Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/04/25 in Posts

  1. Cześć wszystkim! Zgodnie z obietnicą - krakowskie scenariusze doczekały się modernizacji! Nowe menu, wybory taborowe, pogoda, zmiany czasu oraz powiadomienia o wymaganym użyciu ZEWa. Trochę tego jest, a wiem że sporo osób wyrażało chęć potestowania - dlatego oddaję wam tą paczuszkę! Baaardzo będę wdzięczny za wszelkie znalezione błędy (szczególnie te uniemożliwiające ukończenie scenariuszy) oraz za ewentualne sugestie czy coś jeszcze należałoby dodać (na przykład w kontekście taboru) Od razu tylko muszę zaznaczyć: główna "fabuła" misji pozostała bez zmian. EIP z wawy do kraka nadal oczekuje iż gracz znajduje się w ED250 - i tak też się toczy komunikacja radiowa. Instalacja: Należy rozpakować archiwum 3_Krakow_test.zip do folderu SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries Z góry dziękuję za Waszą pomoc! 🙂 ===== Hi everyone! As promised - the Krakow scenarios have received an upgrade! New menus, rolling stock choices, weather, time changes and notifications about required use of ZEW. There's a bit of it, and I know that quite a few people expressed a desire to test it - so I'm giving you this package! I will be very grateful for any bugs found (especially those preventing the completion of scenarios), and for any suggestions as to whether something else should be added (for example, in the context of rolling stock) I just have to point out right away: the main “plot” of the mission remained unchanged. The EIP from Warsaw to Kraków still expects the player to be in the ED250 - and that's how the radio communication goes. Installation: Unzip the archive 3_Krakow_test.zip to folder SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries Thank you in advance for your help!!! 🙂
    20 points
  2. MULTIPLAYER Poprawa działania osiągnięcia Starszy Dyżurny Ruchu (Łódź - Warszawa DLC) Poprawia ikonę w rozkładzie jazdy, która niepoprawnie pokazywała bota na posterunkach podległych, np. Sosnowiec Gł. R52 PZS TABOR Poprawa kolizji niektórych wagonów SCENERIA Poprawka collidera samochodu dostawczego DYŻURNY Rozwiązanie dla więcej niż 4 czatów z innymi nastawniami Koluszki nastawnia - fix okna SINGLEPLAYER Poprawki wymaganych DLC dla scenariuszy singlowych LUA: udostępniona pozycja TrainsetInfo LUA: Dodana funkcja zaniku napięcia w LuaVehicleController POZOSTAŁE Dodanie nowego panelu pod F8 ze stanem osiągnięć Starszy Dyżurny Ruchu i Odkrywca Naprawa części postprocessów
    15 points
  3. Naprawione. Przy okazji pod F8 będzie dodatkowa zakładka z możliwością podejrzenia czasów spędzonych na posterunkach i które są odhaczone przez grę.
    12 points
  4. Dzięki wszystkim za pomoc w testach 🙂 Dorzucam jeszcze parę ficzerków do obecnych scenariuszy po modernie: a) Dodatkowe warianty ładunków dla scenariuszy cargo - super ciężkie oraz luzak dla Łodzi, oraz puste wagony dla Łodzi i Krakowa b) Dynamiczne skalowanie pasażerów na peronach zależne od godziny - od mnożnika x0.1 dla 2:00 nad ranem, do 3.5-4.0 w najbardziej ludnych godzinach. Jeśli okaże się że taka ilość pasażerów zacznie wam mocno dławić komputery - spłaszczę górkę c) Modernizacja scenariusza Sgnsowego - ale tam już bez większych szaleństw z ładunkami 😉 I.. na razie tyle! Scenariusze powinny zostać podbite w następnych patchu Simraila! Ciekawostka na koniec: obecnie liderem pod kątem ilości startowych wariantów jest scenariusz towarowy z Łodzi do Pruszkowa. Można go skonfigurować na 34560 sposobów
    11 points
  5. MULTIPLAYER Naprawiono pasażerów - nie powinni już unosić się w powietrzu. Poprawki w rozkładzie jazdy TABOR Poprawiono znikająceg radio w ET25/Dragon SCENERIA Poprawki w scenerii Łódź - Warszawa dotyczące roślinności, kolizji z obiektami, wskaźników oraz brakujących budynków Dodano ograniczenie do 50 i 40 km/h na stacji Rogów
    11 points
  6. Temat był już poruszany: https://forum.simrail.eu/topic/8099-zbyt-ciemna-noc/ Myślę, że problem dotyka wcale niemałej liczby graczy, sporo osób unika nocnych jazd w SimRail. O ile nie wiąże się to z jakimś drastycznym spadkiem wydajności symulacji, to bardzo proszę chociaż o próbę ogarnięcia tego tematu. Nie chodzi tu o zbyt ciemną noc, bo obecna jej czerń jest zupełnie poprawna. Dlatego też zmiana ustawień monitora, dodanie suwaka regulacji parametru gamma czy stosowanie programu Reshade jest bez sensu i nie rozwiązuje problemu. Nie chodzi przecież o to, żeby nocą widzieć jak kot. A zwiększenie jasności i kontrastu monitora działa także na wyświetlane na ekranie napisy i ikonki, które po takim zabiegu zaczynają zwyczajnie oślepiać. Chodzi o zwiększenie zasięgu świecenia nieprzyciemnionych reflektorów lokomotywy, o oświetlenie samego szlaku, po którym jedziemy. Noc dookoła niech pozostanie czarna. A obiekty oświetlone reflektorami nie muszą rzucać cieni. Byle tylko było widać więcej szlaku. Tak jak teraz świecą nieprzyciemnione reflektory, to przypomina bardziej nikły blask... świateł pozycyjnych samochodu.
    10 points
  7. To ja się również wypowiem. SimRail potrzebuje dużo poprawek. Bardzo dużo. Twórcy powinni stosować priorytety, najpierw naprawiać to, co ma duży wpływ na rozgrywkę (np. błędy, jest ich sporo), a dopiero później zastanawiać się nad tym, co jest mniej ważniejsze. Sceneria nie wpływa na działanie gry, tylko ją upiększa. Oczywiście nie mówię, że infrastruktura ma nie być ulepszona, tylko to, że w najbliższej przyszłości to się pewnie nie stanie. Masa postów jest o błędach, sfrustrowanych graczach, bo gra nie działa jak powinna, twórców mówiących, że będzie poprawione. Ja też chcę, aby sceneria była lepsza, ale trzeba być cierpliwym. Myślę, że lepsza jest gra z dużą funkcjonalnością, ale słabą grafiką, niż gra z dobrą grafiką, ale małą funkcjonalnością. Zresztą uważam, że z obecnym wyglądem budynków można jakoś wytrzymać. Nie jest na takim poziomie, jaki mają gry z krajów Zachodu, ale lepiej jest tak, jak jest teraz, niż gdyby tej infrastruktury wcale nie było.
    8 points
  8. MULTIPLAYER Fixed passengers - they should not float and bug around Some fixed in timetables STOCK Fixed ET25/Dragon disappearing radio SCENERY Fixes in Łódź - Warszawa scenery regarding vegetation, collision with objects, signs and missing buildings Added 50 and 40 km/h speed limit at Rogów station
    8 points
  9. Disclaimer: This is by no means intended to be a rant, but rather a call for improvement and to find out whether others feel the same way. Since the new DLC, a fear I had in the beginning when it was announced that the routes will be split due to technical limitations became true: 1. The only english speaking map where plenty of players are left is INT1. 2. With barely any people going south as the journey will be split half way to Krakow / Katowice 3. Which makes being a dispatcher and to me even train driver less enjoyable because the community effect is lacking 4. This is getting even more severe in all other servers which cover the Krakow / Katowice routes, because of points 1-3 it seems nobody likes to drive the full length north/south trains anymore, including me, it just feels deserted. 5. Result: For a multiplayer lover like me, there is now effectively less interesting stations and trains to drive than before. --- I do not know about the actual technical limitations, but I thought about this idea since the new set-up was announced: Server handovers: Keep servers as they are, but: Once you approach the edge of a server territory, copy the trains exact configuration including delay etc. onto the other server where it would spawn. Shortly before the server border would be reached, switch over the driver to the train on the new server. Even a slight pause could work here where the train is run by AI to bridge a potential gap. Ideally maps would join all 3 servers (Lodz, Katowice, Krakow) into one, while also the joining screen has the one whole map + time zone combined with the server allocation running in the background. Anyways, would like to hear all your thoughts and whether I am the only one who struggles a bit with liking the new Simrail environment. And Devs, if you are here I am very happy to hear out what the actual technical limitations are and whether you already think about a solution for it. Thanks and happy sunday!
    7 points
  10. Tylko dla mnie to jest największa przyjemność w SR ruszać ciężkim bruttem i pomału nabierać prędkości 🙂 A inna sprawa, że DR powinien wiedzieć jak wygląda profil linii w stronę Tunelu i puszczać taki ciężki skład przelotem bez hamowania albo jeśli już konieczny był postój, to trzeba taki skład wypuścić jak faktycznie jest więcej wolnego czasu między pociągami.
