Jump to content

Kary za wykolejenia


Recommended Posts

Proszę o rozważenie wprowadzenie kar za wykolejenia które ostatnio stają się prawdziwą plagą. Na każdym serwerze poza EU3 wykolejenie z powodu przekroczenia ograniczenia prędkości powinno być karane banem na 24 godziny by delikwent miał czas przemyśleć swoje postępowanie i w końcu zrozumieć że ograniczenie prędkości wyświetlane w HUD to nie tylko luźna sugestia tylko po coś jest. Na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice co chwilę ktoś się wykoleja bo wpada w rozjazdy na bok w kierunku Huty Katowice 100 km/h, w Psarach z kolei wpadają pendolino 200km/h na rozjazdy w bok na 100 km/h. Wykolejenia nie tylko odbierają pociąg innym graczom co często komplikują sprawę dyżurnym bo blokada myśli że pociąg wyjechał na szlak. Miałem już takie sytuacje że miałem korek od Starzyn do Kozłowa przez to bo mi wykolejeniec popsuł blokadę a bot nie chciał jej już odwrócić nawet po powiedzeniu że pociąg który miał odjechać jest odwołany i musiałem prosić o pomoc administrację. 

  • Haha 1
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

Ale wiesz - nie zawsze to jest celowe działanie. Są nowi gracze. Są dzieci. Są różne osoby z całego świata, które poznają tą grę. Ja np. też wykoleiłem pociąg w single bo się zamyśliłem i nie zareagowałem na światła w Warszawie i bardzo szybko miałem wjazd na tor specjalny i wpadłem 100 km/h i oczywiście było wykolejenie. W TSW4 bardzo ciężko wykoleić pociąg. Tu łatwiej i dobrze, że jest realistycznie, ale nie zawsze to celowe działanie gracza, żeby od razu dawać bany. Może lepiej żeby taki pociąg natychmiast znikał i był traktowany jakby go nigdy nie było do czasu restartu serwera? Wtedy inni gracze czy to w roli dyżurnych czy maszynistów nie musieliby się z tym zmagać?

Edited by adamets2
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Godzinę temu, adamets2 napisał(a):

Ale wiesz - nie zawsze to jest celowe działanie. Są nowi gracze. Są dzieci. Są różne osoby z całego świata, które poznają tą grę. Ja np. też wykoleiłem pociąg w single bo się zamyśliłem i nie zareagowałem na światła w Warszawie i bardzo szybko miałem wjazd na tor specjalny i wpadłem 100 km/h i oczywiście było wykolejenie. W TSW4 bardzo ciężko wykoleić pociąg. Tu łatwiej i dobrze, że jest realistycznie, ale nie zawsze to celowe działanie gracza, żeby od razu dawać bany. Może lepiej żeby taki pociąg natychmiast znikał i był traktowany jakby go nigdy nie było do czasu restartu serwera? Wtedy inni gracze czy to w roli dyżurnych czy maszynistów nie musieliby się z tym zmagać?

Może być sytuacja iż to się zdarzy graczowi przypadkowo przez nieuwagę , ale często jest to działanie celowe graczy i jak taka osoba jedzie dłuższy czas łamiąc przepisy kolejowe co skutkuje wykolejeniem to powinna być karana banem , a myślę że administracja jest w stanie sprawdzić styl gry w/w osoby ( z jakimi prędkościami prowadziła pociąg ) i odpowiednio do sytuacji wymierzyć karę.

  • Haha 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.12.2023 o 10:23, Michał_Wx napisał(a):

przekroczenia ograniczenia prędkości powinno być karane banem na 24 godziny by delikwent miał czas przemyśleć swoje postępowanie i w końcu zrozumieć że ograniczenie prędkości wyświetlane w HUD to nie tylko luźna sugestia tylko po coś jest. 

Oczywiście nie tłumaczy to wszystkich, ale czy pomyślałeś że niektórzy grają BEZ HUDa?

W sumie za przekroczenie prędkości lecą punkty karne, więc już ich uzbieranie pokaźną ilość powinno skutkować banem. Chyba byłoby prościej.

 

 

10 godzin temu, adamets2 napisał(a):

Ale wiesz - nie zawsze to jest celowe działanie. (...) Tu łatwiej i dobrze, że jest realistycznie, ale nie zawsze to celowe działanie gracza, żeby od razu dawać bany. 

 

Jasne nie zawsze - ale co złego jest w banie na 24h? Nie przesadzajmy, ban na 24h to nie jest aż taka straszna kara.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, PL_Andrev napisał(a):

Oczywiście nie tłumaczy to wszystkich, ale czy pomyślałeś że niektórzy grają BEZ HUDa?

 

Jeśli ktoś jeździ bez HUD to można uznać że jest już zaawansowanym użytkownikiem i powinien znać co dany semafor oznacza, a jak ktoś gra z HUD to przecież jest napisane do jakiej prędkości za ile kilometrów/ metrów ma zwolnić.

  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

Gra to nie komisja śledcza 🙂 Bez przesady! Bany powinny być za wulgaryzmy, chamstwo, mowę nienawiści, a nie, że ktoś sobie gra. Niech sobie wykoleja ile chce. Albo niech Ai momentalnie przejmuje pociąg albo niech znika. Da się to rozwiązać. Szybciej takiemu się znudzi, a jak by były bany to by hejtera jeszcze mocniej podkręcało, że "walczy". A do tego pewno na steam pełno żalów i pretensji dlaczego mnie zbanowano.

A jakby się tak super trzymać realizmu to jakim cudem dyżurni sobie gadają z maszynistami o wielu rzeczach z poza spectrum gry 🙂 Dyżurny powinien dawać semafory i wydawać komunikaty, a nie gadać o polityce, świętach czy youtuberach 🙂 Ale to tylko gra więc traktujemy wszystko z przymrużeniem oka. Ja generalnie bardzo preferuję single i liczę, że jak gra wyjdzie z EA to będzie tam dużo trybów, wiele scenariuszy, a AI będzie się trzymało oczywiście gry i komunikatów.

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
20 minut temu, adamets2 napisał(a):

Dyżurny powinien dawać semafory i wydawać komunikaty, a nie gadać o polityce, świętach czy youtuberach

Dokładnie tak, dlatego banujemy za nadużywanie komunikacji radiowej i jesteśmy wdzięczni za takie zgłoszenia. To jest symulator, dążymy do realizmu.

  • Like 1
  • Haha 1
  • Thanks 2
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, adamets2 napisał(a):

Niech sobie wykoleja ile chce.

Niech se wykoleja ile chce, ale na EU3 lub na singlu. Bo na popularnych serwerach raz tworzy to zamieszanie, problemy z blokadami i opóźnienia to jeszcze odbiera pociąg innym graczom którzy by nim mogli szczęśliwie dojechać do końca. Co lepsi to potrafią się jeszcze w Katowicach wykoleić bo ograniczenia i limity nie interesują ich.

  • I disagree 1
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, GoppelPL napisał(a):

To jest symulator, dążymy do realizmu.

I dlatego cofacie pociągi po przejechaniu S1?

Sorry, musiałem - ciągle mnie bawi ten argument. Mam nadzieję że po wyjściu z EA będzie jakiś serwer bez tego ograniczenia.

 

17 godzin temu, Michał_Wx napisał(a):

Niech se wykoleja ile chce, ale na EU3 lub na singlu. Bo na popularnych serwerach raz tworzy to zamieszanie, problemy z blokadami i opóźnienia to jeszcze odbiera pociąg innym graczom którzy by nim mogli szczęśliwie dojechać do końca. 

Wiesz co, ale np. ja nie mam problemu stać na 20 min na czerwonym, bo "ktoś wpuścił towara, a jeszcze dwa pendo czekają". Takie zamieszania to mimo wszystko jakaś atrakcja dla dyżurnych bo muszą grać pod presją graczy. W mojej opinii to jest właśnie ten czynnik, który wyróżnia SimRail na tle konkurencji: gra sama pisze scenariusze, a dyżurni muszą się liczyć z nieprzewidywalnością samych graczy.

 

 

17 godzin temu, Michał_Wx napisał(a):

Co lepsi to potrafią się jeszcze w Katowicach wykoleić bo ograniczenia i limity nie interesują ich.

 

A wystarczyłby 24h ban po nałapaniu 2000 pkt karnych.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, PL_Andrev napisał(a):

A wystarczyłby 24h ban po nałapaniu 2000 pkt karnych.

Już sobie to wyobrażam xD wsiadasz do osobowego z Myszkowa i pierwsze co dostajesz po wyłączeniu bota to -2000 i ban 24h na łeb za przejechanie stacji, które i tak są poza mapą.

  • Haha 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.12.2023 o 12:35, GoppelPL napisał(a):

Dokładnie tak, dlatego banujemy za nadużywanie komunikacji radiowej i jesteśmy wdzięczni za takie zgłoszenia. To jest symulator, dążymy do realizmu.

Proszę nie pisać bzdur o realizmie, proszę stworzyć serwer w oparciu o prawdziwe przepisy kolejowe, bez restartów, bez cofania za pominiecie S1 z możliwością wykonywania manewrów i możliwość formowania składów towarowych, wydarzeń losowych jak np. uszkodzenia USRK, bo w tej chwili to Panowie możecie zaklinać rzeczywistość ale SimRail to arcdowka z elementami symulatora i nic więcej

  • I disagree 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

52 minuty temu, plu96 napisał(a):

Proszę nie pisać bzdur o realizmie, proszę stworzyć serwer w oparciu o prawdziwe przepisy kolejowe, bez restartów, bez cofania za pominiecie S1 z możliwością wykonywania manewrów i możliwość formowania składów towarowych, wydarzeń losowych jak np. uszkodzenia USRK, bo w tej chwili to Panowie możecie zaklinać rzeczywistość ale SimRail to arcdowka z elementami symulatora i nic więcej

Serwer profesjonalny jest planowany w oparciu o prawdziwe przepisy kolejowe ,z możliwością wykonywania manewrów obecnie gra jest w fazie EA i jeszcze cały czas są prowadzone prace nad grą nie zgodze się z stwierdzeniem że SimRail to arcdowka z elementami symulatora bo bardziej do tej kategorii zaliczył bym TSW4  tu by obecnie pasowało symulator z elementami arcadowymi.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, plu96 napisał(a):

Proszę nie pisać bzdur o realizmie, proszę stworzyć serwer (...) bez restartów

Osobiście na razie wolę planowe restarty niż niespodziewany z powodu błędu lub przez lagi po x godzinach.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.12.2023 o 12:35, GoppelPL napisał(a):

Dokładnie tak, dlatego banujemy za nadużywanie komunikacji radiowej i jesteśmy wdzięczni za takie zgłoszenia. To jest symulator, dążymy do realizmu.

Witam.

Brak umiaru jest szkodliwy w wielu aspektach życia, w tym w komunikacji radiowej, dlatego popieram ściganie rażących nadużyć uprzykrzających grę.

Przy czym zupełnie czymś innym jest nawet najlepszy symulator, a czym innym prawdziwe życie. W życiu przychodzimy do pracy aby pracować 😉. W takiej grze wchodzimy aby się bawić, relaksować i spędzać czas z innymi ludźmi. Taka gra online dla wąskiej społeczności mimowolnie staje się automatycznie miejscem poznawania nowych ludzi, wymiany wiedzy i poglądów.

Zatem można walczyć z naturą człowieka i ważnym aspektem gry jakim są wspólne rozmowy lub można dodać opcje chatu gdzie ktoś dodatkowo subskrybuje lub nie (domyślnie nie) kanał pogaduchy, kanał dyżurni, kanał maszyniści oraz gdzie można "puścić whispa" tak jak w innych grach mmo (dodatkowo kolorując wiadomości na kolor kanału). Jak się nie sprawdzi zawsze można cofnąć.

 

PS Tu jest naprawdę bardzo dużo super fajnych ludzi z pasją i miło ich posłuchać, podebatować z nimi lub nawet pospierać.

Pozdrawiam graczy!

Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.12.2023 o 10:01, plu96 napisał(a):

Proszę nie pisać bzdur o realizmie, proszę stworzyć serwer w oparciu o prawdziwe przepisy kolejowe, bez restartów, bez cofania za pominiecie S1 z możliwością wykonywania manewrów i możliwość formowania składów towarowych, wydarzeń losowych jak np. uszkodzenia USRK, bo w tej chwili to Panowie możecie zaklinać rzeczywistość ale SimRail to arcdowka z elementami symulatora i nic więcej

Jak chcesz się męczyć na profesjonalnym symulatorze (nie wiem w sumie po co tak spędzać wolny czas) to idź na szkolenie do PKP 🙂 Alternatywnie masz Maszynę..

Dla mnie np. ta gra jest idealnie zbalansowana pomiędzy stopniem trudności, a przyjemnością z grania. Mam wyłączone czuwaki i radio i może coś by jeszcze się przydało. Jak nie chcesz mieć cofania po czerwonym odpal sobie TSW4 - tam cię wywala jak przejedziesz. Manewry i tworzenie formowania towarowych to ostatnia rzecz jaką chcę robić w SR

  • I disagree 4
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, Igx napisał(a):

 SimRail to arcdowka z elementami symulatora bo bardziej do tej kategorii zaliczył bym TSW4  tu by obecnie pasowało symulator z elementami arcadowymi.

Momentami TSW4 jest trudniejsze. Wczoraj miałem jakąś szkocką trasę i opanowanie sterowania lokomotywy to droga przez mękę i nawet nie skończyłem rozkładu bo się okazało, że mam dojechać gdzieś gdzie się nie dało 🙂

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, adamets2 napisał(a):

Jak chcesz się męczyć na profesjonalnym symulatorze (nie wiem w sumie po co tak spędzać wolny czas) to idź na szkolenie do PKP 🙂 Alternatywnie masz Maszynę..

Dla mnie np. ta gra jest idealnie zbalansowana pomiędzy stopniem trudności, a przyjemnością z grania. Mam wyłączone czuwaki i radio i może coś by jeszcze się przydało. Jak nie chcesz mieć cofania po czerwonym odpal sobie TSW4 - tam cię wywala jak przejedziesz. Manewry i tworzenie formowania towarowych to ostatnia rzecz jaką chcę robić w SR

A Ty jak chcesz sobie pograc na samego pogrania to odpal Singla, na cale szczescie bedzie taki dostepny serwer i w sumie dobrze 

  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

@plu96 ale to o czym ty pisałeś to nie kwestia serwera tylko implementacji do gry wielu rzeczy: np brak cofania po przejechaniu czerwonego to nie można zrobić tylko do serwera, ale całej gry. Tak samo tworzenie składów towarowych to wymaga np. implementacji podczepiania itd itd. A jest 1001 ważniejszych rzeczy obecnie do zrobienia. Dla mnie save, nowe DLC i ożywienie świata gry np.  w dzieci, zwierzęta czy wbieganie dzikich zwierząt. Osobiście nienawidzę manewrowania na bocznicach czy podpinania wagonów towarowych. Ze 2 razy to robiłem w TSW i mega nudne i trudne.

  • I disagree 1
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, adamets2 napisał(a):

@plu96 ale to o czym ty pisałeś to nie kwestia serwera tylko implementacji do gry wielu rzeczy: np brak cofania po przejechaniu czerwonego to nie można zrobić tylko do serwera, ale całej gry. Tak samo tworzenie składów towarowych to wymaga np. implementacji podczepiania itd itd. A jest 1001 ważniejszych rzeczy obecnie do zrobienia. Dla mnie save, nowe DLC i ożywienie świata gry np.  w dzieci, zwierzęta czy wbieganie dzikich zwierząt. Osobiście nienawidzę manewrowania na bocznicach czy podpinania wagonów towarowych. Ze 2 razy to robiłem w TSW i mega nudne i trudne.

Nie gram w TSW i nie zamierzam, gralem w TD2, krytycznie ocenilem to, ze gra mysli i naprawia blad czlowieka przyklad cofania pod S1, ponoc dazymy do relizmu wiec idzmy w tym kierunku, a serwer raczej jest skalowalny

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, adamets2 napisał(a):

Dla mnie np. ta gra jest idealnie zbalansowana pomiędzy stopniem trudności, a przyjemnością z grania. Mam wyłączone czuwaki i radio i może coś by jeszcze się przydało. Jak nie chcesz mieć cofania po czerwonym odpal sobie TSW4 - tam cię wywala jak przejedziesz. Manewry i tworzenie formowania towarowych to ostatnia rzecz jaką chcę robić w SR

No i świetnie. Jeżeli ktoś gra sobie dla przyjemności a nie ma pojęcia o przepisach to gra jak Ty - z włączonymi HUD'ami i innymi pomocami. Natomiast są też gracze bardziej ambitni, którzy grają w trybie bardziej realistycznym, którzy chcą między innymi manewrów na multi czy rozkazów pisemnych. To, że Ciebie bardziej zaawansowane aspekty kolei nie interesują nie znaczy, że tych rzeczy nie będzie. Ostatecznie symulator dąży do realizmu, ale jestem pewny, że twórcy wymyślą odpowiednie HUD'y i inne pomoce aby gracze casualowi też mogli się bawić równie dobrze.

 

34 minuty temu, adamets2 napisał(a):

Jak chcesz się męczyć na profesjonalnym symulatorze (nie wiem w sumie po co tak spędzać wolny czas) to idź na szkolenie do PKP 🙂 Alternatywnie masz Maszynę..

Uwierz mi, że gra komputerowa (nawet w trybie realistycznym) nie ma praktycznie nic wspólnego z symulatorem profesjonalnym, na którym między innymi się szkoliłem. 

  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, adamets2 napisał(a):

@plu96 ale to o czym ty pisałeś to nie kwestia serwera tylko implementacji do gry wielu rzeczy: np brak cofania po przejechaniu czerwonego to nie można zrobić tylko do serwera, ale całej gry. Tak samo tworzenie składów towarowych to wymaga np. implementacji podczepiania itd itd. A jest 1001 ważniejszych rzeczy obecnie do zrobienia. Dla mnie save, nowe DLC i ożywienie świata gry np.  w dzieci, zwierzęta czy wbieganie dzikich zwierząt. Osobiście nienawidzę manewrowania na bocznicach czy podpinania wagonów towarowych. Ze 2 razy to robiłem w TSW i mega nudne i trudne.

No nie, było nawet mówione że w przyszłości będzie serwer profesjonalny, gdzie będa właśnie takie rzeczy jak przejeżdzanie czerwonego, manwery, pewnie rozkazy pisemne itd. I to jest rozwiązanie dla każdego, kto chce pograć dla przyjemności będzie siedział na normalnych serwerach, a komu zależy na maksymalnym realizmie wejdzie na serwer profesjonalny.

  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

Pamiętajcie o jednym. Jak zrobią tą grę za trudną to wiele osób się od niej odbije. Jak odbije to nie będą kupować DLC. Jak nie będą kupować DLC to projekt padnie. Gra powinna być tak robiona żeby zagrało w nią jak największa ilość osób, łącznie z 5 latkami. Wzorem może być MFS gdzie można ustawić poziom od arcade do profesjonalnej symulacji, ale nie każdy producent ma taką ilość środków więc musi iść na kompromisy. W jaką stronę pójdzie tak się będzie sprzedawało. Parę osób tutaj zapomina, że to jest produkt. Taki sam jak każdy inny i musi się sprzedawać. A jak będzie za trudny to się może słabo sprzedawać. Sam miałem obiekcje na początku, ale na kartkach rozpisałem sobie kolejność uruchamiania lokomotyw i korzystam ze ściąg. Ale nie każdy może mieć tyle zapału. W TSW4 w trybie rozkładów lokomotywy są wstępnie gotowe (większość) i trzeba tylko włączyć parę przycisków. Czasami jeden - szczególnie w niemieckich pociągach. W trybie scenariuszy są podpowiedzi.

W SR mamy w ogóle w multi już jadący pociąg (rozgrzany), ale jeśli komuś zależy żeby jechać na singlu od początku do końca to albo zapamięta z 10 przycisków albo napisze ściągę, albo będzie przechodził za każdym razem samouczek. Dlatego proponowałem żeby producenci dodali tryb pomocy w scenariuszach (w przyszłości w rozkładach).

Wszyscy bardzo lubimy ten projekt i wszyscy chcemy aby się rozwijał. Różnice dotyczą tylko tego na co kłaść nacisk. Osobiście uważam, że obecnie jest to idealnie zbalansowane (np możliwość szybszego powłączania różnych rzeczy z przycisku Y na padzie, czego nie ma w TSW4). Pytanie czy utrudniać czy ułatwiać. Moje zdanie jest takie, żeby ułatwiać, szczególnie jak gra ma trafić na konsole, które dadzą ogromnego kopa finansowego, a implementacja padów sugeruje, że będzie na konsole.

Na forum mamy tutaj przeważnie osoby zajmujące się zawodowo koleją lub aspirujące do tego lub pasjonatów chcących jak największego realizmu, ale mnóstwo osób, szczególnie spoza Polski nawet nie zajrzy na to forum, a ją kupi i ewentualnie podzieli się sugestiami na steam. I trzeba o tym pamiętać. Wszyscy chcemy dobrze. Na pewno bany za wykolejenie lub jakieś manewry wagonami towarowymi nie przyciągną za wiele osób. Przyciągnąć mogą nowe DLC trasowe i ułatwienie rozgrywki + urozmaicenie świata gry. Takie jest moje zdanie.

Edited by adamets2
  • I disagree 4
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Jedno nie wyklucza drugiego, z tego co wiem to była mowa o porcie konsolowym, można też dodawać nowe informacje do HUDu a jednocześnie pracować nad ważniejszymi mechanikami gry. Natomiast jestem przekonany, że 90% graczy wolałoby żeby do gry trafiły manewry a nie biegające po torach kózki lub inne bezsensowne mechaniki, które na dłuższą metę nic nie zmienią. To jest gra, w pewnym momencie się ludziom nudzi na "łatwym poziomie" i szukają jakiegoś większego wyzwania niż naciskanie + i - na klawiaturze. Nie mówię od razu że każdy ma znać wszystkie instrukcje kolejowe na pamięć, ale takie rzeczy jak manewry czy możliwość wytrasowania objazdów dałaby grze drugie życie i myślę że doceniłoby to więcej ludzi, w tym także ci gracze niedzielni lub z zagranicy. Kto będzie chciał po prostu jechać przed siebie i nie przejmować się realizmem wybierze zwykły serwer, kto będzie chciał większego realizmu wybierze serwer profesjonalny, i tyle.

Edited by jumps
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, jumps napisał(a):

Natomiast jestem przekonany, że 90% graczy wolałoby żeby do gry trafiły manewry a nie biegające po torach kózki

A skąd taki wniosek? 🙂 Zobacz jak skończyło Omsi 2, które było od początku trudne, a jak się rozwija od 10 lat ETS2, który był bardzo prosty?

Nie mam pojęcia czy producenci badają jakoś oczekiwania graczy i nastroje na rynku, ale raczej sami powinni mieć jakieś narzędzia. Mnie w symulatorach pociąga oglądanie świata gry, a mniejsze znaczenie ma np. wygląd pojazdów lub realizm sterowania. A manewry to już w ogóle mnie odrzucają 🙂

Natomiast implementacja scenariuszy do manewrowania nie jest chyba trudna bo nie wprowadza nowych mechanik. Ale dla mnie zdecydowanie wolałbym te kózki 🙂  Tak samo brakuje poruszających się np. autobusów Ai, ciężarówek Ai, ludzi przy dróżkach - obecnie w świecie gry jest dużo do zrobienia bo same pociągi jak i sterowanie jest już na super poziomie.

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, adamets2 napisał(a):

A skąd taki wniosek? 🙂 Zobacz jak skończyło Omsi 2, które było od początku trudne, a jak się rozwija od 10 lat ETS2, który był bardzo prosty?

Nie mam pojęcia czy producenci badają jakoś oczekiwania graczy i nastroje na rynku, ale raczej sami powinni mieć jakieś narzędzia. Mnie w symulatorach pociąga oglądanie świata gry, a mniejsze znaczenie ma np. wygląd pojazdów lub realizm sterowania. A manewry to już w ogóle mnie odrzucają 🙂

Natomiast implementacja scenariuszy do manewrowania nie jest chyba trudna bo nie wprowadza nowych mechanik. Ale dla mnie zdecydowanie wolałbym te kózki 🙂  Tak samo brakuje poruszających się np. autobusów Ai, ciężarówek Ai, ludzi przy dróżkach - obecnie w świecie gry jest dużo do zrobienia bo same pociągi jak i sterowanie jest już na super poziomie.

To porównanie jest bez sensu. Nie powiesz chyba że OMSI 2 osiągnęło by większy sukces gdyby nie miało autokomputerów czy innych rzeczy które są nieodłączną częścią pracy busiarza, ale miało za to kózki biegające po trawce? Manewry są nieodłączną częścią kolei, równie ważnymi co sama jazda. Myślę, że zdecydowana większość graczy wolałaby móc przejść do drugiej kabiny i rozpocząć jazdę w drugą stronę zamiast despawnowania się pośrodku niczego. Pamiętaj że istnieje też tryb dyżurnego, na którym także gra mnóstwo osób a manewry dałyby wielu nastawniom drugą młodość. To jest kluczowa mechanika i ona powinna mieć bezwzględny priorytet, potem można myśleć o kózkach.

Edited by jumps
  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 62 / 78
          • Percentage filling 79%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 72
          • Percentage filling 3%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 3 / 79
          • Percentage filling 4%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 3 / 79
          • Percentage filling 4%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 12 / 76
          • Percentage filling 16%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 0 / 30
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 80
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 20 / 79
          • Percentage filling 25%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 2 / 79
          • Percentage filling 3%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 2 / 49
          • Percentage filling 4%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 7 / 79
          • Percentage filling 9%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 78
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 78
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 8 / 79
          • Percentage filling 10%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 79
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 27 / 27
          • Percentage filling 100%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 10 / 27
          • Percentage filling 37%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 17 / 27
          • Percentage filling 63%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 7 / 27
          • Percentage filling 26%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 197 / 1499 Total players
    • 13% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy