Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam serdecznie 

 

Kiedy punkty (dodatnie lub karne) za jazde bezpradawą? 

Edited by BrUno
  • Like 1
  • I disagree 2
  • I agree 6
Posted (edited)

To całkiem dobry pomysł. Tu mocno powinno się po tyłku ujemnymi punktami dawać. Na 100% spora część nawet na to uwagi nie zwraca, a We8a i reszta to dla nich tylko niebieska uśmiechnięta mordka. :classic_wink:

Edited by Grandal74
  • I disagree 1
  • I agree 3
Posted

Niewątpliwie, przynajmniej poinformować/wspomnieć w samouczku o obowiązku jazdy bezprądowej na określonych fragmentach szlaku.   

  • I disagree 1
  • I agree 1
Posted

Jako ciekawostkę dodam, że w Open Rails CZ/SK (nie mylić ze zwykłą wersją Open Rails) symulowana jest zarówno jazda bez prądu, jak również konieczność zmiany prądu ze stałego na przemienny i odwrotnie - odpowiednio DC/AC. 😉 

  • I agree 2
Posted
Cytat

Wskaźniki We8a, We8b i We8c oznaczają miejsce, przez które elektryczny pojazd trakcyjny powinien przejeżdżać bez pobierania prądu z sieci trakcyjnej (...)

Powinien, ale nie jest to wymogiem koniecznym, albo nawet nakazującym.

Koniec tematu.

  • I agree 1
Posted

To nie jest żaden koniec tematu.

Powinien, jasne, powinien i nie ma mechanika, który wali bezmyślnie na amperach po tych odcinkach. Mimo braku definitywnego zakazu w realnym świecie nie ma takich gumowych kozaczków z filcu co mądrzejsi są od... No tak, ale tu SimRail i odrobina wysiłku umysłowego, wypracowania odruchów psuje rozgrywkę roześmianej gawiedzi. 

  • Haha 1
  • I agree 1
Posted

W takim wypadku staje się stosunkowo wcześniej (dobra znajomość szlaku bezapelacyjnie daje wiele). Nie musisz natychmiast za wskaźnikiem zrzucić ampery, bez problemu doturlasz się do wejścia w prądową. Gorzej jak jest skład z 3000t+ brutto. W ostateczności, na niewielkich amperach możesz przejechać, ale w ostateczności.

No cóż, nie myślą niektórzy z projektowaniem linii. Czasami bezprądowa trafia się na wzniesieniu, przy ograniczeniu do 20 - 30 km/h i wtedy to jest gimnastyka... szczególnie w zimie, albo jesienią jak zawilgocenie, albo liście na torach. 

Dlatego też jazda towarami sprawia o wiele więcej frajdy, jest zdecydowanie bardziej wymagająca niż popitalanie dziobakami. 

  • Haha 1
  • I agree 1
Posted

Spokojnie 200A  można brać 😉Nie pochwalam ale jak chycą hamulce a liczyłeś że popchnie to jakoś trzeba się ratować;)

No i gdyby izolator strzelił to leżysz bo nawet na haslerze sprawdzą czy miałeś zapięte układy lub na oporach.

Ja sobie śmigam w SR z tymi jazdami z i bez ale czasem nawet pod shiftem  z (-) w niektórych lokach strasznie powoli zrzuca na 0.Pomaga czasem zrzucanie samym (-)  żeby mechanizm kroczący zaczął już schodzić i wtedy pociągnąć z shiftem (-) 

Ale fajnie by było jakieś pkt na tym zdobywać jeśli ktoś chce wychodzić na wyższy poziom symulacji prowadzenia pociągu

  • Haha 1
  • I agree 3
Posted (edited)
45 minut temu, adisuper napisał(a):

A to w realu się zrzuca mnastawnik do zera tylko czy trzeba hebelkiem opuścić pantograf?

Jedziesz bez poboru prądu, czyli tak, do zera.

O opuszczeniu pantografu informują wskaźniki We 1, We 2 i We 3.

Można je spotkać w Strzemieszycach i bodajże na wyjeździe z Zawiercia w stronę Łaz po linii towarowej - wybaczcie, zapomniałem nr toru/linii kolejowej.

W niektórych krajach wyłącza się jeszcze wyłącznik szybki, tudzież Main Switch bodajże.

Edited by Averrnor
  • I agree 2
Posted
2 godziny temu, adisuper napisał(a):

A to w realu się zrzuca nastawnik do zera tylko czy trzeba hebelkiem opuścić pantograf?

Ale jak to? Tak pod obciążeniem? Opuścić pantograf? Żeby spawarkę z niego zrobić? Oj żartowniś z Ciebie 😉

  • I agree 1
Posted
10 godzin temu, Podlaski Maniek napisał(a):

Bezprądówka przy semaforze

Co zatem powiesz na to? Jak mechanik ma ruszyć spod semafora na bezprądówce?

Podnosisz dwa pantografy i przejeżdżasz. 

 

Tu chodzi o uniknięcie szarpnięcia gdy będzie spora różnica napięcia pomiędzy sekcjami, bo można się rozerwać. Często można przejechać i nawet nie zauważyć różnicy. Co nie zmienia tego, że jak na symulator kolejowy przystało dobrze by było wspominieć o konieczności zejścia z poboru w samouczku. Ale to nie jest jedyna olana kwestia, o hamowaniu kontrolnym też wspominałem już dawno.

  • Thanks 1
  • I agree 2
Posted

Nie mówiąc już o dodaniu elementów simowych  czyli odbiór kluczy do loka, ksiażki pokłądowej i jej wypełnianie to byłoby piękne

 

  • I agree 1
Posted
4 godziny temu, adisuper napisał(a):

Nie mówiąc już o dodaniu elementów simowych  czyli odbiór kluczy do loka, ksiażki pokłądowej i jej wypełnianie to byłoby piękne

Zbrzydnie Ci po trzecim razie 😆

Ale wszystko co dotyczy jazdy powinno być odwzorowane prawidłowo. W końcu o to tu chyba chodzi.

  • I agree 3
Posted
8 godzin temu, Szigo napisał(a):

Zbrzydnie Ci po trzecim razie 😆

Ale wszystko co dotyczy jazdy powinno być odwzorowane prawidłowo. W końcu o to tu chyba chodzi.

No a jak a jak kiedyś dodadzą spalinowe to i tankowanie/serewis czy w przypadku toalet zjeżdżanie na uzupełnienie wody itp. W tym  w trybie pasażera albo oddzielnie  tryb konduktora plus funkcjonowanie w pełni Warsu. Trochę popłynąłem ale w sumie czemu miałoby tego nie być kiedyś

  • Confused 1
  • I agree 2
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy