Jump to content

Kolejność wyprawiania pociągów


Ryzyk

Recommended Posts

Witam,

podczas jednej ze służb na Sosnowcu Gł. z powodu opóźnień (w Dąbrowie Górniczej grasował bot) miałem kumulację kilku pociągów - pendolino (opóźnione), regio (planowe), towar (planowy) - wszystko w kierunku Katowic. Zdecydowałem, że zgodnie z zazwyczaj stosowanymi priorytetami (w realu i niejednokrotnie w tym symulatorze),  wyprawię w kolejności: pendolino, regio i towar. Koleś z regio wpadł w histerię, że on wyciska z elfa co się da 😄 , a teraz będzie jakiegoś pendolino przepuszczał. Wśród wrzasków udało mi się też wyłowić, że gdzieś na jakimś forum są ustalenia, że pierwszeństwo mają jadący planowo, a reszta grzecznie czeka. Proszę o linka do takich ustaleń, o ile są, i są wiążące. I jak to się ma do założeń/próby zrobienia z SimRail symulatora, a nie gry o jeżdżeniu pociągami.  

  • Haha 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Z tego co się dowiedziałem, to regio mają priorytet przed pendolino tylko gdy są to godziny szczytu, czyli ok. 6-9 i 14-17. W pozostałych przypadkach, jest jak jak mówisz, pendolino jedzie pierwsze. Jednakże nie wiem ile w tym prawdy, aż tak się jeszcze nie wczytywałem w przepisy prowadzenia ruchu kolejowego.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o wyprawianie pociągów, to tutaj była ciekawa rozmowa z prawdziwym dyżurnym ruchu, który pracuje na kolei. I teraz tak. Jeżeli pociąg jest opóźniony, to taki pociąg wyjeżdża jako OSTATNI. Więc kolejność powinna być taka: 

1. Regio planowy

2. Towar planowy 

3. Opóźniony Pendolino. 

 

 

 

 

 

  • I disagree 3
  • Confused 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, s238 napisał(a):

Jeśli chodzi o wyprawianie pociągów, to tutaj była ciekawa rozmowa z prawdziwym dyżurnym ruchu, który pracuje na kolei. I teraz tak. Jeżeli pociąg jest opóźniony, to taki pociąg wyjeżdża jako OSTATNI. Więc kolejność powinna być taka: 

1. Regio planowy

2. Towar planowy 

3. Opóźniony Pendolino. 

zapomniałem cytatu 🙂

Link to comment
Share on other sites

tez na discordzie byla wypowiedz z wielkim oburzeniem kto co i kiedy wypuszcza, napinaczom sie nie dogodzi, a w zyciu roznie bywa na "prawdziwej" kolei, dlatego fajnie jakby jakas dokumentacja przedstawila priorytem majacy zastosowanie tutaj, w symulatorze, do ktorego dyzurni mogliby sie dostosowywac.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Wujek Ryzyk napisał(a):

Witam,

podczas jednej ze służb na Sosnowcu Gł. z powodu opóźnień (w Dąbrowie Górniczej grasował bot) miałem kumulację kilku pociągów - pendolino (opóźnione), regio (planowe), towar (planowy) - wszystko w kierunku Katowic. Zdecydowałem, że zgodnie z zazwyczaj stosowanymi priorytetami (w realu i niejednokrotnie w tym symulatorze),  wyprawię w kolejności: pendolino, regio i towar. Koleś z regio wpadł w histerię, że on wyciska z elfa co się da 😄 , a teraz będzie jakiegoś pendolino przepuszczał. Wśród wrzasków udało mi się też wyłowić, że gdzieś na jakimś forum są ustalenia, że pierwszeństwo mają jadący planowo, a reszta grzecznie czeka. Proszę o linka do takich ustaleń, o ile są, i są wiążące. I jak to się ma do założeń/próby zrobienia z SimRail symulatora, a nie gry o jeżdżeniu pociągami.  

Koleś wpadł w histerię, ponieważ nagrał się wcześniej w Tedeka, w którym faktycznie istnieje taki zapis w regulaminie, wedle którego pierwszeństwo mają pociągi planowe. W SimRail obowiązują nas rzeczywiste przepisy funkcjonujące na kolei, tj. Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów Ir-1. Określa ona następujące pierwszeństwo pociągów:

Cytat

§ 51, ust. 2. Ustala się następujące stopnie pierwszeństwa pociągów:

1) pasażerskie ekspresowe (EC, EN, EI, EX) i międzynarodowe (MM, RM, AM),

2) pasażerskie międzywojewódzkie i wojewódzkie dowożące do pracy, tzn. z przyjazdem do [...] stacji [...] na drodze przejazdu pociągu w godzinach 05:30 – 08:30 oraz odwożące z pracy, tzn. pociągi [...] odjeżdżające ze stacji [...] na drodze przejazdu pociągu w godzinach 14:30 – 17:30,

3) pozostałe pasażerskie międzywojewódzkie i wojewódzkie,

4) pociągi towarowe,

5) próżne składy pasażerskie i lokomotywy.

Ponadto, co do wyprawiania pociągów opóźnionych, dowiadujemy się:

Cytat

§ 51, ust. 8. Ruch pociągów opóźnionych reguluje dyspozytor w taki sposób, aby zminimalizować wielkość opóźnienia pociągów, maksymalnie wykorzystując przepustowość danego odcinka linii. W tym celu należy uwzględnić prędkość rozkładową i stopnie pierwszeństwa pociągów. Odstępstwo dopuszczalne jest jedynie w przypadku, gdy nieznaczne opóźnienie pociągu wyższego stopnia przyczyni się do wydatnego zmniejszenia opóźnienia pociągu niższego stopnia tego samego rodzaju przewozów. Dyżurny ruchu wyprawiając pociągi uwzględnia również czasy odbiegów podane w regulaminie technicznym.

Z braku stanowiska dyspozytora liniowego w SimRailu, regulowanie ww. ruchu spada w całości na barki dyżurnych, którzy powinni to robić w zgodzie z powyższymi wytycznymi - kierując się przede wszystkim stopniem pierwszeństwa pociągu (de facto kategorią) oraz jego prędkością (dysponując szlakiem na 200, EIJ na ED250 osiągające prędkość 200 km/h pojedzie przed ECE na EP07 osiągającym prędkość 125 km/h, mimo że mają ten sam stopień pierwszeństwa).

Przekładając powyższą teorię do twojej sytuacji, pierwsze powinno pojechać Pendolino, potem Regio, a na końcu towar - CHYBA, ŻE nieznaczne zwiększenie opóźnienia Pendolino pozwoliłoby znacznie zredukować opóźnienie Regio, co w tym przypadku raczej nie ma miejsca.

Tymi zasadami powinni kierować się wszyscy dyżurni pełniący służbę na SimRailowych szlakach, nie sugerując się dezinformacją taką, jak serwowana nam przez kolegę @s238

Mam nadzieję że pomogłem 🙂

Edited by kkac
  • Like 1
  • Thanks 3
  • I agree 12
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, kkac napisał(a):

Koleś wpadł w histerię, ponieważ nagrał się wcześniej w Tedeka, w którym faktycznie istnieje taki zapis w regulaminie, wedle którego pierwszeństwo mają pociągi planowe. W SimRail obowiązują nas rzeczywiste przepisy funkcjonujące na kolei, tj. Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów Ir-1. Określa ona następujące pierwszeństwo pociągów:

Ponadto, co do wyprawiania pociągów opóźnionych, dowiadujemy się:

Z braku stanowiska dyspozytora liniowego w SimRailu, regulowanie ww. ruchu spada w całości na barki dyżurnych, którzy powinni to robić w zgodzie z powyższymi wytycznymi - kierując się przede wszystkim stopniem pierwszeństwa pociągu (de facto kategorią) oraz jego prędkością (dysponując szlakiem na 200, EIJ na ED250 osiągające prędkość 200 km/h pojedzie przed ECE na EP07 osiągającym prędkość 125 km/h, mimo że mają ten sam stopień pierwszeństwa).

Przekładając powyższą teorię do twojej sytuacji, pierwsze powinno pojechać Pendolino, potem Regio, a na końcu towar - CHYBA, ŻE nieznaczne zwiększenie opóźnienia Pendolino pozwoliłoby znacznie zredukować opóźnienie Regio, co w tym przypadku raczej nie ma miejsca.

Tymi zasadami powinni kierować się wszyscy dyżurni pełniący służbę na SimRailowych szlakach, nie sugerując się dezinformacją taką, jak serwowana nam przez kolegę @s238

Mam nadzieję że pomogłem 🙂

Nie jest to żadna dezinformacja, tylko przekazałem informacje od prawdziwego dyżurnego ruchu, który również gra w SimRail. Więc zanim coś kolego napiszesz, to najpierw zweryfikuj od kogo pochodzi i kto ją przekazał jako pierwszy. To po pierwsze. Po drugie, skoro facet grał w TD i tam rzeczywiście jest tak jak napisałeś czyli najpierw jadą pociągi planowe, a później opóźnione to chyba coś w tym musi być prawda? Po trzecie jest to tylko gra, więc nie spinajmy się. Każdy gra, jak lubi i umie, więc nie rozumiem tej spiny. 

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, kkac napisał(a):

Koleś wpadł w histerię, ponieważ nagrał się wcześniej w Tedeka, w którym faktycznie istnieje taki zapis w regulaminie, wedle którego pierwszeństwo mają pociągi planowe. W SimRail obowiązują nas rzeczywiste przepisy funkcjonujące na kolei, tj. Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów Ir-1. Określa ona następujące pierwszeństwo pociągów:

Ponadto, co do wyprawiania pociągów opóźnionych, dowiadujemy się:

Z braku stanowiska dyspozytora liniowego w SimRailu, regulowanie ww. ruchu spada w całości na barki dyżurnych, którzy powinni to robić w zgodzie z powyższymi wytycznymi - kierując się przede wszystkim stopniem pierwszeństwa pociągu (de facto kategorią) oraz jego prędkością (dysponując szlakiem na 200, EIJ na ED250 osiągające prędkość 200 km/h pojedzie przed ECE na EP07 osiągającym prędkość 125 km/h, mimo że mają ten sam stopień pierwszeństwa).

Przekładając powyższą teorię do twojej sytuacji, pierwsze powinno pojechać Pendolino, potem Regio, a na końcu towar - CHYBA, ŻE nieznaczne zwiększenie opóźnienia Pendolino pozwoliłoby znacznie zredukować opóźnienie Regio, co w tym przypadku raczej nie ma miejsca.

Tymi zasadami powinni kierować się wszyscy dyżurni pełniący służbę na SimRailowych szlakach, nie sugerując się dezinformacją taką, jak serwowana nam przez kolegę @s238

Mam nadzieję że pomogłem 🙂

Aczkolwiek, cenna informacja odnośnie priorytetów pociągów i myślę, że wiele osób z tego skorzystać. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, s238 napisał(a):

Nie jest to żadna dezinformacja, tylko przekazałem informacje od prawdziwego dyżurnego ruchu, który również gra w SimRail. Więc zanim coś kolego napiszesz, to najpierw zweryfikuj od kogo pochodzi i kto ją przekazał jako pierwszy. To po pierwsze. Po drugie, skoro facet grał w TD i tam rzeczywiście jest tak jak napisałeś czyli najpierw jadą pociągi planowe, a później opóźnione to chyba coś w tym musi być prawda? Po trzecie jest to tylko gra, więc nie spinajmy się. Każdy gra, jak lubi i umie, więc nie rozumiem tej spiny. 

Nie ma tu żadnej spiny, nawet jeśli moja wiadomość agresywnie zabrzmiała. Mam poważne wątpliwości co do pochodzenia tej informacji, jako że stoi w sprzeczności z instrukcjami PKP PLK 😉. Co do TD2 to wynika to ze specyfiki tamtejszej sieci, indywidualnych RJ i dynamicznych blokad liniowych, a także zwyczajnie wizji administracji - każdy się stosuje ze świadomością, że w rzeczywistości funkcjonuje to inaczej.

Moja wiadomość mia na celu edukację wszystkich graczy i zwiększanie poziomu realizmu na serwerach 🙂

  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, s238 napisał(a):

Nie jest to żadna dezinformacja, tylko przekazałem informacje od prawdziwego dyżurnego ruchu, który również gra w SimRail. Więc zanim coś kolego napiszesz, to najpierw zweryfikuj od kogo pochodzi i kto ją przekazał jako pierwszy. To po pierwsze. Po drugie, skoro facet grał w TD i tam rzeczywiście jest tak jak napisałeś czyli najpierw jadą pociągi planowe, a później opóźnione to chyba coś w tym musi być prawda? Po trzecie jest to tylko gra, więc nie spinajmy się. Każdy gra, jak lubi i umie, więc nie rozumiem tej spiny. 

prawdziwy dyżurny zna chyba te przepisy? 🙂 nie sądzę, żeby działał samowolnie, nie stosując się do nich  oraz decyzji dyspozytora liniowego.... Skoro jest to tylko  gra, nie ma sensu stosowania sygnalizacji, stwórzmy ruch tramwajowy jazdy zderzak w zderzak - namiastka tego jest już na SBL, choć nie dosłownie 🙂 Twórcy oraz większość graczy nie tworzy SimRail jako gry w puszczanie pociągów, tylko właśnie jako symulatora, a to ma jednak pewne "obostrzenia".

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, kkac napisał(a):

Nie ma tu żadnej spiny, nawet jeśli moja wiadomość agresywnie zabrzmiała. Mam poważne wątpliwości co do pochodzenia tej informacji, jako że stoi w sprzeczności z instrukcjami PKP PLK 😉. Co do TD2 to wynika to ze specyfiki tamtejszej sieci, indywidualnych RJ i dynamicznych blokad liniowych, a także zwyczajnie wizji administracji - każdy się stosuje ze świadomością, że w rzeczywistości funkcjonuje to inaczej.

Moja wiadomość mia na celu edukację wszystkich graczy i zwiększanie poziomu realizmu na serwerach 🙂

Pewności nie mam, że faktycznie pracuje na kolei. Ale nie mi to sprawdzać. Ale dzięki za tą informację odnośnie priorytetów. Na pewno wykorzystam to podczas pracy na dyżurkach. I prośba do ciebie kolego. Mógłbyś mi to rozpisać tak pokrótce jak to powinno wyglądać. Byłbym wdzięczny. Pozdrawiam. Możesz mi to wysłać na priv jeśli możesz. 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, s238 napisał(a):

 Na pewno wykorzystam to podczas pracy na dyżurkach. 

mam nadzieję, że będę wtedy na tym samym serwerze, chętnie poczytam i posłucham "histeryków" 😄

 

Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, Wujek Ryzyk napisał(a):

mam nadzieję, że będę wtedy na tym samym serwerze, chętnie poczytam i posłucham "histeryków" 😄

Dzisiaj od 20:00 będę w ramach Live'a na dyżurce na serwerze PL2. Nie wiem jeszcze jaka miejscówka, ale przewiduje ok. 2 godzin takiego Live'a. 

Link to comment
Share on other sites

Codziennie podczas pracy nasłuchuję kolejowych kanałów - no co, jedni słuchają muzy, inni kolei 😋 W realu też bywają spiny na linii maszynista-DR. Decyzje dyżurnego bywają bardzo różne. Raz podyktowane tym, że maszynista zgłasza, że godziny mu się kończą. Innym razem głos decydujący ma Dyspozytor, z którym albo kontaktuje się sam maszynista, a niekiedy dyżurny informuje, że się z nim skonsultuje. Tu nie mamy przypadku kończenia się godzin mechanikowi ani też Dyspozytora, który rozstrzygnie spór. Głos decydujący powinien więc należeć do DR i koniec kropka. To DR najlepiej wie, jaką ma sytuację na posterunku.

  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Godzinę temu, Prądzik napisał(a):

Jest gdzieś [u]aktualna[/u] lista typów pociągów jakie możemy spotkać w grze zgodna z kolejnością priorytetów?

1) EIJ, ECE, EIE
2) ROJ, RPJ, MOJ, MOE, MPE, MHE (przyjeżdzające do stacji docelowej w godzinach 5:30-8:30 i odjeżdzające ze stacji początkowej w godzinach 14:30-17:30)
3) ROJ, RPJ, MOJ, MOE, MPE, MHE
4) TME, TRE, TDE, TNE, TKE, TSE
5) PWJ, ZXE, ZUE

  • Thanks 1
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, pan kura napisał(a):

Tu masz jedynie rozpiskę numeracji pociągów podczas tworzenia rozkładu. Link nic koledze nie pomoże 

A tabele na początku strony z rodzajami pociągów nie są ułożone w kolejności priorytetów?

Strona w linku otwiera się na końcu zamiast na początku.

Edited by Averrnor
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Averrnor napisał(a):

A tabele na początku strony z rodzajami pociągów nie są ułożone w kolejności priorytetów?

Strona w linku otwiera się na końcu zamiast na początku.

Nie. Polecam zajrzeć do Ir-1 i przy okazji też Ir-11 zanim będziecie szerzyć herezje

 

  • Thanks 1
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

W dniu 5.02.2023 o 15:50, Krisu TV napisał(a):

Jeśli chodzi o wyprawianie pociągów, to tutaj była ciekawa rozmowa z prawdziwym dyżurnym ruchu, który pracuje na kolei. I teraz tak. Jeżeli pociąg jest opóźniony, to taki pociąg wyjeżdża jako OSTATNI. Więc kolejność powinna być taka: 

1. Regio planowy

2. Towar planowy 

3. Opóźniony Pendolino. 

Co za bzdura. Juz to widze jak ten DR wyprawia w realu w takiej kolejnosci sklady i telefon do niego od dyspozytora liniowego.

Pendo

Regio

Towar

Edited by plu96
  • Thanks 1
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy