Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/10/25 in Posts

  1. 12.09.2025 It's time to conclude our journey to the west by visiting Sieradz! Five tracks, two platforms... but what's most interesting: western half of the station is equipped with old fashioned mechanical semaphores, the great relic of the past. The eastern side was modernized in 2017, along with the addition of the 'Męka' APO between Zduńska Wola and Sieradz stations.
    31 points
  2. 19.09.2025 Let’s go back to Łódź and visit Łódź Marysin, a station located northwest of Widzew. It is a stop on the single-track section of line 16 between Łódź Widzew and Zgierz, also serving as a passing loop. The station stands next to the historic Radegast, from which thousands of people imprisoned in the Litzmannstadt Ghetto were deported during World War II to Chełmno and later to Auschwitz-Birkenau. Its current name, restored in 2014, refers to the former suburban settlement of Marysin. Right next to it, you will also find the Łódź Warszawska stop, from which you can enter Arturówek and Łagiewnicki Forest from the south.
    28 points
  3. TABOR ED250: zmniejszone pogięcie blachy poszycia (brakujące w poprzedniej aktualizacji) Poprawiona charakterystyka kątowa źródeł reflektorów czołowych - lepszy zasięg i widoczność Poprawiona widoczność świateł czołowych i sygnałów końca pociągu z daleka Naprawiony błąd pozycji pokrętła wyboru kanału w radiotelefonach Radmor przy zmianie kanału z LUA (#4071) Poprawiony efekt rozświetlania mgły w nocy 4E: przygotowanie sterowania stycznikami oporowymi wg schematów 303E dla pojazdów z reflektorami halogenowymi (szara kabina) 4E: naprawa podświetleń przyrządów zasilanych z baterii/przetwornicy 4E: naprawa sterowania oświetleniem drugiej kabiny przełącznikiem 4E: naprawione wyłączanie radia w pojeździe sterowanym w trakcji wielokrotnej 4E: naprawa działania 12 pozycji jazdy #3829 Usunięte nadmiarowe tekstury z modeli E6ACTa-014, 027 i EN76-022 Poprawiono błąd wdrażający hamowanie nagłe przy starcie misji ETCS L2 i wyjeździe na SBL w momencie, gdy maszynista jechał szybciej niż 25km/h mijając balisę przed semaforem SCENERIA Wymiana wskaźników W6a i W6b na części trasy Zmiany budynków wokół toru doświadczalnego Dodanie świateł peronowych o zwiększonym zasięgu widoczności Optymalizacja przeładowywania kwadratów terenu Poprawione działanie przejazdów kolejowych DYŻURNY Naprawa problemu z ekranem przebiegów po wyjściu z poradnika #4065 Poprawki i uzupełnienie domyślnych przebiegów w stacji Łódź Widzew i Łazy Łb Poprawa błędu ze spawnowaniem na dachu nastawni SINGLEPLAYER Modernizacja scenariuszowego systemu pogodowego Modernizacja scenariuszy z DLC Cargo Pack Refactoring samouczków - bez wpływu na działanie Przyciemnianie świateł czołowych przez boty przy mijaniu pociągu gracza i dojeździe do peronu Możliwość podawania równoważnie przebiegów z kps i bl w LUA Poprawki działania readme dla scenariuszy Poprawka sporadycznie niedziałającego scenariusza TLK Katowice - Kraków Wyłączenie otwierania przeglądarki w scenariuszach LUA gdy jest włączone debug menu (F8) #4081 Poprawka działania alternatywnej metody punktowania (punkty z multiplayer w singleplayer) Naprawiony błąd z kierunkiem kabiny i radiem po rozłączaniu i łączeniu składów Uwzględnienie żeby PlayAudioClip odpalał event zakończenia odtwarzania dźwięku #4074 Poprawa nazwy funkcji EarlyScenarioStart w czystej templatce scenariusza Lua #4080 MULTIPLAYER Przyciemnianie świateł czołowych przez boty przy mijaniu pociągu gracza i dojeździe do peronu Sprawdzanie długości toru i pociągu przez VD POZOSTAŁE Dodana decyminuta do panelu rozkładu jazdy Symulacja obsługi W22 <T> na semaforach SBL HUD: fix prędkości wyjazdu na sygnał zastępczy na SBL Zmieniony efekt błyskania piorunów Zmieniony wygląd chmur Aktualizacja kopiowania kodu track triggerów w debug menu od Lua #4073 Poprawa centrowania myszy po użyciu kamery Znany błąd: brak tekstur budynków na kwadracie w okolicy Koluszek (pabianice_rogow_terrain_x86_z326)
    25 points
  4. 05.10.2025 It’s time to visit an intermediate stop on the western ring line of Łódź – Łódź Żabieniec. The southern part of the station looks like a simple passenger stop, while the northern section features six main tracks and several additional ones serving the nearby industrial district and the combined heat and power plant. The future of this station may be even more exciting: once the new underground cross-city line is completed, Łódź Żabieniec will become the exit point for trains heading north from the tunnel.
    19 points
  5. 26.07.2025 Welcome to the northern railway junction of the Łódź metropolitan area – Zgierz. This station serves both regional and long-distance traffic, acting as an interchange between two lines: Line 15 from Łowicz (single-track) to Łódź Kaliska (double-track) Line 16 from Kutno to Łódź Widzew (both single-track) The station has three platforms and six tracks, used by trains running towards Łódź, Kutno, Łowicz, Łęczyca, and Toruń. In recent years, Zgierz has grown in importance thanks to infrastructure modernization and the increasing number of metropolitan connections linking the city with Łódź and other towns in the Łódź Voivodeship.
    18 points
  6. Przedstawiam mój czwarty scenariusz pod SimRail: Tym razem prowadzimy próżny skład beczek ze stacji Kraków Główny Towarowy do Płock Trzepowo. Rozpoczynamy pracę na stacji Kraków Główny Towarowy (KGA), gdzie w tle stoi nasza wygaszona lokomotywa. Uruchamiamy i zgłaszamy się do wykonania manewrów pod skład beczek na stacji. Po wykonaniu próby ruszamy w długa i malowniczą trasę biegnącą linią 8 aż do Kozłowa gdzie kierujemy się na CMK. Po dojechaniu do stacji Idzikowice zostaniemy skierowani łącznicą na linię 22 do Tomaszowa Mazowieckiego, a następnie liniami 25 i 534 trafiamy do Koluszek. Tu mamy do wyboru dwa scenariusze: Kontynuować dalej jazdę z tym składem Po dojechaniu do Skierniewic udajemy się łącznicą w kierunku Łowicza. Wykonać dodatkowe manewry i zabrać dodatkowe 5 wagonów do st. Skierniewice Po wykonaniu manewrów i uformowaniu nowego składu udajemy się do Skierniewic, gdzie wykonujemy manewry i odstawiamy dodatkowe wagony do składu w kierunku Warszawy. Sami z beczkami wracamy na szlak w kierunku Łowicza. Scenariusz zawiera liczny ruch AI i bardzo dużo losowych zdarzeń, aby każdy przejazd był inny. Nowością jest wznawianie etapu od składu, który jest już rozpędzony i prowadzony przez BOTa - musimy przejąć skład przyciskiem u góry ekranu. Dodatkowo mamy możliwość pominięcia długich odcinków na CMK. Na trasie brakuje fragmentu Radzice (za Idzikowicami) - Mikołajów (przed Koluszkami) - scenariusz automatycznie po dojechaniu do Radzic przeniesie nas pod wjazd w Mikołajewie. Aktualna wersja Wersja: 1.4.0 Data aktualizacji: 2025.09.26 Instalacja Należy pobrać spakowany folder o nazwie 44_patwrobel.7z i wypakować go do głównego folderu scenariuszy gry SimRail: ..\SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\ Pobierz Najnowsza wersja dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z Etap startowy scenariusza Każda misja została podzielona na etapy, aby była możliwość grania fragmentami - dokończenia gry od pewnego miejsca. Po każdym uruchomieniu scenariusza użytkownik zostanie poproszony o wybór etapu - są one ułożone po kolei. Możemy zacząć grę od dowolnego etapu i grać do końca. Symulacja Scenariusze zawierają liczny ruch AI oraz zdarzenia losowe (w tym wygaszenia semaforów, uszkodzenia przejazdów, sygnały zastęcze, jazda lewym torem, itp.) Pogoda i pora dnia Każdorazowo gra prosi na starcie o określenie pogody (pora roku) oraz pory dnia. Mamy do dyspozycji: Pogowa (poda roku): Deszczowa (Wiosna) Słoneczna (Lato) Mglista (Jesień) Śnieżna (Zima) Pora dnia: ★ Uruchom scenariusz z domyślną godziną ★ Lista godzin co 2h od 3:00 do 23:00 Misja 4: Cargo: Kraków - Płock Tabor: ET22 / EU07 / Dragon / Traxx Kanał startowy: 1 Trasa: Kraków Główny Towarowy - Płock Trzepowo przez: Kozłów Włoszczowa Idzikowice Koluszki Skierniewice Kutno Opis: Naszym zadaniem na dziś jest dostarczyć próżny skład beczek ze stacji Kraków Główny Towarowy do Płock Trzepowo. Rozpoczynamy pracę na stacji Kraków Główny Towarowy (KGA), gdzie w tle stoi nasza wygaszona lokomotywa. Uruchamiamy i zgłaszamy się do wykonania manewrów pod skład beczek na stacji. Po wykonaniu próby ruszamy w długa i malowniczą trasę biegnącą linią 8 aż do Kozłowa gdzie kierujemy się na CMK. Po dojechaniu do stacji Idzikowice zostaniemy skierowani łącznicą na linię 22 do Tomaszowa Mazowieckiego, a następnie liniami 25 i 534 trafiamy do Koluszek. Tu mamy do wyboru dwa scenariusze: Kontynuować dalej jazdę z tym składem Po dojechaniu do Skierniewic udajemy się łącznicą w kierunku Łowicza. Wykonać dodatkowe manewry i zabrać dodatkowe 5 wagonów do st. Skierniewice Po wykonaniu manewrów i uformowaniu nowego składu udajemy się do Skierniewic, gdzie wykonujemy manewry i odstawiamy dodatkowe wagony do składu w kierunku Warszawy. Sami z beczkami wracamy na szlak w kierunku Łowicza. Dodatkowe elementy w scenariuszu: Na CKM sa dwa długie odcinki, które możemy pominąć - skład przeskoczy do wjazdu do najbliższej stacji (za każdym razem jesteśmy pytani o decyzję). Dotyczy odcinków: Włoszczowa Północ - Olszamowice Olszamowice - Pilichowice W grze brakuje odcinka Radzice - Mikołajów. Po dojechaniu do Radzic gra automatycznie przerzuca nas pod wjazd w Mikołajowie Etapy: ★ Kraków Gł. Tow. (Początek) ★ Kraków Gł. Tow. (Wyjazd) Kraków Gł. Tow. (Wyjazd) Niedźwiedź (Wjazd) Kozłów (Wjazd) Starzyny (Wjazd) Włoszczowa Północ (Wyjazd) Olszamowice (Wjazd) Pilichowice (Wjazd) Opoczno Południe (Wjazd) Idzikowice (Wjazd) Mikołajów (Wjazd) Koluszki (Wjazd) Koluszki (Wyjazd) Skierniewice (Wjazd)
    13 points
  7. Tak czytam te argumenty o Północnej części kraju w SimRail i zastanawiam się nad jednym... Jaki to w tej chwili ma sens? Wszystko co w tej chwili powstaje w SimRail będzie można prędzej czy później połączyć. Odcinek za odcinkiem i Łódź będzie można połączyć choćby z Częstochową. Od Sędziszowa pójść w stronę Kielc, Skarżyska, Radomia. Za Radomiem w Czachówku choćby w lewo na Tarczyn, Mszczonów i łączymy z Puszczą Mariańską czy CMK. Itd, itp. Takie tworzenie ma jakikolwiek sens, a nie pierdyknięcie Trójmiasta z czapy bo ktoś tam mieszka i bardzo by chciał. Czas i ogrom pracy IMO bez sensu dla całokształtu w SimRail. Tu padają też Koleje Mazowieckie i kierunek na Wołomin, Tłuszcz i Małkinię. Tak, kultowa trasa dla Warszawiaków, ale jest wiele, wiele bardziej potrzebnych odcinków w około aglomeracji Warszawskiej żeby można było także Cargo pchnąć. Wspomniane przez @PL_Andrev pójście przez Gołąbki, WGT, Gdańską na Warszawę Pragę i WPT ma sens po stokroć większy niż walanie się po Wołominie. Mam nadzieję, że twórcy szybko, wolno czy w żółwim tempie będą taką wizję realizować, a nie trasy porozsiewane od czapy.
    11 points
  8. Na miłość boską... No cóż, spróbujmy w to zabrnąć. Zacznijmy od tego, że to nie do końca zmarnowany potencjał, skoro jest to świetna gra z piękną grafiką, prawda? Bezsensownym stwierdzeniem, jest również to, że nie dodali od listopada 2023 roku żadnego nowego taboru - mija się również z celem pomijanie ET-22 i parowozu (który JEST grywalny i jeździ mi się nim całkiem przyjemnie). Równie dobrze możemy napisać "Od wydania gry twórcy nie dodali żadnej nowej trasy, z wyjątkiem Krakowa I Łodzi" - brzmi to bezsensownie, prawda? Nie wspomnę również o "gratisowym" EN57. Rzekomo również północna część Polski leży - ale czy do cholery jasnej, ktokolwiek zapowiadał tam trasy? NIE. Równie dobrze mógłbym napisać, że północna część Francji również leży - ma to taki sam sens. Pragnę również zwrócić uwagę na to, w jaki sposób działa spółka SimRail/Simkol i na jakiej zasadzie jest to wszystko tworzone. Jeśli już Pan Szanowny dowie się (a przynajmniej połowa graczy o tym wie) to wtedy pewne pytania, czy oskarżenia nie będą miały miejsca. Owszem, brakuje nowego taboru i należy poszerzyć w SimRailu jego dostępność, ale na to potrzeba czasu (tutaj nie będę powtarzał się i odsyłam do innych tematów, co powinno być już zrobione). Mam nadzieję, że niedługo w końcu zobaczymy serię CD-163 (zapowiadaną dawno dawno temu). To tak na szybko
    11 points
  9. To nie jest "martwa gra". Po prostu jest inne tempo tworzenia. Były "szopki" i można powiedzieć, że SR jest po przejściach. Aktualnie, co widać na niedawno publikowanych screenach, zbliża się wydanie drugiej części DLC Łódź. Dojdzie więc "trochę" kilometrów. Oczywiście różowo nie jest gdy spojrzymy szerzej ale wydaje mi się, że zespół na ile może pracuje. Tylko po prostu skończyli z puszczaniem kolorowych grafik z zapowiedziami, datami i innymi rzeczami, które potem będą paliwem do hejtu. Dłubią... powoli ale dłubią. Odnoszę wrażenie, że oprócz prac nad wspomnianym DLC skupili się teraz (mam nadzieję) na rozwiązaniu wielu wcześniejszych problemów. Dopiero wyeliminowanie ich pozwoli na ewentualny dalszy rozwój "simrajlowej" sieci. Czasem mam też wrażenie, że wielu użytkowników przejedzie pięć czy sześć razy po wydanych odcinkach i zaczyna się biadolenie pt. "kiedy następna trasa?". I pewnie tylko po to, żeby po wydaniu kolejnego odcinka taki jeden z drugim przejechał znów pięć czy sześć razy i... biadolenie "kiedy następna trasa?"... Nie jestem jakimś ekstremistą ale czerpię dużo przyjemności przy korzystaniu z SR. Lubię kolej, lubię jeździć koleją a SR daje mi możliwość "zabawy" również w domu. Czekam cierpliwie i jestem przekonany, że w końcu wszystkie tematy uporządkują się i SR nabierze wcześniej zaplanowanego kształtu. Bo MA potencjał.
    11 points
  10. Słucham sobie i słucham i powiedz mi @chancellor jaka była geneza powstania tego odcinka? Do 20 minuty słyszymy jaka ta grupa nie jest, ma 200 członków, rycerze na białych koniach uczą nowych graczy [bardzo się roześmiałem wnet], że są szkalowani od rana do wieczora, towarowe wypuszczane im są przed "twarz" zaś 95% graczy którzy rzekomo im utrudniają rozgrywkę to są to ludzie wyrzuceni z ich grupy - czyli można dopiąć narracje że urażone w jakiś sposób. Zadaje Ci to pytanie bo osobiście ciągniesz narracje w kierunku wybielenia ich co słychać w kilku Twoich wypowiedziach zaś obiektywnie zerkając stwierdzam, że nie przygotowałeś się do tego materiału. Nie zebrałeś ani danych co mają na swoich kontach, ani informacji dlaczego zostali usunięci bezpośrednio [tu uwaga] z oficjalnych grup, również tych nieoficjalnych jak SR Polska, SR 24, Simrail PL [strona internetowa]. Skąd mają tyle banów, tyle permów, tyle blokad i tyle multikont. Całkowicie nierzetelny materiał służący do wylania żalów i płaczów [rzekomo] niewinnych ludzi 😐
    11 points
  11. Dzień dobry. Może w oczekiwaniu na nowe DLC w ramach urozmaicenia rozgrywki ustawić na jednym z i tak pustych serwerów zimową scenerię? Takie wydarzenie "Zima za pasem" (na tydzień lub dwa?) żeby w śniegu powalczyć z bruttem, lodem i opóźnieniami na PKP 😉 Oczywiście jeżeli nie wymaga to nakładu pracy, bo wtedy lepiej nie odrywać się od meritum - "Kot z miasta Łodzi pochodzi" Pozdrawiam serdecznie
    9 points
  12. STOCK ED250: body surface smoothed (missing in the last update) Fixed angular characteristic of light source of headlights - better range and visibility Better visibility of head- and tail lights from far away Fixed desynchronization of channel selector in Radmor device's when changing a radio channel in LUA (#4071) Fixed headlight effect in the fog 4E: added control circuits to resistors relays according to 303E scheme for vehicles with halogen headlights (gray cabin) 4E: fixed instrument lights supplied by battery/converter 4E: fixed control of second cabin light with the switch 4E: fixed disabling of radio in the second vehicle in multiple operation 4E: fixed 12th drive position (#3829) Removed redundant textures from models E6ACTa-014, 027 i EN76-022 Fixed bug with ETCS L2 applying emergency braking when starting mission and exiting station to ABS and passing balise with speed above 25 kph SCENERY W6a and W6b (horn) signs updated to current laws in Poland Changes in buildings around test track Added experimental platforms' lights with enhanced range Optimisation of reloading of terrain parts Fixed work of train crossings DISPATCHER Fixed problem with clicking on screens after using a tutorial (#4065) Fixed and added default routes in stations Łódź Widzew and Łazy Ła Fixed bug with spawning on roof of signalbox SINGLEPLAYER Scenario weather system update DLC Cargo Pack mission updates Tutorial updates - without visible changes for users Headlight dimming by bots when passing a player's train or entering platforms added Added possibility to use routes with both "kps" and "bl" suffixes Scenario help descriptions updated Occasionally broken scenario TLK Katowice - Kraków fixed Disabling readme opening in LUA scenarios when debug menu (F8) is opened (#4081) Fixed alternative scoring option (multiplayer points in singleplayer) Fixed bug with direction of cabin and radio after coupling and uncoupling of trainsets PlayAudioClip can trigger an event after finishing the sound (#4074) Fixed name of EarlyScenarioStart function in empty template for LUA scenario (#4080) MULTIPLAYER Headlight dimming by bots when passing a player's train or entering platforms added VD compares train and track length OTHER Added decyminute (0,1 of min) visible in timetable GUI panel Preliminary simulation of W22 indicator <T> on ABS Signals HUD: fixed speed of exit on substitute signal to ABS Changed lightning effect Changed apperance of clouds Update of copying code for track triggers in LUA debug menu (#4073) Fixed centering of mouse after rotating the camera Known issue: no textures for buildings on the square in the Koluszki area (pabianice_rogow_terrain_x86_z326).
    9 points
  13. zgłaszam się :))) za darmo byś chciał wszystko mieć? dodaj do listy jeszcze eu08 denaturat dodany chyba wiosną 2025. parowóz działa. nie bluźnij. nie umiesz to trudno. naucz się. A muszą być? Ktoś kiedykolwiek z zespołu obiecał że będą te rejony? To może zarzućmy od razu że nie ma 55 innym miast? Nigdy nikt nie obiecywał że będzie Północ Polski. To są wymysły graczy którzy tak jak Ty pompują balonik a potem żale wylewają na forum. zgłaszam się ponownie:))))) W każdym scenariuszu DLC CARGO, dodatku tunel -kraków, scenariuszu z dodatkowych wagonów z wiosny 2025, oraz DLC sceneryjne nr 1. w każdym scenariuszu. no i nieszczęsne lata 80 też. No właśnie ciężko. SIMRAIL to działalność DODATKOWA do produkcji komercyjnych symulatorów. Robią to w wolnej chwili. grysim filmik youtube że będzie TGV:D:D:D::D:D:D:D:D:D edytor LUA jest, nazywa się ten program VISUAL STUDIO CODE operacje manewrowe są na singlu z ruchem AI CD163 na ukończeniu Ktoś na samej górze przestrzelił z terminami ale kończą poooooooooooooooowoli to co obiecali.
    8 points
  14. DISPATCHER Fixed faulty routes at Koluszki and Skierniewice SINGLEPLAYER Fixed routes in test track
    8 points
  15. Powinno być w najbliższym paczu.
    8 points
  16. Jako że większość graczy nie wypełnia EDRa, to proponuję wprowadzić, żeby automatyczne wypełnianie było domyślnie włączone i tylko chętni gracze mogli zaznaczyć w ustawieniach opcję "NIE WYPEŁNIAJ AUTOMATYCZNIE EDR".
    7 points
  17. Hoho! Nie wiem, czy trolujesz Pan, czy tak na poważnie piszesz? Ja? Ślepy miłośnik SimRaila? Sprostujmy coś. Nigdy nie byłem, nie jestem i nie będę ślepym miłośnikiem SimRaila. Kiedy trzeba coś skrytykować, krytykuję, ale kiedy trzeba pochwalić to chwalę - prosty mechanizm i dla niektórych ciężki do zrozumienia (No ale jak to? To nie uprawiamy permanentnej krytyki i do tego bezpodstawnej? Co to za kanony?) Więc tutaj Pański przytyk w moją stronę jest nietrafiony. Nie rozumiem też sensu, pomijania taboru, który jest płatny. Jest? Jest. Ktoś nad tym pracował (i to naprawdę dobrze) ktoś to wydał i jest w grze! (nawet można wygrzebać gdzieś dane sprzedażowe). Argument z parowozem jest inwalidą i po prostu nie będę tego tłumaczył. Zarzut o brak grywalnej części (północnej) Polski jest wprost IDIOTYCZNY, a dlaczego to napisał o tym już Panu kolega Misiek, ale ja powtórzę, NIKT TEGO NIE ZAPOWIADAŁ. Błędnym jest również twierdzenie, że to Polski symulator i ma być przecież Polska - no tak, dlatego zapowiadano trasy AMERYKAŃSKIE (w które raczej nikt już nie wierzy) i Drezno-Zgorzelec, czyli tak zwaną trasę NIEMIECKĄ (kolejny argument inwalida). Wiem doskonale, co mieli wydać (posiłkując się tą znaną już grafiką) i kiedy (mniej więcej) - za to zebrali już wiadro (a nawet całą cysternę) pomyj i wszystkiego co najgorsze. Jak sami twórcy twierdzą, dostali porządną lekcję i nauczkę. Teraz muszą te swoje obiecanki dowieźć, co TRWA (a dlaczego, pisałem wyżej). Kłamstwem jest również twierdzenie, że twórcy nie robią nic, żeby robić aktualizacje (zapraszam TUTAJ gdzie wszystkie aktualizacje pokazane są jak na dłoni - coś tego sporo, jak na NIC)
    6 points
  18. DYŻURNY Poprawki zależności przebiegów na stacjach Koluszki i Skierniewice SINGLEPLAYER Poprawka działania toru doświadczalnego
    6 points
  19. No tak pomysł dobry, ale z racji że nastawni jest relatywnie mało, byłby niepraktyczny. Pewnie dostać się do nastawni byłoby arce trudne z racji że ktoś włączy bota powiedzmy na godzine jak go nie ma, po godzinie wraca i gra dalej. A w tym czasie już by mógł ktoś inny nią sterować. Rotacja graczy by drastycznie spadła co wywołało by nie zadowolenie. Chodź z drugiej strony może by się w końcu zapełniły inne serwery...
    6 points
  20. Poczekaj na premierę DLC sceneryjne nr 2. Ile będzie jęczenia że trzeba zapłacić na Kaliską jak się już Widzew kupiło wcześniej.
    5 points
  21. To znaczy Ty oczekujesz darmowego nowego taboru w grze, za którą zapłaciłeś x miesięcy czy lat temu? No faktycznie, z takim podejściem to nic dziwnego, że się zawiodłeś na SR.
    5 points
  22. A widzisz, jestem jeszcze z tego pokolenia, które pamięta, że zima zaczynała się w listopadzie (najczęściej 1go na cmentarze, szło się już w mrozie i śniegu) i zaczynała odpuszczać w połowie marca. Zatem, pamiętam, że zima w Polsce potrafiła trwać prawie pół roku.
    5 points
  23. Niestety ale znikanie myszki ma jeszcze parę swoich diabełków - jak chociażby miganie przy przeciąganiu elementów w kabinie maszynisty. DLatego na ten patch została ta opcja ukryta w menu. Natomiast tak - można ją sobie w pliku włączyć w nazwijmy to: trybie beta. Odpowiada za to tym wpis In_HideCursorAfterInactivityPeriodInDriverMode=True
    5 points
  24. FAHRDIENSTLEITER Fahrstraßen in Koluszki und Skierniewice wurden verbessert EINZELSPIELER Fahrstraßen auf der Teststrecke wurden behoben
    4 points
  25. To mamy uwzględnić to, że maszyniście chce się do kibla postawić kloca i wszystkie aspekty inne? To nie matrix że ma 100% odwzorowywać. Symulator skupia się na jednym aspekcie czyli tutaj prowadzenie ruchu kolejowego. Zdziwię cie, że konduktora nie dość że taniej to lepiej jest uczyć pracy z statystami lub po prostu przez okres pracy na stażu. Żaden symulator nie zasymuluje ci logiki każdego człowieka. A to co chcecie zrobić lepiej ogarniecie grą w Robloxie..
    4 points
  26. Cześć, to dla mnie wielki dzień, bo mogę Was w końcu zaprosić do specjalnego odcinka podcastu. W tym odcinku goszczę kogoś wyjątkowego—Królika Uszastego, jednego z deweloperów gry i najbardziej aktywnego spośród twórców na oficjalnym Discordzie SimRaila. Rozmawiamy o: Jego historii i drodze do pracy przy symulatorach kolejowych doświadczeniach z pracy nad SimRail i wcześniejszymi projektami jak wygląda życie dewelopera „od kuchni” kilku planach i wizjach na przyszłość Zapraszam do słuchania i oglądania, ch
    4 points
  27. Hello! It is a big day for me as I am excited to invite you to watch and listen the next episode of SimRail Podcast. In this episode of the SimRail podcast, we’re joined by a very special guest — Królik Uszasty, one of the developers behind the game and the most active developer on the official SimRail Discord. We talk about: - his personal history and journey into train simulators - his experiences working on SimRail and previous projects - what daily life as a developer “behind the scenes” is like - some ideas and visions for the future
    4 points
  28. To jest cyfra 5 i odnosi się do 1/10 minuty - zamiast przecinka na sieci PKP używa sie indeksu górnego. Przykładowo dla Dziadówek oznacza to odjazd o godzinie 10:13,5 czyli 10:13:30 - 1/10 minuty to 6 sekund, czyli 5/10 minuty to połowa czyli 30 sekund.
    4 points
  29. Ale znalezienie gracza nie jest jednoznaczne z raportem. Miałem na myśli coś takiego w grze że klikam np w historię nastawni i wybieram delikwenta. Jeżeli znajdę obecnie gracza na stronie simrai.pro czy też simrail.pl to mi to nic nie da. Po wrzuceniu informacji o tym graczu na discorda często jest opowiedz - A zgłoszenie w grze było?
    4 points
  30. https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/0/08/Wloszczowa_Polnoc2023.png jest 60 i tyle
    4 points
  31. FAHRZEUGE Seitenwände beim ED250 begradigt (hat im letzten Update gefehlt) Lichter der Scheinwerfer verbessert - bessere Reichweite und Sichtweite Verbesserte Sichtbarkeit der Spitzen- und Schlusslichter aus großer Entfernung Fehlerhafte Desynchronisation des Funkkanalwechslers in Radmor-Geräten beim Wechseln eines Funkkanals in LUA behoben (#4071) Effekt der Spitzenlichter im Nebel verbessert 4E: Kontrollkreise zu Widerständen und Relais gemäß der 303E für Fahrzeuge mit Halogenscheinwerfern (grauer Führerstand) hinzugefügt. 4E: Instrumentenbeleuchtung gefixt, welche über die Batterie/den Umformer geht 4E: Kontrolle des Führerstandslicht der zweiten Kabine mit dem Schalter verbessert 4E: Problem behoben, bei dem sich das Radio in der zweiten Lok bei Doppeltraktion ausgeschaltet hat 4E: 12. Fahrstufe gefixt Überflüssige Texturen bei den Modellen von E6ACTa-014, 027 sowie EN76-022 entfernt Fehler behoben, bei der ETCS L2 einen Trip (Zwangsbremsung) ausgelöst hat, wenn man den Start Of Mission betätigt hat und eine Station zu ABS Signalen mit einer Geschwindigkeit von über 25 km/h verlassen hat SZENERIE W6a und W6b Signale auf Teilen der Map wurden ausgetauscht Gebäude bei der Teststrecke verbessert Experimentelle Bahnsteiglichter mit verbesserter Reichweite Optimierung des Nachladens von Terrains Verbesserungen an Bahnübergängen FAHRDIENSTLEITER Probleme beim Anklicken von Bildschirmen nach Nutzen des Tutorials behoben (#4065) Standardrouten in Łódź Widzew und Łazy Ła verbessert Fehler behoben, bei dem man auf dem Dach des Stellwerks gespawnt ist EINZELSPIELER Szenario-Wettersystem geupdatet Cargo Pack DLC Missionen geupdatet Tutorials neu gestaltet - Änderungen für den Spieler nicht sichtbar Bots dimmen nun die Lichter, wenn ein Spielerzug vorbeifährt oder sie in Bahnsteigbereiche einfahren Möglichkeit hinzugefügt, sowohl Routen mit "kps" als auch "bl" zu stellen ReadMe bei Szenarios verbessert Grundsätzlich kaputtes Szenario TLK Katowice - Kraków behoben Die ReadMe wird in Lua Szenarios nun nicht mehr geöffnet, wenn das F8 Menü offen ist Die Erzielung von Punkten im Einzelspielermodus wurde korrigiert Bug gefixt, bei dem nach dem Kuppeln und Entkuppeln von Fahrzeugen der Richtungswender und Funk nicht mehr richtig funktioniert haben PlayAudioClip kann nun ein Event triggern, sobald der Sound beendet wurde Name der EarlyScenarioStart-Funktion im Lua-Template behoben MEHRSPIELER Bots dimmen nun die Lichter, wenn ein Spielerzug vorbeifährt oder sie in Bahnsteigbereiche einfahren VD (KI-Fahrdienstleiter) vergleicht nun Zuglänge und Gleislänge, bevor er Züge in Gleise einlässt SONSTIGES Dezimalstellen für Minuten im Fahrplan-GUI hinzugefügt Vorläufige Simulation der W22-Signale <T> an Sbl Signalen HUD: Geschwindigkeit beim Ausfahren auf Ersatzsignal behoben Lichteffekt verändert Aussehen der Wolken wurde verbessert Update der Kopieren-Funktion für Track Trigger im Lua Debug Menü Zentrierung der Maus nach einer Kamerabewegung verbessert Bekannter Fehler: fehlende Gebäudetexturen im Sektor in der Nähe von Koluszki (pabianice_rogow_terrain_x86_z326).
    4 points
  32. Witam w czwartym odcinku SimRail Podcast! Tym razem rozmowa toczy się w całości po polsku – a to dlatego, że moimi gośćmi są członkowie grupy Elite, jednej z najbardziej rozpoznawalnych i zarazem budzących najwięcej dyskusji społeczności w świecie SimRaila. W wywiadzie pytam ich o początki i cele grupy, o to, jak wyglądała ich droga od pierwszych dni w grze do obecnej pozycji w czołówce najbardziej aktywnych graczy. Proszę ich także o przybliżenie kulis organizowanych przez nich eventów, o wymagania wobec nowych członków oraz o to, jak wygląda codzienna aktywność wewnątrz społeczności. Nie unikam też trudniejszych pytań – dotyczących kontrowersji, jakie od dawna narastają wokół Elite, ich relacji z resztą społeczności SimRaila, a także tego, jak sami postrzegają krytykę, która pojawia się choćby na oficjalnym Discordzie gry. Zapraszam do słuchania i do wyrobienia sobie własnego zdania na temat tej grupy. – chancellor
    4 points
  33. Czy planowane jest uruchomienie także mechanicznych scentralizowanych nastawni na istniejących trasach? Np. Charsznica, Wolbrom, Olkusz? Może warto by takie rozwiązanie rozważyć, tym bardziej, że na ikonografice w grze jest nie co innego, jak mechaniczna nastawnia pokazana, gdy wybiera się rolę dyżurnego ruchu w grze.
    3 points
  34. The Falns (441V) wagons from the cargo pack are allowed to run 120km/h empty, yet I don't know of any trains in the MP timetable where they do this. Would it be possible to add some trains in the future that have only empty Falns and have it run Vmax 120km/h ?
    3 points
  35. Ale to jest od początku gotowe. Przecież na PL1 jest przesunięcie i obecnie jest tam marzec, ale jeszcze miesiąc, dwa temu można było trafić na śnieg. Nie liczcie na to, że z chwilą nastania zimy od razu zrobi się biało i -20. Gra bierze pogodę z danego dnia i tak to jest odwzorowane.
    3 points
  36. Co prawda mogę zaryzykować stwierdzenie że wszystkie spalinówki czekają na manewry (a z manewrami chłopaki są w lesie na etapie "nie da się"), a zespoły jak FLIRT wymagają dziesiątek godzin i zgody producenta na wykorzystanie wizerunku (przypomnijcie sobie czas pracy nad EN57). Jednak paleta malowań mogłaby być rzeczywiście bogatsza. Mam nadzieję że z funkcją warsztatu dojdą możliwości malowań przez graczy, a te będą stopniowo dodawane do gry. Wydaje mi się, że trzeba tu pogodzić zabawę maszynisty z dyżurnym. A żeby dyżurny się nie nudził, to trasa nie może polegać na przepychaniu pociągów lewo-prawo (uch, te Katowice-Zawodzie). Z manewrami jak już pisałem, chłopaki są w lesie, więc trasa musi posiadać ruch pasażerski, posiadać dobrą przepustowość, z możliwą dużą ilością węzłów i gęstym ruchem. Z północy kraju to mamy tylko odosobnione węzły jak Gdynia, Szczecin, Poznań i Bydgoszcz. Trochę słabo. Już lepiej wygląda Kraków NH czy Katowice Ligota-Gliwice - Bytom - Tarnowskie Góry które można zintegrować z istniejąca siecią. Jedyny plus to możliwość przyłączenia do obecnej sieci i duża przepustowość (2 linie). Na minus? Ząbki to ślepy tor... pisałem wcześniej o manewrach? Więc tak naprawdę mamy jedną linię Zielonka-Wawa. Pomysł nie jest zły, ale Targówek-Praga-Gdańska-Wola-Towarowa wygląda tu bardziej obiecująco. Oczywiście dużo tutaj myślenia życzeniowego, a co będzie - zobaczymy.
    3 points
  37. Niegłupie! JEDEN serwer, na którym by była zima dla odmiany. Jestem ZA!
    3 points
  38. Kurde w definicji rozkładu miałem radio na 1 - dziwne u mnie jak grałem nie liczył punktów karnych dlatego nie zauważyłem. Poprawiłem. Najnowsza wersja 1.4.6 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z
    3 points
  39. Kanał podczas startu z Koluszek (wjazd) został poprawiony. Najnowsza wersja 1.4.5 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z
    3 points
  40. Kolego, jako programista w dosyć dużym projekcie, muszę Ci powiedzieć, że nie ma czasu na to, co powinno być zrobione. Przed release jest masa spotkań, na których defekty spadają, do następnych release lub nawet jako future (czyli coś, co jest nieokreślone). Prawda jest taka, że producent, bez dodania kolejnego zespołu, nie jest w stanie stworzyć, a co bardziej złożone, utrzymać kolejnego trybu. Oni obecnie mają już na głowie olbrzymi projekt, w którym masz przede wszystkim symulatory rzeczywiste, za które płacą przewoźnicy. Myślę, że symulator będzie iść za tym, co oferowane jest przewoźnikom, a to i tak jest dużo.
    3 points
  41. Dodałem nową wersję 1.4.1 Najnowsza wersja 1.4.1 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z W nowej wersji dodałem: 1. Wybór składu z oznaczeniem który wymaga DLC oczywiście scenariusz jest pod próżne beczki wiec dalej w komunikacji będzie tylko o tym mowa. Komunikaty o długości składu i masie też będą tylko z beczek poprawne. Post od: @bączuś 2. Poprawiłem na CMK komunikaty o przyspieszenie - faktycznie był odwrócony warunek Post od: @mluczak.kutno@VelociRaptusek 3. Poprawiłem event dla EIP na Przedmieście - teraz event jest bliżej gracza i odliczam czas. U Ciebie event dla EIP nie poszedł pewnie wyjechał BOT poza widoczność Post od: @mateusz424 4. Poprawiłem treść rozmowy na Przedmieście Post od: @mateusz424 5. Temat Sprowa - tego nie zmienię bo musiałbym wszystkie nagrania zmieniać - sorki za dużo roboty a to jest literówka Post od: @mateusz424 6. Poprawiłem start pociągu w Krakowie Post od: @Sklox Dalsze błędy sprawdzę w innym terminie - smacznego.
    3 points
  42. Pomysł z trybem konduktora jest ciekawy i na pewno znajdzie swoich zwolenników, natomiast osobiście mam co do niego pewne wątpliwości. SimRail skupia się obecnie głównie na realistycznej symulacji pracy maszynisty i dyżurnego ruchu – to są główne filary tej gry. Wprowadzenie trybu konduktora mogłoby nieco rozmyć tę koncepcję i odciągnąć zasoby deweloperów od dopracowywania kluczowych elementów rozgrywki, które nadal wymagają uwagi. Z punktu widzenia gracza, bardziej zależy mi na pogłębieniu istniejących mechanik – lepszej AI ruchu pociągów, bardziej realistycznych zdarzeniach losowych czy poprawie działania rozkładów. Tryb konduktora to fajny dodatek, ale na tym etapie rozwoju gry nie wydaje mi się priorytetowy. Może kiedyś, jako opcjonalny DLC, ale na teraz wolałbym, żeby twórcy skupili się na fundamentach rozgrywki.
    3 points
  43. Cześć 🙂 Chciałem się pochwalić moim projektem, który prowadzę od 3 miesięcy. Mam nadzieję, że nie spamuję i to odpowiednie miejsce. Jestem fanem kolei i postanowiłem tworzyć magnesy lokomotyw, wagonów, pociągów na lodówkę. Moim celem jest odwzorowanie wszystkich europejskich pociągów w ciągu kilku lat : ) Na razie wydałem 3 serie magnesów - PKP lata 90 (16 szt.), Regio lata 2000 (16 szt.) i TLK, Polregio i wagony piętrowe (16 szt.). A oto kilka zdjęć. Jeśli ktoś chciałby sobie zbierać to zapraszam: Magnesiki-Kolejowe.pl Jeśli będzie zainteresowanie to będę podrzucał tu aktualizacje i co dalej z projektem. Dobrego dnia : )
    3 points
  44. Poradnik: simrail.exe 2025.09.20 - 22.30.51.54.DVR - Trim.mp4
    3 points
  45. Da się. Trzeba kliknąć Logi/Stacje https://simrail.pro/logs/stations?page=1
    3 points
  46. Hello! In this episode of the SimRail Podcast, I sit down with Loyee, a representative of the Chinese SimRail community. We talk about how the community has grown, what makes it special, and how players from China experience the world of SimRail. Loyee also shares his thoughts on Polish stations, the language, and what it’s like to play on international servers together with fans from all over the world. This time, the conversation took an unexpected turn — instead of me asking questions, Loyee wanted to hear about Polish legends and how faithfully SimRail represents my homeland. It was both funny and heartwarming to see genuine curiosity about Poland. This episode offers a closer look at one of the most active and passionate communities in SimRail – and how the game builds bridges across cultures.
    3 points
  47. I reccomend this tutorial instead
    3 points
  48. Brakuje tego strasznie. Zrobiłem trzy pierwsze scenariusze i się wynudziłem. W paczce z Krakowem było sporo takich sytuacji przez co trzeba było być cały czas skupionym - nawet sytuacja z awarią semafora przed wjazdem do średnicówki.
    3 points
  49. Jeśli. Wszystko byłoby ok, gdyby nie ciągła i ta sama gadka "mamy teraz inne priorytety". Tutaj pieniądze leżą na ulicy pod postacią np dodatków (chociazby Bipa, Stonka czy Gagarin). Rozumiem że Dańdówka czy Kraków leży... ale nowe lokomotywy? Widocznie z punktu widzenia producenta "nie ma takiej potrzeby".
    2 points
  50. @Chamski Dowcip Samo istnienie trybu konduktora pewnie by nikomu nie przeszkadzało, natomiast jest jeden problem: tryb się nagle nie pojawi, tylko wymaga dodania do gry przez developerów. A ponieważ rozwój symulatora i tak idzie bardzo powoli i z wielkiemu problemami prace "nad konduktorem" spowodują, że w tym czasie nie będą prowadzone prace nad trasami, nastawniami, pojazdami czy chociażby poprawkami błędów. I tutaj pojawia się konflikt: mając do wyboru tryb konduktora albo inne dodatki społeczność w większości jednak woli te inne dodatki (o ile mamy na to jakoś wpływ).
    2 points
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy