BrUno Posted Saturday at 01:01 PM Posted Saturday at 01:01 PM (edited) Witam serdecznie Kiedy punkty (dodatnie lub karne) za jazde bezpradawą? Edited Saturday at 01:02 PM by BrUno 1 2 7
Grandal74 Posted Saturday at 03:01 PM Posted Saturday at 03:01 PM (edited) To całkiem dobry pomysł. Tu mocno powinno się po tyłku ujemnymi punktami dawać. Na 100% spora część nawet na to uwagi nie zwraca, a We8a i reszta to dla nich tylko niebieska uśmiechnięta mordka. Edited Saturday at 03:02 PM by Grandal74 1 3
adisuper Posted Saturday at 03:55 PM Posted Saturday at 03:55 PM (edited) Tylko niech najpierw zaaktualizują albo zrobią odddzielny samouczek do tego Edited Saturday at 03:56 PM by adisuper 5
Grandal74 Posted Saturday at 04:13 PM Posted Saturday at 04:13 PM Niewątpliwie, przynajmniej poinformować/wspomnieć w samouczku o obowiązku jazdy bezprądowej na określonych fragmentach szlaku. 1 1
skylake Posted Saturday at 04:38 PM Posted Saturday at 04:38 PM Jako ciekawostkę dodam, że w Open Rails CZ/SK (nie mylić ze zwykłą wersją Open Rails) symulowana jest zarówno jazda bez prądu, jak również konieczność zmiany prądu ze stałego na przemienny i odwrotnie - odpowiednio DC/AC. 😉 2
adisuper Posted Saturday at 08:06 PM Posted Saturday at 08:06 PM Open Rails czy tedek i maszyna zawariością biją na głowę SImrail 2 1
Podlaski Maniek Posted Sunday at 03:19 AM Posted Sunday at 03:19 AM Cytat Wskaźniki We8a, We8b i We8c oznaczają miejsce, przez które elektryczny pojazd trakcyjny powinien przejeżdżać bez pobierania prądu z sieci trakcyjnej (...) Powinien, ale nie jest to wymogiem koniecznym, albo nawet nakazującym. Koniec tematu. 2
Grandal74 Posted Sunday at 03:42 AM Posted Sunday at 03:42 AM To nie jest żaden koniec tematu. Powinien, jasne, powinien i nie ma mechanika, który wali bezmyślnie na amperach po tych odcinkach. Mimo braku definitywnego zakazu w realnym świecie nie ma takich gumowych kozaczków z filcu co mądrzejsi są od... No tak, ale tu SimRail i odrobina wysiłku umysłowego, wypracowania odruchów psuje rozgrywkę roześmianej gawiedzi. 2 1
Podlaski Maniek Posted Sunday at 05:50 AM Posted Sunday at 05:50 AM Bezprądówka przy semaforze Co zatem powiesz na to? Jak mechanik ma ruszyć spod semafora na bezprądówce? Swoją drogą, brawa dla takich inżynierów, którzy akurat w tym miejscu zaprojektowali takie rozwiązanie... 1
Grandal74 Posted Sunday at 10:23 AM Posted Sunday at 10:23 AM W takim wypadku staje się stosunkowo wcześniej (dobra znajomość szlaku bezapelacyjnie daje wiele). Nie musisz natychmiast za wskaźnikiem zrzucić ampery, bez problemu doturlasz się do wejścia w prądową. Gorzej jak jest skład z 3000t+ brutto. W ostateczności, na niewielkich amperach możesz przejechać, ale w ostateczności. No cóż, nie myślą niektórzy z projektowaniem linii. Czasami bezprądowa trafia się na wzniesieniu, przy ograniczeniu do 20 - 30 km/h i wtedy to jest gimnastyka... szczególnie w zimie, albo jesienią jak zawilgocenie, albo liście na torach. Dlatego też jazda towarami sprawia o wiele więcej frajdy, jest zdecydowanie bardziej wymagająca niż popitalanie dziobakami. 2 1
Piotr ET22 Posted Sunday at 11:41 AM Posted Sunday at 11:41 AM Spokojnie 200A można brać 😉Nie pochwalam ale jak chycą hamulce a liczyłeś że popchnie to jakoś trzeba się ratować;) No i gdyby izolator strzelił to leżysz bo nawet na haslerze sprawdzą czy miałeś zapięte układy lub na oporach. Ja sobie śmigam w SR z tymi jazdami z i bez ale czasem nawet pod shiftem z (-) w niektórych lokach strasznie powoli zrzuca na 0.Pomaga czasem zrzucanie samym (-) żeby mechanizm kroczący zaczął już schodzić i wtedy pociągnąć z shiftem (-) Ale fajnie by było jakieś pkt na tym zdobywać jeśli ktoś chce wychodzić na wyższy poziom symulacji prowadzenia pociągu 1 4
adisuper Posted Sunday at 01:22 PM Posted Sunday at 01:22 PM A to w realu się zrzuca mnastawnik do zera tylko czy trzeba hebelkiem opuścić pantograf? 1
Averrnor Posted Sunday at 02:07 PM Posted Sunday at 02:07 PM (edited) 45 minut temu, adisuper napisał(a): A to w realu się zrzuca mnastawnik do zera tylko czy trzeba hebelkiem opuścić pantograf? Jedziesz bez poboru prądu, czyli tak, do zera. O opuszczeniu pantografu informują wskaźniki We 1, We 2 i We 3. Można je spotkać w Strzemieszycach i bodajże na wyjeździe z Zawiercia w stronę Łaz po linii towarowej - wybaczcie, zapomniałem nr toru/linii kolejowej. W niektórych krajach wyłącza się jeszcze wyłącznik szybki, tudzież Main Switch bodajże. Edited Sunday at 02:09 PM by Averrnor 2
mateusz424 Posted Sunday at 04:12 PM Posted Sunday at 04:12 PM 2 godziny temu, adisuper napisał(a): A to w realu się zrzuca nastawnik do zera tylko czy trzeba hebelkiem opuścić pantograf? Ale jak to? Tak pod obciążeniem? Opuścić pantograf? Żeby spawarkę z niego zrobić? Oj żartowniś z Ciebie 😉 2
Szigo Posted Sunday at 04:20 PM Posted Sunday at 04:20 PM 10 godzin temu, Podlaski Maniek napisał(a): Bezprądówka przy semaforze Co zatem powiesz na to? Jak mechanik ma ruszyć spod semafora na bezprądówce? Podnosisz dwa pantografy i przejeżdżasz. Tu chodzi o uniknięcie szarpnięcia gdy będzie spora różnica napięcia pomiędzy sekcjami, bo można się rozerwać. Często można przejechać i nawet nie zauważyć różnicy. Co nie zmienia tego, że jak na symulator kolejowy przystało dobrze by było wspominieć o konieczności zejścia z poboru w samouczku. Ale to nie jest jedyna olana kwestia, o hamowaniu kontrolnym też wspominałem już dawno. 1 3
adisuper Posted Sunday at 05:03 PM Posted Sunday at 05:03 PM Ale chyba kontrolnego już nie trzeba miekiedy robić, gdzieś czytałem a dawniej owszem
Piotr ET22 Posted Sunday at 06:10 PM Posted Sunday at 06:10 PM Nawet gdyby kontrolne było nieobowiązkowe to robiłbym dalej 😉 2
adisuper Posted Sunday at 06:26 PM Posted Sunday at 06:26 PM Nie mówiąc już o dodaniu elementów simowych czyli odbiór kluczy do loka, ksiażki pokłądowej i jej wypełnianie to byłoby piękne 1
Sn1ck3rs Posted Sunday at 08:10 PM Posted Sunday at 08:10 PM Nie oczekujcie od twórców, zbyt dużo bo jeszcze się przepracują 😜 3 1
Szigo Posted Sunday at 11:22 PM Posted Sunday at 11:22 PM 4 godziny temu, adisuper napisał(a): Nie mówiąc już o dodaniu elementów simowych czyli odbiór kluczy do loka, ksiażki pokłądowej i jej wypełnianie to byłoby piękne Zbrzydnie Ci po trzecim razie 😆 Ale wszystko co dotyczy jazdy powinno być odwzorowane prawidłowo. W końcu o to tu chyba chodzi. 4
adisuper Posted Monday at 08:25 AM Posted Monday at 08:25 AM 8 godzin temu, Szigo napisał(a): Zbrzydnie Ci po trzecim razie 😆 Ale wszystko co dotyczy jazdy powinno być odwzorowane prawidłowo. W końcu o to tu chyba chodzi. No a jak a jak kiedyś dodadzą spalinowe to i tankowanie/serewis czy w przypadku toalet zjeżdżanie na uzupełnienie wody itp. W tym w trybie pasażera albo oddzielnie tryb konduktora plus funkcjonowanie w pełni Warsu. Trochę popłynąłem ale w sumie czemu miałoby tego nie być kiedyś 1 2
pomperek Posted yesterday at 02:10 PM Posted yesterday at 02:10 PM W dniu 26.07.2025 o 17:01, Grandal74 napisał(a): To całkiem dobry pomysł. Tu mocno powinno się po tyłku ujemnymi punktami dawać. Na 100% spora część nawet na to uwagi nie zwraca, a We8a i reszta to dla nich tylko niebieska uśmiechnięta mordka. Jedynie karać. Taki niewłaściwie zrealizowany przejazd powinien jednorazowo zabierać tak na moje oko 100 pkt. Więcej nie ma co. Generalnie wypadałoby rozszerzyć katalog kar. Stworzyć stosowny taryfikator. Karać za cokolwiek. Co się da. Wszelkiego rodzaju bany. Tutaj proponuję zbanowanemu od razu zabrać 5k punktów, donosicielowi z automatu tyle samo dodać. Moderowi który bana nakłada dać w nagrodę 10k. A co. Niech ma za swoją ciężką pracę. Tyle że tu ten co bana nakłada jest z tchórzostwa anonimowy. Nawet gliniarz jak daje mandat podpisuje się z imienia i nazwiska. 1 1
Recommended Posts