Jump to content

znikomy kontakt z na linii gracze = postęp prac


Recommended Posts

 

Witam wszystkich zainteresowanych! Ponieważ po przytłaczającej dyskusji na Discordzie dotyczącej braku jakiegokolwiek kontaktu ze strony zespołu SimRail w sprawie postępów nad grą, zwracam uwagę, że od pół roku sytuacja ta pozostaje bez zmian, a my, jako społeczność graczy, praktycznie sami tworzymy grę poprzez zasilanie serwerów multiplayer. Warto zaznaczyć, dlaczego kontakt z deweloperem i przepływ informacji na temat postępów gry są praktycznie znikome? Mam świadomość, że brakuje osoby odpowiedzialnej za pierwszą linię frontu, czyt. gracz = zespół, na ten moment kontakt jest ograniczony. Od ostatniej aktualizacji nie otrzymaliśmy żadnych informacji na temat postępu prac nad wyjściem z fazy wczesnego dostępu, pomijając kilka sneak peaków związanych z dodatkowym zawartościami. Informacje przekazywane przez samych deweloperów są minimalne lub wręcz niewidoczne z oczywistych powodów. Dlaczego my, jako gracze, musimy sami dociekać kontaktu z zespołem w sprawie prac? Myślenie w tym przypadku nie jest trudne i można wykorzystać forum do komunikacji ze społecznością, a także stworzenie "Event Room" na Discordzie z możliwością zadawania pytań i omawiania postępów nad grą, a to są dwa przykłady z możliwością wielu innych. Wielu graczy uważa, że zostaliśmy w tyle jeśli chodzi o informacje, a praktycznie nic nie jest nam przekazywane w tej kwestii od roku, poza wypuszczeniem Kibla - jednak nie przypominam sobie oficjalnych informacji poza przeciekami (proszę mnie poprawić jeśli jestem w błędzie). Dlaczego tak trudno jest nawiązać kontakt z samym deweloperem gry, pomimo dostępności wielu narzędzi komunikacyjnych we współczesnych czasach?

 

Mogłem pominąć parę kwestii i można je tu przytoczyć, jak coś sobie przypomnę to ewentualnie dopiszę.

Oczywiście nie jestem tu weteranem ale zapraszam do kulturalnej dyskusji w tej kwestii i co wy o tym sądzicie 🙂

 

Edited by grove
  • Thanks 2
  • I agree 17
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, grove napisał(a):

co wy o tym sądzicie

Jestem tu od dawna i sądze to samo co i Ty. Nie chcę się powtarzać, ale widziałem gry indie, klepane przez dwóch dewów po godzinach, które mają o wiele lepszą komunikację niż team odpowiedzialny za SR. Widziałem gry, gdzie autorzy chwalą się dodaniem do mapy nowej roślinki albo nowej teksturki czegoś. Widziałem gry, których autorzy raz na miesiąc robią dwugodzinny stream z postępów i odpowiadają na pytania graczy (nawet te najgłupsze). Widziałem deweloperów gier, którzy raz w tygodniu robią długi wpis na devblogu. Że to pierdoły? Może i tak, ale pokazują, że projekt żyje. Pokazują, że gracze jednak są dla deweloperów ważni i że jednak mają jakiś tam wpływ na grę. A tutaj? Zbiorowa świadomość z Discorda znów musi wyciskać z deweloperów informacje przy pomocy kolana... Szkoda.

  • Thanks 2
  • I agree 9
Link to comment
Share on other sites

Temat poruszany milion razy, zarówno na forum jak i na FB czy Discord, nic się nie zmieniło i wygląda na to, że raczej się nic nie zmieni.

Wydaje mi się, że jakby była chęć ze strony Zarządu Simrail to by taką komunikację zorganizowali, jak widać chcęci nie ma, pewnie się nigdy nie dowiemy dlaczego.

Co ciekawe słychać było głosy, że sami devleoprzey chcieliby się częściej komunikować z graczami, ale "góra" nie pozwala. Ile w tym prawdy to oczywiście nie wiadomo.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, zbynak napisał(a):

jak widać chcęci nie ma, pewnie się nigdy nie dowiemy dlaczego.

Możemy się domyślać. Brak komunikacji najczęściej chyba wynika z chęci ukrycia czegoś. Wiedząc zbyt wiele moglibyśmy wyciągnąć wnioski, dojść do konkluzji które nie są korzystne dla promocji gry/firmy, co mogłoby wpłynąć na reputację, oceny na steam i w samym końcu sprzedaż. Oczywiście to tylko moje gdybania nie potwierdzone niczym, ale sukcesów się nie ukrywa, ukrywa się niewygodne fakty.

  • I disagree 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

@RafałAle to co opisałeś dokładnie teraz się dzieje przez brak komunikacji: ludzie sami sobie wymyślają kolejne terminy patcha, nakręcają się na funkcje, które nigdy nie powstaną, negatywne recenzje na Steam też już są. Więc jeśli chcieli tego uniknąć to wyszło tak średnio 🙃

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, zbynak napisał(a):

Więc jeśli chcieli tego uniknąć to wyszło tak średnio

No takie milczenie, gdzie jest tyle niepewności i niewiadomych, jeszcze nigdy nikomu na dobre chyba nie wyszło.

Pojawiają się też argumenty że gra jest tylko projektem pobocznym i dlatego jest traktowana po macoszemu. Tylko już nie jedna gra pokazała że projekt poboczny stał się projektem głównym.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Dzień Dobry się z Państwem.

W SR gram de facto od niecałego miesiąca, ale patrząc na moje doświadczenia w innym symulatorze tj. Trainz (od strony budowania map) powiem tylko jedno - widać jak z Warszawy do Katowic, że kwestia realizacji SR przerósł twórców. Z jednej strony znam to z autopsji, ale przy projekcie komercyjnym czasami lepiej przyznać się do błędu, niż milczeć. Chociaż ja mam wrażenie że tutaj nie chodzi o milczenie, a o delikatną obawę dot. poproszenia społeczności o pomoc w tworzeniu contentu. To że SR jest narzędziem odbioru, gdzie nikt z nas za bardzo, w oficjalny sposób, nie może dać od siebie nic, powoduje że wszystko spoczywa na Twórcach. A gdyby na tym etapie Twrócy poprosili i stworzyli "grupę wsparcia" - na pewno byłby odzew. 

Ja już od dłuższego czasu mam uwagi dot. sposobu wyglądu i budowania map (choć wiem że w wielu miejscach tworzy to automat) - ale patrząc na ilość zamierzeń Twórców i rzeczy naobiecywanych - nie chcę tego poruszać by nie tworzyć kolejek.

Niemniej - ciekawym doświadczeniem jest żyć w grudniu (bodajże 43 dniem grudnia) gdy mamy połowę stycznia 😉

  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

Brak komunikacji może też wynikać z tego, że producenci wiedzą jak kłótliwym narodem jest naród polski, jak roszczeniowym i jak krytycznym i jak mało się wspierającym. Nawet filmiki promocyjne na YT były po angielsku. SR wydaje się, że chce celować w szerokie grono międzynarodowych graczy, a nie wyłącznie polskich entuzjastów Maszyny i czytania dokładnych instrukcji Sz1  🙂 Jakbym był w zarządzie spółek nadzorujących ten produkt: zarówno wydawcy jak i i głównego producenta i producenta wykonawczego to też bym być może miał taką strategię.

Osobiście uważam, że to pierwsza polska komercyjna gra z gatunku symulatorów na poziomie światowym. Taki Wiedźmin w Symulatorach i Twórcom życze równie wielkiego sukcesu międzynarodowego!

Jak to mawia Biblia - po owocach ich poznacie 🙂 Będą DLC, będą update to zobaczymy. Nie mamy 5 lat, żeby się napalać na gry 🙂

Edited by adamets2
  • I disagree 4
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, adamets2 napisał(a):

Brak komunikacji może też wynikać z tego, że producenci wiedzą jak kłótliwym narodem jest naród polski, jak roszczeniowym i jak krytycznym i jak mało się wspierającym. Nawet filmiki promocyjne na YT były po angielsku. SR wydaje się, że chce celować w szerokie grono międzynarodowych graczy, a nie wyłącznie polskich entuzjastów Maszyny i czytania dokładnych instrukcji Sz1  🙂 Jakbym był w zarządzie spółek nadzorujących ten produkt: zarówno wydawcy jak i i głównego producenta i producenta wykonawczego to też bym być może miał taką strategię.

Jak to mawia Biblia - po owocach ich poznacie 🙂 Będą DLC, będą update to zobaczymy. Nie mamy 5 lat, żeby się napalać na gry 🙂

Nie rozumiem. A zagraniczni gracze to nie chcą komunikacji? Wystarczy wejść na zagraniczne kanały na discord i widać też niezadowolenie ze strony graczy międzynarodowych

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, adamets2 napisał(a):

Nie mamy 5 lat

żeby czekać na coś za co zapłaciłem 12 miesięcy temu z obietnicą że w tym roku już sobie pogram w pełnoprawny produkt.
 

6 minut temu, adamets2 napisał(a):

SR wydaje się, że chce celować w szerokie grono międzynarodowych graczy

Pozostałym graczom, nie polskojęzycznym, też niczego nie komunikują. Tutaj nie chodzi o brak komunikacji w języku polskim, tutaj się rozchodzi o brak komunikacji w jakimkolwiek języku.

 

7 minut temu, adamets2 napisał(a):

Jakbym był w zarządzie spółek nadzorujących ten produkt: zarówno wydawcy jak i i głównego producenta i producenta wykonawczego to też bym być może miał taką strategię

No taaa jeżeli chciałbym puścić w niepamięć swoje czcze zapowiedzi i obietnice to faktycznie dobrą strategią byłoby zapadnięcie się pod ziemię i siedzenie cicho.

 

9 minut temu, adamets2 napisał(a):

Jak to mawia Biblia - po owocach ich poznacie

No i poznajemy. Płodności w tym ogrodzie to próżno szukać.

  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

@Rafał The Bus nie wyszedł z fazy EA od prawie 3 lat 🙂 Często gry są długo w fazie EA i to jest uczciwsze niż wypuszczanie niby pełnej, a tak naprawdę niedorobionej gry. Może jak wyjdą z EA dadzą jakąś road-map.

No ja akurat kupiłem po tym dużym update pod koniec listopada wiec mam tą grę zaledwie 2 miesiące i wciąż odkrywam na nowo więc może dlatego tak nie czekam jak wy co kupiliście rok temu. Bardziej mi chodziło o to, że chcą zrobić grę dla międzynarodowych graczy grających w różne gry, a nie społeczności stricte związanej z koleją i symultarorami, dlatego się nie komunikują. Chcą zrobić grę dla wszystkich. Ale to moje domysły. Jest jak jest. Dajmy spokojnie pracować devom 🙂 Chwalić albo krytykować będziemy jak wyjdą nowe DLC i update.

Edited by adamets2
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, kgrid napisał(a):

SR gram de facto od niecałego miesiąca, ale patrząc na moje doświadczenia w innym symulatorze tj. Trainz (od strony budowania map) powiem tylko jedno - widać jak z Warszawy do Katowic, że kwestia realizacji SR przerósł twórców

Z ciekawości, co masz konkretnie na myśli? Sceneria w SR stoi akurat dość solidnie, mógłbym jej zarzucić chociażby nadal kiepską roślinność (trawa, bardzo monotonna roślinność) ale za to obszary zabudowane są tip top.

 

24 minuty temu, adamets2 napisał(a):

Jakbym był w zarządzie spółek

Ale na całe dla nas szczęście nie jesteś.

 

Godzinę temu, Rafał napisał(a):

Pojawiają się też argumenty że gra jest tylko projektem pobocznym i dlatego jest traktowana po macoszemu.

Wbrew pozorom, to jest chyba najbardziej prawdopodobne wytłumaczenie. Zapewne profesjonalne symulatory zapewniają o rząd wielkości więcej kasy niż cały SR razem wzięty. Szczególnie, że za kasę z SR trzeba chociażby utrzymywać serwery multi. Kary za opóźnienia z klientami profesjonalnymi na bank też są większe niż za opóźnienie w SR (kasa vs foch społeczności 🙂 ).

  • Like 1
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, adamets2 napisał(a):

Może jak wyjdą z EA dadzą jakąś road-map

Tak udostępnią coś czego nie udostępnili na najważniejszym etapie rozwoju gry czyli we wczesnym dostępie.

 

22 minuty temu, adamets2 napisał(a):

Dajmy spokojnie pracować devom

Moja krytyka i sugestie nikomu nie przeszkadza w pracy. Od tego jest to forum.

 

22 minuty temu, adamets2 napisał(a):

Chwalić albo krytykować będziemy jak wyjdą nowe DLC i update.

Chwalić, krytykować i wyrażać opinię mogę w każdym dowolnym momencie.

 

16 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

że za kasę z SR trzeba chociażby utrzymywać serwery multi.

Niech udostępnią możliwość stawiania dedykowanych serwerów graczom.... ale nie udostępnią 😉

 

16 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

Kary za opóźnienia z klientami profesjonalnymi

PlayWay który jest wydawcą też jest 'profesjonalnym' klientem.

  

21 minut temu, adamets2 napisał(a):

Często gry są długo w fazie EA i to jest uczciwsze niż wypuszczanie niby pełnej

Zapomniałem o tym... To nie ja im ustalałem datę wyjścia z wczesnego dostępu. Ja rozliczam to co sami sobie ustalili i co mi obiecali kiedy kupowałem ich produkt we wczesnym dostępie.

 

Edited by Rafał
  • Like 1
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

Z ciekawości, co masz konkretnie na myśli? Sceneria w SR stoi akurat dość solidnie, mógłbym jej zarzucić chociażby nadal kiepską roślinność (trawa, bardzo monotonna roślinność) ale za to obszary zabudowane są tip top.

Nie do końca... W innych tematach pisałem o koszmarnych bryłach nocnych budynków z jednolitymi światłami palącymi się w 80%. Brakuje w ruchu Ai tramwajów, autubusów, pieszych i wiele więcej..

 

19 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

Ale na całe dla nas szczęście nie jesteś.

 

Skąd wiesz? 😉 Nie przedstawiamy się na forum z imienia i nazwiska 🙂

 

 

 

 

  • I disagree 1
Link to comment
Share on other sites

Cytat

Z ciekawości, co masz konkretnie na myśli? Sceneria w SR stoi akurat dość solidnie, mógłbym jej zarzucić chociażby nadal kiepską roślinność (trawa, bardzo monotonna roślinność) ale za to obszary zabudowane są tip top.

Oj nie, nie, nie, bardzo nie 😉

Cytat

Nie do końca... W innych tematach pisałem o koszmarnych bryłach nocnych budynków z jednolitymi światłami palącymi się w 80%. Brakuje w ruchu Ai tramwajów, autubusów, pieszych i wiele więcej..

Abstrahując od tramwajów, autobusów...

Powiem tak - od strony "torowej" jest OK, można się czepiać, ale nie ma to sensu. Drugie tło - leży i kwiczy, niczym optymalizacja Warszawy, czy wygląd lasów. Ale konkretniej (w formie small oftopicu):

1. Monotonna, niedopracowana zieleń, chociażby brak trawy tam, gdzie są sieci wysokiego napięcia.

2. Monotonne, kiepskie bryły budynków - takie kartonowe miasteczka, robione na odwal, z tysiącem identycznych budynków.

3. Miasta czasami wyglądają iście "paintowo", a tekstury budynków są tak proste, jakby faktycznie były robione w paincie.

4. Drugi plan, wzniesienia, nawet "hopy" na drogach czy przed przejazdami są zbyt ostre, zbyt mało wygładzone.

5. Lasy prześwitują, de facto widzisz koniec gdzie nie ma już nic, ani drzew, ani tekstur, ani trawy.

6. Drogi też pozostawiają wiele do życzenia.

Ale nie o tym temat, wstawię Wam dwa screeny z tego, co fikcyjnie, budowałem sobie ostatnio w Trainz (w wersji 2022+) i uwierzcie, że optymalizacyjnie działa to analogicznie jak SR, przy podobnych ustawieniach. 

 

2023-03-21 121055.jpg

2023-03-10 234004.jpg

  • Like 6
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

57 minut temu, Rafał napisał(a):

Zapomniałem o tym... To nie ja im ustalałem datę wyjścia z wczesnego dostępu. Ja rozliczam to co sami sobie ustalili i co mi obiecali kiedy kupowałem ich produkt we wczesnym dostępie.

Dodam jeszcze, że niedotrzymanie daty wydania wcale nie jest jakimś wielkim problemem, to się zdarza w przypadku zarówno gier studiów dużych jak i małych, szczególnie przez grach w Early Access.

Problemem jest brak komunikacji z tym związanej, brak jasnego przyznania "musimy przełożyć premierę", brak jakiejkolwiek próby wytłumaczenia czemu tak się stało.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Rafał napisał(a):

Pojawiają się też argumenty że gra jest tylko projektem pobocznym i dlatego jest traktowana po macoszemu. Tylko już nie jedna gra pokazała że projekt poboczny stał się projektem głównym.

Dokładnie tak to wygląda. Jak demo technologiczne firmy. Coś typu: "Chcesz Pan u nas zamówić symulator do ćwiczenia maszynistów? To patrz Pan, nawet grę z tego zrobililśmy. A graczom się podoba, grają w to codziennie. Możesz Pan się przejechać i ocenić." A kilkuset frajerów wierzy w to, że komuś zależy. Stare polityczne porzekadło mówi: "Obietnice wiążą przede wszystkim tych, którzy w nie wierzą."

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, MALECKI napisał(a):

Dokładnie tak to wygląda. Jak demo technologiczne firmy

Główną działalnością Simkol zdają się profesjonalne symulatory. Nie dziwię się, za tym idzie kasa. Z drugiej strony, z tej profesjonalnej gałęzi zapewne dużo przeszło (i będzie przechodzić) do SR. Wkrótce będzie to chociażby trasa na Łódź. Więc to może nie tyle demo technologiczne, co po prostu "odprysk" głównej działalności. Odprysk, na którym można zarobić i który robi reklamę. To całkiem popularny model w firmach, które robią coś profesjonalnie. Znam chociażby taki jeden symulator, który rozwija się w zasadzie tylko dlatego, bo klienci rządowi z różnych krajów kupują wersję "pro" i dają zgodę na użycie zawartości opracowanej dla nich w wersji cywilnej 🙂

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Rozumiem i zgadzam się z niezadowoleniem związanym z brakiem komunikacji ze strony twórców. Z mojej perspektywy, jednak zmieniło się coś od ostatniego patcha i naszego "niezadowolenia wylanego na forum". Może i i mam złudne wrażenie, ale wydaje mi się, że jest więcej komunikacji ze strony zespołu SimRail, szczególnie na forum w różnych tematach (zauważyłem zaangażowanie GoppelPL - dzięki!). Cieszy mnie, gdy widzę, że ktoś z zespołu odpisał w jakimś temacie o sugestii jakichś usprawnień, albo dyskusji na jakiś inny temat. To pokazuje, że są osoby z tego grona, które czytają aktywnie forum. Niestety to tylko wypowiedzi w takich tematach, a o postępie prac jest niewiele.

Może ja coś pomyliłem, bo nie mogę teraz odszukać takiej informacji, ale kojarzy mi się, że przed ostatnim patchem, zapowiadane było, że obiecywana zawartość zostanie rozdzielona na dwa patche - pierwszy w listopadzie (który otrzymaliśmy) i drugi, który miał się ukazać w grudniu. I o tym drugim słuch zaginął. Ale tak jak mówię, mogłem coś pomieszać.

Wiem, że z biznesowego punktu widzenia, pisanie o porażkach, niepowodzeniach, niedotrzymanych terminach itp. jest raczej słabe wizerunkowo, stąd też nie dziwi mnie obecna sytuacja i nie spodziewam się zmian. Mimo wszystko, po cichu gdzieś liczę, że może dostaniemy niebawem jakieś info, nawet jeśli miałoby nie zawierać konkretnych dat czy terminów (sama informacja w stylu "Pracujemy obecnie nad X i Y, Z będzie później, bo jest z nim problem." by mnie jak najbardziej satysfakcjonowała).

  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Szczurson napisał(a):

Wiem, że z biznesowego punktu widzenia, pisanie o porażkach, niepowodzeniach, niedotrzymanych terminach itp. jest raczej słabe wizerunkowo, stąd też nie dziwi mnie obecna sytuacja i nie spodziewam się zmian

Oni nie napisali raz, więc my to przewałkujemy na sto różnych sposobów w stu różnych wątkach. Nie że kogoś namawiam do jakiegoś bez sensownego spamu, po prostu stwierdzam fakt że to już się dzieje. Na forum wczoraj powstały dwa niezależne wątki dopytujące co dalej, na disco też co chwilę wybucha dyskusja gdzie patch. To że twórcy siedzą cicho udając że nie ma żadnego opóźnienia nie znaczy że gracze będą siedzieć cicho.

 

 

6 minut temu, Szczurson napisał(a):

po cichu gdzieś liczę, że może dostaniemy niebawem jakieś info, nawet jeśli miałoby nie zawierać konkretnych dat czy terminów

Pojedyncza informacja dot. pojedynczego patcha nic nie zmieni. To musi być regularne, żeby coś się zmieniło w odbiorze gry.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

 

6 hours ago, adamets2 said:

Brak komunikacji może też wynikać z tego, że producenci wiedzą jak kłótliwym narodem jest naród polski, jak roszczeniowym i jak krytycznym i jak mało się wspierającym. Nawet filmiki promocyjne na YT były po angielsku. SR wydaje się, że chce celować w szerokie grono międzynarodowych graczy, a nie wyłącznie polskich entuzjastów Maszyny i czytania dokładnych instrukcji Sz1  🙂 Jakbym był w zarządzie spółek nadzorujących ten produkt: zarówno wydawcy jak i i głównego producenta i producenta wykonawczego to też bym być może miał taką strategię.

Osobiście uważam, że to pierwsza polska komercyjna gra z gatunku symulatorów na poziomie światowym. Taki Wiedźmin w Symulatorach i Twórcom życze równie wielkiego sukcesu międzynarodowego!

Jak to mawia Biblia - po owocach ich poznacie 🙂 Będą DLC, będą update to zobaczymy. Nie mamy 5 lat, żeby się napalać na gry 🙂

48 minutes ago, Rafał said:

Oni nie napisali raz, więc my to przewałkujemy na sto różnych sposobów w stu różnych wątkach. Nie że kogoś namawiam do jakiegoś bez sensownego spamu, po prostu stwierdzam fakt że to już się dzieje. Na forum wczoraj powstały dwa niezależne wątki dopytujące co dalej, na disco też co chwilę wybucha dyskusja gdzie patch. To że twórcy siedzą cicho udając że nie ma żadnego opóźnienia nie znaczy że gracze będą siedzieć cicho.

 

Pojedyncza informacja dot. pojedynczego patcha nic nie zmieni. To musi być regularne, żeby coś się zmieniło w odbiorze gry.

Owszem, zgodzę się z tym że jesteśmy kłótliwym narodem no bo nie oszukujmy się, taka jest nasza mentalność - lubimy narzekać i ''być problemowi'' - nie ma tu w tym jak najmniejszego kwestionowania. Ale to też ma swoje zalety, ja tu nie chce hejtować czy wylewać błota, ale plusem jest to że jesteśmy z tego grona co wywodzi się z ''naważyłeś piwa to teraz sam je wypij'' w takim słowa mniemaniu że jesteśmy konsekwentni i bardzo dokładni. Dobrze wiemy kiedy po prostu jest nam wciskany kit (nie mówię tu o przypadku SimRail, tylko ogólnikowo) i potrafimy to otwarcie skrytykować i dążyć do tego by było to rzetelnie zrobione. Wiem to z doświadczenia bo sam prowadziłem projekty w kilku/nastu innych grach które też potrafiły być krytykowane z najmniejszych powodów, ale zawsze ta komunikacja starała się być klarowna by chociażby być fair w stosunko do społeczności która nas tak wspiera w tworzeniu danego projektu. Tak samo jak w przypadku samego Lean Management komunikacja jest podstawą by firma działała poprawnie, bo inaczej jest klapa, być może to jest wyrwane z kontekstu no ale jest jak jest. 

Co do samego poruszania tematu, owszem wybucha dyskusja bo jest taka możliwość że gracze są przemęczeni i mają dość, gdzie dochodzi do takiego stopnia że to już robi memiczne. Komunikacja jest podstawą, jest tyle pomysłów by chociaż przekazywać te najdrobniejsze informacje do graczy. Nie raz widziałem gdzie studia z developerami których policzyłbym na palcach są aktywniejsi, przerózne devblogi, jakieś streamy z zaangażowaniem użytkowników chociażby poprzez odpowiadanie na ich pytania z czatu i ogólna dyskusja o projeckie, jak mówiłem jest masa pomysłów. Chociażby przykład The Bus który ma tak zwany roadmap gdzie klarownie pokazuje to co ma zaplanowane i zrobiło. Osobiście uważam że jest to świetny pomysł ze względu że to również wymaga minimalnej komunikacji z graczami, ale chociaż wiemy w przestrzeni ''timelapsu'' gdzie aktualnie są prace.

 image.thumb.png.f732a0aa353cf93325b36dfa432c3bdc.png

Pomysłów na prawdę jest mnóstwo, mamy sztuczną inteligencję rozwiniętą na takim poziomie że z implementacją funkcji czy pomysłami z komunikacją nie powinno być problemu bo zawsze można się tego zaczerpnąć, bo czat zawsze wypluje jakieś pomysły które mogą się przeistoczyć w setki innych pomysłów z tym związanych. Grafika związana z postępem prac może i jest sama w sobie typu basic, akczolwiek przekazu samego do graczy nad AKTUALNYM postępem prac jest brak. Nie wiemy na jakim postępie są prace prócz discordowych sneakpeaków w postaci zdjęć, co dużo nie daje. Same event roomy, devblogi czy też jakieś roadmapy to są wspaniałe pomysły gdzie myśle że gracze by byli bardziej zadowoleni gdyby widzieli co mają przed sobą i czego mogą oczekiwać - na pewno by w jakimś stopniu poprawiło to komunikację na linii gracze - developerzy i w pewnym stopniu zmniejszyło ten cały hejt i powoli tworzące sie memiczne powiedzenia.

 

 

Edited by grove
  • Like 1
  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

Jak dobrze pamiętam road map do The Bus powstała po roku lub 1,5 roku od wydania na steam, ale może się mylę. Jakaś mapa drogowa byłaby fajna. Ale ja się cieszę z pierwszego polskiego symulatora naprawdę, a nie grafiki na poziomie Maszyny czy Omsi 2, i ja osobiście daję im kredyt zaufania i taryfę ulgową na 3 lata od daty premiery.

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, adamets2 napisał(a):

Jak dobrze pamiętam road map do The Bus powstała po roku lub 1,5 roku od wydania na steam, ale może się mylę

Zdecydowanie się mylisz.

thebusroad1.png

thebusroad2.png

thebusroad3.png

  • Like 2
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 5 / 75
          • Percentage filling 7%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 75
          • Percentage filling 1%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 72
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 39
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 3 / 75
          • Percentage filling 4%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 0 / 74
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 30
          • Percentage filling 3%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 1 / 76
          • Percentage filling 1%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 76
          • Percentage filling 0%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 0 / 76
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 81
          • Percentage filling 0%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 77
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 2 / 78
          • Percentage filling 3%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 79
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 8 / 27
          • Percentage filling 30%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 6 / 27
          • Percentage filling 22%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 34 / 1361 Total players
    • 2% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy