Jump to content

Zbyt ciemna noc


Zielma

Recommended Posts

Witam,
 

Chciałbym poruszyć temat zbyt ciemnej nocy w grze. Jak dla mnie to że kompletnie nic nie widać. Nienaturalnie to wygląda to tak jakby postać w grze cierpiała na kurzą ślepotę.
Odbiera to trochę przyjemność grania w nocy, czuję się jak w jakimś w bunkrze z małym oświetleniem.
Ostatnio przyjrzałem się temu będąc w drodze samochodem wygląda to jednak inaczej.

Pozdrawiam,

  • I disagree 4
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Conrad napisał(a):

mam wrażenie, że przed ostatnimi updatem, tym wielkim, lepiej była zasymulowana adaptacja do ciemności

osobiście nie widzę różnicy przed i po

 

1 godzinę temu, Zielma napisał(a):

Chciałbym poruszyć temat zbyt ciemnej nocy w grze. Jak dla mnie to że kompletnie nic nie widać. Nienaturalnie to wygląda to tak jakby postać w grze cierpiała na kurzą ślepotę.

Może coś w ustawieniach monitora? Gdy zmieniam na tryb sRGB, zawsze mam jaśniej (przy takim samym podświetleniu). Na innych trybach nigdy nie mogę uzyskać tego efektu.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Zielma napisał(a):

Chciałbym poruszyć temat zbyt ciemnej nocy w grze. Jak dla mnie to że kompletnie nic nie widać. Nienaturalnie to wygląda to tak jakby postać w grze cierpiała na kurzą ślepotę.
Odbiera to trochę przyjemność grania w nocy, czuję się jak w jakimś w bunkrze z małym oświetleniem.
Ostatnio przyjrzałem się temu będąc w drodze samochodem wygląda to jednak inaczej.

Temat był już poruszany dużo przed aktualizacją. Wnioski były takie że monitor monitorowi nie równy i można w ustawieniach monitora dużo zmienić, więc możesz popróbować sobie. Jeśli chodzi o moje zdanie to uważam że po aktualizacji na moim monitorze wygląda to dużo lepiej niż przed aktualizacją.  Teraz noce mają kilka wariantów jasności w zależności od księżyca czy świeci w pełni czy jest za chmurami ale też  ile jest chmur i czy pada czy nie.

W starszych monitorach jest mniej opcji do ustawienia niż w nowszych, więc jeśli nie uda Ci się wyciągnąć więcej jasności na twoim monitorze to spróbuj zainstalować sobie program Reshade nim możesz zrobić dużo więcej niż na dobrym monitorze. Poniżej wkleiłem Ci kilka zdjęć jak mi się udało ustawić tym programem noc w Simrail.

Kliknij na zdjęcie żeby wyostrzyć je.

 

 

SimRail 2023-12-03 00-41-00.png

SimRail 2023-12-08 06-34-56.png

SimRail 2023-12-09 23-32-41.png

SimRail 2023-12-10 19-13-10.png

Edited by Korsarz
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Tak jak wspominali koledzy powyżej - dużo zależy od monitora. Natomiast uważam, że akurat noc w grze wygląda bardzo realistycznie, szczególnie przy pełnym zachmurzeniu. Widać tyle, ile są w stanie oświetlić ci światła pojazdu - czyli niewiele. W takich warunkach jest potrzebna szczególnie duża koncentracja aby np. nie przegapić wskaźników linii zelektryfikowanych i innych. 

Osobiście nie lubię w grach zabiegu "kocich oczu", gdzie w nocy widzisz wszystko tak dobrze, jak by to był dzień.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Corrazone napisał(a):

Widać tyle, ile są w stanie oświetlić ci światła pojazdu - czyli niewiele.

tak, z małym zastrzeżeniem. Na kolei już od dawna stosowane są warstwy odblaskowe. Wtedy są widoczne prawie z pół kilometra. Tego niestety nie mamy, bo pewnie by dobrze to wyglądało potrzebny jest RT.

PS Tak samo ubolewam nad tym, że nie ma cieni od świateł innych niż słońce (może też księżyc?). Takie cienie od świateł jadącego pociągu bardzo zmieniają plastykę scenerii.

Edited by qbahn
Link to comment
Share on other sites

Kiedyś brak cieni w nocy zgłosiłem jako bug. Dev odpisał, że tak ma być z powodów wydajności. Rozumiem, że cienie ze świateł pociągu byłyby bardzo kosztowne, ale w nocy bywa, że świeci też księżyc. Odblaskowe wskaźniki z chęcią bym widział w symulatorze. Może wreszcie w nocy zacząłbym je widzieć? Zapewne da się to zrobić bez RT. Bardziej problemem tutaj może być dystans renderowania wskaźników, który (jak mam wrażenie) obecnie jest bardzo mały i na pewno krótszy niż te 500m.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

Kiedyś brak cieni w nocy zgłosiłem jako bug. Dev odpisał, że tak ma być z powodów wydajności. Rozumiem, że cienie ze świateł pociągu byłyby bardzo kosztowne

zgadza się. Aczkolwiek mi tak samo odpowiedział na bug, że latarnia świeci przez dach lokomotywy. Z resztą nie tylko to. Czyli jest więcej konsekwencji. Ale wg. mnie, gry od dawna radzą sobie z tym całkiem nieźle. Więc... 🙄

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 12.12.2023 o 23:08, Corrazone napisał(a):

Osobiście nie lubię w grach zabiegu "kocich oczu", gdzie w nocy widzisz wszystko tak dobrze, jak by to był dzień.

Kocie oczy to przesada ale ludzkie oko też przyzwyczaja się do ciemności i sporo widać a przy mocnym księżycu (na takiego nie udało mi się jeszcze trafić) to potrafi być bardzo jasno w nocy.
 

Co do zmian ustawień monitora to niewiele to daje. Nie ściągałem jeszcze reshade, dzisiaj spróbuję to zrobić to może faktycznie uda mi się zrobić to na czym mi zależy.

Link to comment
Share on other sites

Co do zmian ustawień monitora to niewiele to daje. Nie ściągałem jeszcze reshade, dzisiaj spróbuję to zrobić to może faktycznie uda mi się zrobić to na czym mi zależy.

 

 

Jak już zainstalujesz Reshade to polecam  na początek popróbować z tymi pięcioma opcjami jak na zdjęciu poniżej. Na tych pięciu wystarczy aby noc była taka jaką chcesz, pamiętając że i tak będziesz musiał tymi suwakami inaczej poustawiać niż na zdjęciu u mnie, bo pewnie  masz inny monitor, więc ustaw sobie pod swój monitor.

 

 

SimRailNoc.jpg

Edited by Korsarz
Link to comment
Share on other sites

U mnie nic się nie zmieniło i update raczej nie wprowadził żadnych zmian. Ale mogę się również mylić, co prawda. Kiedy jest noc w SimRail, gram w nocy przy zgaszonych wszelkich światłach trzecich i na prawdę nie zauważyłem żadnej różnicy. Zazwyczaj gram na serwerach z UTC+1, żeby grać o realnej porze dnia czy nocy. Korzystam z laptopa i na niezmiennych ustawieniach. 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, krzysk napisał(a):

Przydałoby się dodać ustawienie parametru gamma w symulatorze. To pozwoliłoby każdemu dostosować jasność do własnych wymagań, oświetlenia w pokoju i konkretnego monitora

Gamma niczego nie rozwiąże. W monitorach mamy możliwość ustawienia kilku rodzajów gammy. Na moim monitorze jest pięć stopni i niewiele to pomaga, kolega tu powyżej napisał że nic  nie pomogło. To jest bardziej skomplikowane. Problem leży w nas, bo każdy chce mieć według siebie, ale też w monitorach, bo każda matryca wyświetla inaczej. Dlatego powstał program Reshade który rozwiązuje całkowicie te problemy. Żadne opcje w grach ani opcje w monitorach jak do tej pory nie zastąpiły tego programu. Cieszy to że jest całkowicie darmowy i cały czas aktualizowany o nowe funkcje i efekty. Polecam każdemu, bo można zrobić nim takie oświetlenie jakie się chce.

Link to comment
Share on other sites

Szczerze nie miałem czasu się pobawić ale jak na razie zauważyłem jeden problem. Zmiany dotyczą całej wyświetlanej grafiki również ikonek z informacjami prędkości czy rozkładu jazdy i jak zmienia się kontrast czy inne parametry to te informacje mogą stać się nieczytelne.

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, Zielma napisał(a):

Szczerze nie miałem czasu się pobawić ale jak na razie zauważyłem jeden problem. Zmiany dotyczą całej wyświetlanej grafiki również ikonek z informacjami prędkości czy rozkładu jazdy i jak zmienia się kontrast czy inne parametry to te informacje mogą stać się nieczytelne.

Są bardziej czytelna niż bez używania Reshade 🙂  Nawet te małe są widoczne które wskazują odległości.

Ten program jest jednak dla tych, którzy mają nie tylko czas ale i cierpliwość, bo możliwości do różnych ustawień jest tysiące. 

SimRail 2023-12-16 13-25-28.png

SimRail 2023-12-16 13-25-29.png

SimRail 2023-12-16 13-25-37.png

SimRail 2023-12-16 13-28-17.png

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 75 / 90
          • Percentage filling 83%
          • Most players 93
      • PL3
      • pl3
      • 29 / 84
          • Percentage filling 35%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 32 / 83
          • Percentage filling 39%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 14 / 83
          • Percentage filling 17%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 57 / 93
          • Percentage filling 61%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 5 / 100
          • Percentage filling 5%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 3 / 86
          • Percentage filling 3%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 68 / 89
          • Percentage filling 76%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 4 / 83
          • Percentage filling 5%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 8 / 76
          • Percentage filling 11%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 13 / 80
          • Percentage filling 16%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 5 / 82
          • Percentage filling 6%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 11 / 79
          • Percentage filling 14%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 7 / 82
          • Percentage filling 9%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 29 / 34
          • Percentage filling 85%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 9 / 34
          • Percentage filling 26%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 16 / 34
          • Percentage filling 47%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 10 / 34
          • Percentage filling 29%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 33 / 34
          • Percentage filling 97%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 33 / 34
          • Percentage filling 97%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 8 / 34
          • Percentage filling 24%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 9 / 34
          • Percentage filling 26%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 12 / 34
          • Percentage filling 35%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 511 / 1734 Total players
    • 29% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy