Jump to content

Kontrolery gier


Recommended Posts

Nastawnik jazdy zrobiłem na enkoderze 38S6G5-B-G24N, bocznikowania na potencjometrze liniowym 10K a nastawnik kierunku jazdy to GPIO. Oba hamulce również na potencjometrach liniowych 10K.

Manometry są na X27.128 ale mam zaimplementowaną logikę na Arduino, także z kontrolera mogę bezpośrednio podać zadaną wartość ciśnienia. Podobnie Hasler.

 

Kody wsadowe na Arduino też planuje wrzucić na GitHuba.

 

Jak ktoś zainteresowany - klika zdjęć z archiwum budowy : https://photos.app.goo.gl/mBpapeydAGFjHp3g9

Link to comment
Share on other sites

@Maciej_ZG Dzięki, także korzystam z enkodera optycznego dla nastawnika, świetnie się spisuje. Do reszty też używam enkoderów mechanicznych. 

Miałem się pochwalić efektem, więc nastawniki gotowe i wrzucone do prototypu.

image.thumb.png.1d58fba43bcc5aaf2134aa4b2320346f.png

Mechanizmy oparte na druku 3d, filament PLA, oparte na zębatkach z wycięciami. Ładnie hałasują podczas zmiany. 

image.png.ae4046a90632b48741c2487d48c6dbf0.png

Brakuje kierownicy, gdyż zmuszony jestem wydrukować ją w częściach (maksymalnie mam 250mm szerokości, długości, wysokości), gdyż kierownica ma 30cm średnicy. Mam już pomysł jak to wydrukować w częściach i połączyć, żeby zachować sztywną całość.

https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/forum.simrail.eu/monthly_2024_01/image.thumb.png.31f5e4b8a288eecc0b56ff7c6dd7f4c8.png


Obecnie całość prezentuje się tak. 
image.thumb.png.4370060668bd391996fde2b956a44fc3.png

działają:
- czuwak (pulpit)
- czuwak (nożny)
- sygnał dźwiękowy ton wysoki/niski
- spryskiwacz


Dalej przymiarka do reszty
image.thumb.png.eacaafa5866b1e422e47bf4a787097d6.png

image.thumb.png.855260224a55de93d70e4050b1e29f1c.png
Z przycisków jestem bardzo zadowolony, ale wiem, że przyciski i przyciski grzybkowe będę drukował wg własnego projektu w celu lepszego odwzorowania oryginału, jedynie mechanizmy łączeniowe wykorzystam, bo są bardzo fajne i łatwe do zaadoptowania po swojemu i montażu finalnego.

I czas zająć się hamulcami (modelem 3d), ale tutaj mam problem z elektroniką, więc może przejście na Arduino pomoże i Twoje kodowanie. 

image.png

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

No to kolejny, tym razem większy update z mojej strony.

Na Githuba wrzuciłem sporo aktualizacji do mojego generycznego kontrolera pulpitów (https://github.com/maciejszymanskizg/custom_desktop_control) wraz z obsługą wirtualnego pulpitu EU07 (https://github.com/maciejszymanskizg/virtual_eu07_desktop).
Może to posłużyć jako platforma bazowo / testowa dla własnych implementacji rozwiązań pulpitów.

Na chwilę obecną przetestowałem to na setupie 2xPC + 1x RaspPi z Maszyną.

PC na którym uruchomiona jest symulacja połączony jest z RaspPi po UART. Na RaspPI chodzi custom_desktop_control które łączy się po TCP z wirtualnym pulpitem odpalonym na drugim PC. Taki remote gameplay 😉 ale bardziej do celów testowania komunikacji.

Jeżeli komuś się to przyda a potrzeba dokładniejszej dokumentacji niż to co aktualnie wynika z samego kodu - mogę nad tym popracować.

Kolejnym krokiem będzie dodanie supportu do mojego pulpitu fizycznego, ale i on może być użyty jako rozwiązanie referencyjne i zmodyfikowany pod inne pulpity.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Kierownica gotowa, średnica 30cm, co spowodowało, że trzeba było drukować w częściach, wielu częściach. Jeszcze czeka na postprodukcję, czyli szlifowanie, szpachlowanie i lakierowanie.

IMG_20240215_211434.thumb.jpg.b18a03efdc62f6ae43c21fecdc599aef.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Możecie się podzielić plikami .stl?

Myślę że można wykorzystać wasze pomysły. Po co tworzyć coś nowego skoro to co zrobiliście sprawdza się dobrze.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, olo101 napisał(a):

Możecie się podzielić plikami .stl?

Myślę że można wykorzystać wasze pomysły. Po co tworzyć coś nowego skoro to co zrobiliście sprawdza się dobrze.

U mnie ciągle jest to w wersji prototypowania, ale już bardziej poważniej to wygląda niż wcześniej. Później chętnym mogę przekazać różne rozwiązania. Liczę, że po wydaniu I/O uda nam się stworzyć tutaj podforum dla takich rozwiązań, żeby dzielić się wiedzą, tak żeby każdy mógł sobie czerpać to co mu pasuje.

Poniżej mała zajawka:

panel górny (szary) z przyciskami, przełącznikami, kontrolkami sygnalizacyjnymi, panel dolny (biały) do mocowania elementów od spodu. 
 

received_796076485220969.jpeg.f4554ec5cec94c5a6f75c923e2819a31.jpeg

 

Edited by Conrad
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

U Ciebie @Conrad prace się posunęły a u mnie niestety stanęły. Dobrze to u Ciebie zaczyna wyglądać. Czekam na efekt końcowy.

Ja się na razie zsynchronizowałem z Maszyną, także po UART działają mi krany hamulców oraz nastawniki. W końcu przyszła też ostatnia paczka z Ali, także mam w planie skończyć mierniki V i A ( a to już i tak moje trzecie podejście do tematu 😉)

 

Link to comment
Share on other sites

@Maciej_ZG U mnie też była przerwa dłuższa, najpierw wpadka Bambulab z drukarkami A1, które okazały się, że mają problem z kablem i grozi porażeniem lub spaleniem chałupy, więc kazali zaprzestać druku. Po drugie na części się czeka, zwłaszcza z Chin, więc czasami to co sprawdzisz Tobie nie odpowiada i zamawiasz kolejne i znów czekasz, więc rozumiem. Plus, że to tanie jest, a jak na razie wszystkie rozwiązania jakie znalazłem są tanie jak barszcz, do tego co można kupić na polskim rynku.

Ja obecnie rozwiązuje oświetlenie, lampki sygnałowe, pod mierniki (tutaj planuje pasek smd led cienki 3mm) oraz tarcz pod silniki krokowe. Gorzej z wykonaniem jest odpowiedników mierników napięcia i prądu (ruch góra/dół po łuku), niż manometrów ciśnienia (ruch obrotowy), ciągle zastanawiam się jak to wykonać. 

Mam też filament przezroczysty i będę odtwarzał kopułki kolorowe pod kontrolki sygnalizacyjne. Pewnie podzielę się testami, ale to najwcześniej na majówkę.

 

Edited by Conrad
Link to comment
Share on other sites

Conrad, możesz pokazać kilka ujęć elementów drukowanych od nastawnika oraz bocznikowania?

W szczególności mnie interesuje to rozwiązanie z zębatką. Na Twoim filmiku naprawdę zajebiście to wygląda jak przeskakuje między pozycjami.

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, olo101 napisał(a):

Conrad, możesz pokazać kilka ujęć elementów drukowanych od nastawnika oraz bocznikowania?

W szczególności mnie interesuje to rozwiązanie z zębatką. Na Twoim filmiku naprawdę zajebiście to wygląda jak przeskakuje między pozycjami.

Obecne rozwiązanie, ale finalnie będę przerabiał na wydrukowanie całości jako jednej obudowy dla wszystkich nastawników, a nie trzech oddzielnych jakby obudów, gdyż jednak siły są na tyle duże, że trzeba zyskać więcej sztywności. Na pewno karton jako warstwa pomiędzy nie jest najlepsza. Do tego dołożenie kierownicy, trochę tłumi dźwięk, oprócz tego domownicy narzekają trochę na ten realizm :-)

Tutaj ukłon w stronę użytkownika @Gazz292, który pokazał swoje rozwiązania i one w sumie natchnęły mnie na rozwiązywanie tego po swojemu, żeby móc się czegoś przy okazji nauczyć.

image.thumb.png.9d63246ebe4a93c3564e00a3b91b9f99.png

Wydruk i próbny montaż elementów. Ważna była modułowość na tym etapie pracy, żeby móc szybko części podmieniać w celu sprawdzania działania.

Nastawnik główny dostał enkoder optyczny, 60 impulsowy, ale obecnie przerabiam pod podobny ale 50 impulsowy, który idealnie pasuje pod kąty z oryginału. Mając taki precyzyjny enkoder wystarczy wydrukować precyzyjnie koło zębate. Układ zębatek wpływa na dźwięk i przeskakiwanie.

Bocznikowanie i nastawnik jazdy, to proste enkodery obrotowe, dobrane tak żeby odpowiadały kątom z oryginału. Też ważna jest precyzja wykonania i ustawienia (tutaj do poprawy zdecydowanie mocowanie enkoderów, gdyż potrafią się przesunąć)
image.png.ae4046a90632b48741c2487d48c6dbf0.png

Do uzyskania podobnego efektu przeskakiwania, czy kręcę w lewo czy w prawo wymyśliłem nacisk osiowy dwustronny, który się sprawdza idealnie. Naciąg jest za pomocą mocnej grubej gumki. Do tego precyzja druku 3D jest tak duża, że wszystko pasuje idealnie 🙂 Co do zużycia materiału, to po 30min zębatkę mam nową, a jak na razie nie widzę problemu, ale obserwuje trwałość. Kupiłem też filament PLA+, który jest twardszy i też będę testował części oparte na tym materiale.

image.thumb.png.ad7d772159dba6a4443b9a1b26dd9a03.png

Mam pomysł na wersje v2, gdzie jeszcze dołączę jedno koło zębate do wybijania i łapania "mocniej" pozycji 0 - 1 - 28 - 43, wraz z blokadą. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Conrad said:

@Maciej_ZG U mnie też była przerwa dłuższa, najpierw wpadka Bambulab z drukarkami A1, które okazały się, że mają problem z kablem i grozi porażeniem lub spaleniem chałupy, więc kazali zaprzestać druku. Po drugie na części się czeka, zwłaszcza z Chin, więc czasami to co sprawdzisz Tobie nie odpowiada i zamawiasz kolejne i znów czekasz, więc rozumiem. Plus, że to tanie jest, a jak na razie wszystkie rozwiązania jakie znalazłem są tanie jak barszcz, do tego co można kupić na polskim rynku.

Ja obecnie rozwiązuje oświetlenie, lampki sygnałowe, pod mierniki (tutaj planuje pasek smd led cienki 3mm) oraz tarcz pod silniki krokowe. Gorzej z wykonaniem jest odpowiedników mierników napięcia i prądu (ruch góra/dół po łuku), niż manometrów ciśnienia (ruch obrotowy), ciągle zastanawiam się jak to wykonać. 

Mam też filament przezroczysty i będę odtwarzał kopułki kolorowe pod kontrolki sygnalizacyjne. Pewnie podzielę się testami, ale to najwcześniej na majówkę.

 

No ja dlatego robię właśnie trzecie podejście do mierników, mam nadzieje że ostatnie. Rozwiązanie bazuje na silnikach krokowych 28BYJ-48. Na pionowo poruszającej się taśmie GT2 planuję zamontować wskazówkę. Mam nadzieję że dokładność będzie wystarczająca..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Maciej_ZG napisał(a):

I gotowe mierniki na silnikach krokowych 🙂 

image.thumb.png.9eb6c323f5b5f065351f677fe71a8dcf.png

Ja próbuje odtworzyć łuk na tym mierniku. Oglądam produkty "Lumel M15", zwłaszcza rozebrany, kilka pomysłów mam, na razie prototypuje dla siebie obudowę zewnętrzną, szkło, oświetlenie góra/dół, oraz mocowanie tarczy.

image.thumb.png.4ab79da1456c5e66f137e3d3b37ad0e8.png

image.png.1b4d8d8a05574d91a06c1765a9dfce04.png

 

@Maciej_ZG Od razu zapytam skąd masz grafikę skali, sam robiłeś? 

 

 

Edited by Conrad
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

W nowym update jest coś nowego dla nas:

image.thumb.png.9ead3b669fa1a709f2f84e20d4f0d957.png
 

Po przełączeniu tego mamy stopniowe używanie hamulca, idealne rozwiązanie pod enkoder! i niweluje problem płynności zależnej od klatkowania, im więcej fps tym większa płynność, a przez skoki fps był problem z ustawieniem np. potencjometru co zgłaszali inni użytkownicy już na forum angielskim. 

Podsumowując możemy ustawić 11 pozycji pod stopnie hamowania.

oraz

możliwość przypisania klawisza/przycisku do 😍

image.thumb.png.7874a18aae73edd58a98a54281db1083.png

Hamulec pneumatyczny jest teraz 5 stopniowy, stany 0-20-40-60-80-100

image.png.92d2aeb1fc549d95308e00309b6056f5.png

Edited by Conrad
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, adamets2 napisał(a):

W najnowszym update wciąż nie naprawiono problemu nie znikającego celowniczka jak się gra padem, do tego po naciśnięciu dowolnego przycisku z klawiatury kiedyś znikał, teraz pojawia się kursor myszki więc jest REGRES !!!

Skoro jest błąd, to proszę to zgłosić ponownie

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, KOlorowy napisał(a):

Skoro jest błąd, to proszę to zgłosić ponownie

No nie. Bo ja nie wiem czy to błąd czy może Twórcy gry chcą abyśmy się czuli cały czas jak w grze FPP 🙂 Skąd mam wiedzieć czy to błąd? Dlatego piszę tu jako sugestię usprawnień. Temat jak najbardziej odpowiedni o kontrolerach gry. Bardziej niż twórczość robienia własnych kontrolerów co podziwiam i szanuję, ale to nie sugestia usprawnień samej gry tylko raczej usprawnienia samego sprzętu i powinno być w innym temacie, a tu WYŁĄCZNIE omówienie już działających kontrolerów czyli na chwilę obecną: pada od xbox i pada od Playstation

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, adamets2 napisał(a):

No nie. Bo ja nie wiem czy to błąd czy może Twórcy gry chcą abyśmy się czuli cały czas jak w grze FPP 🙂 Skąd mam wiedzieć czy to błąd? Dlatego piszę tu. Temat jak najbardziej odpowiedni o kontrolerach gry. Bardziej niż twórczość robienia własnych kontrolerów co podziwiam i szanuję, ale powinno być w innym temacie, a tu WYŁĄCZNIE omówienie już działających kontrolerów czyli na chwilę obecną: pada od xbox i pada od Playstation

Jeśli nie wie Pan, Panie Adamie czy jest to błąd to proszę umieścić temat w dziale "Sugestie usprawnień" i po problemie 

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, adamets2 napisał(a):

@KOlorowy no przecież to jest właśnie dział: sugestie usprawnień - kontrolery gier 🙂 Nie ma właściwszego tematu... 🙂 

Niech tutaj zostanie, chociaż ja bym proponował osobne założenie tematu dla tego konkretnego problemu, gdyż może to gdzieś przepaść w gąszczu wpisów

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 74 / 86
          • Percentage filling 86%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 25 / 87
          • Percentage filling 29%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 68 / 89
          • Percentage filling 76%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 27 / 83
          • Percentage filling 33%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 78 / 88
          • Percentage filling 89%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 3 / 70
          • Percentage filling 4%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 9 / 78
          • Percentage filling 12%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 78 / 92
          • Percentage filling 85%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 11 / 81
          • Percentage filling 14%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 9 / 80
          • Percentage filling 11%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 27 / 83
          • Percentage filling 33%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 10 / 79
          • Percentage filling 13%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 65
          • Percentage filling 2%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 40 / 82
          • Percentage filling 49%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 10 / 81
          • Percentage filling 12%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 30 / 34
          • Percentage filling 88%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 13 / 34
          • Percentage filling 38%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 28 / 34
          • Percentage filling 82%
          • Most players 31
      • PL8
      • pl8
      • 12 / 34
          • Percentage filling 35%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 27 / 34
          • Percentage filling 79%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 9 / 34
          • Percentage filling 26%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 32 / 34
          • Percentage filling 94%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 18 / 34
          • Percentage filling 53%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 13 / 34
          • Percentage filling 38%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 19 / 34
          • Percentage filling 56%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 692 / 1734 Total players
    • 40% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy