Piotrek Blaszczak Posted January 24, 2023 Posted January 24, 2023 (edited) Czy jest moze brana pod uwagę obsługa kontrolerów gier przez USB. Na rynku jest pełno róznej maści kontrolerów , buttonboxów itp . które fajnie by było wykorzystać. Sam mam button boxa , którego można by było skonfigurować pod Simrail PS. Wiem że może to się wydawać trochę śmieszne i nie wiem czy do końca wykonalne , ale fajnie by było jak by szło np. ustawić kierownice , tak kierownice do ściągania jako nastawnik mocy w lokomotywach gdzie taki nastawnik mocy występuje w postaci koła , bądź pół kola. Spróbować zgrać to z FFB kierownicy żeby podczas zmiany mocy , na kierownicy odczuwać albo lekki opór , albo jakieś drgania. Była by fajna imersja 😁 Edited January 28, 2023 by Piotrek Blaszczak 1 2
olo101 Posted January 29, 2023 Posted January 29, 2023 (edited) Ja sobie zrobiłem taki prosty pulpit z organizera narzędziowego. Założenie było takie aby móc sterować lokami różnego typu. Dlatego mam zadajnik jazdy sparowany z joystickiem i kółkiem. Wybór drzwi lewo prawo plus zamykanie dla elfów Nastawnik jazdy dla lokomotyw serii 4E zrobiłem z enkodera. SHP zrobiłem sobie pod kciukiem z lewej i prawej strony w zależności którą rękę mam zajętą. Jest to bardzo prosta konstrukcja na bazie Arduino Pro Micro, kodu od AM studio z lekka poprawką. Na YT umieściłem filmik jak z synem testujemy sobie w tutorialu. Na chwilę obecną wszystko działa bez problemu. Enkodery mają tendencje do bouncingu ale jest to znośne. Szukam lepszego enkodera pozbawionego tej wady mechanicznej. Czego mi bardzo brakuje? Na pewno sterowanie radiem. A dokładniej ZEW3 i zmiana kanałów, spryskiwacz, przekaźnik nadmiarowy Reszta przycisków które można uruchamiać tylko za pomocą myszki jest mniej istotna ale fajnie by było jakby można rónież je przypisać. Mam już w głowie plan budowy innego panelu z pleksi. Może jest ktoś na forum kto ogarnia programowanie mikrokontrolerów i podpowiedziałby jak zrobić aby np. mrugające SHP powodowało mruganie kontrolki na puplicie? Tj. to m.in. jest w innych symulatorach czy to lotniczych czy samochodowych. Edited January 29, 2023 by olo101 9 3
krzysk Posted January 30, 2023 Posted January 30, 2023 Na YT umieściłem filmik jak z synem testujemy sobie w tutorialu. Czy możesz podrzucić link to tego filmiku? 1 1
olo101 Posted January 30, 2023 Posted January 30, 2023 https://www.youtube.com/watch?v=RniQZrswUTM 1 2
Zapach Kreozotu Posted January 31, 2023 Posted January 31, 2023 Żeby SHP/CA zamrugało, musiałaby istnieć jakaś możliwość pobierania tych informacji na bieżąco z symulatora. W Train Simulatorze (tym od DTG) był do tego plik dll, który udostępniał publiczne metody umożliwiające pobranie/ustawienie stanu symulatora. Wówczas mogłeś odpalić sobie dodatkowy proces, który w odstępach czasu sprawdzał stan symulatora i ewentualnie kontrolerów i robił coś ciekawego. Kilka moich projektów z tego typu funkcjonalnością: https://github.com/piotrkilczuk/py-raildriver https://github.com/piotrkilczuk/railworks-hotas https://github.com/piotrkilczuk/railworks-dsd Nie wiem jakie są obecne standardy, ale DLL trochę trąci chyba myszką w dobie Internetu Rzeczy, więc równie dobrze komunikacja mogłaby się przez jakiś serwer wbudowany w Simraila - wówczas teoretycznie Twoje urządzenia zintegrowane mogłyby się komunikować po (W)LAN. Obecnie chyba po prostu Twój kontroler po prostu wysyła odpowiednie zdarzenia klawiszowe, tak? Kran hamulca FV4a też będziesz jakoś odtwarzał? Również enkoder?
olo101 Posted January 31, 2023 Posted January 31, 2023 W tej chwili jest on w pełni funkcjonalny na zasadzie przypisanych klawiszy z gry za pomocą programu joy to key. FV4a jest podpięty do joysticka góra-dół, gdyż są to wysyłane impulsy z klawiatury. Generalnie póki co całe sterowanie w SimRailu działa na tej zasadzie. Dlatego też nie ma potrzeby używania potencjometrów. Enkoder mam wpięty szeregowo razem z drugim joystikiem do zadawania mocy, kolejny do bocznikowania lewo-prawo, tempomat góra-dół dla Dragona oraz przełącznik wyboru otwierania drzwi lewo-prawo dla Elfa. Wcześniej miałem ustawione całe sterowanie pod moim Saitek X52. Stąd też wziął się pomysł aby zbudować panel specjalnie pod grę. Wiedziałem że jeśli działa to zwykłym kontrolerze to i będzie działać na Arduino. Zagwozdką było dla mnie, jak to wszystko zbudować, nie wspominając o programowaniu mikro kontrolera. Ale z pomocą przyszedł wujek google i słowo klucz arduino button box. Bedę jeszcze testować działanie w MMjoy2. Jeśli chodzi i wspomniany przez Ciebie plik .dll to właśnie doczytałem na ten temat. Jednak zainteresował mnie artykuł jak gracze zrobili działający button box dla gry Kerbal Space Program. Kurcze jeśli im się udało to na pewno jest możliwość również zrobienia tego i tutaj. Póki co moja ułomna wiedza nie pozwala mi na chwilę obecną pójść krok dalej ale się nie poddaję i brnę uparcie w tą stronę. 1
Zapach Kreozotu Posted February 2, 2023 Posted February 2, 2023 Cytat FV4a jest podpięty do joysticka góra-dół, gdyż są to wysyłane impulsy z klawiatury. Generalnie póki co całe sterowanie w SimRailu działa na tej zasadzie. Dlatego też nie ma potrzeby używania potencjometrów. No można jeszcze sterować myszą. Klawiaturą nie zawsze jest precyzyjnie, czasem przeskakuje w nagłe i trzeba się ratować luzowaniem. No a w Pendo (wiadomo że nie FV4a) to już w ogóle z precyzją hamowania jest średnio. Ale osobiście i tak jeżdżę póki co na klawiaturze. Cytat na pewno jest możliwość również zrobienia tego i tutaj Pierwsza wersja RailDrivera do MSTSa przechwytywała ekran i czytała wartości z HUD: https://raildriver.com/assets/documents/manuals/rd.graphics.pdf Daj znać proszę do czego dojdziesz 🙂 Fajny projekt!
Bulva Posted February 2, 2023 Posted February 2, 2023 (edited) Czy programik joy to key "widzi" również osie w kontrolerze RailDriver ??? Edited February 2, 2023 by Bulva
Howky Posted February 7, 2023 Posted February 7, 2023 Jeśli się nie mylę to SR ma wbudowany Raildriver ? Jeśli tak, to czy nie dałoby się wykorzystać jego biblioteki tak, jak jest ona używana z TS2022.
Zapach Kreozotu Posted February 7, 2023 Posted February 7, 2023 Ale że już? Aż się chyba przejdę do piwnicy 🙂
0x8000ffff Posted February 7, 2023 Posted February 7, 2023 @olo101 świetna robota 🙂 Sam testowałem sterowanie na Arduino w Maszynie (tam jest protokół komunikacyjny do sterowania), ale zarzuciłem pracę gdy trzeba było zabrać się za prace mechaniczne (budowa pulpitu z wajchami, przyciskami, lampkami). Nie mam do tego smykałki 😞 Nie wpadłem na to, że można to zrobić przy użyciu pudełka z przegródkami 🙂
Graczem Jestem Posted February 7, 2023 Posted February 7, 2023 4 godziny temu, Howky napisał(a): Jeśli się nie mylę to SR ma wbudowany Raildriver ? Jeśli tak, to czy nie dałoby się wykorzystać jego biblioteki tak, jak jest ona używana z TS2022. Niestety SR nie ma wbudowanej natywnie obsługi Raildrivera. Devowie planują, kiedys.
Pitoras Posted February 7, 2023 Posted February 7, 2023 (edited) Tu na forum w sekcji zagranicznej widziałem że ktoś udostępnił/zrobił pliki Raildrivera do obsługi SimRaila. EDIT: Tutaj link: Edited February 7, 2023 by Pitoras 1
Footz Posted February 9, 2023 Posted February 9, 2023 W dniu 31.01.2023 o 23:08, olo101 napisał(a): W tej chwili jest on w pełni funkcjonalny na zasadzie przypisanych klawiszy z gry za pomocą programu joy to key. FV4a jest podpięty do joysticka góra-dół, gdyż są to wysyłane impulsy z klawiatury. Generalnie póki co całe sterowanie w SimRailu działa na tej zasadzie. Dlatego też nie ma potrzeby używania potencjometrów. Enkoder mam wpięty szeregowo razem z drugim joystikiem do zadawania mocy, kolejny do bocznikowania lewo-prawo, tempomat góra-dół dla Dragona oraz przełącznik wyboru otwierania drzwi lewo-prawo dla Elfa. Wcześniej miałem ustawione całe sterowanie pod moim Saitek X52. Stąd też wziął się pomysł aby zbudować panel specjalnie pod grę. Wiedziałem że jeśli działa to zwykłym kontrolerze to i będzie działać na Arduino. Zagwozdką było dla mnie, jak to wszystko zbudować, nie wspominając o programowaniu mikro kontrolera. Ale z pomocą przyszedł wujek google i słowo klucz arduino button box. Bedę jeszcze testować działanie w MMjoy2. Jeśli chodzi i wspomniany przez Ciebie plik .dll to właśnie doczytałem na ten temat. Jednak zainteresował mnie artykuł jak gracze zrobili działający button box dla gry Kerbal Space Program. Kurcze jeśli im się udało to na pewno jest możliwość również zrobienia tego i tutaj. Póki co moja ułomna wiedza nie pozwala mi na chwilę obecną pójść krok dalej ale się nie poddaję i brnę uparcie w tą stronę. Witam, sam probowalem na arduino ale mega, trzeba bylo na około i flashowac firmware do kotrolera seriala zeby wykrywalo jako arduino klawiature, niestety ciezko bylo uzyskac efek autentycznej klawiatury, w sensie pauzy po pierwszym nacisnieciem i ciaglego nacisniecia po pauzie, powodowalo mi to dziwne stukanie wajchy hamulca np.Pewnie jakbym mial arduino mikro z biblioteka latwiej daloby sie to oprogramowac i by dzialalo jak nalezy. Na chwile obecna rozmontowalem stara klawiature i tworze pulpit na bazie wlasnie kontrolera z klawiatury, szybciej i latwiej dla mnie poki co, i taniej biorac pod uwage ze arduino micro jak sprawdzalem kosztuje min 40zl. Minus taki ze enkodera nie zaimplementuje z takim kontrolerem i bede mial EU07 bez kolka ale cos za cos, moze kiedys 😄 p.s. Jest jakas szansa na plik zrodlowy z kodem arduino do wgladu??
olo101 Posted February 9, 2023 Posted February 9, 2023 6 godzin temu, Footz napisał(a): Witam, sam probowalem na arduino ale mega, trzeba bylo na około i flashowac firmware do kotrolera seriala zeby wykrywalo jako arduino klawiature, niestety ciezko bylo uzyskac efek autentycznej klawiatury, w sensie pauzy po pierwszym nacisnieciem i ciaglego nacisniecia po pauzie, powodowalo mi to dziwne stukanie wajchy hamulca np.Pewnie jakbym mial arduino mikro z biblioteka latwiej daloby sie to oprogramowac i by dzialalo jak nalezy. Na chwile obecna rozmontowalem stara klawiature i tworze pulpit na bazie wlasnie kontrolera z klawiatury, szybciej i latwiej dla mnie poki co, i taniej biorac pod uwage ze arduino micro jak sprawdzalem kosztuje min 40zl. Minus taki ze enkodera nie zaimplementuje z takim kontrolerem i bede mial EU07 bez kolka ale cos za cos, moze kiedys 😄 p.s. Jest jakas szansa na plik zrodlowy z kodem arduino do wgladu?? Nie wiem czy mogę zamieścić tutaj kod źródłowy. Dam ci za to podpowiedź. https://www.xsimulator.net/community/threads/diy-arduino-buttonbox.8302/page-4 post użytkownika TOPMO3 Analizując jego kod źródłowy z kodem od AM studio, skompilowałem w końcu działający kod. Nawiasem mówiąc, programowanie mikro kontrolerów nie jest moim konikiem ale dałem sobie radę. Wkrótce zaczynam budowę kolejnego pulpitu również opartego na arduino pro micro, z tą różnicą że będzie sterowany poprzez MMJOY2. Zrobiłem już pierwsze próby z MMJOY2 i działa bez zarzutu. Jeśli jesteś również mocno zainteresowany tworzeniem własnego pulpitu, możesz śmiało skontaktować się poprzez priv. Postaram udzielić Tobie wskazówek abyś uniknął błędów które sam popełniłem na początku. 3
Footz Posted February 9, 2023 Posted February 9, 2023 2 godziny temu, olo101 napisał(a): Nie wiem czy mogę zamieścić tutaj kod źródłowy. Dam ci za to podpowiedź. https://www.xsimulator.net/community/threads/diy-arduino-buttonbox.8302/page-4 post użytkownika TOPMO3 Analizując jego kod źródłowy z kodem od AM studio, skompilowałem w końcu działający kod. Nawiasem mówiąc, programowanie mikro kontrolerów nie jest moim konikiem ale dałem sobie radę. Wkrótce zaczynam budowę kolejnego pulpitu również opartego na arduino pro micro, z tą różnicą że będzie sterowany poprzez MMJOY2. Zrobiłem już pierwsze próby z MMJOY2 i działa bez zarzutu. Jeśli jesteś również mocno zainteresowany tworzeniem własnego pulpitu, możesz śmiało skontaktować się poprzez priv. Postaram udzielić Tobie wskazówek abyś uniknął błędów które sam popełniłem na początku. Dzięki wielkie. Jak wspomnialem wczesniej, na chwile obecna robie pulpit na kontrolerze klawiatury usb, ale kiedys jak bede w posiadaniu arduino pro micro to nieomieszkam zglosic sie po instrukcje. Dzieki!