    7 points
  11. In the next patch there will be additional tab in F8 menu, when one can check the progress of both senior dispatchers and both explorers. It should help with tracking bugs and problems.
    7 points
  12. Na poprawę wydajności serwerów powinny być skierowane teraz wszystkie siły twórców. Po wyjściu DLC tryb multiplayer, czyli kręgosłup tej gry praktycznie przestał istnieć, i tak mała już społeczność teraz została podzielona na kilka serwerów na których jest góra 30-40 osób na całą mapę (a teraz jest największe zainteresowanie DLC więc jak to będzie wyglądało za miesiąc lub dwa?) To nie może być długoterminowe rozwiązanie
    7 points
  13. PL ✅Ruch Ai ✅Manewry ✅90 min. trasy [około] ❌Scenariusz nie zawiera nagranych dialogów Zawartość pliku do pobrania trzeba wypakować do | Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\5_Lodz1\Scenarios Wypakuj do 5_Lodz1.rar (scenariusz może zawierać błędy,jeżeli istnieją prosze je zgłosić do twórcy) EN ✅Ai Traffic ✅Maneuvers ✅About 90 minute drive ❌Scenario does not contain recorded dialogues The contents of the download file must be unpacked to | Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\5_Lodz1\Scenarios Wypakuj do 5_Lodz1.rar (scenario may contain bugs,if it does then report it to the creator) SCENARIUSZ NAPISANY PRZEZ CZAPUSIA
    6 points
  14. Simkol ma się podzielić swoją wiedzą wykorzystywaną do komercyjnych profesjonalnych symulatorów. Yhym. Na pewno. To nie Caritas tylko biznes. Cały czas nie rozumiem tego jęczenia o dzielenie się, że miliony graczy będzie mapy robiło. Na pewno. 5 na miesiąc. Zobacz ile scenariuszy powstało w rok od DLC CARGO. A to małe piwo przy mapie i taborze. Jak na razie tedek ma 71% pozytywów na steam a simrail 85%. Mimo że wieszaliśmy psy na całej ekipie SR przez 2 lata mają 85%. Założyłem konto w tedeku, przejechałem się 1 raz single i 2 razy towarem multi. Moim zdaniem dupy nie urywa. Moim:) Wróciłem z przyjemnością do jazdy byczkiem z Ząbkowic do Zawiercia:) Ten mega rozbudowany jak mówisz to jedziesz jedziesz przez las, ciągle las, ciągle las, ciągle las i nagle komp laguje i teleportuje cię w inny las. Jedziesz jedziesz jedziesz przez las i stacja. I wszyscy na peronie machają Tobie :D:D:D Nie wiem czy to przypadek ale tak było. A co do super hiper realizmu. Kabina siódemki z SR wciąga nosem kabinę siódemki z tedeka. Wyglądem i detalami które mogę ruszać i klikać. Jazda na ustawieniach medium grafiki to jak nie dasz zoom to nie widzisz wskazówek na voltomierzu i amperomierzu. Wskaźniki ograniczenia prędkości na trasie widzisz bez cyfr. Pojawiają się metr przed kabiną cyfry dopiero. Może wina internetu. Może. Ale w SR mam taki sam i widzę wszystko i wszystko się ładuje. Wole zapłacić za kolejne DLC SR niż za darmo śmigać w tedeka. No i może sie mylę ale chyba teraz o północy to możesz w tedeku tylko po ciemku jeździć. Nie zauważyłem nigdzie opcji że mogę teraz w dzień jechać. W SR mogę. Raz na jakiś czas przejechać się żeby zobaczyć inne lokomotywy jakich nie ma w SR. Ale żeby mnie zauroczył tedek? Co to to nie.
    6 points
  15. ET22 ma dwa tryby jazdy awaryjnej - szeregową i równoległą. Jazda szeregowa - dostępne są tylko pozycje jezdne od 1 do 21 (układ S - szeregowy), wszystkie silniki są włączone w jeden szereg. Rozruch przebiega płynnie i bez fajerwerków, jedynie trochę wolniej. Oficjalne zalecenie jest takie, żeby min. 3 silniki były sprawne, teoretycznie można odłączyć wtedy do 4 silników trakcyjnych. Symulacja nie sprawdza napięcia na silniku, więc może nawet puścić jazdę na jednym silniku. Prędkość zejścia z oporów jest proporcjonalna do liczby pozostałych silników. Opcja jest dostępna więc niezależnie od kombinacji odłączonych silników. Jazda równoległa - dostępne są pozycje jezdne od 22 do 36 (układ S-R - szeregowo-równoległy) i 37 do 48 (układ R - równoległy). Rozruch przebiega specyficznie. Najpierw należy wejść na 1. pozycję, poczekać na załączenie styczników liniowych (tak jak zawsze), następnie przekręcamy koło na 21 pozycję. Przy 22. pozycji lokomotywa rusza z prądem startowym ok. 300 amperów. Pozycja 23. wiąże się z kolejnym dużym skokiem prądu. Następnie skoki prądów są ok. dwukrotnie większe niż zazwyczaj i mniej więcej co druga pozycja jest martwa (tj. nic się nie zmienia). Co istotne, jedna trójka musi być załączona w całości, żeby dało się z niej skorzystać (czyli czynne silniki 1-3 i 2 lub 4-6 i 5). Po przejściu na pozycję 37. następuje przejście na układ równoległy i załączenie odpowiednich grup równoległych, stosownie do odłączonych silników trakcyjnych. Przykładowo, jeśli odłączone są tylko silniki 1-3, to możliwy jest start na silnikach 4, 5, 6, a potem jazda w dwóch grupach (2 z 5 i 4 z 6). Jeśli odłączony jest cały wózek (1, 2, 3), grupa silników 2 i 5 będzie odłączona i jazda równoległa będzie wyłącznie na dwóch silnikach 4 i 6. Mam nadzieję, że opis jest wyczerpujący i jasny 🙂
    6 points
  16. Sorry, że się nabijam ale dzisiaj w tej cenie nie dostaniesz GPU z "półki wyższej" 🙂
    6 points
  17. Dzień dobry, ponieważ niektórych z graczy (w tym również mnie) zniesmaczył podział serwerów, chciałbym zaprezentować sugestię odnośnie sposobu przywrócenia całej mapy na serwerach w dwóch wersjach. Podzielę ją na podpunkty. Tak więc: a) Serwer o skurczonym rozkładzie. Tak, aby możliwy był dostęp do całej mapy. Myślę, że nawet atrakcyjne byłoby to, gdyby odwzorować prawdziwe rozkłady pociągowe i zaimplementować je na taki serwer. Można byłoby się poczuć niczym w realu, przy równoczesnej grywalności spowodowanej niskim obciążeniem graczy. Absolutnie nie chcę, aby ktokolwiek tworzył nowy serwer, ponieważ wiem, jak bardzo jest to nieopłacalne. Dajmy na to, aby to zrobić na PL1, który jest lustrzanym odbiciem PL2. b) Teleport między scenerie na zasadzie, tego z gry Train Driver 2. Gdy gracz wyjeżdża poza obszar pierwszego serwera, to automatycznie wczytuje mu się ten sam skład na drugim. Spowodowałoby to większe skupienie graczy na serwerach, przy jednoczesnym zerowym obciążeniu względem tego, co aktualnie jest. I tak - zdaję sobie sprawę, że jest to niełatwe, aby zaprogramować grę dla takiej możliwości od tak, ale jest to kolejny pomysł. Jeśli ktoś ma inne pomysły na ten temat, zachęcam do podzielenia się. Droga administracjo - uprzejmie czekam na odpowiedź i rozważne podejście do tematu.
    6 points
  18. Ależ zaczynają, z reguły Kutno/Łowicz/Zgierz/Sieradz, na przykład (bo nie będę wklejać całego rozkładu i liczyć):
    6 points
  19. W ostatniej aktualizacji pojawił się błąd, gdzie zasięg rogatki jest za duży i zahacza o tor, co powoduje błędne uruchamianie funkcji stłuczenia szyby po najechaniu na przeszkodę. Problem dotyczy dwóch przejazdów skośnych, gdzie napęd rogatki jest po drugiej stronie jezdni niz torowisko - jeden pod samym Olechowem, drugi na łącznicy między Skierniewicami P i S. Mamy na to przygotowane dwie niezależne poprawki (poprawka przejazdów i zabezpieczenie wyzwalacza zbicia szyby). Na chwilę obecną trwa przygotowywanie pacza z optymalizacjami, więc poprawka czeka na niego. Pozwolę sobie nie odpowiadać na każde pytanie tylko odnieść do meritum sprawy - możliwość uszkodzenia szyby czołowej jest standardowym wymaganiem dla symulatorów, dzięki którym ta gra w ogóle mogła powstać. Nie jest to więc fanaberia dla "umilenia" rozgrywki graczom.
    5 points
  20. To nie jest absurd, tylko nie znajomość tematu. Nie spytałeś o najważniejszy apsekt, w jakiej rozdzielczości @MALECKI i przy jakich ustawieniach graficznych gra w SR. Jeżeli to fullHD, to mamy 1920x1080 pixeli, czyli 2.1mln pixeli do przeliczenia na ekranie. Stary laptop jak ma 1440x980 to ma podobnie. Tylko dziś wiele użytkowników ma monitory 1440p czy nawet 2160p w pionie. Dziś większość do gier ma WQHD czyli 2560x1440, czyli 3.7 mln, a niektórzy szersze 3440x1440 czyli już 5mln px do przeliczenia w scenie. Przy 3840x2160 mamy już 8mln pixeli, więc do pierwszej podanej rozdzielczości to przepaść. Do tego słaba optymalizacja, nie wykorzystywanie najnowszych generatorów kartek dlss i fsr i mamy taki problem, że ktoś kupuje najnowszą generację kart graficznych rtx50xx i zauważa, że nie wiele to zmienia, bo sama moc karty nie została zwiększona, tylko upchana jest większa ilość innych technologii, tranzystorow pod generowanie fałszywych klatek. Obecnie tak to wygląda. Niestety przy SR my użytkownicy balansujemy miedź tym, żeby mieć największy ekran i jak najwięcej widzieć z zaszyby do mocy procesora i karty graficznej. Niektórzy mają to przeszacowane, do tego chcą grać na full suwakach i jest narzekanie.
    5 points
  21. Cześć, jako że na discordzie jest taki dział, ale nie wszyscy użytkownicy korzystają z discorda, fajnie by mieć na również na forum wątek w którym można by wstawiać swoje screeny i rotfl-e. Równocześnie jeżeli uważacie że nie warto powielać takiego samego wątku to piszcie śmiało swoją opinię na ten temat. Pozdrawiam Wszystkich. To zacznę jako pierwszy: Służba na siódemce 174 w deszczowy dzień, gdzieś w okolicy Sosnowca oraz deszczowe Katowice.
    5 points
  22. >> SimRail Live Map << ---- EN ---- This IS NOT a jaw-dropping site featuring interactive EDR, audio station announcements or player leaderboards. It's just another live multiplayer map for SimRail. A hobby project created by me, with the aim of creating the most accessible and comfortable to use map, with customisable different display options, train filtering, spawn list or route previews. It may not be perfect (it's the first full-fledged public site I've ever created), but it seems to do the job. The site seems to be in a perpetual state of Work In Progress, but it's been up and running for quite some time, so I see no reason why more people can't test it. As the project is a one-person, amateur creation and is still being polished, it is currently running on free hosting. If you are interested in supporting its maintenance, information on how to do so can be found on the website itself. ---- PL ---- To NIE JEST wypasiona strona zawierająca interaktywny EDR, dźwiękowe zapowiedzi stacji czy rankingi graczy. To tylko kolejna mapa na żywo dla trybu multiplayer w SimRail. Projekt rozwijany przeze mnie hobbystycznie, w celu stworzenia najbardziej przystępnej i wygodnej w użyciu mapki, z możliwością dostosowania różnych opcji wyświetlania, filtrowania pociągów, listy spawnów czy podglądu trasy. Może nie być idealna (to pierwsza pełnoprawna, publicznie dostępna strona, jaką kiedykolwiek tworzyłem), ale wydaje się spełniać swoje zadanie. Strona wydaje się być w stanie wiecznego Work In Progress, lecz funkcjonuje już od dłuższego czasu, więc nie widzę powodu, aby więcej osób nie mogło jej potestować. Ponieważ projekt jest jednoosobowym, amatorskim dziełem i wciąż jest dopracowywany, obecnie działa na darmowym hostingu. Jeśli jesteś zainteresowany wsparciem jego utrzymania, informacje o tym, jak to zrobić, można znaleźć na samej stronie internetowej.
    5 points
  23. Temat poruszony w angielskiej sekcji: Od siebie dodam, że trochę wstyd, że w grze brak trybu foto, zwłaszcza że w ostatniej aktualizacji otrzymaliśmy scenariusze dla spotterów.
    5 points
  24. Tutaj może poruszę temat, bo mogę się domyślać o co chodzi. Nawet jaki najlepszy komputer by nie był, i karta graficzna również, a także ilość RAMu która jest w tym symulatorze ważna (ja również mam 32GB bo dokupiłem sobie, a mimo to w Wawie na pełnej rozdzielczości tekstur ta ilość pamięci jest za mała i jest crash), to w tym symulatorze, jak u mnie również w tym nieszczęsnym TSW5 (który zakupiłem a ma podobne zwiechy co chwile i to nie do zniesienia) wąskim gardłem jest interfejs dysku twardego, a potem kod i optymalizacja SimRaila. Te zwiechy występują wtedy, gdy wjeżdżamy w obszar, który ze względu na ustawioną odległość rysowania na raz musi załadować bardzo dużo tekstur (tutaj wchodzi w grę odczyt wszystkich potrzebnych fragmentów plików oraz załadowanie do pamięci). Analogiczna sytuacja ma miejsce w przypadku odładowywania tych tekstur, czyli opuszczania takiego zagęszczonego obszaru. Z całą pewnością wg mnie to powinno być robione z odpowiednim większym wyprzedzeniem oraz rzecz jasna na wielu wątkach, ale nie wiem jak bardzo na to pozwalają możliwości silnika Unity. Jako rozwiązanie sugerowałbym ogarnięcie wg narzędzi wydajnościowych jak największego odczytu danych z dysków oraz ustawień zarządzania zasilaniem procesora, aby był skłonny znacznie podwyższać taktowanie jednego rdzenia. Jeżeli chodzi o dysk twardy i na obudowie PC jest jeszcze kontrolka wykorzystania dysku, to można zweryfikować moje przypuszczenia czy podczas zwiech ta kontrolka się świeci mocno. Tak na marginesie, czy komuś udało się rozwiązać opisany problem z TSW5, jak go posiadał? To pierwszy TSW jaki kupiłem na moje nieszczęście, tyle relatywnie kasy w porównaniu do SimRaila, a przez te zwiechy co są praktycznie co kilka sekund ja klasyfikuję ten symulator jako dno w porównaniu z Simrailem.
    5 points
  25. Single dopiero chyba teraz się rozkręca. Coraz lepiej te misje wyglądają.
    5 points
  26. Po wypełnieniu numeru mechanika oraz wybraniu poziomu ETCS (SHP) komputer prowdzi Cię do ekranu głównego ETCS. Tam kilkasz jazda manerwowa- przytrzymujesz około 5 sekund i jesteś w trybie manewrowym ETCS.
    5 points
  27. Witam, Chciałem przedstawić intensywność piorunów na scenariusza jednoosobowym (w tym przypadku jest to TLK Warszawa - Łódź). Tak nie wygląda burza. Tak wygląda zabawa stroboskopem. Przypomnę jak niebezpieczne to jest dla graczy z epilepsją. Dlaczego cały ekran jest biały kiedy imitowany jest błysk pioruna. Dlaczego nie dalekie tło? SimRail 2025-05-05 13-53-22.mp4
    5 points
  28. Czy aby kiedyś nie wspominałem że scenariusze powinny być demonstratorem możliwości silnika? Na plus: - w Wawie: oczekiwanie na peronie na wjazd składu z bocznicy - w Skierniwcach: zjazd na bocznicę - ruch AI Na minus: - monotonne zgłaszanie kierownika pociągu - "gotowy do odjazdu": można by było dodać 3-4 wersje zgłoszeń i je stosować zamiennie lub losować - brak wagonów na bocznicach (tj. składy bez lokomotywy) - na całej trasie tylko 1 luzak - brak aktywności głosowej dyżurek (jako urozmaicenie scenariusza) - brak aktywności głosowej innych składów (jako urozmaicenie scenariusza) - na trasie brak sytuacji nietypowej (urozmaicenia)
    5 points
  29. Brakuje tego strasznie. Zrobiłem trzy pierwsze scenariusze i się wynudziłem. W paczce z Krakowem było sporo takich sytuacji przez co trzeba było być cały czas skupionym - nawet sytuacja z awarią semafora przed wjazdem do średnicówki.
    5 points
  30. Nie musisz się domyślać, możesz po prostu zapytać... 😉 Ostatnim razem, gdy edytowałem scenerię do TD2 (na oko z 8 lat temu), na końcach sekcji pojawiał się tzw. magiczny lasek o stałym przekroju - można było zmienić tam przebieg linii (długości odcinków, promienie łuków), ale zawsze wierzchołki końcowe wypadały dokładnie w tym samym miejscu, żeby dowolne scenerie dało się ze sobą połączyć bez widocznego przeskoku. Doładowywania kolejnej stacji też w jakiś sposób działało, ale tam było jeszcze przełączanie się między serwerami/stacjami - gracz dyżurny zarządzał i koordynował to, co się dzieje na jego planszy (stacji). Nie wiem, jak to jest teraz, ale w zamyśle pierwotnym ten lasek był łącznikiem i takim buforem. Dodatkowo tam była kiedyś blokada, że nie można było dołączyć pociągiem do stacji dyżurnego, póki nie zostały obsłużone pociągi wjeżdżające przed Tobą, żeby dało się dosyć swobodnie grać bez jakichkolwiek blokad i komunikacji z sąsiadami.
    4 points
  31. Raczej nie czasem tylko cały czas... ...bo kwestia dźwięków jest taka, że dźwięki są w SimRail na poziomie niższym niż w grach powstałych w latach 90tych. Nie rozumiem, jak w trzeciej dekadzie XXI wieku można stworzyć grę, która sama sobie rządzi taką pierdołą jak równoczesne odtworzenie dźwięków i jej twórca nie ma nad tym żadnej kontroli... Przecież to jest podstawa... Syk powietrza, jeśli już się pojawi jakimś cudem, przerywany jest przez.... np. dźwięk przesterowania zaworu rozrządczego..., który jest hohoho i jeszcze dalej od maszynisty. Rozmowy przez radiotelefon na singlu są tak podciągnięte (żeby ich aby przypadkiem nie przerwało...), że sygnał odjazdu od kierownika wycisza cały świat wokół i to jeszcze tak głupawo, że dźwięk całego "świata" wraca od normy przez kilka sekund... ...więc nie jest kwestią w tym przypadku co jest, ale jak to działa... Ostatnio jak wyjdę z gry do Menu to nawet tam przestają być odtwarzane dźwięki.... To jest jedna z tych fundamentalnych rzeczy, które powinny być zrobione 4 lata temu. Może doczekamy się za kolejne 4... ...albo i nigdy.... z takim podejściem.
    4 points
  32. Wystarczyłoby, żeby taka rozpiska z Wiki była na kartce położonej na biurku w nastawni. Tak samo jak prędkości na bok poszczególnych rozjazdów. W sumie możnaby to zgrabnie zmieścić na jednej kartce. Przydałaby się również rozpiska ile poszczególnym kategoriom pociągów zajmuje dojazd do sąsiedniego posterunku, aby mieć wiedzę, którą tutaj opisał @Królik Uszasty: Tak wiem, że dyżurny powinien takie rzeczy mieć w głowie, ale zazwyczaj dyżurny nie siedzi codziennie na jednej z kilkudziesięciu rozsianych po Polsce nastawni!
    4 points
  33. A mnie się marzyło kiedyś że dyżurny będzie musiał znać długości torów i musiał wiedzieć jaki skład może przyjąć. Myśleć. Po prostu myśleć. A mamy kasowanie wagonów po raz kolejny.
    4 points
  34. Z racji ośmiominutowego postoju poc. nr 11542 rel. Fabryczna - Skierniewice w Koluszkach przeszedłem się przez skład. Jest piątek, godz. 15:05, a w pociągu ani jednego człowieka. To samo zauważyłem na innych składach - na peronach ludzie stoją, ale nikt nie wsiada. Może by tak zrobić, aby wsiadało więcej ludzi do pociągów, bo na razie te pociągi wożą powietrze i dziwnie to wygląda.
    4 points
  35. Bo robią to pasjonaci w czasie wolnym. I ich zapłatą jest satysfakcja. Są zafiksowani na tym punkcie. Tu robią to ludzie zawodowo. Nie dostają dobrej wypłaty? Nie robią dobrej roboty. Są zarobieni? Robią po łebkach. A najważniejsze to nie oni podejmują decyzje i wychodzą oddolnie z inicjatywą. Tylko przełożeni muszą podjąć decyzje. Rozważyć ją biznesowo. No wydadzą słaba EP09 i zobaczysz co bedzie.
    4 points
  36. Nie dziwię się. Ja też chce, aby scenerie w SR zaczęły jakoś sensownie wyglądać. Te "fikuśne domki" nie muszą mieć miliarda wierzchołków i tekstur 4k, wystarczy żeby chociażby miały normalnie zamontowane okna i drzwi 🙂 Jeżeli to za dużo, to niech chociaż na polach nie rośnie wszędzie jeden i ten sam krzak.
    4 points
  37. MEHRSPIELER Achievement Lodz Stellwerk sollte nun funktionieren Untergeordnete Bahnhofsteile werden nun auch als spielergesteuert angezeigt (bspw Sosnowiec Gł. pzs R52) FAHRZEUGE Kollisionen einiger Wagen verbessert SZENERIE Kollision eines Fahrzeuges verbessert FAHRDIENSTLEITER Lösung für mehr als 4 Chatfenster gleichzeitig Fenster in Koluszki wurden korrigiert EINZELSPIELER Verbesserung der erforderlichen DLC für Einzelspielerszenarien Lua: TrainsetInfo Element verfügbar gemacht Lua: Spannungsabfall-Funktion in LuaVehicleController hinzugefügt SONSTIGES Der Status der Entdecker- und Meisterdisponent-Achievements kann nun in einem neuen F8 Menü "Achievement progress" angezeigt werden Korrektur einiger Post-Prozesse
    4 points
  38. Zainspirowany postawieniem przez Pana Uetama ograniczenia w Skierniewicach ( 70km/h) proponuję stawiać co jakiś czas np jeden wskaźnik W14 w losowo wybranym miejscu. Miejsce wybierze ktoś z tzw "niebieskich" Jeden wskaźnik W14 np w jednym miejscu na całej mapie zmieniany co np miesiąc, dwa. Może być np miesiąc z i miesiąc bez. Zostawiam do przemyślenia przez twórców.
    4 points
  39. Proponuję, aby w opcjach dodatkowych dla nastawni w multiplayer, dodać możliwość wyświetlenia schematu stacji z prędkościami dozwolonymi na poszczególnych rozjazdach. Ułatwiło by to prowadzenie ruchu oraz go usprawniło. Zdarza się, że pociągi są kierowane przez wolne rozjazdy. Na pewno pomogło by to nowym graczom. Dorzucam przykładowy obrazek z wiki(https://wiki.simrail.eu/Stations/Poland/Overview) dla podglądu. Na koniec dodam że również można, by było dodać kolejną opcję z długościami poszczególnych torów, ale aktualnie to nie ma sensu bez wprowadzenia do EDR informacji o parametrach danego składu(Masa, długość).
    4 points
  40. Moim zdaniem przydałaby się możliwość dowolnego przesuwania okienek, które obecnie układają się zawsze wzdłuż prawej krawędzi ekranu od góry. W ten sposób możnaby sobie poukładać okienka w jakiejś kolejności, na przykład dyżurni od lewej strony będą mieć okienka u góry / z lewej strony ekranu a dyżurni od prawej strony po prawej stronie ekranu. Jest miejsce, aby zmieścić 4 okienka obok siebie.
    4 points
  41. Jakoś trudno w to uwierzyć 😯 Może to zaćma, kurza ślepota albo brudne szkła okularów? Od 1983 roku przejechałem całkiem sporo kilometrów różnymi samochodami nocą. Tamte samochody też miały "starożytne" zwykłe żarówki (halogenowe pojawiły się trochę później) w o wiele mniejszych "wiadrach". I wtedy światła drogowe oświetlały drogę co najmniej na 100-120 m przed samochodem. Śmiem twierdzić, że to co jest w SR ma z realizmem... niewiele wspólnego. Żarówki żarówkami ale nie można ich mylić ze świeczką czy pochodnią. Nieraz w tamtych latach stałem nocą przed zamkniętym przejazdem kolejowym i widno robiło się dużo wcześniej nim nadjechała lokomotywa. Nie mogło być tak jak to jest teraz w SR, że widać szlak przed lokomotywą na jakieś 10-20 m. Tak to mogą świecić przyciemnione reflektory na stacji, w peronach. Zgoda, niech będzie realistycznie. Ale niech da się przy tym grać. Semafory nocą widać z daleka, ale wskaźniki? Przy takim oświetleniu szlaku i prędkości szlakowej widać tylko, że był jakiś wskaźnik. Co to za wskaźnik i co na nim było - to już nie wiadomo. I nie wiem jak inni, ale ja czuję się nieswojo pędząc po torach i widząc przed sobą czarną du.. żą plamę. Przecież to tak, jakby w gęstej mgle jechać krętą drogą 120 km/h 😉
    4 points
  42. również dołączam się do zgłoszenia ponieważ chodzi o Warszawę Włochy wg simrail.pro mam ponad 3h nadal mam 0/9 i również sprawdziłem to na różnych serwerach mimo to nie zalicza
    4 points
  43. Dlatego moim zdaniem przez taki podział gra bardzo traci.... zazwyczaj gracze nie mając możliwości cieszyć się z interakcji z dyżurnym nie będą jeździć po tej części trasy gdzie nie ma żywych osób prowadzących ruch i będą opuszczać składy. Taki sposób dzielenia mapy przy większej ilości tras spowoduje brak możliwości jazdy na jednym serwerze całą trasą. Teraz było łatwo tak podzielić mapę. Co w przypadku gdyby istniała łącznica między linią 1 i 4 lub w przyszłości powstanie inna trasa spinająca obecne?? jeszcze jeden serwer ?? i jeszcze jeden?? ..... z częścią dyżurek. Czy wystarczy chętnych do obsadzania wszystkich dyżurek i pociągów na tylu serwerach??? Już teraz widać rozproszenie. A im mniej żywych ludzi w grze tym gra staje się nudna i przewidywalna. W końcu przestanie być multi i stanie się trybem jedno osobowym:)) Mnie osobiście bardzo podobało się to że wcześniej na PL2 były obstawione prawie wszystkie nastawnie i pociągi. Czy obecnie to dobry kierunek??
    4 points
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy