Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 03/02/25 in all areas
-
05.03.2025 EN: Dear SimRail fans, along with the container wagons, you will receive a small timetable update consisting of: 1) rearrangement of the times of TDE 1320xx and MPE 531xx trains on the section Józefinów - Korytów with a commercial stop in Grodzisk Mazowiecki 2) launching a pair of TDE 1420xx/4121xx services on the Dąbrowa Górnicza Towarowa - Szeligi section together with opening of the line to Marków station - route speed 100 km/h 3) launching a pair of express TDE 2420xx/4220xx connections (and some loose locomotives) - route speed 120 km/h! 4) shifting the running of trains 4241xx by half an hour 5) other minor fixes PL: Drodzy fani SimRaila, wraz z wagonami kontenerowymi oddamy Wam do dyspozycji małą aktualizację rozkładu jazdy, na którą składają się: 1) uporządkowanie godzin pociągów TDE 1320xx i MPE 531xx na odcinku Józefinów - Korytów wraz z postojem handlowym w Grodzisku Mazowieckim 2) uruchomienie pary połączeń TDE 1420xx/4121xx na odcinku Dąbrowa Górnicza Towarowa - Szeligi wraz z otwarciem łącznicy do stacji Marków - prędkość trasowania 100 km/h 3) uruchomienie pary ekspresowych połączeń kontenerowych TDE 2420xx/4220xx (i kilku luzaków) - prędkość trasowania 120 km/h! 4) przesunięcie kursowania pociągów 4241xx o pół godziny 5) inne drobne poprawki.37 points
-
SimRail - The Railway Simulator: Łódź - Warsaw DLC soon available on Steam! https://store.steampowered.com/app/3583200/SimRail__The_Railway_Simulator_d__Warsaw Discover the charm of the new railway route from Łódź to Warsaw! The latest DLC takes you onto a realistically reproduced, highly detailed railway line starting at Łódź Widzew station, through Koluszki, Rogów, Skierniewice, and Żyrardów, all the way to Grodzisk Mazowiecki (and then on to Warsaw!)34 points
-
33 points
-
MULTIPLAYER dodano nowe pociągi w trybie wielosobowym, wymieniono niektóre pociągi towarowe na CMK na składy z vmax=120km/h* zmieniono składy wszystkich pociągów towarowych wiozących do tej pory kontenery na wagonach Res poprawiono wykrywanie czy pociąg może dojechać do następnej stacji w sytuacji, gdy droga przebiegu ustawiona jest na ślepy tor poprawiono ustawianie dopuszczalnej prędkości przy podstawianiu pociągu *Szczegóły zmian w zestawieniach pociągów można znaleźć TUTAJ! TABOR dodano wagon Sgmmns-x dostępny dla wszystkich graczy dodano wagony Sggrss, Sgns(s) dla posiadaczy DLC Cargo Pack poprawiono możliwość przypisania klawisza odpowiedzialnego za ogrzewanie pociągu poprawiono przypisania klawiszy w lokomotywach typu 4E dotyczące sprężąrki oraz oświetlenia kabiny poprawiono hamowanie ED w lokomotywie Dragon2 poprawiono rzadko występujący błąd z ciśnieniem zbiornika głównego w EU07/EP08 poprawiono podsumowanie energii z odzysku przy jeździe na silniku spalinowym w lokomotywie Dragon2 Dodano zaokrąglanie nastawy tempomatu do 5 km/h w lokomotywie Dragon2 Dodano automatyczne zaciąganie hamulca sprężynowego przy dezaktywacji kabiny w lokomotywie Dragon2 Poprawiono wskazania woltomierza ładowania baterii w lokomotywie Dragon2 i EN57 Naprawiono działanie dostosowania sił do nacisków kół w EU07/EP08 przy jeździe do tyłu Skonfigurowane automagiczne* sterowanie pracą sprężarki pantografów w EU07/EP08 SCENERIA uruchomiono łącznicę Szeligi-Marków DYŻURNY RUCHU poprawiono pozycję ramek w pulpitach kostkowych SINGLEPLAYER dodano nowy scenariusz umożliwiający zapoznanie się z nowymi wagonami LUA: dodano mozliwość odtwarzania dźwięków nienarracyjnych oraz definiowania ich głośności oraz głośności narracji LUA: dodano możliwosć zmiany sposobu naliczania punktów w misjach POZOSTAŁE ETCS: poprawiono sytuację, w której można nie było otrzymać MA przed wjazdem do obszaru FS L2 ETCS: poprawiono błędną prędkość przy wychodzeniu z trybu SR w ETCS L1 poprawiono działanie przypisań klawiszy używających klawiszy specjalnych takich jak ctrl,shift czy alt Dodano podgląd reżimów pracy wszystkich zaworów rozrządczych/hamulców w pojeździe22 points
-
Changelog 13.03.2025 Timetable changes added TDE 1420xx - Mszczonów → Dąbr. Górn. Towarowa (Dąbr. Górn. Towarowa → Marków) - Vmax 100/120 With Cargo Pack DLC: 142053, 142057, 142061, 142063, 142065, 142069, 142073, 142075, 142077, 142081, 142085, 142087, 142091, 142093, 142097, 142099 Without Cargo Pack DLC: 142055, 142059, 142067, 142071, 142079, 142083, 142089, 142095 added TDE 4121xx - Dąbr. Górn. Towarowa → Mszczonów (Marków → Dąbr. Górn. Towarowa) - Vmax 100/120 With Cargo Pack: 412122, 412124, 412128, 412130, 412132, 412138, 412140, 412142, 412146, 412150, 412152, 412156, 412160, 412162, 412166 Without Cargo Pack: 412120, 412126, 412134, 412136, 412144, 412148, 412154, 412158, 412164 added TDE 2420xx - Puławy → Gliwice (Czarnca → Katowice Tow. KTC) - Vmax 120 With Cargo Pack: 242027, 242029, 242033, 242039, 242041, 242047, 242049 Without Cargo Pack: 242025, 242035, 242045 added LTE 2450xx - Puławy → Gliwice (Czarnca → Katowice Tow. KTC) - Vmax 120 With Cargo Pack: 245031 Without Cargo Pack: 245037, 245043, 245051 added TDE 4220xx - Gliwice Łabędy → Nałęczów (Katowice Tow. KTC → Czarnca) - Vmax 120 With Cargo Pack: 422030, 422034, 422040, 422044, 422048, 422050, 422056 Without Cargo Pack: , 422032, 422038, 422046, 422052 added LTE 4250xx - Gliwice Łabędy → Nałęczów (Katowice Tow. KTC → Czarnca) - Vmax 120 With Cargo Pack: 425054 Without Cargo Pack: 425036, 425042 Passenger trains added brake regime for every loco Freight trains added brake regime for every loco removed containers on 424Z and replaced them with new container wagons: reworked 1320xx: Require now Cargo Pack DLC: 132049, 132073 Still with Cargo Pack DLC: 132055, 132067 Still without Cargo Pack DLC: 132047, 132051, 132053, 132059, 132061, 132065, 132075, 132077 reworked 1442xx: Require now Cargo Pack DLC: 144227 Still with Cargo Pack DLC: NONE Still without Cargo Pack DLC: 144203 reworked 1443xx: Require now Cargo Pack DLC: 144345 Still with Cargo Pack DLC: NONE Still with out Cargo Pack DLC: 144313 reworked 2343xx: Require now Cargo Pack DLC: 234357, 234385 Still with Cargo Pack DLC: NONE Still without Cargo Pack DLC: NONE reworked 3242xx: Require now Cargo Pack DLC: 324234 Still with Cargo Pack DLC: 324202, 324288 Still without Cargo Pack DLC: 324204, 324212, 324220, 324230, 324256, 324292 reworked 3441xx: Require now Cargo Pack DLC: 344136 Still with Cargo Pack DLC: NONE Still without Cargo Pack DLC: NONE reworked 4120xx: Require now Cargo Pack DLC: NONE Still with Cargo Pack DLC: 412010, 412012, 412018, 412022, 412026, 412030, 412034, 412038, 412044, 412050, 412054 Still without Cargo Pack DLC: 412014, 412016, 412020, 412024, 412028, 412032, 412036, 412040, 412042, 412046, 412048, 412052, 412056 reworked 4241xx: Require now Cargo Pack DLC: NONE Still with Cargo Pack DLC: NONE Still without Cargo Pack DLC: 424106 reworked 4410xx: Require now Cargo Pack DLC: 441031, 441067 Still with Cargo Pack DLC: Still without Cargo Pack DLC: 441023, 441039, 441051 reworked 4439xx: Require now Cargo Pack DLC: NONE Still with Cargo Pack DLC: 443959 Still without Cargo Pack DLC: 443917 reworked 4444xx: Require now Cargo Pack DLC: NONE Still with Cargo Pack DLC: NONE Still without Cargo Pack DLC: 444407, 44444313 points
-
Dojdzie nowa para pociągów kontenerowych korzystająca z wjazdu i wyjazdy w Markowie.11 points
-
Witam, na wstępie proszę o wyrozumiałość jest to moja pierwsza styczność z LUA. Przedstawiam mój pierwszy scenariusz pod SimRail: Instalacja Należy pobrać spakowany folder o nazwie 44_patwrobel.7z i wypakować go do głównego folderu scenariuszy gry SimRail: ..\SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\ Etap startowy scenariusza Każda misja została podzielona na etapy, aby była możliwość grania fragmentami - dokończenia gry od pewnego miejsca. Po każdym uruchomieniu scenariusza użytkownik zostanie poproszony o wybór etapu - są one ułożone po kolei. Możemy zacząć grę od dowolnego etapu i grać do końca. Symulacja Scenariusze zawierają liczny ruch AI oraz zdarzenia losowe (w tym wygaszenia semaforów, uszkodzenia przejazdów, sygnały zastęcze, jazda lewym torem, itp.) Pogoda i pora dnia Każdorazowo gra prosi na starcie o określenie pogody (pora roku) oraz pory dnia. Mamy do dyspozycji: Pogowa (poda roku): Deszczowa (Wiosna) Słoneczna (Lato) Mglista (Jesień) Śnieżna (Zima) Pora dnia: Rano (07:00) Popołudniu (12:00) Wieczorem (18:00) Noc (22:00) Misja 1 - Strzemieszyce 3xEN57 Tabor: EN57 Kanał startowy: 2 Etapy: Dąbrowa Górnicza Ząbkowice (Początek) Start misji. Manewry na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, aby skierować się w stronę Strzemieszyc. Dąbrowa Górnicza Ząbkowice (Wyjazd) Po manewrach gotowy do wyjazdu w kierunku Huty Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce (Wyjazd) Po połączeniu z uszkodzonym składem na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Jazda w 3xEN57 do Katowic jako osobowy 24901. Opis: Rozpoczynamy rozgrywkę na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice pod nastawnią DZB. Udajemy się pod skład 2xEN57, który widzimy na wprost i rozłączamy jednostki. Następnie uruchamiamy tylko pierwszy EZT w kierunku Łaz i zgłaszamy się na radiu (kanał 2). Wykonujemy manewry o które prosi nas dyżurny. Po udanych manewrach ruszamy jako pociąg 115232 do Strzemieszyc celem wsparcia uszkodzonego pociągu osobowego. Po dotarciu do Strzemieszyc wykonujemy manewry pod skład 2xEN57 i łączymy go w 3xEN57. Po połączeniu jedziemy jako osobowy 24901 do Katowic zatrzymując się na każdym przystanku. Łączenie w skład 3xEN57: Dojeżdżamy i dobijamy sprzęgi Wyłączamy kabinę (UWAGA: zostawiamy włączone radio) Podchodzimy do sprzęgu -> prawym -> Upewniamy się że wszystko jest połączone Wchodzimy do kabiny składu II (środkowy) zaraz przy sprzęgu Zwalniamy hamulec ręczny Przechodzimy po składzie na koniec tego EZT po drodze włączamy baterie i odblokowujemy przekaźnik różnicowy Wychodzimy tylnym wyjściem ze składu Wchodzimy do kabiny składu III (ostatni) Zwalniamy hamulec ręczny Przechodzimy po składzie na koniec tego EZT po drodze włączamy baterie i odblokowujemy przekaźnik różnicowy Wchodzimy do kabiny (koniec pociągu) i zapalamy czerwone światła Wychodzimy ze składu i sprawdzamy czy świecą czerwone lampki Przechodzimy po peronie na sam początek składu (od strony Kazimierza) Uruchamiamy kabinę Wywołujemy dyżurnego Cofamy za semafor V UWAGA: jeżeli nie będzie można cofnąć (skład odhamowany, ale nie jedzie) wówczas podchodzimy do sprzęgu między I a II (tym co sami go łączyliśmy) i klikamy prawym "Rozłącz przewody sterujące" następnie znów "Połącz przewody sterujące" i wracamy do kabiny Link do opisu: Szczegółowy opis Link do pobrania: 44_patwrobel.7z (Aktualizacja: 2025.03.22 20:30)10 points
-
Ogółem jest w planach, niejako przy okazji do ogarnięcia są inne tematy z tym związane. Jak będzie coś więcej wiadomo, które planowane funkcje faktycznie zadziałają, damy znać.10 points
-
Still dreaming of driving trains on realistic routes? Now the world of virtual railways is closer than ever! SimRail – The Railway Simulator is on sale in the Spring Sale on Steam! Take the controls of modern and classic locomotives, feel the real physics of driving, and dive into the dynamic multiplayer mode. Don’t miss out – hop on board today! Grab it now on Steam and save! 🚊 https://store.steampowered.com/app/1422130/SimRail__The_Railway_Simulator/ 🚊 https://store.steampowered.com/app/2868050/SimRail__The_Railway_Simulator_Cargo_Pack/ Nadal marzysz o prowadzeniu pociągów po realistycznych trasach? Teraz świat wirtualnej kolei jest jeszcze blizej Ciebie! SimRail – The Railway Simulator jest dostępny w Spring Sale na Steam w obniżonej cenie! Przeżyj niezapomniane chwile za sterami nowoczesnych i klasycznych lokomotyw, poczuj fizykę jazdy i odkryj dynamiczny tryb multiplayer. Nie przegap okazji – wsiadaj na pokład już dziś! Kup teraz na Steam i oszczędzaj! 🚊 https://store.steampowered.com/app/1422130/SimRail__The_Railway_Simulator/ 🚊 https://store.steampowered.com/app/2868050/SimRail__The_Railway_Simulator_Cargo_Pack/10 points
-
Hi, I'm sorry if this will come off as rude. I understand that programming is an incredibly long and delicate process, which takes huge amounts of time and care. But. It's been more than two years since I joined the SimRail community; one of the key aspects that sold me the game was the possibility to operate a mechanical signalbox while some steam trains are running outside. I understand why lever frames aren't ready yet. I'm fine with that. However... Would it be possible to actually see what has been made? To know what is missing? Is it 3D modelling? Programming? Sounds? Bugs? Glitches? Missing documentation? Issues to integrate it with SimRail game/internal mechanics? Since many of us paid upfront for an unfinished game and it's been more than two years now, could we please get more details about this? Maybe some screens of what has been done, what has been tried and failed, and, in general, what's going on? Thanks 😅9 points
-
Hej wszystkim! Po wielu miesiącach nad nauką lua i skryptowaniem, chciałbym podzielić się z wami moim pierwszym scenariuszem na trasie z Zawiercia do Krakowa. Z góry dziękuję @Kryswalus, @SH8RK1, @Martin32, @Eridor i innym za użyczenie swojego głosu w scenariuszu i pomoc w realizacji projektu (mniejszą lub większą). Opis scenariusza: Jest piękny, spokojny poranek. Polregio otwiera nowe połączenie z rozkładowym składem EN57/EN71. Niestety jednak się zbyt dobrze nie przygotowali, przez co wstajesz rano i musisz przygotować skład zastępczy. Nim jedziesz do Krakowa, po drodze napotykając różnorodne składy pasażerskie i towary. Co na Ciebie czeka: Manewry w Zawierciu, Tunelu i Krakowie Jazdy po torze lewym Wyjazdy inne niż zazwyczaj Spięty, a zarazem luźny rozkład jazdy Znane niektórym głosy graczy z polskich serwerów Dźwięk: PL Napisy: PL, ENG Czas: 3h Bawcie się dobrze i życzę powodzenia 🙂 Co zrobić, aby zagrać w scenariusz: Pobierz plik .zip Wypakuj go do folderu: SimRail/SimRail_Data/StreamingAssets/Sceneries Odpal i graj. Adamk107 Scenarios.zip8 points
-
Witam serdecznie. Czy jest możliwość dodania funkcji odliczania metrów w lokomotywie TRAXX jak było to zrobione w lokomtywie DRAGON? Jest to nowoczesna lokomtywa i taką funkcję posiada. Dla osoby jeżdżącej bez HUDU na notatki i znajomość trasy taka funkcja to "game changer". Dziękuję bardzo i pozdrawiam.8 points
-
I think i might have made all the 'controllers' i need to drive the EU07 / EP08 style trains at my laptop desk now, it's only taken me 2 years : Gone is the radmor style 3D printed USB microphone that sat in it's holder on the side of the lighting switch panel (and the tacky 6 key plus rotary encoder mini keyboard i used to change radio channel and press the ZEW buttons) 😊 I now have a 3D printed Radmore style radio 😊 As with all the items on my laptop driving desk, the radio is sized to fit the space i have, i reckon it's about 3/4 of real size, i also deliberately reduced the height of the radio's main case as i needed the radio to pass over my legs when i move the overbed table out of the way, yet still hang off the front of table dovetail mounts so the top is below the main switch panel. The radio is made up of individual panels that screw together to make the main case, the case is then screwed to the switch panel from below, with the push button mounting piece screwed through the top of the switch panel, a 1mm thick 'text plate' fits over the buttons and hides the screws (which is handy as it took 2 hours to print the text plate alone, and i printed about 10 of them before i got one as good as i could get it, thank bod the 3D printer does the work and not me) A dovetail mount screws to the rear of the radio, allowing the radio to slide onto the mounts on my table like any of my other controllers. A base panel that houses the microphone board screws to the bottom of the main case, the microphone is a seperate item that's a little smaller than my self contained USB mic (to match the scale of this radio) this mic only houses a mic element and a switch, a coiled 4 pin headset cable connects the mic element and PTT switch to the microphone board (the switch goes to the STM button board) The microphone board is the circuit board out of a cheap desktop 'streamers echo mic' ... shown as i bought it to the left. This 'streamers mic' has a soundcard built in, so it can play audio from the computer via a set of headphones plugged in the 3.5mm socket, This could be handy if it ever becomes possible to route the radio's audio to a seperate speaker in SimRail (like some games can route the VOIP chat audio to a headset whilst playing the main game sounds via the main computer speakers) This mic also has a 'monitor' function where it can play the audio from the mic over a headset, so my radio's speaker is plugged into the mic board for this reason, allowing me to check i have not set the echo control too high or i'm getting feedback.... Feedback was an issue i had when using the monitor function when the mic was sat in it's holder, as this places the mic very close to the speaker, so to get around this i routed one of the mic element wires through the (double pole) PTT switch so the mic is only live when the PTT switch is pressed, this is how it's done in a lot of 2 way radio mics... it also means my mic is always muted when i am not deliberately pressing the PTT button, so google is not able to listen for advertising keywords either. The mic board plugs into a USB port, as does the STM microcontroller board used for the buttons and switches, so i used a USB C bulkhead fitting (gives you a USB C female socket on either side of a panel) into which a 3 port USB hub plugs inside the radio, then the mic and STM boards plug into that hub using short cables, leaving me one USB port for another board in the future to run the LED's properly. I used 3 x 12 position single pole, 30 degree per position rotary switches, one with the lock out washer / position restrictor set at 10 positions for the channel change switch, one at 6 positions for the volume switch, and 3 positions for the 'Nazłuch' switch, Only the channel change switch has keybinds to do anything in the sim, you can move the other 2 knobs with the mouse, the volume one adjusts the radio speaker's volume.... i've never actually tried doing this when someone is talking in MP. And the Nasłuch switch i think selects which ZEW tone the radio will respond to when you have the radio in 'Do Not Disturb' mode (where you put the microphone in the holder backwards, so the ring around the mouthpiece presses on 2 metal pins, the radio will then be silent except for one transmision after someone presses a ZEW button on their radio, something that is not simulated in SimRail as the ZEW tones do not play over other peoples radios) The push button switches are 'piano switches' that are commonly used in real radio's. Usually these come as multiple switches in a row fixed on a long metal mounting piece, with an 'interlock' function, so only one button locks down at once and pressing another button releases the last one... as found in 1980's era hifi equipment for source selectors etc. I don't need the interlock function for the radio's switches, and you can remove the interlock bar and make the switches independent, but i also needed to set each switches spacing differently to how the ones i got are on the single piece mount, you can get different switch spacings, but i found it easier to just get individual piano switches, rotate them 90 degrees and make a 3D printed mount for them... but that does increase the distance needed between the piano switches and rotary switches. I also need some latching versions of these piano switches, as that's what is used for the power, squelch / noise block and radiostop buttons, for the ZEW buttons i need momentary switches, but thankfully these are old skool switches that allow modding, and you can pull the little wire piece out that provides the latching function to turn them onto momentary switches... some of these switches need the end under the spring in place to stop the switch springing all the way out, so cut the latch wire in half and place just the top (dog leg) part back under the spring. The the brain of the radio is a STM32F microcontroller board running FreeJoy that i've used a few times before in other switch panels, the hope is one day we will get joystick support for SimRail and then the sim can read the joystick buttons directly (and hopefully also joystick axes for the levers) But for now i use JoyToKey running on my laptop when SimRail is running to change the joystick buttons to keyboard key presses. I used 29 of the 30 pins on the STM board for rotary switch and push button inputs, the final 'spare pin' i connected to the red 'SFN' led which lights up when i press the push to talk button on the microphone as shown below: That red SFN led should also light up when the ZEW and radiostop buttons are pressed i believe .... to show it's transmitting, i hoped to do that with FreeJoy, but it turns out i can only set it to turn the led on from one input (the piano switches are multi pole ones, so i could re-wire things to get the SFN led lighting up when the ZEW and radiostop buttons are pressed too, not that they do anything in multiplayer mode in the sim, i imagine the ZEW tones are not played to everyone's radio in range because of trolls who would press them all the time to annoy people, same as why the radiostop only works in your own train if you press it) I connected the green power led to the power switch, so it simply turns on and off as i use that switch, In the future when we get the I/O API in the sim, i will add a second microcontroller board to run the led's, then i can have the power led turn off if the loco's battery is off, or the radmor power supply / cab selector is off or set to the wrong cab, and maybe even have the SFN light only work (or illuminate dimly) if there's someone in range... kinda how the mic icon next to the text chat box will only go green when someone is in range to hear you .. so i know not to bother hyping myself up to talk on the radio when there's no point (i have issues talking on phones, the radio is easier as i'm in control with the PTT button, but i still don't use it much because of my 'issues') : Finally... a view of the top of the radio, the tamper seal on the radiostop button is a 3D printed distressed 'seal tag' and a few strands of thin electrical wire for the break wire, i heated the ends of the wire to melt it into the seal tag. The radiostop buttons surround screw posts are 2.8mm diameter with a 1mm hole in the sides of them for the tamper wire to pass through, i was struggling to fit that stuff together even using tweezers and a magnifier. And really finally this time (i've spent 3+ hours typing this wall of text!) The radio from the front with the mic sat in its cradle, as it spends 99% of it's time when i'm driving a train. i used flash for these photo's so it shows up every little imperfection of the 3D printed parts that you don't usually notice with your eyes in normal light.8 points
-
MULTIPLAYER new services introduced, with some freight trains capable of doing vmax=120km/h* all container train consists changed not to use Res cars anymore system now can detect if the train can reach the next station with the route set (trying to dispatch a train on a dead-end track should not be possible now) Fixed first Vmax set after spawning a train *A detailed train composition changelog can be found HERE! STOCK new Sgmmns-x car introduced for all players new Sggrss and Sgns(s) cars introduced to Cargo Pack DLC new keybind for train heating added keybind fixes for 4E compressor and cab light switches ED brake in ET25/E6ACT locos fixed random air pressure bug in EU07/EP08 fixed fixed energy consumption summary showing wrong values when using diesel engine ET25/E6ACT cruise control now has 5km/h-step settings parking brake is now engaged automatically in ET25/E6ACT when the cab is deactivated fixed battery loading gauge in EN57 and ET25/E6ACT Fixed adjusting force to wheels pressure in EU07/EP08 when driving backwards "small" (pantograph) compressor behavior fixes in EU07/EP08 locos SCENERY Szeligi - Marków line opened DISPATCHER domino-panel frame positions fixed SINGLEPLAYER new introduction scenario added for the new container-cars LUA: non-narration type sounds can now be played, with their volume levels defined separately LUA: more flexibility with awarding action points is now possible OTHER ETCS: fixed a bug when no MA is given before entering FS L2 area ETCS: fixed wrong velocity by leaving SR mode in Level 1 Fixed work of key binds using special keys Ctrl, Alt, Shift Added information about brake regime of all distributor valves in a vehicle8 points
-
Ostatecznie dementuję, zainaugurujemy ruch na Marków wraz z wagonami kontenerowymi - dojdzie nowa para pociągów kontenerowych DGT - Mszczonów i odwrotnie. Na Józefinowie się już nie mieścimy. ...i towarowe też. Po wytrasowaniu w miarę sensownie wstępnie* mamy dwie pary dalekobieżne i dwie towarowe, które jeszcze mogą Józefinów-Pruszków-Grodzisk przejechać i na tym się skończy przepustowość. Tam problemem zaczyna się się robić zarówno płynność ruchu (gdyby na Józefinów towarem wskoczyć na biegu to byłoby lepiej, ale to bardzo naiwne założenie) oraz miejsce do wyprzedzania - Pruszków po jednym torze w każdą stronę, Grodzisk - w zasadzie jeden tor wyjazdowy, Żyrardów po jednym torze, Radziwiłłów - posterunek odgałęźny czyli brak. * po testach rozkładu ta liczba może się zmniejszyć.8 points
-
Witam, na wstępie proszę o wyrozumiałość jest to moja pierwsza styczność z LUA. Przedstawiam mój drugi scenariusz pod SimRail: Instalacja Należy pobrać spakowany folder o nazwie 44_patwrobel.7z i wypakować go do głównego folderu scenariuszy gry SimRail: ..\SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\ Etap startowy scenariusza Każda misja została podzielona na etapy, aby była możliwość grania fragmentami - dokończenia gry od pewnego miejsca. Po każdym uruchomieniu scenariusza użytkownik zostanie poproszony o wybór etapu - są one ułożone po kolei. Możemy zacząć grę od dowolnego etapu i grać do końca. Symulacja Scenariusze zawierają liczny ruch AI oraz zdarzenia losowe (w tym wygaszenia semaforów, uszkodzenia przejazdów, sygnały zastęcze, jazda lewym torem, itp.) Pogoda i pora dnia Każdorazowo gra prosi na starcie o określenie pogody (pora roku) oraz pory dnia. Mamy do dyspozycji: Pogowa (poda roku): Deszczowa (Wiosna) Słoneczna (Lato) Mglista (Jesień) Śnieżna (Zima) Pora dnia: Rano (07:00) Popołudniu (12:00) Wieczorem (18:00) Noc (22:00) Misja 2 - Łazy Cargo Tabor: ET22 / EU07 / Dragon / Traxx Kanał startowy: 2 Etapy: Sosnowiec Gł. (Początek) Start misji. Przejmujemy skład towarowy i odprowadzamy go do stacji Łazy. Łazy (Manewry) Skład dostarczyliśmy już do Łaz i rozpoczynamy manewry zgodnie z instrukcjami dyżurnego. Łazy (Wyjazd) Jesteśmy już po manewrach i rozpoczynamy służbowy kurs luzakiem do Bukowna przez Przemiarki i Dąbrowę Górniczą Wschodnią (zmiana kabiny). W Bukownie wykonujemy manewry pod uszkodzony skład. Dąbrowa G. Wsch. (Wyjazd) Luzakiem dotarliśmy już do Dąbrowa Górniczej Wschodniej i zmieniliśmy kabinę. Udajemy się dalej do Bukowna po uszkodzony skład beczek. Bukowno (Wyjazd) Mamy już połączony skład i ruszamy do Łaz z beczkami. D.G. Strzemieszyce (Wyjazd) Kontynuujemy jazdę składem z beczkami Sosnowiec Pł. (Wyjazd) Kontynuujemy jazdę składem z beczkami Opis: Rozpoczynamy na peronie stacji Sosnowiec Główny - tuż po wyjściu z pociągu osobowego. Udajemy się pod semafor wyjazdowy H5 (w kierunku Będzina) - tam za chwilę podjedzie towarowy, który przejmiemy. Prowadzimy pociąg kontenerowy z dodatkowymi 2xEU07 na przodzie do odstawienia w Łazach. Po dotarciu do Łaz wykonujemy liczne manewry przez ŁB i ŁA celem odstawienia lokomotyw w odpowiednie miejsce. Po ich zakończeniu udajemy się luzakiem do Bukowna po uszkodzony skład towarowy. Trasa jest poprowadzona przez Przemiarki i Dąbrowę Górniczą Wschodnią, gdzie zmieniamy kabinę. Po dotarciu do Bukowna wykonujemy manewry i łączymy się ze składem beczek. Prowadzimy pociąg towarowy z Bukowna do Łaz. Link do opisu: Szczegółowy opis Link do pobrania: 44_patwrobel.7z (Aktualizacja: 2025.03.31)7 points
-
Dla mnie szczerze to tabor jest ważniejszy niż nowe trasy. Chłopaki robią świetną robotę za scenariuszami a twórcy powinni się skupić na dodawaniu lokomotyw i wagonów. Jedna na 3-4 miesiące? Cudnie! Brakuje nam diesli to po pierwsze. Brakuje gamy, vectrona to na już! Są to lokomotywy podstawowe jakie gonią na towarach. Został dodany płatny dziadek ET22 i jest cisza do teraz. Zróżnicowany tabor to jedyny powód dla jakiego odpalam maszynę a wolałbym na simrailu siedzieć. Jeśli chodzi o Łódz - Warszawa to fajnie ale w następnej kolejności proszę dodać nowe loko tak świetnie dopracowane jak ET22 a będę w siódmym niebie! W sumie to ciężko się doprosić o odliczanie metrów w traxie co pisałem już rok temu a co dopiero nowa lokomotywa. Młego!7 points
-
even if it was £/$/€1 for the DLC, there'd still be people complaining it's too expensive 🤑 Having seen the quality of the cargo pack DLC, and the sheer content and quality we get with the base sim, to me what ever price it is will be more than worth it. As for integration, there was talk by a dev on discord a while back of it being on a separate server, but i think we'd switch servers automatically when driving off the edge of the current map and onto the DLC map ... if you don't own the DLC you'd see the tracks and scenery at the edge of the base map, you'd just get kicked to the menu as you do now when you reach the end of the map, but you'd see the other trains coming and going along the tracks to and from from the DLC area i believe, kinda like how if you do not own the cargo pack, you see the ET22 and the freight waggons it comes with, you just can't drive the ET22 which is a much better way to do it than the tsw way, where you need to buy 10 other DLC's just to get some variety in NPC trains... otherwise you see the same dosto repeated all over the entire maps.7 points
-
PRZEPRASZAM WSZYSTKICH za wywalenie całej biblioteki! JUŻ POPRAWIONE można pobierać wersję 1.0.5 <- podmieniona na poprawną wersję: Link do pobrania: 44_patwrobel.7z (Aktualizacja: 2025.03.22 20:30) Usunąłem z plików wsadowych misji KOMENTARZ jak niżej i to powodowało że gra nie przyjmowania skryptu - ale uwaga to jest komentarz nie powinien mieć znaczenia. Jednak jak widać ma duże znaczenie. Nie zauważyłem, bo ja zmieniam coś i reload'a robię a efekt jest dopiero jak wyjdzie się całkowicie z gry. Jeszcze raz SORKI:7 points
-
Już miałem coś powiedzieć o podejściu do realizmu w tej produkcji, ale jednak nie. Szkoda strzępić jęzora. To i tak IMHO byłoby nudno. Jeżeli komuś te setki kilometrów już dostępnych torów nie wystarczy, to i 4x tyle znudzi się szybko 🙂 Tu po prostu trzeba zmienić pomysł na tego całego multi. Od tych już ponad 2 lat klepany jest ciągle ten sam schemat, pociąg pojawia się na krawędzi mapy i tamże znika. Żadnych manewrów, żadnego startu zimnej lokomotywy. Ciężko ocenić, ile potencjału tej gry idzie w ten sposób w piach. Kolejna rzecz. Tabor i jego różnorodność... Z chęcią zamiast 4x tyle torów, zobaczyłbym w tej grze 4x taką liczbę wagonów różnorakich (albo chociaż 4x tyle nowych malowań do tych, co już są).7 points
-
Even if it costs €70, I'd buy it. It'll give me 30 times more hours of fun than a TSW route where I play for two hours and get bored. Hours of fun per euro invested is 1000 times more profitable SimRail. But that's just my opinion.7 points
-
@patwrobelTwoje wsparcie w zakresie problemów ze scenariuszami zasługuje na pochwałę, więcej informacji od Ciebie dostajemy o problemach z silnikiem niż od samych autorów.7 points
-
Od tego czasu sporo zmieniło się. Od początku roku jest inne zarządzanie projektem (czy to ludzie, czy sposób, nie wnikam), pojawiają się częściej aktualizacje, kontakt na linii twórcy-gracze uległ wyraźnej poprawie i została załatwiona przykra sprawa z brakującym wagonem (i to w jaki sposób!). Z tego co pamiętam, możliwość zapisu gry będzie udostępniona wraz Warsztatem Steam (żeby wszystko ze sobą ładnie grało). Idzie to w naprawdę dobrym kierunku7 points
-
MEHRSPIELER neue Züge hinzugefügt, darunter auch Güterzüge mit Vmax 120 km/h* Alle Containerzüge mit Res-Wagen wurden durch neue Wagen ersetzt das System kann nun feststellen, ob ein Zug am folgenden Signal die nächste Station erreichen kann (Züge sollten somit nun nicht mehr in Stumpfgleise geschickt werden können) Startgeschwindigkeit nach dem Spawnen von Zügen behoben *Eine detaillierte Übersicht über die geänderten Zugreihungen findet ihr HIER! FAHRZEUGE Containertragwagen Sgmmns-x (40 Fuß) zum Basisspiel hinzugefügt Containertragwagen Sggrss (80 Fuß mit Gelenk) und Sgns (60 Fuß) zum Cargo Pack DLC hinzugefügt Tastenbelegung für die Zugsammelschiene (Zugheizung) hinzugefügt Tastenbelegung für den Kompressor und Führerstandsbeleuchtung in der 4E korrigiert E-Bremse in der Dragon2 korrigiert Fehler mit der Druckluft in der EU07/EP08 korrigiert Falsche Energiewerte in der Zusammenfassung bei Dieselmotoren wurde korrigiert Tempomat in der Dragon2 hat nun 5-km/h-Schritte Federspeicherbremse wird in der Dragon2 nun automatisch aktiviert, wenn man den Führerstand deaktiviert Batterieladungsanzeige in EN57, EN71, ET25 und Dragon2 korrigiert Achslastausgleich beim Rückwärtsfahren in der EU07/EP08 korrigiert Verbesserungen des Hilfsluftkompressors in der EU07/EP08 SZENERIE Szeligi - Marków wurde eröffnet FAHRDIENSTLEITER Rahmen in Relaisstellpulten wurden korrigiert EINZELSPIELER Einführungsszenario für die neuen Containertragwagen wurde hinzugefügt LUA: Sounds, die keine Sprache sind, können nun abgespielt werden, wobei ihre Lautstärke separat definiert werden kann LUA: Mehr Flexibilität mit Missionspunkten ist nun möglich SONSTIGES ETCS: Bug korrigiert, wo vor dem Einfahren in einen Bereich mit ETCS L2 keine MA gegeben wurde ETCS: Falsche Geschwindigkeit in Betriebsart SR in ETCS L1 korrigiert Tastenbelegungen mit Spezialtasten Strg, Alt und Umschalt sollten nun funktionieren Information über die Bremsstellung aller verfügbaren Steuerventile in einem Wagen hinzugefügt7 points
-
Pytanie zasadniczo do developerów: Czy w planach jest ogarnięcie silnika audio, aby dźwięki np. kranu hamulca nie były zrywane, jak w grze z lat 90 odpalonej na Pentium 100? Pomijam kwestie jakiejś lepszej symulacji odbić dźwięków, opóźnień i zniekształceń związanych z odległością (np. rp1 słyszane z kilkuset metrów), bo to w sumie kosmetyka w kontekście samego zrywania dźwięków. Domyślam się, że temat podchodzi pod szerszy, tzn. optymalizacja (FPS po stronie klienta, serwery), ale zwraca to jednak uwagę przy każdej rozgrywce.6 points
-
Bez przesady. Z Krakowem doszło więcej niż 3 scenariusze. W dodatku masz scenariusze od społeczności, niektóre z nich są lepsze od tych oficjalnych. Błędy znajdziesz zarówno w jednych jak i w drugich. Także zamiast narzekać, wchodzisz na forum, pobierasz, jeździsz 🙂 Ps. Wspomnę tylko, że ficzer z punktami kontrolnymi (ze scenariuszy @patwrobel) to od czasu LUA najwięszy gamechanger w trybie single. Z tym to nawet bugi nie są jakieś straszne.6 points
-
Dla mnie najważniejsza jest poprawa optymalizacji gry, na zawartość jestem w stanie poczekać. Dlaczego nie wprowadzi się DLSS 3 i Frame Generatora? Dla mnie nieakceptowalne są spadki do 18-20 FPS na high-endowych sprzętach.6 points
-
Pozwólcie, że pokażę swoją interpretację pulpitu pod konkretną lokomotywę - Dragon 2. Zachęcił mnie do tego swoimi pracami kolega olo101, który prezentował swoje prace na pierwszych stronach tego wątku. Trochę technicznych spraw. Płyta pulpitu to spienione PCV o grubości 3mm. Materiał prosty w obróbce i w miarę sztywny. Stelaż pod spodem z drewna. Całość ma wymiary około metra na pół metra. Przyciski dobierane tak aby były podobne do oryginalnych. Manetki to inwencja twórcza: joysticki z auta na akumulator, dla dzieci, na to nałożone dźwigienki od świateł z Land Rovera, a na górę stopka meblowa. Obrotowe przełączniki to enkodery. Elektronika to dwie płytki STM32F103C8T6 zaprogramowane programatorem ST-LINK v2 do tych płytek. Dzięki programowi FreeJoy, Windows widzi te płytki jako kontrolery gier. Następnie program do emulowania przycisków klawiatury JoyToKey i można śmigać. Chodziło mi po głowie żeby przenieść ekrany pulpitu z gry na jakieś zewnętrzne urządzenia, ale nie znam się totalnie na programowaniu. Pytanie zatem brzmi? Czy można to zrobić jakimś zewnętrznym programem który klonuje wycinek obrazu (w tym przypadku ekran lokomotywy) i przerzuca go na zewnętrzne urządzenie? Może coś w stylu SimDashboard?6 points
-
Dzisiaj na Discordzie pojawił się filmik prezentujący bardzo wczesną wersję wczytania punktu kontrolnego - czyli z powstającej funkcji save ❤️ Na pewno kilka osób się ucieszy 🙂 Nie wiem czy link zadziała, więc rzucam też zrzut ekranu. https://cdn.discordapp.com/attachments/1071815502395084890/1347548181780627508/2025-03-07_13-33-10.mp4?ex=67cc398a&is=67cae80a&hm=ee6566252e58211e1618e0c9e09ec2f0238b860a61a947005f6f86aca730d756&6 points
-
Witaj, W przypadku nieprawidłowego zachowania, użytkownik może zostać pozbawiony możliwości korzystania z czatu głosowego. W Twoim przypadku otrzymaliśmy następujące zgłoszenia: Jeden z członków Zespołu podjął więc decyzję o zablokowaniu Ci czatu głosowego. Blokada w Twoim przypadku zostanie zdjęta automatycznie 31.03.2025 o 18:28:06.5 points
-
Here are some checklists (E186 ET25 ET22 EU07) E186 Checklist.doc ET22 checklist changing cab.doc ET22 start up checklist.doc ET25 checklist diesel.doc EU07 checklist.doc EN57.doc5 points
-
Dodałem nowszą wersję z poprawkami: Wersja: 1.0.4 Data aktualizacji: 2025.03.21 12:40 Link do pobrania: 44_patwrobel.7z (Aktualizacja: 2025.03.21 12:40) Co poprawiłem: 1. Dodałem nowy Checkpoint - Dąbrowa G. Wsch. (Wyjazd) dla osób które chcą szybciej dojechać do Bukowna i wykonać manewry. 2. Inicjalizacja BOTów - teraz nie powinny się blokować 3. Zmieniłem uruchamianie kodu każdej stacji asynchronicznie - może to wyeliminuje wywalanie się gry po dłuższej grze ciągiem. 4. Poprawiłem błąd z osobowym, że nie ruszał z Ząbkowic 5. Poprawiłem zakończenie misji - jednak był tam błąd 6. Dodałem eventy z uszkodzonym przejazdem w okolicy Bukowna i Kazimierza (TOP będzie pokazywał uszkodzenie + zwolnienie na przejeździe, bez rozmowy z dyżurnym) 7. Zmniejszyłem masę dla Traxx'a bo cięzko było to ciągnąć na począku misji. 8. Poprawiłem kilka mniejszych błędów na które natrafiłem. Smacznego i co złego to nie ja 🙂5 points
-
Dodałem nowszą wersję z poprawkami: Wersja: 1.0.3 Data aktualizacji: 2025.03.18 09:15 Link do pobrania: 44_patwrobel.7z (Aktualizacja: 2025.03.18 09:15) Co poprawiłem: 1. Dodane zabezpieczenie że jak po 15sek od podania przebiegu pociąg (Pm:Cargo) nie ruszy to wysyła komendę do BOTa (drive) - może to pomoże 2. Wyczyszczenie stanu stacji przed wjazdem: Sławków oraz Dąbrowa Górnicza Wschodnia 3. Skrócenie składów na stacji Bukowno (mogły być za długie i blokować tor poza stacją) 4. Poprawiłem tworzenie wszsytkich BOTów - teraz będzie mniej błędów z blokowaniem się bot'a Niestety większość problemów wynika z wywalenia się silnika SimRail - mam taką teorię że im dłuższej się gra ciągiem scenariusz tym większe szanse że silnik się wywali. Niestety jak silnik się wywali to przestaje działać skrypt i koniec grania. Tu przykład takiego wywalenia silnika:5 points
-
i actually like that SimRail is doing things more realistically, before the timetable overhaul it was hard to not arrive 20+ minutes early at some stops on the 141xx / 411xx services, Now it's more like real life, you have a tight timetable and once you start to lose time it's hard to make it up, as you begin to lose your time slots along the line. I know in a 'game' people want to get maximum points and be on time every time they play, but treat SimRail as the simulator it is, as if you are driving a real train, delays happen all the time and it's just part of railway life when other peoples actions affect your trip. To me this makes the simulator more exciting as you need to be constantly aware of what's going on around you and think ahead etc, rather than figure out after a few drives that if you put the train on cruise control at xx km/h, you can sit back and watch the scenery go by and you will arrive spot on time, then watch the points / trophies accumulate, then next day do the same until you are bored of everything repeating.5 points
-
It's nothing different irl Irl you can't see s..t at night, especially with all the gauges/monitors shining in your eyes, only the area that your train's lights light up. I like this more as i found old nights too bright. The only problem i see is how short the light beams are, especially on high beams. Though that's also dependant on the type of loc and the lights used on them. Some can shine as far as half a km, some can only light up 100, perhaps 200 meters at most on high beams5 points
-
Zrobienie Myszkowa na tyle, żeby był częścią gry do pokazywania spowoduje przesunięcie problemu do następnej stacji, aby mogły się tam pojawiać i znikać składy.5 points
-
Nie bądźmy przesadnymi optymistami. Aby SimRail był naprawdę dobry i mógł rywalizować z konkurencją to zakres "do zrobienia" jest naprawdę spory: trasa Pabianice-Jaktorów i błędy które niewątpliwie wypłyną - dewsi ani "testerzy" nie są w stanie wszystkiego sprawdzić czy przewidzieć, odpowiednia gęstość ruchu - wciąż jest problem ze słabym ruchem na Zagłębiu i samym Śląsku od wejścia Krakowa a ma jeszcze dość kilkanaście nowych kierunków do obsługi, edytor - nie znamy zakresu funkcjonalności, jedna wielka niewiadoma, scenariusze - część niby jest, ale pod JSON i część z nich jest BARDZO uboga merytorycznie. Grając na jednym z nich nie spotkałem ani jednego składu AI. Żałowałem straconego czasu, bo tą trasę mogłem przejechać na multi mijając inne składy i słuchając dyskusji graczy z dyżurnymi, brakujące duże nastawnie (Kraków, Wawa) - nie wiem czy Wawa miała być, ale przy popularności samych dyżurek (szczególnie tych o dużym natężeniu ruchu) i ich potencjalnym wpływie na ruch (korki) ich brak w grze to jednak spory minus, screenów z nastawni Widzew też nie widziałem, a to 2-ga po Koluszkach najważniejsza nastawnia z planowanego dodatku, nastawnie mechaniczne na trasie Tunel-Bukowno (plus Dańdówka), to będzie spore wyzwanie dla dyżurnych, ale też trochę bugów może się wysypać, Co jeszcze powinno się znaleźć: automatyczny system ratingowy dla scenariuszy, oparty o punkty zbierane przez gracza, dla dyżurnych i zwiększeniu atmosfery gry - ruch wjazdowy / wyjazdowy na kierunki nie obsługiwane przez grę (np. Katowice-Wrocław, Kraków-Rzeszów), tutaj Warszawa (pod względem atmosfery) się akurat mocno wyróżnia na plus - widać sporo tych składów co to skończyły lub zaczynają bieg, brakuje tego w Katowicach, a zwłaszcza w pustym Krakowie. Inne: promptery podpięte pod rozkład jazdy pociągu (przydatne przy edytorach scenariuszy) manerwy (multi) - wytaczanie składu na perony i wtaczanie na bocznice, tego mi osobiście brakuje na multiku manerwy towarowe (multi) - łączenie lub rozłączanie składów towarowych na Idzikowicach - ta stacja jest wręcz stworzona do takiej zabawy, rozkazy pisemne (multi) - też miały być, ale bez nich można żyć, wciąż istniejące niedoróbki na trasie Tunel-Kraków (jeżdżą już samochody w Zastowie?) Silnik gry: optymalizacja - gram na GFN a mimo to nie mogę grać na pełnych teksturach, bo się wiesza XDDD fatalne światła lokomotyw w nocy widziane przez innych graczy, to chyba najsłabszy graficznie element gry, dźwięk - czasem gwizdki odjazdu słyszane w nastawni dobre kilkadziesiąt metrów dalej,5 points
-
The ZEW 3-ZEW 1 procedure is the RS receiving test - you trigger a virtual "foreign" radio to send the Radiostop signal, and check whether your vehicle can receive it alright. Then you should also try to send the Radiostop by pushing the red Alarm button and see if it brakes your train as it should. The fun thing is, that the "virtual radios" are only installed in the depots, so if you try the test in the middle of nowhere on the CMK, nothing should happen after hitting the ZEW3-ZEW1 combination. We've actually simulated that*, so if you're in Łazy, Katowice, Kraków or Warsaw area you should get the Radiostop after triggering its activation via the virtual radio, but not if you head any further. You should conduct the test everytime you take over a loco that's been switched off, so when you don't have a colleague who could tell you about the loco's possible failures. The other test that should be done is Czuwak (CA) test, which is done by simply holding down the vigilance button - after a while a buzzer should start buzzing and the czuwak system should release the pressure from the main braking cord - we've implemented that as well, so if you want some extra immersion (and I know that you, @Gazz292 want it 😉 ) you should do that as well. *Correction: the RS test works everywhere in the Steam Version, I was thinking about the professional one we deliver to the railway companies, although I don't see why shouldn't we give you that extra detail as well, so I'll see into that.5 points
-
Niby nie zapowiadane ale skoro robia trase na Lódź przez Skierniewice ktore sa w rozkladzie na trasie Wschodnia-Skierniewice to wypadalo by zeby cala ta trasa byla tez do objechania na KM. A co za tym idzie juz dziwne ze na najnowszej, aktualnej wersji gry juz KM nie jedzie przez centralna, obok stadionu i na Wschodnia tylko konczy przed Centralna i wywala scenariusz wiec moze to juz jest podwalina pod cala trase Wschodnia - Skierniewice przez Srodmiescie? Powisle i Stadion sa zrobione, wiec no na zdrowy rozsade az sie prosi o to. Dlatego napisalam, ze bardzo na to licze. Zobaczymy. Ale nie nastawiam sie zupelnie.5 points
-
A masz coś na poparcie tych "rewelacji"? Zespół SimRaila na pewno wykonał fragmenty tej trasy (Mysłowice-Jęzor-Szczakowa, Łobzów) na potrzeby spawnu / despawnu pociągów, ale o detalicznym odwzorowaniu otoczenia, sygnalizacji semaforowej, dyżurkach czy węźle Trzebinia / Krzeszowice można na chwilę obecną pomarzyć.5 points
-
5 points
-
Hello everyone! In this topic you can submit your suggestions and report bugs related to the current train compositions. To make it easier for @Moooritz and me, we need to know the train number and what your suggestion or bug (i.e. from api spawn code) is. Attention! If a suggestion is accepted, it will not be uploaded to the server immediately! We do not change the timetable overall, just the train composition! Just to make sure, because there are still a few user who think we're working on the timetable If you have more than one suggestion, please submit them as one comment! All changed train compositions will be summarized as a changelog with the next game update.4 points
-
SimRail is a kind of side project for the guys who's main job is making the professional training simulators used to train real life drivers, It's not like other 'train games' where the company exists purely to make money, and the content they make is dictated by what will sell the best.. hence the tons of uk and German content out there, as that's the biggest market guaranteed to make them millions. A fair bit of the stuff we have in SimRail is from them getting permission to put content in SimRail that was created for train operators paying ?? billions ?? of Złotys for a specific route and rolling stock for their driver training program. To use content from the professional sim is not as simple as dragging a few folders into unity and clicking 'make game' (well, i don't think it is, i could be wrong of course) What works perfectly on the dev's computers often does not work well with home users setups that may be at the budget end of the spectrum, so i imagine a lot of the dev's time is spent getting things to play nicely on a range of computer specs, something that is likely not needed with the professional sim where the finished product includes the computer system it was written for. : I imagine that the software a group of professional devs use to create routes is not going to be very suitable for general home use, firstly that software could need a computer system that will cost 10 grand or more to build, it'd be designed for professionals using pro spec computers, not a home user with a 5+ year old consumer budget pc. Then you will need to learn how to use the software, that's ok if your day job is a software dev / graphics artist etc, but for the general public where some expect to drag and drop a few pre-made sections and click a few buttons to make it all work, it ain't gonna be easy to learn, So the devs need to find time to 'dumb down' the route builder software and make it 'idiot general public proof' which means taking devs off working on other parts of the sim. People have mentioned releasing DLC's when the main sim is not 'finished' is not on.... The cargo pack DLC was made by an outside company, and the reason one of the cargo waggons was missing for a year after release is because it didn't meet the SimRail teams quality standards, so the dev's had to find time to remake it themselves in-between all their other work. i believe the EN57 / Kibble (which was added for free to the main sim) was also from an outside company. The Kraków route extension was made by the main devs (i believe) and was added for free to the main sim. The 1980's route was also made by the main team i believe, again added for free (only to single player, would love it to be available in multiplayer with a full timetable) And the SimRail team have been working on the Lódż extension which will be a DLC, this is only fair, devs are humans who need to earn money to live you know. And then we get to the real issue, everyone wants something different out of SimRail, and the devs have to prioritize things. i personally couldn't care less about a route editor, i've also never spent any time dispatching, nor ever loaded up the TY2 steam loco, i only drive the EU07, EP08, ET22 and EN57 trains as i find modern trains boring, The thing i am eagerly waiting for is the I/O api / sdk, so i can get the lights working on my laptop controllers, then start making a full size replica EU07 driving cab. But i can imagine most people don't want to have their computer desk looking like the cab of a train, let alone build a full size train cab in their house (for some that could be grounds for divorce), so most people are perfectly happy using the keyboard and mouse to drive, as the computer is used for other things. The most important thing with SimRail is to get the core parts of the sim working perfectly before releasing route editors, as how well will it go down if you spend a year working on a route to have a core update that's needed to ... say, get shunting working properly ... break everything you've done so far,4 points
-
It would be nice if there was an option to make the mouse cursor disappear automatically after a certain second if I don't move the mouse.4 points
-
4 points
-
Żeby każdy developer gier tak szybko naprawiał zgłaszane błędy jak patwrobel to branża gier byłaby idealna. Tak trzymaj stary ! 🫵💪 Tyle że jest malusi problem 😄 W twojej najnowszej wersji nie ma wyboru Faz scenariusza i odradzam się na torach na Wygwizdowie Wielkim I próbując wrócić do Menu gry gra się craszuje.4 points
-
Dzięki, oczywiście ja nie wiem czy winą jest gra czy ja coś źle zrobiłem w scenariuszu (zła kolejność, lub czegoś nie wykonałem a powinienem). Ja tylko piszę swoje domysły proszę nie uznawać tego za pewnik. Nie mam wglądu w kod gry. A niestety nie wszystko jest dobrze opisane i bardzo dużo rzeczy domyślam się i testuje na "żywym organizmie" 😞. Dlatego jest co chwilę nowa wersja za co przepraszam. Właśnie testuję wersję 1.0.4 moich misji - dodałem istotną modyfikację aby każdy kod stacji był uruchamiany asynchronicznie - teraz było synchronicznie wiec cały czas kod szedł liniowo i może po jakimś czasie wątek umiera i dlatego wywala te błędy. Twórcy mają inne podejście do tworzenia scenariuszy - u nich wszystko jest na eventach (wszystko jest asynch). Ja wolałem podeście liniowe aby lepiej panować nad scenariuszem. Jak przejadę się kilka razy i nie będzie problemów to udostępnię nowszą wersję - dam znać.4 points
-
Wszystko? A zakres DLC part1 / part2, lista grywalnych nastawni? A rzeczone niespodzianki, które były wspominane? Można jeszcze pytać o zaległą nastawnię Kraków. O nastawnie mechaniczne nie zapytam, bo tutaj powoli tracę wiarę.4 points
-
Nie mówię, że to jest niewykonalne, tylko pozostaje jeszcze kwestia celu. Zaczęło się od przesunięcia despawnu dla graczy i pociągów, a teraz jest mowa o uruchomieniu w ogóle jako stacji dla dyżurnych. W tym drugim przypadku wypadałoby, że jednak zgadzała się w miarę odległość do sąsiedniej stacji, ilość odstępów blokowych i prędkość drogowa, żeby prowadzenie ruchu w kierunku Poraja miało cokolwiek wspólnego z rzeczywistością. Sam najprostszy spawn/despawn składów to dwa tory szlakowe i dwa tory "stacyjne" połączone przejściem trapezowym - wygląda to nawet bardziej jak posterunek odgałęźny niż stacja, więc tutaj filozofii nie ma. Kwestia nazwania tego odpowiednio, żeby bot na nastawni wiedział, co robi i z kim się ma dogadać. Odrębną sprawą jest to, co taka nastawnia by mogła zaoferować - przy obecnym ruchu z i do Zawiercia możliwe, że byłoby kilka wyprzedzań składów, natomiast nie spodziewałbym się jakichś karkołomnych zagadek ruchowych. Myślę, że nieco ciekawszy już byłby Poraj, gdzie mamy rozgałęzienie linii.4 points