Pitoras Posted February 9, 2023 Posted February 9, 2023 W dniu 29.01.2023 o 11:00, olo101 napisał(a): Nie mogę się doszukać, czym są te 'joysticki' na pozycję jazdy. Możesz podać link? 🙂
olo101 Posted February 10, 2023 Posted February 10, 2023 Joysticki to nic innego jak drążek do autka na akumulator, poniżej masz przykład https://allegro.pl/oferta/przycisk-drazek-przod-tyl-auta-na-akumulator-odbij-12678272737 Ten po lewej stronie jest zadajnikiem jazdy sparowanym razem z enkoderem obrotowym poniżej niego. Tj. pisałem wcześniej, zależy od tego jaki pojazd się prowadzi. Ten po prawej stronie jest od hamulca zasadniczego. Zielony przycisk podpisany POZ. JAZDY jest przypisany pod klawiaturę numeryczną, przycisk 6. Służy mi to głównie prowadzę siódemkę, i chcę szybko wrócić FV4a na pozycję jazda i odhamować skład.
olo101 Posted February 10, 2023 Posted February 10, 2023 Witajcie Zamieściłem na YT kolejny film z wyjaśnieniem działania mojego panelu 3
Pitoras Posted February 10, 2023 Posted February 10, 2023 Dzięki za link. Działanie się domyślam, bo mam już za sobą zrobiony pulpit autobusowy do OMSI
Bulva Posted February 10, 2023 Posted February 10, 2023 Powtórzę tylko to co napisałem w komentarzu na YT: Super sprawa. Bardzo dziękuję za ten filmik. Próbuję "ożywić" mojego Raildrivera. Z przyciskami nie ma problemu, ale osie to porażka (są programik, które w tym pomagają, ale to mimo wszystko bardzo słabo działa, pewnie ze względu na kiepską jakość potencjometrów Raildriwera). Proponuję, abyś znalazł kogoś do współpracy z drukarką 3D, aby to "ubrać" w ładną skrzyneczkę i masz zapewniony rynek odbiorców i parę groszy do przodu 😉 Ja będę pierwszy, który to kupi 🙂
olo101 Posted February 11, 2023 Posted February 11, 2023 Dziękuję wszystkim za miłe komentarze. Szczerze to nigdy nawet mi przez myśl nie przeszło aby czerpać z tego jakiekolwiek profity. Zrobiłem to czysto metodą garażowo-chałupniczą tylko i wyłącznie z pobudek hobbistycznych. Wiecie, mam swoje życie i swoją pracę, a hajsu mi nie brakuje, także publikując te materiały na pewno nie doszukiwałem się jakichkolwiek form dorobienia. Co do wykonania podobnego panelu dla kogokolwiek, cóż, nie wiem, trochę mnie to zaskoczyło i szczerze to boksuję się z myślami czy podjąć się takiego zadania. W moim zamyśle było stworzenie czegoś co będzie zrobione pod moje ręce, z uwzględnieniem ergonomii i miejsca na biurku. Na chwilę obecną czekam na ostatnie części na kolejny panel który będzie trochę inaczej wyglądał ale dalej będzie bazował na dotychczasowych rozwiązaniach. Tak więc poczekajcie chwilę, zobaczymy jak mi to wyjdzie i ocenicie sami czy takie coś chcecie. 4 1
olo101 Posted February 13, 2023 Posted February 13, 2023 Witajcie, W moim kolejnym filmie chciałbym przedstawić wam makietę projektu nowego pulpitu. 3
Recommended Posts