Jump to content

Kontrolery gier


Recommended Posts

5 godzin temu, Maciej_ZG napisał(a):

Orignalne lampki to wskaźniki tablicowe OWS (np. https://magazynelektroniki.pl/p/37/375/wskaznik-tablicowy-szklany-ows-48-gwint-e14-15w-250v). Pojedyncze sztuki są dość drogie, ale można czasem jakieś leżaki magazynowe znaleźć.

Ja natomiast zaprojektowałem i zamówiłem wydruk 3D (załącznik STL) a wkład to 12V led z aliexpress (https://www.aliexpress.com/item/1005002675378074.html)

Do CA / SHP użyłem 12V led G4, głównie dlatego żeby całą instalację świetlną mieć pod 12V (wskaźniki, ca/shp, podświetlenie przyrządów pomiarowych, oświetlenie ogólne).

Prace idą w wolnym tempie, także jeśli rzeczywiście support dla zewnętrznych kontrolerów wyjdzie w update 21 listopada, to bardziej mnie będzie interesował od strony teoretycznej, bo pulpit oczywiście będzie potrzebował oprogramowania. Mam już wstępnie rozpisany schemat blokowy i wciąż sercem układu zostaje Raspberry PI, co daje możliwość komunikacji po UART (tak jak w Maszynie), ale również po TCP/IP. W najgorszym wypadku zawsze mogę napisać kod wirtualnej klawiaruty który będzie reagował na eventy z pulpitu, ale wtedy przyrządy pomiarowe będą martwe. Oczywiście część logiki da radę zrobić wewnątrz samego pulpitu (np. zapalenie lampki jazdy na oporach vs. aktualna pozycja nastawnika jazdy, itp.), ale idealnie by było dostać to z aplikacji.

@uetam - czy można prosić o jakiekolwiek informacje w jaki sposób zewnętrzne kontrolery mają być obsługiwane ?

obudowa.zip 1.96 kB · 3 pobrania

Ale samo to, skąd wytrzasnąłeś obudowę orginalną od shp/ca z siódemki @Maciej_ZG 😕

chodzi mi gdzie kupiłeś? Bo sam bym takiej potrzebował (obudowy)

Edited by PKPziom
Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, PKPziom napisał(a):

skąd wytrzasnąłeś obudowę orginalną od shp/ca z siódemki

Mi to wygląda na wierną replikę. 

Żeby zdobyć oryginalne części od jakiegokolwiek złomowanego pojazdu trzeba mieć bardzo dobre znajomości, szczęście lub ukraść. Złom kupuje całość i raczej się już nie rozstaje, a przewoźnicy demontują co się jeszcze przyda i ląduje to na magazynie. Tych lampek i przełączników przewoźnicy mają od metra. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, PKPziom said:

Ale samo to, skąd wytrzasnąłeś obudowę orginalną od shp/ca z siódemki @Maciej_ZG 😕

chodzi mi gdzie kupiłeś? Bo sam bym takiej potrzebował (obudowy)

Nie kupiłem - sam zrobiłem z płyty MDF i pomalowałem na zielono 🙂

A na przodzie jest po prostu kawałem przezroczystej folii w kolorze czerwonym i naklejki wydruukowane na papierze samoprzylepnym.

Od początku nie planowałem szukać oryginalnych części tylko pomału odwzorowywać (domowymi sposobami i dostępnym materiałem) realny sprzęt.

 

Mam też już zrobiony nastawnik jazdy, kierunku oraz bocznikowania. Tu posłużyłem się kierownicą od Opla Astry oraz pozostałościami z...budowy szafy (drążki). Może nie wygląda idealnie tak samo ale funcjonalnie już tak.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Maciej_ZG napisał(a):

Nie kupiłem - sam zrobiłem z płyty MDF i pomalowałem na zielono 🙂

A na przodzie jest po prostu kawałem przezroczystej folii w kolorze czerwonym i naklejki wydruukowane na papierze samoprzylepnym.

Od początku nie planowałem szukać oryginalnych części tylko pomału odwzorowywać (domowymi sposobami i dostępnym materiałem) realny sprzęt.

Mam też już zrobiony nastawnik jazdy, kierunku oraz bocznikowania. Tu posłużyłem się kierownicą od Opla Astry oraz pozostałościami z...budowy szafy (drążki). Może nie wygląda idealnie tak samo ale funcjonalnie już tak.

No a jednak, Polak potrafi, gratki tak realnie odtworzyć, trzymam kciuki za twój projekt 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Też dołączam do rozważań nad budową kokpitu pod EU07. Czekam z niecierpliwością na finalną wersję, żeby wiedzieć w którym kierunku pójść, na razie przeglądam chińczyków i dopasowuje sprzęt (guziki, przyciski, lampki, kierownice, gałki, itp.)

Pod skalę przycisków (22mm średnicy) przeskalowałem pulpit tak, żeby pasował pod monitor 34 calowy (84cm x 37cm) rozdzielczość 3440pxx1440px.

Ma to być replika, podobna, z dobranymi elementami naśladującymi rzeczywistość, gdyż na budowę oryginału nie mam $$, miejsca i możliwości dostępu do części.

Co do przycisków to mniej więcej wszystko dobrane:

image.png.64c9e1c96717851bc6973ddcea5d5ec6.png

image.png.fd793631bc0c51ed9cceb0a6ae5dc582.png

image.png.eaa70a4e739c50645460fb5c029e75c6.png

image.png.87d2af2299b56b020efcfc9889190772.png

image.png.eba4c8b9d218c34a804f67938db270b5.png

Podobnie rozrysowany pulpit, wymiary całej skrzyni około 100x40x25cm. Zamontowany będzie na rigu aluminiowym (z myślą pod motion platform) z zamontowanym fotelem, w celu łatwego demontażu i podłączania (mam w planach zrobić taki sam pulpit dla nowocześniejszych maszyn).

Budowa ze sklejki, bo drewno łatwo obrabiać, reszta pod elektronikę i mechanizmy, które pozwolą odtworzyć realia pracy takich urządzeń jak nastawnik, krany czy hamulec pomocniczy pod kątem SimRaila.

Nie wiem na ile otworzą developerzy gry możliwości, ale jakby można było pójść w kierunku telemetrii (tutaj Simhub się kłania, gdzie Train Simulator ma wsparcie), to droga prosta do motion platform (hamowanie, ruszanie, przyspieszanie) czy innych efektów typu ffb (np. drgania fotela podczas przejazdu przez zwrotnice itp.).

Co do zegarów ciśnienia czy prądów, to zobaczymy czy nam te dane uwolnią developerzy, gdyż wtedy wszystko da się wykonać, w świecie drukarek 3d i elektroniki.

 

pulpit v. 0.1 
image.thumb.jpeg.ef2c5a4adec9de3e1b707da8d18854e4.jpeg

 

image.png

image.png

Edited by Conrad
korekta
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ja jestem aktualnie przy zegarach i zamierzam użyć silników krokowych X27.168 na sterowniku VID6606, oczywiście też od zaprzyjaźnionych chińczyków 😉

Zeskalowany pulpit napewno będzie poręczniejszy niż mów i chyba łatwiej będzie również z komponentami (większość przycisków które można kupić jest raczej małych rozmiarów).

Zacząłem też pisać szkielet kodu sterownika (w moim przypadku na Raspberry PI), co obsługuje UART i TCP/IP na wejściu oraz I2C na wyjściu do pulpitu (PCF8575 dla GPIO i Arduino do dla elementów co wymagają np. ADC).

Jak będzie zainteresowanie to oczywiście udostępnie kod...

 

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, JarkPomsky napisał(a):

Szkoda tylko, że twórcy nie chcą dodać kamery z czoła lokomotywy. Mając fizyczny pulpit będziemy musieli patrzeć jeszcze raz na pulpit wirtualny na ekranie. Nawet opcja przesuwania widoku w fotelu by pomogła, a tej też brak.

Bez problemu to ogarniesz za pomocą TrackIR, posiadam wersje diy i z opentrack masz pelny zakres regulacji. Zobacz na screen w moim poście wcześniej, ustawiony widok. 

Wogóle polecam TrackIR w SimRail.

Tak samo da się ustawic widok (klawisz 3) na zewnątrz na wysokości oczu maszynisty przed lokomotywą. Minus to brak wycieraczek i efektów na szybie 🤣

Edited by Conrad
Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.11.2023 o 02:05, PKPziom napisał(a):

Swoją drogą support do kontrolerów ma wyjść teraz 21 listopada razem z aktualizacją zapowiadaną[...]

No i aktualizacja wyszła i się zawiodłem. Jeśli dobrze widzę i po testach z moim padem od ps4 to dodali możliwość kontrolowania paru rzeczy padami i tyle, nawet nie można zmienić przypisanych przycisków. Trochę słabo bo się napaliłem aby ruszyć z własnym panelem. Kiedyś bawiłem się w "switchbox'y" w MFSX, a później w MFS20 przy wsparciu MobiFlight'a i chciałby sobie coś zmontować do SR. Uważam że gdyby dodali obsługę osi jako inputu choćby dla nastawnika czy hamulców to by sporo zmieniło w kwestii diy kontrolerów. 

No i marzenie na jakikolwiek output danych z gry, ale to już chyba odległa przyszłość.

  • Like 3
  • Sad 2
Link to comment
Share on other sites

Dodatkowo miała być możliwość przypisania dowolnych klawiszy pod dowolne funkcje, a w zasadzie można podmienić tylko istniejące przyciski, biednie, bo akurat w mikrokontrolerze to wafel jaki klawisz mam zasymulować. Brakuje obsługi z przycisków przetwornicy, sprężarki, reflektorów każdy osobno, odbloki itp. Ciężko to dodać na szybko chociaż w configu, żeby sobie samemu w notatniku przypisać?

Output w byle jaki sposób danych też by się przydał, żeby odczytywać parametry. Chyba, że to taka celowa zagrywka, żeby kupować pulpit SimKola, a nie robić swoje 🤣

Link to comment
Share on other sites

Szkoda że nie można przypisać przycisków kontrolera - zostały dwa wolne - joysticki. Do tego dobrze gdyby można było robić modyfikacje z dwoma przyciskami do bocznikowania itp.

Dodatkowo znalazłem taki kwiatek 

image.thumb.png.a80b7ee5cdabbede48d3b525df8924d8.png

Jest to mało intuicyjne gdy otwieranie drzwi prawych jest po lewej stronie 🙂 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W zasadzie dopóki nie będzie możliwości pobierania informacji o przyrządach pomiarowych z symulatora, zabawa z zewnętrznym puplitem będzie mocno ograniczona.

Tak jak napisał @Pitek - customizacja przycisków jest dla zewnętrznego puplitu kompletnie zbędna skoro można zemulować dowolny przycisk...

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
4 hours ago, RickSanchez said:

Szkoda że nie można przypisać przycisków kontrolera - zostały dwa wolne - joysticki. Do tego dobrze gdyby można było robić modyfikacje z dwoma przyciskami do bocznikowania itp.

Dodatkowo znalazłem taki kwiatek 

image.thumb.png.a80b7ee5cdabbede48d3b525df8924d8.png

Jest to mało intuicyjne gdy otwieranie drzwi prawych jest po lewej stronie 🙂 

W przyszłości zakładam, wystawienie osobnego sposobu przypisania osi, by generyczną przepustnicę z joysticka lub kierownice dało się wpiąć jako oś i zignorować pozycje niestabilne w kabinie, ale wszystko zależy czy pomysł otrzyma zgodę czy nie.

Radial na razie jest tak, bo nie ma tam żadnych priorytetów, sprawdzania ilości opcji itd. Więc jak znalazł przyciski w kabinie, tak ustawił.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.11.2023 o 11:49, Sui napisał(a):

W przyszłości zakładam, wystawienie osobnego sposobu przypisania osi, by generyczną przepustnicę z joysticka lub kierownice dało się wpiąć jako oś i zignorować pozycje niestabilne w kabinie, ale wszystko zależy czy pomysł otrzyma zgodę czy nie.

[...]

Oczywiście to wymaga więcej roboty ale czemu by nie dać w przyszłości możliwości konfigurowania działania przełączników wielopozycyjnych (z pozycjami stabilnymi i niestabilnymi) na dwa sposoby, jeden oczywisty za pomocą osi, ale drugi to "tępe przypisanie klawisza konkretnej pozycji". Coś w stylu (uwaga, pseudokod) pozycjaNastawnika(0) = key('Num05') gdzie 0 i 1 były by pozycjami skrajnymi (powiedzmy MIN i MAX), a dalsze wartości to kolejne pozycje. Takie podejście pozwoliłoby w identyczny sposób obsłużyć WSZYSTKIE przełączniki w grze nie ważne czy to nastawnik jazdy w EU07 z 43 stabilnymi pozycjami, czy syrena EN 76 gdzie jest tylko jedna pozycja stabilna i cztery niestabilne. Z punktu widzenia gry nie zmieniłoby się to w żaden sposób bo działało by to jak teraz działa kiedy użyje się klawiatury i nie wymagałoby dzielenia zakresu osi 0-100 na ileś tam obszarów zależnie od ilości pozycji danego przełącznika.

Nie wiem ile to by wymagało roboty, z silnikami gier nie mam doświadczenia, ale dacie możliwości przypisania do przycisków urządzeń zewnętrznych akcji które i tak są już wywoływane tylko za pomocą myszki na obiekcie graficznym, nie powinno być nie wiadomo jak wielkim projektem. Gdyby była jakaś możliwość to bardzo chętnie bym pomógł bo zwiększenie możliwości kontroli za pomocą choćby głupiej klawiatury, nawet emulowanej, bardzo fajnie zwiększy doznania z gry. Duży "force multiplication" można by rzec.

Edited by OlmerPL
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Niestety poza wczesnymi zapowiedziami nic się w temacie nie dzieje mimo zapytań na forum 😞

Ja po swojej stronie kontunuuje prace nad pulpitem oraz oprogramowaniem. Z racji braku supportu od strony twórców na pierwszy rzut idzie support do Maszyny po UART oraz komplementarny support po TCPIP. Jak będę miał coś w miarę działającego to wrzuce na GitHub'a jakby ktoś chciał użyć do swojego projektu.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dawno nie było żadnego updatu w temacie, więc podzielę się progressem po swojej stronie.

Prace idą wolno ale krok po kroku ku celu. Mam nadzieje że do końca roku uda mi się skończyć część fizyczną czyli pulpit bez podłączeń. Elektronikę (przewody, Arduino, i relay modules) mam nadzieje ogarnąć w styczniu.

Kod źródłowy też jest w fazie in-progress.

 

Niestety bez wsparcia twórców cała zabawa będzie jedynie rozszerzeniem tego co jest możliwe ze zwykłą klawiaturą...

 

3.jpg

2.jpg

1.jpg

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Przypominam o nie znikającym celowniczku. Bardzo proszę producentów to naprawić. W przypadku korzystania z klawiatury tego nie ma, ale w przypadku pada jakiekolwiek wciśnięcie przycisku pada powoduje pokazanie celowniczka (i dobrze) tylko on nie znika np po 5 sek. od braku aktywności i do tego jest za wielki. W rezultacie jedzie się ciągle z tym celowniczkiem po środku.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, adamets2 napisał(a):

Przypominam o nie znikającym celowniczku. Bardzo proszę producentów to naprawić. W przypadku korzystania z klawiatury tego nie ma, ale w przypadku pada jakiekolwiek wciśnięcie przycisku pada powoduje pokazanie celowniczka (i dobrze) tylko on nie znika np po 5 sek. od braku aktywności i do tego jest za wielki. W rezultacie jedzie się ciągle z tym celowniczkiem po środku.

 

Dodam do tego jeszcze że obecnie przyciski LB i LT odpowiadają za nastawnik hamulca ,a przyciski RB i RT za nastawnik prędkości co nie jest w ogóle intuicyjne , a jest nawet mylące podczas gry. Prawidłowo przyciski LB i LT powinny odpowiadać za nastawnik prędkości , a przyciski RB i RT za nastawnik hamulca  ( oznaczenie przycisków XBOX) . Poprawienie tego znacząco ułatwi rozgrywkę za pomocą pada.

Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, adamets2 napisał(a):

Akurat do tego już się przyzwyczaiłem. Bo co symulator to co innego. W JRE jeszcze mniej intuicyjne bo w ogóle nie obsługuje się analogami tylko d-padem i do tego wszystko na odwrót 🙂

Dobrym wyjściem mogło by być dodanie dwóch opcji ustawień kontrolera z różnymi mapowaniami przycisków i co komu pasuje to wybiera.  

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dawno nie było update'u, to drobna informacja z mojej strony. Obecnie pracuje nad kodem dla kontrolera opartego na Raspberry Pi, ale w zasadzie może to być użyte w zasadzie na każdej innej platforrmie bazującej na Linuxie.

Jak ktoś jest zainteresowany : https://github.com/maciejszymanskizg/custom_desktop_control

Na razie ogarnięty jest szkielet - protokoły komunikacyjne oraz wstępny support dla UARTa z Maszyny.

Dodatkowo jestem na ukończeniu wirtualnego pulpitu EU07 - appki w windows forms emulującą pełny pulpit EU07 która docelowo będzie łączyła się z kontrolererm po TCPIP i będzie bazą do testowania sterowania lokomotywami w różnych symulatorach. W ciągu 2 tygodni powinienem ją również wrzucić na githuba.

Sugestie zmian mile widziane 😉

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Maciej_ZG napisał(a):

 

 Sugestie zmian mile widziane 

Pod jaką elektronikę kontrolerów to robisz? Przyciski to wiadomo, a nastawniki i hamulce pod potencjometry czy enkodery i które? Tzn. jak to później pod swój sprzęt ogarnąć? Ja na razie dzialam na STM32 bluepill.

Co do chwalipostu, to w weekand też coś pokażę, bo uruchomiłem drukarkę i przy pomocy/współpracy z użytkownikiem @Gazz292 (który ma mega doświadczenie w budowie rakich rzeczy) wykonałem swoją wersję mechaniki pod nastawniki jazdy oraz dalsze kroki z kartonowym kokpitem pod skalę. 

Mam też swoje przemyślenia, ale może Twój projekt je rozwiązuje.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 74 / 83
          • Percentage filling 89%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 12 / 77
          • Percentage filling 16%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 31 / 80
          • Percentage filling 39%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 15 / 83
          • Percentage filling 18%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 73 / 84
          • Percentage filling 87%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 1 / 35
          • Percentage filling 3%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 2 / 79
          • Percentage filling 3%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 77 / 88
          • Percentage filling 88%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 13 / 79
          • Percentage filling 16%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 1 / 74
          • Percentage filling 1%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 25 / 79
          • Percentage filling 32%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 3 / 79
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 76
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 12 / 78
          • Percentage filling 15%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 2 / 75
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 26 / 34
          • Percentage filling 76%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 16 / 34
          • Percentage filling 47%
          • Most players 31
      • PL8
      • pl8
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 30 / 34
          • Percentage filling 88%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 34 / 34
          • Percentage filling 100%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 8 / 34
          • Percentage filling 24%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 12 / 34
          • Percentage filling 35%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 16 / 34
          • Percentage filling 47%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 510 / 1659 Total players
    • 31% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy