Jump to content

Dyskusja o Roadmapie SR


Recommended Posts

Posted (edited)
2 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a):

Ostatni patch wprowadził do gry manewry, ciekawą mechanikę która nie trafiła jakimś cudem do multi.

Aż włączyłem żeby sprawdzić, ale nie, nie odnotowałem żadnych nowych scenariuszy manewrowych na singlu poza tym jednym (dodatkowo płatnym) na ET22. Generalnie widzę 4 nowe płatne oraz 2 nowe z ETCS, więc obstawiam że ten EU07 InterRegio jest też nowy (bo nie kojarzę), ale to też nie są manewry. Ja manewrów nie uświadczyłem, ani w multi, ani na singlu. Bardzo bym nie chciał, żeby się okazało, że muszę za to dodatkowo zapłacić, bo inaczej nie będzie, czułbym się oszukany.

Póki co nie kupiłem DLC i cały czas się waham (mając w pamięci to, że musiałem w ciemno dać pełną cenę za Early Access - kota w worku - co nie jest normalną rzeczą na Steamie). Zaczekam i zobaczę, czy firma odniesie się do tego co napisałem i w jaki sposób się odniesie. Bo to nie cena jest dla mnie problemem (mogę te 20 euro dać), tylko co innego. Chciałbym żeby odpowiedzieli na mój wcześniejszy długi wpis z przemyśleniami i odnieśli się do tego czy zrobili to drogie DLC przed wyjściem z EA ponieważ im kasy zabrakło w firmie i musieli jakoś przeżyć, czy może z innego powodu, jakie było rozumowanie za tym stojące. Oczywiście zakładam, że jeżeli była to czysta zachłanność, to mi na to nie odpiszą nawet, więc wtedy też uznam brak odpowiedzi za odpowiedź. Nie piszemy tu aż tak dużo żeby ktoś z nich nie mógł śledzić co piszemy i "jakie są nastroje", więc na pewno ktoś to przeczytał. Wiecie, ja nie śledzę tego wszystkiego maniakalnie (nie oglądam jakichś 2-godzinnych live'ów z zapowiedziami z oficjalnego kanału), może gdzieś coś mówili o swoich powodach tej decyzji itp. - jeśli tak było to powiedzcie mi i nakierujcie mnie na to linkiem jakimś. Bo chciałbym się dowiedzieć, czy jest to firma, którą warto wspierać, czy może jednak nie i lepiej poczekać na zniżkę -75% (a ja cierpliwy to potrafię być).

Co do nowych tras, to oczywiście są one bardzo pożądane, ale zakładam, że jest to gigantyczna ilość roboty, jeśli oni te mapy ręcznie dziurgają i poprawiają, bo zdaje się (obstawiam) mają tylko jakiś zarys trasy z mapy google, a resztę muszą ręcznie dopicować, w tym modele budynków charakterystycznych, ulice z samochodami itp, że o dyżurkach i logice za tym stojącej nie wspomnę. Dlatego ja bym takich roszczeń nie wysuwał w momencie, w którym nadal jesteśmy w EA. I tak macie 400km torów, a w TSW jeden DLC średnio po 50km ma. To też trzeba docenić jednak. W TSW nie dojedziecie z miasta A do miasta C nawet jeśli macie wykupione trasy A-B oraz B-C, co jest generalnie lipą straszną.

Co do ETCS i nowych mechanik na istniejących trasach to generalnie zgadzam się, że są bardzo ważne. Niektórzy wyłączą ETCS, trudno, ale myślę, że będzie ich jednak mniejszość. Dla mnie wręcz ETCS spowodował, że wreszcie Pendlino zaczęło być ciekawe i ogarnialne (w sensie, że nie robię już SPADów i nie muszę drastycznie hamować jak mam czerwone w polu). Podejrzewam, że bez ETCS nie wolno w ogóle tak szybko jeździć, tak samo jak bez PZB w niemieckich pociągach zdaje się tylko do 140 można czy coś koło tego. Tam też dopóki się nie dowiedziałem o PZB i LZB to się użerałem w jaki sposób niby mam wyhamować przed nagłym czerwonym, zwłaszcza w deszczu itp (bo nawet jak się zauważy żółte z daleka to można było nie zdążyć hamując z całej siły!), przez co czułem się niekompetentny i sfrustrowany. Te systemy jednak po coś są obowiązkowe. A w głupich uproszczonych grach nawet nie powiedzą o tym i czlowiek się męczy i wkurza. Przypominam, że w TSW SPAD oznacza przechodzenie planszy od początku.

Ale do rzeczy. Zrobienie systemów i dodatkowych mechanik punktacji itp na jednej trasie powinien być priorytetem, ponieważ to jest kod, który będzie do wykorzystania we wszystkich kolejnych trasach - albo NIE będzie. Lepiej jest wszystko dopicować na jednej trasie, a potem od razu tylko używać tych rzeczy robiąc kolejne trasy. Jeśli zaczną robić trasy najpierw, to po pierwsze będzie więcej roboty bo będzie trzeba do każdej wrócić i to dodać i posprawdzać czy działa, a także błędy i niedociągnięcia które wtedy wyjdą poprawić, natomiast wszystkie wypuszczane nowe trasy będą GORSZE niż jakby poczekać raz teraz na zrobienie tych systemów, a potem żeby każda nowa od początku miała je wykorzystane i dostępne od 1go dnia. Tak samo rozumiem ich argument ze scenariuszami, że nie chcą ich robić teraz kiedy nie mają jeszcze do nich wszystkich narzędzi (mechanik), zwłaszcza że w miarę dodawania nowych rzeczy stare mogą się popsuć i te wszystkie stare scenariusze będzie trzeba ponownie wyjeździć i posprawdzać czy wszystko nadal działa, a czasu na to nie ma. Dlatego też nie wypisuję codziennie że "jak wy możecie nadal nie wypuszczać żadnych scenariuszy na singla po takim czasie!" mimo że jest to coś na co osobiście czekam najbardziej. Zwłaszcza jakby były takie doszkalające oraz takie testujące umiejętności bez podpowiedzi, albo chociaż z sytuacjami nietypowymi. Ja lubię się sprawdzać, chciałbym wiedzieć, że potrafię biegle odpalić loko od zera i poradzić sobie w każdej sytuacji, a także mieć jakiś cel, czyli gdzieś dojechać i zobaczyć jak mi poszło. Też nie lubię zaczynać i kończyć w lesie i "ile ujedziesz tyle będzie ok, zaliczymy ci co się da".

Powiem więcej, jeśli dodadzą nową trasę bez nowych mechanik, to tak jak pisze mluczak.kutno, szybko to się graczom znudzi i tego nie docenią. Prawdopodobnie kilka tygodni wystarczy, a robić to będą pół roku pewnie. A znudzi im się szybko właśnie dlatego że mało co tam jest do roboty, bo ciekawych wyzwań (mechanik i punktacji) brak, a także scenariuszy w których coś się dzieje. Mało tego, liczba graczy się rozłoży na obie trasy (z czego na starej przez jakiś czas będzie ziało pustką) - dla nas to może i lepiej ale na zagranicznych serwerach i tak są już pustki.

Co do wypuszczania nowych lokomotyw na płatnych DLC to jest jeszcze jeden problem. Jeśli dzisiejszy rozkład jest w miarę realistyczny (nie wiem czy jest), to prawdopodobnie nie będą mogli upchać nowych pociągów w rozkładach jazdy i zmienią część starych połączeń na nowe lokomotywy. Co to spowoduje? Ano to, że gracze bez DLC będą zmuszeni się upchąć na mniejszej ilości dostępnych darmowych pociągów na multi, a gracze z DLC będą koniecznie chcieli wszyscy się wepchać w te nieliczne nowe, jak to było z EN57, do tej pory ciężko dorwać wolny kibelek w ciekawym miejscu na mapie i zwykle wymaga to przejścia na PL4 lub 3. Btw, kibel jest zajebisty, chyba najlepszy pociąg do jeżdżenia jaki jest. Nie nawet wiem dlaczego, ale dla mnie tak jest (może po prostu jest bardzo dobrze zrobiony - w szczególności dźwięki, poza ruszaniem jak dla mnie bo ja pamiętam ten dźwięk inaczej, nie jak strzał z pistoletu - w dodatku przydałaby się też delikatniejsza wersja żeby oddać ten klimat jak się wieczorkami jechało takim spokojnym wolnym kibelkiem, ale to już pewnie są tylko moje fanaberie). No może jeszcze ten stary diesel z manualną skrzynią biegów z TSW jest równie fajny. Traxx np ma ciężkie problemy ze sterowaniem, a konkretnie z obsługą sterowania przez klawiaturę czy mysz, ze względu na specyfikę tych dźwigni z niestabilnymi pozycjami. Podpowiadałem kiedyś parę rzeczy jak to można spróbować ulepszyć jeszcze za playtestów, ale nikt się tym nie zainteresował więc jest jak było, dlatego praktycznie tą lokomotywą nie jeżdżę w ogóle. Widać jak coś tak małego może skopać cały efekt ciężkiej pracy. W dodatku tak piszczy to ustrojstwo cały czas, że się tam usiedzieć nie da, ja nie wiem jak oni mogą w tym pracować całe dnie i nie oszaleć. Dla mnie to jest wkurzające jak kapiący kran.

To tyle odnośnie dodawania nowych rzeczy i priorytetów jakie ja widzę. Natomiast #1 powinno być wypełnienie obietnicy EA, czyli może być jedna trasa, mogą być te lokomotywy co są, ale ma śmigać, ma być ładne, ma być realistyczne i ma być single player (a nie śladowe ilości, w tym głównie tutoriale póki co), w tym ciekawe scenariusze z sytuacjami nietypowymi pokazujące jak naprawde wygląda polska kolej oraz pozwalające się czegoś dowiedzieć i nauczyć. No i oczywiście dopicowana punktacja i jakiś cel gry i/lub osiągnięcia. To dla mnie byłby kompletny produkt. Kolejne trasy mogą być w DLC, bo to akurat naprawdę jest najwięcej roboty z tym chyba. Można się jeszcze spierać co do lokomotywy parowej, bo to zdaje się także było częścią obietnicy jeszcze z czasów Prologa. Także ona też powinna się znaleźć w grze za darmo w ramach wychodzenia z EA, inaczej gracze będą oburzeni bo poczują się oszukani (będzie: "Mówili że będzie parowa, a jest płatna! **uje!!").

Edited by PeVoo
  • Like 2
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

PS: Osobiście, gdyby darmowy EN57 był usprawiedliwieniem za brak lokomotywy parowej za darmo (tylko w DLC) to też jeszcze bym to łyknął, ponieważ EN57 jest nie tylko kultowy i najbardziej pożądany, ale też zajebisty do jeżdżenia po prostu. Natomiast co do lokomotywy parowej, to ja osobiście się nią zawiodłem w TSW, ponieważ wcześniej jeździłem parową w Derail Valley i to było mega wyzwanie (w ogóle przeżyć w tym i np. nie wybuchnąć, a co dopiero podjechać pod ciężką górę kiedy kończy się para), a ta "prawdziwa" z TSW (zakładam, że dużo bardziej realistyczna, bo jednak Derail Valley nie próbuje być kopią 1:1 świata realnego tylko go ulepsza po swojemu) wydawała się niereagować na takie niuanse jak ilość pary w kotle itp, przez co była nie dość że łatwa, ale wręcz wydawała się oszukana i uproszczona, bo wszystko zawsze dało się łatwo zrobić.  W dodatku nie dało się w ogóle wyczuć jaki wpływ mają zmiany różnych rzeczy na jazdę. Nie wiem która wersja jest bliższa prawdy, natomiast obawiam się, że ta z TSW. I co jeszcze mogę powiedzieć, to to, że lokomotywa parowa NIE jest dla graczy casualowych. Jest tam po prostu za dużo rzeczy do ogarnięcia na raz i jeszcze wymaga to nauki na początku żeby w ogóle ruszyć. Obstawiam, że tacy gracze jak adamets2 (którzy dobrowolnie wyłączają nawet ETCS, który generalnie jak dla mnie to UŁATWIA jazdę) będą rozczarowani i nie będą nią jeździć w ogóle.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, PeVoo napisał(a):

PS: Osobiście, gdyby darmowy EN57 był usprawiedliwieniem za brak lokomotywy parowej za darmo (tylko w DLC) to też jeszcze bym to łyknął, ponieważ EN57 jest nie tylko kultowy i najbardziej pożądany, ale też zajebisty do jeżdżenia po prostu. Natomiast co do lokomotywy parowej, to ja osobiście się nią zawiodłem w TSW, ponieważ wcześniej jeździłem parową w Derail Valley i to było mega wyzwanie (w ogóle przeżyć w tym i np. nie wybuchnąć, a co dopiero podjechać pod ciężką górę kiedy kończy się para), a ta "prawdziwa" z TSW (zakładam, że dużo bardziej realistyczna, bo jednak Derail Valley nie próbuje być kopią 1:1 świata realnego tylko go ulepsza po swojemu) wydawała się niereagować na takie niuanse jak ilość pary w kotle itp, przez co była nie dość że łatwa, ale wręcz wydawała się oszukana i uproszczona, bo wszystko zawsze dało się łatwo zrobić.  W dodatku nie dało się w ogóle wyczuć jaki wpływ mają zmiany różnych rzeczy na jazdę. Nie wiem która wersja jest bliższa prawdy, natomiast obawiam się, że ta z TSW. I co jeszcze mogę powiedzieć, to to, że lokomotywa parowa NIE jest dla graczy casualowych. Jest tam po prostu za dużo rzeczy do ogarnięcia na raz i jeszcze wymaga to nauki na początku żeby w ogóle ruszyć. Obstawiam, że tacy gracze jak adamets2 (którzy dobrowolnie wyłączają nawet ETCS, który generalnie jak dla mnie to UŁATWIA jazdę) będą rozczarowani i nie będą nią jeździć w ogóle.

Nawet tutaj będzie trochę casualowo jak już to TY2 wyjdzie bo ma być automatyczny palacz więc nie odczują tego aspektu gracze w pełni

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Automatycznego palacza będzie można wyłączyć i sterować wszystkim samodzielnie. No i nawet najlepszy automat nie pomoże, gdy maszynista zabiera za dużo pary w czasie jazdy.

  • Like 1
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, PeVoo napisał(a):

Aż włączyłem żeby sprawdzić, ale nie, nie odnotowałem żadnych nowych scenariuszy manewrowych na singlu poza tym jednym (dodatkowo płatnym) na ET22.

"Pełne" manewry (odczepianie, oblot i podczepianie lokomotywy) masz tylko w jednym scenariuszu, tym z kopalnią. Bardzo niemiło ze strony deweloperów, że w pełni manewry mogą sobie póki co robić tylko ludzie z DLC. W scenariuszu z IR (zarówno na 07 jak i Byku) masz spychanie składu, coś co było możliwe jeszcze przed patchem (i zresztą było wykorzystane w jednym ze scenariuszy społeczności). Generalnie więc tak, póki co za jazdę na białym świetle musisz extra zapłacić.

Przypomniałeś mi o ETCS. Nowe, fajne, do użycia sensownie tylko w multi. Mamy już LUA, mamy też tego ETCS, szkoda więc że nie udało się sklecić jakiegoś nowego, singlowego scenariusza z Pendolino, AI, działającym radiem...

27 minut temu, PeVoo napisał(a):

Tak samo rozumiem ich argument ze scenariuszami, że nie chcą ich robić teraz kiedy nie mają jeszcze do nich wszystkich narzędzi

Jak dla mnie, to ten argument był zasadny jakiś czas temu. Mamy już przecież LUA, czekamy jeszcze na edytor. My czekamy, deweloperzy być może mają go już w jakiejś formie.

27 minut temu, PeVoo napisał(a):

Jeśli dzisiejszy rozkład jest w miarę realistyczny (nie wiem czy jest), to prawdopodobnie nie będą mogli upchać nowych pociągów w rozkładach jazdy i zmienią część starych połączeń na nowe lokomotywy. Co to spowoduje? Ano to, że gracze bez DLC będą zmuszeni się upchąć na mniejszej ilości dostępnych darmowych pociągów na multi

O, to jest bardzo trafne stwierdzenie. W zasadzie nie musisz kupować DLC. Najwyżej nie będziesz mógł grać w multi. Bo nie tylko nie można obsadzić pociągu prowadzonego ET22, nie wejdziesz też do niego jeżeli ten ma w swoim składzie wagony z DLC... Boję się o taką samą sytuację ze scenariuszami na singla- nowe owszem będą, każdy jednak będzie wymagał jakiegoś DLC. Jakbyś się zastanawiał nad kupnem Cargo Packa, to tutaj masz jakiś konkretny powód do jego zakupu. Kolejny to moim zdaniem świetne wykonanie Byka- lepsze niż wszystkiego dotychczas w SR, szczególnie jeżeli chodzi o dźwięki. Kolejny- który u mnie akurat przeważył szalę- to wreszcie wprowadzenie jakiejś różnorodności na szlakach.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
3 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a):

Dałbyś nową trasę, to znów ludzie by się chwilę pocieszyli a potem byłoby nudno. Tak to niestety działa. Ja tam mogę mijać Będzin po raz 150, zresztą pewnie w życiu już to zrobiłem. Nie potrzebuje nowej trasy, potrzebuję czegoś ciekawego do roboty na tej trasie, która jest i na tym taborze, który już mam. Ostatni patch wprowadził do gry manewry, ciekawą mechanikę która nie trafiła jakimś cudem do multi. Nawet z DLC licząc, doszło nam tylko pięć nowych scenariuszy do singla. Moim zdaniem to trochę mało jak na prezentację nowych, długo wyczekiwanych mechanizmów (manewry, scenariusze w LUA) i pojazdów. Fajnie, że Bykiem i nowymi wagonami można polatać w multi. Tutaj z kolei nie ma nowego rozkładu, nie ma manewrów, nadal do pociągu magicznie się teleportujesz w trakcie jazdy i jesteś z niego wyrzucany gdzieś w polu... Krótko mówiąc, w multi bez zmian.

No widzisz, to mamy trochę inaczej. Faktycznie, nowe scenariusze wniosły w tę grę odrobinę życia, ale to jednak co innego, niż nowa trasa. W TSW mam wykupione wszystkie mapy. Tak, ich liczba zbliża się powoli do 50. Siłą rzeczy nie jestem w stanie znudzić się jedną trasą, choć wiele z nich znam dobrze. Twórcy na tym dobrze zarobili (chyba?), a mi dostarcza to na tyle dużo rozrywki, że gram od 3 lat niemal codziennie. Dużo chętniej sięgałbym do SR, mając do wyboru te trzy trasy w trzech krajach, w tym jedną przez pół Polski, co faktycznie może budzić podziw (kiedy ostatecznie wyjdzie).

Widzę jeszcze jedną opcję, czyli tę z ETS 2. Oddać grę do dyspozycji fanom, a samemu wypuszczać w rozsądnych cenach dodatki w takim tempie, na jakie studio pozwala. I to chyba było by najbardziej rozsądne.

Edited by MALECKI
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

 

 

30 minut temu, PeVoo napisał(a):

Co do wypuszczania nowych lokomotyw na płatnych DLC to jest jeszcze jeden problem. Jeśli dzisiejszy rozkład jest w miarę realistyczny (nie wiem czy jest), to prawdopodobnie nie będą mogli upchać nowych pociągów w rozkładach jazdy i zmienią część starych połączeń na nowe lokomotywy.

Co już nastąpiło. Wycięto siódemkę z towarów kosztem byczka. 

 

 

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, PeVoo napisał(a):

Zaczekam i zobaczę, czy firma odniesie się do tego co napisałem i w jaki sposób się odniesie. Bo to nie cena jest dla mnie problemem (mogę te 20 euro dać), tylko co innego. Chciałbym żeby odpowiedzieli na mój wcześniejszy długi wpis z przemyśleniami i odnieśli się do tego czy zrobili to drogie DLC przed wyjściem z EA ponieważ im kasy zabrakło w firmie i musieli jakoś przeżyć, czy może z innego powodu, jakie było rozumowanie za tym stojące.

Sądzę, że tego kolega nie doczeka się. 

33 minuty temu, PeVoo napisał(a):

Można się jeszcze spierać co do lokomotywy parowej, bo to zdaje się także było częścią obietnicy jeszcze z czasów Prologa. Także ona też powinna się znaleźć w grze za darmo w ramach wychodzenia z EA, inaczej gracze będą oburzeni bo poczują się oszukani (będzie: "Mówili że będzie parowa, a jest płatna! **uje!!").

Po mojemu, lokomotywa jest gotowa tylko musi zostać ukończona do niej mapa z lat '80 - i z tego co zrozumiałem, ma być ten zestaw dostępny tylko w rozgrywce jednoosobowej (tutaj wyciągam wnioski z tego, co przeczytałem jakiś czas temu tutaj na forum). Jeśli okaże się to prawdą, będą o to spore pretensje ;> I nie, nie będzie to dodatek, a bezpłatna aktualizacja 

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Ja jestem troche zawiedziony jak twórcy podchodzą do pewnych spraw. Zostały dodane manewry? No super, ale ile i gdzie te manewry są? W nowych scenariuszach, a w tych które już były manewrów nie ma... nie ma nawet ruchu ai dodanego na trase Sędziszów-Katowice. Po dojechaniu do stacji końcowej nie ma odstawienia na boczny tor tylko zaraz po wjechaniu w peron kończy się misja.. To mają być manewry? Nie mówiąc już o zimowym scenariuszu na en57  gdzie w Katowicach zaczynamy pod semaforem wjazdowym, z częściowo uruchomionym składem, zamiast z tzw. zimnym gdzieś na bocznym torze. Kolejna rzecz, w płatnym dlc dało się zrobić w pełni funkcjonalną szafę, natomiast w darmowym en57 już się nie dało i uruchamiamy skład klikając na drzwi.. I nie ważne, że tego modelu miało nie być w ogóle tylko został dodany na prośbę społeczności, tym bardziej, że został zrobiony WC z animowaną "spłuczką".. a szafy potrzebnej do uruchomienia nie ma. W eu07 lampki od czuwaka/shp skopiowana tekstura 2d z MaSzyny, słaaaabo to wygląda. Taka pierdoła, a rzuca się w oczy i nie pasuje do reszty lokomotywy, która jest zrobiona na prawdę super. Kolejna rzecz o której pisze wiele osób to brak save, tu są za długie scenariusze, żeby się obyło bez tego. No i taki bajer o którym piszecie też, prosty modyfikator pogody, pory dnia, składu, żeby wprowadzić jakieś urozmaicenie bo ileż można jechać tą samą trasę wyglądającą tak samo. Nie mniej jednak gra ma spory potencjał, tylko no, są różne zgrzyty i problemu o których już tu pisano.

Edited by Grzego90
  • Like 1
  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
51 minut temu, PeVoo napisał(a):

Co do nowych tras, to oczywiście są one bardzo pożądane, ale zakładam, że jest to gigantyczna ilość roboty, jeśli oni te mapy ręcznie dziurgają i poprawiają, bo zdaje się (obstawiam) mają tylko jakiś zarys trasy z mapy google, a resztę muszą ręcznie dopicować, w tym modele budynków charakterystycznych, ulice z samochodami itp, że o dyżurkach i logice za tym stojącej nie wspomnę. Dlatego ja bym takich roszczeń nie wysuwał w momencie, w którym nadal jesteśmy w EA. I tak macie 400km torów, a w TSW jeden DLC średnio po 50km ma. To też trzeba docenić jednak. W TSW nie dojedziecie z miasta A do miasta C nawet jeśli macie wykupione trasy A-B oraz B-C, co jest generalnie lipą straszną.

TSW wypuszcza ostatnio trochę dłuższe trasy. Na pewno zrobienie takich długich odcinków, to jest ogrom roboty. Temu nie zaprzeczam i mam szacunek do tego, co już jest. Tylko, że mamy to już od ponad roku, naprawdę może się znudzić. 

A teraz mała złośliwość: Fakt, taka trasa to dużo roboty, ale to nie ja chwaliłem się na twitterze, że studio implementuje system zbliżony do tego, który jest we Flight Simulator i pozwoli na szybkie generowanie przestrzeni. Pamięta ktoś jeszcze o tym? 😉

 

Edited by MALECKI
  • Like 1
  • Thanks 4
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

O, to jest bardzo trafne stwierdzenie. W zasadzie nie musisz kupować DLC. Najwyżej nie będziesz mógł grać w multi. Bo nie tylko nie można obsadzić pociągu prowadzonego ET22, nie wejdziesz też do niego jeżeli ten ma w swoim składzie wagony z DLC... Boję się o taką samą sytuację ze scenariuszami na singla- nowe owszem będą, każdy jednak będzie wymagał jakiegoś DLC.

Już tak jest. Scenariusz manewry KWK Staszic ktoś zrobił dla siódemki i bez DLC nie uruchomisz. Tak samo Scenariusz IR dla EP08 i EU-07. 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, Królik Uszasty napisał(a):

Automatycznego palacza będzie można wyłączyć i sterować wszystkim samodzielnie. No i nawet najlepszy automat nie pomoże, gdy maszynista zabiera za dużo pary w czasie jazdy.

Zwracam honor, super

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

46 minut temu, Królik Uszasty napisał(a):

Automatycznego palacza będzie można wyłączyć i sterować wszystkim samodzielnie. No i nawet najlepszy automat nie pomoże, gdy maszynista zabiera za dużo pary w czasie jazdy.

Jeśli można wiedzieć - nad czym obecnie są prowadzone prace?

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, MALECKI napisał(a):

No widzisz, to mamy trochę inaczej. Faktycznie, nowe scenariusze wniosły w tę grę odrobinę życia, ale to jednak co innego, niż nowa trasa. W TSW mam wykupione wszystkie mapy. Tak, ich liczba zbliża się powoli do 50. Siłą rzeczy nie jestem w stanie znudzić się jedną trasą, choć wiele z nich znam dobrze. Twórcy na tym dobrze zarobili (chyba?), a mi dostarcza to na tyle dużo rozrywki, że gram od 3 lat niemal codziennie. Dużo chętniej sięgałbym do SR, mając do wyboru te trzy trasy w trzech krajach, w tym jedną przez pół Polski, co faktycznie może budzić podziw (kiedy ostatecznie wyjdzie).

Widzę jeszcze jedną opcję, czyli tę z ETS 2. Oddać grę do dyspozycji fanom, a samemu wypuszczać w rozsądnych cenach dodatki w takim tempie, na jakie studio pozwala. I to chyba było by najbardziej rozsądne.

No i znów bym Ci dał podwójnego like jakby można było... Też mam dużo DLC do TSW4 (oczywiście nie wszystkie), ale większość tras i tylko JEDEN pociąg... Pisałem też już wcześniej na forum, że patrząc po polityce Dovetail to ilość tras jest ze 4x większa niż pociągów i zazwyczaj są droższe... Była ankieta na forum o towary. Można zrobić o to czy wolisz kupić DLC z trasą czy lokomotywą.

Co do palacza to znów - kompletnie to nie dla mnie. Nie kupiłem z uniwersum TSW ani jednej trasy gdzie były te spalinowe... No ok... Może kiedyś mnie najdzie ochota, ale to raczej jakby było za darmo albo 10zł. No i na pewno będzie automatyczny... Wg mnie znów po tym DLC z towarem, systemie ECTS dosyć egzotyczny pomysł na tle tego wszystkiego czego obecnie brakuje w SimRail i co zostało obiecane...

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, adamets2 napisał(a):

systemie ECTS dosyć egzotyczny pomysł

Mnie on akurat pasuje. Choć jeszcze ma błędy.

  • Like 1
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
2 godziny temu, MALECKI napisał(a):

Pamięta ktoś jeszcze o tym?

tia, ale wirtualne ściany niestety coraz bliżej torów 😞. Z resztą, pewnie nie bez powodu, bo niektórych aż zamurowało, albo przerosło 😉

 

20240425024338_1.jpg

20240425024521_1.jpg

20240425024602_1.jpg

Edited by qbahn
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Co do manewrów dla mnie akurat są mało istotne, ale rozumiem, że dla części graczy ważne... Obecne scenariusze jeszcze przed manewrami zupełnie mnie satysfakcjonują... Być może cały problem SimRail rozchodzi się o bardzo małą ilość trybów gry w singlu. W TSW4 są manewry wyłącznie w części scenariuszy (gdzie dokładnie są podpowiedzi co jak włączyć)... W trybie rozkładów pociąg mamy częściowo rozgrzany* i już podstawiony pod peron... A gram tylko w rozkładach... Pisałem wielokrotnie żeby zrobić tryb rozkładów.

Pamiętajmy, że część graczy naprawdę sobie zagra w pociągi od czasu do czasu dla relaksu pomiędzy samolotem a autobusem i chce sobie łatwo przejechać. Ale ich portfel waży DOKŁADNIE tyle samo co portfel graczy hardcorowych... Zaniedbywać nie należy żadnej grupy, a grę zbilansować i dawać jak tylko można jak najwięcej wolności i opcji trudności.

*ale akurat w SimRail to lubię włączyć pociąg od zera 🙂 Może dlatego, że jest ich akurat tyle, że można zapamiętać, a w TSW4 jak się ma z 50 różnych pociągów to wszędzie jest inaczej... Jeszcze powiedzmy, że niemieckie w miarę do siebie podobne, ale angielskie czy amerykańskie się już różnią... Jakbym tam miał każdy włączać od zera to byłaby masakra...

edit// Dovetail może i jest pazerne, ale myślę, że oni oczekiwania konsumentów i strategie sprzedażowe to mają obcykane na maxa 🙂 Odeszło trochę graczy hardcorowych... No i co z tego? Po wynikach sprzedaży i wydawaniu kolejnych DLC widać, że to nie oni robią zyski... 🙂 

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.05.2024 o 20:32, PeVoo napisał(a):

Traxx np ma ciężkie problemy ze sterowaniem, a konkretnie z obsługą sterowania przez klawiaturę czy mysz, ze względu na specyfikę tych dźwigni z niestabilnymi pozycjami.

Zgodzę się ze wszystkimi Kolegi wypowiedziami, czysty konkret i mógłbym się pod każdą podpisać nawet oburącz, oprócz tej jednej - akurat E186 jest najbardziej precyzyjnie sterowaną lokomotywą. Praktycznie każdą jazdę, nieistotne czy cargo czy osobowy, można zrobić na kreskę, a hamowanie to już miodzik. Dźwignie pracują stabilnie, gram na klawiszach i nigdy nie miałem problemów...

  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

W pewnym stopniu część tutejszej społeczności sama z siebie przytaknęła na DLC w EA i nie gasi w zarodku patologii, jaka odbywa się w całym środowisku branży gier, także i tutaj. Bez problemu większość klaskała z radości, że będzie mogła zapłacić za lokomotywę ET22, tak naprawdę niewiele różniącą się od EU07. Model zewnętrzny - bez uwag, natomiast w tej cenie wpakowanie tych samych kabin, CTRL+C i CTRL+V obdartych kranów z EU07 do idealnie czystych (z niezbyt dobrze odwzorowanymi elementami) pulpitów to spory żart. Polecam zerknąć na zapowiedzi ET22 w TD2, ile będzie malowań z zewnątrz oraz wewnątrz dedykowane kabiny. Ale każdy sam decyduje, za co i ile chce zapłacić. 

Temat Łodzi również przewija się od dłuższego czasu i od razu jest szufladkowane jako płatne DLC, gdzie sam SimRail przyznał się, że nie zrobi nowych tras, póki jakiś przewoźnik ich nie zamówi... duże XD. Czyli przewoźnik zamówił, zapłacił, wykonano mu trasę, a teraz Wy zapłacicie za to drugi raz. Fakt, że inne jest odwzorowanie dla symulatorów szkoleniowych (dużo uproszczona grafika) i tu więcej pracy trzeba wykonać przy stacjach i odwzorowaniu miast, ale to mi pachnie ogromną bezczelnością, mówiąc, że jak nikt nie kupi naszego symulatora to i Wy gracze nie zobaczycie map.

Więc prosty przykład. Koleje Dolnośląskie posiadają symulator od firmy SimFactor, w którym można pojechać wszędzie, po całej Polsce. Trasy są w lepszym, bądź gorszym stopniu odwzorowane, sporo brakuje czasami w miejscach, gdzie nie prowadzi się szkoleń, ale jest cała Polska. Produkt oczywiście nie jest dostępny dla graczy tak jak SimRail, ale pokazuje, że nie ma problemu za pomocą odpowiednich narzędzi odwzorować w zasadzie wszystkie szlaki kolejowe w PL - podobnymi narzędziami chwali się SimRail, tak jak wspomniano wyżej.

I teraz w zasadzie można zapomnieć o trasach z Dolnego Śląska, bo KD przecież nie kupi symulatora SR bo i po co jak ma już swój, o wiele bardziej zaawansowany. Zanim ktoś wyskoczy ze Zgorzelcem i częścią niemiecką oraz pomiarami Hybrydy, to Hybryda w tamtych kierunkach nie jeździ w ogóle, nawet po szlaku spalinowym ze Zgorzelca do Lubania Śląskiego, więc nie wiem jakie mają plany wobec tego pojazdu - chyba, że budowany jest w grze szlak Świdnica - Wrocław - Trzebnica ;)

I oczywiście ja nie żałuję nikomu pieniędzy i pomysłu na biznes, bo charytatywne projekty już mamy, typu MaSzyna czy TD2, natomiast musi to wszystko być wyważone. Wydawanie ubogiego DLC do nieskończonej podstawki z przekosmiczną ilością błędów mnie osobiście bawi i jeśli ktoś chce, nie ma problemu, kupuj. Ale pierwsze zaufanie zostało dane przez graczy przy zakupie gry w wersji EA, trochę to zaufanie zostało nadszarpnięte i dokładanie źle wycenionego DLC nie wróży nic dobrego, ale zobaczymy. 

Moje jedyne marzenie to żeby tę bazę co jest oraz odpowiednie narzędzia oddać w ręce społeczności i tchnąć trochę życia w grę. Serwer z customowymi mapami połączonymi w jakąś sensowną siatkę, customowe scenariusze, nie takie rzeczy ludzie robili. Ale obawiam się, że raczej pójdzie to w kierunku "dojenia" ile się da...

Edited by Pitek
  • Thanks 1
  • I agree 8
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Jaca napisał(a):

prócz tej jednej - akurat E186 jest najbardziej precyzyjnie sterowaną lokomotywą

No to masz oponenta. Nie mogę zdzierżyć tego sterowania klawiszami. Najgorsze to są te "dwukliki". Ale sama lokomotywa też ma jakieś dziwne kaprysy. Tempomat jak sama nazwa wskazuje - tempy 😉 Nawet w osobowych może przewalić V zadaną. Ciężko się go zmienia itp. (podobnie słaby w obsłudze jest w Pendo - choć w nim akurat minimalny krok to 1 km/h, a nie 5). Nie działa mi bind do jego wyłączania. Poza tym, ostatnio znalazłem minimum 3 błędy. Przyznaję, że 2 z nich mogą być "uniwersalne" - dotyczyć każdego loka - tego nie wiem, bo zespół SR nie zatwierdził ich jeszcze. Jeden z nich jest mega dziwny - ciśnienie w przewodzie osiągnęło wartość jak w jądrach gwiazd - a może i większe. 😄 Udało mi się też zaobserwować, że zadaję moc (rośnie na pasku HUD), a lok nie podaje na silniki. Tempomat wyłączony, hamulce wyluzowane. Ale tego już mi się nie chce roztrząsać i opisywać jako błąd. Powyższe ciężko powtórzyć, niemniej za całokształt oceniam najgorzej ze wszystkich pojazdów.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, qbahn napisał(a):

No to masz oponenta. Nie mogę zdzierżyć tego sterowania klawiszami. Najgorsze to są te "dwukliki". Ale sama lokomotywa też ma jakieś dziwne kaprysy. Tempomat jak sama nazwa wskazuje - tempy 😉 Nawet w osobowych może przewalić V zadaną. Ciężko się go zmienia itp. (podobnie słaby w obsłudze jest w Pendo - choć w nim akurat minimalny krok to 1 km/h, a nie 5).

No włanie, te dwukliki są najgorsze. Nigdy to nie działało tak jak chciałem. Albo nie wbijało i cofało, albo wbijało wtedy kiedy nie chciałem, ale przede wszystkim prawie nigdy nie wiedziałem na której pozycji jestem i co robię i czy dalej mam wciskać, jeśli nie miałem na drążku myszy żeby mi to wyświetlał w podpowiedzi. Nie da się tego wyczuć bez patrzenia na drążek. Może fizyczne dźwignie przynajmniej da się ręką wyczuć, ale ponowne naciśnięcia tego samego klawisza są wszystkie takie same dla ręki. Natomiast tempomaty rzeczywiście są tempe (choć to pewnie realistyczne jest, poza samym faktem, że myszą ciężej utrafić przycisk niż palcem, a rozglądanie się myszą żeby w ogóle zobaczyć ten przycisk, w tym konieczność przełączania trybów prawym, też mocno spowalnia i utrudnia wszystko, w tym nawet patrzenie na tory przed siebie).

No ale skoro tyle osób się zgodziło z tym, że to sterowanie w tamtej loko jest idealne, to może rzeczywiście to ja coś robię źle. Muszę jeszcze popróbować opanować to sterowanie. Tylko ja z tym po prostu czekam na scenariusze na singla, bo po pierwsze nie chcę robić gnoju ludziom na multi, a po drugie po co mam sobie uszy niszczyć jak są fajniejsze pociągi. Będą misje na singla które trzeba będzie odhaczyć, to się to zrobi, a wtedy może się do niej bardziej przekonam.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.05.2024 o 20:14, KOlorowy napisał(a):
W dniu 4.05.2024 o 19:32, PeVoo napisał(a):

Zaczekam i zobaczę, czy firma odniesie się do tego co napisałem i w jaki sposób się odniesie. Bo to nie cena jest dla mnie problemem (mogę te 20 euro dać), tylko co innego. Chciałbym żeby odpowiedzieli na mój wcześniejszy długi wpis z przemyśleniami i odnieśli się do tego czy zrobili to drogie DLC przed wyjściem z EA ponieważ im kasy zabrakło w firmie i musieli jakoś przeżyć, czy może z innego powodu, jakie było rozumowanie za tym stojące.

Sądzę, że tego kolega nie doczeka się. 

Wiesz, to nie było dla mnie tylko dla nich i w ich interesie a nie moim. Dałem im szansę się odnieść do tej wpadki z DLC i zarzutów jakie mają ludzie, żeby mogli nam coś wyjaśnić, usprawiedliwić się i przekonać, że nie wynikało to z czystej pazerności i głupoty. Czy z tego skorzystają czy nie to jest ich sprawa przecież.

Mi będzie trochę smutno, jeśli gra która miała być najlepsza okaże się kolejnym TSW oraz, że ludzie, którym kibicowałem (Polacy) okażą się niegodni zaufania i zaczną ludzi naciągać i mamić swoich jak Dovetail, natomiast to IM spadnie sprzedaż z tego powodu, a nie mi, jeśli sobie w szybkim tempie zniszczą opinię, na którą wcześniej sobie ciężko zapracowali. Ja sobie co najwyżej poczekam i kupię za -75% na jakiś Black Friday (choć generalnie się waham mocno, bo ta lokomotywa jest praktycznie identyczna do EU07 od środka z tego co widzę, więc obstawiam, że w trakcie jazdy nie będzie to odczuwalne nawet, że to jest "inna" lokomotywa, tak jak to EP08, którego nazywanie "inną" lub "kolejną dodaną lokomotywą" jest po prostu kpiną jak dla mnie - no ma ograniczoną prędkość o te 20 wyżej i to by było na tyle z różnic jak dla mnie, a było reklamowane jako "nowa lokomotywa"... Człowiek czytał, wchodził w grę uradowany, a tam taki zonk jak po łyknięciu reklamy o "inteligentnym proszku" który od razu nawet prasuje koszule w pralce przed wyjęciem). Szczerze, to jak dla mnie to jest to kwestia tego, czy opłaca mi się dopłacić aż tyle do gry (za którą już zapłaciłem całą cenę mimo, że była ukończona w połowie, nie było żadnych gwarancji że zostanie ukończona - i nadal jej bardzo daleko do końca pomimo obietnic) w zamian za to żeby NADAL móc wybierać wszystkie dostępne pociągi na serwerach multi (a nie mieć do ograniczone jeśli nie dopłacę) oraz za to żeby dostać 2 nowe scenariusze na EU07 (zwane ET22, bo z zewnątrz delkiatnie inaczej wygląda). Czy to jest uczciwy deal? Moim zdaniem nie do końca (przede wszystkim nic nie powinno mi być odbierane co już wcześniej kupiłem). Dlaczego więc się nadal waham? Bo rozważam czy warto ich wesprzeć pomimo braku opłacalności (bo w długim terminie stworzą nam naprawdę dobry i godny swojej ceny produkt), czy jednak zostaliśmy naciągnięci i omamieni nierealnymi obietnicami (w najgorszym przypadku świadomie) i teraz to się zacznie nasilać, na tyle na ile się pozwolimy. Zapewne nie tylko ja się nad tym zastanawiam dziś, dlatego uznałem że warto żeby firma się wypowiedziała w tej kwestii i się wyjaśniła. Jeśli ona nie zabierze głosu, to w tej dyskusji pozostaną jedynie głosy rozczarowanych oraz hejterów. Można więc powiedzieć, że robię to dla ich dobra, bo sami chyba nie rozumieją, że powinni coś zrobić.

Poza tym tak jak pisałem, zasygnalizowałem problem, zainicjowałem rozmowę, a teraz obserwuję. I brak odpowiedzi (z oczywistych powodów) uznam za odpowiedź - tę najbardziej niewygodną dla firmy po prostu, więc to nie jest "łaska" mi odpowiedzieć, tylko w ich interesie, bo INNI GRACZE TEŻ PATRZĄ na to wszystko i widzą jak ludzie się plują ze słusznymi argumentami, a firma ma to w pompie. Część ludzi na tej podstawie podejmie decyzję o zakupie tego oraz przyszłych DLC (zwłaszcza po pełnych cenach). I albo po tej dyskusji ludzie pomyślą sobie "No równe ziomki, noga im się powinęła, każdy może popełnić błąd, trzeba ich wesprzeć naszych" ALBO "Jednak to są szuje jak Dovetail, może i DLC fajny ale nie będę takich skur wspierać co szukają frajerów! I jeszcze w dodatku są w tym bezczelni!". To się bezpośrednio przełoży na kasę dla nich. Natomiast oprócz tego, w przypadku braku odpowiedzi lub odpowiedzi lekceważącej/obrażającej, jeszcze więcej forumowiczów przestanie ich bronić, a zacznie ich atakować. A potem nastąpi punkt krytyczny (przegięcia) i będzie taki gnój na forum i Steamie, że wszyscy uznają że nie warto ich wspierać bo są, że tak powiem, aroganckimi naciągaczami - i wtedy to już się tego nie będzie dało odkręcić (nawet jeśli to będzie niesprawiedliwe). Ja na ich miejscu odkręcałbym to tu i teraz, póki jeszcze ktoś tutaj ich broni. I to nie jest atak z mojej strony, bo mleko się już i tak rozlało. Ja jedynie dałem im szansę oczyszczenia atmosfery, która JUŻ panuje. 

No a z tego co widzę, to już pojawił się post od jednego z twórców oraz lajk w nieodpowiednim miejscu, więc wygląda na to, że chyba już dostałem swoją odpowiedź... (Już nie ma wymówki, że nie zauważyli.)


PS:

  • Wypuszczenie EA za pełną cenę z połową funkcjonalności i kupą błędów - strike one.
  • Nie dokończenie EA (nie wywiązanie się z obietnicy EA opłaconej pełną ceną) przed wypuszczeniem wątpliwego i bardzo drogiego DLC - strike two.
  • Zobaczymy co będzie dalej. Zaufanie nie jest dane raz na zawsze.
    (Natomiast na plus jest EN57 i nie można o tym zapomnieć.)

Pozdawiam.

  • Haha 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, PeVoo napisał(a):

Wiesz, to nie było dla mnie tylko dla nich i w ich interesie a nie moim. Dałem im szansę się odnieść do tej wpadki z DLC i zarzutów jakie mają ludzie, żeby mogli nam coś wyjaśnić, usprawiedliwić się i przekonać, że nie wynikało to z czystej pazerności i głupoty. Czy z tego skorzystają czy nie to jest ich sprawa przecież.

Mi będzie trochę smutno, jeśli gra która miała być najlepsza okaże się kolejnym TSW oraz, że ludzie, którym kibicowałem (Polacy) okażą się niegodni zaufania i zaczną ludzi naciągać i mamić swoich jak Dovetail, natomiast to IM spadnie sprzedaż z tego powodu, a nie mi, jeśli sobie w szybkim tempie zniszczą opinię, na którą wcześniej sobie ciężko zapracowali. Ja sobie co najwyżej poczekam i kupię za -75% na jakiś Black Friday (choć generalnie się waham mocno, bo ta lokomotywa jest praktycznie identyczna do EU07 od środka z tego co widzę, więc obstawiam, że w trakcie jazdy nie będzie to odczuwalne nawet, że to jest "inna" lokomotywa, tak jak to EP08, którego nazywanie "inną" lub "kolejną dodaną lokomotywą" jest po prostu kpiną jak dla mnie - no ma ograniczoną prędkość o te 20 wyżej i to by było na tyle z różnic jak dla mnie, a było reklamowane jako "nowa lokomotywa"... Człowiek czytał, wchodził w grę uradowany, a tam taki zonk jak po łyknięciu reklamy o "inteligentnym proszku" który od razu nawet prasuje koszule w pralce przed wyjęciem). Szczerze, to jak dla mnie to jest to kwestia tego, czy opłaca mi się dopłacić aż tyle do gry (za którą już zapłaciłem całą cenę mimo, że była ukończona w połowie, nie było żadnych gwarancji że zostanie ukończona - i nadal jej bardzo daleko do końca pomimo obietnic) w zamian za to żeby NADAL móc wybierać wszystkie dostępne pociągi na serwerach multi (a nie mieć do ograniczone jeśli nie dopłacę) oraz za to żeby dostać 2 nowe scenariusze na EU07 (zwane ET22, bo z zewnątrz delkiatnie inaczej wygląda). Czy to jest uczciwy deal? Moim zdaniem nie do końca (przede wszystkim nic nie powinno mi być odbierane co już wcześniej kupiłem). Dlaczego więc się nadal waham? Bo rozważam czy warto ich wesprzeć pomimo braku opłacalności (bo w długim terminie stworzą nam naprawdę dobry i godny swojej ceny produkt), czy jednak zostaliśmy naciągnięci i omamieni nierealnymi obietnicami (w najgorszym przypadku świadomie) i teraz to się zacznie nasilać, na tyle na ile się pozwolimy. Zapewne nie tylko ja się nad tym zastanawiam dziś, dlatego uznałem że warto żeby firma się wypowiedziała w tej kwestii i się wyjaśniła. Jeśli ona nie zabierze głosu, to w tej dyskusji pozostaną jedynie głosy rozczarowanych oraz hejterów. Można więc powiedzieć, że robię to dla ich dobra, bo sami chyba nie rozumieją, że powinni coś zrobić.

Poza tym tak jak pisałem, zasygnalizowałem problem, zainicjowałem rozmowę, a teraz obserwuję. I brak odpowiedzi (z oczywistych powodów) uznam za odpowiedź - tę najbardziej niewygodną dla firmy po prostu, więc to nie jest "łaska" mi odpowiedzieć, tylko w ich interesie, bo INNI GRACZE TEŻ PATRZĄ na to wszystko i widzą jak ludzie się plują ze słusznymi argumentami, a firma ma to w pompie. Część ludzi na tej podstawie podejmie decyzję o zakupie tego oraz przyszłych DLC (zwłaszcza po pełnych cenach). I albo po tej dyskusji ludzie pomyślą sobie "No równe ziomki, noga im się powinęła, każdy może popełnić błąd, trzeba ich wesprzeć naszych" ALBO "Jednak to są szuje jak Dovetail, może i DLC fajny ale nie będę takich skur wspierać co szukają frajerów! I jeszcze w dodatku są w tym bezczelni!". To się bezpośrednio przełoży na kasę dla nich. Natomiast oprócz tego, w przypadku braku odpowiedzi lub odpowiedzi lekceważącej/obrażającej, jeszcze więcej forumowiczów przestanie ich bronić, a zacznie ich atakować. A potem nastąpi punkt krytyczny (przegięcia) i będzie taki gnój na forum i Steamie, że wszyscy uznają że nie warto ich wspierać bo są, że tak powiem, aroganckimi naciągaczami - i wtedy to już się tego nie będzie dało odkręcić (nawet jeśli to będzie niesprawiedliwe). Ja na ich miejscu odkręcałbym to tu i teraz, póki jeszcze ktoś tutaj ich broni. I to nie jest atak z mojej strony, bo mleko się już i tak rozlało. Ja jedynie dałem im szansę oczyszczenia atmosfery, która JUŻ panuje. 

No a z tego co widzę, to już pojawił się post od jednego z twórców oraz lajk w nieodpowiednim miejscu, więc wygląda na to, że chyba już dostałem swoją odpowiedź... (Już nie ma wymówki, że nie zauważyli.)


PS:

  • Wypuszczenie EA za pełną cenę z połową funkcjonalności i kupą błędów - strike one.
  • Nie dokończenie EA (nie wywiązanie się z obietnicy EA opłaconej pełną ceną) przed wypuszczeniem wątpliwego i bardzo drogiego DLC - strike two.
  • Zobaczymy co będzie dalej. Zaufanie nie jest dane raz na zawsze.
    (Natomiast na plus jest EN57 i nie można o tym zapomnieć.)

Pozdawiam.

Ogólnie ze wszystkim się zgodzę co kolega napisał ale z jednym się mylisz. ET22 została zrobiona świetnie przez producentów. Może jest droga jako DLC ale żeby pisać że jest prawie taka sama jak ep07 to już mała przesada. ET22 nie można nic zarzucić oprócz ceny. Wszystko inne co zostało napisane to kciuk w górę.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Lonely is Good napisał(a):

Ogólnie ze wszystkim się zgodzę co kolega napisał ale z jednym się mylisz. ET22 została zrobiona świetnie przez producentów. Może jest droga jako DLC ale żeby pisać że jest prawie taka sama jak ep07 to już mała przesada. ET22 nie można nic zarzucić oprócz ceny. Wszystko inne co zostało napisane to kciuk w górę.

Pozostaje mi uwierzyć Ci na słowo, bo póki co sam tego nie sprawdzę.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Natomiast ludzie ze Steama, których tu nie ma i tego nie przeczytają, nadal mają uraz po EP08 i jak zobaczą, że ta lokomotywa ET22 jest identyczna w środku do EU07, to stwierdzą, że znowu ten sam numer na "nową lokomotywę" odwalili i nie kupią.

Także przereklamowywanie i kolorowanie rzeczywistości może i działa (zwiększając sprzedaż), ale tylko na krótką metę. Potem ludzie zaczynają być ostrożniejsi i wtedy nawet prawdę ciężej przepchnąć.

Edited by PeVoo
Link to comment
Share on other sites

  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 74 / 84
          • Percentage filling 88%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 7 / 82
          • Percentage filling 9%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 17 / 81
          • Percentage filling 21%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 4 / 81
          • Percentage filling 5%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 41 / 84
          • Percentage filling 49%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 0 / 28
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 81
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 19 / 77
          • Percentage filling 25%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 6 / 80
          • Percentage filling 8%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 0 / 89
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 24 / 83
          • Percentage filling 29%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 6 / 80
          • Percentage filling 8%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 80
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 15 / 77
          • Percentage filling 19%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 4 / 86
          • Percentage filling 5%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 27 / 34
          • Percentage filling 79%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 9 / 34
          • Percentage filling 26%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 24 / 34
          • Percentage filling 71%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 19 / 34
          • Percentage filling 56%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 9 / 34
          • Percentage filling 26%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 9 / 34
          • Percentage filling 26%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 339 / 1683 Total players
    • 20% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy