Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/26/25 in all areas

  1. Simkol ma się podzielić swoją wiedzą wykorzystywaną do komercyjnych profesjonalnych symulatorów. Yhym. Na pewno. To nie Caritas tylko biznes. Cały czas nie rozumiem tego jęczenia o dzielenie się, że miliony graczy będzie mapy robiło. Na pewno. 5 na miesiąc. Zobacz ile scenariuszy powstało w rok od DLC CARGO. A to małe piwo przy mapie i taborze. Jak na razie tedek ma 71% pozytywów na steam a simrail 85%. Mimo że wieszaliśmy psy na całej ekipie SR przez 2 lata mają 85%. Założyłem konto w tedeku, przejechałem się 1 raz single i 2 razy towarem multi. Moim zdaniem dupy nie urywa. Moim:) Wróciłem z przyjemnością do jazdy byczkiem z Ząbkowic do Zawiercia:) Ten mega rozbudowany jak mówisz to jedziesz jedziesz przez las, ciągle las, ciągle las, ciągle las i nagle komp laguje i teleportuje cię w inny las. Jedziesz jedziesz jedziesz przez las i stacja. I wszyscy na peronie machają Tobie :D:D:D Nie wiem czy to przypadek ale tak było. A co do super hiper realizmu. Kabina siódemki z SR wciąga nosem kabinę siódemki z tedeka. Wyglądem i detalami które mogę ruszać i klikać. Jazda na ustawieniach medium grafiki to jak nie dasz zoom to nie widzisz wskazówek na voltomierzu i amperomierzu. Wskaźniki ograniczenia prędkości na trasie widzisz bez cyfr. Pojawiają się metr przed kabiną cyfry dopiero. Może wina internetu. Może. Ale w SR mam taki sam i widzę wszystko i wszystko się ładuje. Wole zapłacić za kolejne DLC SR niż za darmo śmigać w tedeka. No i może sie mylę ale chyba teraz o północy to możesz w tedeku tylko po ciemku jeździć. Nie zauważyłem nigdzie opcji że mogę teraz w dzień jechać. W SR mogę. Raz na jakiś czas przejechać się żeby zobaczyć inne lokomotywy jakich nie ma w SR. Ale żeby mnie zauroczył tedek? Co to to nie.
    6 points
  2. W ostatniej aktualizacji pojawił się błąd, gdzie zasięg rogatki jest za duży i zahacza o tor, co powoduje błędne uruchamianie funkcji stłuczenia szyby po najechaniu na przeszkodę. Problem dotyczy dwóch przejazdów skośnych, gdzie napęd rogatki jest po drugiej stronie jezdni niz torowisko - jeden pod samym Olechowem, drugi na łącznicy między Skierniewicami P i S. Mamy na to przygotowane dwie niezależne poprawki (poprawka przejazdów i zabezpieczenie wyzwalacza zbicia szyby). Na chwilę obecną trwa przygotowywanie pacza z optymalizacjami, więc poprawka czeka na niego. Pozwolę sobie nie odpowiadać na każde pytanie tylko odnieść do meritum sprawy - możliwość uszkodzenia szyby czołowej jest standardowym wymaganiem dla symulatorów, dzięki którym ta gra w ogóle mogła powstać. Nie jest to więc fanaberia dla "umilenia" rozgrywki graczom.
    5 points
  3. Raczej nie czasem tylko cały czas... ...bo kwestia dźwięków jest taka, że dźwięki są w SimRail na poziomie niższym niż w grach powstałych w latach 90tych. Nie rozumiem, jak w trzeciej dekadzie XXI wieku można stworzyć grę, która sama sobie rządzi taką pierdołą jak równoczesne odtworzenie dźwięków i jej twórca nie ma nad tym żadnej kontroli... Przecież to jest podstawa... Syk powietrza, jeśli już się pojawi jakimś cudem, przerywany jest przez.... np. dźwięk przesterowania zaworu rozrządczego..., który jest hohoho i jeszcze dalej od maszynisty. Rozmowy przez radiotelefon na singlu są tak podciągnięte (żeby ich aby przypadkiem nie przerwało...), że sygnał odjazdu od kierownika wycisza cały świat wokół i to jeszcze tak głupawo, że dźwięk całego "świata" wraca od normy przez kilka sekund... ...więc nie jest kwestią w tym przypadku co jest, ale jak to działa... Ostatnio jak wyjdę z gry do Menu to nawet tam przestają być odtwarzane dźwięki.... To jest jedna z tych fundamentalnych rzeczy, które powinny być zrobione 4 lata temu. Może doczekamy się za kolejne 4... ...albo i nigdy.... z takim podejściem.
    4 points
  4. Tedek jest o wiele starszy, w jednej grze masz modele pamiętające pewnie same początki jej rozwoju jak i modele nowoczesne, z dużą ilością detali 3d i wysokiej jakości teksturami PBR. Nawet najlepszy silnik nie sprawi, że modele sprzed dekady zaczną wyglądać tak, jak te współczesne. Trzeba te stare modele wymienić, co nie jest proste i musi swoje trwać.
    3 points
  5. Mateusz nic się nie zmieniło od kilku/ kilkunastu miesięcy...Dziobak jak był zrobiony z pogniecionej gazety tak dalej jest. Był temat na forum o tym.
    3 points
  6. Luz, rozumiem. Te dwa kłopotliwe przejazdy akurat znajdują się w takim miejscu, że w jedną stronę nie jest to duży problem, bo misja się kończy. Gorzej, gdy ktoś właśnie złapał skład i musi się tak męczyć przez całą drogę. Jesteśmy chwilowo na takim etapie, że próbujemy zmontować pacza kompletnego, a nie wyciągać dwie-trzy łaty.
    3 points
  7. Było chyba na discord że to praktycznie niemożliwe takie coś udostępnić graczom. To nie jest tak proste jak Ty piszesz. Mamy chyba 15 miesiąc LUA w SR. Od DLC Cargo jak dobrze pamiętam. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby ktoś zrobił scenariusz. Nic. Masz LUA, Visual Studio Code, pomoc devsów na discord i forum. I cisza. Ani jednego krótkiego scenariusza. Z Krakowem simkol dał 8 scenariuszy, z Łodzią 9. Za 50 zł 9 scenariuszy to chyba nie jest mało. Z wyborem lokomotywy i brutta na haku. Więc przez 15 miesięcy nikt nie zrobił prostego scenariusza 30 minut. I nadal Pan uważa że ktoś zrobi tabor, linie kolejowe, scenerię? Myślę że lata byśmy czekali na jakąś trasę. Kilka lat. Proszę Cię. Porównywanie zrzucenie filmiku do sieci z tworzeniem linii kolejowej. Trochę Pana poniosło. Jest na steam z okazji 10 lecia. Ma 10 lat a nie kilka dni.
    3 points
  8. Ale oczywiście, że jest problem 🙂Połowa scenariuszy się nie włącza, sypie błędami albo jeszcze przed załadowaniem albo zaraz po. Albo w trakcie wyrzuca błąd wirtualnego dyżurnego i też nic nie poradzimy. Najśmieszniejsze, że nawet samouczka się nie da uruchomić, bo od razu wraca do menu z komunikatem błędu. 😆 Co do jakości scenerii to powiedziałbym, że jest porównywalna, w obu przypadkach głównie lasy i pola - nic dziwnego, tak wygląda większość tras. Jakość modeli drzew czy krzaków w TD2 też nie powala, chociaż muszę przyznać, że jest tam ich zdecydowanie więcej i to robi dobra robotę. Według mnie TD2 przydałby się nowy silnik i updated graficzny, bo obecnie wygląda jak gry sprzed dobry kilkunastu lat. Zdaje też sobie sprawę, że porównujemy tytuł płatny do darmowego, ale tak czy inaczej każdy z symulatorów ma wady i zalety i jednoznaczne stwierdzenie, że coś jest we wszystkim lepsze to nie jest po prostu prawda, w części jest lepszy SR, w części TD2.
    3 points
  9. Nie musisz się domyślać, możesz po prostu zapytać... 😉 Ostatnim razem, gdy edytowałem scenerię do TD2 (na oko z 8 lat temu), na końcach sekcji pojawiał się tzw. magiczny lasek o stałym przekroju - można było zmienić tam przebieg linii (długości odcinków, promienie łuków), ale zawsze wierzchołki końcowe wypadały dokładnie w tym samym miejscu, żeby dowolne scenerie dało się ze sobą połączyć bez widocznego przeskoku. Doładowywania kolejnej stacji też w jakiś sposób działało, ale tam było jeszcze przełączanie się między serwerami/stacjami - gracz dyżurny zarządzał i koordynował to, co się dzieje na jego planszy (stacji). Nie wiem, jak to jest teraz, ale w zamyśle pierwotnym ten lasek był łącznikiem i takim buforem. Dodatkowo tam była kiedyś blokada, że nie można było dołączyć pociągiem do stacji dyżurnego, póki nie zostały obsłużone pociągi wjeżdżające przed Tobą, żeby dało się dosyć swobodnie grać bez jakichkolwiek blokad i komunikacji z sąsiadami.
    3 points
  10. Disclaimer: This is by no means intended to be a rant, but rather a call for improvement and to find out whether others feel the same way. Since the new DLC, a fear I had in the beginning when it was announced that the routes will be split due to technical limitations became true: 1. The only english speaking map where plenty of players are left is INT1. 2. With barely any people going south as the journey will be split half way to Krakow / Katowice 3. Which makes being a dispatcher and to me even train driver less enjoyable because the community effect is lacking 4. This is getting even more severe in all other servers which cover the Krakow / Katowice routes, because of points 1-3 it seems nobody likes to drive the full length north/south trains anymore, including me, it just feels deserted. 5. Result: For a multiplayer lover like me, there is now effectively less interesting stations and trains to drive than before. --- I do not know about the actual technical limitations, but I thought about this idea since the new set-up was announced: Server handovers: Keep servers as they are, but: Once you approach the edge of a server territory, copy the trains exact configuration including delay etc. onto the other server where it would spawn. Shortly before the server border would be reached, switch over the driver to the train on the new server. Even a slight pause could work here where the train is run by AI to bridge a potential gap. Ideally maps would join all 3 servers (Lodz, Katowice, Krakow) into one, while also the joining screen has the one whole map + time zone combined with the server allocation running in the background. Anyways, would like to hear all your thoughts and whether I am the only one who struggles a bit with liking the new Simrail environment. And Devs, if you are here I am very happy to hear out what the actual technical limitations are and whether you already think about a solution for it. Thanks and happy sunday!
    2 points
  11. Nie zrobisz. W TD2 nie używasz żadnego języka skryptowego do tworzenia singlowych scenariuszy. Ot wybierasz scenerie startową, wskazujesz pod jakim semaforem/ tarczą manewrową chcesz się "zrespić", wskazujesz szlak, którym chcesz z tej scenerii wyjechać i przechodzisz do kolejnej scenerii. W każdej kolejnej wskazujesz już tylko szlak wjazdowy i wyjazdowy. Jak już mówiłem, nie ma ruchu AI a jedyny "event" na jaki możesz napotkać to czasem przejazd przez rozjazd nie na wprost, a w bok. Tu jest tylko jedna rzecz, którą można zepsuć- jak wskażesz ten sam szlak jako wjazd i wyjazd z danej scenerii. Wirtualny dyżurny nie ogarnie oblotu składu, więc wywali błąd. Wszystko to robisz z wygodnego, graficznego "edytora". Tryb single nie jest stworzony do robienia "poważnych" rzeczy. Ot zapoznasz się ze szlakami, nauczysz się prowadzić wóz, tyle. Cała reszta już NIESTETY tylko w multi. Skoro nie ma "poważnych" rzeczy, to i nie ma czego zepsuć 🙂 Oj, te dwie siły się nigdy nie dogadają. Skoro OIDP nigdy mapy z TD2 nie trafiły do Maszyny, z Maszyny do TD zresztą też nie... Szkoda, że między tymi produkcjami nie ma i nie było jakiejś większej współpracy, grupa docelowa obu jest inna, więc bratobójczej konkurencji by tu chyba nie było... Pozlepiałem sobie taki rozkład na prawie 1.5h przez kilka scenerii fikcyjnych i ani razu nie widziałem ekranu ładowania. Była krótka ścinka przy doczytywaniu kolejnej scenerii, ale do przeżycia. Gra siedzi sobie na szybkim dysku SSD. Także te loadingi nie zawsze są widoczne i irytujące. To nie fanatyzm. To ograniczenia mechaniki gry, którą trzeba by teraz postawić na głowie. Wczoraj na chacie TD2 rzuciła mi się w oczy taka informacja, że pomimo przybycia kilkuset nowych userów, to od początku steamowej bytności złożono tylko 4 skargi na zachowanie innych. Bez obaw, tam naprawdę "stara gwardia" robi co może, aby pomóc innym. No, chyba że ktoś kilka razy z rzędu wali radiostop albo z premedytacją przewala S1. Tacy raczej nie przyszli, by pograć.
    2 points
  12. PS: Ja to muszę ograniczyć sobie wchodzenie tutaj, bo jak zaczynam się rozpisywać, to za dużo czasu leci - i mojego i Waszego.
    2 points
  13. To ja się również wypowiem. SimRail potrzebuje dużo poprawek. Bardzo dużo. Twórcy powinni stosować priorytety, najpierw naprawiać to, co ma duży wpływ na rozgrywkę (np. błędy, jest ich sporo), a dopiero później zastanawiać się nad tym, co jest mniej ważniejsze. Sceneria nie wpływa na działanie gry, tylko ją upiększa. Oczywiście nie mówię, że infrastruktura ma nie być ulepszona, tylko to, że w najbliższej przyszłości to się pewnie nie stanie. Masa postów jest o błędach, sfrustrowanych graczach, bo gra nie działa jak powinna, twórców mówiących, że będzie poprawione. Ja też chcę, aby sceneria była lepsza, ale trzeba być cierpliwym. Myślę, że lepsza jest gra z dużą funkcjonalnością, ale słabą grafiką, niż gra z dobrą grafiką, ale małą funkcjonalnością. Zresztą uważam, że z obecnym wyglądem budynków można jakoś wytrzymać. Nie jest na takim poziomie, jaki mają gry z krajów Zachodu, ale lepiej jest tak, jak jest teraz, niż gdyby tej infrastruktury wcale nie było.
    2 points
  14. >> SimRail Live Map << ---- EN ---- This IS NOT a jaw-dropping site featuring interactive EDR, audio station announcements or player leaderboards. It's just another live multiplayer map for SimRail. A hobby project created by me, with the aim of creating the most accessible and comfortable to use map, with customisable different display options, train filtering, spawn list or route previews. It may not be perfect (it's the first full-fledged public site I've ever created), but it seems to do the job. The site seems to be in a perpetual state of Work In Progress, but it's been up and running for quite some time, so I see no reason why more people can't test it. As the project is a one-person, amateur creation and is still being polished, it is currently running on free hosting. If you are interested in supporting its maintenance, information on how to do so can be found on the website itself. ---- PL ---- To NIE JEST wypasiona strona zawierająca interaktywny EDR, dźwiękowe zapowiedzi stacji czy rankingi graczy. To tylko kolejna mapa na żywo dla trybu multiplayer w SimRail. Projekt rozwijany przeze mnie hobbystycznie, w celu stworzenia najbardziej przystępnej i wygodnej w użyciu mapki, z możliwością dostosowania różnych opcji wyświetlania, filtrowania pociągów, listy spawnów czy podglądu trasy. Może nie być idealna (to pierwsza pełnoprawna, publicznie dostępna strona, jaką kiedykolwiek tworzyłem), ale wydaje się spełniać swoje zadanie. Strona wydaje się być w stanie wiecznego Work In Progress, lecz funkcjonuje już od dłuższego czasu, więc nie widzę powodu, aby więcej osób nie mogło jej potestować. Ponieważ projekt jest jednoosobowym, amatorskim dziełem i wciąż jest dopracowywany, obecnie działa na darmowym hostingu. Jeśli jesteś zainteresowany wsparciem jego utrzymania, informacje o tym, jak to zrobić, można znaleźć na samej stronie internetowej.
    2 points
  15. Ich kann sehr die ETCS Tutorials empfehlen. Die erklären auch viel zu den genannten Problemen.
    1 point
  16. Bardzo proszę o poprawienie w najbliższej aktualizacji wyglądu ED250. Poszycie Pendolino wygląda szkaradnie i mało realistycznie. Jak po ciężkim gradobiciu albo po zderzeniu z wielkim stadem wron. To prawda, że w trakcie eksploatacji tabor się zużywa ale tu ktoś mocno przesadził. Przy okazji: "zacieki" na szybach okien też nie są dobrym pomysłem, przed podstawieniem w perony tabor jedzie przecież na myjnię. Rozumiem pęd do realizmu ale może bardziej warto go spożytkować na dodawanie nowych funkcjonalności, uruchamianie nieaktywnych na dziś przycisków, ekranów, itp. w kabinie 😉
    1 point
  17. Czytałem, czytałem. Na początku dziobak podobno był gładki. Na Elfa to aż miło jest popatrzeć. Trzeba temat powtarzać i podtrzymywać, żeby nie było że nam takie "Celulitto" pasi 😉
    1 point
  18. Żadna nowość. Ta funkcjonalność pod F8 została dodana jakieś 2-3 tygodnie temu właśnie po to żeby widzieć, które stacje mamy zaliczone, a które nie. Była informacja na forum w którymś temacie, pisał o tym chyba @Królik Uszasty
    1 point
  19. Zgadza się. Przejechałem przed chwilą scenariusz offline w TD2 na towarowym z ET41 v max 70 km i również żadnych ekranów ładowania nie zauważyłem, poza właśnie przycinkami w trakcie ładowania nowej scenerii. Jeżeli już mowa o TD2, grałem także w niego na samym początku, potem lata przerwy, aż do teraz, ponieważ rzeczywiście symulator ten rozwinął się niesamowicie i widać również graficzny postęp. Podsumowując, trzeba będzie na dobre wrócić do TD2, gdyż bardzo mi się od tamtego czasu spodobał, nie odpuszczając oczywiście SimRail i kilku innych projektów, które także dostarczają mi wiele radości. Zgadzam się, że TD2 to solidny projekt, mający swoją ścisłą grupę docelową i dobrze się w niej odnajdujący. 🙂
    1 point
  20. [DZIAŁAJĄCE AUTORSKIE ROZWIĄZANIE PROBLEMU OSIĄGNIĘCIA "STARSZY DYŻURNY RUCHU] Witam! Sam miałem z tym duży problem, długo szukałem odpowiedzi i wygląda na to, że znalazłem problem wraz z rozwiązaniem. Zacznę od początku. Przy postępie osiągnięcia na 38/40 ściśle notując godziny i zaliczone posterunki w notatniku, wyszło mi, że z jakiegoś powodu nie zalicza mi nastawni Łazy Ła i Sosnowiec Główny. Przesiedziałem na obu z nich ponad 10h bez żadnych rezultatów. Szukałem na forum i w na innych stronach w necie, ale nic nie przynosiło skutku. W końcu z nudów wpisałem pytanie o ten błąd w ChatGPT nie spodziewając się niczego odkrywczego. Jednak czat po zaznaczeniu opcji "głębokiego reasearchu" wypisał mi możliwe przyczyny i rozwiązania (jak to Chat, mało konkretów), ale jeden z nich podsunął mi odpowiedź. Od najnowszej aktualizacji twórcy dodali opcję w grze "postęp w osiągnięciach" (domyślnie pod klawiszem F8 w symulatorze). Okazuje się, że są tam wypisane dokładne godziny (co do minuty) dyżurów zatwierdzonych przez system. Jakie było moje zdziwienie, gdy okazało się, że nastawnie Łazy Ła i Sosnowiec Główny są zaliczone i mają po 120min. Dwie, które miały mniej to Opoczno Południe (116min) i Psary (88min). Po przesiedzeniu na obu do 120min osiągnięcie bez problemów się ODBLOKOWAŁO. Doszedłem do wniosku, że zwyczajnie system naliczania czasu na nastawniach ma swoje humorki i zwyczajnie "cofnął" mi godziny tylko z tych dwóch nastawni z powodu błędów multiplayera. To samo zdarzyło mi się w nowym DLC Łódź. Nastawnia Żakowice Południowe - realnie 2h 13min dyżurowania, a pod F8 tylko... 14min! Wystarczy, że innym razem faktycznie przesiedzę te 2h, system normalnie to zaliczy i osiągnięcie zaliczone. Mam nadzieję, że moje rozwiązanie problemu przyda się również innym użytkownikom symulatora 😉
    1 point
  21. Pewnie to wiecie ale nie zaszkodzi napisać. Laptop odpięty od zasilania, czyli działający na baterii ma dużo gorszą wydajność. Do gier podpinamy ładowarkę.
    1 point
  22. Ja u siebie tuż po instalacji widzę scenariusze na trasie Witonia- Zgierz- Domianiewice oraz Zwardoń- Milówka. One działają w 100%. Tym bardziej nie widzę tam żadnego samouczka, który nie działa 🙂 Przecież chwilę temu dostali potężny update graficzny, dzięki któremu chociażby noc w grze wygląda super. A co do nowego silnika... Przecież to Unity, które znamy z Simraila. I to dodatkowo w nowszej wersji 🙂
    1 point
  23. Powinny i stoją w miarę ok - chodzi o widoczność semaforów w relatywnie ciasnym łuku.
    1 point
  24. Piszę to w kategorii błędów, bo moim zdaniem są to błędy niepodlegające działowi dyskusji, ani usprawnień. Jechałem dziś poc. 4510 (serwer PL3). Na nastawniach na odc. Włoszczowa Płn. - Idzikowice same boty. We Włoszczowie Płn. jestem 3 min. po planie. Wyjeżdżam, przede mną jadą dwa towary: 412148 i 412036. Bot w Olszamowicach kieruje pierwszego towara (412148) na bok na tor czwarty. Myślę - super, zdejmie go na bok i da mi przelot. Otóż nie. Po tym, jak dał mu wjazd na czwarty, to od razu daje mu wyjazd. Z następnym towarem (tym, co jest bezpośrednio przede mną - 412036) robi to samo - daje mu wjazd na bok, na tor czwarty, żeby po sekundzie dać mu wyjazd. To samo robi bot na stacji Opoczno Płd. - puszcza oba towary bokiem spowalniając je do 60 km/h, ale żadnego nie zatrzymuje, aby mnie przepuścić. A ja jadę EIP. I tak we Włoszczowie mam 3 min. opóźnienia, w Olszamowicach 7, w Pilichowicach już 14, w Opocznie 17, a w Idzikowicach 20 min. Oczywiście rozkład jest tak wyżyłowany, że jadąc z Idzikowic do W-wy z maksymalną dozwoloną prędkością 200, a od Grodziska 160, nie nadrobiłem ani minuty, a miejscami byłem nawet jedną minutę więcej spóźniony (jadąc pod kreskę, a nawet ponad kreskę 203-205 i dalej 163-165). Proszę twórców, aby zrobili porządek z botami. To naprawdę nie jest już śmieszne, jak gonię towara przez pół trasy, bo bot nie ogarnie zatrzymania go na stacji. Po drugie - jak bot jest zaprogramowany, że daje towara na bok i zaraz daje mu wyjazd? To już lepiej niech go puści na wprost, a nie po boku, chociaż nie będzie go spowalniać i innych pociągów. W związku z tym mój wniosek - usunąć wszystkie towary z CMK. Nierealnym jest, że tyle pociągów towarowych jeździ w dzień po CMK. Blokują ruch, dyżurni z nimi sobie nie radzą. Zostawić towary na CMK, ale jedynie w godzinach nocnych, gdzie nie odbywa się ruch pasażerski.
    1 point
  25. Tor 4 na stacji Płyćwia nie działa. Brak możliwości skierowania tam pociągu od strony Rogowa w stronę Skierniewic, od razu rozwiązuje przebieg i podaje komunikat: "Nastawiony przebieg 3551_PL_M wysłał by pociąg (numer pociągu) w złym kierunku. Rozwiązanie przebiegu!". Po ręcznym ustawieniu zwrotnicy również kasuje przebieg. Obecnie tor 4 na tej stacji jest nie możliwy do wykorzystania.
    1 point
  26. Jestem w trakcie zdobywania osiągnięcia "Starszy dyżurny ruchu (DLC Łódź-Warszawa)". Zaliczyłem już Żakowice Południowe, Rogów, Płycwia. Dzisiaj teoretycznie zaliczyłem Gałkówek ale mimo przesiedzenia 2h w Gałkówku zamiast wyskoczyć postęp 4/9 wyskoczyło postęp 3/9 po sprawdzeniu pod F8 wychodzi na to, że czas na wszystkich posterunkach został zresetowany. Po resecie gry Gałkówek również się praktycznie wyzerował. Przesyłam screeny oraz log. Pozdrawiam SimRail_log_2025-05-23_21-00-23.txt
    1 point
  27. 1 point
  28. Cześć, nie wiem czy ten temat był poruszany ale z chęcią się doczepię to paru kwestii które mnie irytują. Może ludzie nie związani z koleją nie widzą tego problemu ale dlaczego kochany Oerlikon jest tak wykastrowany? Gdzie jest napełnienie uderzeniowe (Fala)? Gdzie jest syk przepływającego powietrza (coś słychać ale to...)? To są szczegóły ale serio warto się skupić nad ważnym aspektem jakim jest hamowanie pociągu prawda? Zapraszam do dyskusji.
    1 point
  29. Czasem objawia się problem jest z liczbą dźwięków odtwarzanych jednocześnie - tutaj potrzebna jest grubsza ingerencja i zastąpienie funkcji silnika swoją własną.
    1 point
  30. Mnie osiągnięcie "Kiedyś dojedzie..." zaliczyło po przejechaniu scenariusza EIP Warszawa - Kraków, z podwójnym Pendolino. 10 minut opóźnienia po manewrach na starcie, a potem było już tylko gorzej. Czyli lepiej. Awaria czujnika dymu w tunelu przed Wa-wą Centralną (+5 min), itd, itd. Z początku starałem się dogonić rozkład ale potem sobie odpuściłem, bo stało jasne że się nie uda. W krakowskie perony wjechałem z opóźnieniem 35 minut 🤣
    1 point
  31. I do not agree, Yes there's a lot of room for improvements. In-cab sounds IMO are pretty acceptable and they support train physics. Some cab sounds are even very good - for example EN 76, ET 22 and EN 57/71. Even Pendolino has pretty okay cab sounds. The problem often is there's not enough variety. For example Armstrong Powerhouse soundsets for Train Simulator provided sometimes up to 20 or even more sound variations to choose from randomly. It really made difference. Especially bad is TRAXX motor sound on certain speeds. It has memorable segments and those start to repeat and repeat until You hate this loco model. Randomly switchable soundsets is a great option which unfortunately is not implemented in SimRail. Another funtamental problem is missing the realistic distance fading effect. The distance when You start to hear approaching train is currently very short. And sounds cut off too early when train passed. I understand developers tried to optimise the game in every aspect but ... now it's the latest time to fix this. All locos and trains are missing outer bogie rolling sounds. Come on! I understand - recordind and editing locomotives/trainsets outer rolling sound is not the easiest job on earth but to leave them completely without is not acceptable at all. In real life there are some sounds which can be heard from kilometers away - horn, coolers, motors, rail joints ... Formulas exist how to calculate fading curve for certain train sounds. I edited lot of soundsets for Train Simulator (Classic) and know how to do it. Sad we don't have any modding options for SimRail. Especially outer sounds need lot more work. In reality - rail joint sounds depend heavily on train speed. Pitch and volume curves have to be edited for that purpose. The lack of wind sound when opening driver windows. New intermodal cargo wagons are too silent compared to other wagons. Rail joint sounds for Dragon locomotives are extremely bad, seems those are not rail joint sounds at all or lack proper editing. TRAXX rail joint sounds are very good for comparison. Rain sounds for all new signalboxes on Grodzisk-Lodz route are wrong ones. Right ones exist but were not choosen for unknown reasons. Please replace them. Those are just some of my thoughts on SimRail sounds. Fixes are coming very slowly.
    1 point
  32. No szczerze mówiąc to również czekam aż ten TD2 wyjdzie na steam a póki co oglądam różne filmy z tego 'przedpremierowego' buildu. Graficznie to różnie, raczej gorzej niż SimRail, ale kilka szczegółów jak np. oświetlenie naprawdę pozytywnie mnie zaskoczyło.
    1 point
  33. Mam na myśli doczytywanie scenerii w trakcie, jedziesz i w moemncie w jazdu na kolejną, ekran ładowania. Zainteresuję się jak to juz wyjdzie na steam i nie zjedzą mnie tam później za brak znajomości klawiszologii czy opieszałość na początku a słyszałem różne historie.
    1 point
  34. Choć nigdy nie grałem w TD2 to się zgadzam. Jedno co się tam nie zmieniło i jestem ciekaw czy to jest nie do obejścia: Ekran ładowania poszczegółnych scenrii w trakcie rozgrywki, czy to powinno występować w tak rozwijanym symulatorze i to od dekady?
    1 point
  35. A tymczasem inny, obecny na rynku od 10 lat*, darmowy symulator wrzuca następny bieg, osiągając wręcz nieprzyzwoite tempo dodawania dodatków i poprawiania tego, co już jest. Nie dość, że wychodzi z "undergroundu" i- dosłownie chwilę po poważnej aktualizacji silnika graficznego- debiutuje na platformie Steam, to jeszcze dodał kolejny model lokomotywy, spalinowe SU45. Kolejny lok spalinowy, jak zawsze jakość na poziomie równym projektom komercyjnym, jak nie lepsza. Smaczki w rodzaju całej masy różnych malowań, kilku(nastu) wariantów kabin, mnóstwa klikalnych przełączników to już w tym projekcie standard. Razem z "suką" dojdzie przy okazji kolejny wagon towarowy, w kilku wariantach malowania. Kiedy i do SR dotrze trakcja spalinowa albo chociaż może jeszcze jeden, malutki wagonik? Pogadajmy o taborze. Czy do SR szykuje się coś innego niż ta czeska lokomotywa? Ps. Swoją drogą, Maszyna w tym roku dostać ma Vectrona. Przydałby się w SR, co nie? *chwilę temu mieli urodziny, także STO LAT!
    1 point
  36. To ja pisałem. 🙂 Ktoś z developerów pisał na Discordzie, dawno temu, że fizyka jest liczona na serwerach i przez to serwery nie radzą sobie z dużą ilością pociągów. Pewnie, że mogło to być zmienione w pewnym momencie, jednak według mnie fakt, że nikt nie zaprzecza, a ja nie mam jeszcze bana za nieprawdziwe informacje jednak wskazuje na to, że nic się nie zmieniło i jednak coś na rzeczy jest z tym liczeniem fizyki przez serwer. Boty mają uproszczoną fizykę i to też było potwierdzone przez liczne wypowiedzi, natomiast pytanie jak duże jest to uproszczenie, bo serwery z samymi botami też potrafią się zapchać, co się wielokrotnie zdarzało.
    1 point
  37. Cześć wszystkim! Zgodnie z obietnicą - krakowskie scenariusze doczekały się modernizacji! Nowe menu, wybory taborowe, pogoda, zmiany czasu oraz powiadomienia o wymaganym użyciu ZEWa. Trochę tego jest, a wiem że sporo osób wyrażało chęć potestowania - dlatego oddaję wam tą paczuszkę! Baaardzo będę wdzięczny za wszelkie znalezione błędy (szczególnie te uniemożliwiające ukończenie scenariuszy) oraz za ewentualne sugestie czy coś jeszcze należałoby dodać (na przykład w kontekście taboru) Od razu tylko muszę zaznaczyć: główna "fabuła" misji pozostała bez zmian. EIP z wawy do kraka nadal oczekuje iż gracz znajduje się w ED250 - i tak też się toczy komunikacja radiowa. Instalacja: Należy rozpakować archiwum 3_Krakow_test.zip do folderu SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries Z góry dziękuję za Waszą pomoc! 🙂 ===== Hi everyone! As promised - the Krakow scenarios have received an upgrade! New menus, rolling stock choices, weather, time changes and notifications about required use of ZEW. There's a bit of it, and I know that quite a few people expressed a desire to test it - so I'm giving you this package! I will be very grateful for any bugs found (especially those preventing the completion of scenarios), and for any suggestions as to whether something else should be added (for example, in the context of rolling stock) I just have to point out right away: the main “plot” of the mission remained unchanged. The EIP from Warsaw to Kraków still expects the player to be in the ED250 - and that's how the radio communication goes. Installation: Unzip the archive 3_Krakow_test.zip to folder SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries Thank you in advance for your help!!! 🙂
    1 point
  38. Dzięki wszystkim za pomoc w testach 🙂 Dorzucam jeszcze parę ficzerków do obecnych scenariuszy po modernie: a) Dodatkowe warianty ładunków dla scenariuszy cargo - super ciężkie oraz luzak dla Łodzi, oraz puste wagony dla Łodzi i Krakowa b) Dynamiczne skalowanie pasażerów na peronach zależne od godziny - od mnożnika x0.1 dla 2:00 nad ranem, do 3.5-4.0 w najbardziej ludnych godzinach. Jeśli okaże się że taka ilość pasażerów zacznie wam mocno dławić komputery - spłaszczę górkę c) Modernizacja scenariusza Sgnsowego - ale tam już bez większych szaleństw z ładunkami 😉 I.. na razie tyle! Scenariusze powinny zostać podbite w następnych patchu Simraila! Ciekawostka na koniec: obecnie liderem pod kątem ilości startowych wariantów jest scenariusz towarowy z Łodzi do Pruszkowa. Można go skonfigurować na 34560 sposobów
    1 point
  39. Tylko dla mnie to jest największa przyjemność w SR ruszać ciężkim bruttem i pomału nabierać prędkości 🙂 A inna sprawa, że DR powinien wiedzieć jak wygląda profil linii w stronę Tunelu i puszczać taki ciężki skład przelotem bez hamowania albo jeśli już konieczny był postój, to trzeba taki skład wypuścić jak faktycznie jest więcej wolnego czasu między pociągami.
    1 point
  40. When I send 6140xx towards signal F in Plycwia (setting route from signal U->M first, and then from M->F), the message is give that "The set route from signal 3251_Pl_M would send train 6140xx in the wrong direction. Route will be released!" However, this train can only go to Skierniewice from that siding. Setting the route from M->F first and subsequently U->M was accepted for 914030, but is not for 614014. For some reason, a path for 6140xx may only be set towards track 4, if a route is set from F to signal A.
    1 point
  41. Aha i jeszcze coś. AI nie stosuje priorytetów. Wielokrotnie dało się zauważyć, że AI wypuszcza w kolejności przyjazdu na stację. Nawet jeśli towar jest grubo przed czasem.
    1 point
  42. Propozycja małego usprawnienia: Okienko z rozkładem jazdy (spod F1) nie jest niezbędne przez cały czas jazdy. W okienku z info o miejscu najbliższego punktu z rozkładu jazdy (spod F2) mamy nazwę tego punktu, odległość do niego i godzinę oraz minutę, w której powinniśmy do niego dojechać. Gdy zamkniemy okienko z rozkładem jazdy, to wtedy trochę brakuje tam zegara. Myślę, że byłoby fajnie gdyby po zamknięciu (wygaszeniu?) okienka z rozkładem jazdy (F1) - w okienku spod F2 pojawiał się także zegar z aktualną godziną i minutami. Oczywiście tylko po zamknięciu okienka rozkładu jazdy, po wyświetleniu rozkładu jazdy ten zegar w okienku spod F2 by znikał. Zegar z aktualnym czasem jest co prawda na Haslerze lub na wyświetlaczach - ale żeby go odczytać trzeba zoomować. Jest tak: A czy mogłoby być tak? Mała rzecz, a cieszy (łaby) 🙂
    1 point
  43. SimRail is a kind of side project for the guys who's main job is making the professional training simulators used to train real life drivers, It's not like other 'train games' where the company exists purely to make money, and the content they make is dictated by what will sell the best.. hence the tons of uk and German content out there, as that's the biggest market guaranteed to make them millions. A fair bit of the stuff we have in SimRail is from them getting permission to put content in SimRail that was created for train operators paying ?? billions ?? of Złotys for a specific route and rolling stock for their driver training program. To use content from the professional sim is not as simple as dragging a few folders into unity and clicking 'make game' (well, i don't think it is, i could be wrong of course) What works perfectly on the dev's computers often does not work well with home users setups that may be at the budget end of the spectrum, so i imagine a lot of the dev's time is spent getting things to play nicely on a range of computer specs, something that is likely not needed with the professional sim where the finished product includes the computer system it was written for. : I imagine that the software a group of professional devs use to create routes is not going to be very suitable for general home use, firstly that software could need a computer system that will cost 10 grand or more to build, it'd be designed for professionals using pro spec computers, not a home user with a 5+ year old consumer budget pc. Then you will need to learn how to use the software, that's ok if your day job is a software dev / graphics artist etc, but for the general public where some expect to drag and drop a few pre-made sections and click a few buttons to make it all work, it ain't gonna be easy to learn, So the devs need to find time to 'dumb down' the route builder software and make it 'idiot general public proof' which means taking devs off working on other parts of the sim. People have mentioned releasing DLC's when the main sim is not 'finished' is not on.... The cargo pack DLC was made by an outside company, and the reason one of the cargo waggons was missing for a year after release is because it didn't meet the SimRail teams quality standards, so the dev's had to find time to remake it themselves in-between all their other work. i believe the EN57 / Kibble (which was added for free to the main sim) was also from an outside company. The Kraków route extension was made by the main devs (i believe) and was added for free to the main sim. The 1980's route was also made by the main team i believe, again added for free (only to single player, would love it to be available in multiplayer with a full timetable) And the SimRail team have been working on the Lódż extension which will be a DLC, this is only fair, devs are humans who need to earn money to live you know. And then we get to the real issue, everyone wants something different out of SimRail, and the devs have to prioritize things. i personally couldn't care less about a route editor, i've also never spent any time dispatching, nor ever loaded up the TY2 steam loco, i only drive the EU07, EP08, ET22 and EN57 trains as i find modern trains boring, The thing i am eagerly waiting for is the I/O api / sdk, so i can get the lights working on my laptop controllers, then start making a full size replica EU07 driving cab. But i can imagine most people don't want to have their computer desk looking like the cab of a train, let alone build a full size train cab in their house (for some that could be grounds for divorce), so most people are perfectly happy using the keyboard and mouse to drive, as the computer is used for other things. The most important thing with SimRail is to get the core parts of the sim working perfectly before releasing route editors, as how well will it go down if you spend a year working on a route to have a core update that's needed to ... say, get shunting working properly ... break everything you've done so far,
    1 point
  44. Please note that we are not affiliated with Simkol. What is this? We are a team of three working on a simrail route DLC centered on Sweden. We want to give a summary on what we have been working on the latest week. You might ask yourself how we are doing this as the route editor is not out yet. That is a very good question, what we are doing is preparing as many 3d models as we can of trains, buildings, signals ect. This will lead to us being ready to work on the route when the editor is out and much quicker to get this DLC done. What are you adding? Sweden is quite a big country so we had to select what we wanted to pack into this DLC. We are still not sure how much content we will get into this one DLC but we have decided on what to start working on. We have decided to build the route from Stockholm - Linköping using part of the southern mainline (Stockholm - Malmö) as well as the entire Nyköpings line (Stockholm - Norrköping). This route would cover a bunch of partial services as well as a few complete ones. Models: Station name signs fixes Track sign "Wagon position" sign And here is how they look when it's dark out The signs are not finished, the font will be update to be more correct. The signs will also get a modeled backside and detail fixes. “I would love to join this project!” Please note that this is a hobby project and we do not offer any pay as of the time being but we want to make sure that everyone who has helped gets their fair share in the end. We are searching for: 3D model makers using blender C or C++ developer for ATC API As we are not paying we are not asking for 5+ years of experience, we did not ourselves know blender before we started this project. Experience is a bonus but as long as you can do the work, we do not care. Due to this only being a hobby project, we do not have harsh deadlines. If you are interested in joining our team please send an email to sparkleskontakt@gmail.com with some information about yourself, why you wanna join as well as what you bring to the table such as previous experiences and projects. You can also send an email in case you have pictures or similar that you believe would be beneficial to us. Reminder: This is just a hobby project and no money or payment will be involved if you apply. You should only apply if you want to help us out for fun :)
    1 point
  45. Joining this discussion because it seems to be the primary one for the servers being shuttered. SimRail team, please, prioritize backend functionality for people to host their own dedicated servers. Allow groups to have their own communities/build their own setups. There's already one route without any online community because there's no server for it (80s). And it has extremely limited function with the built-in scenarios. Which is a shame because the Ty2 is magnificent. There's more coming, and unless you're going to host servers in house for every map you put out, and worry about language issues therein, we're going to need the ability to put together servers to run ourselves. Personally I would love to be able to launch a dedicated server, run a timetable, and either give my friends a password or allow the community at large in and self-moderate. It takes pressure off you to both run the server and administrate individual issues/reports. Please.
    1 point
  46. I wanted to suggest to a way to introduce a PKP SP45 246 diesel locomotive. This one in the photo is a PKP SP45 246 on the way to Poznan near the village of Trzebaw, Poland. The photo was taken in 1991. The route would most likely be part of the Ponzan Railway but I am not entirely familiar what is near Ponzan. ET22's are also seen around so they could both be present. The diesel could travel in unique country side locations.
    1 point
  47. Here we have a nice example of freedom on the rails through a diesel locomotive. This example covers the SU46 029 and it is against the backdrop of the village of Poland. It was taken in 2022. That there also is a hint on route as well. Plus we cannot forget the classic tanker cars.
    1 point
  48. Nope, we don't switch off the MCB (so the converters, A/C, compressors and battery chargers as well) at every neutral section. You just need to set the motors to neutral in case the following section has way lower or greater voltage than the current one, as this could trigger the overcurrent protection. Only with very heavy loads, as the sudden current surge could damage the catenary if there was such a great current flowing through a single pantograph. Most of the trains in Poland would stand still with both pantographs up to allow the AC/heating power divide between the pantographs, but lower the forward one just before departing.
    1 point
  49. Hi devs, I am a romanian player living overseas and your title pretty much brought as close as it can to my childhood memories where for one whole day I got to experience rail travel life to the black sea. The EP08 matches cloesly to what locomotives operate in romania which was a class 60 Sulzer, a 2100 HP diesel-electric locomotive. The only thing that would make sense to introduce is the PKP class SU42 which matches another locomotive that assisted with passanger and freight duties. Your sim title is the only one which brought back the same exciting vibes withouth the need for 3rd party purchases. That's incredible.
    1 point
  50. A, to nie wiem, bo mnie nie ma na Discord. Jest jakiś grubszy powód niż jak-zwykle-brakujące moce przerobowe? (np. że wszystkie jest źle napisane i trzeba by było w tym celu wszystko zaorać i od nowa napisać inaczej?) Może się mylę, ale mam wrażenie, że wynika to bardziej z tego, że początkowy entuzjazm został zgaszony latami oczekiwań i tym wszystkim co tu się działo - i to bardziej z tego wynika, że ludzie po prostu stracili nadzieję i część wręcz zraziła się do tej gry. Dodatkowo TD kwitnie jak widać itd. Może być równie dobrze tak, że po początkowym szale ludzie tworzący scenariusze po prostu wrócili do swoich starych symulatorów, gdzie tworzy im się lepiej, ale gra, albo cokolwiek (np. bardziej im pasuje taka bardziej hardkorowa społeczność z rozkładami pisemnymi itd.). Nie znam statystyk, ale tak na czuja bym powiedział, że w SR jest z zaangażowaniem dużo gorzej niż na początku. Ludzie bardziej grają już z rozpędu, niż z wypiekami, że tak powiem. Nikt już się nie łudzi, że ta gra podbije światowy rynek symulatorów kolejowych (chociaż nadal twierdzę, że mogła). Dodatkowo tutaj działa magia skali. Nikt nie tworzy bo nikt nie gra. Nawet na forum mało kto już odpowiada. Jeśli SR by nagle zdobył rzeszę entuzjastycznych fanów, to zaraz by się znaleźli wśród nich i twórcy. Dodatkowo jeśli byłaby bezprecedensowa opcja zarabiania na swojej twórczości dla symulatora kolejowego, to podejrzewam, że znakomita większość twórców z darmowych symulatorów rzuciłaby się na SR żeby spróbować swoich sił i wreszcie dostać coś grosza za swoje umiejętności i pracę - bo oni już mają wprawę a inni nie, więc mają przewagę w doświadczeniu. Ja bym się na pewno rzucił na ich miejscu. Natomiast obecnie, mają do wyboru: albo za darmo tworzyć dla SR gdzie są 2 trasy, garstka ludzi (z czego większość pewnie i tak casualowi co tylko "psują zabawę", do tego i tak 95% nie ma na forum i nie ściągnie tych scenariuszy nawet) i gdzie nie da się dodać swojego kawałka trasy i gdzie ktoś inny będzie trzepał kasę korzystając z ich darmowej twórczości - albo tworzyć dla symulatora darmowego, w którym mogą zrobić wszystko, gdzie już potrafią tworzyć dobrze, gdzie ludzie potrafią docenić dobrą robotę i gdzie nie czują się jak frajerzy, że nie dość, że ktoś inny zarabia na ich twórczości, to jeszcze oni musza zapłacić żeby sami z niej skorzystać (zapłacić za SR i za wszystkie DLC). Takie coś może być demotywujące, a każde nowe płatne DLC przypomina o tym problemie. Nie wiem też jak wygląda sam proces tworzenia, ale widziałem, że w TD2 to jest nawet jakiś graficzny edytor tras (wyglądał na trudny i skomplikowany, ale większość ludzi i tak będzie wolała uczyć się tego niż jakiegoś LUA i programowania generalnie). Widzę, że się nie możesz zdecydować jak się zwracać, więc mówmy sobie wszyscy na "ty" żeby było prościej. Ja sobie zdaję sprawę, że to nie jest tak proste jak filmy. Niemniej jednak ludzie (fani) są też skłonni zapłacić o wiele więcej za DLC z trasą czy lokomotywą, niż za obejrzenie filmiku na YT - zgodzisz się? Także złożoność pracy i tak zostanie wynagrodzona. Na YT jeden widz płaci dosłownie grosze za obejrzenie albo wręcz zero (tylko za reklamy których nie przewinie). Przy płatnym DLC to nawet jeśli będzie ono kosztować 1zł, to za 100 osób masz już 100zł (oczywiście do podziału itd, ale jednak). A z racji tego, że takie DLC może się sprzedawać nawet latami, no to daje to przychód pasywny - więc już pojedynczy człowiek może sobie tak dorabiać tworząc te DLC, które mu będą ciurkać kasą i się kumulować. Dodatkowo jeśli cenę będzie mógł ustalać twórca, to powstanie konkurencja i wolny rynek, który sam wyreguluje ceny tak żeby wszystkim się to opłacało. Jeśli ktoś będzie tworzył wybitne trasy, to będzie mógł sobie życzyć nawet tyle co twórcy gry, bo mu to ludzie i tak kupią (z czego i tak twórcy dostaną działę za nicnierobienie). W takim wypadku firma dostaje DARMOWEGO PRACOWNIKA, w dodatku wymiatacza. Mogą się skalować bez kosztów. A jeszcze przecież można rozważyć model subskrypcyjny dostępu do tych DLC (jak YT Premium czy Spotify). Ja bym naprawdę tego pomysłu tak z miejsca nie skreślał, bo może da się go dopracować i wdrożyć, nawet z ogromnym sukcesem. Wszyscy by na tym zyskali, a SR stałby się liderem rynku. Miałby połączenie wszystkiego co najlepsze z projektów komercyjnych i z darmowych. A twórcom zwolniłby się czas i zamiast dziurgać jakieś słupki przy jednej trasie to by się mogli zająć poprawianiem silnika gdy (np. sejwowaniem). Ponadto mogłoby się nagle okazać, ze ludzie z Niemiec zaczynają tworzyć swoje trasy bo oni też chcą mieć swojego SR z dyżurkami i co tylko, Amerykanie swoje itd - i nagle SR się skaluje na cały świat jak TSW, tylko za darmo i w tempie wykładniczym. Ale żeby nie było, zdaję sobie sprawę, że napisanie dobrego edytora to jest bardzo gruba robota. Ale może warto... Sami tego po prostu nie uciągną - gracze wymrą zanim oni to skończą w obecnym składzie i budżecie. Darmowy entuzjasta nie ciągnie gwarantowanej pensji. Bierze ryzyko na siebie. Jak mu się nie uda stworzyć czegoś co się sprzedaje, no to on zmarnował swój własny czas tylko. A jak mu się uda, to on zarabia i firma zarabia, a my mamy trasy i scenariusze. Jeszcze jedna sprawa. Może kojarzycie taką sytuację, kiedy w firmie (lub jakiejś dziedzinie naukowej) czegoś się nie da zrobić i wszyscy to wiedzą (bo wielokrotnie próbowano), więc nikt tego nie robi. Następnie przychodzi "młody" (niedoświadczony entuzjasta), który jeszcze NIE WIE, że czegoś się nie da zrobić, więc to ROBI. Skutecznie. To tacy ludzie zmieniają często reguły gry i robią przełom. Może potrzeba właśnie kogoś takiego, kto wierzy, że się da i to udowodni, jeśli w firmie panuje atmosfera stypy, że nic już się nie da zrobić. Bo wiecie, w tych darmowych projektach, to są bardziej entuzjaści właśnie - i dlatego to się kręci (i nawet są jakieś edytory). Ja pisząc to wszystko to też bardziej myślę jak taki "młody" właśnie, no bo mnie tam nie ma w tym projekcie i mnie nie dojechała ta cała stypa i degrengolada tam, czyli te tzw. "realia". Możecie mnie za to zjechać (że się "nie znam i nie wiem o czym piszę"), ale możecie też rozważyć, no i możecie też spróbować wdrożyć - na to nie mam wpływu przecież. Ale chyba pomysł podrzucić warto. Tak przynajmniej uważam. A, i jeszcze polecałbym twórcom gry obczaić sobie coś takiego jak Cursor AI - bo może im to zmieni reguły gry kompletnie. Lada chwila wszyscy zaczną tego używać, a wtedy to dopiero będzie problem... Pokaż ten tekst swoim rodzicom, albo kolegom "ze siłowni" i zobaczysz jaka będzie reakcja. Szczerze, sam wiem co nieco o kodowaniu, a jak to słyszę to od razu widzę przed oczami te piętrzące się problemy niewiedzy (na temat cudzych, zwykle słabo lub nieudokumentowanych rozwiązań) i nawet nie startuję. Zapomnij, że jakikolwiek nie-programista w ogóle tego spróbuje dotknąć. I tak jak rozumiem podejście, że w tym kodzie się może to robić najlepiej i "najłatwiej", tak bariera ta jest po prostu nie do przejścia dla mugoli. Jeśli chcecie mieć dużo twórców, to niestety musi być edytor gdzie można wszystko wyklikać i wszystko jest zrozumiałe i objaśnione. Ludzie Waszego pokroju są już na wymarciu generalnie. Teraz są TikTokersi i pokolenie TL;DW (już nawet nie TL;DR). A tacy ludzie jak ja są zwyczajnie zbyt zmęczeni na kolejną nową dziedzinę wiedzy. Do tego jeszcze musi się to złożyć razem z byciem entuzjastą kolejowym, możliwością poświęcania setek godzin na darmową pracę (w tym posiadaniu siły na to po robocie - zgadnij jakiej - umysłowej jako programista zwykle, no bo inni tego nie tkną kijem nawet). W zasadzie tylko młode geeki mają czas na takie coś, a młodzi dzisiaj to raczej TikTok i oglądanie ambitnego ruszania dupą, niż programowanie i kolej. No ciężko będzie to rozkręcić jeśli nie wyciągnięcie do nich ręki jakoś (np. edytorem). Nie każdy entuzjasta kolei będzie artystą (lub po prostu kreatywnym twórcą). A nie każdy artysta będzie programistą. Na chwilę obecną dostęp do tworzenia treści dla SR jest ekstremalnie zawężony - i mamy tylko kilku autorów w zasadzie. A jak już nawet oni coś zrobią, to 95% grających nie ma do tego dostępu, lub nie umie sobie tego zainstalować, lub im się po prostu nie chce tego uczyć (bo wolą TikTok i ich tresowany mózg nie jest w stanie włożyć w zrozumienie czegoś więcej wysiłku niż 30 sekund, a jak coś nie jest "fajne" w ciągu pierwszej sekundy, to to wywalają nie zastanawiając się nawet czy jest szansa, że potem stanie się to ciekawsze - po co skoro w kolejce czeka nieskończoność innych treści). Takie są "realia". Brzmi dobrze, ale wiesz jaki ja mam z tym problem? W zasadzie dwa. Po pierwsze nie znam się za dobrze na realnych procedurach kolejowych, więc zrobię coś nierealnego, a chciałbym jednak grając obserwować jak to wszystko wygląda naprawdę od środka, a nie jak JA sobie to wyobrażam od zewnątrz. Rozumiesz o co mi chodzi? Po drugie jest to trochę tak jakbym sam sobie tworzył plansze do gry. Siłą rzeczy będę wiedział czego się spodziewać, jakie są pułapki i jak najlepiej to rozegrać. Nic mnie nie zaskoczy. Żadne sytuacje losowe ani nic. Dlatego uważam, że tworzenie scenariuszy DLA SIEBIE nie ma sensu. Tworzyć można co najwyżej dla innych. A przy moim braku wiedzy i tak bym to spieprzył. Dlaczego więc miałbym się teraz godzinami uczyć Waszego LUA i studiować jakieś Wasze Wiki? Rozumiesz o co chodzi. Na końcu i tak to ludzie zjadą, że kiepskie i nierealne. Zwłaszcza, że dotrze to tylko do tych 5% największych kolejarzy, którzy są TU. Gdyby to było bardzo łatwe do zrobienia, to MOŻE bym się pokusił zaryzykować, bo przynajmniej bym dużo życia na to nie stracił. A tak to wolę zostawić to specjalistom, którzy wiedzą co robią. A jakby to było naprawdę dobre to może bym i groszem sypnął za to. No elegancko to wygląda. Bardzo przyszłościowo. Jakby to dobrze rozegrać w SR i zrobić np. taki importer tras z TD2... to by dopiero było... Nagle by się okazało, że pół Polski jest, bo ludzie by importowali coś co już jest i jeszcze ulepszali przed wydaniem w edytorze, korzystając z dodatkowych funkcji SR... A jeszcze jakby się kasę za to dało zarobić... za coś co JUŻ jest zrobione... Ale by były jaja :D Podejrzewam, że da się przywyknąć do tych Loading-ów i przestać je zauważać. W końcu kiedyś prawie wszystkie gry to robiły, nawet przy wchodzeniu i wychodzeniu z każdego budynku. Do tej pory jest tak np. w Fallout i nikt raczej nie narzeka. Ja jestem generalnie za. Wolę mieć całą mapę Polski w kawałkach niż tylko jedną czy dwie trasy w bardzo dużym 4-godzinnym kawałku (na którym i tak jeszcze nie można sejwować). Ale to jest akurat sztuczny problem. Ja bym po prostu wypieprzył pociąg z gry i nie ma problemu, wszystkie semafory dookoła mogą być zwolnione. Opcja bardziej ambitna: przejmuje to bot AI (jak w SR) i nawet teoretycznie można zaoferować ludziom wskoczenie w taki pociąg za bota (jak w SR). Jeżeli jest to gigantyczny problem, tylko dlatego, że ludzie nie lubią znikających pociągów (bo jest to "nierealistyczne"), no to dla mnie to już jest fanatyzm. Są jakieś granice symulacji. Ew. sama gra mogłaby przymuszać ludzi do odpowiedzialności, poprzez stopniowe i/lub czasowe ograniczanie im długości maksymalnej połączeń jakie mogą brać na multi, żeby nie brali dłuższych niż mogą ogarnąć. A nie żeby blokować ludziom konta od razu. Niedługo to tam zaczną zgłaszać na policję wirtualne katastrofy... Mnie generalnie zniechęca taka agresywna społeczność tam. Już samo to, że posługują się jakimś slangiem czy symbolami na czacie których nie rozumiem jest barierą wejścia (że nie wspomnę o obowiązkowych procedurach, których nie znam). Także im bym z kolei radził skupić się na obniżaniu bariery wejścia dla nowych i ew. obniżania fanatyzmu - chyba że im na tym skrajnie zależy, no to pozostaje obniżać barierę poprzez ułatwianie edukacji na start i redukcji stresu/odpowiedzialności jak ktoś nie umie jeszcze. Wiecie, w GTA 5 Online np. startujesz w trybie pasywnym i nikt Cię nie może ubić na mapie, nawet rozjechać. To jest bardzo mocno ośmielające żeby w ogóle zacząć w to grać. Bo ja np. nie miałem nawet w planie grać w Online, na początku kupiłem bo chciałem tylko singla przejść. A wszedłem tam potem, bo gra jest zajebista i miałem niedosyt. Przydałby się taki "tryb pasywny" w TD2...
    0 points
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy