adamets2 Posted May 28 Posted May 28 (edited) 2 godziny temu, dgr_5057 napisał(a): 4. Ekipa pracuje nad wieloma projektami jednocześnie, a może by tak albo powiększyć zespół albo skupić się na jednej rzeczy a następnie przejść do kolejnej a nie trzymać kilka srok za ogon. Czyli ten symulator autobusu wyjdzie jednak w XXIw. ? 🤣 Ja myślałem, szczerze mówiąc, że wszystkie inne projekty zostały zawieszone... A jednak nie? Edited May 28 by adamets2
votes Posted May 28 Posted May 28 Godzinę temu, GoppelPL napisał(a): Jeżdżę Traxxem, zarówno prawdziwym jak i w SR - w obu przypadkach nie zauważam, żeby dźwięki napędu były jakieś męczące czy uciążliwe. Witam! Być może jest to kwestia pasma przenoszenia posiadanych głośników bo ja także mam pewien dyskomfort akustyczny i to tylko przy jeździe Traxxem. To taki zapętlony wibrujący pisk w bardzo wysokich tonach (coś odrobinę podobnego do czyszczenia zębów z kamienia). Teraz gdy ktoś inny to zgłosił to z ciekawości postanowiłem to sprawdzić na kilku innych droższych i tańszych słuchawkach oraz głośnikach. Generalnie im sprzęt wyższej klasy (więcej przenosi) to pisk ten przy dłuższej jeździe jest dla mnie bardziej uciążliwy (np.: słuchawki serii Sony WH, Sony INZONE). Tragedii nie ma, bo jako remedium dla Traxxa mocno ściszam te dźwięki i mogę grać ale rzeczywiście jakiś pisk oddany jest chyba w zbyt wysokich tonach. Nigdy tego nie zgłaszałem bo myślałem że tylko ja "słyszę glosy" 😉, a czasami lepiej nie poprawiać tego co jest dobrze aby nie zrobić gorzej dla 100 innych osób bo mi coś tam piszczy, a ściszam i daję radę. PS Co do smaczków audio to się zastanawiam co tak lektor "chichrał" podczas jednej z wypowiedzi (tryb jednego gracza), czyżby po tym jak mówił do garnka w poprzedniej 😄 Serdecznie pozdrawiam. 3
PeVoo Posted May 28 Posted May 28 3 godziny temu, GoppelPL napisał(a): Jeżdżę Traxxem, zarówno prawdziwym jak i w SR - w obu przypadkach nie zauważam, żeby dźwięki napędu były jakieś męczące czy uciążliwe. To co, może ja mam za dobre głośniki?? Kupiłem sobie takie solidne monitory studyjne do muzyki i teraz mam za swoje, tak? Bo słyszę to czego deweloperzy nie usłyszeli? O to chodzi? Serio tego strasznego ciągłego pisku nie słyszycie??? (Częstotliwość kilka tys. Hz., co najmniej 3K, nie jestem w stanie określić dokładnie bo ostatnim razem w dźwięki o tych częstotliwościach bawiłem się jakieś 30 lat temu, na PC Speakerze... i pamiętam już tylko, że ten około 3K najbardziej bolał w uszy, ale wydaje mi się, że ten jest jeszcze wyższy) 1 2
PeVoo Posted May 28 Posted May 28 32 minuty temu, votes napisał(a): Witam! Być może jest to kwestia pasma przenoszenia posiadanych głośników bo ja także mam pewien dyskomfort akustyczny i to tylko przy jeździe Traxxem. To taki zapętlony wibrujący pisk w bardzo wysokich tonach (coś odrobinę podobnego do czyszczenia zębów z kamienia). Teraz gdy ktoś inny to zgłosił to z ciekawości postanowiłem to sprawdzić na kilku innych droższych i tańszych słuchawkach oraz głośnikach. Generalnie im sprzęt wyższej klasy (więcej przenosi) to pisk ten przy dłuższej jeździe jest dla mnie bardziej uciążliwy (np.: słuchawki serii Sony WH, Sony INZONE). Tragedii nie ma, bo jako remedium dla Traxxa mocno ściszam te dźwięki i mogę grać ale rzeczywiście jakiś pisk oddany jest chyba w zbyt wysokich tonach. Nigdy tego nie zgłaszałem bo myślałem że tylko ja "słyszę glosy" 😉, a czasami lepiej nie poprawiać tego co jest dobrze aby nie zrobić gorzej dla 100 innych osób bo mi coś tam piszczy, a ściszam i daję radę. PS Co do smaczków audio to się zastanawiam co tak lektor "chichrał" podczas jednej z wypowiedzi (tryb jednego gracza), czyżby po tym jak mówił do garnka w poprzedniej 😄 Serdecznie pozdrawiam. O masz, przegapiłem ten wpis zanim swój odpisałem powyżej. To samo dokładnie miałem na myśli - pasmo przenoszenia. Dzięki. Cieszę się, że nie tylko ja mam "omamy"... Proponuję deweloperom zdobyć (choćby pożyczyć na chwilę) dobre głośniki jeśli się da i przelecieć sample od TRAXXa jakimś equalizerem, który wyciszy tę częstotliwość. Reszta ludzi różnicy nie odczuje, natomiast posiadacze lepszych głośników odczują ogromną ulgę.
adamets2 Posted May 28 Posted May 28 (edited) @PeVoo jechałem co prawda raz jeden tym TRAXem na samouczku z towarów, ale ja nic złego nie słyszałem, a mam kino domowe: ampli Denona i głośniki w atmosie (PC jest podpięty pod amli). Ale być może te dźwięki przesłoniła mi męczarnia z tym towarem bo to był koszmar, a nie rozrywka 🙂 A w innych pociągach dźwięki mi bardzo się podobają. Edited May 28 by adamets2
PeVoo Posted May 28 Posted May 28 Przesyłam na szybko zrobioną analizę dźwięku: Traxx - Dźwięk.mp4 Jak widać po spektrum na dole jest ewidentny głośny pasek na częstotliwości między 6000 a 6600Hz. Dźwięk był nagrywany cyfrowo prosto z gry więc nie ma żadnych przekłamań. Na wypadek jakby ktoś miał za słabe głośniki żeby to usłyszeć na załączonym filmie, to informuję, że kiedy wyciszam pasek 6.3kHz, to pisk (czyli problem) całkowicie znika, a resztę słychać normalnie. Także takim prostym darmowym narzędziem można te sample bardzo szybko naprawić. Może niekoniecznie od razu do zera wyciszać to pasmo - nie wiem jak bardzo ten dźwięk tam występuje w realu (bo pewnie JEST skoro wszedł na mikrofon, chyba, że to jakieś zakłócenie totalnie nie wiadomo skąd). Dodam jeszcze, że być może dźwięk TRAXXa jest po prostu za głośno puszczany, bo wydaje się, że w tej lokomotywie jest głośniej niż we wszystkich innych, a wg filmu wyżej miała być najcichsza! Zrobicie sobie z tego zgłoszenie błędu sami @GoppelPL, czy mam wklepać? Ten dźwięk jest generalnie bardzo podobny i równie upierdliwy do piszczenia w uszach. 4 1 1
PeVoo Posted May 28 Posted May 28 Dołączam jeszcze widok dźwięku z filmu z realnej lokomotywy (z zastrzeżeniem, że nie wiem czy został nagrany dobrym mikrofonem): Traxx - Prawdziwy Dźwięk.mp4 Jak widać nie ma żadnego paska na 6.3kHz (i ja żadnego pisku tu nie słyszę). 2 2
Wolny Kanał Posted May 29 Posted May 29 Hmmm ciekawe jest to co piszecie 🤔. Sam próbowałem ściszać dźwięki na czas jazdy Traxxem, ale ostatecznie tego zaniechałem, bo odczucia były niewystarczające (inne dźwięki słabiej słyszalne). Odtworzyłem na telefonie filmy PeVoo i faktycznie jakby mniej słyszalny ten dźwięk. Może to faktycznie kwestia sprzętu i pasma jakie przenosi 🤔 . Na słuchawkach Maxell Retro DJ (rebrand Brainwavz HM3) nie potrafię z tym dźwiękiem grać. Na głośnikach od Denona M41 jest lepiej, ale też uciążliwie. Kiedyś zatrzymując się na czerwonym świetle podjechałem Dragonem, a obok stał Traxx. Ten pisk był nader słyszalny i jak odjechał to od razu ulga w uszach 😉. Być może moja natura płata mi figle, znaczy słuch mam czuły, a i cenię sobie zawsze dobre udźwiękowienie. Choć film, który pokazał PeVoo świadczyć może, że ten dźwięk na wysokim paśmie pojawił się przez przypadek albo został zbyt mocno podbity. 2
en57 Posted May 29 Posted May 29 Może to być po prostu odpowiedź urządzenia nagrywającego na mieszankę dziwnych innych dźwięków lub też zakłócenie generowane bezpośrednio przez to urządzenie... Oprócz kwestii sprzętowej to nie każdy również już tak wyraźnie słyszy częstotliwości 6 kHz. Szczególnie po pewnym wieku.
qbahn Posted May 29 Posted May 29 7 godzin temu, en57 napisał(a): Oprócz kwestii sprzętowej to nie każdy również już tak wyraźnie słyszy częstotliwości 6 kHz Ile lat trzeba by mieć by słabo słyszeć 6kHz? Jakieś 60+ https://s3-eu-central-1.amazonaws.com/audiofon-cms-production-uploads/documents/files/000/000/324/original/jak-wazny-jest-słuch-img1.jpg?1633441970
PeVoo Posted May 29 Posted May 29 (edited) 19 godzin temu, qbahn napisał(a): Ile lat trzeba by mieć by słabo słyszeć 6kHz? Jakieś 60+ O! To jeszcze parę lat i będę mógł pośmigać TRAXXem! Kto wie, może nawet z EA wyjdziemy do tego czasu i będą sejwy! Ja bym chciał jeszcze jedną rzecz dodać do tych dźwięków. Nie wiem czy ktoś tu to odnotował, ale jak się puści jeden film po drugim, to słychać wyraźnie, że dźwięk TRAXXa jest ewidentnie kompletnie inny (w grze vs. ten z filmu z prawdziwej lokomotywy). Być może wynika to z tego, że autor tamtego filmu miał słaby mikrofon - nie wiem, bo nigdy nie słyszałem prawdziwego dźwięku w realu, więc nie umiem określić który jest bliższy oryginału. Natomiast różnica jest kolosalna. Ten z gry brzmi jak zasmradzarka ze środkowej części EN57 + piszczenie uszu, natomiast ten z realnej lokomotywy jest taki fajny niski, przytłumiony, jak z ten z ICE z TSW. Jako, że TRAXX ma hermetyczną kabinę, to jestem skłonny uwierzyć, że on może tak ładnie brzmieć naprawdę (a nie, że tylko mikrofon autora filmu nie łapie wysokich dźwięków), ale wszystko jest możliwe. PS: Jeśli masz słabe głośniki to możesz tego nie odnotować o czym piszę. Ponadto różni ludzie też mają różny słuch (ja np. mam bardzo dobry). Edited May 29 by PeVoo 4
Jaca Posted May 29 Posted May 29 Normalnie ręce i cycki opadają... Jednemu noc za ciemna, bo w kabinie wszystkie możliwe światła pozapalane, inny porównuje dźwięk ze średniej jakości kamerki do realnych, słyszalnych w kabinie. Być może te 6kHz jest lekko przejaskrawione, ale w realu ono występuje i tego z przyzwyczajenia się nie słyszy, rejestrujesz podświadomie pracę falowników i tyle. Tak samo jak na starszych lokomotywach nie słyszy się Hasslera, trzeba się naprawdę konkretnie skoncentrować, żeby rejestrować ten dźwięk. Inną sprawą może być użycie sprzętu do odtwarzania dźwięku w grze jak i equalizera, ustawienia fabryczne nie zawsze muszą odpowiadać rzeczywistości... 5
PeVoo Posted May 29 Posted May 29 (edited) Masz cycki? 😛 Być może masz słaby sprzęt lub słaby słuch, ale zaręczam, że dla mnie ten problem jest tak poważny, że nie jestem w stanie grać tą lokomotywą. Kilku innych ludzi też już to potwierdziło (w tym ktoś pisał, że na jednym sprzęcie jest w stanie w miarę grać, a na innym jest to nie do wytrzymania). Wykryliśmy, że wszystko zależy od tego jakie kto ma głośniki/słuchawki, więc to że Tobie coś nie przeszkadza nie znaczy, że inni nie cierpią katuszy przez ten czas na tym samym dźwięku. Możliwe że to był dźwięk "z kiepskiej kamerki", a może to była dobra kamerka (nie wiem), ale jedno jest pewne: Na samplu z gry JEST bardzo głośny (aż żółty na wykresie) pasek na 6.3kHz, więc jeżeli go nie słyszysz, to albo masz kiepski sprzęt audio, albo kiepski słuch (a więc siłą rzeczy nie jesteś najlepszą osobą do oceny czy ten dźwięk jest ok czy nie, bo fizycznie nie masz do tego warunków). Załóżmy opcję nr 1: że masz dobry słuch a gorsze głośniki (pod kątem przenoszenia co najmniej na paśmie 6.3kHz). To oznacza, że w prawdziwej lokomotywie nie ma / prawie nie ma tego dźwięku, bo Ty go tam nie słyszysz (w realu) - czyli sampel z gry jest uszkodzony (źle nagrany). Opcja 2: masz słaby słuch i dobre (lub wszystko jedno jakie) głośniki. To oznacza, że cokolwiek jest prawdą, nie odnotujesz różnicy, więc nie masz co nas hejtować za to, że chcemy żeby nas uszy nie bolały podczas gry. Wracając do opcji 1, jeżeli musisz się skoncentrować żeby dźwięk usłyszeć (zwłaszcza przy jego starcie), to znaczy że jest on bardzo cichy. Zaręczam, że to co ja słyszę jest jak budzik - NIE DA SIĘ tego zignorować, bo po prostu BOLI, wkur*ia i męczy. Mniej więcej tak jakbyś próbował się przyzwyczaić do tępego bólu zęba - no trochę ciężko. Może jak ktoś jeździł 20 lat z takim piskiem to mu uszy "wypaliło" na tej częstotliwości i rzeczywiście już tego nie słyszy, ale nie normalni ludzie. Ja bym jednak obstawiał, że dźwięk jest źle nagrany / uszkodzony. Ponadto spektrum dźwięku z gry ma podejrzanie ewidentne poziome paski co równy odstęp, co może sugerować jakiś nienaturalny problem techniczny przy nagrywaniu. Oraz jest dużo jaskrawszy niż ten z filmu generalnie, za głośny. I jak dla mnie nie jest to problem, który sobie mogę wyeliminować ściszeniem dźwięku, bo wtedy tracę wszystkie inne dźwięki, a dźwięk to 80% immersji i realizmu w symulacji, dla mnie to nawet bardziej istotne niż ładny obraz. Więc mi tego proszę nie porównuj do jakichś "włączonych świateł na starcie" bo takie rzeczy (nawet jeśli są błędne) to można sobie po prostu przełącznikiem w kabinie rozwiązać w 2 sekundy. To raz, a dwa, że nie ma nic złego w dążeniu do doskonałości. Ja jestem zdania, że jeżeli użytkownikom coś przeszkadza (i nie są to żądania nierealne/błędne), to należy to rozwiązać (wcześniej czy później), a nie hejtować ich za pomoc w zauważaniu i za feedback co jeszcze można ulepszyć. Chcemy żeby nasza polska gra była najlepsza? Czy tylko wystarczy nam, że będzie znośna i niektórzy z zagranicy "nawet ją kupią". Moim zdaniem wszystkie takie uwagi należy spisywać (zgłaszać) i rozpatrywać. Zwłaszcza na czas jak już wszystkie krytyczne rzeczy będą zrobione, a zespół będzie już tylko chciał ulepszać to co jest żeby pozostać liderem rynku. A, no i najważniejsze: jeśli to zostanie naprawione, to Ty nie odczujesz żadnej różnicy, a więc nic na tym nie stracisz, czyli nie masz żadnego powodu, żeby z tym walczyć. Zgłosiłem ten temat dźwięku jako błąd, więc nie będziemy musieli tutaj tego wątku zawalać dalej. Tutaj link (zacznie działać dopiero po zatwierdzeniu go przez moderatora): https://forum.simrail.eu/topic/8943-bolesny-dźwięk-traxx-słyszalny-na-dobrym-sprzęcie-audio-piszczenie-na-63khz-załączona-analiza-spektrum/ Edited May 29 by PeVoo 1
bart_dem Posted May 29 Posted May 29 (edited) 1 godzinę temu, PeVoo napisał(a): Jeśli masz słabe głośniki to możesz tego nie odnotować o czym piszę. Przecież ten pisk słychać nawet na średniej klasy telefonie więc teoria o słabym sprzęcie to bzdura. Wystarczy użyć Windowsowego equalizera i zjechać z wysokimi tonami jeśli na prawdę aż tak bardzo to komuś przeszkadza i utrudnia grę. Szczerze wątpię, że uznają to za błąd i dla garstki osób zostanie to zmienione. Edited May 29 by bart_dem 2
PeVoo Posted May 29 Posted May 29 5 minut temu, bart_dem napisał(a): Przecież ten pisk słychać nawet na średniej klasy telefonie więc teoria o słabym sprzęcie to bzdura. Wystarczy użyć Windowsowego equalizera i zjechać z wysokimi tonami jeśli na prawdę aż tak bardzo to komuś przeszkadza i utrudnia grę. Szczerze wątpię, że uznają to za błąd i dla garstki osób zostanie to zmienione. Akurat na pitu-pitu głośniczkach w telefonach to SAME wysokie dźwięki słychać (od których bolą uszy), więc jest szansa, że i takie przenoszą, bo mają po prostu skalę przesuniętą mocno w górę (w tym zero basów). A gdzie jest ten windowsowy equalizer, bo pierwsze słyszę jak żyję żeby windows miał coś takiego? Można wyciszyć tylko małe pasmo w okolicach 6kHz? Mam nadzieję, że jednak potraktują poważnie. Nadzieja to moja mama 😛 Ja bym jednak stawiał, że jakość sprzętu jest silnie skorelowana z tym problemem, zwłaszcza, że ktoś tu już przetestował wszystko co miał w domu i potwierdził, że im lepszy sprzęt tym lepiej to było słychać (bardziej nie dało się grać). Natomiast graficzna analiza spektrum nie kłamie. Jeśli gdzieś jest widoczny bardzo głośny dźwięk, a go nie słychać, to znaczy, że to właśnie głośnik nie domaga. Dobry realistyczny głośnik powinien przenosić wszystkie częstotliwości z jednakową mocą (a już zwłaszcza te, które ma oficjalnie w specyfikacji wypisane). Niestety w praktyce wygląda to jak loteria, a cena lub nawet marka to nie wszystko. Jeśli np. ktoś myśli że ma super głośniki bo poszedł do sklepu typu Media Markt i mu pan doradca podpowiedział, że to jest najlepsze co jest, to mam złą wiadomość, mógł się srogo przejechać. Wręcz jest dokładnie odwrotnie, doradcy mają specjalne kody przy produktach żeby wiedzieć, które są dobre a które trefne, a następnie naganiają klientów właśnie na buble, które nie chcą się sprzedać, bo za te właśnie mają największą prowizję od każdego namówionego frajera, natomiast tych dobrych nie polecają, bo one się same sprzedają i za nie nie ma żadnej prowizji. Tak niestety to działa (i dziwić się, że ludzie wolą potem przez net kupować, po komentarzach "laików"...). Dlatego jak chcesz mieć dobre głośniki/słuchawki (zwłaszcza za rozsądną cenę, nie mówiąc o tym, że można również srogo zabulić za bubel), to niestety, ale albo musisz samodzielnie przetestować wszystko i porównać (jeśli sklep fizyczny daje taką możliwość i ma modele których szukasz), albo poradzić się jakiegoś audiofila (od razu mówię, że nie mnie, ja się nie znam na sprzęcie, sam kilka razy korzystałem z porad takich ludzi i byłem zadowolony). Trzeba mieć kogoś zaufanego kto się naprawdę zna, a takich ludzi to ze świecą szukać.
qbahn Posted May 29 Posted May 29 (edited) 4 godziny temu, PeVoo napisał(a): O! To jeszcze parę lat i będę mógł pośmigać TRAXXem! Kto wie, może nawet z EA wyjdziemy do tego czasu i będą sejwy! Hm. Za parę lat, to pewnie... SI napisze Tobie lepszą symulację (jak będziesz miał odpowiednio dużo monet). Za parę następnych w ogóle nie będzie musiała niczego pisać, ale będzie ją tworzyć w czasie rzeczywistym - jak w Matrix. Pytanie tylko, czy i za ile będzie taka moc obliczeniowa dostępna dla przeciętnego Kowalskiego. Edited May 29 by qbahn
PeVoo Posted May 29 Posted May 29 1 minutę temu, qbahn napisał(a): Hm. Za parę lat, to pewnie (jak będziesz miał odpowiednio dużo monet), to SI napisze Tobie lepszą symulację. Za parę następnych w ogóle nie będzie musiała niczego pisać, ale będzie ją tworzyć w czasie rzeczywistym - jak w Matrix. Pytanie tylko, czy i za ile będzie taka moc obliczeniowa dostępna dla przeciętnego Kowalskiego. Gucio tam. Wtedy to będę miał tak niski "social credit score" (za kwestionowanie oficjalnych kłamliwych narracji rządowych), że wszelkie rozrywki będę miał poblokowane i mój cyfrowy złoty/euro nie zadziała w takim sklepie. 😉 Albo w ogóle nie dostanę mojego dochodu "gwarantowanego" więc nie będzie czym płacić za chleb nawet, a co dopiero rozrywki. "W dupach się poprzewracało! Rozrywki by chciał! Co za tępy niewolnik no! Już ja go wyłączę... pollutersa zas**nego, wichrzyciela... Już i tak rozrywki ma poblokowane, to jeszcze mu kwarantannę dowalę, o! To jest myśl! Cyk!" 😉 2
qbahn Posted May 29 Posted May 29 1 godzinę temu, Jaca napisał(a): inny porównuje dźwięk ze średniej jakości kamerki do realnych, słyszalnych w kabinie Jak spojrzysz na widmo tego filmiku to widać, że mikrofon spokojnie rejestruje całe pasmo. Oczywiście jest kompresja stratna, ale mimo wszystko te 2 widma to 2 różne światy. Oczywiście, że nasz mózg po jakimś czasie się adaptuje, ale to inna sprawa. Widmo sygnału to obiektywny argument. Widać wyraźną różnicę. Reasumując: na moje ucho i oko, te dźwięki w symulacji to jakby wstawić mikrofon do przedziału maszynowego, a nie kabiny. 😉 2
bart_dem Posted May 29 Posted May 29 25 minut temu, PeVoo napisał(a): A gdzie jest ten windowsowy equalizer, bo pierwsze słyszę jak żyję żeby windows miał coś takiego? Proszę bardzo. Ehh, zapomniałem że jest to zależne od posiadanej karty dźwiękowej.
PeVoo Posted May 29 Posted May 29 11 godzin temu, bart_dem napisał(a): Proszę bardzo. Ehh, zapomniałem że jest to zależne od posiadanej karty dźwiękowej. Uuu, panie... Widows 10? Mi się on już dawno spierdzielił do Windows 11. (A mówili że "Windows 10 to już ostatni Windows, dalej będzie się już sam aktualizował na bieżąco" - pamięta ktoś jeszcze? Jak pierwszy raz zobaczyłem w komentarzu "Windows 11" w necie to myślałem, że ktoś sobie jaja robi...). W każdym razie dokopanie się do tego okna co jest na tym filmie zajęło mi jakieś 5 minut klikania wszystkiego co się da. W końcu się udało. Oczywiście nie ma. Za to znalazłem coś takiego jak "Room correction", które emituje dźwięki i używa mikrofonu do automatycznej kalibracji charakterystyki dźwiękowej pokoju - aż muszę spróbować. Szczęśliwie mam przy sobie całkiem niezły mikrofon stereo. No... to przetestowałem. Nacykało mi i naciumkało tymi głośnikami po nocy, ponarzekało na różne rzeczy - i efekt "enhancementu" z utworzonego profilu jest następujący: drastyczny zanik basów głośnik który było słychać głośniej (bo drugi był lekko przysłonięty czymś) teraz słychać JESZCZE głośniej niż ten cichszy Niech żyje Enhancement Provider: Microsoft. To tak ku przestrodze jakby komuś przyszło do głowy sobie wyperfektować dźwięk tym w pokoju, za pomocą ficzerów od Microsoftu. Jak też masz taki pomysł, to połóż się na podłodze i poczekaj aż Ci przejdzie. Dziękuję za uwagę. PS: 11 godzin temu, qbahn napisał(a): Hm. Za parę lat, to pewnie... SI napisze Tobie lepszą symulację (jak będziesz miał odpowiednio dużo monet). Za parę następnych w ogóle nie będzie musiała niczego pisać, ale będzie ją tworzyć w czasie rzeczywistym - jak w Matrix. 1
en57 Posted May 30 Posted May 30 17 godzin temu, qbahn napisał(a): Ile lat trzeba by mieć by słabo słyszeć 6kHz? Jakieś 60+ https://s3-eu-central-1.amazonaws.com/audiofon-cms-production-uploads/documents/files/000/000/324/original/jak-wazny-jest-słuch-img1.jpg?1633441970 To jest teoria. W rzeczywistości człowiek jest wrażliwy mniej lub bardziej na konkretne częstotliwości (po mamusi albo tatusiu się to ma, od kogo konkretnie to już nie od nas zależy), a także ma ubytki związane z życiem w cywilizacji (muzyka w słuchawkach, koncerty, dźwięk uliczny, mikole od ciągłego słuchania hamujących pociągów itp.) Koniec końców ja słyszę jak sprzęgło w aucie świergocze gdzieś właśnie koło 6 kHz, może nawet 8 kHz. 40letni mechanik nie słyszy, jego 30letni kolega "coś tam słyszy", a ja 25 lat słyszę jakby wierciło mi we łbie. Jednocześnie mam na audiogramie ubytek już przy 4 kHz, żeby potem wróciło do "normy". Na jednym uchu mocniejszy, na drugim słabszy. Wystarczy lekki ubytek przy któreś częstotliwości, żeby mózg preferował częstotliwości wokół. Może dlatego mi wierci we łbie sprzęgło 😉 Proponuję znaleźć w folderze MaSzyny dźwięki: Tak a propos pierwotnego źródła tych 6 kHz. 1 1
PeVoo Posted May 30 Posted May 30 Godzinę temu, en57 napisał(a): Proponuję znaleźć w folderze MaSzyny dźwięki: Tak a propos pierwotnego źródła tych 6 kHz. No... Nie da się ukryć... Te same piszczące dźwięki, żywcem ukradzione, z darmowej gry. A wiesz może gdzie one są w SimRailu? Bo ja bym może je sobie sam naprawił zamiast czekać 5 lat...
adamets2 Posted May 30 Posted May 30 (edited) Panowie to dyskusja o road mapie. Może lepiej założyć inny wątek o tych problemach z dźwiękami? Wracając do road mapy naszła mnie taka myśl i to na podstawie nie tej, tu dyskusji tylko w The Bus odnośnie 3 lat bycia w EA. Tam ludzie mocno narzekają podczas gdy mnie bardzo The Bus się podoba. No i naszła mnie taka myśl: czy aby w ogóle reprezentatywne jest takie narzekanie jak tu? Nie mam na myśli zasadności tylko reprezentatywność. Bo tu z 10-20 osób ponarzeka. Ok. Na steamie kolejne z 50 ponarzeka. A do słupków sprzedaży dostęp mają wyłącznie SimKole i podobno się chwalili sprzedażą w USA... Więc... Jeśli kilkaset tyś ludzi kupi SimRail, a kolejne tysiące będą kupować w przyszłości to czy wy myślicie, że producenci nie śpią po nocach z powodu tego wątku czy na grillu odpalają komórki żeby się z nas pośmiać? 🙂 Mam często tak, że mam z 10-20 min wolnego czasu. Za mało żeby popracować czy pograć. Za dużo żeby siedzieć bezczynnie więc coś napiszę na jakimś forum, ale jak ktoś ma mało czasu to raczej udzielanie się tu może być całkowitą stratą czasu. Edited May 30 by adamets2 1
PeVoo Posted May 30 Posted May 30 5 minut temu, adamets2 napisał(a): Panowie to dyskusja o road mapie. Może lepiej założyć inny wątek o tych problemach z dźwiękami? Ja już założyłem, tylko nadal nie został zatwierdzony przez cenzurę: 14 godzin temu, PeVoo napisał(a): Zgłosiłem ten temat dźwięku jako błąd, więc nie będziemy musieli tutaj tego wątku zawalać dalej. Tutaj link (zacznie działać dopiero po zatwierdzeniu go przez moderatora): https://forum.simrail.eu/topic/8943-bolesny-dźwięk-traxx-słyszalny-na-dobrym-sprzęcie-audio-piszczenie-na-63khz-załączona-analiza-spektrum/ 8 minut temu, adamets2 napisał(a): to czy wy myślicie, że producenci nie śpią po nocach z powodu tego wątku czy na grillu odpalają komórki żeby się z nas pośmiać? 🙂 Ja myślę, że na tym etapie to im jeszcze zależy. Jeszcze im trochę brakuje do Dovetail, żeby spocząć na laurach i zacząć mieć swoich klientów w 4 literach. Póki co jednak nadal walczą o pozycję na rynku, o przeżycie w ogóle. A takie narzekania przekładają się na zmniejszoną sprzedaż przecież. Jeden człowiek ponarzeka na Steamie, 1000 ludzi to przeczyta z czego 100 zdecyduje się, że jednak nie kupi (moje liczby są z czapy, ale wiecie o co chodzi). Dopiero jak odniosą sukces to im palma odbije. Tak już musi być. 1
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now