Jump to content

Zwierzątka na peronach, ptaki przed pociągami, osoby spacerujące na drogach i Redukcja świateł w budynkach


Recommended Posts

Sugestia zarówno do trybu single jak i multi.

Wiem, że to w ostatniej kolejności, ale generalnie w symulatorach różnego typu bardzo brakuje zwierzątek... Przydałaby się pasażerka z pieskiem czy pan z kotkiem w ręku 🙂 (nie, nie chodzi o TEGO pana 🙂 ) no i jakby dało radę to jakieś ptaszki uciekające przed pociągiem po zatrąbieniu albo na drutach.

A przy okazji - chyba jest w tej sprawie ok - ale BŁAGAM - nie dawajcie 100% świateł w nocy w wieżowcach czy domkach w środku nocy. Naprawdę pali się zazwyczaj jedno lub 2 na cały blok. W TSW potrafi na niektórych trasach palić się 100% świateł co jest absurdalne. Najlepiej jakby zrobić tak jak w Omsi 2 żeby w zależności od godziny się paliło mniej lub więcej, ale jak się nie da - to nie róbcie choinek, proszę 🙂

Wczoraj zacząłem scenariusz z Warszawy do Katowic na singlu. Oczywiście z racji braku save nie dałem rady skończyć bo była 4:30 w nocy i zasypiałem. Grałem od 1. Ale zaobserwowałem, że ok 21 po wsiach paliło się w części budynków z 80% świateł w oknach. Chyba za dużo. Przy okazji jeszcze powiem, że przydałby się gdzieniegdzie jakiś rowerzysta na dróżce obok szlaku kolejowego albo jacyś ludzie. Generalnie chyba nie ma spacerujących ludzi oprócz peronów. Wiem, że mogłoby to wpłynąć na optymalizację ale może w jakieś małej ilości?

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I tak mi jeszcze przyszło do głowy i pytanie jednocześnie. Czy jeszcze w wersji beta byli samobójcy? Bo coś mi tak się obiło o uszy. Ale to nie moja propozycja, ale może zwierzątka dzikie wbiegające na tory? W prawdziwym ruchu takie rzeczy mają miejsce? To by na pewno urozmaiciło grę i nakazywało dużą koncentrację nawet na nudnych odcinkach. Sugestia zarówno do trybu multi jak i single.

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, adamets2 napisał(a):

I tak mi jeszcze przyszło do głowy i pytanie jednocześnie. Czy jeszcze w wersji beta byli samobójcy? 

Wystarczą dyżurni samobójcy. Jeden taki mi się rzucił pod pociąg na posterunku Psary. Stresująca robota 😆

  • Haha 3
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Samobójcy? Tu pojechałeś mocno. Mimo, że to symulator nie wydaje mi się czymś normalnym, nawet w najmniejszym calu, wprowadzenie ai, które symulowałoby ludzi, którzy targają się na własne życie. Symulowanie ludzkiej tragedii bo zdarza się to na realnej kolei? Kosmos.

Że to przyszło ci do głowy...  :classic_blink:

  • Like 1
  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Niestety, aktualnie w SR nie zobaczycie samobójców skaczących pod pociąg. W wersji na symulatorach szkoleniowych, gdzie też używamy SR, takie zdarzenia występują (ludzie, zwierzęta, pojazdu, inne przeszkody) ale na Steamie spowodowałyby inną kwalifikację gry ze względy na sceny przemocy.

  • Like 3
  • Thanks 1
  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, adisuper napisał(a):

Niby wszystko jasne, ale ten kto by chciał kupić i tak kupi nawet  jeśli kwalifikacja będzie zmieniona, więc liczę że kiedyś opisane wyżej rzeczy będą w grze.

Wystarczy, żeby nie wybiegały na tory, tylko były w pobliżu i się płoszyły do lasu. Przemocy zero i wyjście z sytuacji oraz atrakcja na trasie.

  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 18.12.2023 o 12:13, inomushis napisał(a):

Niestety, aktualnie w SR nie zobaczycie samobójców skaczących pod pociąg. W wersji na symulatorach szkoleniowych, gdzie też używamy SR, takie zdarzenia występują (ludzie, zwierzęta, pojazdu, inne przeszkody) ale na Steamie spowodowałyby inną kwalifikację gry ze względy na sceny przemocy.

Ja nawet nie wiem gdzie na steam jest podawane to ograniczenie wiekowe 🙂 Rozumiem, że jak jest od 18 lat to trzeba wpisać datę urodzenia. Dlatego to pytanie bo gra: Bus World nie wydaje się, żeby miała ograniczenia wiekowe, a TAM SĄ ZWIERZĘTA TORUJĄCE przejazd... Może by się dało zrobić analogicznie w SR? Sam bym nie chciał krwawych jatek. Czy nie można zrobić tak, że np jakieś zwierze wpada, ale jeśli się nie zatrąbi ucieknie w ostatniej chwili i byłyby punkty karne za zbyt późne zatrąbienie, a jak by się zauważyło wcześniej dodatnie za odpowiednie? Tak samo z ludźmi? Nikt nigdy by nie zginął?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, adamets2 napisał(a):

Czy nie można zrobić tak, że np jakieś zwierze wpada, ale jeśli się nie zatrąbi ucieknie w ostatniej chwili i byłyby punkty karne za zbyt późne zatrąbienie, a jak by się zauważyło wcześniej dodatnie za odpowiednie? Tak samo z ludźmi?

Ale po co? Jeśli kładziesz większy nacisk na odwzorowanie świata gry, tratowanie królików czy innej zwierzyny, a nawet ludzi to polecam Red Dead Redemption 2. To stara gra, ale nadal zachwyca grafiką i otwartym światem. W symulatorach typu SR (celowo nie nazywam go grą) tworzonych przez miłośników kolei, na pierwszym planie jest jak najwierniejsze odwzorowanie infrastruktury kolejowej, pojazdów nie tylko z zewnątrz, ale także wewnątrz, dźwięków czy fizyki jazdy oraz sterowania. Świat gry spada tu na dalszy plan i niech tak pozostanie, bo nie tylko w mojej opinii, dodanie manewrów jest o wiele ważniejsze i bardziej wyczekiwane, jak do niedawna poczciwy kibelek.

  • I disagree 1
  • Thanks 1
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

No, ale nie wałkujmy setki razy tematu manewry vs świat gry bo już w innym temacie mnie zakrzyczeliście. Mogę mieć inne zdanie? Akurat dla mnie w każdym symulatorze w jaki gram to świat gry jest ważniejszy. Owszem - odwzorowanie pojazdów czy infrastruktury jest ważne, ale nie można na odwal się robić świata gra jak w dodatkach do jeszcze TSW2 gdzie budynki w nocy wyglądają koszmarnie. 100% świateł w jednym białym kolorze i jakieś bryły zamiast budynków. I - tak SR to jest gra. Już przerabialiśmy 10 lat temu w kwestii Omsi 2 jak to mówiono, że to nie gra... Mnie osobiście takie podejście nie odpowiada bo żadna gra nie zastąpi realnego życia. Jak ktoś myśli, że gra to jest to samo co realne życie to jest w ogromnym błędzie. Nawet najlepszy symulator wciąż będzie tylko grą... Może też kwestia oczekiwań. Nie marzę o tym by być maszynistą, pilotem, kierowcą czy motorniczym... Mam super pracę, która właściwie też jest dla mnie rozrywką... 🙂 Od gier oczekuję odprężenia i odstresowania, a nie męczenia się z hamulcami w wagonach, podczepianiu i czekaniu 30 min na wjazd... Kto ma zresztą 30 min. życia, żeby w GRZE patrzeć na pusty ekran telewizora lub monitora? Chyba tylko 14 czy 15 latkowie, a nie osoby zabiegane w dorosłym życiu. I bardzo boli, że w SR nie ma wciąż save bo naprawdę ciężko zagrać non stop z 3 godziny.

  • I disagree 10
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, adamets2 napisał(a):

Od gier oczekuję odprężenia i odstresowania, a nie męczenia się z hamulcami w wagonach, podczepianiu i czekaniu 30 min na wjazd...

Po prostu, nie czujesz klimatu tej... "gry" i to nas różni. Pamiętam jak jakieś 20 lat temu trafiłem na Maszynę, wtedy jeszcze pod nazwą Mechanik EN57 jeśli dobrze pamiętam i byłem zachwycony, że takie coś powstaje choć było to dość prymitywne. Obecnie Maszyna po olbrzymiej transformacji wygląda co najmniej dobrze i nadal ma swój klimat.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

@adamets2To już kolejna osoba mówi Ci, że zwierzątka nie są najważniejszym elementem gry. Gra jest we wczesnym dostępie, więc deweloperzy muszą przede wszystkim skupić uwagę na mechanikę gry. Obecnie występują dość uciążliwe błędy, które powinny zostać wyeliminowane, tworzą się kolejne rozwinięcia mapy, nie oczekuj, że dekoracje będą mieć wysoki priorytet. Czy jakbyś budował dom to wpierw zacząłbyś wieszać obrazy przed pomalowaniem ściany i zrobieniem dachu? Rozumiem, że masz swoje zdanie, ale jak już n-ta osoba mówi Ci, że są ważniejsze rzeczy to coś tu jest nie tak. Szkoda, że nie grałeś za czasów playtestów, bo to co teraz jest, a to co było dosłownie rok temu, to jest niesamowita gra. Kiedyś to faktycznie stało się godzinę pod semaforem, bo bot myślał prosto i co chwilę się blokowało, miałeś 3 pociągi na krzyż. Jak nie lubisz stać pod semaforem to bierz tylko pociągi z wysokim priorytetem, które posiadają jak najmniej postojów technicznych.

  • I agree 11
Link to comment
Share on other sites

@Marcion pełna racja. Oczywiście, że obecnie jest 1001 ważniejszych spraw. Tematy do zgłaszania sugestii nie mają przecież określenia priorytetu. Tak - wolę więcej DLC zamiast zwierzątek. Żadnych błędów jak dla mnie nie ma (temat z sugestiami umieściłem w multi, ale głównie gram w singlu - więc w singlu większych błędów nie widzę, a przynajmniej nie takich jakie są obecne od paru lat w TSW 🙂 - w multi zdaję sobie sprawę, że są). Czy wolałbym dodawanie jakiś jeszcze nowych przycisków do ogarniania typu hamulce w wagonach, albo manewrowanie na bocznicy zamiast lepszego świata gry i zwierzątek - NIE. Po to założyłem ten temat ze swoimi sugestiami. A to co zrobią producenci to ich sprawa i tyle. Każdy może mieć jakieś sugestie. Akurat jak pisano w tym wątku wpadające zwierzęta pod pociąg czy samobójcy są w prawdziwym symulatorze jak i realu i to w takim samym stopniu zwiększa realizm gry jak i inne sprawy więc nie do końca rozumiem dlaczego fani realizmu, akurat tutaj nie chcą go. Trochę brak konsekwencji. Zgłosiłem pomysł we wcześniejszych postach - jak to można zrobić BEZ ZWIĘKSZANIA KATEGORII WIEKOWEJ. Przy okazji nudne odcinki miałyby jakieś urozmaicenie. Temat uważam za wyczerpany.

Poczekajmy co zrobią nam producenci w następnym dużym update i jak wyjdzie DLC z Łodzią - bo nie mogę się już doczekać.

Szczęśliwego Nowego Roku z jak największą ilością DLC do SImRail

Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.12.2023 o 12:13, inomushis napisał(a):

Niestety, aktualnie w SR nie zobaczycie samobójców skaczących pod pociąg. W wersji na symulatorach szkoleniowych, gdzie też używamy SR, takie zdarzenia występują (ludzie, zwierzęta, pojazdu, inne przeszkody) ale na Steamie spowodowałyby inną kwalifikację gry ze względy na sceny przemocy.

Przecież można by to dodać 'nieoficjalnie' na zasadzie patcha/moda do pobrania z forum.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Ja się zapytam zwięźle. Po co?

Nie widzę żadnego powodu dlaczego takie rzeczy miałyby zostać dodane do gry, chyba że naprawdę twórcy już nie mieliby absolutnie nic innego do roboty. 

Godzinę temu, adamets2 napisał(a):

Czy wolałbym dodawanie jakiś jeszcze nowych przycisków do ogarniania typu hamulce w wagonach, albo manewrowanie na bocznicy zamiast lepszego świata gry i zwierzątek - NIE.

Może ty nie, ale większość osób która gra w tą grę tak. Są ludzie którzy oczekuszają od gry maksymalnego realizmu bo większość z nas prawdziwym pociągiem przejechać się nie może i chce mieć doświadczenie jak najbardziej zbliżone do prawdziwej jazdy. A jeśli "nawet najlepsza gra nie zastąpi prawdziwego życia" to zawsze można wyjść na dwór i popatrzeć na ptaki i zwierzątka na peronach 🙃

A tak na poważnie, było mówione już wiele razy ale chce to podsumować i nie wracać już do tego tematu. To jest symulator kolejowy. Nieodłącznym elementem kolei są manewry. Niezależnie od tego czy ktoś chce z tej mechaniki korzystać czy nie, musi ona znaleźć się w grze. Jeśli nie chcesz brać udziałów w manewrach to zakończysz scenariusz lub wybierzesz sobie taki w których ich nie ma. To jest po prostu rzecz na którą wiele osób czeka i bez której symulatory kolejowe nie mają prawa bytu. To, że to jest gra niczego nie zmienia, większość ludzi kupując symulator kolei oczekuje możliwości, kto by się spodziewał, symulowania kolei wraz z wszystkimi jej elementami. Jeśli wszystkie kluczowe mechaniki zostaną zrobione, wtedy będzie można myśleć o zwierzątkach na peronach.

Dobrym przykładem jest MSFS, jeśli chcesz latać i podziwiać widoki masz opcję rozpoczęcia już w powietrzu i wiele ułatwień które można sobie dowolnie wyłączyć i włączyć. Jak chcesz realizmu, rozpoczynasz na lotnisku i samodzielnie startujesz. Jeśli chcesz jeszcze większego realizmu, masz takie rzeczy jak VATSIM.
I taki powinien być priorytet Simraila, żeby zarówno gracze rekreacyjni jak i ci którzy oczekują większego realizmu znaleźli w tej grze coś dla siebie. Twoje wcześniejsze sugestie to coś jakby MSFS miał jedynie opcję rozpoczęcia lotu już w powietrzu, ale za to po ziemi biegałyby zwierzątka. 🫠

  • Like 1
  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, jumps napisał(a):

Ja się zapytam zwięźle. Po co?

Nie widzę żadnego powodu dlaczego takie rzeczy miałyby zostać dodane do gry, chyba że naprawdę twórcy już nie mieliby absolutnie nic innego do roboty. 

No skoro ma to być symulacja a w życiu realnym występują nieprzewidziane wypadki tak jakie wbiegające zwierzęta, samobójcy czy samochody ignorujące oznakowanie na skrzyżowaniu z torami to warto by było przemyśleć dodanie takich nieprzewidzianych zdarzeń bo są one nieodzowną częścią tego co gra stara się zasymulować. Nikt nie mówi że ma to być najważniejszy ficzer gotowy na wczoraj i odwzorowany w najdrobniejszych szczegółach z fragmentami tkanki miękkiej rozmazywanej przez wycieraczki na szybie ale warto to przemyśleć. Podobnie jak inne awarie które również się na kolei zdarzają lub są wynikiem błędu maszynisty.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Realizm to jedno, ale nie oszukujmy się - czasami na długim odcinku, szczególnie na multi to się jedzie, jedzie i jedzie... 🙂 To by spowodowało, że by się coś działo. Nie chcę, żeby była jakaś krwawa jatka tylko 2 opcje. Albo zobaczymy i zatrąbimy w porę i gra nas nagrodzi punktami, albo nie zatrąbimy w porę i dostaniemy ujemne. W OBU PRZYPADKACH człowiek czy zwierzę UCIEKNIE. I może być komunikat w stylu: nie podałeś sygnału "baczność" ale sarenka zdążyła uciec 🙂 A jak się trąbnie wcześniej gra nagrodzi. Coś jak przed skrzyżowaniami. Pisałem o tym też dlatego, że TSW4 tego nie ma i chyba żaden inny symulator kolejowy więc SimRail miałby coś czego nie mają inne, a do tego to by symulowało prawdziwe zdarzenia. Oczywiście nie powinno to być nawalone co chwila... Widziałem wywiad na YT z maszynistami to niektórzy całe życie nie mieli samobójcy więc samobójcy niezwykle rzadko, zwierzaki częściej na zalesionym terenie. A w jakiej kolejności to by miało być dodane i czy w ogóle to oczywiście decyzja Twórców. Ja po prostu chcę, żeby ten projekt wyprzedzał konkurencję i był bardzo dobry.

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, adamets2 napisał(a):

hyba żaden inny symulator kolejowy więc SimRail miałby coś czego nie mają inne

W tym Train Life jest chyba taka mechanika, ale nie wiem czy można to nazwać symulatorem. I tak jak mówisz... jakaś odmiana, która nie musi pojawiać się zbyt często. Niech raz na kilka godzin jazdy coś 'wyskoczy' i będzie to już wystarczające orzeźwienie nudnego szlaku. Im więcej gra ma ficzerów które powodują że nie jest nudna tym więcej czasu ludzie przy niej spędzają a co za tym idzie więcej DLC kupują. W MS zauważono że samo latanie ludziom dość szybko się nudzi więc w nowej edycji postanowiono dodać jakieś tryby kariery aby utrzymać ludzi na dłużej w grze. Dobre i ciekawe symulatory przyciągają nie tylko miłośników danego tematu, przyciągają również ludzi zupełnie zielonych - to właśnie osiągnął MSFS swoją grafiką i ortho pobieranym w locie.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

A ja bym wolał zamiast zwierzątek czy pasażerów z bagażem więcej malowań lokomotyw - jeśli jadę Traxxem z towarem to chciałbym mieć do wyboru, oprócz Cargounit, malowanie PKP Cargo, Polmiedź Trans czy Lotos ( jak będą cysterny). W przypadku prowadzenia składu osobowego przydaloby się malowanie Kolei Mazowieckich.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, broniewskijarek napisał(a):

jeśli jadę Traxxem z towarem to chciałbym mieć do wyboru, oprócz Cargounit, malowanie PKP Cargo, Polmiedź Trans czy Lotos ( jak będą cysterny).

Tutaj to pewnie wchodzą w grę sprawy licencyjne, ale nie widzę powodu dla którego modami nie dałoby się tego rozwiązać.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, broniewskijarek napisał(a):

A ja bym wolał zamiast zwierzątek czy pasażerów z bagażem więcej malowań lokomotyw - jeśli jadę Traxxem z towarem to chciałbym mieć do wyboru, oprócz Cargounit, malowanie PKP Cargo, Polmiedź Trans czy Lotos ( jak będą cysterny). W przypadku prowadzenia składu osobowego przydaloby się malowanie Kolei Mazowieckich.

Malowania to chyba jedna z najprostszych rzeczy i pewno producenci zostawią to właśnie społeczności w modach.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, Rafał napisał(a):

Tutaj to pewnie wchodzą w grę sprawy licencyjne, ale nie widzę powodu dla którego modami nie dałoby się tego rozwiązać.

Akurat polskie koleje myślę, że nie będą tu robić większych problemów z licencjami.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 3 / 33
          • Percentage filling 9%
          • Most players 93
      • PL3
      • pl3
      • 3 / 79
          • Percentage filling 4%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 33
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 78
          • Percentage filling 1%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 9 / 43
          • Percentage filling 21%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 4 / 75
          • Percentage filling 5%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 77
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 0 / 77
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 32
          • Percentage filling 0%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 33
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 74
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 4 / 35
          • Percentage filling 11%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 35
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 38 / 1282 Total players
    • 3% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy