Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nie wiem nawet jak skomentować argumentację panów @Corrazone  @mluczak.kutno, czy wy w ogóle czytacie to co piszecie?
 

41 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

Rób sobie notatki, czytaj trochę stron o kolei nie związanych z samym Simrailem, zajrzyj do instrukcji kolejowych (Ie-1 i Ir-1 się kłaniają). Może też będzie warto przestać grać w kilkadziesiąt innych gier, tylko skoncentrować się na tej jednej?

Oczekiwać od niedzielnych graczy czytania kilkuset stron profesjonalnych instrukcji kolejowych? W głowę się puknij. Dobry tutorial to must-have w jakimkolwiek symulatorze. Obecnie takiego nie ma, bo te istniejące po pierwsze pomijają sporo ważnych kwestii, po drugie nie są dostępne dla wszystkich pojazdów. Robić notatki? To jest gra do cholery, gra ma sprawiać frajdę. Nikt nie będzie sobie robił notatek żeby móc pograć w pociągi. Z takim podejściem jak wasze ta gra nigdy nie będzie miała potencjału na międzynarodowy sukces czy dosięgnięcie poziomu TSW, a skończy jako zapomniany symulator dla mikoli jak Maszyna czy TD2. Skoncentrować się na jednej grze? Sam zauważyłeś, to jest gra. Nikt nie będzie rzucał wszystkich innych gier tylko po to żeby wkuwać jakieś durne instrukcje kolejowe bo nie ma jasnego tutoriala w grze. Czy wy sami czytacie to co piszecie? Czy wyobrazacie sobie żeby twórcy TSW zamiast tutoriala kazali graczom rzucić wszystkie inne gry i czytać niemieckie instrukcje kolejowe? Może jeszcze doradźcie że jak nie umie uruchomić lokomotywy to niech sobie ściągnie całą kilkusetstronową dokumentację do niej?
 

41 minut temu, boban121 napisał(a):

PS: Musimy walczyć ze zdebilnieniem  społeczeństwa bo dochodzi do patologi gdzie facet lat 20 nie umie wymienić żarówki a o kole samochodu już nie wspomnę.

Przepraszam bardzo, ale co ma jedno do drugiego? Porównujesz wymianę żarówki do uruchomienia lokomotywy? Nie mówiąc już o różnicy w trudności, to jedna z tych rzeczy jest wiedzą praktyczną a druga raczej mu się nie przyda poza grą. Jeszcze jakieś genialne uwagi? Może niech ukończy technikum kolejowe skoro nie potrafi uruchomić lokomotywy w grze? Ja rozumiem frustrację niektórymi opiniami @adamets2, takimi jak chociażby to że zwierzątka powinny mieć wyższy priorytet od manewrów, sam się oczywiście nie zgadzam z większością jego opinii. Ale tu staje po jego stronie, bo to co Panowie w tym momencie piszecie jest całkowitą odklejką od rzeczywistości.
 

17 minut temu, Corrazone napisał(a):

Cała ta wielka "trudność" poruszana w tym temacie przez @adamets2 to głównie uruchamianie pojazdu. Według tego użytkownika powinny być w każdym możliwym scenariuszu podpowiedzi prowadzące za rączkę 24/7 i mówiące co zrobić, w jakiej kolejności bez uruchamiania myślenia - bo się młody Amerykanin od gry odbiję. Jeżeli ktoś nie jest w stanie się zaangażować minimalnie w grę na tyle, aby zapamiętać, że baterię się uruchamia na początku albo, że pantografy się podnosi przed załączeniem szybkiego, to po co w ogóle grać w ten symulator?

Cała ta wielka "trudność" czyli kilkanaście kroków które trzeba wykonać w odpowiedniej kolejności żeby w ogóle móc jakkolwiek ruszyć. Bez uruchamiania myślenia? Przepraszam bardzo, ale co ma myślenie do pamiętania tej listy kroków. Tu nie ma żadnego logicznego myślenia, to jest po prostu sekwencja kroków którą trzeba wykuć na pamięć. Myślisz, że taki gracz co chce się zrelaksować co niedzielę po robocie będzie pamiętał co po kolei naciskać w każdym z bodajże sześciu różnych dostępnych pociągów w grze? I w każdym z nich to się znacznie różni? Nie każdy jest zapalonym mikolem co poświęca całe swoje życie symulatorom, wręcz powiedziałbym że ta grupa to mniejszość. I tak, młody Amerykanin się odbije, a razem z nim jego pieniądze. A potem będzie płacz że gra się nie rozwija i nie ma DLC bo twórcom się to nie opłaca.
 

19 minut temu, boban121 napisał(a):

Przecież to uruchamianie i tak jest zrobione nie wiem w 35 % realnego uruchamiania może. Tego prościej się już nie da zrobić bo trzeba by było zrobić jeden przycisk uruchom, drugi jedź, trzeci stój. Drzwi już powinny być automatyczne bo za mało klawiszy jest.

Może i jest. Dla gracza bez styczności wcześniej z koleją i tak jest to nie do zrobienia bez poprowadzenia za rączkę. Obecnie jak pisałem wyżej tutoriale w grze średnio sobie z tym radzą, nie ma ich dla każdego pojazdu i nie przewidują każdej sytuacji. Tak prostych rzeczy jak uruchomienie lokomotywy powinna uczyć gra, a wymaganie od graczy czytania instrukcji albo wykuwania godzinami innych dokumentów żeby móc sobie pograć jest po prostu absurdem.

  • I disagree 2
  • I agree 3
Posted

Jumps wyjaśnił, że jest czteroprzyciskowcem 😛

Krecicie jakieś awantury zamiast napisać jednym zdaniem , że potrzebny jest tutorial do każdego pociągu koniec tematu.

Koledzy z ameryki nie będą w to grali chyba, że dostaną swoje trasy i pociągi. Ta sama sprawa jest u nas. Niemiecka kolej jako ciekawostka tak. Jak będzie dlc kosztować 200 zł to nie kupie natomiast polskie zawsze.

  • Confused 1
  • I agree 2
Posted
5 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

I co? Jak wszystko do bólu uprościsz, to inna grupa graczy się od niego odbije. Mówię tutaj o entuzjastach, których ta gra do siebie przyciągnęła właśnie swoim poziomem skomplikowania i podejściem do realizmu. I wtedy też nie będzie DLC... Tak w ogóle to mam wrażenie, że amatorzy tacy jak Ty nie są wcale targetem tej gry. [...] No to się zatrzyma. Kto chce dalej grać w pociągi, pójdzie sobie grać w coś innego.

Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Nikt nie mówi o uproszczaniu gry, a lepszych tutorialach lub podpowiedziach w grze dla mniej doświadczonych graczy. Przecież nikt ci nie będzie kazał mieć ich włączonych, jak chcesz sobie grać profesjonalnie to sobie graj. Nie można popadać w skrajność w żadnym kierunku, gra powinna mieć możliwość włączenia uproszczeń dla graczy niedzielnych, ale też możliwość realnej symulacji dla graczy profesjonalnych. A prawda jest taka, że to ta grupa "niedzielnych" graczy płaci Ci za nowe trasy i wszelaką nową zawartość jaka w tej grze się pojawi. 
 

9 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

Ja na pewno nie będę grał w grę uproszczoną wedle Twojej wizji. Mam się męczyć tak jak Ty i grać w coś, co mi po prostu nie pasuje?

Twoją logiką, skoro Simrail będzie dla Ciebie za prosty, to zamiast narzekać poszukaj sobie czegoś trudniejszego 😄

  • I agree 1
Posted
1 minutę temu, boban121 napisał(a):

Jumps wyjaśnił, że jest czteroprzyciskowcem 😛

Krecicie jakieś awantury zamiast napisać jednym zdaniem , że potrzebny jest tutorial do każdego pociągu koniec tematu.

Nie dość że nie jestem czteroprzyciskowcem to gram bez hud'u i staram się w rozgrywce zachować jak największy realizm. Ja sam lokomotywy umiem uruchomić, ale potrafię wejść w skórę nowych graczy i zauważam że obecna sytuacja wymaga poprawy. A nie że ja umiem to każdy powinien umieć. Da się? Da się. Trochę wyrozumiałości.

  • I agree 2
Posted
26 minut temu, jumps napisał(a):

Oczekiwać od niedzielnych graczy czytania kilkuset stron profesjonalnych instrukcji kolejowych?

Niczego od nich nie wymagajmy. Niech lokomotywy same jeżdżą. Jak to ktoś napisał powyżej, są jeszcze na YT filmy z przejazdów- może to jest dla nich lepsze? A nie, bo trzeba znaleźć film, kliknąć i jeszcze zrozumieć, co się ogląda. Popsujmy i tak prostą grę dla garstki takich, którym nic się nie chce, którzy się deklarują że wręcz kochają grę i deweloperów a jednocześnie nie chcą poświęcić chwili na naukę... Tak, chwili- nie trzeba wcale czytać tych instrukcji, nawet na tym forum ktoś chociażby ładnie, w formie plakatu opisał wszystkie sygnały i wskaźniki.

29 minut temu, jumps napisał(a):

Robić notatki? To jest gra do cholery, gra ma sprawiać frajdę.

No tak, zapisać kilka zdań na kartce już nie sprawia frajdy. Wysiłek przerasta?

Nie każda gra musi być przyjemną i lekką rozrywką na niedzielne popołudnie. Całe szczęście, że są jeszcze gry wymagające więcej niż tych trzech (no dobra, czterech) przycisków...

  • I disagree 1
  • Confused 1
  • I agree 3
Posted

Bo to jest prawda. Ta gra wymaga od nas wykonania 5 czynności, kliknięć żeby uruchomić pojazd. To już jest zastanawiające czy powinniśmy nazywać ten produkt symulatorem a niektórzy jeszcze chcą upraszczać. Zgadzam się jedynie w kwestii może poprawy tutoriali bo jednak takowe w singlu są. Najpierw uczę się prowadzić pojazd w singlu poznaję grę a dopiero później wchodzę na multi. Jak wyszedł kibelek to też od razu nie dawałem na multi tylko zapoznałem się w singlu z produktem. Teraz każdy młody chce wszystko natychmiast na już bez wysiłku.

  • I disagree 1
  • I agree 5
Posted

Skoro już mówimy o nauce, to sugeruję żeby Panowie poświęcili czas i nauczyli się czytać 😉
Mówię o tutorialach, wskazówkach które można wyłączyć w ustawieniach a wy cały czas krzyczycie coś o upraszczaniu gry.
W czym wam to przeszkadza? Jak nie będziecie chcieli to sobie to wyłączycie. I nie, uruchomienie lokomotywy to nie jest 5 kliknięć.

45 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

No tak, zapisać kilka zdań na kartce już nie sprawia frajdy. Wysiłek przerasta?

Nie każda gra musi być przyjemną i lekką rozrywką na niedzielne popołudnie. Całe szczęście, że są jeszcze gry wymagające więcej niż tych trzech (no dobra, czterech) przycisków...

Nie każdy ma czas i ochotę na wkuwanie procedur uruchamiania lokomotyw i instrukcji kolejowch żeby móc sobie po pracy pograć 2 godziny w pociągi. Nikt nic nie mówi o upraszczaniu uruchamiania do dwóch przycisków, tylko o podpowiedziach które nowych graczy poprowadzą przez ten proces. Gry mają być przyjemne, jeśli nie sprawiają ci przyjemności to po co w nie grasz? Ale niektórym przyjemność sprawia maksymalne wyzwanie i odwzorowanie realnej kolei, a niektórym przyjemność sprawia śmiganie pociągiem po znajomych okolicach. Nie macie nawet jednego argumentu za tym, żeby takich podpowiedzi nie było. W niczym to nie przeszkodzi mikolom którzy w kazdej chwili mogą to sobie wyłączyć, a pomoże nowym graczom którzy mają jakieś życie poza gapieniem się na metalowe jeżdzące pudło na komputerze przeplatane z czytaniem instrukcji kolejowych do snu

 

 

  • Like 1
  • I agree 2
Posted

Z tym się zgodzę , że powinny być dobrze zrobione turiale nawet i filmiki szkoleniowe z wyjaśnieniem do czego służą wszystkie opcje na monitorach i przyciski w lokomotywie. Ale gra nie powinna iść w stronę gry arkadowej takiej jak TSW tylko w stronę symulacji takiej jak np. jest Maszyna. Ja oczekuje od gry tego że w trakcie jej rozwoju będzie dodanych jeszcze więcej opocji funkcjonalnych w lokomotywach np .menu na monitorze(w lokomotywie) próby hamulca . Moim zdaniem dzięki temu że gra będzie jak najbardziej oddawać realia prowadzenia pociągu to zdobędzie popularność , a jak widzę społecznoś tego oczekuje przykładem tego są prośby o serwer profesjonalny.

  • Like 1
  • I disagree 1
  • I agree 2
Posted (edited)
31 minut temu, jumps napisał(a):

 I nie, uruchomienie lokomotywy to nie jest 5 kliknięć.

Policzyłem specjalnie dla wszystkich. Dokładnie 23 kliknięcia od uruchomienia gry do ruszenia liczone każde klikniecie łączenie z otwieraniem i zamykaniem drzwi. Czynności jest 11.

Jak wiesz co robić uruchomienie zajmuje trochę ponad minutę. Faktycznie jest to mocno skomplikowane.

Edited by boban121
  • I disagree 1
  • Thanks 2
  • I agree 2
Posted (edited)
Godzinę temu, jumps napisał(a):

Mówię o tutorialach, wskazówkach które można wyłączyć w ustawieniach a wy cały czas krzyczycie coś o upraszczaniu gry.

Tak, oczywiście tutoriale muszą w grze być dla każdego jednego pojazdu. W owym tutorialu jak najbardziej gra powinna uczyć uruchomienia pojazdu od a do z i tłumaczyć podstawy poruszania się takim pojazdem. Ja osobiście nie mam nic przeciwko, a nawet tak jak wspomniałem to jest konieczność. 

Natomiast temat tego offtopicu dotyczył systemu podpowiedzi, który można włączyć bądź wyłączyć w każdym scenariuszu. Tą są dwie różne rzeczy jak by nie patrzeć. Być może jestem człowiekiem zbyt starej daty, ale dla mnie podstawowym założeniem każdej gry jest to, że: gra uczy cię czegoś za pomocą samouczka/tutoriala i zakłada, że gracz po samouczku osiągnie jakąś podstawową wiedzę. Następnie mamy element wyzwania, który polega na tym, że samodzielnie (scenariusz) w oparciu o wiedzę z samouczka uda nam się wykonać jakieś zadanie. Oczywiście nie mówimy tu o samej jeździe, bo od tego jest HUD i zwyczajnie nie dało by się zrobić tutoriala tłumaczącego wszystkie przepisy ruchu kolejowego. 

Godzinę temu, jumps napisał(a):

Nie macie nawet jednego argumentu za tym, żeby takich podpowiedzi nie było.

Moim zdaniem patrząc na to jak ciężko i mozolnie idą prace w związku z rozwojem tej gry, wprowadzanie kolejnego systemu podpowiedzi może jeszcze bardziej ten projekt spowolnić. Przypominam, że twórcy nie potrafią od 2 miesięcy naprawić wycieraczek i efektów deszczu, czy poradzić sobie z innymi bardzo starymi bugami, optymalizacja dalej jest kiepska (na co narzeka o wiele więcej graczy niż na omawiany system podpowiedzi). To tylko takie przykłady z brzegu. 

Edited by Corrazone
  • Thanks 1
  • I agree 5
Posted
Godzinę temu, boban121 napisał(a):

Policzyłem specjalnie dla wszystkich. Dokładnie 23 kliknięcia od uruchomienia gry do ruszenia liczone każde klikniecie łączenie z otwieraniem i zamykaniem drzwi. Czynności jest 11.

Jak wiesz co robić uruchomienie zajmuje trochę ponad minutę. Faktycznie jest to mocno skomplikowane.

Całe sedno tej dyskusji opiera się na tym że większość ludzi nie wie co robić. Dla ciebie to się wydaje proste, dla laika nie. Zwłaszcza że trzeba to wykonać w odpowiedniej kolejności i nie ma miejsca na błąd.

  • Like 1
Posted
19 minut temu, Corrazone napisał(a):

Temat tego offtopicu dotyczył systemu podpowiedzi, który można włączyć bądź wyłączyć w każdym scenariuszu. Tą są dwie różne rzeczy jak by nie patrzeć. Być może jestem człowiekiem zbyt starej daty, ale dla mnie podstawowym założeniem każdej gry jest to, że: gra uczy cię czegoś za pomocą samouczka/tutoriala i zakłada, że gracz po samouczku osiągnie jakąś podstawową wiedzę. Następnie mamy element wyzwania, który polega na tym, że samodzielnie (scenariusz) w oparciu o wiedzę z samouczka uda nam się wykonać jakieś zadanie. Oczywiście nie mówimy tu o samej jeździe, bo od tego jest HUD i zwyczajnie nie dało by się zrobić tutoriala tłumaczącego wszystkie przepisy ruchu kolejowego. 

Moim zdaniem patrząc na to jak ciężko i mozolnie idą prace w związku z rozwojem tej gry, wprowadzanie kolejnego systemu podpowiedzi może jeszcze bardziej ten projekt spowolnić. Przypominam, że twórcy nie potrafią od 2 miesięcy naprawić wycieraczek i efektów deszczu, czy poradzić sobie z innymi bardzo starymi bugami, optymalizacja dalej jest kiepska (na co narzeka o wiele więcej graczy niż na omawiany system podpowiedzi). To tylko takie przykłady z brzegu. 

Jasne, jest to zrozumiałe. Osobiście miałem na myśli podpowiedzi jako jedną z dwóch możliwych opcji, jeśli zostaną wprowadzone dobre tutoriale (dla każdego pojazdu i dla np. uruchomienia EN57/Elfa w ukrotnieniu) to wtedy myślę że żaden system podpowiedzi nie będzie potrzebny.

  • I agree 3
Posted (edited)

@jumps w TSW4 są tutoriale. Zresztą tu też. Tylko problem polega na tym, że po np. 3 tyg. nie grania się zapomni i trzeba tak naprawdę uruchomić jeszcze raz tutorial, a potem główną grę. Tak właśnie robię w TSW4 gdzie nie ma 4 pociągów tylko z 40 i ciężko spamiętać każdy jeden angielski, niemiecki, amerykański nawet mimo tego, że są wstępnie gotowe w rozkładach. A w scenariuszach są podpowiedzi. Mi chodzi o w sumie bardzo prostą sprawę: niech będzie system podpowiedzi jak w TramSim albo tutaj w samouczkach, ALE WYWOŁYWANY TYLKO na prośbę gracza jak się pogubi. Nie chodzi mi żeby był domyślnie. I w ten sposób gracze, który mnie tu tak krytykują nawet nie muszą nigdy w życiu tego włączać. Cała reszta jak się pogubi będzie miała pomoc. To by była przewaga tego produktu nad TSW4 i wyprzedziłby konkurencję, a gracze by szybko się nauczyli i tylko nowi by mogli z tego korzystać albo ci co zapomieli. Nie każdy ma tyle zapału żeby pisać sobie notatki na kartce do gry jak ja to uczyniłem 🙂 Zresztą do Omsi 2 podobnie np. w kwestii PINów do IBIS albo uruchamiana autobusów co nie w każdym przypadku jest oczywiste (kto gra ten wie 🙂 ) I to są jedyne moje gry gdzie mam notatki.. Ale to chyba nie o to chodzi...

Edited by adamets2
Posted (edited)
3 godziny temu, Averrnor napisał(a):

Jeżeli teraz dla niektórych jest za trudno to zobaczycie co się będzie działo, jak na niemieckich trasach ludzie będą z PZB walczyć. Chyba że, podobnie jak w TSW, będzie można systemy bezpieczeństwa wyłączyć.

Jeśli PZB będzie obowiązkowe to jak szybko ta gra powstała tak samo szybko upadnie 🙂 Ale skoro czuwak można wyłączyć, radio ustawić na automat to nie sądzę aby PZB było obowiązkowe...

Jak pisałem w wielu postach - nie chodzi mi o ułatwianie tej gry. Chodzi mi o to żeby nie było utrudniania (chyba, że opcjonalnie). Od samego początku - pierwszego mojego tematu jaki napisałem na tym forum, dosłownie po paru godzinach od włączenie po raz pierwsze tej gry, pisałem z pozycji fana gier symulacyjnych, ale nie tylko pociągów. Napisałem jakie napotkałem trudności w tutorialu. System podpowiedzi szczególnie by się przydał na singlu, szczególnie jak dojdą manewry i bardziej skomplikowane scenariusze.

Edited by adamets2
Posted
29 minut temu, adamets2 napisał(a):

to jak szybko ta gra powstała tak samo szybko upadnie 🙂

Uuuu... to zasadniczo długawo. <śmiechłem>

Możesz spać spokojnie. 

  • Haha 2
  • I agree 1
Posted (edited)
3 godziny temu, Igx napisał(a):

Z tym się zgodzę , że powinny być dobrze zrobione turiale nawet i filmiki szkoleniowe z wyjaśnieniem do czego służą wszystkie opcje na monitorach i przyciski w lokomotywie. Ale gra nie powinna iść w stronę gry arkadowej takiej jak TSW tylko w stronę symulacji takiej jak np. jest Maszyna. Ja oczekuje od gry tego że w trakcie jej rozwoju będzie dodanych jeszcze więcej opocji funkcjonalnych w lokomotywach np .menu na monitorze(w lokomotywie) próby hamulca . Moim zdaniem dzięki temu że gra będzie jak najbardziej oddawać realia prowadzenia pociągu to zdobędzie popularność , a jak widzę społecznoś tego oczekuje przykładem tego są prośby o serwer profesjonalny.

A przepraszam co to jest ta mityczna "społeczność" ? Paru gostków na tym forum i paru na discordzie? Ja też się zaliczam do tej społeczności i w żadnym wypadku nie chciałbym, żeby ta gra poszła w stronę Maszyny, której nawet kijem nie zamierzam dotknąć.

Tak się składa, że wielu ludzi czerpie przyjemność i relaks z kierowania różnymi pojazdami, a nie męczarni. Najsłynniejsze symulatory na świecie o największej sprzedaży o której marzą producenci SimRail to MFS i ETS2/ATS ! Oba tak proste, że 5 latek będzie miał radochę. Przy czym MFS jest zrobiony najlepiej bo można ustawić poziom trudności od największego do najmniejszego. Tak wzgardzone przez ciebie TSW4 ma największą sprzedaż wśród symulatorów pociągów. Na drugim biegunie masz Zusi 2 - koszmarnie drogie i koszmarnie trudne... Dodam jeszcze, że TSW4 nie tylko sprzedaje się na PC ale i na konsole.

Jeśli gra ma się rozwijać nie może absolutnie iść w stronę Maszyny! I niech sobie producenci przeliczą co im się bardziej opłaca - zrobić produkt, który kupi garstka z tej mitycznej społeczności czy produkt dla mas. Maszyna jest za darmo. Robiona z pasji więc może być nawet trudna jak fizyka kwantowa. No i stoi w miejscu od 20 lat... z grafiką jak z 8 bitowców... Te 20 lat temu było ok, ale stanęła w miejscu bo darmowa i trudna. A TSW rozwija się od pierwszej części. Mimo koszmarnie drogich DLC i robienia w jajo graczy wydając kolejne części zamiast update - sprzedaż ma się świetnie!!!

Nie ma co dalej polemizować... Tzw społeczność może być zbawieniem dla danej gry, a potrafi ją też wysadzić w powietrze. A coś jest na rzeczy, że sami producenci zredukowali komunikację twierdząc, że ta społeczność potrafi być toksyczna.

Odświeżyłem temat tylko po to żeby pokazać Twórcom gry jak youtuber z 20 letnim stażem w symulatorach przez godzinę nie mógł odpalić pociągu. I niech sami wyciągną wnioski - mam nadzieję, że to przeczytali...

I jeszcze raz tu wkleję bo w tym temacie mogło to zginąć (problemy od 01:50 - z Sędziszewa) :

A w jaką stronę pójdzie ta gra to zobaczymy - ja swoje zdanie wyraziłem. Wy wyraziliście i każdy ma prawo do odmiennej wizji, ale na końcu pozostanie kwestia opłacalności tej gry. EOT z mojej strony.

Edited by adamets2
  • I disagree 1
  • Confused 1
  • Haha 3
  • I agree 1
Posted

Przecież to jest banalnie proste. Logika najpierw aku potem musisz prąd mieć z sieci potem musisz odblokować potem przetwornice żeby przerobiła prąd potem powietrze musisz mieć i dopiero wtedy ruszać. Ta sama zasada jest jak w ciężarówce wyłączyłbym hebel i przekręcał kluczyk, że chce jechac a gdzie prąd napompowanie powietrza itd.

 

A chłop jest nadpobudliwy zamiastsię zastanowić nad problemem to szaleje emocjami które zagłuszają mu logiczne myślenie.

  • I agree 5
  • 2 months later...
Posted

Osoby które się wylolejają z powodu nadmiernej prędkości powinny dostwać % przy 25% brak możliwości prowadzienia pociągu a przy 50% brak możliwości prowadzenia pociągu oraz dyżurowania. 

  • Like 1
Posted

Wstępnie zostało ustalone, że przy wykolejeniu gracz nie będzie mógł prowadzić kolejnego pociągu przez 30 minut. Powtarzam, że to wstępne ustalenie, więc może zostać wycofane lub całkowicie zmienione. Ponadto w przyszłości mają być bany oddzielone na tryb dyżurnego i maszynistę.

  • I agree 3
Posted

Dzisiaj przejąłem pociąg IC 14xxx w Olszamowicach, który stał przy koźle oporowym, gdy scenariusz wczytał się, od razu dostałem komunikat, że wykoleiłem się, za takie coś też powinien polecieć ban? czy będą wyjątki.

Posted

Zostanie również dodane zabezpieczenie, że jak pociąg będzie znajdować się przy koźle oporowym to zostanie on usunięty przez system.

Posted
23 minuty temu, Marcion napisał(a):

Zostanie również dodane zabezpieczenie, że jak pociąg będzie znajdować się przy koźle oporowym to zostanie on usunięty przez system.

Zastanawiam się, skąd kolega czerpie te informacje? Zakładam, że z Discorda co mnie wpienia troszku. Od czego jest to forum? No ale w dobie social mediów i komunikatorów... starzeję sie chyba i marudzę. Konkluzję mam taką, że oprócz sneak peaków ze screenami może warto założyć wątek, i przypiąć go na górze, gdzie właśnie takie informacje oraz np o torze doświadczalnym byłyby zamieszczane...

  • I agree 6
Posted
3 godziny temu, Marcion napisał(a):

Wstępnie zostało ustalone, że przy wykolejeniu gracz nie będzie mógł prowadzić kolejnego pociągu przez 30 minut.

Słaby pomysł, szczególnie że wykoleić się można nie ze swojej winy, a wyłącznie z powodu złośliwości dyżurnego ruchu. Np. przestawi on zwrotnicę pod Twoim składem.

Miałem taki przypadek jak przejąłem skład po jakimś toksycznym trollu. Dyżurny z najbliższej nastawni po prostu tak postanowił się zrewanżować na tym jegomościu.

Z drugiej strony, może jakimś rozwiązaniem byłaby całkowita blokada robienia takich rzeczy na serwerach innych niż EU3.

Posted

Zawsze przy rozmowie o karach za wykolejenie zastanawia mnie jedna rzecz. Jak brak możliwości zalogowania się do gry przez powiedzmy 30 minut czy też nawet dzień , dwa może być karą. To tylko gra. 30 minut bez jednej gierki nie wytrzymacie?  

Posted

30 minut może nie jest dotkliwą karą per se. Jednakże, ile by ona nie wyniosła, jest ona pewnym elementem wymierzania sprawiedliwości. 

Żadna kara nie może być wymierzona niesprawiedliwe tylko dlatego, że jest krótka/niska/mało znaczącą. Od każdej kary powinna być możliwość odwołania. Zignorowanie tych rzeczy to krótka droga do upadku projektu ze względu na źle ogarniętą moderację.

  • I agree 1
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy