Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam serdecznie 

 

Kiedy punkty (dodatnie lub karne) za jazde bezpradawą? 

Edited by BrUno
  • Like 1
  • I disagree 2
  • I agree 7
Posted (edited)

To całkiem dobry pomysł. Tu mocno powinno się po tyłku ujemnymi punktami dawać. Na 100% spora część nawet na to uwagi nie zwraca, a We8a i reszta to dla nich tylko niebieska uśmiechnięta mordka. :classic_wink:

Edited by Grandal74
  • I disagree 1
  • I agree 3
Posted

Niewątpliwie, przynajmniej poinformować/wspomnieć w samouczku o obowiązku jazdy bezprądowej na określonych fragmentach szlaku.   

  • I disagree 1
  • I agree 1
Posted

Jako ciekawostkę dodam, że w Open Rails CZ/SK (nie mylić ze zwykłą wersją Open Rails) symulowana jest zarówno jazda bez prądu, jak również konieczność zmiany prądu ze stałego na przemienny i odwrotnie - odpowiednio DC/AC. 😉 

  • I agree 2
Posted
Cytat

Wskaźniki We8a, We8b i We8c oznaczają miejsce, przez które elektryczny pojazd trakcyjny powinien przejeżdżać bez pobierania prądu z sieci trakcyjnej (...)

Powinien, ale nie jest to wymogiem koniecznym, albo nawet nakazującym.

Koniec tematu.

  • I agree 2
Posted

To nie jest żaden koniec tematu.

Powinien, jasne, powinien i nie ma mechanika, który wali bezmyślnie na amperach po tych odcinkach. Mimo braku definitywnego zakazu w realnym świecie nie ma takich gumowych kozaczków z filcu co mądrzejsi są od... No tak, ale tu SimRail i odrobina wysiłku umysłowego, wypracowania odruchów psuje rozgrywkę roześmianej gawiedzi. 

  • Haha 2
  • I agree 1
Posted

W takim wypadku staje się stosunkowo wcześniej (dobra znajomość szlaku bezapelacyjnie daje wiele). Nie musisz natychmiast za wskaźnikiem zrzucić ampery, bez problemu doturlasz się do wejścia w prądową. Gorzej jak jest skład z 3000t+ brutto. W ostateczności, na niewielkich amperach możesz przejechać, ale w ostateczności.

No cóż, nie myślą niektórzy z projektowaniem linii. Czasami bezprądowa trafia się na wzniesieniu, przy ograniczeniu do 20 - 30 km/h i wtedy to jest gimnastyka... szczególnie w zimie, albo jesienią jak zawilgocenie, albo liście na torach. 

Dlatego też jazda towarami sprawia o wiele więcej frajdy, jest zdecydowanie bardziej wymagająca niż popitalanie dziobakami. 

  • Haha 2
  • I agree 1
Posted

Spokojnie 200A  można brać 😉Nie pochwalam ale jak chycą hamulce a liczyłeś że popchnie to jakoś trzeba się ratować;)

No i gdyby izolator strzelił to leżysz bo nawet na haslerze sprawdzą czy miałeś zapięte układy lub na oporach.

Ja sobie śmigam w SR z tymi jazdami z i bez ale czasem nawet pod shiftem  z (-) w niektórych lokach strasznie powoli zrzuca na 0.Pomaga czasem zrzucanie samym (-)  żeby mechanizm kroczący zaczął już schodzić i wtedy pociągnąć z shiftem (-) 

Ale fajnie by było jakieś pkt na tym zdobywać jeśli ktoś chce wychodzić na wyższy poziom symulacji prowadzenia pociągu

  • Haha 1
  • I agree 4
Posted (edited)
45 minut temu, adisuper napisał(a):

A to w realu się zrzuca mnastawnik do zera tylko czy trzeba hebelkiem opuścić pantograf?

Jedziesz bez poboru prądu, czyli tak, do zera.

O opuszczeniu pantografu informują wskaźniki We 1, We 2 i We 3.

Można je spotkać w Strzemieszycach i bodajże na wyjeździe z Zawiercia w stronę Łaz po linii towarowej - wybaczcie, zapomniałem nr toru/linii kolejowej.

W niektórych krajach wyłącza się jeszcze wyłącznik szybki, tudzież Main Switch bodajże.

Edited by Averrnor
  • I agree 2
Posted
2 godziny temu, adisuper napisał(a):

A to w realu się zrzuca nastawnik do zera tylko czy trzeba hebelkiem opuścić pantograf?

Ale jak to? Tak pod obciążeniem? Opuścić pantograf? Żeby spawarkę z niego zrobić? Oj żartowniś z Ciebie 😉

  • I agree 2
Posted
10 godzin temu, Podlaski Maniek napisał(a):

Bezprądówka przy semaforze

Co zatem powiesz na to? Jak mechanik ma ruszyć spod semafora na bezprądówce?

Podnosisz dwa pantografy i przejeżdżasz. 

 

Tu chodzi o uniknięcie szarpnięcia gdy będzie spora różnica napięcia pomiędzy sekcjami, bo można się rozerwać. Często można przejechać i nawet nie zauważyć różnicy. Co nie zmienia tego, że jak na symulator kolejowy przystało dobrze by było wspominieć o konieczności zejścia z poboru w samouczku. Ale to nie jest jedyna olana kwestia, o hamowaniu kontrolnym też wspominałem już dawno.

  • Thanks 1
  • I agree 3
Posted

Nie mówiąc już o dodaniu elementów simowych  czyli odbiór kluczy do loka, ksiażki pokłądowej i jej wypełnianie to byłoby piękne

 

  • I agree 1
Posted
4 godziny temu, adisuper napisał(a):

Nie mówiąc już o dodaniu elementów simowych  czyli odbiór kluczy do loka, ksiażki pokłądowej i jej wypełnianie to byłoby piękne

Zbrzydnie Ci po trzecim razie 😆

Ale wszystko co dotyczy jazdy powinno być odwzorowane prawidłowo. W końcu o to tu chyba chodzi.

  • I agree 4
Posted
8 godzin temu, Szigo napisał(a):

Zbrzydnie Ci po trzecim razie 😆

Ale wszystko co dotyczy jazdy powinno być odwzorowane prawidłowo. W końcu o to tu chyba chodzi.

No a jak a jak kiedyś dodadzą spalinowe to i tankowanie/serewis czy w przypadku toalet zjeżdżanie na uzupełnienie wody itp. W tym  w trybie pasażera albo oddzielnie  tryb konduktora plus funkcjonowanie w pełni Warsu. Trochę popłynąłem ale w sumie czemu miałoby tego nie być kiedyś

  • Confused 1
  • I agree 2
Posted
W dniu 26.07.2025 o 17:01, Grandal74 napisał(a):

To całkiem dobry pomysł. Tu mocno powinno się po tyłku ujemnymi punktami dawać. Na 100% spora część nawet na to uwagi nie zwraca, a We8a i reszta to dla nich tylko niebieska uśmiechnięta mordka. :classic_wink:

Jedynie karać. Taki niewłaściwie zrealizowany przejazd powinien jednorazowo zabierać tak na moje oko 100 pkt. Więcej nie ma co. Generalnie wypadałoby rozszerzyć katalog kar. Stworzyć stosowny taryfikator. Karać za cokolwiek. Co się da.

Wszelkiego rodzaju bany. Tutaj proponuję zbanowanemu od razu zabrać 5k punktów, donosicielowi z automatu tyle samo dodać. Moderowi który bana nakłada dać w nagrodę 10k. A co. Niech ma za swoją ciężką pracę. 

Tyle że tu ten co bana nakłada jest z tchórzostwa anonimowy. Nawet gliniarz jak daje mandat podpisuje się z imienia i nazwiska.

 

  • Confused 1
  • I agree 1
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy