Jump to content

Kontrolery gier


Recommended Posts

No więc tak 😉...  moje 2 grosze...

Pełnowymiarowy panel - super sprawa, ale ...

Wiadomo dla prawdziwych pasjonatów symulacji kolejpwych to musi być rewelacjyne rozwiązanie.

Ja jestem takim w świecie symulatorów lotniczych (już od wielu, wielu, wielu lat). 

Swego czasu zbudowalem namiastkę kokpitu,  byłem wyposażony w dziesiątyki modułów sprzętowych itp.

To fantastyczna sprawa móc używać sprzętowych przycisków, pokręteł, włączników  - to bardzo zwiększa zanurzenie w świat symulacji, ale każdorazowe rozkładanie tego całego"bałaganu" trochę mnie w końcu męczyło.

Ta sytuacja zmieniła się o 180 stopni, gdy kupiłem zestaw VR. Poziom zanurzenia to totalna rewolucja !!! 

Od tamtej pory pozbyłem się całego wyposażenia sprzętowego, poza elementami niezbędnymi do sterowania (wolant, przepustnica, pedały).

Wracając do tematu tego wątku. Osobiście wolałbym mnniej realne, ale bardziej "zwarte" i mniejsze jedno "pudełko", które działa na zasadzie podłącz USB i już.

Dlatego kupiłem RaliDriver'a, ale to raczej kiepski produkt, mimo, że ma spory potencjał.

Po cichu liczę na to, że kiedyś SimRail doczeka się wersji VR i wtedy przyda się proste rozwiązanie sprzętowe do sterowania podstawowymi funkcjami (nastawnik, hamulce, etc), a resztą bedzie można sterować za pomocą kontrolerów VR wewnątrz lokomotywy. Ale to takie dalekosiężne marzenia 😉

To tyle ode mnie. Trzymam kciuki za rozwój projektu i życzę z całego serca powodzenia w dalszych modernizacjach ...

 

 

 

Edited by Bulva
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, dzikiFschut napisał(a):

Fajną sprawą było by gdyby można było przypisać klawisze do kontrolera USB. Posiadam "panel z guzikami" Saitec do farming simulator i fajnie było by go użyć. Dla mnie bardzo by to usprawniło grę.

Spróbuj użyć jakiegoś programu typu Joy2Key - powinno to działać z każdym "panelem z guzikami"

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, dzikiFschut napisał(a):

Witam wszystkich.
Fajną sprawą było by gdyby można było przypisać klawisze do kontrolera USB. Posiadam "panel z guzikami" Saitec do farming simulator i fajnie było by go użyć. Dla mnie bardzo by to usprawniło grę.

Pozdrawiam

Na 100% z Joytokey to zadziała. Ja w ten sposób, w dosłownie pare minut, zmusiłem mój joystick Gadiator MK3 i Raildriver (bez osi) do tego, aby działał z SR.

Link to comment
Share on other sites

To teraz coś od siebie. Mam zrobiony już pełnowymiarowy pulpit autobusowy, więc do SR robię coś mniejszego i kompaktowego. Jednocześnie staram się zachować jakąś ergonomię i wygodę użytkowania. Jeszcze raz dzięki @olo101 za link do 'joysticków', bardzo przyjemnie się sprawują. Poza tym co widać na filmie niżej, to będą też przełączniki od SHP, drzwi, rp1, tempomatu, bocznika, a na bocznych ściankach pewnie też coś się za jakiś czas znajdzie. Przyciski mają podświetlenie, które będzie wykorzystane, gdy z gry będzie można wyciągać jakieś dane. Wtedy też od tylnej ścianki planuje dorobić/dokleić panel na którym będą między innymi lampki czuwaka, prędkość i inne stany urządzeń. Wszystko to we względnie małym 'opakowaniu'. Do przełączników (które jeszcze są w drodze) wydrukowałem nakładki imitujące te, które można spotkać np. w traxxie, elfie i innych nowszych konstrukcjach, by było bardziej to przyjemne dla oka i wygodniejsze w użytkowaniu. Przełącznik sterowania drzwi będzie obrotowy jak w elfie, docelowy zbijak shp/ca będzie oczywiście na grzybku (obecnie jest tymczasowo pod innym przyciskiem), oraz stacyjka do aktywacji kabiny/pulpitu.

Całość sterowana nie przez płytkę tzw. Arcaze, a Arduino micro/leonardo, które emulować będzie klawiaturę do czasu uruchomienia wsparcia dla kontrolerów. Wtedy możliwe że się trochę przerobi działanie skryptowo.

IMG20230217183442.jpg

IMG20230217183435.jpg

IMG20230211153943.jpg

20230211182258_1.jpg

IMG20230217212144.jpg

  • Like 3
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

@PitorasBardzo fajny model, zajebista robota.

Godzinę temu, 0x8000ffff napisał(a):

Ja mam pytanie, gdzie kolega zaopatruje się w przyciski i te joysticki, zwłaszcza chodzi mi o te joysticki?

Joysticki można kupić na AleDrogo. Poszukaj joystick do autka elektrycznego.

Przyciski możesz dostać w Botland.

Moja mała uwaga, jak będziesz szukać czy to przycisków czy przełączników zwracaj uwagę aby były monostabilne, a przełączniki aby miały oznaczenie (ON) w nawiasie. W ten sposób dostaniesz taki który zawsze będzie wracać w pozycję OFF. Może dla niektórych jest to oczywiste ale dla mnie nie było na początku.

Od siebie dodam że mój plan nieco się zmienił odnośnie mojego nowego panelu. Przedyskutowałem temat z moim dobrym kolegą z klanu, który na co dzień robi fajne rzeczy dla modelarzy i nie tylko. Zapodałem mu projekt, który pokazałem wam na filmiku i trzeba było pozmieniać kilka rzeczy biorąc pod uwagę pewne ograniczenia.

Tak więc na chwile obecną zaprojektowałem w SketchUp taki oto projekt i jest on teraz przenoszony na model 3D.

1838406960_PanelProjekt.thumb.JPG.d6febe1a249ac7f17bb3dcc12ae06978.JPG

  • Like 5
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Po długiej bitwie, w końcu gotowy.

Tym razem działa razem z MMJoy2. Zasada działania pozostała ta sama, a wiec button matrix z tą różnicą że trzeba wyprowadzenia zrobić na diodach, inaczej jest straszny ghosting.

Dzięki mojemu wspaniałemu długoletniemu koledze z klanu, zrobił mi to z blach aluminiowych na CNC wg. powyższego rysunku.

Pozostają mi ostatnie testy ale już na wstępie mogę powiedzieć że działa z moimi oczekiwaniami.

Jeśli ktoś jest zainteresowany takim pudłem poniżej macie namiary do Romka

 

romanov@autograf.pl

 

Z tego co mi mówił to teraz będzie mu o wiele łatwiej zrobić kolejny box z racji tego iż ma już gotowy projekt u siebie w CADie. Można też zmienić rozmieszczenie przycisków w zależności od preferencji.IMG_20230314_201541693.thumb.jpg.e25732d3a69cce00eaeb4825c7d56311.jpgIMG_20230314_083358715_HDR.thumb.jpg.4c9aa49b02170564ff4938db3c984ce3.jpg

  • Like 13
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Witajcie,

Zrobiłem kolejny dodatek do gry. Jest to gruszka do komunikacji głosowej zrobiona ze zwykłej gruszki CB z ale drogo za 50zł.

Taki mały bajer ale radochy daje co nie miara.

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 9.02.2023 o 15:41, olo101 napisał(a):

Nawiasem mówiąc, programowanie mikro kontrolerów nie jest moim konikiem ale dałem sobie radę.

Jeśli jesteś również mocno zainteresowany tworzeniem własnego pulpitu, możesz śmiało skontaktować się poprzez priv. Postaram udzielić Tobie wskazówek abyś uniknął błędów które sam popełniłem na początku.

Nie wiem jak tu się pisze na priv (nie widzę takiej opcji), ale jakby był jakiś problem z kodem to ja chętnie pomogę, znam się na tym. Arduino też się bawiłem trochę hobbystycznie (w tym też m.in. obsługa wyświetlaczy). Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Cytat

 

Witajcie,

Zrobiłem kolejny dodatek do gry. Jest to gruszka do komunikacji głosowej zrobiona ze zwykłej gruszki CB z ale drogo za 50zł.

Taki mały bajer ale radochy daje co nie miara.

 

Ale z tą gruszką i ten pulpit @olo101 SUPER zazdroszczę w uj ,chciałbym taki pulpit, sam zrobić ale nigdzie nie mogę znaleść poradników itd 😞. Jest moc! 🤩

Edited by PKPziom
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, PKPziom napisał(a):

Ale z tą gruszką i ten pulpit @olo101 SUPER zazdroszczę w uj ,chciałbym taki pulpit, sam zrobić ale nigdzie nie mogę znaleść poradników itd 😞. Jest moc! 🤩

Witaj,

Tutaj znajdziesz mój poradnik w pdf jak taki kontroler zrobić samemu. Napisałem go w języku angielskim więc jeśli któregoś punktu nie zrozumiesz, pytaj śmiało na w tym wątku.

https://forum.simrail.eu/topic/6202-diy-custom-game-controller/#comment-25477

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

48 minut temu, olo101 napisał(a):

Witaj,

Tutaj znajdziesz mój poradnik w pdf jak taki kontroler zrobić samemu. Napisałem go w języku angielskim więc jeśli któregoś punktu nie zrozumiesz, pytaj śmiało na w tym wątku.

https://forum.simrail.eu/topic/6202-diy-custom-game-controller/#comment-25477

Dzięki wielkie @olo101 a czy w przyszłości będziesz może robił podobny poradnik tylko w J. Polskim, na przykład w formie wideo od początku do końca co i jak robisz? Jeżeli chodzi o angielski to ja słabo znam ten język.🙁🥵😥

Link to comment
Share on other sites

Mam już plan kolejnego modułu, tj. nastawnik mocy z kierownicą, który będzie dodatkowym modułem typu Plug n Play do mojego istniejącego. 

Albo przebuduje ten obecny albo stworzymy coś nowego, jeszcze nie wiem.  I wtedy zrobię na nowo cały poradnik bazując już na tym co zrobiłem bo w zasadzie podstawy pozostają niezmienione, tj. bluepill + shift register.

W sumie to nawet nie pomyślałem żeby zrobić coś w formie video, może dlatego że jestem zbyt leniwy a z drugiej strony nie mam czasu.

Tj. wspominałem wcześniej, robię to czysto hobbystycznie tyle na ile pozwala mi mój wolny czas. 

W ostateczności zawsze możesz użyć opcji Google translator i przetłumaczyć sobie cały tekst na polski. 

Tak na marginesie widziałem w angielskiej sekcji że jeden z forumowiczów poszedł tą drogą którą przetarłem i też fajnie mu wszedł panel. On jednak poszedł w druk 3D i starał się odwzorować przyciski itp. Ja mam szczerze to gdzieś, dla mnie liczy się ergonomia i miejsce na biurku. 

Jak już zaczniesz coś tworzyć to zobaczysz że jedynym ograniczeniem jest tylko twoja wyobraźnia ...i zasobność portfela 😉

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.06.2023 o 17:40, olo101 napisał(a):

Witajcie,

Zrobiłem kolejny dodatek do gry. Jest to gruszka do komunikacji głosowej zrobiona ze zwykłej gruszki CB z ale drogo za 50zł.

Taki mały bajer ale radochy daje co nie miara.

A jeszcze tak w sprawie gruszki do radia to, czy w Simrail'u zestaw pod Euro Truck Simulator 2 też się sprawdzi? https://allegro.pl/oferta/bobtech-cb-radio-do-symulatorow-ets2-ats-itp-usb-11081638903

Link to comment
Share on other sites

W dniu 29.01.2023 o 11:07, olo101 napisał(a):

Ja sobie zrobiłem taki prosty pulpit z organizera narzędziowego.

(...)

Jest to bardzo prosta konstrukcja na bazie Arduino Pro Micro, kodu od AM studio z lekka poprawką.

(...)

Czego mi bardzo brakuje? Na pewno sterowanie radiem. A dokładniej ZEW3 i zmiana kanałów, spryskiwacz, przekaźnik nadmiarowy

Natchniony Twoim pulpitem zacząłem budować własny, Po kolei dodaję kolejne przyciski. Dzięki czemu gra z każdym kolejnym robi się fajniejsza.

Zatrudniłem Arduino Due do którego nie trzeba wgrywać żadnych zewnętrznych modyfikacji. Wyjść ma na tyle dużo, że połączeniowo i programowo jest to bardzo proste.

Mam nadzieję, że w grze pojawią się skróty klawiszowe do wymienionych przez Ciebie przycisków - również mi ich brakuje.

Z bajerów dodałem sobie zmiennotonowe Rp1 spod jednego z przycisków, do używania szczególnie w Pendolino, oraz zamianę pozycji zadajnika jazdy i hamulca, również po naciśnięciu przycisku, by unikać sytuacji, że na ekranie joystick jest po innej stronie niż na pulpicie.

(c) sjs 2023-07-15 17.14.12 crop.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam,

 

Ja natomiast zabrałem się za budowę pulpitu EU07 🙂 opartego o Raspberry PI oraz 2x Arduino Nano.
Docelowo planuje żeby puplit działał i z Maszyną i z SimRailem. Maszyna ma support do komunikacji dwukierunkowej UART.

I tu moje pytanie do Twórców SimRail. Jak ma wyglądać support dla zewnętrznych pulpitów i jak będzie wyglądać komunikacja (UART, TCP/IP, etc) ? 

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, Maciej_ZG napisał(a):

To i ja się pochwalę zdjęciem z progressu budowy pulpitu. Niestety tempo budowy nie powala ale z każdym dniem jestem o jeden krok do przodu.

IMG_20231017_201628.jpg

Widzę dokładnie co chcesz osiągnąć. Czekam z niecierpliwością na końcowy efekt. Zapowiada się naprawdę zajebiście.

Link to comment
Share on other sites

Część górna zakończona 🙂 teraz zostaje okablowanie pod spodem. Niestety odwzorowanie jakie jest takie jest - ze względu na ograniczony budżet i brak dostępu do rzeczywistych części z lokomotywy. Ale z drugiej strony będzie satysfakcja że wszystko udało się zrobić samemu.

Czuwak wraz z shp też się już pojawił.

 

Czy ktoś z Twórców Simrail może odpowiedzieć na moje pytanie dotyczące supportu dla zewnętrznych pulpitów i komunikacji z nimi ?

 

Btw. Jeśli za bardzo spamuje zdjęciami z budowy to proszę o info 😉

pulpit_eu07.jpg

czuwak_shp.jpg

Edited by Maciej_ZG
  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A mnie ostatnio chodzi po głowie zrobienie mini panelu dla dyżurnego. Coś w rodzaju telefonu razem z radio. 

A więc podnosząc słuchawkę musiałbym mieć jakiś trigger który by aktywował symulacje podniesienia słuchawki w telefonie do komunikacji z wybranym posterunkiem. Do tego oczywiście musiałby być w jakiś sposób przypisany klawisz wyboru połączenia do wybranego posterunku.

Następnie miałbym podpięty pod ten sam panel zwykłą gruszkę którą mogę sparować do komunikacji głosowej na danym kanale radiowym.

Tutaj pojawia się pytanie do Devów, czy taka implementacja jest możliwa? 

Czy raczej istnieją poważne ograniczenia techniczne do takiej rozbudowy?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.10.2023 o 11:58, Maciej_ZG napisał(a):

Część górna zakończona 🙂 teraz zostaje okablowanie pod spodem. Niestety odwzorowanie jakie jest takie jest - ze względu na ograniczony budżet i brak dostępu do rzeczywistych części z lokomotywy. Ale z drugiej strony będzie satysfakcja że wszystko udało się zrobić samemu.

Czuwak wraz z shp też się już pojawił.

Czy ktoś z Twórców Simrail może odpowiedzieć na moje pytanie dotyczące supportu dla zewnętrznych pulpitów i komunikacji z nimi ?

Btw. Jeśli za bardzo spamuje zdjęciami z budowy to proszę o info 😉

pulpit_eu07.jpg

czuwak_shp.jpg

Swoją drogą support do kontrolerów ma wyjść teraz 21 listopada razem z aktualizacją zapowiadaną, mam takie pytanie do ciebie @Maciej_ZG jak te oprawki na lampki się nazywają bo szukam na allegro i znaleść nie mogę tak samo szukam shp/ca na internecie i nigdzie nie mogę znaleść żeby taki sobie kupić 😕

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, PKPziom said:

Swoją drogą support do kontrolerów ma wyjść teraz 21 listopada razem z aktualizacją zapowiadaną, mam takie pytanie do ciebie @Maciej_ZG jak te oprawki na lampki się nazywają bo szukam na allegro i znaleść nie mogę tak samo szukam shp/ca na internecie i nigdzie nie mogę znaleść żeby taki sobie kupić 😕

Orignalne lampki to wskaźniki tablicowe OWS (np. https://magazynelektroniki.pl/p/37/375/wskaznik-tablicowy-szklany-ows-48-gwint-e14-15w-250v). Pojedyncze sztuki są dość drogie, ale można czasem jakieś leżaki magazynowe znaleźć.

Ja natomiast zaprojektowałem i zamówiłem wydruk 3D (załącznik STL) a wkład to 12V led z aliexpress (https://www.aliexpress.com/item/1005002675378074.html)

Do CA / SHP użyłem 12V led G4, głównie dlatego żeby całą instalację świetlną mieć pod 12V (wskaźniki, ca/shp, podświetlenie przyrządów pomiarowych, oświetlenie ogólne).

 

Prace idą w wolnym tempie, także jeśli rzeczywiście support dla zewnętrznych kontrolerów wyjdzie w update 21 listopada, to bardziej mnie będzie interesował od strony teoretycznej, bo pulpit oczywiście będzie potrzebował oprogramowania. Mam już wstępnie rozpisany schemat blokowy i wciąż sercem układu zostaje Raspberry PI, co daje możliwość komunikacji po UART (tak jak w Maszynie), ale również po TCP/IP. W najgorszym wypadku zawsze mogę napisać kod wirtualnej klawiaruty który będzie reagował na eventy z pulpitu, ale wtedy przyrządy pomiarowe będą martwe. Oczywiście część logiki da radę zrobić wewnątrz samego pulpitu (np. zapalenie lampki jazdy na oporach vs. aktualna pozycja nastawnika jazdy, itp.), ale idealnie by było dostać to z aplikacji.

 

@uetam - czy można prosić o jakiekolwiek informacje w jaki sposób zewnętrzne kontrolery mają być obsługiwane ?

obudowa.zip

Edited by Maciej_ZG
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 75 / 88
          • Percentage filling 85%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 27 / 86
          • Percentage filling 31%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 67 / 93
          • Percentage filling 72%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 28 / 84
          • Percentage filling 33%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 69 / 90
          • Percentage filling 77%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 7 / 77
          • Percentage filling 9%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 10 / 80
          • Percentage filling 13%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 77 / 94
          • Percentage filling 82%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 16 / 84
          • Percentage filling 19%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 10 / 85
          • Percentage filling 12%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 30 / 85
          • Percentage filling 35%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 9 / 85
          • Percentage filling 11%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 58
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 40 / 83
          • Percentage filling 48%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 12 / 87
          • Percentage filling 14%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 29 / 34
          • Percentage filling 85%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 12 / 34
          • Percentage filling 35%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 27 / 34
          • Percentage filling 79%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 11 / 34
          • Percentage filling 32%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 27 / 34
          • Percentage filling 79%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 30 / 34
          • Percentage filling 88%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 22 / 34
          • Percentage filling 65%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 12 / 34
          • Percentage filling 35%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 16 / 34
          • Percentage filling 47%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 691 / 1769 Total players
    • 39% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy