Conrad Posted April 25, 2024 Posted April 25, 2024 Wczoraj wieczorem eksperymentowałem z filamentem przezroczystym i dzisiaj rano uzyskałem taki efekt, dla własnej wydrukowanej kopułki od lampki kontrolnej. Tutaj zastosowane białe światło, ale czuję, że użycie czerwonego led da lepszy efekt. 8 1
Conrad Posted April 29, 2024 Posted April 29, 2024 Kolejny test, tym razem z ledami kolorowymi Przykład działania na niebieskim: Teraz pozostaje mocowanie zrobić, po drukować i dokręcić do konstrukcji. Powoli się robi tam wojna przewodów nad którą też trzeba będzie zapanować, kilka pomysłów jest. 5
Conrad Posted June 6, 2024 Posted June 6, 2024 U mnie niespodziewana decyzja, wpływ miał syn. Powstaje drugi kokpit równolegle. Poniżej zajawka 3d modelu do druku poniżej. Podobnie jak dla 7-tki przeskalowany o współczynnik 0.76 Gabaryty: - pulpit z przyciskami i wszystkimi kontrolerami (82x55x24) - całość (120x72x24) w pierwszej kolejności wydrukowane będą lub już są: - zadajnik kierunku, jazdy - czuwak - kontroler drzwi - pedały dla syren - hamulec - Radio Radmor (tutaj będzie projekt oddzielny prowadzony, wkrótce dam znać) - pulpit z przyciskami i zegarami (pojawi się kiedy pojawi się I/O) - reszta mebli 😉 5
Maciej_ZG Posted June 6, 2024 Posted June 6, 2024 Nieźle ten prototyp się prezentuje. Ja w końcu dotarłem do etapu gdzie zaczynam wszystko spinać razem. Po kolei podłączam przewody (wyszło prawie 200m druta), programuje Arduina i dopisuje support w kontrolerze na Raspberry. Zobaczymy czy obędzie się bez poważniejszych awarii 😉 1
Conrad Posted June 6, 2024 Posted June 6, 2024 Dzięki, niedługo zdradzę więcej. Ja dziś pozbyłem się STM32 na rzecz arduino i też pisałem kod, dla enkoderów, żeby ładnie działały w tym co daje SR, sukces i męczę się nad działaniem mechanicznym kranu hamulca. Tutaj używać będę potencjometru i sprytnego kodu. W testach działa super, więc czekam na odpowiednie kolory filamentu i będzie weekandowe całodniowe drukowanie, obiektu 20x20x20cm 🙂 3
Conrad Posted June 12, 2024 Posted June 12, 2024 Pora się pochwalić efektem. Prototyp beta wersja. Zadajnik Czuwak z sekcją drzwi Podstawka pod pedały, inwencja własna, ale koszt całości niski, a efekt robi. Prototyp kranu hamulca. Na razie chciałem odtworzyć cały mechanizm na tyle mały, żeby później zmieścić w oryginalnej obudowie. Brakuje mi wymiarów, może uda się to uzyskać w celu lepszego wyskalowania. Dopasowywalem gabarytowo do kranu hamulca z EP07, gdzie mam plany przekrojów. Oparte na zębatce głównej obsługującej pozycje kranu, gdzie dwie gumki do włosów odpowiadają za system powrotu kranu przy luzowaniu i pozycjach. Także dwóch zębatek do kręcenia potencjometrem w celu ustalania pozycji i interakcji. Luzowanie oparte na przycisku, który po dociśnięciu uruchamia akcję. Całość prezentuje się tak. Z lewej strony znaduje się nie widoczny enkoder, który reaguje ma akcje przypisane do zbliżania widoku i oddalania (scroll myszki) co pozwala przy użyciu iTracka na funkcję szybkiego zoomowania na interesujące obiekty, np kilometrówkę tradu, światło semafora, czy inne parametry manometrów podczas ruchu głową. 7
Piotrek13____ Posted June 26, 2024 Posted June 26, 2024 Patrzę na te wszystkie kabiny i naprawdę szacun dla was za tą pracę. Jednak chciałbym się pochwalić że skonstruowałem takiego button boxa Kupiłem klawiaturę numeryczną wydrukowałem ikonki przykleiłem i przypisałem klawisze i proszę bardzo fajny gadżet. Mam na nim radio,wycieraczki,światła,czuwak,syreny,pantografy itd. Nie mam szans żeby miał taki sprzęt jak wy więc cieszę się że to zrobiłem a poza tym ograniczyłem użycie klawiatury do chodzenia i do zwiększania pozycji nastawnika w en57i eu07 7
Gazz292 Posted July 3, 2024 Posted July 3, 2024 On 6/6/2024 at 11:24 PM, Conrad said: Today I got rid of STM32 in favor of Arduino You can turn the STM32's into arduino's if you want, ..... arduino's with a 32 bit cpu and i think 12 bit ADC's for the analog inputs etc. You use the same STM programmer used to flash it with the FreeJoy software, and when it's flashed as an arduino, it shows up as an Arduino Maple board, and it can be programmed using the Arduino IDE as if it were an arduino board. I've done this a few times on projects in the past, as i bought a load of cheap STM32's when i was using them with FreeJoy as joystick controllers. https://www.stm32duino.com/ 1
0x8000ffff Posted October 30, 2024 Posted October 30, 2024 Również chylę czoło przed tymi, którym się chce coś zrobić. Wasze konstrukcje powalają :) Ja sam mogę się "pochwalić" przystosowaniem joysticka Thrustmaster SimTask FarmStick do obsługi Pendolino. Do innych składów trzeba go inaczej zaprogramować. Programowanie, czyli mapowanie przycisków i osi joysticka na klawisze sterujące odbywa się przy użyciu programu Keysticks v2.14. Choć nie jest to idealne rozwiązanie, to nie ma w ogóle porównania do obsługi symka z klawiatury - niebo a ziemia. Poniżej mapowanie na joysticku: A tu sam joystick: 4
Maciej_ZG Posted November 9, 2024 Posted November 9, 2024 Dawno nie było updatu z mojej strony, to parę informacji. Pulpit działa 🙂 , chociaż mam problemy z silnikami krokowymi sterującymi amperomierzami wysokiego napięcia. Po paru minutach zabawy rozjeżdża mi się zero (ale mam na to już sposób i w kodzie i w sprzęcie za pomocą dodatkowego czujnika granicznego robiącego kalibrację do zera po paru określonych cyklach). Aktualny kod samego kontrolera jest wciąż na gihubie w miejscu gdzie go opublikowałem. W oczekiwaniu na support I/O (mam nadzieję że się doczekam) zacząłem ostatni brakujący element czyli radiotelefon. Mój Radmor czeka wciąż na wsparcie od strony zaprogramowania pod Arduino oraz podłączenia pod wejście mikrofonowe, ale nabiera kształtów. Gruszkę mam od starej krótkofalówki Boafeng, ale myślę że się nada. 4
Conrad Posted November 10, 2024 Posted November 10, 2024 U mnie brak updatu trochę przyhamował, bo nie wiem w którym kierunku iść (lakoniczna odpowiedzieć z Q&A na temat I/O, zmiany które zostały zapowiedziane w zajawkach, pozostaje czekać na 13 grudnia to się dowiemy). Za to zrobiłem ciekawe eksperymenty za pomocą obrotowego czujnika Halla i to jest game changer do podmienienia ich z potencjometrów, gdzie cały układ druku 3d był za duży do mojej skali, a tak mam tzw "direct true" w jednej osi z olbrzymią dokładnością, więc będę hamulce przeprojektowywał na nowo pod EU07, oraz nastawniki jazdy (tutaj mam plan zrobić nastawnik z przełączaniem się mechanizmów pod układ EP07 i ET22). Co do Radia to mam model 3d, kupiłem też oryginalną gruszkę (wersja MORS, ale to to samo), więc ją zamodelowałem i sprawdziłem jak jest zbudowana, co ciekawe do dziś można kupić oryginalne części TONSIL dla mikrofonu :), resztę części tak samo odtwarzam, ale nie miałem siły dokończyć tego elementu, ale obecnie bez problemu do zrobienia i działania w SR. 1
Conrad Posted November 19, 2024 Posted November 19, 2024 Taki mały news dla tych co korzystają z OpenTrack oraz PS3 Eye. Zostało wydane nowe wydanie, na razie beta, dla OpenTrack 2024 i tam są ciekawe informacje jak zwiększyć wydajność tego urządzenia, w pierwszej kolejności nowy sterownik (open driver) oraz nowe oprogramowanie, które obecnie powoduje większą wydajność i płynność, zmiana jest znacząca, polecam spróbować. https://github.com/opentrack/opentrack/releases 2
PKPziom Posted December 3, 2024 Posted December 3, 2024 W dniu 24.04.2024 o 15:58, Conrad napisał(a): Mały update górnego i dolnego panelu: @ConradMożna prosić o pliki .stl do hebelków, przycisków i lampek? 1
Conrad Posted December 4, 2024 Posted December 4, 2024 21 godzin temu, PKPziom napisał(a): @ConradMożna prosić o pliki .stl do hebelków, przycisków i lampek? Cześć, mogę się podzielić, ale zaprojektowane są pod mój kokpit i przeskalowane do rozmiarów elektroniki, którą zastosowałem, to nie jest 1:1. Daj priv.
Conrad Posted December 13, 2024 Posted December 13, 2024 (edited) Nowe klawisze z możliwością przypisania: dodano nowe elementy sterowane z klawiatury: ustawianie fotela/widoku z kamery w kabinie ("1"), oświetlenie kabiny i pulpitu, sprężarka, syrena (oba tony), gwizdek manewrowy, sterowanie poszczególnymi reflektorami na czele pojazdu, sterowanie sygnałami końca pociągu, hamulec przeciwpoślizgowy, asymilacja hamulca, otwarcie wyłącznika szybkiego, przetwornice, wysoki rozruch, odblokowanie przekaźnika nadmiarowego sprężarki, radiostop i w sumie to tyle ... Edited December 13, 2024 by Conrad 1
PKPziom Posted December 13, 2024 Posted December 13, 2024 (edited) 1 godzinę temu, Conrad napisał(a): Nowe klawisze z możliwością przypisania: dodano nowe elementy sterowane z klawiatury: ustawianie fotela/widoku z kamery w kabinie ("1"), oświetlenie kabiny i pulpitu, sprężarka, syrena (oba tony), gwizdek manewrowy, sterowanie poszczególnymi reflektorami na czele pojazdu, sterowanie sygnałami końca pociągu, hamulec przeciwpoślizgowy, asymilacja hamulca, otwarcie wyłącznika szybkiego, przetwornice, wysoki rozruch, odblokowanie przekaźnika nadmiarowego sprężarki, radiostop i w sumie to tyle ... Szczerze, ja tu nie widzę żadnej różnicy coś kiedyś (chyba) było mówione że będzie możliwość przypisania kontrolerów tzw (no name'ów) 😕 także słabo bo ja przez to nie mogę przypisać sobie CB Radia 😕 a w zasadzie to gruszki 😕 Edited December 14, 2024 by PKPziom
Maciej_ZG Posted December 19, 2024 Posted December 19, 2024 Z racji że wyjście z EA miało już miejsce można ponowić pytanie do @uetam / @Królik Uszasty - kiedy można się spodziewać supportu dla domowych pulpitów ? 1
Conrad Posted December 19, 2024 Posted December 19, 2024 W dniu 14.12.2024 o 00:57, PKPziom napisał(a): Szczerze, ja tu nie widzę żadnej różnicy coś kiedyś (chyba) było mówione że będzie możliwość przypisania kontrolerów tzw (no name'ów) 😕 także słabo bo ja przez to nie mogę przypisać sobie CB Radia 😕 a w zasadzie to gruszki 😕 a dlaczego nie możesz jak jest wykonana ta gruszka? Przez joytokey sie nie da?
Maciej_ZG Posted December 20, 2024 Posted December 20, 2024 (edited) Udało mi się doszlifować pulpit i na ten rok chyba już koniec prac z nim związanych. Dołożyłem radiotelefon, w maszynie działa mi włącznik, ZEW3 oraz zmiana kanału oraz głośności. Z racji że miałem duży problem z dokładnością mierników na silnikach krokowych, ostatecznie zamieniłem je na serva MG-996R i jestem zadowolony z efektu. Ostatecznie prezentuje się to jak na załączonym zdjęciu. Nie pozostaje nic innego jak czekać na support ze strony dev'ów... Edited December 20, 2024 by Maciej_ZG 6
Conrad Posted December 20, 2024 Posted December 20, 2024 51 minut temu, Maciej_ZG napisał(a): Udało mi się doszlifować pulpit i na ten rok chyba już koniec prac z nim związanych. Super! Gratulacje! i całość ogarnięta, jak rozumiem też pod Maszynę i TD2?
Maciej_ZG Posted December 20, 2024 Posted December 20, 2024 2 minutes ago, Conrad said: Super! Gratulacje! i całość ogarnięta, jak rozumiem też pod Maszynę i TD2? Z Maszyną działa aż miło, chociaż sam symulator nie wszystkie przełączniki obsługuje (część logiki jest w samym kontrolerze zaimplementowana). Z TD2 - tu jeszcze trochę pracy potrzeba ale współpracuje z dev teamem i może coś się więcej ruszy w tym temacie w 2025. 1 1
pomiary.el1 Posted December 29, 2024 Posted December 29, 2024 Cześć, Odnalazłem ten wątek w celu zadania pewnego pytania ale już chyba niestety znam odpowiedź 😞 Zbudowałem pulpit od EN57, w zasadzie część ślusarsko spawalnicza oraz elektryczna jest już na ukończeniu, ale zaczynam powoli pracę związaną z uruchomieniem manometrów, prędkościomierza i ogólnej komunikacji gry z sygnalizacją SHP, lampkami oraz miernikami. Z tego co tu czytam i widzę po Waszych pulpitach, twórcy gry pomimo szumnych zapowiedzi zrobili nas w balona. Liczyłem, że po wyjściu z EA będzie jakaś informacja zwrotna dla kontrolerów i wsparcie dla pulpitów , a tu jak zwykle dupa 😞 Pochwalę się i ja, efektem wielomiesięcznej pracy: 12
JarkPomsky Posted Thursday at 02:18 PM Posted Thursday at 02:18 PM Zawsze mi się marzyło skonstruowanie czegoś takiego albo własnej kierownicy DD do wyścigów, ale nie mam nerwów i wiedzy. Szacun. W dniu 29.12.2024 o 16:00, pomiary.el1 napisał(a): Liczyłem, że po wyjściu z EA będzie jakaś informacja zwrotna dla kontrolerów i wsparcie dla pulpitów , a tu jak zwykle dupa 😞 W dniu 20.12.2024 o 11:35, Maciej_ZG napisał(a): Nie pozostaje nic innego jak czekać na support ze strony dev'ów... Spokojnie, właśnie sobie eksperymentowałem w kilka wolnych wieczorów. Wszystko da się zrobić nawet bez API, ale jest to bardzo żmudna praca (z przeszukiwaniem pamięci). 6
Conrad Posted Thursday at 05:04 PM Posted Thursday at 05:04 PM (edited) Świetnie! Jak rozumiem byłaby szansa na bypass pomiędzy SimRail, a wyjściem na zewnątrz i przekazywaniem stanów na swój hardware!? Do tego się dokopałeś (pod F8) ? Jako, że jesteś ze świata simracingowego, to kuszące byłoby to zrobić finalnie pod dashboard np SimHuba, który ma spore możliwości dalej odnośnie przenoszenia danych stanów na kontrolery np arduino. Byłby to drugi symulator po TS2021 z takim suportem. Edited Thursday at 05:31 PM by Conrad 2
Recommended Posts