Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)
49 minut temu, jumps napisał(a):

To porównanie jest bez sensu. Nie powiesz chyba że OMSI 2 osiągnęło by większy sukces gdyby nie miało autokomputerów czy innych rzeczy które są nieodłączną częścią pracy busiarza, ale miało za to kózki biegające po trawce? Manewry są nieodłączną częścią kolei, równie ważnymi co sama jazda. Myślę, że zdecydowana większość graczy wolałaby móc przejść do drugiej kabiny i rozpocząć jazdę w drugą stronę zamiast despawnowania się pośrodku niczego. Pamiętaj że istnieje też tryb dyżurnego, na którym także gra mnóstwo osób a manewry dałyby wielu nastawniom drugą młodość. To jest kluczowa mechanika i ona powinna mieć bezwzględny priorytet, potem można myśleć o kózkach.

Mnie samego Omsi 2 odepchnęło za pierwszym razem właśnie z uwagi na brak podpowiedzi jak uruchomić autobus i wiele innych trudności. Brak zmiany grafiki, brak uproszczeń - tego wszystkiego co się działo z ETS2 doprowadził do końca Omsi 2. Takie jest moje zdanie. Patrząc po efektach - mamy proste ETS2 po 10 latach gdzie wciąż wychodzą nowe DLC a producenci właśnie kupili sobie nową super nieruchomość pod nową siedzibę i Omsi 2 które stanęło w miejscu.

W SR przechodzić z kabiny do kabiny można, a nawet trzeba już teraz w kibelku w scenariuszach i samouczku. W samouczku nie uruchomisz kibelka bez włączenia świateł w drugiej kabinie... Tylko no właśnie... Czy aż takie uruchamianie tego pociągu nie będzie za trudne dla nowych, młodych graczy? Co do trybu dyżurnego się nie wypowiadam - kompletnie nie dla mnie. Być może mamy trochę inne zdanie - bo ja gram głównie na singlu, a w multi rzeczywiście włączasz się w jadący pociąg... To może lepiej zamiast tych manewrów zrobić jakoś żeby można było zaczynać od początku trasy?

A poprawienie świata gry dałoby efekty zarówno w multi jak i singlu. Myślę, że wiele osób na to by zwróciło uwagę. Już teraz ludzie są o wiele lepiej odwzorowani w SR niż w TSW4 więc polepszenie świata gry dałoby kolejną przewagę. Dodam, że w TSW4 nie ma dzikich zwierząt wpadających na tory, a to jest zarówno realistyczne, a także rozwiało nudę, która jest na niektórych odcinkach.

Edited by adamets2
  • I disagree 7
  • I agree 1
Posted

Czytając powyższe posty zastanawiam się, jakim cudem takie gry jak DCS, albo IŁ-2 odniosły sukces. Przecież to produkcje o wysokim (bardzo) "progu wejścia" i z dosyć nudnym światem. Nie ma kóz, dzieci i innych dzikich zwierząt, tylko te paskudnie trudne w obsłudze samoloty, chmury, niebo i ziemia. Jest jednak grono graczy (można powiedzieć że wręcz fanatyków), którzy to uwielbiają i nie życzą sobie żadnych ułatwień. Taki jest przecież sens symulatora. Kto chce prościej, może sobie pograć w War Thunder chociażby. Tam przecież też można polatac i to bez wciskania miliona przycisków. Swoją drogą, czy SR jest trudny? Absolutnie nie! Prościej się już chyba nie da, chyba że wprowadzimy mechanikę "wciśnij W aby przyspieszyć, S aby zahamować". Samouczki plus chwila jazdy z HUD-em wystarczą, żeby załapać podstawy prowadzenia składu jak i sygnalizacji. Już nawet nie mówię, że dociekliwi mogą sobie o sygnałach i wskaźnikach poczytać nawet nie tyle w instrukcji PLK, co po prostu na pierwszej lepszej stronie w internecie...

PS. W serii gier Trainz jest większy nacisk na świat gry, mniejszy na sterowanie i zachowanie pociągu. Można sobie nawet włączyć sterowanie "kręciołkiem" rodem z makiety kolejowej.

Ps2. Symulator kolejowy bez manewrów to jak symulator lotu bez możliwości startu i lądowania.

  • I agree 5
Posted (edited)
33 minuty temu, mluczak.kutno napisał(a):

Czytając powyższe posty zastanawiam się, jakim cudem takie gry jak DCS, albo IŁ-2 odniosły sukces.

Może dlatego, że wtedy była mała konkurencja? I co jest miarą sukcesu? Sprzedaż na poziomie GTA V raczej nie osiągnęły 🙂 Niech SR sprzedaje się na równi z TSW4, a najlepiej niech to przebije - to wtedy zobaczymy czy jest sukces czy nie ma. Nawet to forum nie jest do końca miarodajne, a już szczególnie w temacie o multi bo tu jesteście graczami związanymi lub aspirującymi do związania się z kolejnictwem więc te minusiki o niczym nie świadczą. Większość osób, którzy kupią tą grę, szczególnie spoza Polski nawet nie wejdzie na to forum.

Mam nadzieję, że producenci mają jakiś research czego oczekują większość graczy, potencjalnych kupujących i na tej (też) podstawie będą wdrażać kolejne usprawnienia. Mimo narzekania - ilość DLC do TSW4 sugeruje, że tamten produkt sprzedaje się bardzo dobrze, pomimo astronomicznych cen i robienia zamiast update, kolejnych części.

Edited by adamets2
  • I agree 1
Posted
8 godzin temu, adamets2 napisał(a):

co jest miarą sukcesu? Sprzedaż na poziomie GTA V raczej nie osiągnęły

Chyba żaden symulator tego nie osiągnie, ETS2 też nie sprzedaje się na poziomie GTA V 🙂 A co jest miarą sukcesu? Chociażby to, że jedna i druga seria ciągle dostaje nowe DLC i to nie tyko od macierzystych deweloperów, ale także od firm trzecich. Na forum DCS-a są działy dotyczące DLC, które mają więcej postów niż tutaj całe forum razem wzięte.

8 godzin temu, adamets2 napisał(a):

Niech SR sprzedaje się na równi z TSW4

Z wyłącznie polskimi trasami i taborem? Nie ma szans, dlatego planowana jest ekspansja na USA i Niemcy. TSW też w zasadzie klepie tylko DLC z tych rejonów (plus UK). Jak dla mnie, z porządnym arsenałem dodatków ze Stanów i Niemiec, SR ma realne szanse na prześcignięcie TSW. Oglądałem na YT kiedyś film, na którym jakiś Amerykanin porównywał SR do TSW- komentarzy w stylu "tutaj jest multi? Super! A w TSW powiedzieli, że multi w grze kolejowej nie da się zrobić" było mnóstwo.

8 godzin temu, adamets2 napisał(a):

u jesteście graczami związanymi lub aspirującymi do związania się z kolejnictwem

Przesadzasz. Ja nie mam nic wspólnego z pociągami, nawet z nich nie korzystam ani nie oglądam przez okno. To tylko jedno z moich wielu zainteresowań i tyle. "Wychowałem się" niejako na Maszynie- symulatorze kolejowym, gdzie proste było co najwyżej menu główne. Poniekąd właśnie dlatego nie chce w SR uproszczeń. Zaraz po premierze wersji EA narzekałem (i nadal to robię...) chociażby, że w multi zaczynasz od magicznej teleportacji do jadącego pociągu i takoż kończysz gdzieś na krawędzi świata gry. Zupełnie jakby w ETS2 zaczynać trasę z już podłączoną naczepą i kończyć na rogatkach miasta, do którego mieliśmy dostarczyć ładunek. Nie interesuje Cię w Simrailu stan chociażby takich rzeczy, jak hamulce ręczne w wagonach- bo tych obecnie nie odłączasz ani nie podłączasz (A SZKODA). Dostajesz do ręki pociąg już odpalony, sygnały i ograniczenia wyświetlają się na HUD. Tak samo wyświetla Ci się na ekranie bardzo prosty rozkład jazdy, tyle dobrego że możesz skorzystać z wersji bardziej realistycznej. Czy da się jeszcze prościej?

 

9 godzin temu, adamets2 napisał(a):

minusiki o niczym nie świadczą

Świadczą. Jesteśmy po prostu małym wycinkiem społeczności (ale jak stoi w innym wątku, wycinkiem z którym liczą się deweloperzy), który nie zgodził się z Twoją opinią. Powtórzę się- jeżeli ktoś szuka ultra prostej gry o pociągach z bardzo bogatym światem, to ma przecież Trainza i sterowanie pokrętełkiem rodem z makiety. Czy jest tutaj ktoś taki? Na forum Steel Beasts (hardkorowy symulator czołgów) nie widziałem tekstów "zróbcie to prościej", tak samo nie widziałem takich głosów na forum wspomnianego już DCS. Swoją drogą, na forum Trainza czytałem posty wprost przeciwne- "to jest za łatwe, prosimy więcej realizmu".

 

  • I agree 4
Posted (edited)

IMO, zliczanie podczas jazdy na multi punktów karnych za przewinienia nie jest jakieś trudne do wprowadzenia. To już jest, przecież punkty podlicza i odejmuje do poziomu każdego gracza. Jaki problem dać jakiś limit punktów ujemnych i np. na 300pkt przed "karną" reakcją systemu informacja "Nagminnie łamiesz przepisy kolejowe w symulatorze SimRail na multiplayer. Do przekroczenia limitu zostało 300pkt. Przekroczenie limitu będzie skutkować zakończeniem twojej jazdy". Delikwent przekroczy limit... wywalenie z serwera i już. W dalszej kolejności np. 5 takich karnych usunięć i ban na 24h. Kilka takich banów i dostępność jazdy wyłącznie w singlu np. przez pół roku. 

Nie trafiają do mnie argumenty, że się ludzie chcą bawić. Kilku oszołomów potrafi rozwalić rozgrywkę kilkudziesięciu innym użytkownikom. Nie potrafią ogarnąć podstawy prowadzenia składu i naprawdę uproszczonych przepisów kolejowych to niech jeżdżą tylko na single i tam się uczą. W dzisiejszych czasach, szczególnie młodzi ludzie, muszą mieć wszystko na tacy podane, ze wszystkiego są rozgrzeszani, zero jakiegokolwiek wysiłku umysłowego, zero zrozumienia innych. Ja będę się bawił i g... obchodzą mnie inni. 

Jeśli ktoś ma takie pojęcie o graniu to z daleka od multi w SimRail. W dłuższym rozrachunku SimRail zyska na tym, a nie straci. Bo przywiązanie do danej gry/symulatora na długo to nie tylko kupienie gry. To polecanie go wielu innym osobom, inwestowanie w kolejne DLC, robienie dobrego PR o grze w internecie.   

Takie jest moje zdanie w tej kwestii.

Edited by Grandal74
  • Like 2
  • I agree 2
Posted

@mluczak.kutno ja Maszyny to nawet kijem bym nie dotknął... Więc widzisz - to miałem na myśli pisząc o zainteresowaniu koleją. Chodziło mi o to, że po Maszynie wiesz co i jak, a nowy gracz, szczególnie spoza Polski nie będzie się męczył tylko odda po 2 godzinach. Piszesz i słusznie, że, żeby się sprzedało muszą być trasy spoza Polski, ale jednocześnie gra nie może być za trudna. I to już nie chodzi o mnie tylko dla naszego dobra, żeby się sprzedawała, bo jak będzie się sprzedawać to będzie rozwijana.

Nie wyobrażam sobie, żeby były jakieś hamulce ręczne w wagonach i żeby latać po pociągu i to ustawiać. To z pewnością by odrzuciło wielu graczy. W multi masz pociąg odpalony, ale w singlu jedziesz od początku. Trainz mnie nie interesuje bo bardzo podoba mi się SimRail i ma polskie trasy. A co do minusików - jak sam słusznie napisałeś jesteście MAŁYM wycinkiem graczy... Żeby symulator się przebił do dużej ilości graczy musi być tak prosty jak ETS2 w sterowaniu i mieć tak bogaty świat jak ETS2. Oczywiście idealnie by było zrobić jak w MFS, żebyś i miał te hamulce w wagonach, ale żeby dało się to wszystko powyłączać...

Dobrze, że dyskutujemy i ścierają się różne poglądy. To na pewno służy rozwojowi gry. Jakby każdy miał identyczne zdanie to by nie było dyskusji, a tak to twórcy widzą różne punkty widzenia.

Posted

@adamets2Myślę, że jesteś zbyt przewrażliwiony na punkcie poziomu trudności tej gry. Nawet bardzo młode osoby grają w Simraila i potrafią obsługiwać pojazdy, nastawnie, ogarniają blokady, znają nawet podstawy ruchu kolejowego. Jestem pewny, że nauczą się również manewrowania, rozkazów pisemnych czy sprzęgania pojazdów. To jest symulator kolei i i jeżeli ktoś decyduje się na zakup tej gry to mniej więcej wie na co się pisze. Wystarczy odrobina wysiłku i chęci aby ogarnąć podstawy tej gry. 

  • Thanks 1
  • I agree 5
Posted

@Corrazone na dzień dzisiejszy jak dla mnie jest odpowiednio zbilansowany, ale kierunek zmian powinien iść w uproszczenia, a nie utrudnienia lub utrudnienia, ale jedynie jako opcja. Kwestia trudności to jedno, a chęć do czegoś to co innego. Np w TSW4 i wcześniejszych TSW akurat ani manewrowania ani podczepiania nie cierpiałem i gram wyłącznie rozkłady, a nie scenariusze. Najlepiej tak zrobić, żeby każdy miał wolność co chce robić. Oczywiście manewrowanie w stylu - dojechać do punktu A i przejść do drugiej lokomotywy np. w kibelku żeby pojechać w drugą stronę jest dla mnie ok, ale nie manewrowanie na bocznicach i podpinanie składu. Obecnie dużym ułatwieniem jest wywoływane z przycisku Y menu podręczne - bardzo fajna opcja jak się nie ma ochoty korzystać z pulpitu (choć jak akurat z reguły korzystam z pulpitu). Jeśli by manewrowanie czy te hamulce w wagonach można było załatwić jednym przyciskiem wywoływanym z menu podręcznego to też idzie przeżyć. Oby tylko nie było tego za dużo bo część potencjalnych graczy może się odbić.

Myślę, że warto powalczyć, żeby SimRail stał się grą dla wszystkich, a nie tylko zapaleńców pociągów. Dlaczego? Bo to pierwszy polski symulator z grafiką highendową. Gra aspirująca do najlepszych symulatorów. Mam na myśli nie tylko pociągi, ale wszystkie gatunki symulatorów. Mamy mody z polskimi trasami do Omsi 2, ale wiemy jakie problemy sprawia ta gra i jaką ma grafikę. Mamy bardzo trudną Maszynę z archaiczną grafiką na poziomie minecrafta. I w zasadzie to wszystko. SimRail ma potencjał przyciągnąć polskich graczy nie grających w symulatory, ale nie może być za trudny!

  • I disagree 1
  • I agree 1
Posted (edited)

Proste. Wprowadzić karę bana za wykolejenie 3 razy w ciągu trzech dni na kilka dni i skończy się robienie jaj. Sygnalizacja kolejowa  na semaforach jest prosta jak drut i można nauczyć się jej w jeden dzień. I nie ma żadnego tłumaczenia że nie umiem. I nie pobłażać. Nie umiesz to się naucz w singlu.

Edited by tomnord15
  • I agree 1
Posted
19 minut temu, adamets2 napisał(a):

Np w TSW4 i wcześniejszych TSW akurat ani manewrowania ani podczepiania nie cierpiałem i gram wyłącznie rozkłady, a nie scenariusze. Najlepiej tak zrobić, żeby każdy miał wolność co chce robić. Oczywiście manewrowanie w stylu - dojechać do punktu A i przejść do drugiej lokomotywy np. w kibelku żeby pojechać w drugą stronę jest dla mnie ok, ale nie manewrowanie na bocznicach i podpinanie składu.

Tylko, że nikogo nie obchodzi, że Ty czy ktokolwiek inny nie lubi manewrów. Manewry to nieodzowny element kolei i muszą się w grze znaleźć. I będzie dokładnie jak mówisz - nie lubisz manewrów? To graj sobie tylko scenariusze z jazdami pociągowymi z punktu A do B i nie ma problemu. 

 

26 minut temu, adamets2 napisał(a):

Myślę, że warto powalczyć, żeby SimRail stał się grą dla wszystkich, a nie tylko zapaleńców pociągów.

Simrail to zawsze będzie gra dla "zapaleńców pociągów". Co to w ogóle znaczy gra dla wszystkich? To jest symulator kolei i będzie trafiał do ludzi, którzy się tą dziedziną transportu interesują.

Ciągle też wspominasz o upraszczaniu i uproszczeniach... Wybacz, ale nie wiem w jaki sposób ta gra miała by być jeszcze prostsza. Cały pojazd możesz obsługiwać klawiaturą, zwyczajnie wciskając kilka przycisków. Nawet nie musisz wiedzieć co, jaki przycisk i dźwignia na pulpicie maszyny robią aby prowadzić pojazd. Nie musisz znać jakichkolwiek przepisów kolejowych bo masz HUD, który z wielkim wyprzedzeniem informuje Cię o wszystkim co się dzieję na szlaku czy w stacji.

  • I agree 9
Posted (edited)
2 godziny temu, adamets2 napisał(a):

ja Maszyny to nawet kijem bym nie dotknął...

I tu jest problem. Gra- mówię teraz o SR- jest prosta nawet bez "wprawki" w Maszynie. Uproszczenie jej jeszcze bardziej zrobiłoby z niej grę arcade, takie World of Trains. Chyba nikt oprócz Ciebie tego nie chce. Powiem brutalnie ale szczerze- albo nauczysz się tych prostych reguł gry, albo zostaje Ci właśnie Trainz albo jakieś gry arcade o pociągach na telefony. Chcąc pograć w grę wyścigową, nie musisz od razu instalować Asseto Corsy. Możesz zacząć od jakiegoś Need for Speed, przynajmniej prawdopodobnie zaoszczędziłbyś graczom AC czytania postów o tym, że ich gra jest zbyt skomplikowana i trzeba ją uprościć. Ja nie gram w DCS właśnie dlatego, bo wydaje mi się zbyt skomplikowana i nie mam czasu na jej naukę. Po prostu nie gram, nie chodzę po ichniejszym forum i nie piszę, że trzeba to i tamto uprościć.

Godzinę temu, adamets2 napisał(a):

Myślę, że warto powalczyć, żeby SimRail stał się grą dla wszystkich, a nie tylko zapaleńców pociągów

Prostych gier dla zapaleńców pociągów trochę jest. Np Trainz... Podobno najnowsze odsłony też mają fajną grafikę. O, albo możesz spróbować japońskiego Running Train- na razie można pobrać demo, chociaż nie wiem czy ogólnodostępne jest. Tutaj też grafika jest top, za to sterowanie to w zasadzie "W dodaje gazu, S uruchamia hamulec".

Swoją drogą może wydzielić te posty do jakiegoś osobnego wątku? Offtop się robi.
 

Edited by mluczak.kutno
  • I agree 3
Posted (edited)
55 minut temu, Corrazone napisał(a):

Simrail to zawsze będzie gra dla "zapaleńców pociągów". Co to w ogóle znaczy gra dla wszystkich? To jest symulator kolei i będzie trafiał do ludzi, którzy się tą dziedziną transportu interesują.

Ciągle też wspominasz o upraszczaniu i uproszczeniach... Wybacz, ale nie wiem w jaki sposób ta gra miała by być jeszcze prostsza. Cały pojazd możesz obsługiwać klawiaturą, zwyczajnie wciskając kilka przycisków. Nawet nie musisz wiedzieć co, jaki przycisk i dźwignia na pulpicie maszyny robią aby prowadzić pojazd. Nie musisz znać jakichkolwiek przepisów kolejowych bo masz HUD, który z wielkim wyprzedzeniem informuje Cię o wszystkim co się dzieję na szlaku czy w stacji.

No właśnie trafia nie tylko do tych którzy się interesują tą dziedziną transportu, a na pewno nie musi trafiać wyłącznie do tej. Zobacz ilu nowych graczy przyciągnął MFS, którzy grali wcześniej wyłącznie CyberPunka i GTA5 🙂  Można powiedzieć, że MFS trafił pod strzechy. Sam byłem graczem który nigdy nie przypuszczał, że będzie grał w symulator lotniczy bo wydawał mi się arcytrudny, ale przy ustawieniu odpowiedniego poziomu to jest gra i dla mnie.

Osobiście lubię różne symulatory. Najbardziej autobusów, ale ostatnio pociągi zrównały się z ciężarówkami. Więc jak nie wszystkich graczy to chociaż niech SimRail przyciągnie fanów innych symulatorów i już będzie ok.

Co do uproszczeń to żeby była jasność. Zaraz po odpaleniu gry. Na drugi dzień napisałem swój pierwszy post z pozycji gracza grającego wcześniej wyłącznie w TSW. Tam opisałem dokładnie co było trudne. Obecnie uważam poziom trudności za zbilansowany i moje zdanie jest takie aby nie utrudniać. Zostawić jak jest. Nie chciałbym chyba nawet żadnych uproszczeń, ale... żeby przyciągnąć nowych graczy może warto pomyśleć o tych podpowiedziach? Mówimy oczywiście o trybie single. Na multi właściwie wystarczy znać parę przycisków, ale oczywiste jest, że każdy powinien wiedzieć jak uruchomić pociąg od początku do końca.   

Edited by adamets2
  • I agree 1
Posted
32 minuty temu, adamets2 napisał(a):

No właśnie trafia nie tylko do tych którzy się interesują tą dziedziną transportu, a na pewno nie musi trafiać wyłącznie do tej. Zobacz ilu nowych graczy przyciągnął MFS, którzy grali wcześniej wyłącznie CyberPunka i GTA5 🙂  Można powiedzieć, że MFS trafił pod strzechy. Sam byłem graczem który nigdy nie przypuszczał, że będzie grał w symulator lotniczy bo wydawał mi się arcytrudny, ale przy ustawieniu odpowiedniego poziomu to jest gra i dla mnie.

Osobiście lubię różne symulatory. Najbardziej autobusów, ale ostatnio pociągi zrównały się z ciężarówkami. Więc jak nie wszystkich graczy to chociaż niech SimRail przyciągnie fanów innych symulatorów i już będzie ok.

 

Powiem jak to wygląda z mojego punktu widzenia. Kiedy kupowałem Simraila, a raczej kiedy zainstalowałem jeszcze bezpłatną wersję w playtestach, nigdy wcześniej nie grałem w żadne symulatory kolejowe i nigdy nie interesowałem się koleją. Od symulatorów oczekiwałem mniej więcej tego co ty, po prostu możliwości odprężenia się po ciężkim dniu. No i na początku było fajnie, ale tak naprawdę jedyne co utrzymuje przy życiu tą grę to element losowości i kontaktu z graczami który oferuje multiplayer. SimRail nie ma tak rozbudowanej mapy jak ETS, ma tylko 2 dłuższe trasy które prędzej czy później każdemu się znudzą. I ludzie którym zwykłe jeżdżenie z punktu A do punktu B i z powrotem się nudzi, oczekują sposobu na urozmaicenie rozrywki. Takich ludzi jest dużo i z każdą chwilą będzie ich co raz więcej. Tak jak mówili inni wyżej, po pierwsze manewry to nierozłączny element kolei i nie ma symulatora kolei bez manewrów. Po drugie, manewry naprawdę mogłyby wprowadzić powiew świeżości, dając robotę dyżurnym, zabawę graczom i możliwości na np. nowe relacje. Wydaje mi się że każdy chciałby móc w przyszłości pojechać z Katowic do Kozłowa, zmienić kabinę i ruszyć dalej w kierunku Krakowa.

Ja osobiście zacząłem grę w Simraila ponad rok temu jako całkowity laik, ale z czasem zaczynało się nudzić i szukałem sposobów na podwyższenie trudności gry. Dla mnie i dla wielu graczy większe wyzwanie to po prostu większa zabawa. Z czasem nauczyłem się sygnalizacji (nie z instrukcji tylko jeżdżąc), zacząłem jeździć bez hudu, potem zacząłem grać jako dyżurny i też z czasem zaczęło się to robić monotonne więc jako dyżurny też wyłączam sobie HUD opierając się na komunikacji z innymi graczami. I też powoli zaczyna mnie to nudzić, dlatego czekam na manewry. Do czego zmierzam, to że każdemu gra w obecnym stanie się znudzi i będzie miał do wyboru albo szukać nowych wyzwań i utrudnień w rozgrywce albo po prostu w pewnym momencie grę odinstaluje i pójdzie grać w coś innego. Ciężarówki i autobusy jadące przy torach nikogo przy grze nie zatrzymają, znaczące usprawnienia rozgrywki i wprowadzanie nowych mechanik już tak, dlatego to powinno być priorytetem.

  • I agree 1
Posted

Gatunek symulatorów to z natury jest nudny 🙂 Jak chcę adrenalinę to sięgam po Fifę albo CyberPunka. A od symulatorów oczekuję odprężenia i spokoju. No przynajmniej ja tak mam. Pisałem wiele razy, że powiew świeżości mogłyby wprowadzić dzikie zwierzęta wpadające na tory bo to by wymagało nieustającej uwagi od gracza. Obecnie jednak już SimRail jest mniej nudny od TSW4 bo trzeba trąbić 🙂 , za co dostaje się punkty. Generalnie to zarówno ETS2 jak i MFS jak i Omsi 2 mogą być nudne tak patrząc. Oczywiście, że pociągi mogą wydawać się nudniejsze np. od transportu drogowego, ale właśnie dobrze odwzorowany świat gry, zwiększający realizm pozwoli nam się wczuć w rolę maszynisty. Nie każdy z różnych przyczyn lubi multi. Ja osobiście nie bardzo, szczególnie, że jak pisaliście włączamy się w rozpędzony pociąg gdzie po prostu się jedzie. Interakcje z innymi graczami czy czekanie 30 min. na wjazd i gapienie się w sufit to też jak dla mnie przesada. Choć oczywiście przyznają obiektywnie, że wprowadzenie trybu multi to zmiana jakościowa w stosunku do wszystkich innych symulatorów pociągów. Jakby się ten projekt nie rozwijał to i tak wszyscy będziemy go wspierać.

Posted

Jakiej dodatkowej uwagi wymaga od mechanika zwierzę wpadające na tory? Mechanik cały czas obserwuje szlak. Jak już zwierzak wpadnie to Rp1 i tyle, nie zdąży uciec to strzał i jazda dalej. Manewry w przyszłości to musik, a czekanie na S1, nawet długie np. towarami to nieodłączny element kolejowy. 

Żadnych uproszczeń więcej bo wtedy SimRail stanie się kompletnie dla nikogo. Ani dla fanatyka kolei, ani dla zwykłego gracza 

  • I agree 7
Posted
W dniu 27.12.2023 o 10:01, plu96 napisał(a):

możliwością wykonywania manewrów i możliwość formowania składów towarowych

Manewry mają wyjść, na tą chwilę wpierw muszą nauczyć bota jeździć do tyłu, jak taki nowy dyżurny na SG wpuści pociąg serii 42XXX w perony na zastępczy, to nie będzie musiał jechać do Będzina, wystarczy że wymanewruje lokomotywą na przód, i tak pojedzie do Południowego.\

Formowanie składów towarowych można wyczarować używając pociągoinatora, a następnie szukając w plikach scenariusza, oraz wklejenie utworzonego pociągu.

  • 2 weeks later...
Posted (edited)
W dniu 29.12.2023 o 13:39, Corrazone napisał(a):

@adamets2Myślę, że jesteś zbyt przewrażliwiony na punkcie poziomu trudności tej gry. Nawet bardzo młode osoby grają w Simraila i potrafią obsługiwać pojazdy, nastawnie, ogarniają blokady, znają nawet podstawy ruchu kolejowego. Jestem pewny, że nauczą się również manewrowania, rozkazów pisemnych czy sprzęgania pojazdów. To jest symulator kolei i i jeżeli ktoś decyduje się na zakup tej gry to mniej więcej wie na co się pisze. Wystarczy odrobina wysiłku i chęci aby ogarnąć podstawy tej gry. 

Pisząc o uproszczeniach czy podpowiedziach miałem dokładnie na myśli to (od 01:50):

WB, który jest youtuberem grającym głównie w symulatory, na trasie z Zawiercia do Katowic nie był w stanie przez godzinę uruchomić pociągu! To jego 15 spotkanie z tą grą, a mimo to były problemy! Nie jest osobą bardzo młodą! Do tego ma 20 letnie doświadczenie w symulatorach. Przyznam, że jak i ja bym sobie nie zrobił papierowej ściągi miałbym problemy.

To właśnie miałem na myśli, a mnie tu część osób bardzo skrytykowała! Jak siedzicie tylko w pociągach i w nic innego nie gracie może wydawać wam się to proste. Ale tak nie jet. WB jest cierpliwy i konsekwentny i miał do pomocy widzów więc mu się w końcu udało, a ile nastolatków z USA i UE odbije się od tego tytułu jak nie będą w stanie odpalić jakiegoś pociągu?

Kochani Twórcy SimRail bardzo proszę zapoznać się z tym materiałem - TO DLA WAS MATERIAŁ POGLĄDOWY bo zobaczycie jak średnio zaawansowany gracz nie był w stanie ogarnąć uruchomienia pociągu. Dla młodzieży made in USA dla której wszystko musi być proste może to być zupełnie nie do przeskoczenia. Więc ponawiam swoją sugestię (ostatni raz) aby dodać opcję podpowiedzi jak gracz się pogubi w scenariuszu - np. nie włączyłeś tego i tego. I proszę nie piszcie mi, że to czy tamto, że scenariusz za trudny bo chodzi co do zasady, że mogą być problemy po stronie graczy. Mamy w SimRail trochę pociągów. Każdy steruje się inaczej. Jak ktoś gra raz na 2-3 tygodnie, a do tego gra w dziesiątki innych gier może nie spamiętać kolejności włączania wszystkiego w każdym pociągu.

Edited by adamets2
  • Haha 3
Posted

Ponawiam prośbę. Zamiast narzekać i płakać bo "nudno i trudno" możesz albo zacząć wreszcie uczyć się gry albo po prostu wybrać dla siebie coś prostszego. Jeżeli nie rozumiesz zasad szachów, to albo się uczysz albo w nie nie grasz. Nie podchodzisz do szachownicy i nie ustalasz własnych zasad, bo "za trudno". Rób sobie notatki, czytaj trochę stron o kolei nie związanych z samym Simrailem, zajrzyj do instrukcji kolejowych (Ie-1 i Ir-1 się kłaniają). Skoro Simrail tak Ci się podoba, to zrób coś aby lepiej tą grę zrozumieć a nie ją zmieniać. Może też będzie warto przestać grać w kilkadziesiąt innych gier, tylko skoncentrować się na tej jednej?

 

  • I disagree 1
  • Confused 1
  • I agree 8
Posted (edited)

adamets2 -  jest prostym człowiekiem, który nie lubi symulatorów tylko proste gry z max 3 klawiszami. Niestety na siłę gra w symulatory i chce żeby również miały 3 przyciski co się wzajemnie wyklucza. Jak sama nazwa wskazuje to jest symulator żeby starał się jak najbardziej odwzorować realia. O fifie nie pisze się że jest symulatorem piłki nożnej i tam gra mu się świetnie. Po co się męczysz człowieku.  Może  być takie rozwiązanie jeden serwer dla dzieci i trój-przyciskowców a drugi profesjonalny z porządną mechaniką. Skaczące zwierzątka i i tak w grze nic nie zmieni bo będziesz jechać dalej. Natomiast jeśli wprowadzilibyśmy mocna symulacje i robimy samobójce co wtedy? Musimy zamknąć tor puszczać wszystkich po jednym torze komplikacja i urozmaicenie dla dyżurnych i maszynistów. TO JEST SYMULATOR A NIE STREET FIGHTER.

PS: najbardziej mnie rozbawiło że nie umiał uruchomić autobusu i go odrzuciło heheheh

PS: Musimy walczyć ze zdebilnieniem  społeczeństwa bo dochodzi do patologi gdzie facet lat 20 nie umie wymienić żarówki a o kole samochodu już nie wspomnę.

Edited by boban121
  • I disagree 1
  • Confused 1
  • I agree 6
Posted
20 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

Ponawiam prośbę. Zamiast narzekać i płakać bo "nudno i trudno" możesz albo zacząć wreszcie uczyć się gry albo po prostu wybrać dla siebie coś prostszego. Jeżeli nie rozumiesz zasad szachów, to albo się uczysz albo w nie nie grasz. Nie podchodzisz do szachownicy i nie ustalasz własnych zasad, bo "za trudno". Rób sobie notatki, czytaj trochę stron o kolei nie związanych z samym Simrailem, zajrzyj do instrukcji kolejowych (Ie-1 i Ir-1 się kłaniają). Skoro Simrail tak Ci się podoba, to zrób coś aby lepiej tą grę zrozumieć a nie ją zmieniać. Może też będzie warto przestać grać w kilkadziesiąt innych gier, tylko skoncentrować się na tej jednej?

Zgadzam się. Tylko tu nawet nie chodzi o czytanie instrukcji kolejowych. Cała ta wielka "trudność" poruszana w tym temacie przez @adamets2 to głównie uruchamianie pojazdu. Według tego użytkownika powinny być w każdym możliwym scenariuszu podpowiedzi prowadzące za rączkę 24/7 i mówiące co zrobić, w jakiej kolejności bez uruchamiania myślenia - bo się młody Amerykanin od gry odbiję. Jeżeli ktoś nie jest w stanie się zaangażować minimalnie w grę na tyle, aby zapamiętać, że baterię się uruchamia na początku albo, że pantografy się podnosi przed załączeniem szybkiego, to po co w ogóle grać w ten symulator? Polecam takim osobom pooglądać tzw. Cabview na YT. Tam wszystko za was włączą, ustawią i sami pojadą a wam pozostaje sama przyjemność czyli oglądanie widoczków 😄 

  • Like 1
  • I disagree 2
  • I agree 4
Posted

@mluczak.kutno i @boban121 coraz bardziej nie dziwię się opinii zespołu SimRail, że część społeczności przy tej grze jest toksyczna. Mnie się gra dobrze. Zrobiłem sobie notatki. Odpalam pociągi. Czy wy nie rozumiecie, że nie chodzi o mnie tylko, że wiele osób może się odbić od tej gry, a jak tak to projekt się zatrzyma i zobaczycie jak świnia - niebo te nowe DLC, hamulce w wagonach i wszystko o co postulujecie 🙂 ? Ten rok będzie przełomowy. Gra wyjdzie z EA i nie będzie przebacz... Ta garstka osób z tego forum co mnie tak krytykuje zapewni zespołowi SimRail milionowe zyski? Uważacie, że ludzie, szczególnie z poza Polski, będą chcieli się męczyć z uruchamianiem pociągu jak WB? Nie - oddadzą grę po 2 godzinach ze zwrotem pieniędzy. Argument - nie graj w ten typ gry jest z d. wyjęty bo pokazałem wam przykłady innych gier z tego gatunku jak JRE czy TSW4 gdzie nie ma problemów z odpalaniem pociągów bo np. w TSW4 w scenariuszach są zawsze podpowiadajki, a w rozkładach pociągi są wstępnie gotowe do jazdy. W JRE jest jeszcze łatwiej.

Jeśli nie jest prawdą, że twórcy mają wywalone na tą grę (jako produkt poboczny) i zarabiają tak naprawdę na profesjonalnych symulatorach, których odbiorcą jest PKP to wtedy ok. Nie zależy im na sprzedaży. Ja jestem w błędzie. I można jeszcze bardziej utrudniać tą grę. Jeśli jednak im zależy proszę żeby zapoznali się z moją argumentacją bo w zasadzie do nich to kieruję, a nie grupki z tego forum co zachowuje się jak 5 latki - oni chcą trudny symulator i patrzą wyłącznie przez swój pryzmat.

Wkleiłem wam filmik gdzie youtuber z wieloletnim doświadczeniem w różnych symulatorach nie był w stanie sobie poradzić z tą grą, a wy mi piszecie o mnie... 🙂

  • Haha 2
  • I agree 3
Posted (edited)

Przecież to uruchamianie i tak jest zrobione nie wiem w 35 % realnego uruchamiania może. Tego prościej się już nie da zrobić bo trzeba by było zrobić jeden przycisk uruchom, drugi jedź, trzeci stój. Drzwi już powinny być automatyczne bo za mało klawiszy jest.

 

To co pisze adamets2 wystarczy zrobić samouczek do każdego pociągu. Jeżeli nei umiem grać w jakąś grę to nie wchodzę od razu na multi się naparzać tylko najpierw się uczę o co chodzi.

O co Jumps chodzi to nie wiem bo chcesz realnego symulatora o którym mówię a dajesz negatyw ?

Ktoś wcześniej pisał o dawaniu stacją dyżurnych drugą młodość a jakby wprowadzić stacje rozrządowa? Byłby klimacik

Edited by boban121
  • I disagree 1
  • I agree 2
Posted (edited)
6 minut temu, Corrazone napisał(a):

Zgadzam się. Tylko tu nawet nie chodzi o czytanie instrukcji kolejowych. Cała ta wielka "trudność" poruszana w tym temacie przez @adamets2 to głównie uruchamianie pojazdu. Według tego użytkownika powinny być w każdym możliwym scenariuszu podpowiedzi prowadzące za rączkę 24/7 i mówiące co zrobić, w jakiej kolejności bez uruchamiania myślenia - bo się młody Amerykanin od gry odbiję. Jeżeli ktoś nie jest w stanie się zaangażować minimalnie w grę na tyle, aby zapamiętać, że baterię się uruchamia na początku albo, że pantografy się podnosi przed załączeniem szybkiego, to po co w ogóle grać w ten symulator? Polecam takim osobom pooglądać tzw. Cabview na YT. Tam wszystko za was włączą, ustawią i sami pojadą a wam pozostaje sama przyjemność czyli oglądanie widoczków 😄 

Tak - dokładnie. Wreszcie napisałeś dokładnie o co mi chodzi. A powiedz co ci by przeszkadzały podpowiadajaki, KTÓRE MOŻNA BY WYŁĄCZYĆ w opcjach? Nie chcesz - nie używasz. I grasz jak dotąd. Ale gra też młody Amerykanin, a gra się sprzedaje. A jestem pewny, że nawet ty byś miał to włączone 🙂

Edited by adamets2
  • I agree 1
Posted

Jeżeli teraz dla niektórych jest za trudno to zobaczycie co się będzie działo, jak na niemieckich trasach ludzie będą z PZB walczyć. Chyba że, podobnie jak w TSW, będzie można systemy bezpieczeństwa wyłączyć.

Wspomnicie moje słowa...

Czy nie odbiegliśmy za mocno od tematu tego wątku?

  • I agree 1
Posted (edited)
19 minut temu, adamets2 napisał(a):

że wiele osób może się odbić od tej gry

I co? Jak wszystko do bólu uprościsz, to inna grupa graczy się od niego odbije. Mówię tutaj o entuzjastach, których ta gra do siebie przyciągnęła właśnie swoim poziomem skomplikowania i podejściem do realizmu. I wtedy też nie będzie DLC... Tak w ogóle to mam wrażenie, że amatorzy tacy jak Ty nie są wcale targetem tej gry.

19 minut temu, adamets2 napisał(a):

to projekt się zatrzyma i zobaczycie jak świnia - niebo te nowe DLC, hamulce w wagonach i wszystko o co postulujecie

No to się zatrzyma. Kto chce dalej grać w pociągi, pójdzie sobie grać w coś innego. Ja na pewno nie będę grał w grę uproszczoną wedle Twojej wizji. Mam się męczyć tak jak Ty i grać w coś, co mi po prostu nie pasuje?

19 minut temu, adamets2 napisał(a):

Uważacie, że ludzie, szczególnie z poza Polski, będą chcieli się męczyć z uruchamianiem pociągu jak WB?

Ludzie się męczą z uruchamianiem samolotów w DCS-ie i płacą za to grube pieniądze*. A Simrail przy skomplikowaniu DCS-a to poziom wręcz przedszkola. No cóż, skoro WB ma problemy z czymś tak prostym jak uruchomienie pociągu, to akurat nie najlepiej świadczy o jego przygotowaniu do streamowania Simraila. Są inni streamerzy, którzy pociągu nie psują i jadą bez problemów. Absolutnie pod kątem tego jednego, feralnego przypadku nie można określać poziomu trudności gry jako za wysokiego. Ps. Jest taki youtuber, który notorycznie wykoleja prowadzone przez siebie pociągi. Celowo nie podaje nazwy jego kanału,  jeszcze go znajdziesz i tym razem będziesz jojczył, że przepisy są złe, S1 są złe, rozjazdy są złe a tak w ogóle to jest nudno i trudno.

*i pomimo wysokich cen mają taką sprzedaż, że DCS z rozwojem idzie jak burza. No i nie mają na forum postów o ułatwieniach i dodawaniu "podpowiadaczy". U nich takim podpowiadaczem jest po prostu instrukcja...

Edited by mluczak.kutno
  • I disagree 2
  • I agree 5
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy