Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Czy jest moze brana pod uwag臋 obs艂uga kontroler贸w gier przez USB. Na rynku jest pe艂no r贸znej ma艣ci kontroler贸w , buttonbox贸w itp . kt贸re fajnie by by艂o wykorzysta膰. Sam mam button boxa , kt贸rego mo偶na by by艂o skonfigurowa膰 pod Simrail

PS. Wiem 偶e mo偶e to si臋 wydawa膰 troch臋 艣mieszne i nie wiem czy do ko艅ca wykonalne , ale fajnie by by艂o jak by sz艂o np. ustawi膰 kierownice , tak kierownice do 艣ci膮gania jako nastawnik mocy w lokomotywach gdzie taki nastawnik mocy wyst臋puje w postaci ko艂a , b膮d藕 p贸艂 kola. Spr贸bowa膰 zgra膰 to z FFB kierownicy 偶eby podczas zmiany mocy , na kierownicy odczuwa膰 albo lekki op贸r , albo jakie艣 drgania. By艂a by fajna imersja 馃榿

Edited by Piotrek Blaszczak
  • Like 1
  • I agree 2
Posted (edited)

Ja sobie zrobi艂em taki prosty pulpit z organizera narz臋dziowego.

Za艂o偶enie by艂o takie aby m贸c sterowa膰 lokami r贸偶nego typu. Dlatego mam zadajnik jazdy sparowany z joystickiem i k贸艂kiem.

Wyb贸r drzwi lewo prawo plus zamykanie dla elf贸w

Nastawnik jazdy dla lokomotyw serii 4E zrobi艂em z enkodera.

SHP zrobi艂em sobie pod kciukiem z lewej i prawej strony w zale偶no艣ci kt贸r膮 r臋k臋 mam zaj臋t膮.

Jest to bardzo prosta konstrukcja na bazie Arduino Pro Micro, kodu od AM studio z lekka poprawk膮.

Na YT umie艣ci艂em filmik jak z synem testujemy sobie w tutorialu.

Na chwil臋 obecn膮 wszystko dzia艂a bez problemu. Enkodery maj膮 tendencje do bouncingu ale jest to zno艣ne. Szukam lepszego enkodera pozbawionego tej wady mechanicznej.

Czego mi bardzo brakuje? Na pewno sterowanie radiem. A dok艂adniej ZEW3 i zmiana kana艂贸w, spryskiwacz, przeka藕nik nadmiarowy

Reszta przycisk贸w kt贸re mo偶na uruchamia膰 tylko za pomoc膮 myszki jest mniej istotna ale fajnie by by艂o jakby mo偶na r贸nie偶 je przypisa膰.

Mam ju偶 w g艂owie plan budowy innego panelu z pleksi.

Mo偶e jest kto艣 na forum kto ogarnia programowanie mikrokontroler贸w i podpowiedzia艂by jak zrobi膰 aby np. mrugaj膮ce SHP powodowa艂o mruganie kontrolki na puplicie?

Tj. to m.in. jest w innych symulatorach czy to lotniczych czy samochodowych.

Edited by olo101
  • Like 9
  • I agree 3
Posted
Na YT umie艣ci艂em filmik jak z synem testujemy sobie w tutorialu.

Czy mo偶esz podrzuci膰 link to tego filmiku?

  • I disagree 1
  • I agree 1
Posted

呕eby SHP/CA zamruga艂o, musia艂aby istnie膰 jaka艣 mo偶liwo艣膰 pobierania tych informacji na bie偶膮co z symulatora.

W Train Simulatorze (tym od DTG) by艂 do tego plik dll, kt贸ry udost臋pnia艂 publiczne metody umo偶liwiaj膮ce pobranie/ustawienie stanu symulatora. W贸wczas mog艂e艣 odpali膰 sobie dodatkowy proces, kt贸ry w odst臋pach czasu sprawdza艂 stan symulatora i ewentualnie kontroler贸w i robi艂 co艣 ciekawego.

Kilka moich projekt贸w z tego typu funkcjonalno艣ci膮:

https://github.com/piotrkilczuk/py-raildriver
https://github.com/piotrkilczuk/railworks-hotas
https://github.com/piotrkilczuk/railworks-dsd

Nie wiem jakie s膮 obecne standardy, ale DLL troch臋 tr膮ci chyba myszk膮 w dobie Internetu Rzeczy, wi臋c r贸wnie dobrze komunikacja mog艂aby si臋 przez jaki艣 serwer wbudowany w Simraila - w贸wczas teoretycznie Twoje urz膮dzenia zintegrowane mog艂yby si臋 komunikowa膰 po (W)LAN.

Obecnie chyba po prostu Tw贸j kontroler po prostu wysy艂a odpowiednie zdarzenia klawiszowe, tak?

Kran hamulca FV4a te偶 b臋dziesz jako艣 odtwarza艂? R贸wnie偶 enkoder?

Posted

W tej chwili jest on w pe艂ni funkcjonalny na zasadzie przypisanych klawiszy z gry za pomoc膮 programu joy to key.

FV4a jest podpi臋ty do joysticka g贸ra-d贸艂, gdy偶 s膮 to wysy艂ane impulsy z klawiatury. Generalnie p贸ki co ca艂e sterowanie w SimRailu dzia艂a na tej zasadzie. Dlatego te偶 nie ma potrzeby u偶ywania potencjometr贸w.

Enkoder mam wpi臋ty szeregowo razem z drugim joystikiem do zadawania mocy, kolejny do bocznikowania lewo-prawo, tempomat g贸ra-d贸艂 dla Dragona oraz prze艂膮cznik wyboru otwierania drzwi lewo-prawo dla Elfa.

Wcze艣niej mia艂em ustawione ca艂e sterowanie pod moim Saitek X52. St膮d te偶 wzi膮艂 si臋 pomys艂 aby zbudowa膰 panel specjalnie pod gr臋. Wiedzia艂em 偶e je艣li dzia艂a to zwyk艂ym kontrolerze to i b臋dzie dzia艂a膰 na Arduino. Zagwozdk膮 by艂o dla mnie, jak to wszystko zbudowa膰, nie wspominaj膮c o programowaniu mikro kontrolera.

Ale z pomoc膮 przyszed艂 wujek google i s艂owo klucz arduino button box.

Bed臋 jeszcze testowa膰 dzia艂anie w MMjoy2.

Je艣li chodzi i wspomniany przez Ciebie plik .dll to w艂a艣nie doczyta艂em na ten temat. Jednak zainteresowa艂 mnie artyku艂 jak gracze zrobili dzia艂aj膮cy button box dla gry Kerbal Space Program.

Kurcze je艣li im si臋 uda艂o to na pewno jest mo偶liwo艣膰 r贸wnie偶 zrobienia tego i tutaj. P贸ki co moja u艂omna wiedza nie pozwala mi na chwil臋 obecn膮 p贸j艣膰 krok dalej ale si臋 nie poddaj臋 i brn臋 uparcie w t膮 stron臋.

  • Like 1
Posted
Cytat

FV4a jest podpi臋ty do joysticka g贸ra-d贸艂, gdy偶 s膮 to wysy艂ane impulsy z klawiatury. Generalnie p贸ki co ca艂e sterowanie w SimRailu dzia艂a na tej zasadzie. Dlatego te偶 nie ma potrzeby u偶ywania potencjometr贸w.

No mo偶na jeszcze sterowa膰 mysz膮. Klawiatur膮 nie zawsze jest precyzyjnie, czasem przeskakuje w nag艂e i trzeba si臋 ratowa膰 luzowaniem. No a w Pendo (wiadomo 偶e nie聽FV4a) to ju偶 w og贸le z precyzj膮 hamowania jest 艣rednio. Ale osobi艣cie i tak je偶d偶臋 p贸ki co na klawiaturze.

Cytat

na pewno jest mo偶liwo艣膰 r贸wnie偶 zrobienia tego i tutaj

Pierwsza wersja RailDrivera do MSTSa przechwytywa艂a ekran i czyta艂a warto艣ci z HUD:
https://raildriver.com/assets/documents/manuals/rd.graphics.pdf

Daj zna膰 prosz臋 do czego dojdziesz 馃檪聽Fajny projekt!

Posted (edited)

Czy programik joy to key "widzi" r贸wnie偶 osie w kontrolerze RailDriver ???

Edited by Bulva
Posted

Je艣li si臋 nie myl臋 to SR ma wbudowany Raildriver ?

Je艣li tak, to czy nie da艂oby si臋 wykorzysta膰 jego biblioteki tak, jak jest ona u偶ywana z TS2022.

Posted

@olo101 艣wietna robota 馃檪 Sam testowa艂em sterowanie na Arduino w Maszynie (tam jest protok贸艂 komunikacyjny do sterowania), ale zarzuci艂em prac臋 gdy trzeba by艂o zabra膰 si臋 za prace mechaniczne (budowa pulpitu z wajchami, przyciskami, lampkami). Nie mam do tego smyka艂ki 馃槥 Nie wpad艂em na to, 偶e mo偶na to zrobi膰 przy u偶yciu pude艂ka z przegr贸dkami 馃檪

Posted
4 godziny temu, Howky napisa艂(a):

Je艣li si臋 nie myl臋 to SR ma wbudowany Raildriver ?

Je艣li tak, to czy nie da艂oby si臋 wykorzysta膰 jego biblioteki tak, jak jest ona u偶ywana z TS2022.

Niestety SR nie ma wbudowanej natywnie obs艂ugi Raildrivera. Devowie planuj膮, kiedys.

Posted (edited)

Tu na forum w sekcji zagranicznej widzia艂em 偶e kto艣 udost臋pni艂/zrobi艂 pliki Raildrivera do obs艂ugi SimRaila.

EDIT: Tutaj link:聽

Edited by Pitoras
  • Thanks 1
Posted
W dniu 31.01.2023 o 23:08, olo101 napisa艂(a):

W tej chwili jest on w pe艂ni funkcjonalny na zasadzie przypisanych klawiszy z gry za pomoc膮 programu joy to key.

FV4a jest podpi臋ty do joysticka g贸ra-d贸艂, gdy偶 s膮 to wysy艂ane impulsy z klawiatury. Generalnie p贸ki co ca艂e sterowanie w SimRailu dzia艂a na tej zasadzie. Dlatego te偶 nie ma potrzeby u偶ywania potencjometr贸w.

Enkoder mam wpi臋ty szeregowo razem z drugim joystikiem do zadawania mocy, kolejny do bocznikowania lewo-prawo, tempomat g贸ra-d贸艂 dla Dragona oraz prze艂膮cznik wyboru otwierania drzwi lewo-prawo dla Elfa.

Wcze艣niej mia艂em ustawione ca艂e sterowanie pod moim Saitek X52. St膮d te偶 wzi膮艂 si臋 pomys艂 aby zbudowa膰 panel specjalnie pod gr臋. Wiedzia艂em 偶e je艣li dzia艂a to zwyk艂ym kontrolerze to i b臋dzie dzia艂a膰 na Arduino. Zagwozdk膮 by艂o dla mnie, jak to wszystko zbudowa膰, nie wspominaj膮c o programowaniu mikro kontrolera.

Ale z pomoc膮 przyszed艂 wujek google i s艂owo klucz arduino button box.

Bed臋 jeszcze testowa膰 dzia艂anie w MMjoy2.

Je艣li chodzi i wspomniany przez Ciebie plik .dll to w艂a艣nie doczyta艂em na ten temat. Jednak zainteresowa艂 mnie artyku艂 jak gracze zrobili dzia艂aj膮cy button box dla gry Kerbal Space Program.

Kurcze je艣li im si臋 uda艂o to na pewno jest mo偶liwo艣膰 r贸wnie偶 zrobienia tego i tutaj. P贸ki co moja u艂omna wiedza nie pozwala mi na chwil臋 obecn膮 p贸j艣膰 krok dalej ale si臋 nie poddaj臋 i brn臋 uparcie w t膮 stron臋.

Witam, sam probowalem na arduino ale mega, trzeba bylo na oko艂o i flashowac firmware do kotrolera seriala zeby wykrywalo jako arduino klawiature, niestety ciezko bylo uzyskac efek autentycznej klawiatury, w sensie pauzy po pierwszym nacisnieciem i ciaglego nacisniecia po pauzie, powodowalo mi to dziwne stukanie wajchy hamulca np.Pewnie jakbym mial arduino mikro z biblioteka latwiej daloby sie to oprogramowac i by dzialalo jak nalezy. Na chwile obecna rozmontowalem stara klawiature i tworze pulpit na bazie wlasnie kontrolera z klawiatury, szybciej i latwiej dla mnie poki co, i taniej biorac pod uwage ze arduino micro jak sprawdzalem kosztuje min 40zl. Minus taki ze enkodera nie zaimplementuje z takim kontrolerem i bede mial EU07 bez kolka ale cos za cos, moze kiedys 馃槃

p.s.

Jest jakas szansa na plik zrodlowy z kodem arduino do wgladu??

Posted

6 godzin temu, Footz napisa艂(a):

Witam, sam probowalem na arduino ale mega, trzeba bylo na oko艂o i flashowac firmware do kotrolera seriala zeby wykrywalo jako arduino klawiature, niestety ciezko bylo uzyskac efek autentycznej klawiatury, w sensie pauzy po pierwszym nacisnieciem i ciaglego nacisniecia po pauzie, powodowalo mi to dziwne stukanie wajchy hamulca np.Pewnie jakbym mial arduino mikro z biblioteka latwiej daloby sie to oprogramowac i by dzialalo jak nalezy. Na chwile obecna rozmontowalem stara klawiature i tworze pulpit na bazie wlasnie kontrolera z klawiatury, szybciej i latwiej dla mnie poki co, i taniej biorac pod uwage ze arduino micro jak sprawdzalem kosztuje min 40zl. Minus taki ze enkodera nie zaimplementuje z takim kontrolerem i bede mial EU07 bez kolka ale cos za cos, moze kiedys 馃槃

p.s.

Jest jakas szansa na plik zrodlowy z kodem arduino do wgladu??

Nie wiem czy mog臋 zamie艣ci膰 tutaj kod 藕r贸d艂owy. Dam ci za to podpowied藕.

https://www.xsimulator.net/community/threads/diy-arduino-buttonbox.8302/page-4

post u偶ytkownika TOPMO3

Analizuj膮c jego kod 藕r贸d艂owy z kodem od AM studio, skompilowa艂em聽 w ko艅cu dzia艂aj膮cy kod.

Nawiasem m贸wi膮c, programowanie mikro kontroler贸w nie jest moim konikiem ale da艂em sobie rad臋.

Wkr贸tce zaczynam budow臋 kolejnego pulpitu r贸wnie偶 opartego na arduino pro micro, z t膮 r贸偶nic膮 偶e b臋dzie sterowany poprzez MMJOY2.

Zrobi艂em ju偶 pierwsze pr贸by z MMJOY2 i dzia艂a bez zarzutu.

Je艣li jeste艣 r贸wnie偶 mocno zainteresowany tworzeniem w艂asnego pulpitu, mo偶esz 艣mia艂o skontaktowa膰 si臋 poprzez priv. Postaram udzieli膰 Tobie wskaz贸wek aby艣 unikn膮艂 b艂臋d贸w kt贸re sam pope艂ni艂em na pocz膮tku.

  • Like 3
Posted
2 godziny temu, olo101 napisa艂(a):

Nie wiem czy mog臋 zamie艣ci膰 tutaj kod 藕r贸d艂owy. Dam ci za to podpowied藕.

https://www.xsimulator.net/community/threads/diy-arduino-buttonbox.8302/page-4

post u偶ytkownika TOPMO3

Analizuj膮c jego kod 藕r贸d艂owy z kodem od AM studio, skompilowa艂em聽 w ko艅cu dzia艂aj膮cy kod.

Nawiasem m贸wi膮c, programowanie mikro kontroler贸w nie jest moim konikiem ale da艂em sobie rad臋.

Wkr贸tce zaczynam budow臋 kolejnego pulpitu r贸wnie偶 opartego na arduino pro micro, z t膮 r贸偶nic膮 偶e b臋dzie sterowany poprzez MMJOY2.

Zrobi艂em ju偶 pierwsze pr贸by z MMJOY2 i dzia艂a bez zarzutu.

Je艣li jeste艣 r贸wnie偶 mocno zainteresowany tworzeniem w艂asnego pulpitu, mo偶esz 艣mia艂o skontaktowa膰 si臋 poprzez priv. Postaram udzieli膰 Tobie wskaz贸wek aby艣 unikn膮艂 b艂臋d贸w kt贸re sam pope艂ni艂em na pocz膮tku.

Dzi臋ki wielkie. Jak wspomnialem wczesniej, na chwile obecna robie pulpit na kontrolerze klawiatury usb, ale kiedys jak bede w posiadaniu arduino pro micro to nieomieszkam zglosic sie po instrukcje. Dzieki!

Posted
W dniu 29.01.2023 o 11:00, olo101 napisa艂(a):

1806788026_SimRailKontroler.thumb.jpg.34e34fef3bf0da638aa77ec485009ce7.jpg

Nie mog臋 si臋 doszuka膰, czym s膮 te 'joysticki' na pozycj臋 jazdy. Mo偶esz poda膰 link? 馃檪

Posted

Joysticki to nic innego jak dr膮偶ek do autka na akumulator, poni偶ej masz przyk艂ad

https://allegro.pl/oferta/przycisk-drazek-przod-tyl-auta-na-akumulator-odbij-12678272737

Ten po lewej stronie jest zadajnikiem jazdy sparowanym razem z enkoderem obrotowym poni偶ej niego. Tj. pisa艂em wcze艣niej, zale偶y od tego jaki pojazd si臋 prowadzi.

Ten po prawej stronie jest od hamulca zasadniczego. Zielony przycisk podpisany POZ. JAZDY jest przypisany pod klawiatur臋 numeryczn膮, przycisk 6. S艂u偶y mi to g艂贸wnie prowadz臋 si贸demk臋, i chc臋 szybko wr贸ci膰 FV4a na pozycj臋 jazda i odhamowa膰 sk艂ad.

Posted

Powt贸rz臋 tylko to co napisa艂em w komentarzu na YT:

Super sprawa. Bardzo dzi臋kuj臋 za ten filmik. Pr贸buj臋 "o偶ywi膰" mojego Raildrivera. Z przyciskami nie ma problemu, ale osie to pora偶ka (s膮 programik, kt贸re w tym pomagaj膮, ale to mimo wszystko bardzo s艂abo dzia艂a, pewnie ze wzgl臋du na kiepsk膮 jako艣膰 potencjometr贸w Raildriwera). Proponuj臋, aby艣 znalaz艂 kogo艣 do wsp贸艂pracy z drukark膮 3D, aby to "ubra膰" w 艂adn膮 skrzyneczk臋 i masz zapewniony rynek odbiorc贸w i par臋 groszy do przodu 馃槈 Ja b臋d臋 pierwszy, kt贸ry to kupi 馃檪

Posted

Dzi臋kuj臋 wszystkim za mi艂e komentarze. Szczerze to nigdy nawet mi przez my艣l nie przesz艂o aby czerpa膰 z聽 tego jakiekolwiek profity. Zrobi艂em to czysto metod膮 gara偶owo-cha艂upnicz膮 tylko i wy艂膮cznie z pobudek hobbistycznych.

Wiecie, mam swoje 偶ycie i swoj膮 prac臋, a hajsu mi nie brakuje, tak偶e publikuj膮c te materia艂y na pewno nie doszukiwa艂em si臋 jakichkolwiek form dorobienia.

Co do wykonania podobnego panelu dla kogokolwiek, c贸偶, nie wiem, troch臋 mnie to zaskoczy艂o i szczerze to boksuj臋 si臋 z my艣lami czy podj膮膰 si臋 takiego zadania.

W moim zamy艣le by艂o stworzenie czego艣 co b臋dzie zrobione pod moje r臋ce, z uwzgl臋dnieniem ergonomii i聽 miejsca na biurku.

Na chwil臋 obecn膮 czekam na ostatnie cz臋艣ci na kolejny panel kt贸ry b臋dzie troch臋 inaczej wygl膮da艂 ale dalej b臋dzie bazowa艂 na dotychczasowych rozwi膮zaniach.

Tak wi臋c poczekajcie chwil臋, zobaczymy jak mi to wyjdzie i ocenicie sami czy takie co艣 chcecie.

  • Like 4
  • I agree 1
Posted

Witajcie,

W moim kolejnym filmie chcia艂bym przedstawi膰 wam makiet臋 projektu nowego pulpitu.

  • Like 3
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy