Jump to content

Recommended Posts

Posted

Temat był już poruszany:
https://forum.simrail.eu/topic/8099-zbyt-ciemna-noc/
Myślę, że problem dotyka wcale niemałej liczby graczy, sporo osób unika nocnych jazd w SimRail.

O ile nie wiąże się to z jakimś drastycznym spadkiem wydajności symulacji, to bardzo proszę chociaż o próbę ogarnięcia tego tematu.

Nie chodzi tu o zbyt ciemną noc, bo obecna jej czerń jest zupełnie poprawna. Dlatego też zmiana ustawień monitora, dodanie suwaka regulacji parametru gamma czy stosowanie programu Reshade jest bez sensu i nie rozwiązuje problemu. Nie chodzi przecież o to, żeby nocą widzieć jak kot. A zwiększenie jasności i kontrastu monitora działa także na wyświetlane na ekranie napisy i ikonki, które po takim zabiegu zaczynają zwyczajnie oślepiać.

Chodzi o zwiększenie zasięgu świecenia nieprzyciemnionych reflektorów lokomotywy, o oświetlenie samego szlaku, po którym jedziemy. Noc dookoła niech pozostanie czarna. A obiekty oświetlone reflektorami nie muszą rzucać cieni. Byle tylko było widać więcej szlaku. Tak jak teraz świecą nieprzyciemnione reflektory, to przypomina bardziej nikły blask... świateł pozycyjnych samochodu.

2noce.thumb.jpg.96e0a10a03fb7894a7966ddff79015f2.jpg

  • I agree 9
Posted

Postulat słuszny jednak po lewej wygląda to na światła EE07 a po prawej Dragona który ma w rzeczywistości mocne oświetlenie i w grze również jest widoczna różnicą EU07- Dragon .

  • I agree 1
Posted

Światła w SimRail faktycznie są jakieś słabe, ale co bardziej mnie boli to to że znaki nie są odblaskowe i nie widać ich ze znacznej odległości.

  • I agree 2
Posted

Od kilku lat w temacie Simraila się przewija problem ze światłami lokomotyw, nawet te nowszego typu ze światłami LED świecą bardzo słabo, że światłami tradycyjnymi to już w ogóle nie ma o czym mówić.

Niestety do tej pory brak reakcji na powyższe prośby, więc nie spodziewam się już zmian.

Pozostaje jedynie granie na serwerach z przesuniętym czasem, żeby nie musieć grać w nocy.

  • I agree 3
Posted

Nieraz widziałem EU07 maja jakby światła drogowe i mijania. Czekałem na peronie z daleka widzę mocniejsze światło drogowe, jak się zbliżała do peronu zmieniła na mijania.

Jestem ZA dodaniem tej funkcji w grze.

Posted
25 minut temu, Maurice napisał(a):

Nieraz widziałem EU07 maja jakby światła drogowe i mijania. Czekałem na peronie z daleka widzę mocniejsze światło drogowe, jak się zbliżała do peronu zmieniła na mijania.

Jestem ZA dodaniem tej funkcji w grze.

Tylko że przyciemnianie reflektorów w EU07 już istnieje.

Posted
54 minuty temu, zbynak napisał(a):

Od kilku lat w temacie Simraila się przewija problem ze światłami lokomotyw, nawet te nowszego typu ze światłami LED świecą bardzo słabo, że światłami tradycyjnymi to już w ogóle nie ma o czym mówić.

Taki sobie offtop zrobię. Kojarzycie taką grę jak ZD Simulator? Taki hardkorowy (bardziej niż Simrail czy Maszyna) symulator kolejowy robiony na Ukrainie, który niedawno zadebiutował na Steam (chociaż poza nim dostępny był od bardzo dawna). Grafika oględnie mówiąc wrażenia nie robi (staruszka Maszyna wygląda trochę lepiej) ale reflektory ma akurat zrobione super. Poniżej krótki urywek jazdy w nocy:

https://youtu.be/Bje5meyz5ik?t=2587

W tym simie podoba mi się jeszcze kilka rzeczy. Prowadzony pojazd bardzo fajnie się buja- czuć, że ma jakieś zawieszenie i że to bujanie to nie jest oskryptowane kiwanie się z prawej do lewej. Możemy gmerać dosłownie we wszystkim, co jest dostępne w maszynowni- coś jak w simrailowym ET22 ale... tak 2x bardziej. Sama gra jest dość tania, plus jest do niej mnóstwo DLC w nieraz śmiesznych cenach. Zastanawiam się, czy "nie wejść" w ten temat, boję się tylko ściany pod postacią języka- poradników i instrukcji po angielsku nie ma wiele.

  • Like 3
Posted (edited)

Jakby w SimRailu nieprzyciemnione reflektory zaczęły tak świecić jak na tym filmiku z YT - to nie potrzeba już nic więcej. Naprawdę genialnie zrobione. Właśnie tak to powinno wyglądać.

nocok2.thumb.jpg.0bd21b18a80034426a8a3f2b630a3eaa.jpg

A argumentu, który przeczytałem w przywołanym przeze mnie wątku, że jakoby: "Po co ci daleko świecące reflektory, przecież jak ci coś wyjdzie na tory to i tak nie wyhamujesz" - nie przyjmuję. Idąc takim tropem myślenia, to w ogóle można żadnych świateł nocą nie zapalać 🤣

Nie można jeździć po omacku!

Edited by mateusz424
  • I agree 4
Posted

Kwestia jest tego typu co kto chce, nierealistyczne widoki jak w ostatniej przytoczonej grze, czy jak wiele osób krzyczy - realizm, bo to symulator. Rzeczywistość wygląda niestety tak że jadąc klasykiem (201E, 303E itp) widzi się tylko to co jest oświetlone żarówkami w starożytnych wiadrach, czyli tyle ile obecnie widać w SR, a przeważnie mniej. Drobna uwaga: nie należy się sugerować filmami czy większością zdjęć, obiektyw inaczej niż oczy rejestruje światło. Hasler, kontrolki załatwiają w dużej mierze adaptację wzroku do ciemności. W przypadku współczesnego ledowego oświetlenia wygląda to o niebo lepiej, faktycznie zasięg jest imponujący (i tu ukłon w stronę twórców żeby trochę to poprawili) jednak tylko w strumieniu światła. Odbicie jest na tyle silne że otoczenie po bokach jest jeszcze mniej widoczne niż przy starym oświetleniu.

Pytanko dla tych co zamieszczają zdjęcia z oświetlonym na maksa pulpitem i jęczą że reflektory za słabe: jak myślicie, dlaczego nawet w starych maszynach była możliwość przyciemniania kontrolek, a we współczesnych wyłączane ekrany i najważniejsze elementy wyświetlane są cienką białą linią na czarnym tle?

  • I agree 4
Posted
6 godzin temu, Jaca napisał(a):

(...) Rzeczywistość wygląda niestety tak że jadąc klasykiem (201E, 303E itp) widzi się tylko to co jest oświetlone żarówkami w starożytnych wiadrach, czyli tyle ile obecnie widać w SR, a przeważnie mniej. (...)

Jakoś trudno w to uwierzyć 😯 Może to zaćma, kurza ślepota albo brudne szkła okularów?

Od 1983 roku przejechałem całkiem sporo kilometrów różnymi samochodami nocą. Tamte samochody też miały "starożytne" zwykłe żarówki (halogenowe pojawiły się trochę później) w o wiele mniejszych "wiadrach". I wtedy światła drogowe oświetlały drogę co najmniej na 100-120 m przed samochodem.

Śmiem twierdzić, że to co jest w SR ma z realizmem... niewiele wspólnego. Żarówki żarówkami ale nie można ich mylić ze świeczką czy pochodnią. Nieraz w tamtych latach stałem nocą przed zamkniętym przejazdem kolejowym i widno robiło się dużo wcześniej nim nadjechała lokomotywa. Nie mogło być tak jak to jest teraz w SR, że widać szlak przed lokomotywą na jakieś 10-20 m. Tak to mogą świecić przyciemnione reflektory na stacji, w peronach. 

Zgoda, niech będzie realistycznie. Ale niech da się przy tym grać. Semafory nocą widać z daleka, ale wskaźniki? Przy takim oświetleniu szlaku i prędkości szlakowej widać tylko, że był jakiś wskaźnik. Co to za wskaźnik i co na nim było - to już nie wiadomo. I nie wiem jak inni, ale ja czuję się nieswojo pędząc po torach i widząc przed sobą czarną du.. żą plamę. Przecież to tak, jakby w gęstej mgle jechać krętą drogą 120 km/h 😉

  • Like 1
  • I agree 3
Posted
8 godzin temu, Jaca napisał(a):

Rzeczywistość wygląda niestety tak że jadąc klasykiem (201E, 303E itp) widzi się tylko to co jest oświetlone żarówkami w starożytnych wiadrach, czyli tyle ile obecnie widać w SR, a przeważnie mniej.

Problem mizernego oświetlenia nie dotyczy tylko "siódemkowatych", tu wszystko świeci marnie. Traxx, Elf, one "starożytnych" wiader przecież nie mają. Dragon i Pendo mają nawet LED-y, które wg mnie nie świecą wcale dalej, ale za to w grze dają kosmicznie silny strumień swiatła, "przepalający" nieraz otoczenie i jeszcze bardziej utrudniający odczytywanie wskaźników.

To nie jest symulator dla tych, którzy lubią jeździć nocą bez HUD.

 

 

 

 

  • I agree 4
Posted (edited)
5 godzin temu, mateusz424 napisał(a):

... Może to zaćma, kurza ślepota albo brudne szkła okularów?...

Czterdzieści kilka lat badań okresowych okuliści badali mój wzrok i jakoś żaden nie zakwestionował 😉

Edited by Jaca
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy