Jump to content

Kontrolery gier


Recommended Posts

Czy jest moze brana pod uwagę obsługa kontrolerów gier przez USB. Na rynku jest pełno róznej maści kontrolerów , buttonboxów itp . które fajnie by było wykorzystać. Sam mam button boxa , którego można by było skonfigurować pod Simrail

PS. Wiem że może to się wydawać trochę śmieszne i nie wiem czy do końca wykonalne , ale fajnie by było jak by szło np. ustawić kierownice , tak kierownice do ściągania jako nastawnik mocy w lokomotywach gdzie taki nastawnik mocy występuje w postaci koła , bądź pół kola. Spróbować zgrać to z FFB kierownicy żeby podczas zmiany mocy , na kierownicy odczuwać albo lekki opór , albo jakieś drgania. Była by fajna imersja 😁

 

 

Edited by Piotrek Blaszczak
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Ja sobie zrobiłem taki prosty pulpit z organizera narzędziowego.

Założenie było takie aby móc sterować lokami różnego typu. Dlatego mam zadajnik jazdy sparowany z joystickiem i kółkiem.

Wybór drzwi lewo prawo plus zamykanie dla elfów

Nastawnik jazdy dla lokomotyw serii 4E zrobiłem z enkodera.

SHP zrobiłem sobie pod kciukiem z lewej i prawej strony w zależności którą rękę mam zajętą.

Jest to bardzo prosta konstrukcja na bazie Arduino Pro Micro, kodu od AM studio z lekka poprawką.

Na YT umieściłem filmik jak z synem testujemy sobie w tutorialu.

Na chwilę obecną wszystko działa bez problemu. Enkodery mają tendencje do bouncingu ale jest to znośne. Szukam lepszego enkodera pozbawionego tej wady mechanicznej.

Czego mi bardzo brakuje? Na pewno sterowanie radiem. A dokładniej ZEW3 i zmiana kanałów, spryskiwacz, przekaźnik nadmiarowy

Reszta przycisków które można uruchamiać tylko za pomocą myszki jest mniej istotna ale fajnie by było jakby można rónież je przypisać.

Mam już w głowie plan budowy innego panelu z pleksi.

Może jest ktoś na forum kto ogarnia programowanie mikrokontrolerów i podpowiedziałby jak zrobić aby np. mrugające SHP powodowało mruganie kontrolki na puplicie?

Tj. to m.in. jest w innych symulatorach czy to lotniczych czy samochodowych.

Edited by olo101
  • Like 9
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Żeby SHP/CA zamrugało, musiałaby istnieć jakaś możliwość pobierania tych informacji na bieżąco z symulatora.

W Train Simulatorze (tym od DTG) był do tego plik dll, który udostępniał publiczne metody umożliwiające pobranie/ustawienie stanu symulatora. Wówczas mogłeś odpalić sobie dodatkowy proces, który w odstępach czasu sprawdzał stan symulatora i ewentualnie kontrolerów i robił coś ciekawego.

Kilka moich projektów z tego typu funkcjonalnością:

https://github.com/piotrkilczuk/py-raildriver
https://github.com/piotrkilczuk/railworks-hotas
https://github.com/piotrkilczuk/railworks-dsd

Nie wiem jakie są obecne standardy, ale DLL trochę trąci chyba myszką w dobie Internetu Rzeczy, więc równie dobrze komunikacja mogłaby się przez jakiś serwer wbudowany w Simraila - wówczas teoretycznie Twoje urządzenia zintegrowane mogłyby się komunikować po (W)LAN.

Obecnie chyba po prostu Twój kontroler po prostu wysyła odpowiednie zdarzenia klawiszowe, tak?

Kran hamulca FV4a też będziesz jakoś odtwarzał? Również enkoder?

Link to comment
Share on other sites

W tej chwili jest on w pełni funkcjonalny na zasadzie przypisanych klawiszy z gry za pomocą programu joy to key.

FV4a jest podpięty do joysticka góra-dół, gdyż są to wysyłane impulsy z klawiatury. Generalnie póki co całe sterowanie w SimRailu działa na tej zasadzie. Dlatego też nie ma potrzeby używania potencjometrów.

Enkoder mam wpięty szeregowo razem z drugim joystikiem do zadawania mocy, kolejny do bocznikowania lewo-prawo, tempomat góra-dół dla Dragona oraz przełącznik wyboru otwierania drzwi lewo-prawo dla Elfa.

Wcześniej miałem ustawione całe sterowanie pod moim Saitek X52. Stąd też wziął się pomysł aby zbudować panel specjalnie pod grę. Wiedziałem że jeśli działa to zwykłym kontrolerze to i będzie działać na Arduino. Zagwozdką było dla mnie, jak to wszystko zbudować, nie wspominając o programowaniu mikro kontrolera.

Ale z pomocą przyszedł wujek google i słowo klucz arduino button box.

Bedę jeszcze testować działanie w MMjoy2.

 

Jeśli chodzi i wspomniany przez Ciebie plik .dll to właśnie doczytałem na ten temat. Jednak zainteresował mnie artykuł jak gracze zrobili działający button box dla gry Kerbal Space Program.

Kurcze jeśli im się udało to na pewno jest możliwość również zrobienia tego i tutaj. Póki co moja ułomna wiedza nie pozwala mi na chwilę obecną pójść krok dalej ale się nie poddaję i brnę uparcie w tą stronę.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cytat

FV4a jest podpięty do joysticka góra-dół, gdyż są to wysyłane impulsy z klawiatury. Generalnie póki co całe sterowanie w SimRailu działa na tej zasadzie. Dlatego też nie ma potrzeby używania potencjometrów.

No można jeszcze sterować myszą. Klawiaturą nie zawsze jest precyzyjnie, czasem przeskakuje w nagłe i trzeba się ratować luzowaniem. No a w Pendo (wiadomo że nie FV4a) to już w ogóle z precyzją hamowania jest średnio. Ale osobiście i tak jeżdżę póki co na klawiaturze.

Cytat

na pewno jest możliwość również zrobienia tego i tutaj

Pierwsza wersja RailDrivera do MSTSa przechwytywała ekran i czytała wartości z HUD:
https://raildriver.com/assets/documents/manuals/rd.graphics.pdf

Daj znać proszę do czego dojdziesz 🙂 Fajny projekt!

Link to comment
Share on other sites

@olo101 świetna robota 🙂 Sam testowałem sterowanie na Arduino w Maszynie (tam jest protokół komunikacyjny do sterowania), ale zarzuciłem pracę gdy trzeba było zabrać się za prace mechaniczne (budowa pulpitu z wajchami, przyciskami, lampkami). Nie mam do tego smykałki 😞 Nie wpadłem na to, że można to zrobić przy użyciu pudełka z przegródkami 🙂

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Howky napisał(a):

Jeśli się nie mylę to SR ma wbudowany Raildriver ?

Jeśli tak, to czy nie dałoby się wykorzystać jego biblioteki tak, jak jest ona używana z TS2022.

Niestety SR nie ma wbudowanej natywnie obsługi Raildrivera. Devowie planują, kiedys.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 31.01.2023 o 23:08, olo101 napisał(a):

W tej chwili jest on w pełni funkcjonalny na zasadzie przypisanych klawiszy z gry za pomocą programu joy to key.

FV4a jest podpięty do joysticka góra-dół, gdyż są to wysyłane impulsy z klawiatury. Generalnie póki co całe sterowanie w SimRailu działa na tej zasadzie. Dlatego też nie ma potrzeby używania potencjometrów.

Enkoder mam wpięty szeregowo razem z drugim joystikiem do zadawania mocy, kolejny do bocznikowania lewo-prawo, tempomat góra-dół dla Dragona oraz przełącznik wyboru otwierania drzwi lewo-prawo dla Elfa.

Wcześniej miałem ustawione całe sterowanie pod moim Saitek X52. Stąd też wziął się pomysł aby zbudować panel specjalnie pod grę. Wiedziałem że jeśli działa to zwykłym kontrolerze to i będzie działać na Arduino. Zagwozdką było dla mnie, jak to wszystko zbudować, nie wspominając o programowaniu mikro kontrolera.

Ale z pomocą przyszedł wujek google i słowo klucz arduino button box.

Bedę jeszcze testować działanie w MMjoy2.

Jeśli chodzi i wspomniany przez Ciebie plik .dll to właśnie doczytałem na ten temat. Jednak zainteresował mnie artykuł jak gracze zrobili działający button box dla gry Kerbal Space Program.

Kurcze jeśli im się udało to na pewno jest możliwość również zrobienia tego i tutaj. Póki co moja ułomna wiedza nie pozwala mi na chwilę obecną pójść krok dalej ale się nie poddaję i brnę uparcie w tą stronę.

Witam, sam probowalem na arduino ale mega, trzeba bylo na około i flashowac firmware do kotrolera seriala zeby wykrywalo jako arduino klawiature, niestety ciezko bylo uzyskac efek autentycznej klawiatury, w sensie pauzy po pierwszym nacisnieciem i ciaglego nacisniecia po pauzie, powodowalo mi to dziwne stukanie wajchy hamulca np.Pewnie jakbym mial arduino mikro z biblioteka latwiej daloby sie to oprogramowac i by dzialalo jak nalezy. Na chwile obecna rozmontowalem stara klawiature i tworze pulpit na bazie wlasnie kontrolera z klawiatury, szybciej i latwiej dla mnie poki co, i taniej biorac pod uwage ze arduino micro jak sprawdzalem kosztuje min 40zl. Minus taki ze enkodera nie zaimplementuje z takim kontrolerem i bede mial EU07 bez kolka ale cos za cos, moze kiedys 😄

p.s.

Jest jakas szansa na plik zrodlowy z kodem arduino do wgladu??

Link to comment
Share on other sites

 

6 godzin temu, Footz napisał(a):

Witam, sam probowalem na arduino ale mega, trzeba bylo na około i flashowac firmware do kotrolera seriala zeby wykrywalo jako arduino klawiature, niestety ciezko bylo uzyskac efek autentycznej klawiatury, w sensie pauzy po pierwszym nacisnieciem i ciaglego nacisniecia po pauzie, powodowalo mi to dziwne stukanie wajchy hamulca np.Pewnie jakbym mial arduino mikro z biblioteka latwiej daloby sie to oprogramowac i by dzialalo jak nalezy. Na chwile obecna rozmontowalem stara klawiature i tworze pulpit na bazie wlasnie kontrolera z klawiatury, szybciej i latwiej dla mnie poki co, i taniej biorac pod uwage ze arduino micro jak sprawdzalem kosztuje min 40zl. Minus taki ze enkodera nie zaimplementuje z takim kontrolerem i bede mial EU07 bez kolka ale cos za cos, moze kiedys 😄

p.s.

Jest jakas szansa na plik zrodlowy z kodem arduino do wgladu??

Nie wiem czy mogę zamieścić tutaj kod źródłowy. Dam ci za to podpowiedź.

https://www.xsimulator.net/community/threads/diy-arduino-buttonbox.8302/page-4

post użytkownika TOPMO3

Analizując jego kod źródłowy z kodem od AM studio, skompilowałem  w końcu działający kod.

Nawiasem mówiąc, programowanie mikro kontrolerów nie jest moim konikiem ale dałem sobie radę.

Wkrótce zaczynam budowę kolejnego pulpitu również opartego na arduino pro micro, z tą różnicą że będzie sterowany poprzez MMJOY2.

Zrobiłem już pierwsze próby z MMJOY2 i działa bez zarzutu.

Jeśli jesteś również mocno zainteresowany tworzeniem własnego pulpitu, możesz śmiało skontaktować się poprzez priv. Postaram udzielić Tobie wskazówek abyś uniknął błędów które sam popełniłem na początku.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, olo101 napisał(a):

Nie wiem czy mogę zamieścić tutaj kod źródłowy. Dam ci za to podpowiedź.

https://www.xsimulator.net/community/threads/diy-arduino-buttonbox.8302/page-4

post użytkownika TOPMO3

Analizując jego kod źródłowy z kodem od AM studio, skompilowałem  w końcu działający kod.

Nawiasem mówiąc, programowanie mikro kontrolerów nie jest moim konikiem ale dałem sobie radę.

Wkrótce zaczynam budowę kolejnego pulpitu również opartego na arduino pro micro, z tą różnicą że będzie sterowany poprzez MMJOY2.

Zrobiłem już pierwsze próby z MMJOY2 i działa bez zarzutu.

Jeśli jesteś również mocno zainteresowany tworzeniem własnego pulpitu, możesz śmiało skontaktować się poprzez priv. Postaram udzielić Tobie wskazówek abyś uniknął błędów które sam popełniłem na początku.

Dzięki wielkie. Jak wspomnialem wczesniej, na chwile obecna robie pulpit na kontrolerze klawiatury usb, ale kiedys jak bede w posiadaniu arduino pro micro to nieomieszkam zglosic sie po instrukcje. Dzieki!

Link to comment
Share on other sites

Joysticki to nic innego jak drążek do autka na akumulator, poniżej masz przykład

https://allegro.pl/oferta/przycisk-drazek-przod-tyl-auta-na-akumulator-odbij-12678272737

Ten po lewej stronie jest zadajnikiem jazdy sparowanym razem z enkoderem obrotowym poniżej niego. Tj. pisałem wcześniej, zależy od tego jaki pojazd się prowadzi.

Ten po prawej stronie jest od hamulca zasadniczego. Zielony przycisk podpisany POZ. JAZDY jest przypisany pod klawiaturę numeryczną, przycisk 6. Służy mi to głównie prowadzę siódemkę, i chcę szybko wrócić FV4a na pozycję jazda i odhamować skład.

Link to comment
Share on other sites

Powtórzę tylko to co napisałem w komentarzu na YT:

Super sprawa. Bardzo dziękuję za ten filmik. Próbuję "ożywić" mojego Raildrivera. Z przyciskami nie ma problemu, ale osie to porażka (są programik, które w tym pomagają, ale to mimo wszystko bardzo słabo działa, pewnie ze względu na kiepską jakość potencjometrów Raildriwera). Proponuję, abyś znalazł kogoś do współpracy z drukarką 3D, aby to "ubrać" w ładną skrzyneczkę i masz zapewniony rynek odbiorców i parę groszy do przodu 😉 Ja będę pierwszy, który to kupi 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za miłe komentarze. Szczerze to nigdy nawet mi przez myśl nie przeszło aby czerpać z  tego jakiekolwiek profity. Zrobiłem to czysto metodą garażowo-chałupniczą tylko i wyłącznie z pobudek hobbistycznych.

Wiecie, mam swoje życie i swoją pracę, a hajsu mi nie brakuje, także publikując te materiały na pewno nie doszukiwałem się jakichkolwiek form dorobienia.

Co do wykonania podobnego panelu dla kogokolwiek, cóż, nie wiem, trochę mnie to zaskoczyło i szczerze to boksuję się z myślami czy podjąć się takiego zadania.

W moim zamyśle było stworzenie czegoś co będzie zrobione pod moje ręce, z uwzględnieniem ergonomii i  miejsca na biurku.

Na chwilę obecną czekam na ostatnie części na kolejny panel który będzie trochę inaczej wyglądał ale dalej będzie bazował na dotychczasowych rozwiązaniach.

Tak więc poczekajcie chwilę, zobaczymy jak mi to wyjdzie i ocenicie sami czy takie coś chcecie.

  • Like 4
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 69 / 85
          • Percentage filling 81%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 6 / 79
          • Percentage filling 8%
          • Most players 78
      • PL4
      • pl4
      • 17 / 83
          • Percentage filling 20%
          • Most players 87
      • PL8
      • pl8
      • 6 / 83
          • Percentage filling 7%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 22 / 83
          • Percentage filling 27%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 1 / 82
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 80
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 38 / 82
          • Percentage filling 46%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 1 / 81
          • Percentage filling 1%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 1 / 78
          • Percentage filling 1%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 12 / 82
          • Percentage filling 15%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 78
          • Percentage filling 1%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 30
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 2 / 81
          • Percentage filling 2%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 6 / 80
          • Percentage filling 8%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 31 / 34
          • Percentage filling 91%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 31
      • PL4
      • pl4
      • 10 / 34
          • Percentage filling 29%
          • Most players 34
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 11 / 34
          • Percentage filling 32%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 25 / 34
          • Percentage filling 74%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 275 / 1677 Total players
    • 16% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy