Jump to content

Temat Zespołu SimRail --->Zapowiedź nowe update, screnny, zwiastun itp


glina20

Recommended Posts

8 godzin temu, adisuper napisał(a):

Chyba że jak są testowe to zmiany nie są  wyszczególnione.

U mnie nie ma żadnych zmian. Ostatnia zmiana w SR jest z 18 lipca. Nr wersji 1422130, a u Ciebie jest 1422131. Zastanawiam się, skąd masz te aktualizacje.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Stich napisał(a):

A koniec października już blisko 😅

Dopiero było to odgrzewane kilka postów wcześniej. Wiadomo, że został tydzień do końca października. Trochę nie w tą stronę zabłysłeś.

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, Quentis napisał(a):

 sytuacja zmiany silnika (obecnej wersji, czy nawet przejście na innej produkcji silnik) na 100% bylibyśmy poinformowani...

byliśmy. Ale widać nie Ty.

Myślisz, że zjadłeś wszystkie rozumy. Samozwańczy moderator czy jak?

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, qbann napisał(a):

byliśmy. Ale widać nie Ty.

Myślisz, że zjadłeś wszystkie rozumy. Samozwańczy moderator czy jak?

wypowiada się, jakby był conajmniej rzecznikiem i miał jakąkolwiek wiedzę na jakim etapie jest rozwój (?! nie wiem czy można tak powiedzieć) 😄

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, MavPL napisał(a):

U mnie nie ma żadnych zmian. Ostatnia zmiana w SR jest z 18 lipca. Nr wersji 1422130, a u Ciebie jest 1422131. Zastanawiam się, skąd masz te aktualizacje.

To jest ze  strony SteamDB , wpisujesz tytuł gry potem  masz update history i tam jest to pokazane  , natomiast ja nie jestem betatesterem a bulid mam z 16 maja jak wszyscy.

Edited by adisuper
Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, adisuper napisał(a):

To jest ze  strony SteamDB , wpisujesz tytuł gry potem  masz update history i tam jest to pokazane  , natomiast ja nie jestem betatesterem a bulid mam z 16 maja jak wszyscy.

Na SteamDB nie patrz, patrz na to, co masz na swoim Steamie. Ostatni mały update był w lipcu, przynajmniej tak zarejestrował mój Steam.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, MavPL napisał(a):

Na SteamDB nie patrz, patrz na to, co masz na swoim Steamie. Ostatni mały update był w lipcu, przynajmniej tak zarejestrował mój Steam.

Ok, gdzie dokładnie na Steamie mam  spojrzeć? A już ogarnąłem, karta aktualizacji, faktycznie 18 lipca, to musiał być tak malutki, że nie pokazuje Steam jak się pobiera widocznie.

Edited by adisuper
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, adisuper napisał(a):

Ok, gdzie dokładnie na Steamie mam  spojrzeć? A już ogarnąłem, karta aktualizacji, faktycznie 18 lipca, to musiał być tak malutki, że nie pokazuje Steam jak się pobiera widocznie.

To był malutki update. Kilka mega. Chyba wtedy dodali któryś posterunek do kontroli, czy jakoś tak.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, MavPL napisał(a):

To był malutki update. Kilka mega. Chyba wtedy dodali któryś posterunek do kontroli, czy jakoś tak.

Jak dobrze kojarzę to były to literówki, czy tam zmiany w tłumaczeniach😄

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, 0x8000ffff napisał(a):

Tak po mojemu, to im więcej pyskówek graczy, tym mniej odzewu ze strony zespołu twórców. Sam bym tak przynajmniej robił, zgodnie ze złotą zasadą Internetu: "nie karmić trola".

Porównywanie społeczności tej gry do "trolli internetowych" to abstrakcja.

Ludzie są zwyczajnie zaniepokojeni bardzo dużym spowolnieniem rozwoju gry i braku wystarczającej komunikacji ze strony twórców. Na oficjalnym forum od pół roku, jedyne co dostaliśmy to parę zdjęć nowych pojazdów kolejowych i malowań, bez żadnych konkretów. 

Gracze, którzy po części finansują cały projekt mają moim zdaniem pełne prawo wymagać większej transparentności ze strony twórców. 

Posty na FB czy na Twitterze twórców o aktualizacjach i jednoczesny ich brak na oficjalnym forum to też jakaś paranoja.

  • I agree 9
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, Corrazone napisał(a):

 

Posty na FB czy na Twitterze twórców o aktualizacjach i jednoczesny ich brak na oficjalnym forum to też jakaś paranoja.

Może po prostu zacznijcie "wywoływać ich do tablicy" odpowiednim targowaniem nicku danego zaangażowanego w projekt, tutaj czy na Discordzie. Może po prostu nie widzą waszych tu wypocin. 

Link to comment
Share on other sites

33 minuty temu, K4smo napisał(a):

Może po prostu zacznijcie "wywoływać ich do tablicy" odpowiednim targowaniem nicku danego zaangażowanego w projekt, tutaj czy na Discordzie. Może po prostu nie widzą waszych tu wypocin. 

Jak już coś napiszą na discord to "nie możemy nic powiedzieć", "pracujemy"... i tak od miesięcy 😄

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Stich napisał(a):

Jak już coś napiszą na discord to "nie możemy nic powiedzieć", "pracujemy"... i tak od miesięcy 😄

I to powinno wystarczyć chyba. Dajcie im czasu. Wszystko będzie dobrze, zobaczycie...

  • Haha 5
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, K4smo napisał(a):

I to powinno wystarczyć chyba. Dajcie im czasu. Wszystko będzie dobrze, zobaczycie...

Pożyjemy, zobaczymy, bo już jest 24 października. Tak samo było w 2021 roku. Do końca przeciągali, a potem dupa i nic, aż się zmienił na Steam termin na "wkrótce" 😁.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.10.2023 o 15:31, MALECKI napisał(a):

Kolego @Quentis, to co piszesz, obraca się przeciwko Twoim tezom. Od razu zaznaczam, że piszę bez żadnej złośliwości, czy chęci udowodnienia swoich racji. 

Skoro regularnie, kilka razy w tygodniu, sprawdzam oficjalny profil na FB, oficjalne forum, śledzę TT pana Szota i jeszcze dość regularnie zaglądam na Discord, a i tak uciekają mi jakieś istotne szczegóły, o których powiedzieli twórcy, to świadczy to o niczym innym, jak o fatalnej polityce komunikacji z graczami. Do ilu grup i na ilu portalach mam jeszcze dołączyć, żeby być na bieżąco? 

Twoja wypowiedź nie jest obiektywna, bo prywatne wypowiedzi są z natury subiektywne i o tyle nabierają obiektywizmu, o ile są oparte na twardych faktach. A twarde fakty są takie, że o pracy nad aktualizacjami wiemy mało. Nawet Ty, pisząc o możliwych postępach, piszesz "zapewne". A "zapewne", to nie są stwierdzone fakty i informacje źródłowe, tylko Twoje domysły. Prawdopodobnie słuszne, ale jednak tylko domysły. 

Pisałem już kiedyś na tym forum - nie mam nic przeciwko dłuższym pracom, jestem w stanie to zrozumieć i poczekać. Ale chciałbym mieć więcej komunikatów z prac. Naprawdę niewiele kosztuje pokazanie jakiegoś nagrania z tego, jak np. ktoś testuje EN 57, albo po trzech tygodniach klepania kodu udało mu się zmienić liście na brązowe z powodu zmiany pory roku. Cieszyłbym się tym i kibicował dalej. Niestety jesteśmy wrzuceni od pół roku do informacyjnej czarnej dziury. Z pewnością efekty aktualizacji będą robić wrażenie. Ale większość chyba wolałaby komunikat typu: ludzie, mamy dwa tygodnie obsuwy, bo jeszcze czasami coś nie działa i trzeba testować, niż kolejny screen kibla na FB z tajemniczym opisem typu: w SimRail nadchodzi jesień.

Tak czy inaczej, życzę wszystkim wytrwałości i satysfakcji, kiedy zmiany już wyjdą.

Do tego potrzebny jest zespół, który ogarnia zawodowo sado-maso, znane również jako social media. Trzeba wiedzieć co, kiedy i jak pokazać żeby miało to wartość i jednocześnie nie miało negatywnego wpływu na prowadzone prace. Można też niechcący pokazać coś, co np. wypadnie w toku prac.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Owszem, przeciąganie może być frustrujące, ale z drugiej strony każdy z nas był świadomy że kupuje grę we wczesnym dostępie i co się z tym wiąże. Również czekam na pełną wersję gry, ale wolę poczekać na dopracowaną zawartość, niż żeby zniknął tylko napis "Uwaga, gra we wczesnym dostępie". Rozwala mnie gdy czytam, że ktoś twierdzi iż zapłacił za grę i czegoś tam za swoje pieniądze oczekuje. Za wiadomą kwotę, którą wszyscy uiściliśmy, otrzymaliśmy to, co było napisane: grę we wczesnym dostępie, z jej wszystkimi niedoskonałościami. To taka forma umowy kupna-sprzedaży z określonymi warunkami, które zaakceptowaliśmy w momencie zakupu gry. Ja jakoś potrafię się cieszyć tym, co gra oferuje obecnie, dlaczego inni nie potrafią?

 

P.S. Nie mam żadnych powiązań z zespołem deweloperskim, administracją gry etc. Frustruje mnie to ciągłe narzekanie.

  • Like 1
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, 0x8000ffff napisał(a):

Owszem, przeciąganie może być frustrujące, ale z drugiej strony każdy z nas był świadomy że kupuje grę we wczesnym dostępie i co się z tym wiąże. Również czekam na pełną wersję gry, ale wolę poczekać na dopracowaną zawartość, niż żeby zniknął tylko napis "Uwaga, gra we wczesnym dostępie". Rozwala mnie gdy czytam, że ktoś twierdzi iż zapłacił za grę i czegoś tam za swoje pieniądze oczekuje. Za wiadomą kwotę, którą wszyscy uiściliśmy, otrzymaliśmy to, co było napisane: grę we wczesnym dostępie, z jej wszystkimi niedoskonałościami. To taka forma umowy kupna-sprzedaży z określonymi warunkami, które zaakceptowaliśmy w momencie zakupu gry. Ja jakoś potrafię się cieszyć tym, co gra oferuje obecnie, dlaczego inni nie potrafią?

P.S. Nie mam żadnych powiązań z zespołem deweloperskim, administracją gry etc. Frustruje mnie to ciągłe narzekanie.

Nikt tu nie narzeka na to że nie ma aktualizacji tylko na brak komunikacji ze strony twórców. Gdyby na forum, Discordzie czy gdziekolwiek pojawiła się normalna informacja "Musimy dopracować najnowszą aktualizację, więc spodziewajcie się jej w pierwszej połowie listopada" to całego tematu by nie było. Tak jak pisałem wcześniej, tu chodzi o to, że po prawie pół roku bez aktualizacji nie dostajemy praktycznie nic oprócz kilku renderów/screenshotów i dopiero w połowie września na prywatnym (!!) twitterze CEO Simraila pojawiła się jakaś informacja o updacie planowanym na październik. Październik się kończy a aktualizacji jak nie było tak nie ma. Mimo że jeszcze trochę do końca października, to myślę że twórcy powinni chociaż informować o postępie prac - i nie chodzi tu o konkretną datę że tego i tego dnia będzie aktualizacja, tylko najzwyczajniej informacja np. "aktualizacja powinna być w przyszłym tygodniu" lub "musimy dopracować to i to, więc aktualizacji spodziewajcie się dopiero za miesiąc". Nikt by nie miał wtedy problemu. To o co ludzie mają problem, to robienie z wszystkiego wielkiej tajemnicy i absolutny brak komunikacji ze strony twórców.

Edited by jumps
  • I disagree 1
  • I agree 8
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, 0x8000ffff napisał(a):

Owszem, przeciąganie może być frustrujące, ale z drugiej strony każdy z nas był świadomy że kupuje grę we wczesnym dostępie i co się z tym wiąże. Również czekam na pełną wersję gry, ale wolę poczekać na dopracowaną zawartość, niż żeby zniknął tylko napis "Uwaga, gra we wczesnym dostępie". Rozwala mnie gdy czytam, że ktoś twierdzi iż zapłacił za grę i czegoś tam za swoje pieniądze oczekuje. Za wiadomą kwotę, którą wszyscy uiściliśmy, otrzymaliśmy to, co było napisane: grę we wczesnym dostępie, z jej wszystkimi niedoskonałościami. To taka forma umowy kupna-sprzedaży z określonymi warunkami, które zaakceptowaliśmy w momencie zakupu gry. Ja jakoś potrafię się cieszyć tym, co gra oferuje obecnie, dlaczego inni nie potrafią?

P.S. Nie mam żadnych powiązań z zespołem deweloperskim, administracją gry etc. Frustruje mnie to ciągłe narzekanie.

Nie, nie, nie.

Ja inwestując swoje pieniądze w projekt zgodziłem się na pewnie warunki zawarte w podawanych przez twórców informacjach dotyczących między innymi terminów, usprawnień i rzeczy dostępnych w finalnej wersji gry. Pewnie - early access rządzi się swoimi prawami i wszystko zmienia się jak w kalejdoskopie, ale wkładając w to swoje pieniądze oczekuję stosownego informowania o postępach prac wraz z dwustronną komunikacją twórca - społeczność. Twórcy z każdym dniem przestają być rzetelni i słowni - stawiajmy takie obietnice, które jesteśmy w stanie spełnić. Nie chodzi mi nawet o czas early accessu, ale o konkrety! To jest to czego potrzebuję. Konkretnych informacji a nie zdawkowych zlewek.

Edited by maciekas
  • I disagree 1
  • I agree 8
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, jumps napisał(a):

Nikt tu nie narzeka na to że nie ma aktualizacji tylko na brak komunikacji ze strony twórców. Gdyby na forum, Discordzie czy gdziekolwiek pojawiła się normalna informacja "Musimy dopracować najnowszą aktualizację, więc spodziewajcie się jej w pierwszej połowie listopada" to całego tematu by nie było. Tak jak pisałem wcześniej, tu chodzi o to, że po prawie pół roku bez aktualizacji nie dostajemy praktycznie nic oprócz kilku renderów/screenshotów i dopiero w połowie września na prywatnym (!!) twitterze CEO Simraila pojawiła się jakaś informacja o updacie planowanym na październik. Październik się kończy a aktualizacji jak nie było tak nie ma. Mimo że jeszcze trochę do końca października, to myślę że twórcy powinni chociaż informować o postępie prac - i nie chodzi tu o konkretną datę że tego i tego dnia będzie aktualizacja, tylko najzwyczajniej informacja np. "aktualizacja powinna być w przyszłym tygodniu" lub "musimy dopracować to i to, więc aktualizacji spodziewajcie się dopiero za miesiąc". Nikt by nie miał wtedy problemu. To o co ludzie mają problem, to robienie z wszystkiego wielkiej tajemnicy i absolutny brak komunikacji ze strony twórców.

Dobrym przykładem jak powinna wyglądać komunikacja ze społecznością jest "Ready or Not". Gra również jest we wczesnym dostępie, od początku lutego 2023 nie wyszedł żaden patch. Społeczność dwa razy w miesiącu jest informowana o postępach prac na Steamie w aktualnościach. Wiadomo na czym twórcy się skupiają, jakie zmiany się szykują, uchylają rąbka tajemnicy w jaki sposób pracują. Raczej nikt nie ma za złe, że tak długo to trwa, bo widać że coś się dzieje.

  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

Ja osobiście uważam że TO forum powinno być pierwszym miejscem, gdzie twórcy informują o tym, nad czym pracują i kiedy jest spodziewany update. Nie żadne twittery, facebooki i inne pierdolety. To nie jest fanowskie forum zrobione przez Janka Kowalskiego któremu się spodobała gra, tylko oficjalne forum twórców symulatora i to tutaj powinny być wszelkie wywiady i informacje. Do tego forum każdy ma dostęp i każdy może czytać newsy bez żadnego konta. Tymczasem niczego tutaj ze strony twórców nie ma. Nie rozumiem takiej polityki.

Tak jak wyżej niektórzy pisali, ludzie nie mają za złe że twórcy pracują nad grą. Wkurza to, że nic nie wiemy. Wiemy tylko że ma być EN57, nowe malowania, pory roku i trasa Kraków-Tunel. Ale to na jakim etapie są prace, nie wiadomo. Może twórcy nie mają jeszcze skończonego kibla? Albo pory roku sprawiają problemy wydajnościowe i muszą być dopracowane? Albo Trasa Kraków-Tunel jest dopiero na wczesnym etapie? Nikt nic nie wie. Wiemy tylko że twórcy pracują i tyle. Mogą tak pracować jeszcze pół roku a my nic nie będziemy wiedzieć.

Gdyby chociaż co 2 tygodnie jakiś community manager wbijał tutaj i napisał 3 zdania (co zajmuje dosłownie 2-3 minuty ze stoperem w ręku) nad czym teraz pracują, co jeszcze muszą zrobić i kiedy przewidują łatkę, to by nikt nie miał do nikogo pretensji.

Edited by Domin92
  • Like 1
  • I disagree 1
  • I agree 9
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Stich napisał(a):

Dobrym przykładem jak powinna wyglądać komunikacja ze społecznością jest "Ready or Not". Gra również jest we wczesnym dostępie, od początku lutego 2023 nie wyszedł żaden patch. Społeczność dwa razy w miesiącu jest informowana o postępach prac na Steamie w aktualnościach. Wiadomo na czym twórcy się skupiają, jakie zmiany się szykują, uchylają rąbka tajemnicy w jaki sposób pracują. Raczej nikt nie ma za złe, że tak długo to trwa, bo widać że coś się dzieje.

Nie znam tej gry, ale mi wystarczy przykład konkurencji, czyli TSW. Subskrybuję kanał na YT i to wystarczy. No i mają newsletter w interfejsie gry. Nie mówię, że SimRail powinien robić to samo, ale wystarczy jeden sprawny kanał informacyjny. Jeden, ale działający regularnie.

  • I agree 9
Link to comment
Share on other sites

''Mamy ukończonego EN57 ale jeszcze musimy poświęcić mu trochę czasu na testy, pory roku są wdrożone ale pracujemy nad optymalizacją by ludzie ze słabszym sprzętem również mogli płynnie pograć, trasa Kraków-Tunel jest na ostatniej prostej, szukamy błędów i doskonalimy ją. Malowania lokomotyw są ukończone. System ETCS jest również ukończony. Spodziewany update to końcówka października albo początek listopada.''

Wyobraźmy sobie taką informację od twórców jak ta powyżej. Inaczej to wszystko wygląda, prawda? Ludzie byliby zadowoleni i jarali się zmianami. Napisanie tego zajęło mi 3 minuty. Chyba jedna osoba z zespołu SimRaila może dla nas tyle poświęcic?

  • Like 1
  • I agree 8
Link to comment
Share on other sites

53 minuty temu, MALECKI napisał(a):

Nie mówię, że SimRail powinien robić to samo, ale wystarczy jeden sprawny kanał informacyjny. Jeden, ale działający regularnie.

To też prawda, obecnie informacje są rozrzucone po kilku kanałach informacyjnych. Info o updacie na Twitterze szocia, część sneak peaków publikowana jest na kanale na Discordzie a na forum dopiero później, część screenshotów była publikowana przez zespół na czacie na Discordzie a na forum czy fb nie pojawiły się wcale. Ostatni wywiad z szociem o ile dobrze pamiętam pojawił się tylko na jednej z zamkniętych grupek Facebookowych. Przydałby się jeden spójny kanał komunikacji.

To samo tyczy się innych rzeczy takich jak np. sprawny sposób zgłaszania do administracji problemów w multiplayerze - obecnie służy do tego kanał na Discordzie, jednak osoby które nie posiadają Discorda lub mają na serwerze bana są praktycznie odcięci od jakiegokolwiek supportu.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 63 / 89
          • Percentage filling 71%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 5 / 57
          • Percentage filling 9%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 15 / 83
          • Percentage filling 18%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 8 / 77
          • Percentage filling 10%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 23 / 84
          • Percentage filling 27%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 0 / 52
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 2 / 78
          • Percentage filling 3%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 43 / 82
          • Percentage filling 52%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 3 / 80
          • Percentage filling 4%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 2 / 60
          • Percentage filling 3%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 11 / 74
          • Percentage filling 15%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 81
          • Percentage filling 1%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 80
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 15 / 81
          • Percentage filling 19%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 3 / 80
          • Percentage filling 4%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 24 / 34
          • Percentage filling 71%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 8 / 34
          • Percentage filling 24%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 15 / 34
          • Percentage filling 44%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 27 / 34
          • Percentage filling 79%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 9 / 34
          • Percentage filling 26%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 12 / 34
          • Percentage filling 35%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 307 / 1648 Total players
    • 19% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy