Jump to content

Dyskusja o Roadmapie SR


Sn1ck3rs

Recommended Posts

Godzinę temu, PeVoo napisał(a):

tak w ogóle to polecam obejrzenie tego filmu w całości i ocenienie ile jedna mała firemka pasjonatów może zrobić w jednym update'cie (od lutego), który "ma nas zająć na czas kiedy oni będą pracować nad czymś większym"... Porównamy to sobie potem z tym czym zaskoczy nas SimRail na święta :]

Hmm skręcanie sprzęgów (okolice 22m27s filmu), to coś co wielu by tutaj polubiło 🙂 Jakiś czas temu zgłosiłem błąd (no, dziwne zachowanie...) dotyczący sprzęgów, jeszcze nie został zaakceptowany.

Jakby i tutaj parowóz miał kalamitki do smarowania, to chyba było larum, że za trudne to 🙂

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Ensifer napisał(a):

Od jakiegoś czasu w ogóle nie uruchamiam SR, ale widzę, że żadne nowości mnie nie ominęły 😜 Ileż można wałkować to samo. Na razie SR drepcze w miejscu.

Hmm... a scenariusze tworzone przez społeczność?

Na screenie informacyjnym o EA była co prawda informacja o trasie '80, Ty2, Kraków-Tunel, z informacji ekstra to mogą się pojawić dedykowane wagony dla trasy '80 oraz składy na bocznicach (zdaje się że już są na serwerach, tj. bocznice z sygnałem zajętości toru).

Trochę dziwi mnie że nie napędzają zainteresowania na tytuł, prezentując np. co tydzień jakieś migawki z tego "exit EA / and much more", przykładowo jakiś wagon '80 (były tylko 2 screeny kiepskiej jakości) czy nastawnię, która zostanie dodana wraz z EA. No i cisza o dodatku Łódź-Żyrardów. 

Data wydania pełnej wersji to piątek, 13-tego...

 

BTW. Gdzie jest przystanek Sosnowiec Miasto?

https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/forum.simrail.eu/monthly_2024_07/image.thumb.png.c9ace11d3f72fcbb07342c3798d3c005.png

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, PeVoo napisał(a):

A tak w ogóle to polecam obejrzenie tego filmu w całości i ocenienie ile jedna mała firemka pasjonatów może zrobić w jednym update'cie (od lutego), który "ma nas zająć na czas kiedy oni będą pracować nad czymś większym"

Ich fizyka od dawna wprawiała w zdumienie (jak na taką gierkę), a teraz to już prostują się zwoje mózgowe 😉 Przy tym ruszaniu z poślizgiem, lok zatańczył w każdym możliwym kierunku. Wykolejenia też super - te dwie lokomotywy nie lecą od razu z szyn, ale muszą najpierw skasować się luzy między obrzeżem obręczy, a szyną, wspiąć się na obrzeże i dopiero zjechać z szyny - pełen szacun. Sznurek od gwizdawki też ma swoją fizykę, nie mówiąc o pomniejszych elementach. 😄 

Szkoda tylko, że ta mapka taka trochę nie za duża.

Gadżety w stylu własnego oświetlania itp, faktycznie mogą umilić komuś zabawę, ale mi się to nie podoba. Natomiast sama koncepcja remontowania, wymian części, oliwienia, to już owszem.

Edited by qbahn
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, PL_Andrev said:

Hmm... a scenariusze tworzone przez społeczność?

Na screenie informacyjnym o EA była co prawda informacja o trasie '80, Ty2, Kraków-Tunel, z informacji ekstra to mogą się pojawić dedykowane wagony dla trasy '80 oraz składy na bocznicach (zdaje się że już są na serwerach, tj. bocznice z sygnałem zajętości toru).

Trochę dziwi mnie że nie napędzają zainteresowania na tytuł, prezentując np. co tydzień jakieś migawki z tego "exit EA / and much more", przykładowo jakiś wagon '80 (były tylko 2 screeny kiepskiej jakości) czy nastawnię, która zostanie dodana wraz z EA. No i cisza o dodatku Łódź-Żyrardów. 

Data wydania pełnej wersji to piątek, 13-tego...

BTW. Gdzie jest przystanek Sosnowiec Miasto?

https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/forum.simrail.eu/monthly_2024_07/image.thumb.png.c9ace11d3f72fcbb07342c3798d3c005.png

Gdzie ty tu masz Sosnowiec jak to Słomniki? Miejscowość przed Krakowem..

image.png.5d8de91056f756bd0dd093ca2bd69a02.png

Co do wykolejeń. W Simrailu też są fajne na singlu przy wyłączonym failu scenariusza. Pociąg fajnie leci 🙂

Masz link do mojego wideo

 

Edited by LycanAnanas
  • Like 1
  • Thanks 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, LycanAnanas napisał(a):

W Simrailu też są fajne na singlu przy wyłączonym failu scenariusza. Pociąg fajnie leci 🙂

tia, niedługo dogonią MSFS w tym zakresie 😉 Widziałem różne wykolejenia w SR. Gorzej gdy kolizje między obiektami/pojazdami nie są honorowane. Ale pewnie by trzeba zrobić jeszcze odkształcanie, sprężystość i wiele innych... więc cóż. Może gdzieś w innym punkcie czasoprzestrzeni się to znajdzie?  😄 

Edited by qbahn
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, qbahn napisał(a):

Gorzej gdy kolizje między obiektami/pojazdami nie są honorowane. Ale pewnie by trzeba zrobić jeszcze odkształcanie, sprężystość i wiele innych... więc cóż.

Simrail to nie symulator rozbijania pociągu, tylko jego prowadzenia 🙂 Moim zdaniem, efektowne zderzenia i wykolejenia to mechanika akurat Simrailowi niepotrzebna. Jedyne kolizje pasujące tutaj, to te między buforami wagonów 🙂 Mam wrażenie, że tutaj może być jeszcze coś do poprawki.

Edited by mluczak.kutno
  • Haha 1
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, qbahn napisał(a):

tia, niedługo dogonią MSFS w tym zakresie 😉 Widziałem różne wykolejenia w SR. Gorzej gdy kolizje między obiektami/pojazdami nie są honorowane. Ale pewnie by trzeba zrobić jeszcze odkształcanie, sprężystość i wiele innych... więc cóż. Może gdzieś w innym punkcie czasoprzestrzeni się to znajdzie?  😄 

Jest chyba tylko jedna gra na świecie, która ma tak dobry silnik fizyki (własny), że jest w niej możliwe wszystko - nawet realistyczne katastrofy pociągów:

PS: Ta gra również nie jest symulatorem katastrof kolejowych, ani nawet kolei. To jest symulator samochodów wszelakich - ale że silnik jest tak zajebisty, to ludzie dorobili i pociągi też. Oni od dekady z EA nie wyszli też 😉

PS2: tutaj więcej dowodów jaki to genialny silnik jest.

Edited by PeVoo
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, PeVoo said:

Jest chyba tylko jedna gra na świecie, która ma tak dobry silnik fizyki (własny), że jest w niej możliwe wszystko - nawet realistyczne katastrofy pociągów:

Przy takiej ilości niszczabli w otoczeniu (konkretnie pod to przygotowanych) to się można bawić 😉 To nie są specjalnie trudne rzeczy, ale kompletnie nieprzystające do kontekstu SimRaila.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Sn1ck3rs napisał(a):

Sorry, że się wtrącę w dyskusję ale odczuwam, że społeczność SR się wypaliło nie to co ten mój watek któremu wybiło 1,1 tyś kom XDD

Wątek ten będzie tak długo popularny i eksploatowany, jak długo będą problemy "wieku dziecięcego", które dotyczą SimRaila  

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, mluczak.kutno napisał(a):

Simrail to nie symulator rozbijania pociągu, tylko jego prowadzenia

Inaczej to ujmę. Moim zdaniem taka mechanika kolizji nie jest zbytkiem w symulatorze. Choćby dlatego, że mniejsze lub większe kolizje się zdarzają. Nawet takie wjechanie w kozła oporowego. Wjechanie w skład podczas manewrów. Wjechanie w pojazd na przejeździe itd. Bez tego mamy efekt jak pokazał kolega. Lokomotywa objja się jak piłka, a kozioł obraca jak bęben pralki. Oczywiście można po najmniejszym przekroczeniu jakiegoś progu sily kolizji przerwać symulację, ale wg. mnie, by dobrze policzyć ten próg, trzeba mieć w miarę dobrze zamodelowaną mechanikę. Taki MSTS już to miał na niezłym poziomie - jak na czasy, w ktorych powstał.

Oczywiście można dyskutować na ile kolizje są lub będą częścią scenariuszy. Ale wg. mnie im większą swobodę będą mieć ich twórcy, tym lepiej dla całego symulatora.

Edited by qbahn
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, KOlorowy napisał(a):

Wątek ten będzie tak długo popularny i eksploatowany, jak długo będą problemy "wieku dziecięcego", które dotyczą SimRaila  

No coś ty, wątek można eksploatować bardzo długo, zwłaszcza pytaniami typu:

Kiedy nastawnia taka a taka?

Kiedy dodacie taką a taką lokomotywę lub wagon?

Kiedy naprawicie takiego a takiego buga?

Kiedy dodatek ze stacją taką a taką? 

 

2 godziny temu, qbahn napisał(a):

Inaczej to ujmę. Moim zdaniem taka mechanika kolizji nie jest zbytkiem w symulatorze. Choćby dlatego, że mniejsze lub większe kolizje się zdarzają. Nawet takie wjechanie w kozła oporowego. Wjechanie w skład podczas manewrów. Wjechanie w pojazd na przejeździe itd.

Kolizje byłyby miłym dodatkiem. Ile razy mamy "pociąg wykoleił się" a skład znika. Trochę serce boli, że taki skład nie pozostaje na torze do resetu serwera. Z drugiej strony byłby to koszmar dla nastawniczych, a atrakcja dla graczy przejeżdżających obok. Ech, pomarzyć zawsze miło.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

46 minut temu, PL_Andrev napisał(a):

Z drugiej strony byłby to koszmar dla nastawniczych, a atrakcja dla graczy przejeżdżających obok.

I koszmar dla botów sterujących ruchem. Po pierwszym przypadku wykolejenia na linii dwutorowej, gdzie to oba tory byłyby zablokowane, pojawiłyby się tutaj na bank głosy o wyłączenie tego mechanizmu. W Derail Valley jak lokomotywa wybucha, spada w przepaść albo leży gdzieś na torach to nie problem, w taki czy inny sposób można kontynuować rozgrywkę. Tutaj na multi nie ma manewrów, nie ma pociągów ratunkowych, nie ma możliwości pojechania objazdem, więc zatarasowany tor = restart serwera.

Ps. Dla mnie lepszą atrakcją za oknem lokomotywy byłaby nowa trawa i bardziej różnorodna roślinność 😉

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a):

Możesz rozwinąć myśl?

Czasami TD2 nazywam "symulatorem sieci trakcyjnej", z powodu kładzenia coraz większego nacisku na ten aspekt budowy linii kolejowej. Dla mnie rozwodzenie się nad typami wysięgników i dokładnym odwzorowaniem kontaktu pantografu z siecią jest sprawą trzeciorzędną, zwłaszcza że SR nadal nie ma usterek, rozkazów pisemnych, "profesjonalnego" serwera, etc. etc.

 

17 godzin temu, PL_Andrev napisał(a):

Hmm... a scenariusze tworzone przez społeczność?

Tryb singleplayer w ogóle mnie nie interesuje - od tego mam MaSzynę.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, Ensifer napisał(a):

Czasami TD2 nazywam "symulatorem sieci trakcyjnej", z powodu kładzenia coraz większego nacisku na ten aspekt budowy linii kolejowej

Sieć trakcyjna to coś, na co patrzysz i coś, co widzisz ciągle podczas gry. Z racji tego, że mamy w grze tabor elektryczny i wyłącznie linie zeelektryfikowane, element ten musi po prostu wyglądać dobrze. I bardzo dobrze, że w TD2 (w Maszynie zresztą też...) kładzie się pedantyczny nacisk na sieć trakcyjną. Nie ma nic gorszego, jak oglądać pociąg innego gracza, jadący z pantografami wywalonymi w górę bo drut jest pół metra obok toru... To moim zdaniem bardziej rujnuje realizm niż brak rozkazów pisemnych (których zresztą- nie oszukujmy się- pewnie 3/4 graczy nie będzie potrafiło poprawnie zastosować albo w ogóle zinterpretować). Inna sprawa- w takiej Maszynie (nie wiem jak w TD to jest rozwiązane) życie od razu boleśnie weryfikuje złe ułożenie sieci- a to wywala WS (bo pantograf stracił kontakt z drutem) albo w ogóle łamie patyki. Jakiś tam zawsze plus do realizmu. 

Patrzcie, jakie fajne screeny śniegu znalazłem gdzieś w necie. Kto zgadnie, co to za gra? Od razu powiem, że tematyka kolejowa 🙂 Może kiedyś będzie taki i w Simrail?

image.thumb.png.0a105a7b129cde6c6eaa922e9cd9b415.png

image.thumb.png.a2e3ced3f6f85b6b734c5d776e908a93.png

Edited by mluczak.kutno
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Ensifer napisał(a):

Jeśli dla kogoś "druty" są ważniejsze od rozkazów pisemnych, to ja wysiadam.

Poskacz trochę po tym forum- ludzie (z kilkoma wyjątkami) nie chcą żadnych rozkazów pisemnych, bo to im komplikuje rozgrywkę. Pamiętam ze swojego czasu spędzonego na multi wiele sytuacji, kiedy ktoś próbował bawić się w rozkazy za pomocą czatu...

-Mogę dyktować rozkaz?
-... (cisza)

A cisza była, bo gracz nie chciał żadnego rozkazu i się wylogował. Sam swojego czasu toczyłem tu niejedną batalię o podejście do realizmu- rozkazy, zastosowanie w praktyce stosownych instrukcji itp. To był czas spuszczony w kiblu, bo ludzie tego nie chcą- przynajmniej ci spoza forum. Po prostu chcą wsiąść do loka i jechać. Ja już nie chce zawracać kijem Wisły- jak chcę realizmu w podejściu do przepisów, to po prostu odpalam inną produkcję. Zresztą, pamiętasz może ile na samym początku EA Simraila było próśb o serwer profesjonalny? Na Discordzie swojego czasu co trzeci wpis był właśnie o tym. Teraz o ten serwer pro niemal już nikt nie prosi.

Więc niestety, ale jak dla mnie, w Simrailu realne druty robią lepszą robotę niż rozkazy pisemne.

 

  • Sad 1
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

Poskacz trochę po tym forum- ludzie (z kilkoma wyjątkami) nie chcą żadnych rozkazów pisemnych, bo to im komplikuje rozgrywkę. Pamiętam ze swojego czasu spędzonego na multi wiele sytuacji, kiedy ktoś próbował bawić się w rozkazy za pomocą czatu...

-Mogę dyktować rozkaz?
-... (cisza)

A cisza była, bo gracz nie chciał żadnego rozkazu i się wylogował. Sam swojego czasu toczyłem tu niejedną batalię o podejście do realizmu- rozkazy, zastosowanie w praktyce stosownych instrukcji itp. To był czas spuszczony w kiblu, bo ludzie tego nie chcą- przynajmniej ci spoza forum. Po prostu chcą wsiąść do loka i jechać. Ja już nie chce zawracać kijem Wisły- jak chcę realizmu w podejściu do przepisów, to po prostu odpalam inną produkcję. Zresztą, pamiętasz może ile na samym początku EA Simraila było próśb o serwer profesjonalny? Na Discordzie swojego czasu co trzeci wpis był właśnie o tym. Teraz o ten serwer pro niemal już nikt nie prosi.

Więc niestety, ale jak dla mnie, w Simrailu realne druty robią lepszą robotę niż rozkazy pisemne.

Rozkaz pisemny fajny ale tylko na serverach gdzie by grali ludzie którzy by chcieli strikte pograć realistycznie inaczej sensu to nie ma

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Sn1ck3rs napisał(a):

Rozkaz pisemny fajny ale tylko na serverach gdzie by grali ludzie którzy by chcieli strikte pograć realistycznie inaczej sensu to nie ma

Niekoniecznie - rozkaz pisemny musi współpracować z botami, więc pewnie będzie zrobiony na zasadzie okienek wyboru więc za jego tworzenie będzie odpowiadał dyżurny, a gracz-mechanik będzie prowadzony za rączkę co musi zrobić (np. pominięcie semafora*, czy ograniczenie prędkości na danym odcinku).

* podobnie jak w przypadku jazdy pod prąd na blokadzie liniowej - jest podany sygnał S1, ale wolno go przejechać z prędkością max 20km/h.

Z drugiej strony może to dotyczyć tylko składów manewrowych, więc wystarczy je oznaczyć przy wyborze do gry na multi: np. "TLK 13241 - rozkaz S12".

Edited by PL_Andrev
Link to comment
Share on other sites

 

  

7 godzin temu, PL_Andrev napisał(a):

Kolizje byłyby miłym dodatkiem. Ile razy mamy "pociąg wykoleił się" a skład znika. Trochę serce boli, że taki skład nie pozostaje na torze do resetu serwera. Z drugiej strony byłby to koszmar dla nastawniczych, a atrakcja dla graczy przejeżdżających obok. Ech, pomarzyć zawsze miło.

23 godziny temu, qbahn napisał(a):

Ale pewnie by trzeba zrobić jeszcze odkształcanie, sprężystość i wiele innych... więc cóż. Może gdzieś w innym punkcie czasoprzestrzeni się to znajdzie?

Tu raczej problemem nie jest to że kolizje/wykolejenia są trudne do zaimplementowania, tylko ten sam powód dlaczego nie ma ich w takiej Forzie czy MSFS. Domyślam się że dodanie takiego Elfa do komercyjnej gry to nie jest coś co się robi od tak, tylko muszą mieć na to licencję od producenta i przewoźników. A im raczej zależy na tym, żeby ich pojazdy były przedstawiane w jak najlepszym świetle a nie jako rozbity wrak leżący gdzieś koło torów

 

 

  • Sad 2
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy