Jump to content

Serwery PRO


Recommended Posts

Pomysł krąży już od jakiegoś czasu i chciałbym dołączyć swoje spojrzenie. Czasem bywa frustrująco, gdy początkujący gracze przypadkowo wysyłają pociągi na złe tory albo wykolejają je, niewłaściwie używają radia itp. Myślę, że wszyscy możemy się zgodzić, że to psuje realizm dla tych, którzy szukają bardziej immersyjnej rozgrywki.

Serwery PRO. Byłyby one dostępne tylko dla graczy, którzy spędzili określoną liczbę godzin jako maszynista lub dyspozytor. W ten sposób zaawansowani gracze mogliby cieszyć się bardziej realistyczną, a początkujący mieliby otwarte serwery, aby ćwiczyć i uczyć się.

Zachęcam innych do podzielenia się swoimi pomysłami na to, jak mogłoby to działać w praktyce. Co myślicie?

  • I disagree 2
  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

Nie będę rozpisywał się zbytnio, bo swoje pisałem i to wielokrotnie na oficjalnym discordzie na powyższy temat. A tak to zadam parę pytań autorowi
 

Cytat

którzy spędzili określoną liczbę godzin jako maszynista lub dyspozytor

Czym jest rola "dyspozytor"?
Czy twoim zdaniem spędzona liczba godzin jest realnym wyznacznikiem wiedzy?
 

Cytat

gdy początkujący gracze przypadkowo wysyłają pociągi na złe tory albo wykolejają je

Tu wchodzi czynnik ludzki. Jak zamierzasz go ograniczyć?
 

Cytat

W ten sposób zaawansowani gracze mogliby cieszyć się bardziej realistyczną

Mam rozumieć, że ten serwer w twoim wykonaniu będzie się różnił od innych tylko tym, że musisz zostać na noc komputer na Pilichowicach, aby nabić godziny?

Edited by pan kura
  • Confused 1
  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

Grywam od czasu do czasu w inny symulator, FS22 (symulator rolnictwa, dla nie wtajemniczonych) -  nie samą koleją człowiek żyje 😉 Dostałem kiedyś zaproszenie do rozgrywki na zamkniętym serwerze, co jak się spodziewałem miało gwarantować wysoki poziom rozgrywki. Początkowo tak było, po raz pierwszy w rozgrywce sieciowej nie musiałem jako operator kombajnu zbożowego dostosowywać się bez przerwy do jadącego obok mnie ciągnika z przyczepą, na którą zrzucałem na bieżąco "urobek". Gość prowadził ciągnik równiutko, z odpowiednią prędkością, odpowiednio wcześniej zjeżdżał mi z drogi przed uwrociami (miejsce gdzie kończy się pole), aby umożliwić mi manewry do zajęcia kolejnego pasa. No miód malina 😉 Radość nie trwała długo. W końcu, co prędzej czy później podejrzewałem że się stanie, choć w grze byli sami doświadczeni gracze, to zaczęły się przepychanki typu "ale ja się znam lepiej, bo mam więcej godzin w grze,  bo ja mam pole w rzeczywistym świecie i lepiej wiem jak to się robi, bo tak w ogóle to jestem większym ekspertem niż inni eksperci..." 😛 Nie da się uniknąć całkowicie tych niedogodności, o których piszesz @Biggus Dickus.

  • Confused 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pan kura said:

pisałem i to wielokrotnie na oficjalnym discordzie na powyższy temat

Nie zaglądałem jeszcze do discorda

1 hour ago, pan kura said:

Czy twoim zdaniem spędzona liczba godzin jest realnym wyznacznikiem wiedzy?

Racja. Liczba godzin nie zawsze odzwierciedla rzeczywiste umiejętności.

1 hour ago, pan kura said:

Mam rozumieć, że ten serwer w twoim wykonaniu będzie się różnił od innych tylko tym, że musisz zostać na noc komputer na Pilichowicach, aby nabić godziny?

Jakiś system który promuje prawdziwe umiejętności typu punktacje i zaangażowanie, a nie tylko obecność.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem twoja koncepcja nie ma zbytnio sensu. To tworzenie takiego kolejnego PL2, ale z progiem godzinnym. Nic unikatowego by ten serwer nie miał do zaoferowania niż te bez progu. A takie 'Oskarki' nadal by wychodziły na twój 'PRO', bo podbicie godzin na steam to nie żaden problem

Edited by pan kura
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, pan kura said:

Moim zdaniem twoja koncepcja nie ma zbytnio sensu. To tworzenie takiego kolejnego PL2, ale z progiem godzinnym. Nic unikatowego by ten serwer nie miał do zaoferowania niż te bez progu. A takie 'Oskarki' nadal by wychodziły na twój 'PRO', bo podbicie godzin na steam to nie żaden problem

 

Zgadzam się, że sam próg godzinowy może nie wystarczyć. Może dobrym pomysłem byłoby wprowadzenie mechanizmu, który uwzględnia aprobatę od innych użytkowników – coś w rodzaju systemu ocen za współpracę, komunikację i ogólne zachowanie w grze. Taki system mógłby pomóc w filtrowaniu graczy, którzy nie dbają o realistyczną rozgrywkę – nawet jeśli mają dużo godzin nabitych.

 

  • Like 1
  • I disagree 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Nie jesteśmy społecznością, która ma setek tysięcy graczy, aby w taki sposób sortować graczy. Mogą zbierać się ekipy, które celowo dają negatywną ocenę kogoś, bo tą osobę nie lubią, a ruch dobrze prowadzi.

  • Like 3
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
W dniu 16.09.2024 o 15:58, Biggus Dickus napisał(a):

Zgadzam się, że sam próg godzinowy może nie wystarczyć. Może dobrym pomysłem byłoby wprowadzenie mechanizmu, który uwzględnia aprobatę od innych użytkowników

Do tego wystarczą serwery prywatne ze weryfikacją społeczności przez Discorda. Minusem takiego rozwiązania jest ograniczona ilość osób zainteresowana rozgrywką "PRO" w tym samym czasie. Obecnie na jednym tylko serwerze mamy blisko 85 składów i 34 nastawnie - trudno obsadzić graczami taką ilość składów tak aby zapewnić doznania "PRO", chyba żeby obstawić tylko nastawnie i ruch na Śląsku czy Wawie.

Z drugiej strony popatrz na problem w inny sposób: gracze "PRO" będą powodowali że gra jest po prostu nudna i powtarzalna, więc ich obecność z czasem spadnie. Mało doświadczeni gracze wprowadzają za to dużą losowość, co sprawia że jednak "coś się dzieje" i gra wyrywa się rutynie.

Myślałem jeszcze o możliwości przejeżdżania S1 (niestety nikt nie zadał takiego pytania w Q&A), ale raczej to by była tylko zachęta dla Oskarków do robienia bałaganu. 

   

Edited by PL_Andrev
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy