Jump to content

Bolesny dźwięk TRAXX słyszalny na dobrym sprzęcie audio (piszczenie na 6.3kHz, załączona analiza spektrum)


Recommended Posts

Jako, że jest to problem, który dotyka tylko części ludzi (za to bardzo boleśnie), zwracam uwagę, żeby nie paść ofiarą swoich słabych głośników i go nie zignorować (błędnie stwierdzając, że problem nie występuje).

Kiedy opisałem i zobrazowałem problem, zostało to potwierdzone przez kilku innych graczy już, którzy także wypisali sprzęt jakiego używali, więc jakby co można tam w naszej dyskusji znaleźć modele sprzętu, którym można się posłużyć w celu potwierdzenia i rozwiązania problemu.

 

Proponuję przeczytać cały dialog od tego miejsca, w którym to problem został opisany (a w szczególności obejrzeć 2 filmiki z analizą spektrum dźwięku, które wrzuciłem potem), czyli odtąd:

 

https://forum.simrail.eu/topic/8425-dyskusja-o-roadmapie-sr/?do=findComment&comment=36230 

a następnie resztę. Wklejam te ważniejsze posty poniżej:

 

 


Pasmo przenoszenia i sprzęt:

 

Analiza spektrum dźwięku z gry:

 

Analiza spektrum dźwięku nagranego z realnej lokomotywy dla porównania:

 

 

Kolejne potwierdzenie i sprzęt na jakim można przetestować:

 

 

I jeszcze jedna uwaga ode mnie:

 

 


Liczę na poważne potraktowanie tej sprawy, bo dla mnie i części innych graczy jest poważna - wyklucza całą jedną fajną lokomotywę i wszystkie jej trasy z tego co oferuje gra.

Z góry dziękuję.

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
Thank you for reporting this issue. A similar problem has already been reported by other users.
Dziękujemy za zgłoszenie tego problemu. Podobny problem był już zgłaszany przez innych użytkowników.
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, PeVoo napisał(a):

A możecie pokazać gdzie był zgłoszony?

Dziękuję.

"W wewnętrznym systemie, niestety nie możemy pokazać szczegółów, ale zapewniamy, że naprawimy zaraz po naprawie wycieraczek, które nie działają od listopada i wydamy poprawkę w najbliższym hotfixie, który wyjdzie do końca kwietnia"

Ale najprawdopodobniej będzie po prostu cisza w temacie.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Wiecie, pytam bo jak o tym rozmawialiśmy, to sekwencja była następująca:

  1. Zgłosiłem problem
  2. Odezwał się ktoś z firmy i powiedział, że on żadnego problemu nie słyszy
  3. Ludzie potwierdzili (okazało się, że tylko niektórzy to zauważyli, a niektórzy zauważyli ale nie zgłaszali bo tak jak ja myśleli że tak ma być)
  4. Udowodniłem, że mam rację za pomocą analizy spektrum dźwięku (obraz nie kłamie, w przeciwieństwie do niektórych głośników albo słuchu niektórych ludzi)
  5. Zadałem pytanie czy mam to zgłosić jako błąd
  6. Zostałem jak zwykle zignorowany przez przedstawicieli firmy i nie dostałem żadnej odpowiedzi (którzy to śledzą ten wątek bo odpisywali zarówno przed jak i po tym pytaniu)
  7. Zgłosiłem więc błąd
  8. Dostałem odpowiedź od automatu pod tytułem "Podobny problem był już zgłaszany przez innych użytkowników" (co jest oczywistą bzdurą) i generalnie to spadaj na drzewo.

To jak? Będzie to zrobione czy nie?

Czy może prędzej doczekamy się moda od twórcy niezależnego, który załatwi ten prosty lecz jakże bolesny problem?

Edited by PeVoo
Link to comment
Share on other sites

Zgłoszenie ma nr 9876 i zostanie naprawione w odpowiednim czasie 🤣 Sorry nie mogłem się opanować 🙂 

Chłopie ja walczę z nieznikającym celowniczkiem od 8 miesięcy jak się gra padem który jest wielki, biały i całkowicie psuje rozrywkę... Inne osoby zgłaszały problem z wycieraczkami. Ciągle ktoś coś zgłasza. Myślisz, że jakieś dźwięki, które tylko Ty słyszysz i to w jednej lokomotywie to zostaną naprawione w ciągu najbliższych paru lat? Zapomnij... 🤣

Link to comment
Share on other sites

Dajcie se już spokój 🙂

Dajcie umrzeć temu śmiercią nagłą. Dodawanie kolejnych tras, pociągów, czy nawet najlepszych dźwięków do tego co jest skończy się tym, że badziewie nadal będzie badziewiem. 

Grę w takim stanie, w takim tempie, można serio dłubać do emerytury. I chyba taki jest plan. 

  • Sad 1
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

33 minuty temu, en57 napisał(a):

Dajcie se już spokój 🙂

Dajcie umrzeć temu śmiercią nagłą. Dodawanie kolejnych tras, pociągów, czy nawet najlepszych dźwięków do tego co jest skończy się tym, że badziewie nadal będzie badziewiem. 

Grę w takim stanie, w takim tempie, można serio dłubać do emerytury. I chyba taki jest plan. 

Zważywszy, że zapełnienie serwerów maleje z każdym miesiącem (albo i tygodniem) i nawet po ostatniej aktualizacji odpowiednia liczba graczy utrzymywała się zdecydowanie krócej, niż po wcześniejszych aktualizacjach - świadczy niezbyt dobrze. Liczy się czas i trzeba kuć żelazo póki gorące. Tutaj to przegapiono (wiemy dlaczego).

Link to comment
Share on other sites

@PeVoo moim skromnym zdaniem, jeśli ta lokomotywa w rzeczywistości tak piszczy, to problemem oraz błędem nie jest dźwięk sam w sobie, tylko to że jest on słyszalny na zewnątrz oraz w kabinie z takim samym natężeniem. Oczywiście tak nie powinno być, na zewnątrz niech sobie piszczy, ale kabina powinna ten pisk wytłumić tak jak jest to wykonane chociażby w "Maszynie".

 

 

  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

53 minuty temu, bart_dem napisał(a):

Oczywiście tak nie powinno być, na zewnątrz niech sobie piszczy, ale kabina powinna ten pisk wytłumić tak jak jest to wykonane chociażby w "Maszynie".

1. Oczywiście masz rację... ale to nie odosobniony przypadek. Dźwięki otoczenia także czasem przedostają się przez kabinę... tak jakby jej nie było. Nawet żaby przebijają się przez to piszczenie Traxxa. Mają moc skubane - co one żrą? 😉 

2. Dźwięki to jedno, a światło to drugie - światło z reflektorów i lamp w Simrailu nie zna przeszkód. Jest to strasznie irytujące nocą.

Niestety nie jest to produkcja AAA - widać to na każdym kroku, więc cóż? Przyjdzie się przyzwyczaić, albo zrezygnować 😛 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, qbahn napisał(a):

Mają moc skubane - co one żrą? 😉 

Pewnie zjadły osobę odpowiedzialną za dźwięk w SR 🙂 

3 godziny temu, qbahn napisał(a):

Dźwięki to jedno, a światło to drugie - światło z reflektorów i lamp w Simrailu nie zna przeszkód. Jest to strasznie irytujące nocą

Odpaliłem sobie ostatnio najnowszą wersję produktu konkurencji (tej polskiej, darmowej) i doznałem szoku. W kabinie ich najnowszej lokomotywy kontrolki i lampki emitują światło. Zapala Wam się czuwak i widać, że rozświetla czerwonym światłem elementy w swojej okolicy. Tak samo zachowują się inne lampki, aczkolwiek chyba nie każda lampka w kabinie potrafi takie coś robić. Super patent, szczególnie że kabiny u nich zdają się jednak być hmm "zamkniętym pudełkiem".

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, mluczak.kutno napisał(a):

Odpaliłem sobie ostatnio najnowszą wersję produktu konkurencji (tej polskiej, darmowej) i doznałem szoku. W kabinie ich najnowszej lokomotywy kontrolki i lampki emitują światło. Zapala Wam się czuwak i widać, że rozświetla czerwonym światłem elementy w swojej okolicy. Tak samo zachowują się inne lampki, aczkolwiek chyba nie każda lampka w kabinie potrafi takie coś robić. Super patent, szczególnie że kabiny u nich zdają się jednak być hmm "zamkniętym pudełkiem".

A to jest przecież akurat jedna z najłatwiejszych rzeczy do zrobienia w 3D, czyż nie? Wstawić źródło światła? 
W Derail Valley nawet lampa naftowa świeci realistycznie i można sobie ją postawić gdzie tylko jest kawałek płaskiej powierzchni:

image.thumb.jpeg.2963eaf957b5699fa735f5651285e2a2.jpeg

image.thumb.jpeg.d74c25e2502318766d8a08a94406d515.jpeg

20230705215136_1.thumb.jpg.c77995ab6957a0fc5cdb43532bce96f1.jpg

 

PS:
Takie coś znalazłem zaparkowane w jednej mieścinie na uboczu kiedyś w DV:

 

20230705142407_1.thumb.jpg.29142a2f1ccc4416cd410044d46de6af.jpg

Ktoś tu jest na tyle stary, że pamięta jeszcze takie autobusiki? To były moje ulubione autobusy w dzieciństwie, nie lubiłem przegubowych Ikarusów tylko te właśnie, z mięciutkimi fotelami. Były tylko na mało popularnych liniach u mnie, tam gdzie był mały ruch.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.06.2024 o 13:22, PeVoo napisał(a):

to jest przecież akurat jedna z najłatwiejszych rzeczy do zrobienia w 3D, czyż nie?

No cóż, sam widzisz... W tej samej grze światło z reflektorów rzuca cienie. Niby podstawa, nie? A tu (w SR) tego nie ma. Kiedyś nawet jakiś deweloper powiedział, że tak ma być z powodów wydajności. Myślę, że dla ustawień "ultra" powinno to być jednak włączone. Niech te wszystkie topowe GPU mają coś extra do roboty.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.06.2024 o 13:22, PeVoo napisał(a):

PS:
Takie coś znalazłem zaparkowane w jednej mieścinie na uboczu kiedyś w DV:

20230705142407_1.thumb.jpg.29142a2f1ccc4416cd410044d46de6af.jpg

Ktoś tu jest na tyle stary, że pamięta jeszcze takie autobusiki? To były moje ulubione autobusy w dzieciństwie, nie lubiłem przegubowych Ikarusów tylko te właśnie, z mięciutkimi fotelami. Były tylko na mało popularnych liniach u mnie, tam gdzie był mały ruch.

Oj jak ja kocham jeździć takimi autobusami w Omsi 🙂  Może w SimRail jak dadzą te lata 80te to zrobią w ruchu Ai

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 14 / 79
          • Percentage filling 18%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 82
          • Percentage filling 0%
          • Most players 78
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 102
          • Percentage filling 0%
          • Most players 87
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 5 / 82
          • Percentage filling 6%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 1 / 88
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 75
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 3 / 86
          • Percentage filling 3%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 94
          • Percentage filling 0%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 0 / 85
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 90
          • Percentage filling 0%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 85
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 79
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 2 / 82
          • Percentage filling 2%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 85
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 8 / 34
          • Percentage filling 24%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 31
      • PL4
      • pl4
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 34
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 46 / 1738 Total players
    • 3% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy