Corrazone Posted January 4 Posted January 4 Powolny rozwój tej gry w mojej skromnej ocenie wynika z kilku czynników: 1. Robienie na boku co najmniej kilku DLC jeszcze przed premierą gry. 2. Tworzenie w tym samym czasie innych gier, np. MetroSim. 3. Dość małe studio a więc i małe zasoby. + pewnie można by było wymienić kilka innych powodów. Osobiście jestem nadal pozytywnie nastawiony do projektu, ale jeżeli na następną aktualizację z nową zawartością będziemy czekali kolejne pół roku, to obawiam się, że ten duży potencjał, który wszyscy widzimy, nie zostanie ostatecznie wykorzystany. Pozostaje nam tylko obserwować i czekać. 1 7
jumps Posted January 4 Posted January 4 8 minut temu, Corrazone napisał(a): Powolny rozwój tej gry w mojej skromnej ocenie wynika z kilku czynników: 1. Robienie na boku co najmniej kilku DLC jeszcze przed premierą gry. 2. Tworzenie w tym samym czasie innych gier, np. MetroSim. 3. Dość małe studio a więc i małe zasoby. + pewnie można by było wymienić kilka innych powodów. Osobiście jestem nadal pozytywnie nastawiony do projektu, ale jeżeli na następną aktualizację z nową zawartością będziemy czekali kolejne pół roku, to obawiam się, że ten duży potencjał, który wszyscy widzimy, nie zostanie ostatecznie wykorzystany. Pozostaje nam tylko obserwować i czekać. Ogólnie co do 1 i 2 to twórcy wielokrotnie wypowiadali się, że nad DLC i Metrosimem pracują odrębne zespoły i nie ma to żadnego wpływu na rozwój gry. Ale wiadomo w rzeczywistości pewnie może być różnie 2
Conrad Posted January 4 Posted January 4 4 godziny temu, Rafał napisał(a): No już nie przesadzaj i na VATSIMie i na IVAO kontrolerów poza eventami jest tyle co kot napłakał. I polecieć jakąś trasę z pełną kontrolą to trzeba się naprawdę mocno postarać. Poza tym MSFS jest też na Xbox który w ogóle nie ma dostępu do powyższych 2ch sieci. W tej chwili tylko na steam jest ponad 9tys graczy grających w MSFS a użytkowników IVAO+VATSIM jest aktualnie zalogowanych ok. 2tys, a te 2tys. trzeba podzielić jeszcze na pozostałe gry bo to nie tylko MSFS. Tylko przez te 20 lat przez obie organizacje przeszło setki tysięcy graczy. Fakt, że apogeum przypada na lata 2000-2010. Dziś mniej młodych garnie się do tak trudnych simów, do tego mają większy wybór i jest ich mniej jako grupa demograficzna, niż boomersów jak ja.
Rafał Posted January 4 Posted January 4 1 minutę temu, jumps napisał(a): nad DLC i Metrosimem pracują odrębne zespoły Strasznie nie lubię tego określenia 'odrębne zespoły'. Gdzieś tam na disco czy nawet tutaj na forum widziałem wpisy dev'ów które tłumaczyły powolny rozwój małym zespołem. Tylko, że te 'odrębne zespoły' to nadal ludzie zatrudnieni w Simkol i nie są to tak odrębne zespoły żeby nie dało ich połączyć. Niezależnie czy są to programiści czy graficy czy world designerzy. Dla SimRail każda pomoc się przyda w obecnym stanie. I wiem że łatwo się mądrzyć w internetach ale praca równoległa nie zawsze daje efekty szybszych postępów. Czasami lepiej jest zadania zakolejkować i skupić się najpierw na tych o wyższym priorytecie, a skoro SimRail zalicza obsuwy to logicznym jest że powinien stać się najwyższym priorytetem. Niestety obawiam się że Simkol próbuje złapać wiele srok za ogony. Jak to się skończy nie wiem, ale się domyślam. Część pewnie można zwalić na PlayWay, ale to nie PlayWay odpowiada za szczerą komunikację z nami. 5 minut temu, Conrad napisał(a): Fakt, że apogeum przypada na lata 2000-2010. Nie wiem jak to inaczej skwitować, więc skwituję krótko. Nie. 7 minut temu, Conrad napisał(a): Dziś mniej młodych garnie się do tak trudnych simów W DCSie liczba graczy stale rośnie , w MSFS'a grał chyba każdy niezależnie od zainteresowań, a BMS przeżywa 2gą młodość a po aktualizacji terenu przeżyje pewnie trzecią. Latam wirtualnie ponad 20 lat i tylu ludzi do latania co ostatnimi czasy nie było nigdy. 4
Conrad Posted January 5 Posted January 5 Z tą komunikacją to muszą uważać od kiedy stali się spółką giełdową na NewConnect. Wiem, że niektórym to ciężko zrozumieć, ale takie są realia inwestorskie. 1
AndrzejCK Posted January 9 Posted January 9 Ręce opadają jak czytam o tym, że manewry są za trudne. To zwyczajnie takich "pociągów" nie odpalasz albo walisz botem i załatwione. To jest produkt o kolei a jak ktoś napisał manewry to jak start i lądowanie w symulatorze lotniczym. Owszem były takie arcadowe "gierki" że tego nie maiły i ...przepadły, a prawdziwe symulatory nadal są i zyskują na popularności. No jeszcze co innego jest oblot składu, ogarnięcie swoich wagonów, a co innego przetoki. Ale prztoki to przetoki i jak ktoś chce to bawiłby się w przetoki na bocznicy. Co do profesjonalizmu i sztywnego trzymania się zasad, to też bez sensu . To jest symulator nie zycie. A pamiętajmy ten konkretnie symulator wywodzi się z symulatora do szkoleń, gdzie tak jak symulatory do szkoleń lotnicze mają uczyć zachowania w sytuacja awaryjnych też. Więc to jest super jak coś ktoś odwali. Niech dyżurni kminią jak reagować a nie jakieś bany. Jak ktoś chce sztywnych zasad i zachowania to niech gra sobie z AI na singleplayerze, tam nikt ni będzie mu "przeszkadzał". Mnie osobiście nie odpowiadają konfidenci którzy zgłaszają innych graczy. Ewentulana opcją mogą być serwery profesional i serwer FUN gdzie na tych FUN wszystkie chwyty są dozwolone w tym oglądaje wykolejonych składów bo to jest ciekawe, w tym jak zachowa sie automatyka dyżurki, jak odblokować rozjazd po rozpruciu itd. NA żywo lepiej żebyśmy tego nie oglądali a tu można sobie to "przećwiczyć" i przekonać się o skutkach naszych działań. Myślę że nawet " z nudów" część graczy professional chciałby jakieś jajo czasem zrobić albo rozczepic skład. Albo jechac sobie pociagiem wysiaść przy dyżurce i poustawiać sobie pod siebie rozjazdy. Twórcy symulatora widzieli by też ile osób gra w serwery profesional ile osób w serwery FUN, ale coś mi sie wydaje że byłoby blisko 1/1. Dodam na koniec. Kiedyś wlazałem na KAtowice Zawodzie. Ktoś zostawił bałagan. Cała stacja czerwona. Wszędzie pociagi. Cóż to była za oprzyjemnosc z Sosnowcem i Katowicami rozwiązać ten korek. W kocu coś innego. Niektóre pociagi na zastępczym trzebabyło powypuszać, ale udało się w nieco ponad pół godziny to ogarnąć. A linia pomiędzy na radiu była gorąca, ale były...emocje. 5
adamets2 Posted January 9 Author Posted January 9 (edited) W dniu 4.01.2024 o 20:05, Rafał napisał(a): Wróciłem na jesień jak wyszedł EN57, pograłem trochę dłużej... ale znowu wieje nudą. No a jak ja piszę, że nudny to mi piszą żebym grał w RDR2 🙂 A Ty masz plusiki W dniu 4.01.2024 o 20:05, Rafał napisał(a): Myślisz że jak zostaną naprawione błędy, dodane kilka kilometrów trasy do krakowa to nagle na tę grę rzucą się tysiące graczy? Nie sądzę. Wiesz - jak zostaną wydane nowe DLC trasowe to gra będzie zyskiwała na popularności bo każdy będzie chciał się przejechać ze swojego miasta. No i nie parę km tylko z Łodzi do Warszawy jest trochę więcej. Po parę km to dają do TSW4 🙂 Nie ma obecnie nowoczesnego symulatora oddającego Polskę. W Omsi 2 mamy mapki z Polski, ale wiadomo jak to wygląda. Oczywiście Maszyna z grafiką sprzed 20 lat i bez save + tylko dla zapaleńców. SR ma szansę wejść pod strzechy, na pewno w Polsce, dla graczy nie grających na co dzień w symulatory, ale musi mieć nowe trasy i urozmaicenia o których pisałem zakładając ten temat. NIE MOŻE BYĆ TYLKO DLA FANÓW POCIĄGÓW i nie może być za trudny. W dniu 4.01.2024 o 20:05, Rafał napisał(a): Siłą niemal wszystkich simów jest community które modyfikuje grę. Poczynając od drętwego jak kłoda OMSI, przez ETS'y po wszelkie flight simy. Tu się w pełni zgodzę... Gry gdzie są mody żyją... Omsi 2, ETS2/ATS, MFS itd. Nawet rok temu TML dało mody do The Bus choć gra wciąż w EA Edited January 9 by adamets2 1
mluczak.kutno Posted January 10 Posted January 10 (edited) 9 godzin temu, adamets2 napisał(a): NIE MOŻE BYĆ TYLKO DLA FANÓW POCIĄGÓW Ale to jest gra o pociągach. Dla kogo więc ma być? Czy ETS2 jest dla fanów pociągów? Czy ETS2 jest dla fanów samolotów? Ja nie jestem fanem ciężarówek, więc od ETS2 się po prostu odbiłem. I nie sądzę, że dewowie tej gry mogliby zrobić z nią coś, co by mnie zatrzymało na dłużej. Jeżeli więc chcesz zrobić grę o pociągach nie tylko dla fanów pociągów, to co chcesz tam dodać? Jakieś mechaniki z gier RPG, typu questy (rozjedź stado dzików za Olkuszem), levele (a nie, to już mamy) i postacie NPC, z którymi możesz sobie pogadać na peronie? Ludzie przyszli do tej gry raczej w poszukiwaniu realizmu, nie jakichś pierdół które mają w grach innego gatunku. Proponuje więc, abyś założył sobie nowy temat i po prostu ze swoich postulatów upraszczania wszystkiego i dodawania zbędnych rzeczy zrobił jakąś ankietę. Niech się ludzie wypowiedzą. A nóż widelec tegoż właśnie chcą, ale boją się powiedzieć głośno? 9 godzin temu, adamets2 napisał(a): nie może być za trudny. Normalnie granat sam się w kieszeni odbezpiecza. Przecież SR jest prosty. Też byś tak stwierdził, jakbyś czas poświęcony w pisanie tych postów włożył w naukę gry i przepisów. Tych ostatnich to nawet nie musisz się uczyć, bo na ekranie masz idealnie pokazane, co przed Tobą i co masz robić. Usterki się nie zdarzają (chyba że to bug w grze) i naprawdę bardzo musisz się postarać, żeby "popsuć" pociąg. Na multi bodajże pociągi dalej nie jeżdżą załadowane pod korek, co byś sobie krzywdy nie zrobił na podjazdach. Hamulce w towarach działają jak brzytwy, nie ma sytuacji jak z Maszyny że uruchamiasz hamulce i upływają dłuuuuuuuuuuugie sekundy zanim skład zacznie zwalniać. Piasku w zasadzie nie musisz używać, poślizgi zdarzają się sporadycznie (chociaż jeden dev wspominał kiedyś, że grzebią w temacie tarcia koło- szyna). Prąd w sieci trakcyjnej póki co jest stały, to kolejna rzecz która nie robi problemów. Piszę Ci od jakiegoś czasu, że tu już za bardzo nie ma czego upraszczać i jeżeli już, to trzeba iść w drugą stronę. Wychodzi na to, że jaka ta gra by prosta nie była, dla "nie- fana" pociągów i tak będzie za trudna a jednocześnie dla maszynisty z krwi i kości będzie o wiele za prosta (ergo ten wróci sobie do Maszyny albo TD2). 9 godzin temu, adamets2 napisał(a): Oczywiście Maszyna z grafiką sprzed 20 lat i bez save + tylko dla zapaleńców Jest mnóstwo symulatorów, które wyglądają jak Maszyna (nawet trochę gorzej) a i tak są wciągające. Grafika to nie wszystko. Ja akurat prostą, czytelną grafikę z kosmicznym zasięgiem rysowania (w porównaniu do SR) w Maszynie uważam za jakąś tam zaletę. Edited January 10 by mluczak.kutno 1 2 6
broniewskijarek Posted January 10 Posted January 10 (edited) Nie karmcie już trola... Edited January 10 by broniewskijarek 3 5
Rafał Posted January 10 Posted January 10 Godzinę temu, mluczak.kutno napisał(a): Ja nie jestem fanem ciężarówek, więc od ETS2 się po prostu odbiłem. Ja też nie jestem fanem ciężarówek a jednak w ETS/ATS spędziłem trochę czasu bo podoba mi się aspekt ekonomiczny gry. Żeby przyciągnąć większą grupę graczy gra musi oferować zróżnicowane mechaniki, wtedy więcej osób znajdzie w niej coś dla siebie. Godzinę temu, mluczak.kutno napisał(a): Ludzie przyszli do tej gry raczej w poszukiwaniu realizmu, nie jakichś pierdół które mają w grach innego gatunku Jeżeli mnie pamięć nie myli to rozmawiamy tutaj o faunie która jak najbardziej dodaje realizmu. Godzinę temu, mluczak.kutno napisał(a): Prąd w sieci trakcyjnej póki co jest stały, to kolejna rzecz która nie robi problemów. Na oblodzonej trakcji natężenie się zmienia. A tak generalnie to się z tobą zgadzam, gra jest zaskakująco prosta i w dłuższej trasie faktycznie wieje nudą. Dlatego uważam że niespodziewane zdarzenia na szlaku nie tylko by grę utrudniły ale dodałby też szczyptę adrenaliny urozmaicającej rozgrywkę. 1 2
Corrazone Posted January 10 Posted January 10 Godzinę temu, Rafał napisał(a): A tak generalnie to się z tobą zgadzam, gra jest zaskakująco prosta i w dłuższej trasie faktycznie wieje nudą. Dlatego uważam że niespodziewane zdarzenia na szlaku nie tylko by grę utrudniły ale dodałby też szczyptę adrenaliny urozmaicającej rozgrywkę. Jeżeli dla kogoś jazda po szlaku jest nudna to zawsze można samemu sobie podnosić poprzeczkę poprzez naukę sygnalizacji i wskaźników i jazdę bez HUD'a. Nagle okaże się, że jako maszynista musisz zwracać uwagę na semafory, wskaźniki (w tym wskaźniki linii zelektryfikowanych), tarcze (w tym TOPy), manometry, wskaźniki na panelu pojazdu, rozkład jazdy i wiele innych. Gwarantuję, że nigdy więcej nie będziecie się nudzić na żadnej trasie, bo na tym stanowisku nie ma na to miejsca i czasu. I naprawdę, żadnych zwierzaków wbiegających na tory, strzałów czy innych eksplozji nie trzeba. Nie piszę tego w żadnym wypadku ironicznie czy złośliwie. Polecam wejście na taki "wyższy poziom" każdemu bardziej ambitnemu graczowi SR, dla którego jazda w trybie zręcznościowym jest zbyt nudna. 😉 3
Rafał Posted January 10 Posted January 10 Jeżdżę bez hud'a chociaż często zastanawiam się nad jego ponownym włączeniem bo w tej grze znaki widoczne są dopiero z bardzo bliska (szczególnie w nocy bo nie są odblaskowe). I właściwie to nie wiem na czym miałby polegać problem (lub trud) z odczytem wskazań manometrów, amperomierzy i woltomierzy, bo właściwie to wygodniej się je czyta niż hud'a. 17 minut temu, Corrazone napisał(a): strzałów czy innych eksplozji nie trzeba. Nie piszę tego w żadnym wypadku ironicznie czy złośliwie Z kogo próbujesz durnia zrobić? 5
Corrazone Posted January 10 Posted January 10 29 minut temu, Rafał napisał(a): I właściwie to nie wiem na czym miałby polegać problem (lub trud) z odczytem wskazań manometrów, amperomierzy i woltomierzy Ale ja nigdzie nie napisałem, że jest to problem czy trud. Kontekst wypowiedzi i czytanie ze zrozumieniem się kłania. 1
Rafał Posted January 10 Posted January 10 (edited) 17 minut temu, Corrazone napisał(a): ja nigdzie nie napisałem, że jest to problem czy trud Godzinę temu, Corrazone napisał(a): zawsze można samemu sobie podnosić poprzeczkę poprzez naukę sygnalizacji i wskaźników 17 minut temu, Corrazone napisał(a): Kontekst wypowiedzi i czytanie ze zrozumieniem się kłania. Podnosić poprzeczkę z reguły oznacza robić coś trudniejszego, wymagającego większych umiejętności. Usiłujesz być bardzo przemądrzały i nie tylko słabo ci to wychodzi to w dodatku sam sobie zaprzeczasz przez co delikatnie mówiąc jesteś zabawny. I nie miej mi tego za złe co napisałem ale sam mnie prowokujesz swoimi zaczepkami. Edited January 10 by Rafał 1
Corrazone Posted January 10 Posted January 10 @RafałChłopie, bo odczytywanie wskazań manometrów samo w sobie nie jest problemem czy trudnością. W kontekście tego, że musisz zwracać uwagę na WIELE RZECZY JEDNOCZEŚNIE, bez podpowiedzi HUD'a podczas jazdy - to w tej wypowiedzi oznacza podnoszenie sobie poprzeczki. Aż mi głupio, że muszę Ci takie rzeczy tłumaczyć, ale ewidentnie nie rozumiesz kontekstu wypowiedzi. Kończę tutaj tą dyskusję. Pozdrawiam. 1 1
Rafał Posted January 10 Posted January 10 (edited) Zluzuj kucyki panie, chłopie, kolego czy jakkolwiek inaczej chcesz być określany. Czytając huda też musisz odrywać wzrok od torów i patrzeć w prawy dolny róg ekranu więc tak samo musisz pilnować WIELU RZECZY JEDNOCZEŚNIE!1!one. Dlatego pozwolę sobie stwierdzić że twój argument do mnie nie przemawia. 30 minut temu, Corrazone napisał(a): Kończę tutaj tą dyskusję To dobrze bo to nie wyglądało na dyskusję z twojej strony. Bardziej jak jakieś leczenie kompleksów. Zaczepki ad personam, sugerowanie braku ambicji i inne twoje teksty nie mają nic wspólnego z dyskusją. Edited January 10 by Rafał 1
adamets2 Posted January 10 Author Posted January 10 4 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a): Ale to jest gra o pociągach. Dla kogo więc ma być? Czy ETS2 jest dla fanów pociągów? Czy ETS2 jest dla fanów samolotów? Ja nie jestem fanem ciężarówek, więc od ETS2 się po prostu odbiłem. I nie sądzę, że dewowie tej gry mogliby zrobić z nią coś, co by mnie zatrzymało na dłużej. Jeżeli więc chcesz zrobić grę o pociągach nie tylko dla fanów pociągów, to co chcesz tam dodać? A MFS dla kogo był robiony? Przyciągnął tysiące graczy nie grających w żadne symulatory i odniósł spektakularny sukces. Sam miałem nigdy nie grać w samoloty bo aż tak mnie nie jarają, ale kupiłem i to za sporo kasy bo wersję najdroższą i od czasu do czasu gram. Na pewno w zasięgu producentów są gracze innych symulatorów, a być może innych gatunków. Mam na myśli Polaków. 4 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a): Proponuje więc, abyś założył sobie nowy temat i po prostu ze swoich postulatów upraszczania wszystkiego i dodawania zbędnych rzeczy zrobił jakąś ankietę. Niech się ludzie wypowiedzą. No to jest temat założony przeze mnie... 🙂 4 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a): Normalnie granat sam się w kieszeni odbezpiecza. Przecież SR jest prosty. Czy masz jakiś problem z rozumieniem jęz. polskiego? Napisałem - nie MOŻE BYĆ ZA TRUDNA, a nie - JEST ZA TRUDNA... 🙂 Użyłem czasu przyszłego niedokonanego... Oznacza to, że w mojej ocenie nie może iść w kierunku utrudniania tylko uproszczania albo zostać jak jest z podpowiedziami. 2 1
adamets2 Posted January 10 Author Posted January 10 (edited) A wracając do tematu jaki założyłem BŁAGAM producentów o redukcję tych świateł w nocy. Boże jak to odbiera przyjemność z gry. Scenerię robi jak dobrze wyczytałem SimCore - przekażcie do nich. Jechałem wczoraj na multiku EN57 i Boże - ta gra jest po prostu WSPANIAŁA... Pociągi, torowisko, stacje ODDANE SĄ PRZEPIĘKNIE. Tak samo światła semaforów, oznaczenia na szlaku, ale spojrzy się na prawo czy na lewo i w Katowicach monotonne białe światła w 80-90% budynków co jest tak koszmarne jak chiński mod do ETS2 gdzie pali się 100% świateł w monotonnych bryłach. Więc BŁAGAM o: - zróżnicowanie świateł - jaśniejsze, przyciemnione i różne kolory - ZNACZĄCĄ REDUKCJE ŚWIATEŁ W BUDYNKACH Edited January 10 by adamets2 1 1
jumps Posted January 10 Posted January 10 4 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a): Ale to jest gra o pociągach. Dla kogo więc ma być? Czy ETS2 jest dla fanów pociągów? Czy ETS2 jest dla fanów samolotów? Ja nie jestem fanem ciężarówek, więc od ETS2 się po prostu odbiłem. Zacznijmy od tego, że tu chłop ma rację, bo większość graczy ETS2 (w tym ja) nie uważa się za fanów ciężarówek, tylko po prostu szukają dobrej gry do zrelaksowania się. Tego samego szukają w TSW, tego samego szukają w Simrailu. TSW pod żadnym względem nie można nazwać realistycznym symulatorem, a mimo tego bije rekordy popularności, właśnie dlatego że można sobie śmignąć pociągiem i nie trzeba się wysilać, uczyć sygnalizacji ani żadnych przepisów (wymaganie od graczy czytania instrukcji kolejowych do gry jest absurdem btw) 5 godzin temu, mluczak.kutno napisał(a): Jest mnóstwo symulatorów, które wyglądają jak Maszyna (nawet trochę gorzej) a i tak są wciągające. Grafika to nie wszystko. Ja akurat prostą, czytelną grafikę z kosmicznym zasięgiem rysowania (w porównaniu do SR) w Maszynie uważam za jakąś tam zaletę. Szczerze mimo że staram się grać w SR z największym realizmem, bez HUDu i brakuje mi takich mechanik jak właśnie poślizgi czy zmienne napięcie w sieci, to absolutnie nie jestem w stanie spędzić ani chwili w grach typu Maszyna czy TD2, właśnie m.in. przez grafikę która jest dla mnie archaiczna i niezależnie od tego jak bardzo te gry są realistyczne, nie sprawia mi absolutnie żadnej frajdy patrzenie się na ekran monitora w którym masz grafikę niczym z PS1 i jeździsz pośrodku niczego albo po torach otoczonych rozpikselowanymi teksturami drzew w 2D. Ale jak ja zaczynałem przygodę z grami to taka grafika już powoli zaczynała być przestarzała, więc to akurat raczej ze mną jest problem xD Co mam na myśli, to że niektórym mimo wszystko zależy na graice. A żeby uznawać jeszcze grafikę w Maszynie za zaletę to w ogóle nie rozumiem. Ale wracając do tematu, myślę że obydwaj Panowie mają tu trochę racji. Z jednej strony symulator powinien być przyjazny dla niedzielnych graczy, którzy nie interesują się za bardzo koleją. Z drugiej, nie może być za prosty i powinien też apelować do bardziej zagorzałych fanów kolei. Dlatego dla mnie najlepszą opcją będą serwery profesjonalne, kto będzie chciał większego realizmu, zmiennych napięć, bardziej skomplikowanych manewrów itd. wejdzie sobie na taki serwer i będzie miał realizm. Kto chce jechać przed siebie żeby się zrelaksować po pracy, wejdzie na zwykły serwer i będzie u niego to wyglądało jak mniej więcej wygląda obecnie. A na singlu jak wyjdzie edytor można by było samemu sobie decydować jakie mechaniki będą włączone a jakie nie. 1 1 2
adamets2 Posted January 10 Author Posted January 10 (edited) Zaspokojenie wymagań graczy mających różne oczekiwania jest najlepszym pomysłem i docelowo powinno być tak zrobione. Chcesz mieć trudno - włączasz sobie opcje trudności, chcesz mieć łatwo - wyłączasz. Sam osobiście jeżdżę bez czuwaka i na automatycznym radiu. Gra mi się naprawdę podoba. W EN57 jest najlepszy dźwięk pociągu jaki słyszałem w grach ever! Kocham ten stukot kół. A, że gram na topowym TV 75'' i kinie domowym 5.1.2 w Atmosie (emulowany do Atmosa z 7.1 z ustawień SR) to jak wczoraj jechałem w nocy (w czasie gry ok 19:15) na multi to było nieziemsko. I wreszcie na multi znalazłem trasę od Dąbrowy Górniczej do Katowic więc nie było nudno i ciągle jakieś stacje i kawałek się udało przejechać za Katowice, aż mapa się nie skończyła. Tylko te światła do poprawy i byłoby idealnie. Edited January 10 by adamets2 2
adamets2 Posted January 14 Author Posted January 14 (edited) Czy wraz ze zbliżającymi się aktualizacjami Twórcy zamierzają coś zmienić w scenerii? Np. - dodać do ruchu Ai autobusy/tramwaje/nowe pojazdy? - dodać nowe postacie pasażerów? Może dzieci/zwierzęta domowe? - coś zmienić w teksturach nocnych budynków - zróżnicować światła? - zróżnicować roślinność? - dodać ptaki? - dodać postulowane przeze mnie zwierzątka wpadające na tory, które nigdy nie giną? To tylko pytanie, żadna presja. Edited January 14 by adamets2 1
adamets2 Posted January 19 Author Posted January 19 (edited) UWAGA OGÓLNA NIE TYLKO DO SIMRAIL, ALE I INNYCH SYMULATORÓW: Czy ktoś mi powie jak to możliwe, że w 10 letnim Omsi 2 światła w budynkach nocnych potrafią się zmieniać w ciągu nocy i są realistyczne np. o 18-22 pali się dużo, w nocy o 1-5 parę albo żadne, potem jak ludzie wstają do pracy ok 6-7 znów sporo; a w większości innych symulatorów jak TSW4, ETS2/ATS, SimRail i wielu innych mamy albo wyłączone albo na full włączone, że o 3 w nocy pali się 80% świateł? SimRail jest najnowszą z wymienionych i niestety nie poszedł w tym względzie drogą MFS czy właśnie Omsi 2 tylko pozostałych. Wjeżdżamy do Katowic czy do Sosnowca, a tam po środku nocy dyskoteka, a właściwie jednostajne białe światła w jednostajnych budynkach. Piszę nie żeby krytykować bo wiadomo, że gra jest w EA i na pewno można jej to teraz wybaczyć, ale proszę pomyślcie kochani Twórcy, żeby to jakoś zmienić. ❤️ Edited January 19 by adamets2
adamets2 Posted January 22 Author Posted January 22 Wczoraj pojeździłem sobie trochę na multi EN57 i gra jak zawsze zachwyca. I nie wiem czy to złudzenie, ale jak się wjeżdżało do Sosnowca, a potem do Katowic wydaje mi się, że tych świateł było mniej niż jak jechałem na singlu. Na singlu jak pamiętam gdzieś wjeżdżałem ok 22 i była dyskoteka, a wczoraj ok 2:00 w nocy. Czyżby jednak światła w budynkach są jednak zależne od godziny? Tak samo jak przejeżdżałem i zatrzymywałem się w mniejszych miasteczkach też paliło się po parę świateł. Osoby jeżdżące na multi o różnych godzinach - może zwróciliście na to uwagę i zauważyliście jakieś różnice? Gdyby tak było to byłbym bardzo happy 🙂
adisuper Posted January 22 Posted January 22 jedyna różnica jaką zauważyłem to naprawiona stacja Parzniew.
adamets2 Posted January 22 Author Posted January 22 (edited) @adisuper nie chodzi mi o różnicę związaną z update tylko czy po prostu w grze te światła są zależne od godziny, a nie jedynie: noc-dzień. Czy np. o 22 jest więcej, a o 3 w nocy mniej? Bo ja pisząc o tych światłach opierałem się na tym czego doświadczyłem, a wiemy, że w singlu jest dosłownie parę scenariuszy. A na multi się jeździ o różnych godzinach. Więc może ktoś jechał o 4 czy 5 nad ranem czy 3 i o 21 czasu gry i zaobserwował zmiany w nocy w zależności od godziny? Edited January 22 by adamets2
Recommended Posts