Conrad Posted Thursday at 05:14 PM Posted Thursday at 05:14 PM W dniu 29.12.2024 o 16:00, pomiary.el1 napisał(a): Cześć, Odnalazłem ten wątek w celu zadania pewnego pytania ale już chyba niestety znam odpowiedź 😞 Zbudowałem pulpit od EN57, w zasadzie część ślusarsko spawalnicza oraz elektryczna jest już na ukończeniu, ale zaczynam powoli pracę związaną z uruchomieniem manometrów, prędkościomierza i ogólnej komunikacji gry z sygnalizacją SHP, lampkami oraz miernikami. Z tego co tu czytam i widzę po Waszych pulpitach, twórcy gry pomimo szumnych zapowiedzi zrobili nas w balona. Liczyłem, że po wyjściu z EA będzie jakaś informacja zwrotna dla kontrolerów i wsparcie dla pulpitów , a tu jak zwykle dupa 😞 Pochwalę się i ja, efektem wielomiesięcznej pracy: Zazdroszczę! za oryginalny hardware 🙂, spory klamot, ale będzie frajda z tego.
JarkPomsky Posted Thursday at 05:35 PM Posted Thursday at 05:35 PM (edited) 31 minut temu, Conrad napisał(a): Świetnie! Jak rozumiem byłaby szansa na bypass pomiędzy SimRail, a wyjściem na zewnątrz i przekazywaniem stanów na swój hardware!? Do tego się dokopałeś (pod F8) ? Pierwszy raz widzę to okno... 😄 To jakiś tryb developerski? Nie wiem jak sie steruje silnikami krokowymi. Jeśli tak, że jakaś dana wartość przesuwa silniczek to tak, to możliwe. Wartości z amperomierzy zostały pobrane z pamięci Simrail.exe a konkretniej z biblioteki GameAssembly.dll i z określonym odpowiednim offsetem bazowym i offsetami wartości. Jest to problematyczne, bo adresy są dynamiczne i zmieniają się z każdym uruchomieniem gry. Ale znając offset bazowy można określić gdzie znajduje się szukana wartość - aczkolwiek raz na 5-10 razy to nie działa. Żeby to naprawić musiałbym wpisać logikę która korzysta np z zapasowego adresu (albo najlepiej 10 po kolei aż nie znajdzie działającego adresu). Program napisany w Phyton przy użyciu .pymem który wyciąga wartości z gry i .flask który tworzy serwer i w sieci lokalnej można wyświetlić wyniki za pomocą html JavaScript ajax np. na tablecie jak u na moim filmie. Jak za rok twórcy nie udostępnią API to będziemy pisać 😄 Edited Thursday at 05:36 PM by JarkPomsky 2
Conrad Posted Friday at 01:38 PM Posted Friday at 01:38 PM 19 godzin temu, JarkPomsky napisał(a): Nie wiem jak sie steruje silnikami krokowymi. Jeśli tak, że jakaś dana wartość przesuwa silniczek to tak, to możliwe. Co do silników krokowych to @Maciej_ZG już wcześniej podpowiedział jakie rozwiązanie się u niego sprawdziło. Tanie i często stosowane silniczki krokowe w projektach diy, często używane przy budowie kokpitów samolotów dla zegarów analogowych. np. do Cessny. Łatwo znaleźć gotowe rozwiązania i tutoriale diy. Co do API od dev to obecnie moja nadzieja szoruje po dnie pustego basenu 🤣
Maciej_ZG Posted Friday at 02:29 PM Posted Friday at 02:29 PM 51 minutes ago, Conrad said: Co do silników krokowych to @Maciej_ZG już wcześniej podpowiedział jakie rozwiązanie się u niego sprawdziło. Tanie i często stosowane silniczki krokowe w projektach diy, często używane przy budowie kokpitów samolotów dla zegarów analogowych. np. do Cessny. Łatwo znaleźć gotowe rozwiązania i tutoriale diy. Co do API od dev to obecnie moja nadzieja szoruje po dnie pustego basenu 🤣 Jakby co to mogę udotępnić kod Arduino na którym te silnicznki u mnie działają
JarkPomsky Posted Friday at 03:01 PM Posted Friday at 03:01 PM Ogólnie to gra przechowuje w pamięci konkretną wartość np dotyczącą napięcia (np. 235), a dla np. SHP/CA jest 1 albo 0.
pomiary.el1 Posted Saturday at 01:22 AM Posted Saturday at 01:22 AM W dniu 2.01.2025 o 18:14, Conrad napisał(a): Zazdroszczę! za oryginalny hardware 🙂, spory klamot, ale będzie frajda z tego. Niestety bardzo mnie ta kolubryna przerosła. Niby jest na kółkach, wszystkie wystające części są demontowalne, a ich zasilanie realizowane jest poprzez gniazda. Można też zdemontować nogi - mocowane na motylki. Niemniej jednak sama skrzynia z zawartością waży prawie 100 kilo. Ogólnie kiepski pomysł aby takie coś stało w mieszkaniu. O wściekłej żonie nie wspomnę 😞 Jeśli ktoś byłby zainteresowany historią powstawania pulpitu od samego początku, to zapraszam tu: https://rcn.tlx.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=760&sid=021b2ce0f8c68348daf3677dec143bc7 Wada jest taka, że niestety polityka tamtego forum wymaga zalogowania. Plus - masa zdjęć z każdego etapu budowy pulpitu oraz różnych problemów, które codziennie napotykałem. Również rozwiązań, które ciągle trzeba było zmieniać i ulepszać metodą prób i błędów. Pozdrawiam Łukasz PS. Sporo mam części rezerwowych takich jak przełączniki typu "Z", lampki LS48, przyciski, nawet jeden nastawnik hamulcowy się ostał. Gdyby ktoś, kiedyś coś... 1
Recommended Posts