia W-wa Wschodnia - Żyrardów - W-wa Wschodnia W-wa Wschodnia - Skierniewice - W-wa Wschodnia W-wa Wschodnia - Grodzisk Mazowiecki - W-wa Wschodnia: Przebieg: Do stacji Pruszków: pociąg przyśpieszony z zatrzymaniem: Wschodnia / Centralna / Zachodnia Od stacji Pruszków: zatrzymanie na każdym przystanku osobowym Etapy: Warszawa Powiśle (Początek) Warszawa Wschodnia (Tor postojowy) Warszawa Zachodnia (Wyjazd) Grodzisk Mazowiecki (Tor postojowy) Józefinów (Pod wjazdem) W-wa Wschodnia - Żyrardów - W-wa Wschodnia: Przebieg: Do stacji Grodzisk Mazowiecki: pociąg przyśpieszony z zatrzymaniem: Wschodnia / Centralna / Zachodnia Od stacji Grodzisk Mazowiecki: zatrzymanie na każdym przystanku osobowym Etapy: Warszawa Powiśle (Początek) Warszawa Wschodnia (Tor postojowy) Warszawa Zachodnia (Wyjazd) Grodzisk Mazowiecki (Wjazd od Warszawy) Żyrardów (Tor postojowy) Józefinów (Pod wjazdem) W-wa Wschodnia - Skierniewice - W-wa Wschodnia: Przebieg: Do stacji Grodzisk Mazowiecki: pociąg przyśpieszony z zatrzymaniem: Wschodnia / Centralna / Zachodnia Od stacji Grodzisk Mazowiecki: zatrzymanie na każdym przystanku osobowym Etapy: Warszawa Powiśle (Początek) Warszawa Wschodnia (Tor postojowy) Warszawa Zachodnia (Wyjazd) Grodzisk Mazowiecki (Wjazd od Warszawy) Żyrardów (Wjazd od Warszawy) Skierniewice (Tor postojowy) Żyrardów (Wjazd od Skierniewic) Józefinów (Pod wjazdem) Manewry: Na każdej stacji docelowej (Grodzisk Maz. / Żyrardów / Skierniewice) gracz po zjechaniu w tory postojowe będzie zapytany czy chce wykonać dodatkowe prace na stacji. Dla każdej z tych 3 stacji jest różne zadanie do wykonania. Pytanie o manewry jest zawsze - niezależnie od konfiguracji opcji "Proszę wybrać konfigurację wydarzeń losowych" (opis niżej) Manewry na st. Grodzisk Mazowiecki determinują inny wyjazd ze stacji Dodatkowe opcje: W scenariuszu jest dodatkowe pytanie: Proszę wybrać konfigurację wydarzeń losowych Opis W misji zaszyte są "większe" zdarzenia losowe - gracz może mieć wpływ na ich przebieg. Chodzi tu o zamknięcie toru, jazdę lewym torem lub dodatkowe manewry. Dlatego na początku misji gracz zostanie poproszony o wybranie jednej z 3 opcji: Możliwe opcje do wyboru: ★ Wydarzenia losowane zgodnie ze scenariuszem ★ Zdarzenia losują się zgodnie z przyjętym prawdopodobieństwem. Jazda bez wydarzeń losowych Brak wydarzeń - czysta jazda bez większysz wydarzeń. Gracz decyduje przy kazdym zdarzeniu Przy każdym zdarzeniu gracz zostanie poproszony o wskazanie, który scenariusz wybiera dla najbliższej sytuacji. Niezależnie od tych "większych" wydarzeń po drodze są losowane mniejsze zdarzenia - jak brak wjazdu / wyjazdu, inny tor przejazdu na stacji, czy nie działający TOP. Łączenie ELFów: Podjeżdżamy i uderzamy z niską prędkością (ok 3km/h) o sprzęg drugiego EZT Wychodzimy z kabiny i podchodzimy do pierwszych drzwi drugiego EZT Włączamy baterię (zielona klapka przy drzwiach na zewnątrz) Wchodzimy do kabiny i przełączamy aktywację kabiny na: Aktywacja ostatniej kabiny w trakcji wilokrotnej Wracamy do pierwszego EZT i przełączamy aktywację kabiny na: Aktywacja pierwszej kabiny w trakcji wilokrotnej Odhamowujemy (Odblokowanie przewodu głównego) UWAGA: ważne aby w drugiej EZT zadajnik jazdy był na środku (nie może być w pozycji hamowania)13 points
-
To jest zupełnie inny temat, ja tego nie ruszam. W sumie mam podejrzenie, od czego to się bierze, ale nie obiecuję, że od razu będzie to zmienione.13 points
-
TABOR ED250: zmniejszone pogięcie blachy poszycia (brakujące w poprzedniej aktualizacji) Poprawiona charakterystyka kątowa źródeł reflektorów czołowych - lepszy zasięg i widoczność Poprawiona widoczność świateł czołowych i sygnałów końca pociągu z daleka SCENERIA Wymiana wskaźników W6a i W6b na części trasy Zmiany budynków wokół toru doświadczalnego SINGLEPLAYER Modernizacja scenariuszowego systemu pogodowego Modernizacja scenariuszy z DLC Cargo Pack Refactoring samouczków - bez wpływu na działanie POZOSTAŁE Dodana decyminuta do panelu rozkładu jazdy Symulacja obsługi W22 <T> na semaforach SBL HUD: fix prędkości wyjazdu na sygnał zastępczy na SBL12 points
-
Czy Simrail umiera? Na serwerach jeszcze są gracze, więc chyba nie umiera 🙂 Gorzej, jeżeli spojrzy się na przyszłość tej gry. W zapowiedziach mamy kolejny fragment trasy w okolicach Łodzi, mamy tą czeską lokomotywę i... To wszystko, przynajmniej oficjalnie. Pamięta ktoś jeszcze o trasie "niemieckiej" (Drezno- coś tam) czy trasie w USA? Ja przypomniałem sobie, bo ktoś zapytał o te trasy na Discordzie. Czyżby przyszłością Simraila były tylko wrzucane raz na jakiś czas na forum nowe scenariusze społeczności? No właśnie, na serwerach jeszcze są gracze. Tymczasem mamy już ponad dwa lata tłuczenia tego samego schematu na multi (teleportacja do pociągu-> przejazd z A do B -> despawn, brak manewrów, wagony mają zaspawane sprzęgi), baza taboru urosła nieznacznie, mapa za to się rozrosła do niebotycznych rozmiarów (IMHO niepotrzebnie, skoro nie ma czym po niej jeździć...), ile jeszcze czasu minie zanim najtwardsze wygi się tym znudzą? Sam mam już 22000km przejechane, godzin gry jakoś ponad 500. Wystarczy, jestem już zmęczony. Zamiast po raz setny objeżdżać kiblem okolice Łodzi, wolałbym zrobić tą trasę Dartem albo Flirtem w malowaniu ŁKA. Zamiast tym samym kiblem lecieć na Kraków, wolałbym jednak prowadzić Impulsa. Chciałbym sobie spalinową manewrówką pomanewrować po bocznicach, bo już w podstawowej mapie jest ich w opór i one po prostu się marnują. CMK od dwóch lat wręcz krzyczy o jakąś EP09 albo innego Griffina... Tyle narzekania.11 points
-
Ciekawą opcją by było, gdyby można było usiąść jako dyżurny ruchu w trybie single player. Wybierałoby się nastawnię, uruchamiałby się mały lokalny serwer z naszym posterunkiem i sąsiadującymi obsługiwanymi przez boty, pociągi obsługiwane byłyby przez boty. Tam można by się uczyć fachu ISDR, bo jeśli coś zepsujesz, to nie będzie rzutować na większą społeczność, a po zakończeniu gry nasz lokalny serwer byłby wyłączany i wszystkie postępy (wraz z błędami) by znikały. Dla urozmaicenia, można by tam dawać bardziej skomplikowane rozkłady (z manewrami oraz pociągami zaczynającymi i kończącymi bieg na naszej stacji, jeśli takie są przewidziane w rozkładzie), ale to drugorzędna kwestia. Moim zdaniem rola dyżurnego ruchu w trybie single player była by przydatna.7 points
-
Wiadomo, że każdy jest inny, ale też nie rozumiem ludzi, którzy pośmigają tydzień na jakimś szlaku i zaczynają jęczenie o nowe trasy. Żeby choć logicznie rozumowali i utyskiwali o rozbudowę dotychczasowych, ale nie... jest pitolenie o Poznaniu, Białymstoku, Trójmieście i co tam jeszcze nie wymyślą. Ja od początku praktycznie nie wychodzę z GOP i Małopolski, na multi. Głównie towary. Jeśli wliczyć mnogość służb, pory dnia, pory roku, pogody, ludzi na dyżurkach... to każda służba jest inna. No, ale żeby to się nie nudziło trzeba kochać prowadzenie tych ton żelastwa pod prądem.7 points
-
7 points
-
Propozycja trybu dyżurnego ruchu dla pojedynczego gracza padła już wielokrotnie. Twórcy jednoznacznie wypowiadają się, że nie jest to możliwe. A szkoda, bo moim zdaniem byłby to gamechanger dla tego projektu i dla mnie osobiście spełnienie marzeń o implementacji starej aplikacji Kolejarz w 3D. Budowa posterunku to nieporównywalnie mniej pracy niż jakiejkolwiek realnej trasy. To tylko kilka kilometrów kwadratowych terenu i potencjalna możliwość wydawania dużej ilości DLC w szybkim czasie. Do tego możliwości manewrów i scenariuszy które w trybie multi pewnie nie będą nigdy możliwe. Szkoda 😞7 points
-
Tutaj 100% racji w tym co kolega napisał, wróciłem do gry w tym miesiącu, a ostatni raz kiedy w nią grałem to były wczesne beta testy.. 3 lata temu i powiem tak, gra wygląda i działa fenomenalnie, można co prawda doczepić się do jakiś aspektów z optymalizacją, choć ja sam ich nie odczuwam. Co do samego gameplay'u no to faktycznie brakuje manewrów, jakiegoś wyprawiania pociągów przez tworzenie rozkładów, no ale.. nikt raczej nie stwierdził, że tego nie będzie. Dużo osób, które tutaj się udzielają mają jakieś dziwne spojrzenie na świat, co dziwi.. może są to osoby młodsze, które nie wiedzą ile pracy kosztuje zrobienie nawet kilku niewielkich stacji, ba samo przygotowanie projektu, a potem wprowadzenia go do gry(trzeba się liczyć, że twórcy chcą odwzorować stacje/mapy realistycznie)realnie pewnie zajmuje kawał czasu. Część graczy porównuje simraila do konkurencji td2, w którą sam przegrałem masę godzin. Tamta produkcja faktycznie ma już sporo jeśli chodzi o samą zawartość, ale jest też dłużej rozwijana, ona też posiada osobiście dla mnie dużą wadę, jaką jest znikanie "stacji", które kiedyś były dostępne, a nagle wychodzi ci patch i "mapa" jest niedostępna bo nie spełnia warunków nowej aktualizacji i nikt tam z zespołu gry się tym nie zajmie, to w geście "właściciela" czyli szarego użytkownika, który ją opublikował jest to czy będzie mu się chciało aktualizować "stację" do nowych standardów czy macha ręką i jego mapa, którą przygotował ląduje w kuble na śmieci jak 90% innych map, które tak skończyły. Wracając do samego simraila, może porównanie do beta testów, w które grałem nie jest za bardzo trafne bo minęło od tego sporo czasu, jednak widząc to co teraz jest, to tak jak pisałem wyżej jestem pod dużym wrażeniem tego co udało się twórcom już zrobić, mam nadzieję, że pracę będą iść tylko do przodu.6 points
-
Ja zgoła odmiennie. 🙂 Myślę, że nie chcą porzucić projektu po tym ile do tej pory zrobili. Może po prostu mają dość perwersyjnych fantazji i koncertów życzeń plus to o czym wyżej mowa czyli wyciągnięcie wniosków z robienia planów. Wiedzą co się wydarzyło i jak to było odbierane. Oczywiście mogę się mylić ale mam nadzieję, że po prostu zmieniły się priorytety. Teraz przede wszystkim naprawianie tego co trzeba naprawić a nie ładne oczojebne grafiki z planami. Plany zachowują dla siebie i starają się w ciszy realizować po kolei ostrożnie wypuszczając informacje aby uniknąć kolejnego rozliczania za słowa. Owszem. Nie poszło tak jak miało pójść. Można być wk... jako klient. Tylko teraz to jest trochę tak jak z odzyskiwaniem długu w mafijnym świecie. Można ukarać i odstrzelić delikwenta ale wtedy już nic nie odzyskamy. Parafrazując na sytuację w SR... no można zdeptać ("ukarać") Twórców oraz cały projekt i "cieszyć się", że nic nie ma oprócz zdychającego, bo bez wsparcia, symulatora kolei w którym już nie będzie nic. No ja trzymam kciuki, żeby się udało.6 points
-
Cały czas uważam, że najpierw wyprostowanie tego co jest, potem nowy tabor plus aktualizacja obecnych scenariuszy i nowe aby urozmaicić służby. Dopiero w następnej kolejności dalszy rozwój tras. Niezmiennie bawią mnie koncerty życzeń argumentowane "bo trudno ciągle po tym samym jeździć". Patrząc na tempo tych koncertów to żeby obłaskawić "znudzonych" ekipa SR musiałaby dymać 24/7 tylko przy tym i tak co miesiąc z 500 km nowych szlaków wydawać. Myślę, że więcej radości sprawi użytkownikom wyeliminowanie z MP trolli, którzy skutecznie robią burdel i tym jeszcze bardziej zniechęcają do jazdy. Ja zawsze odnajdę coś przyjemnego w służbach "na tym co jest". Po prostu lubię jazdę, prowadzenie wirtualnego pociągu. Do tego stopnia, że nie używam innych widoków. Siedzę w kabinie, ewentualnie jakiś wyskok na peron przy dłuższym postoju... a że te same trasy? Widok torów, sieci trakcyjnej, semaforów, mijanych stacji i innej kolejowej infry nigdy mi się nie znudzi. Zmienne warunki pogodowe i pory służb też urozmaicają odbiór jazdy po tym samym odcinku. Po wyjściu DLC Łódź kilkadziesiąt godzin bujałem się tylko tam. Bardzo przyjemny był powrót na CMK i Śląsk. Naprawdę jest po czym jeździć. A jak ekipa SR ogarnie problemy i pojawi się nowy tabor będzie jeszcze lepiej. Nowe trasy to teraz najmniej pilna sprawa.6 points
-
Od pewnego czasu, dłuższego, zauważyłem u graczy totalnie zlewanie obowiązujące interakcji z sąsiadem podczas gry na dyżurnym ruchu. Głównie chodzi o 3 sprawy: - Brak wysyłania informacji o odjeździe pociągu - Jeżeli jest LCS, np. Olszamowice, to wysyłają info z Olszamowic a nie z Pilichowic. - Brak uzupełniania info o odjeździe w EDR Nie będę tutaj wymieniał kto, kiedy i gdzie, bo ta lista by była za długa. I oczywiście to nie są nowi gracze. Systematycznie ich widzę podczas gry. Czy to naprawdę jest tak trudno wysłać te kilka cyferek do okienka? Czy ja już za dużo wymagam w dzisiejszym świecie? Czy to podchodzi pod reportowanie gracza, czy olać system? Nie ukrywam, że to całkowicie odbiera chęci na grę i wolę jak dookoła siedzą boty. Smutne jest to, że gracze którzy siedzą przed ekranem setki godzin nie potrafią dostosować się do zasad które obowiązują.6 points
-
Since I enjoyed reading them, I would like to suggest to restart some kind of development blog or regular update. I am aware that this makes some extra-work for the team, so maybe instead of a weekly basis you could do it once a month, or maybe four times a year.6 points
-
Chciałbym sprostować, że oni też tego nie wiedzą 😉 Natomiast ostatnia roadamapa, którą otrzymaliśmy jakieś 1,5 orku temu już dawno nie jest aktualna, nowej nie ma i nic nie zapowiada, żeby miała być. Jedną lekcję Zespół Simrail wyciągnął ze wszystkich poprzednich przekładanych terminów i niedodanych funkcji - po prostu nie ogłaszają co robią i kiedy zrobią i w ten sposób nikt im nic nie może zarzucić. Co widać po tym forum i ilości postów w chociażby tym temacie.5 points
-
Jak przejść do wersji beta „NEXT” How to switch to Beta build "NEXT" Wie man zur Beta-Version "NEXT" wechselt Jak přejít na beta verzi "NEXT" CHANGELOGS: WERSJA POLSKA - LISTA ZMIAN <- KLIKNIJ TUTAJ ENGLISH VERSION - CHANGELOG <- CLICK HERE DEUTSCHE VERSION - CHANGELOG <- KLICK HIER ČESKÉ VERZE - SEZNAM ZMĚN <- KLIKNI ZDE VERSION FRANÇAISE - CHANGELOG <- CLIQUEZ ICI5 points
-
A ja tu podejdę trochę od innej strony. Jako osoba wchodząca dopiero w świat kolei, nie mam przegranych fafnastutysięcy godzin w Maszynie, TD2 czy innych. Nie chcę też łapać twórców za wszystkie obietnice. Sam pracuje w branży IT, jestem programistą, nie gier a systemów informacyjnych i po części jestem w stanie przyjąć rozwój tego produktu, wiedząc jak to często wygląda od środka. Jako osoba która przez ponad 10 lat siedziała w uniwersum ETS2 i ATS a następnie przez około 5 lat w uniwersum OMSI 2, mam rozpoznanie w świecie wirtualnych symulatorów. Do niedawna w Simraila grałem tylko na single player, teraz tylko zaglądam na multi. Ostatnio mi wskoczyło 10k kilometrów, więc już trochę w ten produkt pograłem. Ostatnio jechałem po CMK pociągiem towarowym więc trochę miałem czasu na przemyślenia. Można powiedzieć, że gra wyszła z wczesnego dostępu trochę ponad pół roku temu. Dostaliśmy chyba w kwietniu jak dobrze pamiętam DLC Łódź, które uważam, za bardzo dobre. Jest to wiele kilometrów, które zawsze się pokonuje z wielką przyjemnością. Nie oczekujmy od twórców, że zasypią nas obietnicami. Bądźmy realistami. Szczerze ja nie mam jakiś ogromnych wymagań. Ale też nie wiem jaką politykę finansową przyjmie studio odnośnie dodatkowej zawartości do gry. W ETS2 jest to bardzo fajnie rozegrane, że ciężarówki mamy za darmo w aktualizacjach, a za dodatki mapowe płacimy. Tutaj już przy Cargo Pack twórcy zastosowali inne podejście. Ale powiedzmy sobie szczerze, gdybyśmy w jednym roku dostali DLC mapowe wielkości DLC Łódź - Warszawa i przynajmniej jedną - dwie lokomotywy oraz wiadomo takie poprawki jak światła lokomotyw, jakieś dodatkowe misje w single player itd, to czy uznamy, że gra się rozwija? Mi się wydaje, że tak, nie wymagajmy połowy polski w pół roku. Z tego co słyszałem kolejne w planach będzie DLC Łódź 2, jeżeli dobrze rozumiem to będzie połączenie LK1 Zawiercia i Koluszek. A tam Radomsko, Piotrków Trybunalski i Częstochowa. Czy to dobry kierunek? Uważam, że tak. Mamy już dużo kilometrów do przemierzania, ale wiadomo, nie możemy dać Twórcom poczucia spełnionych oczekiwań. Analizując mapę, szczerze uważam, za bezsensowne jakieś wychodzenie do USA czy Niemiec. Nawet tak patrząc to mają do dyspozycji kolejny taki sensowny dwu-pack. DLC Kielce które uzupełniło by kolejny fragment LK numer 8 od Sędziszowa, przez Jędrzejów, Sitkówkę Nowiny aż po Kielce Główne wraz z połączeniem do CMK od Kielc przez Małogoszcz, Włoszczowę aż po Czarncę. Myślę, że ilościowo podobnie kontentu co ostanie wydane DLC mapowe. A jako kolejne DLC Kielce 2 - połączenie Warszawy i Kielc LK przez Radom i Skarżysko Kamienną. Nie wiem jakie Twórcy mają plany ale taki scenariusz według mnie wydaje się bardzo sensowny. Co o tym myślicie? Szukałem takich miejsc na mapie, które wykorzystają zarówno ruch pasażerski jak i towarowy i ten dwupak DLC Kielc po tym z Łodzi spełnia te wymagania. O ruchu pasażerskim nie ma co mówić, a dodatkowo bardzo dużo towarów jest ciągnięte ze Szczakowej do Sitkówki a potem na Warszawę. Więc takie mam zdanie na temat mapy, teraz ten bardziej bulwersujący nas graczy temat - tabor, dostępne lokomotywy i EZT. Tutaj problemem wydaje mi się być brak licencji z PKP Intercity. Gdyż wydaje mi się, że lokomotywą na którą teraz jest największe zapotrzebowanie to Griffin EU160. Potrzebujemy na już lokomotywy pasażerskiej/uniwersalnej umożliwiającej rozpędzenie się do przynajmniej 160 km/h. Mam wrażenie, że tutaj dużo już mamy, bo mamy Dragona2 na którym w pewnych mechanikach można bazować. Może tak nie będę się rozpisywał na temat każdej, wymienię taką listę EU160 / EU200 / EP09 / VECTRON / ED160 / ED161 / Impuls 1 / Impuls 2. Wymieniłem tu 8 pojazdów, docelowo zapewne każdy z nas życzyłby sobie aby wszystkie pojawiły się w SimRail'u. Wiadomo, ale wydaje mi się, że wypuszczenie przynajmniej jednego nowego pojazdu w ciągu roku to jest to coś realnego czego możemy "wymagać" od producentów. Wiem, że to co tutaj napisałem to i tak myślenie bardzo życzeniowe, ale też chciałem realnie zebrać to w jednym miejscu. Tak naprawdę wymienione przeze mnie propozycje w tym poście zakładają około 3-4 lata patrząc na szybkość rozwoju SimRaila.5 points
-
No dobrze. Tylko co to ma do aktualnej sytuacji? Wiemy, że nastąpiły zmiany, że okres perwersyjnych fantazji i obietnic bez pokrycia minął. Było tąpnięcie. Priorytety i plany zostały zaktualizowane. Teraz najistotniejsze jest uporządkowanie tego co jest. Owszem, jako niezadowoleni (że nie ma realizacji roadmapy) konsumenci możemy zdeptać ten projekt, olać, zbojkotować i w konsekwencji doprowadzić do upadku. I wtedy wjeżdża na koniu duch Kononowicza i "NIE BĘDZIE NICZEGO". Nowych tras też. Rozumiem rozgoryczenie ale ja wiem, że SR ma potencjał i tylko spokój z konsekwencją mogą go uratować, pomóc w dalszym rozwoju i wreszcie wejściu na właściwy poziom. Budowy nowych tras też. Bo one kiedyś na pewno się pojawią ale wobec tego co jest do poprawienia po prostu spadły na koniec listy. Beka, narzekanie czy totalna krytyka nie wyciągną ich na wierzch. Po co nam zresztą ich więcej teraz skoro MP nie działa w pełni jak należy?5 points
-
FAHRZEUGE Seitenwände beim ED250 begradigt (hat im letzten Update gefehlt) Lichter der Scheinwerfer verbessert - bessere Reichweite und Sichtweite Verbesserte Sichtbarkeit der Spitzen- und Schlusslichter aus großer Entfernung SZENERIE W6a und W6b Signale auf Teilen der Map wurden ausgetauscht Gebäude bei der Teststrecke verbessert EINZELSPIELER Szenario-Wettersystem geupdatet Cargo Pack DLC Missionen geupdatet Tutorials neu gestaltet - Änderungen für den Spieler nicht sichtbar SONSTIGES Dezimalstellen für Minuten im Fahrplan-GUI hinzugefügt Vorläufige Simulation der W22-Signale <T> an Sbl Signalen HUD: Geschwindigkeit beim Ausfahren auf Ersatzsignal behoben5 points
-
Szczerze to nie. Przynajmniej na razie. Nie zauważyłem żadnego spadku graczy w ostatnich chwilach. Na serwerach osób jest tyle samo, na forum aktywność też się nie zmienia. Statystyki SteamDB nawet to potwierdzają. Od roku utrzymuje się stałe 400-500 osób online. Widać tylko skoki gdy były aktualizacje. Nie licząc tych skoków to liczba graczy jest całkiem stabilna.5 points
-
Szczerze mówiąc, pomysł „trybu zwiedzającego” brzmi jak zupełne nieporozumienie i totalne rozmycie sensu gry. To miała być symulacja pracy maszynisty i dyżurnego ruchu – z naciskiem na odpowiedzialność, realizm i precyzję. A nie wirtualny spacerownik po stacjach, jakbyśmy grali w symulator turysty PKP. Wprowadzenie takiej funkcji tylko rozwodniłoby ideę całego projektu i odciągnęło uwagę twórców od realnych problemów, jakie jeszcze trzeba dopracować w samych trybach operacyjnych.Podglądanie pracy dyżurnego bez możliwości ingerencji? A po co? Jeśli ktoś chce się uczyć, to niech siądzie na nastawni w trybie multiplayer i przejmie odpowiedzialność, a nie ogląda zza szybki, jak w ZOO. Zresztą, to byłaby furtka do kolejnej fali pseudoekspertów, którzy "obserwowali" i teraz będą pouczać, mimo że sami nie przejechali ani jednego rozkładu bez wpadki.5 points
-
Cześć, Rozumiem Twoją frustrację i w pełni zgadzam się, że podstawowe zasady współpracy między posterunkami powinny być przestrzegane, zwłaszcza przez osoby, które mają już duże doświadczenie i spędziły wiele godzin w grze.Faktycznie – brak wysyłania informacji o odjeździe, pomylenie lokalizacji przy LCS-ach czy nieuzupełnianie EDR potrafi skutecznie zepsuć rozgrywkę, zwłaszcza kiedy ktoś podchodzi do niej na poważnie i stara się trzymać ustalonych standardów. Dla wielu z nas ta gra to coś więcej niż tylko klikanie – to symulacja, współpraca i przede wszystkim wzajemny szacunek do innych graczy.Z drugiej strony, nie zawsze przyczyną takich błędów jest zła wola. Czasem ktoś się zagapi, czasem nie jest pewien jak prawidłowo wysłać informację, a czasem po prostu się rozproszy – choć wiadomo, że nie powinno to być normą, szczególnie u osób, które są już dobrze obeznane z systemem.Czy to jest powód do reportowania? Myślę, że warto najpierw próbować komunikacji – napisać prywatnie, uprzejmie zwrócić uwagę. Może komuś po prostu nikt wcześniej tego nie powiedział. Jeśli jednak sytuacja się powtarza i ewidentnie ktoś ma zasady za nic – wtedy zgłoszenie może być uzasadnione, choć najlepiej rozważać to indywidualnie.Nie jesteś sam w tym, co odczuwasz – wielu graczy naprawdę docenia rzetelną grę i chciałoby, żeby standardy były zachowane. Dlatego warto o tym mówić, ale też dawać dobry przykład. Może z czasem więcej osób pójdzie w tę stronę.Pozdrawiam i życzę więcej udanych, płynnych dyżurów – z sąsiadami, którzy wiedzą co robią 🙂5 points
-
Temat był już poruszany: https://forum.simrail.eu/topic/8099-zbyt-ciemna-noc/ Myślę, że problem dotyka wcale niemałej liczby graczy, sporo osób unika nocnych jazd w SimRail. O ile nie wiąże się to z jakimś drastycznym spadkiem wydajności symulacji, to bardzo proszę chociaż o próbę ogarnięcia tego tematu. Nie chodzi tu o zbyt ciemną noc, bo obecna jej czerń jest zupełnie poprawna. Dlatego też zmiana ustawień monitora, dodanie suwaka regulacji parametru gamma czy stosowanie programu Reshade jest bez sensu i nie rozwiązuje problemu. Nie chodzi przecież o to, żeby nocą widzieć jak kot. A zwiększenie jasności i kontrastu monitora działa także na wyświetlane na ekranie napisy i ikonki, które po takim zabiegu zaczynają zwyczajnie oślepiać. Chodzi o zwiększenie zasięgu świecenia nieprzyciemnionych reflektorów lokomotywy, o oświetlenie samego szlaku, po którym jedziemy. Noc dookoła niech pozostanie czarna. A obiekty oświetlone reflektorami nie muszą rzucać cieni. Byle tylko było widać więcej szlaku. Tak jak teraz świecą nieprzyciemnione reflektory, to przypomina bardziej nikły blask... świateł pozycyjnych samochodu.4 points
-
Dla mnie przykładem, że ludzie z SimRail nie wypinają się na użytkowników jest akcja z serwerami. Jeśli jest naprawdę piląca potrzeba reagują dość szybko, jest akcja i reakcja. Znakomita robota. Przed wyjściem DLC Łódź i przez chwilę po wejściu nie dawało się nawet na mocnych sprzętach normalnie jeździć, a o głosowej konwersacji mechanik > dyżurny można było zapomnieć. Teraz na PL3 jest pełny zakres szlaków dostępny w SimRail, nie ma problemów z płynnością jazdy i rozmowami głosowymi. To krok, który sprawił, że wiele osób odetchnęło z ulgą. @77 Zgadza się, wszystko z głową i do przodu. Człowiek powinien nauczyć się cierpliwości i myślenia. Daje to wtedy możliwość rozsądnego patrzenia w przyszłość bez wydziwiania i upierdliwego, z kosmosu wyjętego chciejstwa.4 points
-
Wszystko przeniosło się na discord. Ktoś kiedyś z zespołu palnął że chcą do końca roku. Ja prywatnie obstawiam że będzie z CD163 to DLC. Sama lokomotywa tak łyso w DLC. Ale CD163 plus okolice Łodzi to już takie fajne DLC gdzie nikt nie narzeka na cenę i zawartość. Widząc jak niektórzy na Discord łapią Królika za słówka ( np " do połowy miesiąca" z kwietnia tego roku) to ja się nic a nic już nie dziwie że jest jak jest.4 points
-
Ale...po co, skoro wiadomo w zasadzie, czego mamy spodziewać się? Możemy spodziewać mechanicznych nastawni, ale kiedy? Nikt na to nie odpowie. Łódź przecież teraz można kupić, gdyż (z informacji z Discorda od jednego twórców) będą to dwa dodatki, ale będą działały niezależnie od siebie (No! Chyba, że coś się w tej kwestii zmieniło). Lokomotywę CD163 też dostaniemy, ale nikt poza twórcami albo samym prezesem nie wie, kiedy. Możliwość zapisu jest w trakcie tworzenia, ale na jakim etapie, tego nikt nie powie (jednak można nieoficjalnie ją testować). W trasę USA raczej nikt już nie wierzy, tak samo jak w Drezno-Zgorzelec, czy Siemens Desiro. Więc nasze dywagacje mamy skupiać na tym, kiedy coś ma pojawić się? Przecież wróżenie z fusów jest bardziej wiarygodne, niż nasze forumowe przypuszczenia.4 points
-
FWIW: The DE1 server had "NO EVENTS" tag for a long time, and it always referred to a rule for dispatchers and drivers to not do any out of game events like: Holding back trains for arbitrary reasons like "track maintenance", etc. Same for drivers not going slow because of things like "brake failure" or else. It didn't refer to crossings not being secured.4 points
-
Witam, czy jest możliwość aby został dodany scenariusz z Warszawy Wschodniej do Krakowa Głownego (i odwrotnie) ze składami wagonowymi? Z lokomotywami do wyboru, pogodą, godzinami itp. tak jak ma to miejsce w scenariuszu z Lodzi do Warszawy. Pytam poniewaz czasem pojeździłbym sobie taki scenariusz na singlu a takowego niestety nie ma. Pozdrawiam4 points
-
Właśnie to jest najfajniejsze, że mogą jechać tylko 110 bo wtedy dyżurni mają co robić na stacjach pośrednich przy wyprawianiu.4 points
-
Fajny podcast proponuje zaprosić kogoś z SIMREIL i porozmawiać na tematy bieżące i jakie maja plany na przyszłość itp .4 points
-
Logiczne. Dokończą to co jest do dokończenia. Naprawią błędy to i pojawią się plany. Lepiej chyba nie obiecywać jak rok temu i nie dotrzymywać obietnicy.4 points
-
4 points
-
Sorka, pan Królik pierwszy raz robił changelog i pojechał za daleko - były dwie kompilacje testowe. Na obecnej wersji testowej "next" jest to poprawione. Gniotki zmniejszone o 80%.4 points
-
I dzięki temu to wygląda jakby już nic więcej nie było planowane, a twórcy chcieli jak najszybciej skończyć wcześniej obiecane ficzery i zapomnieć o projekcie - a przynajmniej ja tak to odbieram.3 points
-
Please note that we are not affiliated with Simkol. What is this? We are a team of three working on a simrail route DLC centered on Sweden. We want to give a summary on what we have been working on the latest week. You might ask yourself how we are doing this as the route editor is not out yet. That is a very good question, what we are doing is preparing as many 3d models as we can of trains, buildings, signals ect. This will lead to us being ready to work on the route when the editor is out and much quicker to get this DLC done. What are you adding? Sweden is quite a big country so we had to select what we wanted to pack into this DLC. We are still not sure how much content we will get into this one DLC but we have decided on what to start working on. We have decided to build the route from Stockholm - Linköping using part of the southern mainline (Stockholm - Malmö) as well as the entire Nyköpings line (Stockholm - Norrköping). This route would cover a bunch of partial services as well as a few complete ones. ATC Since last there has been some work on the ATC system API. ATC is the safety system used on trains in Sweden and Norway https://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_train_control Please note that this part is far from done and is still in the works but we just wanted to show you something. 2025-06-25 13-36-00.mp4 Normal ATC startup 2025-06-25 13-31-29.mp4 ATC errors during startup due to failing to set the brake pressure This part of the project is also open source at https://github.com/ShiralynDev/ATC feel free to contribute :) “I would love to join this project!” Please note that this is a hobby project and we do not offer any pay as of the time being but we want to make sure that everyone who has helped gets their fair share in the end. We are searching for: 3D model makers using blender As we are not paying we are not asking for 5+ years of experience, we did not ourselves know blender before we started this project. Experience is a bonus but as long as you can do the work, we do not care. Due to this only being a hobby project, we do not have harsh deadlines. If you are interested in joining our team please send an email to sparkleskontakt@gmail.com with some information about yourself, why you wanna join as well as what you bring to the table such as previous experiences and projects. You can also send an email in case you have pictures or similar that you believe would be beneficial to us. Reminder: This is just a hobby project and no money or payment will be involved if you apply. You should only apply if you want to help us out for fun :)3 points
-
STOCK ED250: straightened walls of chassis (missing in the last update) Fixed angular characteristic of light source of headlights - better range and visibility Better visibility of headlights and tail lights from far away SCENERY Exchange of W6a and W6b indicators on part of the map Changes in buildings around test track SINGLEPLAYER Update of scenarios weather system Update of missions from DLC Cargo Pack Refactoring of tutorial - without visible changes for users OTHER Added decyminute (0,1 of min) visible in timetable GUI panel Preliminary simulation of W22 indicator <T> on ABS Signals HUD: fixed speed of exit on substitute signal to ABS3 points
-
3 points
-
Gram od dłuższego czasu i powiem tak – SimRail to nie jest martwa gra, ale też nie rozwija się tak szybko, jak wielu by chciało. Gra dalej działa, są ludzie na serwerach (choć nie wszędzie), deweloperzy co jakiś czas coś dodają… ale tempo zmian jest, delikatnie mówiąc, ślamazarne. Plusy? Fajnie odwzorowane polskie trasy. Naprawdę – 500 km torów, w tym Śląsk, Warszawa, Zawiercie itd. Jak ktoś zna te rejony z życia, to buzia się sama cieszy. Tryb multiplayer to złoto. Maszynista gada z dyżurnym, ludzie naprawdę grają z zaangażowaniem, jak w symulator lotów. Modele pociągów? EN57, EU07, wszystko zrobione porządnie, fizyka też daje radę. Ale są też schody: Optymalizacja... dramat w niektórych miejscach. Jak masz starszy komputer, to się przygotuj na pokaz slajdów. Single-player to prawie nie istnieje – brakuje AI, zapisów, scenariuszy, wszystko robione pod multiplayer. Aktualizacje? Są, ale rzadko. Czasem człowiek się cieszy, że coś ruszyło, a potem znowu miesiące ciszy. Społeczność trochę się wykrusza – zwłaszcza na mniej popularnych trasach. Nie zawsze kogoś spotkasz. Czy gra umiera? Nie. To raczej takie „przyczajone życie”. Ci, co lubią kolej i symulatory, jeszcze tu są i grają, ale nowi gracze raczej nie walą drzwiami i oknami. Gdyby twórcy częściej dawali znać, że nad czymś pracują, i szybciej wrzucali nowe trasy czy pociągi – byłoby super. Na przyszłość? Są plany, niby mają być trasy z Niemiec, USA, jakieś nowe systemy... tylko że znając tempo, to jeszcze poczekamy. Ale mimo wszystko – jak ktoś kocha kolej i chce czegoś bardziej realistycznego niż Train Sim World, to SimRail ma potencjał.3 points
-
Nie wyszło. To wygląda na 2-3 cm a nie 1 mm. Jak średniowieczna zbroja ręcznie klepana młotkiem na kamieniu. Rozumiem pęd do realizmu ale chyba już lepiej, żeby poszycie było zupełnie gładkie. Albo przynajmniej niech jeden wariant będzie gładki, żeby gracze mogli sobie podmienić w scenariuszu w trybie Single.3 points
-
@MALECKI skąd ci się w ogóle wzięła ta obawa? Gra jak i ostatnie DLC mają na steam oceny bardzo pozytywne (nawet nie pozytywne, a bardzo). Jest odpowiednia ilość graczy wg steamdb. Raczej wszystko idzie w dobrą stronę. Ja czekam tylko na dokończenie Łodzi i być może już z pełną wersją save pojadę sobie osobówką z Łódź Fabryczna do Warszawa Wschodnia 🙂3 points
-
Mnie np interesują tylko moje odczucie. Są pozytywne. Nie jest w SR tak jak bym chciał ale nadal idą do przodu. Choćby niedawne scalenie podstawki i DLC w jeden serwer. Mówił Prezes, mówili devsi że się sparzyli na ogłaszaniu przedwczesnym. Ja ich rozumiem. Czytając discorda widzę to co mają na myśli. Ktoś coś powie, potem inny przekręci i idzie lawina. Wole się zaskoczyć pozytywnie jak z serwerami kilka dni temu niż czekać jak w w 2023 i 2024 na aktualizacje. Jak napisał dzisiaj Królik. Wolisz jak w MAszynie? 100 lokomotyw i kilka scenariuszy? Nie wiesz co wybrać czym jechac bo tyle tego a nie ma gdzie jechać. Wszystko ma swój koniec. Ja mam chyba 30 000 bitew w world of tanks i też mi się znudziło. Mimo że co miesiąc nowy czołg wchodzi. Pograj chwile w inną grę i wróć do SR. Przecież nie można ciągle w jedno. Wszystko się kiedyś znudzi.3 points
-
To jest zdaje się przebieg wariantowy - musisz jeszcze wybrać przez jakie rozjazdy ma pojechać pociąg - podświetlają się na jasno niebieski kolor.3 points
-
In the changelog, the Krakow scenarios are specifically mentioned as being updated, so if you're not seeing a difference with the 80's scenarios my guess would be that only the Krakow scenarios were reworked.3 points
-
Dzidziusiów leżakujących raczej nie ma, ale w fazie nauczania początkowego klas 1-3 chyba już trochę jest. Mamusia, tatuś kupili dzieciakowi symulator, aby czymś się zajął i głowy ojcom nie zawracać. Odzywają się czasami bo nie chce im się klikać na klawiaturze. Słychać, że to dzieci.3 points
-
Odnoszę wrażenie, że teraz ta blacha w ED wygląda jeszcze gorzej, niż wcześniej ;>3 points