Biggus Dickus Posted September 16 Posted September 16 Pomysł krąży już od jakiegoś czasu i chciałbym dołączyć swoje spojrzenie. Czasem bywa frustrująco, gdy początkujący gracze przypadkowo wysyłają pociągi na złe tory albo wykolejają je, niewłaściwie używają radia itp. Myślę, że wszyscy możemy się zgodzić, że to psuje realizm dla tych, którzy szukają bardziej immersyjnej rozgrywki. Serwery PRO. Byłyby one dostępne tylko dla graczy, którzy spędzili określoną liczbę godzin jako maszynista lub dyspozytor. W ten sposób zaawansowani gracze mogliby cieszyć się bardziej realistyczną, a początkujący mieliby otwarte serwery, aby ćwiczyć i uczyć się. Zachęcam innych do podzielenia się swoimi pomysłami na to, jak mogłoby to działać w praktyce. Co myślicie? 2 9
pan kura Posted September 16 Posted September 16 (edited) Nie będę rozpisywał się zbytnio, bo swoje pisałem i to wielokrotnie na oficjalnym discordzie na powyższy temat. A tak to zadam parę pytań autorowi Cytat którzy spędzili określoną liczbę godzin jako maszynista lub dyspozytor Czym jest rola "dyspozytor"? Czy twoim zdaniem spędzona liczba godzin jest realnym wyznacznikiem wiedzy? Cytat gdy początkujący gracze przypadkowo wysyłają pociągi na złe tory albo wykolejają je Tu wchodzi czynnik ludzki. Jak zamierzasz go ograniczyć? Cytat W ten sposób zaawansowani gracze mogliby cieszyć się bardziej realistyczną Mam rozumieć, że ten serwer w twoim wykonaniu będzie się różnił od innych tylko tym, że musisz zostać na noc komputer na Pilichowicach, aby nabić godziny? Edited September 16 by pan kura 1 6
0x8000ffff Posted September 16 Posted September 16 Grywam od czasu do czasu w inny symulator, FS22 (symulator rolnictwa, dla nie wtajemniczonych) - nie samą koleją człowiek żyje 😉 Dostałem kiedyś zaproszenie do rozgrywki na zamkniętym serwerze, co jak się spodziewałem miało gwarantować wysoki poziom rozgrywki. Początkowo tak było, po raz pierwszy w rozgrywce sieciowej nie musiałem jako operator kombajnu zbożowego dostosowywać się bez przerwy do jadącego obok mnie ciągnika z przyczepą, na którą zrzucałem na bieżąco "urobek". Gość prowadził ciągnik równiutko, z odpowiednią prędkością, odpowiednio wcześniej zjeżdżał mi z drogi przed uwrociami (miejsce gdzie kończy się pole), aby umożliwić mi manewry do zajęcia kolejnego pasa. No miód malina 😉 Radość nie trwała długo. W końcu, co prędzej czy później podejrzewałem że się stanie, choć w grze byli sami doświadczeni gracze, to zaczęły się przepychanki typu "ale ja się znam lepiej, bo mam więcej godzin w grze, bo ja mam pole w rzeczywistym świecie i lepiej wiem jak to się robi, bo tak w ogóle to jestem większym ekspertem niż inni eksperci..." 😛 Nie da się uniknąć całkowicie tych niedogodności, o których piszesz @Biggus Dickus. 2
Biggus Dickus Posted September 16 Author Posted September 16 1 hour ago, pan kura said: pisałem i to wielokrotnie na oficjalnym discordzie na powyższy temat Nie zaglądałem jeszcze do discorda 1 hour ago, pan kura said: Czy twoim zdaniem spędzona liczba godzin jest realnym wyznacznikiem wiedzy? Racja. Liczba godzin nie zawsze odzwierciedla rzeczywiste umiejętności. 1 hour ago, pan kura said: Mam rozumieć, że ten serwer w twoim wykonaniu będzie się różnił od innych tylko tym, że musisz zostać na noc komputer na Pilichowicach, aby nabić godziny? Jakiś system który promuje prawdziwe umiejętności typu punktacje i zaangażowanie, a nie tylko obecność. 1
pan kura Posted September 16 Posted September 16 (edited) Moim zdaniem twoja koncepcja nie ma zbytnio sensu. To tworzenie takiego kolejnego PL2, ale z progiem godzinnym. Nic unikatowego by ten serwer nie miał do zaoferowania niż te bez progu. A takie 'Oskarki' nadal by wychodziły na twój 'PRO', bo podbicie godzin na steam to nie żaden problem Edited September 16 by pan kura
Bazinga Posted September 16 Posted September 16 W tygodniu ilość graczy oscyluje w granicach 20-400. Tutaj trzeba usunąć z 50% serwerów, a nie dokładać kolejne dodatkowo zmniejszając średnią ilość graczy na każdym z nich. 1
Biggus Dickus Posted September 16 Author Posted September 16 2 hours ago, pan kura said: Moim zdaniem twoja koncepcja nie ma zbytnio sensu. To tworzenie takiego kolejnego PL2, ale z progiem godzinnym. Nic unikatowego by ten serwer nie miał do zaoferowania niż te bez progu. A takie 'Oskarki' nadal by wychodziły na twój 'PRO', bo podbicie godzin na steam to nie żaden problem Zgadzam się, że sam próg godzinowy może nie wystarczyć. Może dobrym pomysłem byłoby wprowadzenie mechanizmu, który uwzględnia aprobatę od innych użytkowników – coś w rodzaju systemu ocen za współpracę, komunikację i ogólne zachowanie w grze. Taki system mógłby pomóc w filtrowaniu graczy, którzy nie dbają o realistyczną rozgrywkę – nawet jeśli mają dużo godzin nabitych. 1 1 1
Marcion Posted September 16 Posted September 16 Nie jesteśmy społecznością, która ma setek tysięcy graczy, aby w taki sposób sortować graczy. Mogą zbierać się ekipy, które celowo dają negatywną ocenę kogoś, bo tą osobę nie lubią, a ruch dobrze prowadzi. 3 5
PL_Andrev Posted October 5 Posted October 5 (edited) W dniu 16.09.2024 o 15:58, Biggus Dickus napisał(a): Zgadzam się, że sam próg godzinowy może nie wystarczyć. Może dobrym pomysłem byłoby wprowadzenie mechanizmu, który uwzględnia aprobatę od innych użytkowników Do tego wystarczą serwery prywatne ze weryfikacją społeczności przez Discorda. Minusem takiego rozwiązania jest ograniczona ilość osób zainteresowana rozgrywką "PRO" w tym samym czasie. Obecnie na jednym tylko serwerze mamy blisko 85 składów i 34 nastawnie - trudno obsadzić graczami taką ilość składów tak aby zapewnić doznania "PRO", chyba żeby obstawić tylko nastawnie i ruch na Śląsku czy Wawie. Z drugiej strony popatrz na problem w inny sposób: gracze "PRO" będą powodowali że gra jest po prostu nudna i powtarzalna, więc ich obecność z czasem spadnie. Mało doświadczeni gracze wprowadzają za to dużą losowość, co sprawia że jednak "coś się dzieje" i gra wyrywa się rutynie. Myślałem jeszcze o możliwości przejeżdżania S1 (niestety nikt nie zadał takiego pytania w Q&A), ale raczej to by była tylko zachęta dla Oskarków do robienia bałaganu. Edited October 5 by PL_Andrev 3
chancellor Posted November 25 Posted November 25 Zastanawiałem się kiedyś co by dało wprowadzenie opcjonalnego płatnego serwera. Wchodząc tutaj właściwie myślałem, że autor pisze właśnie o czymś takim. Dostęp byłby po opłaceniu miesięcznego abonamentu w jakiejś* kwocie. Wydaje mi się, że w tym biznesie nic nie zapewnia większej stabilności finansowej developerom niż taki model. Teraz, zanim zostanę napadnięty przez hordy rozwścieczonych graczy, powinienem chyba wspomnieć o jakichś pozytywach dla graczy: - serwer prawdopodobnie służyłby za coś w stylu wspomnianego serwera "pro", bo przypuszczam, że opłacali by go w pierwszej kolejności "weterani", - w idealnym świecie** mielibyśmy częstsze aktualizacje ze względu na większą stabilność finansową. Tak, wiem: górnolotne założenia, ale pomarzyć można... - dla zachęty, serwer miałby zapewnione moderowanie 24/7, - myślałem nad wcześniejszymi aktualizacjami dla tego serwera jako premia, ale wiązałoby się to z ciągnięciem dwóch różnych wersji gry i krzykiem o dyskryminowanie niepłacących, - dodatkowe malowania dostępne tylko tutaj - nie dodatkowe lokomotywy, bo to już zbyt duża dysproporcja skoro wprowadzenie (m.in.) ET22 było płatne. I tak, pamiętamy o przemiłym geście z darmowym EN57! - wykazanie się przez właścicieli jakąś średnią ilością opłacających, mogłyby być przychylną kartą w zachęcaniu większej ilości zewnętrznych firm do tworzenia materiału, jak niemieckie DLC, czyli tak jak w punkcie drugim - częstsze aktualizacje tym razem wprowadzające dodatkowy materiał. - przejrzałbym jeszcze wszystkie sugestie graczy proponowane tutaj czy na Discordzie *przykładowo 5 zł miesięcznie, żeby nie wystraszyć **w idealnym świecie czyli choćby to, że znaleźli by się chętni 3 1
KOlorowy Posted November 25 Posted November 25 18 minut temu, chancellor napisał(a): Zastanawiałem się kiedyś co by dało wprowadzenie opcjonalnego płatnego serwera. Wchodząc tutaj właściwie myślałem, że autor pisze właśnie o czymś takim. Dostęp byłby po opłaceniu miesięcznego abonamentu w jakiejś* kwocie. Wydaje mi się, że w tym biznesie nic nie zapewnia większej stabilności finansowej developerom niż taki model. Teraz, zanim zostanę napadnięty przez hordy rozwścieczonych graczy, powinienem chyba wspomnieć o jakichś pozytywach dla graczy: - serwer prawdopodobnie służyłby za coś w stylu wspomnianego serwera "pro", bo przypuszczam, że opłacali by go w pierwszej kolejności "weterani", - w idealnym świecie** mielibyśmy częstsze aktualizacje ze względu na większą stabilność finansową. Tak, wiem: górnolotne założenia, ale pomarzyć można... - dla zachęty, serwer miałby zapewnione moderowanie 24/7, - myślałem nad wcześniejszymi aktualizacjami dla tego serwera jako premia, ale wiązałoby się to z ciągnięciem dwóch różnych wersji gry i krzykiem o dyskryminowanie niepłacących, - dodatkowe malowania dostępne tylko tutaj - nie dodatkowe lokomotywy, bo to już zbyt duża dysproporcja skoro wprowadzenie (m.in.) ET22 było płatne. I tak, pamiętamy o przemiłym geście z darmowym EN57! - wykazanie się przez właścicieli jakąś średnią ilością opłacających, mogłyby być przychylną kartą w zachęcaniu większej ilości zewnętrznych firm do tworzenia materiału, jak niemieckie DLC, czyli tak jak w punkcie drugim - częstsze aktualizacje tym razem wprowadzające dodatkowy materiał. - przejrzałbym jeszcze wszystkie sugestie graczy proponowane tutaj czy na Discordzie *przykładowo 5 zł miesięcznie, żeby nie wystraszyć **w idealnym świecie czyli choćby to, że znaleźli by się chętni Skończyłem czytać na "myślałem nad wcześniejszymi aktualizacjami dla tego serwera jako premia..." To co tutaj Pan opisałeś, jest jedną z większych patologii jaką można zrobić w branży gier i trzeba być niespełna rozumu (albo dzieckiem, któremu za wszystko płacą rodzice), ażeby coś takiego proponować. Mógłbym tutaj storpedować każdy z tych punktów osobno, jednak z racji tego, że mam dobre serce to nie zrobię Panu tej przykrości. 3
chancellor Posted November 25 Posted November 25 (edited) Chętnie poczytam jakąś konstruktywną krytykę, więc śmiało. Jak zaznaczyłem to tylko rozmyślania. EDIT: choć czytając jeszcze raz użyte epitety nie liczę na taką. Edited November 25 by chancellor
PL_Andrev Posted November 25 Posted November 25 44 minuty temu, chancellor napisał(a): Zastanawiałem się kiedyś co by dało wprowadzenie opcjonalnego płatnego serwera. Nic by nie dało. 1) Jest za mało graczy (w większości znudzonych tą samą trasą od 2 lat), a dla kierującego składem nie ma znaczenia kogo mija w trasie: innego gracza czy bota. 2) Jest za mało treści w grze (właściwie do gry multiplayer pasuje tylko Śląsk+Zagłębie), a gra zaczyna "żyć" dopiero na trzech dużych stacja węzłowych z dużym natężeniem krzyżowego ruchu kolejowego: Katowice, Ząbkowice, Zawiercie... może jeszcze Sosnowiec. 3) Część nastawni jest aktualnie niegrywalna, a gra nie pozwala wysłać skład w innym kierunku więc nawet nie ma możliwości budowania alternatywnych scenariuszy przez społeczność "pro". Pewnym rozwiązaniem mogłyby być serwery prywatne (z własnymi warunkami, rozkładem jazdy itp.), ale wszystkie powyższe punkty byłyby nadal w mocy. Ale też nikt nikomu złego słowa nie powie, jak ty i twoi koledzy zmęczeni "niedzielnymi graczami" będą sobie w spokoju grać na innych serwerach, np. PL3. 5
chancellor Posted November 25 Posted November 25 Chyba masz rację. Wprowadzenie takiej opcji teraz wyglądałoby na dość desperacki krok. Osobiście nie mam nic przeciwko "niedzielnym graczom" i jestem po stronie ludzi, dla których zmniejszenie płynności przez czynnik ludzki to ciekawe urozmaicenie pomijając celowe naprzykrzanie się. 1
Recommended Posts