Sn1ck3rs Posted February 18 Posted February 18 (edited) Witam chciał bym by każdy w tym wątku wypowiedział się w temacie roudmapy z jego odczuć na temat zapowiedzi od dev teamu. Posił bym o zachowanie spokoju w dyskusji Edited February 18 by Sn1ck3rs 1 2
Arkadio40 Posted February 18 Posted February 18 Na 100% masz pewne że trasa Tunel - Kraków będzie w najnowszej Aktualizacji co do reszty trzeba poczekać 1
Orzeł85A Posted February 18 Posted February 18 Tunel - Kraków i ETCS system będzie co do manewrów to wątpiwe aby były w najnowszym aktułalizacji przynajmniej na multi na singlu mogą być - co do pozostałych żeczy to wielka nie wiadoma.
Rafał Posted February 18 Posted February 18 (edited) Ja nie rozumiem po co wypuszczać malowania wagonów z lat '80 skoro trasa dla nich pojawi się dopiero w późniejszym terminie. W ogóle nie rozumiem po co ta trasa z lat '80, ale ok. Niech sobie będzie. A tak ogólnie to ta road mapa wygląda na robioną na kolanie. Nie chodzi mi o walory graficzne ale o chronologię elementów. Pierwsze DLC przed zapisem o wyjściu z ea? Nawet jeżeli gra wyjdzie z ea tego samego dnia co DLC trafią do sprzedaży to i tak uważam że DLC na tej liście powinno być za wyjściem gry ze wczesnego dostępu. Edited February 18 by Rafał 5
mluczak.kutno Posted February 18 Posted February 18 30 minut temu, Rafał napisał(a): W ogóle nie rozumiem po co ta trasa z lat '80 Też nie rozumiem. Dla samego parowozu? Po cóż on w ogóle jest, zamiast niego przygarnąłbym jakąś manewrową spalinówkę... Bo przecież manewry wkrótce będą. Będą, prawda? 😄 8
Sn1ck3rs Posted February 18 Author Posted February 18 (edited) Mnie osobiscie wkurza i zastanawia ciągłe przenoszenie daty wyjscia z EA Edited February 18 by Sn1ck3rs
Arkadio40 Posted February 18 Posted February 18 Godzinę temu, Sn1ck3rs napisał(a): Mnie osobiscie wkurza i zastanawia ciągłe przenoszenie daty wyjscia z EA A gdzie masz podana datę wyjścia z EA to po 1 Po 2 parówóz będzie jeździł ( chyba) tylko na trasie do Sędziszowa 1
adamets2 Posted February 18 Posted February 18 (edited) 10 godzin temu, Sn1ck3rs napisał(a): Witam chciał bym by każdy w tym wątku wypowiedział się w temacie roudmapy z jego odczuć na temat zapowiedzi od dev teamu. Posił bym o zachowanie spokoju w dyskusji W dziale single jest już jeden taki temat: więc nie wiem czy na forum może być drugi. No chyba, że tu skupimy się wyłącznie na aspektach dotyczących multi. Jak nie można to może admini przeniosą ten temat do tamtego? A jak można to dla mnie, powtórzę najbardziej istotne jest: - save, save, save (jak mi się wczoraj cudowanie jechało na scenariuszu od społeczności z Katowic do Warszawy przez Tunel EN57 🙂 zimą o 5:13 rano pociąg ruszył. Jaki super klimat. Piękna sprawa, ale ok 4 nad ranem czasu realnego nie dałem rady dłużej jechać (scenariusz ma ponad 5 godz.) i gdzieś za Grodziskiem Maz. się poddałem. Nie dałem rady dojechać do Warszawy 🙂 - DLC z Łodzi do Warszawy i trasa Tunel - Kraków, a potem Zgorzelec - Drezno - każda nowa trasa to jest coś na co najbardziej czekam No i bardzo liczę na to, ze zostanie wyeliminowany celowniczek jak się gra na padzie, który nie znika. Na tych rzeczach najbardziej mi zależy. Cała reszta dla mnie jest mniej istotna. Edited February 18 by adamets2
adamets2 Posted February 18 Posted February 18 20 minut temu, Arkadio40 napisał(a): A gdzie masz podana datę wyjścia z EA to po 1 Masz na road mapie: Early Access Exit
Arkadio40 Posted February 18 Posted February 18 22 minuty temu, adamets2 napisał(a): Masz na road mapie: Early Access Exit Tam pisze od 1-3 miesięcy , ale nie ma napisanej Konkretnej daty więc pytam gdzie napisane masz żę KONKRETNA DATA JEST NAPISANA 1
jazzmanPL Posted February 18 Posted February 18 (edited) 3 hours ago, mluczak.kutno said: Też nie rozumiem. Dla samego parowozu? Po cóż on w ogóle jest, zamiast niego przygarnąłbym jakąś manewrową spalinówkę... Bo przecież manewry wkrótce będą. Będą, prawda? 😄 Wydaje mi się, że powodem wypuszczenia starej wersji tej samej trasy jest fakt, że nie trzeba jej przerabiać. Przerabia się biblioteki z obiektami oraz obiekty stacji, więc stworzenie starej wersji tej samej trasy jest dużo mniej czasochłonne. A nowa trasa, cóż w tym wypadku czekalibyśmy kolejne pół roku bez wiadomości. bo przecież po co utrzymywać kontakt z odbiorcami skoro pieniążki za projekt już wpadły. To jest moja największa obawa - że projekt, na którym ewidentnie powinna się skupiać uwaga twórców, bo jest w nim potencjał i można na nim zarobić, odejdzie wkrótce w zapomnienie i to wyłącznie z winy dewelopera. Sprawa jest prosta - projekt musi "żyć" i dostawać częste aktualizacje/dlc, żeby na nim zarabiać bo tego oczekuje każdy konsument - zarówno wyjadacz, jak i osoba która chce się pobawić. Proste i logiczne. Aktualizacje co 6mcy/3mce/brak kontaktu z odbiorcą to zdecydowanie nie ta droga. Jak już mówiłem - zapewne popyt zabił podaż i najzwyczajniej nie ma sił przerobowych, żeby sprostać oczekiwaniom graczy. A te roadmapy wyglądają tak. jakby na szybko chciano zamknąć ea, żeby odbiorcom zabrać możliwość argumentowania swoich oczekiwań. Sad story - poczekamy zobaczymy. Rozwiązanie jest stosunkowo proste i również o nim wspominałem - dlc z loko co 2 miesiac (50zl) i trasa co 2 miesiac (100zl) na przemian plus hotfixy w miedzyczasie. Edited February 18 by jazzmanPL
Rafał Posted February 18 Posted February 18 2 minuty temu, jazzmanPL napisał(a): i najzwyczajniej nie ma sił przerobowych, Oni robią trzy gry jednocześnie, głupim trzeba być aby rzucać się na tak głęboką wodę nie mając sił przerobowych. 6
MALECKI Posted February 18 Posted February 18 Ja już straciłem ochotę do komentowania. Powtórzę tylko, że absolutnie nie wierzę w wyjście w 3 miesiące tego, co znajduje się w lewej kolumnie. Jak widać po "gwiazdce", twórcy chyba też nie wierzą. Tymczasem powstała nowa konkurencja dla SR. Zapraszam do działu offtopic. 3
Sn1ck3rs Posted February 18 Author Posted February 18 3 godziny temu, Arkadio40 napisał(a): A gdzie masz podana datę wyjścia z EA to po 1 Po 2 parówóz będzie jeździł ( chyba) tylko na trasie do Sędziszowa Kolego pierwsza data wyjścia była podana że wyjdzie do końca 2023... pozatym przesuwana była ciagle data wyjścia 1
Sn1ck3rs Posted February 18 Author Posted February 18 3 godziny temu, Arkadio40 napisał(a): Tam pisze od 1-3 miesięcy , ale nie ma napisanej Konkretnej daty więc pytam gdzie napisane masz żę KONKRETNA DATA JEST NAPISANA Pierwotnie jeśli mnie pamięć nie myli to miała wyjść do 2-3 mięsięcy od premiery EA 1
Rafał Posted February 18 Posted February 18 1 godzinę temu, MALECKI napisał(a): Jak widać po "gwiazdce", twórcy chyba też nie wierzą. A tak, tak tak, tą gwiazdkę też miałem obśmiać ale zapomniałem 😆 1 godzinę temu, MALECKI napisał(a): powstała nowa konkurencja dla SR. Zapraszam do działu offtopic. No i namówiłeś xD
Sn1ck3rs Posted February 18 Author Posted February 18 2 minuty temu, Rafał napisał(a): A tak, tak tak, tą gwiazdkę też miałem obśmiać ale zapomniałem 😆 No i namówiłeś xD Szybko bo nie wiadomo kiedy zniknie 😛 jak świeże bułki w biedrze
mluczak.kutno Posted February 18 Posted February 18 3 godziny temu, jazzmanPL napisał(a): Wydaje mi się, że powodem wypuszczenia starej wersji tej samej trasy jest fakt, że nie trzeba jej przerabiać Być może układ torowy się nie zmienił. Przez te niemal 40 lat zapewne jednak pojawiły się przy tej trasie jakieś nowe zabudowania, drogi, obiekty inżynieryjne też raczej wyglądały inaczej. W wersji aktualnej można było wykorzystać chociażby CityGML do wstawiania modeli budynków. Takich danych z lat 80tych raczej się nie znajdzie 🙂 W wersji aktualnej wiele rzeczy można było pozyskać wprost z gruntu, po prostu jadąc w dane miejsce. dostępne też na YT były filmy z przejazdu. W wersji starszej zostają tylko zdjęcia plus nierzadko trudno dostępne archiwalia. Ciekawi mnie wręcz bardzo, jak to zostanie rozwiązane. Powiem szczerze, że osobiście wolałbym jednak przekierować wysiłek z robienia starej wersji aktualnej trasy (i tego nieszczęsnego parowozu) na stworzenie jednak czegoś nowszego. 3 godziny temu, jazzmanPL napisał(a): To jest moja największa obawa - że projekt, na którym ewidentnie powinna się skupiać uwaga twórców, bo jest w nim potencjał i można na nim zarobić Nie ma się co czarować, kasa leży bardziej w profesjonalnych symulatorach, nie w niszowej grze niszowego gatunku. W razie czego zamykamy projekt, wyłączamy serwery i koniec. Swoją drogą, jeżeli SR jest niszowy, to jaką sprzedaż będą miały Simbus i ten symulator metra? 4 godziny temu, jazzmanPL napisał(a): Sprawa jest prosta - projekt musi "żyć" Właśnie, projekt musi żyć. Tymczasem konkurencja co kilka dni wrzuca na swój kanał YT długie streamy z tego, co akurat robią, co zrobili albo co planują robić. Ba, im nie robi problemu pokazanie np bardzo wczesnej siatki jakiegoś tam modelu- tutaj się nie da, bo pokazujemy tylko rzeczy niemal gotowe... 3
Rafał Posted February 18 Posted February 18 55 minut temu, mluczak.kutno napisał(a): Tymczasem konkurencja co kilka dni wrzuca na swój kanał YT długie streamy z tego, co akurat robią, co zrobili albo co planują robić. I takie coś próbowałem wywalczyć od grudnia. Tymczasem w dwa (a prawie trzy) miesiące dostaliśmy kilka screenów, plus 27 stycznia jeden wpis od 'Królik Uszasty' 😆 3
zbynak Posted February 18 Posted February 18 Godzinę temu, Rafał napisał(a): I takie coś próbowałem wywalczyć od grudnia. Tymczasem w dwa (a prawie trzy) miesiące dostaliśmy kilka screenów, plus 27 stycznia jeden wpis od 'Królik Uszasty' 😆 Odniosłem takie wrażenie, że sami developerzy to by nawet chcieli częściej coś wrzucić, ale "Zarząd" nie pozwala, więc nic z tego. Smutne to jest, gra ma naprawdę dużo większy potencjał, a przez takie podejście dużo traci. Wystarczy popatrzeć na inne gry w Early Access - co kilka dni/tygodni jakaś aktualizacja co się udało, co jest w trakcie robienia, jakie błędy poprawiono, jakie muszą poczekać na poprawę, bo coś jest trudniejsze niż się wydawało... A tymczasem w SR od listopada nie działają wycieraczki i nie ma w tym temacie nawet żadnego oficjalnego komunikatu. W zasadzie na wrzuconej roadmapie też nic o wycieraczkach nie ma, ciekawe czy poprawią 😑 5
Marcion Posted February 18 Posted February 18 2 minuty temu, zbynak napisał(a): A tymczasem w SR od listopada nie działają wycieraczki i nie ma w tym temacie nawet żadnego oficjalnego komunikatu. W zasadzie na wrzuconej roadmapie też nic o wycieraczkach nie ma, ciekawe czy poprawią 😑 A dlaczego w road mapie ma być lista rzeczy do naprawy? Polega to na tym, że ma pokazać same "grube" nowości jakie mają być dodane w przyszłości, a czasami zmienione 2 1
zbynak Posted February 18 Posted February 18 @MarcionWiadomo, że nie powinno być, to tylko wyraz mojej frustracji systemem zgłaszania błędów w SR, który nie daje użytkownikowi żadnej informacji zwrotnej. A także wypowiedzią Szocia, w której mówi, że w SR nie ma już pilnych błędów do poprawy. 1
adamets2 Posted February 18 Posted February 18 (edited) 3 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a): Nie ma się co czarować, kasa leży bardziej w profesjonalnych symulatorach, nie w niszowej grze niszowego gatunku. W razie czego zamykamy projekt, wyłączamy serwery i koniec. Swoją drogą, jeżeli SR jest niszowy, to jaką sprzedaż będą miały Simbus i ten symulator metra? Ale jaka niszowa gra niszowego gatunku? że co? Dovetail ma miliony zysków. Ekspansja poszła na konsole. Są na Playstation Store i Game Passie z Microsoft. Za DLC kasują mega hajsy po 184zł. Jakby to była niszowa gra z niszowego gatunku to raczej by nie było nowych gier jak wspomniane tu Planet Train czy wydawania ciągłych DLC do TSW4. Nikt by tego biznesu nie ciągnął. Zresztą sam zespół SimRail mówił o ilości SimRail na liście życzeń. Możemy się tylko domyślać ile setek tyś. kopii już sprzedano. Edited February 18 by adamets2
adamets2 Posted February 18 Posted February 18 (edited) 3 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a): Właśnie, projekt musi żyć. Tymczasem konkurencja co kilka dni wrzuca na swój kanał YT długie streamy z tego, co akurat robią, co zrobili albo co planują robić. Ba, im nie robi problemu pokazanie np bardzo wczesnej siatki jakiegoś tam modelu- tutaj się nie da, bo pokazujemy tylko rzeczy niemal gotowe... Widać już po tym forum jak Polacy jadą po polskiej firmie. Po co im jeszcze zły PR na YT? 🙂 Konkurencja nie ma do czynienia z Polakami 🙂 Całkowicie rozumiem decyzje Zarządu. Na początku zresztą chyba byli bardziej otwarci i źle się to dla nich skończyło. Ja to czuję, że zarząd w wolnej chwili w sobotę wieczorem to ma niezłą polewkę czytając tu niektóre wpisy 🙂 Złośliwy powie - i Twoje adamets2 także i ja się nie obrażę bo może i tak być. A chodzi mi tylko o to, że tak naprawdę nie mając wglądu do zysków firmy, analiz różnych działów itd itd to my możemy sobie bajdurzyć co nie miara... Zobaczcie ile spółek zajmuje się tą grą: SimRail SA, PlayWay S.A. i przekształcona ze sp. z o.o. w SA (co też o czymś świadczy) SimKol SA. Mamy 3 spółki akcyjne zajmujące się tą grą. Oczywiście m.in. tą grą. W każdej z tych spółek są różne działy. Oni doskonale wiedzą co robić a co nie i poprzedzili to moim zdaniem, różnymi badanami. Widocznie im wyszło, że częste aktualizacje czy filmiki na YT mogą zagrozić dobremu marketingowi co może z kolei wpłynąć negatywnie na sprzedaż. Na razie ta strategia się sprawdza bo mają na steam większość pozytywów w przeciwieństwie do np. DLC do TSW4... Może nie mają za dużo ludzi, ale ilu ludzi ma TML do Fernbusa i The Bus? Na początku nie było 30 tylko 5... A przecież SimRail SA zleca trasy poza Polską innym jak ta co ma być ze Zgorzelca do Drezna... Jak SR przetrwa 10 lat i zagrozi Dovetail. Będzie miał tyle DLC co oni i taką sprzedaż to wyjdzie na moje. A jak upadnie za kilka lat na wasze 🙂 Czas pokaże... Na razie to wszystko wróżenie z fusów i poświęcanie swojego cennego czasu na wróżenie z fusów 🙂 Edited February 18 by adamets2 3
Sweter Posted February 18 Posted February 18 Ludzie się głównie wkurzają o to, że dostajemy roadmapy po wielkich prośbach i naciskach, później jest znów cisza, wychodzi aktualizacja, która dodaje parę rzeczy i znów to samo. A po drugie większość rzeczy z roadmap zeszłorocznych dalej nie została zaimplementowana do gry plus to wszystko trwa wieczność. Chyba w tym problem? Niech już to wyjdzie z tego EA razem z edytorami i wtedy społeczność będzie mogła się zabrać za trasy i modele, będzie zdecydowanie szybciej i może nawet czasem lepiej (choćby to miało być płatne). 4
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now