Jump to content

grove

Member
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Other groups

Early Access

grove last won the day on January 11

grove had the most liked content!

Reputation

34 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ktoś już pisał że za inne produkcje są odpowiedzialne inne organy z zespołu, niekoniecznie związane z SimRail (correct me if im wrong) To co napisze poniżej, to nie żaden hejt ani krytyka w stronę osób które są zaangażowane/tworzą ten projekt. Co do samej opinii z mojej strony nt. roadmapy - jest średnia, przeciętna bo nie uwzględnia samych prac które zostały przeprowadzone tylko basicowe informacje. Aczkolwiek po dzisiejszej otwartej rozmowie na discord jestem dość zadowolony, nie dość że pokazano nam postępy prac ze screenow czy też Szociu i uetam odpowiadali na mase pytań związanych z projektem, co uważam że jest na plus. A powinno być tak częściej - ja rozumiem że jest to monotonne bo 24/7 padają takie same pytania, aczkolwiek no w przypadku gier społeczność taka jest i będzie - im trzeba podawać wszystko na tacy i pokazywać palcem co jak i gdzie. Pozwolę się następnie odnieść do zdjęć gdzie ktoś je wrzucił na sam SimRail discord. Pozwolę sobie to przytoczyć screenami W tej kwestii trzeba też zrozumieć ze gracze są przemęczeni, ja rozumiem że praca nad symulatorem jest ciężka ale no to było zauważalne że tej komunikacji brakowało - tak jak wypowiadałem się wcześniej na discordzie wypowiem się teraz. Tylko bardziej w kultularny sposób, ''prezentowanie terminów publikacji'' - nie możecie się dziwić że społeczność jest wkurzona gdy nie utrzymujecie z nimi kontaktu (nie mówie tu o całkowitym kontakcie wiecie o co chodzi), nie możecie też zamykać się na społeczność bo będzie tak jak w przypadku innych produkcji gier że zostaniecie zjedzeni, wystarczy trochę komunikacji w naszą stronę, dzisiaj było okej - było fajnie. Co do samego hejtu - hejt jest nieunikniony, w tym świecie nikt i nic nie będzie perfekcyjne, zawsze jest ten ułamek ludzi którzy będą narzekać na cokolwiek i po prostu nie da sie uniknąć, ba! co więcej powinno to być waszym narzędziem do motywacji nad dalszą pracą a nie całkowite zamykanie się na społeczność. Gdzie pewien ułamek jednostek zdecydowało się krytykować czy też atakować was, pracowników. Dzięki temu dolewacie dalej ognia i dajecie większą moc tym ''hejterom'' a przez to uważam że cierpi cała społeczność a w efekcie końcowym łańcucha cierpi sam developer, bo potem dziwota czemu jest taki negatywny hejt. Ja też rozumiem że to nie jest ''teraz'' tylko od pewnego czasu, osobiscie uważam że z tym zamykaniem społeczności to jest trochę jak strzał w stopę bo podkreślam, to my jako społeczność tworzymy też poniekąd grę - bo to my jesteśmy tym czynnikiem napędowym. To nie żaden hejt ani krytyka w stronę osób które są zaangażowane/tworzą ten projekt.
  2. Owszem, zgodzę się z tym że jesteśmy kłótliwym narodem no bo nie oszukujmy się, taka jest nasza mentalność - lubimy narzekać i ''być problemowi'' - nie ma tu w tym jak najmniejszego kwestionowania. Ale to też ma swoje zalety, ja tu nie chce hejtować czy wylewać błota, ale plusem jest to że jesteśmy z tego grona co wywodzi się z ''naważyłeś piwa to teraz sam je wypij'' w takim słowa mniemaniu że jesteśmy konsekwentni i bardzo dokładni. Dobrze wiemy kiedy po prostu jest nam wciskany kit (nie mówię tu o przypadku SimRail, tylko ogólnikowo) i potrafimy to otwarcie skrytykować i dążyć do tego by było to rzetelnie zrobione. Wiem to z doświadczenia bo sam prowadziłem projekty w kilku/nastu innych grach które też potrafiły być krytykowane z najmniejszych powodów, ale zawsze ta komunikacja starała się być klarowna by chociażby być fair w stosunko do społeczności która nas tak wspiera w tworzeniu danego projektu. Tak samo jak w przypadku samego Lean Management komunikacja jest podstawą by firma działała poprawnie, bo inaczej jest klapa, być może to jest wyrwane z kontekstu no ale jest jak jest. Co do samego poruszania tematu, owszem wybucha dyskusja bo jest taka możliwość że gracze są przemęczeni i mają dość, gdzie dochodzi do takiego stopnia że to już robi memiczne. Komunikacja jest podstawą, jest tyle pomysłów by chociaż przekazywać te najdrobniejsze informacje do graczy. Nie raz widziałem gdzie studia z developerami których policzyłbym na palcach są aktywniejsi, przerózne devblogi, jakieś streamy z zaangażowaniem użytkowników chociażby poprzez odpowiadanie na ich pytania z czatu i ogólna dyskusja o projeckie, jak mówiłem jest masa pomysłów. Chociażby przykład The Bus który ma tak zwany roadmap gdzie klarownie pokazuje to co ma zaplanowane i zrobiło. Osobiście uważam że jest to świetny pomysł ze względu że to również wymaga minimalnej komunikacji z graczami, ale chociaż wiemy w przestrzeni ''timelapsu'' gdzie aktualnie są prace. Pomysłów na prawdę jest mnóstwo, mamy sztuczną inteligencję rozwiniętą na takim poziomie że z implementacją funkcji czy pomysłami z komunikacją nie powinno być problemu bo zawsze można się tego zaczerpnąć, bo czat zawsze wypluje jakieś pomysły które mogą się przeistoczyć w setki innych pomysłów z tym związanych. Grafika związana z postępem prac może i jest sama w sobie typu basic, akczolwiek przekazu samego do graczy nad AKTUALNYM postępem prac jest brak. Nie wiemy na jakim postępie są prace prócz discordowych sneakpeaków w postaci zdjęć, co dużo nie daje. Same event roomy, devblogi czy też jakieś roadmapy to są wspaniałe pomysły gdzie myśle że gracze by byli bardziej zadowoleni gdyby widzieli co mają przed sobą i czego mogą oczekiwać - na pewno by w jakimś stopniu poprawiło to komunikację na linii gracze - developerzy i w pewnym stopniu zmniejszyło ten cały hejt i powoli tworzące sie memiczne powiedzenia.
  3. Witam wszystkich zainteresowanych! Ponieważ po przytłaczającej dyskusji na Discordzie dotyczącej braku jakiegokolwiek kontaktu ze strony zespołu SimRail w sprawie postępów nad grą, zwracam uwagę, że od pół roku sytuacja ta pozostaje bez zmian, a my, jako społeczność graczy, praktycznie sami tworzymy grę poprzez zasilanie serwerów multiplayer. Warto zaznaczyć, dlaczego kontakt z deweloperem i przepływ informacji na temat postępów gry są praktycznie znikome? Mam świadomość, że brakuje osoby odpowiedzialnej za pierwszą linię frontu, czyt. gracz = zespół, na ten moment kontakt jest ograniczony. Od ostatniej aktualizacji nie otrzymaliśmy żadnych informacji na temat postępu prac nad wyjściem z fazy wczesnego dostępu, pomijając kilka sneak peaków związanych z dodatkowym zawartościami. Informacje przekazywane przez samych deweloperów są minimalne lub wręcz niewidoczne z oczywistych powodów. Dlaczego my, jako gracze, musimy sami dociekać kontaktu z zespołem w sprawie prac? Myślenie w tym przypadku nie jest trudne i można wykorzystać forum do komunikacji ze społecznością, a także stworzenie "Event Room" na Discordzie z możliwością zadawania pytań i omawiania postępów nad grą, a to są dwa przykłady z możliwością wielu innych. Wielu graczy uważa, że zostaliśmy w tyle jeśli chodzi o informacje, a praktycznie nic nie jest nam przekazywane w tej kwestii od roku, poza wypuszczeniem Kibla - jednak nie przypominam sobie oficjalnych informacji poza przeciekami (proszę mnie poprawić jeśli jestem w błędzie). Dlaczego tak trudno jest nawiązać kontakt z samym deweloperem gry, pomimo dostępności wielu narzędzi komunikacyjnych we współczesnych czasach? Mogłem pominąć parę kwestii i można je tu przytoczyć, jak coś sobie przypomnę to ewentualnie dopiszę. Oczywiście nie jestem tu weteranem ale zapraszam do kulturalnej dyskusji w tej kwestii i co wy o tym sądzicie 🙂
  4. Hejka, tak jak sam tytuł mówi. Ta opcja jest dość znana i powszechna w grach typu Counter Strike 2. Po kliknięciu na gracza i kliknięciu w mikrofon moglibyśmy sterować głośnością mikrofonu danego gracza czy też jak go słyszymy, tak zwany slider na ikonce mikrofonu gdzie jeśli ktoś ma przegłos lub ''uciążliwy głos'' była by możliwość ściszenia danego gracza. A standardowo po kliknięciu w ikonkę mikrofonu dany gracz zostanie wyciszony.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy