Jump to content

znikomy kontakt z na linii gracze = postęp prac


Recommended Posts

Przejrzałem właśnie steam i muszę z bólem serca przyznać, że przedstawiciel producenta nie odpisuje wcale na pytania graczy. Przedwczoraj zadałem pytanie w dyskusji o Bus Simulator 21 i przedstawiciel producenta odpowiedział mi po 2 dniach tylko na moje pytanie. Nikt więcej się nie udzielał. Nawet TML jak pamiętam mi odpisywało w temacie Fernbusa. No rzeczywiście osoby z SimRail mogłyby popracować nad lepszymi kontaktami z graczami.

Edited by adamets2
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Idąc po kolei:

Dnia 13.01.2023 została wydana gra we wczesnym dostępie i od tego momentu aktualizacje wychodziły co tydzień potem co dwa tygodnie, co miesiąc i nagle nastała dziura od maja do listopada, a teraz każdy wie co obecnie mamy. W styczniu jak były aktualizacje co tydzień mała część osób narzekała, że aktualizacje są za często i powinny być trochę rzadziej. Dla mnie to było po prostu śmieszne, że można narzekać na zbyt częste aktualizacje. Reszta graczy przyzwyczaiła się do tego. Jak nastał pierwszy moment, gdzie nie wyszła aktualizacja w danym tygodniu (rozpoczął się okres 2 tygodniowy), społeczność zirytowała się troszeczkę, ale wciąż było spokojnie pomimo tego, że była duża liczba błędów głównie dotyczącej mapy oraz inteligencji botów. Kto pamięta jak boty kiedyś czekały na ostatnią chwilę z podawaniem przebiegów i trzeba było za każdym razem zwalniać? W skrócie gracze narzekali na błędy występujące w grze, ale nie były jakoś one bardzo krytyczne, dało się z nimi "jakoś" żyć, a jeżeli owe były to szybko pojawiał się hotfix. Kiedy rozpoczął się okres miesięcznych aktualizacji zaczęły się pojawiać pytania "kiedy patch?" itp. oraz pojawiały się roadmapy (które zostały zmienione), sneak peak'i dotyczące składów. W tym okresie gracze narzekali, że za rzadko są aktualizacje, ponieważ przyzwyczaili się do częstszych. Nastał maj kiedy pojawiła ostatnia aktualizacja w tym cyklu, a gracze i tak narzekali na błędy jakie pojawiły się, ale po hotfixach trochę uspokoiło się. W czasie "dziury" codziennie na discordzie pojawiały się te słynne pytania, na które już nie mogłem patrzeć, w tym deweloperzy. Pojawiały się sneak peak'i oraz komentarze do nich, żeby twórcy wydali w końcu aktualizacje, a nie "karmili" społeczność zdjęciami nad czym pracują. W pewnym momencie pojawił się wpis na tweeterze/X o kolejnych rzeczach nad czym pracują, ale był najważniejsza informacja o tym, że aktualizacja ma być w październiku. Społeczność uspokoiła i z niecierpliwością czekała, ale się nie doczekała, bo w 31.10.2023 pojawił się wpis, że aktualizacja będzie w 21.11.2023. Już pod koniec października połowa osób wiedziała, że to nie nastąpi, myślę, że deweloperzy też, ale oni nie mogą mówić o pewnych rzeczach, ponieważ osoby wyższe nie pozwoliły (wiadomo o kogo chodzi). Nadszedł listopad, wyszła nowa aktualizacja wszyscy są szczęśliwi oprócz serwerów, które przez pewien okres czasu przeżywały kryzys, gdzie dosłownie nie dało się grać w multiplayerze z powodu błędu synchronizacji. Dlatego gracze mieli powód na co narzekać. Pojawiły się 2 aktualizacje naprawiające błędy, ale wiadomo spowodowało to, że pojawiły się błędy, z którymi musimy do dziś się męczyć (lub stało się to po grudniowej aktualizacji, nie pamiętam, więc poprawcie mnie). Listopadowe aktualizacje były oznaczone jako pierwsza duża aktualizacja, druga natomiast miała prawdopodobnie pojawić się w grudniu, zwłaszcza, że na steamie jest napisane, że wyjście z wczesnego dostępu miało być do końca 2023 roku. Cisza, były pojedyncze sneak peaki o Łodzi, lokomotywie oraz życzenia świąteczne. Trochę gracze zbulwersowali się kiedy dowiedzieli się, że Łódź oraz ET22 ma być w dlc oraz jest cisza o Krakowie. Mamy 2024 rok, po życzeniach świątecznych nie wiemy nic. Deweloperzy nie udzielają za bardzo informacji, które gracze chcą (wiadomo po części, że nie mogą).

Gracze zawsze będą narzekać na coś, ale to chyba nie powinno to dziwić. Osoby, które w miarę regularnie czytają discorda wiedzą jakie były różnego rodzaju afery o bany. Deweloperzy zmęczyli się zachowaniem graczy oraz jakie to bzdety piszą. Czy mogło to mieć jakiś wpływ na aktualizacje oraz zapowiedzi? Myślę, że nie, ale czasami też jestem zażenowany np. bezsensownymi pingami.

Moim zdaniem do wakacji dla mnie w simrailu było wszystko w porządku, ale też mi zaczęło brakować aktualizacji. Mimo, że były jakieś przecieki co będzie jakoś ratowało sytuację, ale teraz od życzeń świątecznych to jakaś tragedia jest. Nawet informacja o wyjściu z wczesnego dostępu na steamie nie została zmieniona? Dlaczego nie mogą chociaż wyjść aktualizacje poprawiające błędy (w tym chyba najważniejszy dotyczące wycieraczek). Jak nic nowego nie pojawi się to trudno, ale chociaż eliminować błędy! Pominąłem kilka rzeczy m. im. o betatersterach, szczegółach o zespole, nowych rzeczy, które zostaną dodane, bo nie chcę z tego pracy magisterskiej robić oraz chcę zachować poufność zwłaszcza jeśli chodzi o zespół. Nie pozostaje nic innego jak czekanie.

PS. Nie chcę usłyszeć odpowiedzi typu "jak nie podoba się to nie graj", bo moja opinia może atakować trochę twórców, ale lubię grać w Simraila, bo sama w sobie jest piękna i na razie nie przestanę w nią grać (o ile nie wydarzy się jakaś niespodziewana sytuacja).

  • Thanks 2
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Marcion napisał(a):

część osób narzekała, że aktualizacje są za często i powinny być trochę rzadziej. Dla mnie to było po prostu śmieszne, że można narzekać na zbyt częste aktualizacje

Ale my tutaj o komunikacji ze społecznością a nie o częstotliwości patchy rozmawiamy. Tak tylko mówię żeby zaraz nie przyszedł ktoś z SimKola i nie odwrócił kota ogonem że my tu oczekujemy patchy co 24h z 1000km nowych torów.

 

8 minut temu, Marcion napisał(a):

W pewnym momencie pojawił się wpis na tweeterze/X o kolejnych rzeczach nad czym pracują, ale był najważniejsza informacja o tym, że aktualizacja ma być w październiku. Społeczność uspokoiła i z niecierpliwością czekała

To chyba czegoś dowodzi, prawda?
 

11 minut temu, Marcion napisał(a):

Mamy 2024 rok, po życzeniach świątecznych nie wiemy nic. Deweloperzy nie udzielają za bardzo informacji, które gracze chcą (wiadomo po części, że nie mogą).

No i o to się rozchodzi. Gdybym się umówił z dziewczyną, ale nie przyszedł i bym się nie odzywał to miałby prawo się na mnie wkurzyć, prawda? I tak samo jesteśmy wkurzeni my, gracze.


@Marcion te pytania nie są skierowane do ciebie. To takie retoryczne pytania do ludzi pracujących nad grą.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

@Marcion opisał chyba cały zeszły rok w SR. Sam przypomnę że na początku zeszłego roku mówiłem na discord że lepiej poczekać na aktualizację niech będzie zrobiona dobrze niż jak robota u pana Wiesia
i owszem jest średnia komunikacją miedzy Dev a użytkownikami co z tego że dostajemy trasę do Łodzi jako DLC ok spoko , ale praktycznie NIE dostajemy żadnych informacji na temak KRK i to jest według mnie błąd

Mam nadzieje że wkrótce dostaniemy jakąś informację dodam że to mały zespół, a gra dopiero się rozwija . Gracze chcą to i tamto jeden z Dev napisał że dajmy im skończyć to co zaczęli . Jedynym błędem jest to że robią jeszcze SimBUS i to według mnie błąd po co zaczynać coś jak jeszcze jedno nie jest dobrze zrobione .Pozdrawiam

 

Edited by Arkadio40
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Arkadio40 napisał(a):

Jedynym błędem jest to że robia jeszcze SimBUS

Robią jeszcze MetroSim. Nie wiemy na jakim etapie są te gry ale tłumaczenie czegokolwiek 'małym zespołem' a mimo to porywanie się na trzy gry jednocześnie do mnie nie trafia.
 

 

3 godziny temu, Arkadio40 napisał(a):

Gracze chcą to i tamto jeden z Dev napisał że dajmy im skończyć to co zaczęli

Gra miała wyjść z wczesnego dostępu do końca zeszłego roku. Wraz z końcem wczesnego dostępu mieliśmy dostać brakujące kilometry torów do Krakowa. Zrozumiałym jest że pytamy o Kraków skoro jest już po terminie a informacji o nim żadnych za to jesteśmy częstowani screenami z płatnymi DLC.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Dajmy se już spokój, bo to nie ma sensu...

To o czym dzisiaj piszecie, było pisane już niemal rok temu, często przez ludzi, którzy właśnie dali sobie spokój. Wówczas autorów takich wpisów wyzywało się od najgorszych, twierdząc przy tym, że są szpiegami z innych symulatorów i generalnie, że to inputacje i to najlepszy symulator. 

A jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi... Trzeba sobie zadać pytanie: czym się mają chwalić? 

Ja siłą swojej natury jestem pesymistycznie nastawiony do wszystkiego. Może dobrze, może nie dobrze. Jak powiedział Porucznik w klasyku małego ekranu: "pesymista to dobrze poinformowany były optymista". Tutaj bym to zmienił na "dobrze obserwujący sytuację", a nie tylko szczerzący się, bo pociąg ma na monitorze. 

Bo jak dobrze spojrzeć to od ponad roku (wliczam ten okres testów) nie zrobiono NIC w kwestii błędów, wykrywanych przez GRACZY. I to błędy takiego pokroju, które widać w pierwszych 15 minutach gry... = dość znaczących błędów. Na dzień dobry pociągi w ogóle nie jeździły. Potem wyszedł problem z manewrami. Wyłączone po dziś dzień. Pasażerowie na peronach. Problem ze światłem, dźwiękami. Moja koronna grafika na GTX. Za to mamy na tym samym dziurawym fundamencie EN57 i teraz na ten sam fundament nakładane są już płatne dodatki... No niestety nie. Mimo najlepszych chęci muszę powiedzieć i chyba większość już widzi, że to nie jest normalne. 

A odpowiadając na pytanie z góry: mogliby się pochwalić, że w końcu PO ROKU manewry są, pasażerowie potrafią wchodzić do pociągów, światło ma fizykę jak w naszym wszechświecie, dźwięki też już jako tako. Tylko to raz - trzeba zrobić, dwa - trzeba być pewnym, że już jest dobrze. A jak oni hucznie wydają EN57, który sam jest skalany błędami, które również widać na pierwszy rzut oka, no to... Nie ma czym się chwalić. 

  • I disagree 2
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

@en57 o wiele za surowa opinia. A to, że wcześniej na fali entuzjazmu Polacy chwalili i nie dopuszczali krytyki, a po roku jest fala krytyki to takie polskie... 🙂 Tak było z pomocą Ukraińcom, tak było z pandemią. Na początku zryw i powstanie, a po roku hejt. Pamiętasz jak wyglądał Fernbus od studia TML przez pierwszy rok? Pamiętasz co się działo z Cyberpunkiem przez pierwsze pół roku? A studio, przynajmniej to drugie o wiele większe od SimRail. Tak - przyznaję - komunikacja mogłaby być trochę lepsza, ale jakby to miało wyglądać na odpieranie ciągłych zarzutów to zaczynam rozumieć Twórców dlaczego nie ma tej komunikacji 🙂 A ty @Arkadio40 to szkoda, że nie walnąłeś jeszcze większej czcionki 🙂

Trzeba nie było kupować tej gry zaraz po premierze, tym bardziej, że była w EA. Poczekać z rok i cieszyć się jak ja, który mam jeszcze do przejechania wiele odcinków na wielu pociągach. Co - wy gracie wyłącznie w SR? 🙂 Jak tak - proponuję powiększyć hobby 🙂

Co do zasady obecnie kupuję każdą grę tak rok po premierze bo obecnie wszystkie gry wychodzą bardzo zbugowane. Ci uczciwsi do których zalicza się SimRail piszą o EA i wyraźnie piszą, że gra może mieć błędy i: KUPUJESZ JĄ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ, a ci mniej uczciwi udają, że jest ok. Póki gra nie wyjdzie z fazy EA (przypominam The Bus już prawie 3 lata będzie w EA) nikt nie ma prawa narzekać!

Jest jeszcze TSW4. Macie swoją Maszynę 🙂 Do TSW4 wyszedł bardzo fajny alpejski odcinek w DLC. Premiera za parę dni 🙂

I dla porównania powiem tak: w JRE mamy JEDNĄ trasę na ok 1 godz jazdy za 132zł (nigdy nie ma promek), DLC są od 130 do 184zł. TSW podstawa też na ok godz jazdy za 130zł. A tu mamy za 150zł (bardzo często promki na 90zł - sam za tyle kupiłem) różne odcinki. Najdłuższy na prawie 4 godz. ! 2 trasy! Więc nawet JAKBY BYŁ WYŁĄCZNIE SINGLE PLAYER, WYŁĄCZNIE Z JEDNYM POCIĄGIEM NA TRASIE: Warszawa - Katowice i Katowice - Sędziszów to by i tak było opłacalniejsze niż JRE czy TSW! a mamy przecież dużo więcej: mamy multi, nie spotykane w żadnym innym symulatorze kolejowym, MAMY POLSKĘ, której nigdzie by nie było z wyjątkiem archaicznych, trudnych gier w stylu Maszyny, mamy naprawdę fajną grę, a producenci odwalili kawał dobrej roboty i nie zasługują na krytykę. Jak za 3 lata nic się nie zmieni wtedy sam przyłączę się do chóru krytyków. Obecnie nie.

Edited by adamets2
  • Like 1
  • I disagree 6
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, adamets2 napisał(a):

przypominam The Bus już prawie 3 lata będzie w EA

jakie to ma znaczenie że jakaś inna gra jest 3 lata w ea, skoro SimRail miał wyjść z ea do końca zeszłego roku a The Bus nie?

 

Godzinę temu, adamets2 napisał(a):

Ci uczciwsi do których zalicza się SimRail piszą o EA i wyraźnie piszą, że gra może mieć błędy

Ci 'uczciwi' napisali że gra wyjdzie z ea w 2023. 2023 rok się skończył i słowem się nie zająknęli co dalej z premierą gry.

 

Godzinę temu, adamets2 napisał(a):

I dla porównania powiem tak: w JRE mamy JEDNĄ trasę na ok 1 godz jazdy za 132zł (nigdy nie ma promek), DLC są od 130 do 184zł. TSW podstawa też na ok godz jazdy za 130zł. A tu mamy za 150zł (bardzo często promki na 90zł - sam za tyle kupiłem) różne odcinki. Najdłuższy na prawie 4 godz. ! 2 trasy

Dla porównania jak ja cię okradnę na 150zł to będzie ok bo ktoś inny mógłby cię okraść na 400zł? XD Co to w ogóle za porównywanie cen.

 

Godzinę temu, adamets2 napisał(a):

mamy naprawdę fajną grę, a producenci odwalili kawał dobrej roboty i nie zasługują na krytykę

Mamy nieskończoną, zabugowaną grę, a producenci nie wywiązują się ze swoich własnych obietnic i w pełni zasługują na krytykę.

  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, adamets2 napisał(a):

Trzeba nie było kupować tej gry zaraz po premierze, tym bardziej, że była w EA. Poczekać z rok i cieszyć się jak ja, który mam jeszcze do przejechania wiele odcinków na wielu pociągach.

Tylko, że ta gra nie miała jeszcze premiery. To jest dalej EA. Tras na ten moment jest generalnie tyle samo co rok temu (po wyjściu pendolino), więc nie wiem co to za argument: "Trzeba było rok poczekać i się cieszyć"

Godzinę temu, adamets2 napisał(a):

Póki gra nie wyjdzie z fazy EA (przypominam The Bus już prawie 3 lata będzie w EA) nikt nie ma prawa narzekać!

Przypominam Ci, że ta gra miała początkowo wyjść w 2021 roku, jest 2024. Nikt nie ma prawa narzekać bo jest w EA? A co to zmienia? Jeżeli rozwój gry jest bardzo powolny i do tego komunikacja znikoma to każdy ma prawo na to narzekać i jest to zrozumiałe.

Godzinę temu, adamets2 napisał(a):

mamy przecież dużo więcej: mamy multi, nie spotykane w żadnym innym symulatorze kolejowym

Train Driver 2?

Edited by Corrazone
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

vor 20 Stunden schrieb grove:

Chociażby przykład The Bus który ma tak zwany roadmap gdzie klarownie pokazuje to co ma zaplanowane i zrobiło. Osobiście uważam że jest to świetny pomysł ze względu że to również wymaga minimalnej komunikacji z graczami, ale chociaż wiemy w przestrzeni ''timelapsu'' gdzie aktualnie są prace.

To jest bardzo dobry przykład, sam gram tą grę, I całkowicie mi się podoba ta komunikacja pomiędzy graczami i dev. Też jak trzeba długo na jakiś update też czekać, ale przynajmniej się wie że jak coś przyjedzie to porządnie i fajnie będzie, I dodatkowo wiadomo jest co kiedy przyjdzie, tutaj to pustka jest. Musimy się sami dopytywać się, I większość odpowiedzi jest"Ja na tym nie pracuje" albo "Może, ale nie możemy powiedzieć". City Bus Simulator też fajnie to ogarnęli, zrobili takie coś że gracze mogą swoje pomysły napisać do dev. i oni później dawają to na głosowanie(bardziej mozna na te pomysły reagować w grze). I ta rzecz czy pomysł która najwięcej pozytywnych reakcji ma, przyjdzie przy następnym updatecie, który jest też szybko ogarnięty. Dodatkowo tam jest ta komunikacja też bardzo dobra, sam miałem tam problem z tą grą, że stan gry mi się wykasował, a później jeden z dev. się zemną na DC siedną w niedzielę i próbował mi pomóc jakoś. Dlatego szkoda że Simrail tak mocno rozwala komunikację między graczami, bo ta grą ma potencjał, ale dev. to nie wykorzystają, I zamiast Simrail porządnie z EA wyjść, to już reklamują swoją następna grę Metrosim.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, WerferPL34 napisał(a):

 Dlatego szkoda że Simrail tak mocno rozwala komunikację między graczami, bo ta grą ma potencjał, ale dev. to nie wykorzystają.

Odrobina cierpliwości Panowie by się przydała. Jak już wcześniej pisałem - zachowywaliście się jak 5latki 🙂 Trzeba było chwilę poczekać 🙂

 

W dniu 28.12.2023 o 23:43, GoppelPL napisał(a):

Czytamy - było tyle głosów, że chcecie EN57, że powstał EN57, który w ogóle nie był początkowo planowany. Tak samo powstająca (tak, naprawdę powstaje, ale nie jest priorytetem) trasa do Krakowa, której również pierwotnie nie miało być i np. rozkłady jazdy w kabinach - to wszystko dzięki Wam i Waszym głosom. Pamiętajcie jednak, że mamy ograniczone zasoby ludzkie i nie jesteśmy w stanie zrobić wszystkiego o co poprosicie.

 

Edited by adamets2
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Trochę cierpliwości wystarczyło, a nie krytykować. RoadMap powstała w podobnym czasie co do The Bus.

Pierwsze słowa na gorąco:

Najbardziej cieszę się z:

- Tunel-Kraków Główny

- Łódź - Warszawa DLC

- save game (OCZYWIŚCIE!!! WOW - WRESZCIE!)

- Zgorzelec - Drezno DLC

  • I disagree 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, adamets2 napisał(a):

Trochę cierpliwości wystarczyło, a nie krytykować. RoadMap powstała w podobnym czasie co do The Bus.

Pierwsze słowa na gorąco:

Najbardziej cieszę się z:

- Tunel-Kraków Główny

- Łódź - Warszawa DLC

- save game (OCZYWIŚCIE!!! WOW - WRESZCIE!)

- Zgorzelec - Drezno DLC

Panie Adamie, Pan raczy żartować z tym pierwszym zdaniem. Z resztą, takowy obrazek mógł powstać albo na wskutek nastrojów panujących wśród graczy (chociażby na forum, czy discordzie) i skłaniam się ku tej teorii, jako najbardziej prawdopodobnej, bądź (w co wątpię) było to działanie wcześniej zaplanowane - ale to chyba jest w sumie najmniej istotne, prawda? Konkretnych terminów nie ma, ale są orientacyjne, co i tak nie jest złym wyjściem z sytuacji (nawet jest mała adnotacja na samym dole w postaci gwiazdki, jako furtka bezpieczeństwa).  Podniosło mnie to na duchu no i życzę, ażeby to, co zostało opublikowane, miało pokrycie w rzeczywistości 

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

@adamets2 Się podniecasz jakbyś trójkę w Lotto trafił. Ta roadmapa w zasadzie nie różni się niczym od tych dwóch poprzednich, terminów nie licząc. Jesteś tu nowy, mogłeś dwóch poprzednich roadmap (marzec i czerwiec 2023) nie zauważyć. Mogłeś tez nie zauważyć, że nawet mało uważny czytelnik te same informacje znalazłby na chociażby Simrailowym discordzie. W każdym razie schemat taki sam, jak ostatnio- wkurzona społeczność naciska na dewów, dewowie rzucają kość, kilku ludzi ich jeszcze za to po głowie głaszcze.

Ps. Savegame pierwszy raz zapowiedziany został w marcu 2023 roku. Z mapy opublikowanej w czerwcu zdążył już wylecieć. Teraz znowu wrócił...

Ps2. Z ET22 wyjdą nie tylko beczki. To jest fajna wiadomość.

Ps3. Z portalu X (dawniej Twitter):

image.png.f1cffb61a7a2529e8878645ef9926569.png

DLC podobnej skali do innych gier to zapewne DLC do TSW 😉 

Edited by mluczak.kutno
  • I disagree 2
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

W sumie to szczerze zaczynam rozumieć twórców i tą ciszę z ich strony po dzisiejszej reakcji społeczności. Najpierw jest narzekanie na brak komunikacji, a jak pojawia się komunikacja gdzie dają orientacyjne terminy i czego się spodziewać w pierwszej kolejności to też źle i wycie, bo "było mówione wcześniej", "nic nowego się nie dowiedzieliśmy", "długo jeszcze trzeba czekać". Ludzie, litości. Nie mówiąc już o tym że to jest totalnie nieuzasadnione bo większość z tych rzeczy nie była mówiona wcześniej, chyba że co najwyżej info "kiedyś się pojawi", ale nie mieliśmy żadnych informacji co jest na ukończeniu, co jeszcze w pracach, co wyjdzie w jakiej kolejności itd. Ja się cieszę i właśnie na taką informację czekałem, wiadomo czego się mniej więcej spodziewać i kiedy. 

Edited by jumps
  • Like 1
  • I disagree 3
  • Thanks 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, jumps napisał(a):

W sumie to szczerze zaczynam rozumieć twórców i tą ciszę z ich strony po dzisiejszej reakcji społeczności. Najpierw jest narzekanie na brak komunikacji, a jak pojawia się komunikacja gdzie dają orientacyjne terminy i czego się spodziewać w pierwszej kolejności to też źle i wycie, bo "było mówione wcześniej", "nic nowego się nie dowiedzieliśmy", "długo jeszcze trzeba czekać". Ludzie, litości.

Pisałem o tym wcześniej 🙂 że też zacząłem rozumieć tą politykę. Naród polski i tyle... Polak Polakowi wilkiem - zawsze i wszędzie 🙂 Choćby z uwagi na to, że to polskie studio należałoby je lepiej traktować. Wspierać swoich. Dokładnie sam przeżywałem parę lat temu podobną sytuację co twórcy, bo też coś robiłem (z tym, że ja za darmo) dla społeczności (klimaty zupełnie inne niż gry) i było ciągłe, ciągłe, ciągłe - narzekanie. A jak zrobiłem to co zapowiedziałem i tak znaleźli się kolejni co się przyczepili, że no nie - nie w 100% tylko 99,9% 🙂 Ale nie było tego 1% co zapowiedziałem wcześniej to już był hejt. 

  • I disagree 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, adamets2 napisał(a):

Trochę cierpliwości wystarczyło, a nie krytykować. RoadMap powstała w podobnym czasie co do The Bus.

 

Żartujesz sobie? Przecież to ogłoszenie, to hańba i żenada w jednym. W pierwszej kolumnie zastrzeżenie, że możesz czekać miesiąc, a możesz i dziewięć, bo przecież daliśmy gwiazdkę. W drugiej kolumnie - możesz czekać do nieskończoności. Miniumum 3 miesiące, maksimum? Nawet boję się myśleć. Nigdy się nie spotkałem z taką pajacerką.

  • I disagree 4
  • Confused 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

49 minut temu, jumps napisał(a):

W sumie to szczerze zaczynam rozumieć twórców i tą ciszę z ich strony po dzisiejszej reakcji społeczności. Najpierw jest narzekanie na brak komunikacji, a jak pojawia się komunikacja gdzie dają orientacyjne terminy i czego się spodziewać w pierwszej kolejności to też źle i wycie, bo "było mówione wcześniej", "nic nowego się nie dowiedzieliśmy", "długo jeszcze trzeba czekać". Ludzie, litości. Nie mówiąc już o tym że to jest totalnie nieuzasadnione bo większość z tych rzeczy nie była mówiona wcześniej, chyba że co najwyżej info "kiedyś się pojawi", ale nie mieliśmy żadnych informacji co jest na ukończeniu, co jeszcze w pracach, co wyjdzie w jakiej kolejności itd. Ja się cieszę i właśnie na taką informację czekałem, wiadomo czego się mniej więcej spodziewać i kiedy. 

Pretensje są całkowicie uzasadnione. Nikt z nami nie rozmawia, terminy przesuwają się w nieskończoność, a załoga robi 3 albo 4 projekty na raz. To jest niepoważne. Jeśli ktoś uważa, że gracze na realizację podstawowych obietnic z gry mogą czekać dwa lata, to zupełnie nie rozumie rynku gier komputerowych.

  • Haha 2
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Panowie co narzekacie - proponuję wziąć głęboki oddech i pograć sobie do czasu update w co innego 🙂 Mamy sporo symulatorów pociągów na rynku. Alternatywnie można samemu zainwestować i zrobić własny produkt 🙂 .EOT z mojej strony. Rozumiem teraz tą słabą komunikację ze strony producentów.

Dziękuję SimRail za road map i za ten wyczekiwany save! Jeszcze poprawcie oświetlenie budynków w nocy i dla mnie będzie ideał! EOT.

Edited by adamets2
  • I disagree 1
Link to comment
Share on other sites

Jak patrzę na tę gwiazdkę * i adnotację w pierwszej kolumnie, to słyszę w głowie głos przez megafon dworcowy: "Opóźnienie pociągu może ulec zmianie. Przepraszamy za niedogodności. Życzymy Państwu dalszej przyjemnej podróży".

Ale żeby nie było - poczekam na te trasy, na te DLC. W tej chwili mam przejechane ponad 10.500 km jako maszynista i już mi się więcej nie chce. Do dyżurek mnie nie ciągnie, a ileż można jeździć w kółko przy tej samej pogodzie z Katowic do Zawiercia, z Zawiercia do Katowic...

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, adamets2 napisał(a):

Naród polski i tyle... Polak Polakowi wilkiem - zawsze i wszędzie

Jakim to zakompleksionym trzeba być, żeby wciskać tutaj marudzenie o narodzie (i to chyba nawet swoim własnym)... Ludzie z innych krajów też narzekają na koślawą komunikację i obsuwy. Ale nie, tylko ten okropny Polak zły, bo chce wiedzieć, za co zapłacił. Co na to powiesz?

W sumie dyskusję można zamknąć. Na DC już są wypowiedzi ludzi z zespołu SR, że spada na nich właśnie lawina hejtu...

2 minuty temu, adamets2 napisał(a):

proponuję wziąć głęboki oddech i pograć sobie do czasu update w co innego

Chyba Tobie też się to przyda 🙂  Ale żeby nie było, właśnie gram w coś innego. A zanim zacząłem grać, przeczytałem obszernego devbloga na temat zmian zaplanowanych na następny pacz...

  • Confused 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, adamets2 napisał(a):

Panowie co narzekacie - proponuję wziąć głęboki oddech i pograć sobie do czasu update w co innego 🙂

Dlatego częściej siedzę w MaSzynie - mimo kiepskiej grafiki. Ale mogę sobie w dowolnej scenerii zestawić dowolny skład, wybrać jedno z WIELU malowań, ustawić dowolną porę roku, dnia, warunki pogodowe - wtedy nawet znany już scenariusz może zmienić się zupełnie. A jeszcze dzięki możliwości zmian zwrotnic i semaforów mogę bawić się we wjeżdżanie w dowolne zakamarki mapy.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, MALECKI said:

Pretensje są całkowicie uzasadnione. Nikt z nami nie rozmawia, terminy przesuwają się w nieskończoność, a załoga robi 3 albo 4 projekty na raz. To jest niepoważne. Jeśli ktoś uważa, że gracze na realizację podstawowych obietnic z gry mogą czekać dwa lata, to zupełnie nie rozumie rynku gier komputerowych.

Ktoś już pisał że za inne produkcje są odpowiedzialne inne organy z zespołu, niekoniecznie związane z SimRail (correct me if im wrong)

To co napisze poniżej, to nie żaden hejt ani krytyka w stronę osób które są zaangażowane/tworzą ten projekt.

Co do samej opinii z mojej strony nt. roadmapy - jest średnia, przeciętna bo nie uwzględnia samych prac które zostały przeprowadzone tylko basicowe informacje. Aczkolwiek po dzisiejszej otwartej rozmowie na discord jestem dość zadowolony, nie dość że pokazano nam postępy prac ze screenow czy też Szociu i uetam odpowiadali na mase pytań związanych z projektem, co uważam że jest na plus. A powinno być tak częściej - ja rozumiem że jest to monotonne bo 24/7 padają takie same pytania, aczkolwiek no w przypadku gier społeczność taka jest i będzie - im trzeba podawać wszystko na tacy i pokazywać palcem co jak i gdzie. Pozwolę się następnie odnieść do zdjęć gdzie ktoś je wrzucił na sam SimRail discord. 

Pozwolę sobie to przytoczyć screenami

Zrzut_ekranu_2024-01-13_193429.jpg.d7c9d1327560145fdf294c2fc07855f4.jpg

Zrzut_ekranu_2024-01-13_193758.jpg.44c155769735499696f3312131cfe283.jpg

 

W tej kwestii trzeba też zrozumieć ze gracze są przemęczeni, ja rozumiem że praca nad symulatorem jest ciężka ale no to było zauważalne że tej komunikacji brakowało - tak jak wypowiadałem się wcześniej na discordzie wypowiem się teraz. Tylko bardziej w kultularny sposób, ''prezentowanie terminów publikacji'' - nie możecie się dziwić że społeczność jest wkurzona gdy nie utrzymujecie z nimi kontaktu (nie mówie tu o całkowitym kontakcie wiecie o co chodzi), nie możecie też zamykać się na społeczność bo będzie tak jak w przypadku innych produkcji gier że zostaniecie zjedzeni, wystarczy trochę komunikacji w naszą stronę, dzisiaj było okej - było fajnie. Co do samego hejtu - hejt jest nieunikniony, w tym świecie nikt i nic nie będzie perfekcyjne, zawsze jest ten ułamek ludzi którzy będą narzekać na cokolwiek i po prostu nie da sie uniknąć, ba! co więcej powinno to być waszym narzędziem do motywacji nad dalszą pracą a nie całkowite zamykanie się na społeczność. Gdzie pewien ułamek jednostek zdecydowało się krytykować czy też atakować was, pracowników. Dzięki temu dolewacie dalej ognia i dajecie większą moc tym ''hejterom'' a przez to uważam że cierpi cała społeczność a w efekcie końcowym łańcucha cierpi sam developer, bo potem dziwota czemu jest taki negatywny hejt. Ja też rozumiem że to nie jest ''teraz'' tylko od pewnego czasu, osobiscie uważam że z tym zamykaniem społeczności to jest trochę jak strzał w stopę bo podkreślam, to my jako społeczność tworzymy też poniekąd grę - bo to my jesteśmy tym czynnikiem napędowym.

To nie żaden hejt ani krytyka w stronę osób które są zaangażowane/tworzą ten projekt.

Edited by grove
  • Thanks 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

Jakim to zakompleksionym trzeba być, żeby wciskać tutaj marudzenie o narodzie (i to chyba nawet swoim własnym)... Ludzie z innych krajów też narzekają na koślawą komunikację i obsuwy. Ale nie, tylko ten okropny Polak zły, bo chce wiedzieć, za co zapłacił. Co na to powiesz?

Wywołany do tablicy - więc odpowiem. Tak - były robione badania i Polacy są w grupie osób najmniej się wspierających. Każdy imigrant powie ci, że najlepiej wyjdziesz trzymając się z dala od innych Polaków. Natomiast jesteśmy niezwykle uczuleni na punkcie swojego ego co już napisałeś - jak to mogę marudzić o własnym narodzie. Taki paradoks - ogólnikowo bronimy "Narodu', ale szczegółowo to byśmy sąsiada w łyżce wody utopili. Ludzie z innych krajów narzekają na swoje produkcje w o wiele mniejszym stopniu. W dyskusji o JRE nie ma praktycznie złego słowa choć gra jest jaka jest. Zadałem sobie trud i nawet zrobiłem tłumaczenie z japońskiego. Tak - inne nacje się wspierają. Ale nie my.

A chcesz lepszego przykładu: wejdźmy na to forum... Jakoś nie widzę w wątkach obcojęzycznych tej zmasowanej napaści jaka jest w sekcji polskiej i to w 2 wątkach 🙂 Dalej... Wejdźmy na steam - narzekania głównie od Polaków. I tylko mi nie pisz, że przecież ktoś z innego kraju też na coś narzekał. Tak - to oczywiste, tylko mówimy o skali...

@grove dzięki za tą wypowiedź choć w części się z nią nie zgadzam. Ale stało się dla mnie wszystko jasne. Jakby twórcy nie chcieli komunikacji to by zamknęli w diabły/nie otwierali tego forum. Zamknęli discord i odpowiadali wyłącznie na steam. W końcu to żaden obowiązek robić forum i discord. I rację ma Pan Piotr Szot, że część społeczności może zrobić bardzo toksyczną atmosferę czego doświadczyliśmy też w innych grach. Każdy powinien się domyśleć jakie gry mam na myśli... Kłótnie, spory, wzajemne atakowanie się to nasza cecha narodowa od stuleci. Tak jest niestety wszędzie - w polityce, w pracy i w internecie...

A wy - kochani Twórcy SimRal nie słuchajcie tego potoku hejtu tylko róbcie swoje... Ostatecznie was nagrodzi nie parę kontestujących forumowiczów z tego tematu, a wyniki sprzedaży w perspektywie paru lat. No i teraz naprawdę i całkowicie rozumiem dlaczego filmiki na YT były po angielsku, dlaczego góra zakazuje dzielić się informacjami - wszystko jasne. Powodzenia! EOT - tym razem na dobre z mojej strony bo dyskusja stała się zbyt emocjonalna 🙂

@GoppelPL moim zdaniem temat można zamknąć... Jest komunikacja - jest road map. Można dyskutować w innym temacie o road map.

 

Edited by adamets2
  • I disagree 3
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 11 / 82
          • Percentage filling 13%
          • Most players 93
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 79
          • Percentage filling 0%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 2 / 83
          • Percentage filling 2%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 44
          • Percentage filling 2%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 6 / 77
          • Percentage filling 8%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 0 / 83
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 2 / 74
          • Percentage filling 3%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 3 / 86
          • Percentage filling 3%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 1 / 98
          • Percentage filling 1%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 0 / 85
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 82
          • Percentage filling 1%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 104
          • Percentage filling 1%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 78
          • Percentage filling 1%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 3 / 101
          • Percentage filling 3%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 84
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 58 / 1750 Total players
    • 3% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy