Jump to content

Serwery dedykowane


Recommended Posts

Cześć,

Chciałbym się dowiedzieć czy są jakieś plany wprowadzenia serwerów dedykowanych i jeśli tak, to kiedy?
Jeśli odpowiedź na powyższe pytanie brzmi nie, to jaki jest plan kiedy wydawcy utrzymywanie serwerów przestanie się biznesowo opłacać? Multiplayer po prostu zdechnie na dobre czy zamierzacie wprowadzić jakąś inną formę podtrzymania go przy życiu?

  • I disagree 3
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Już jest odpowiedź oficjeli na twoje pytanie gdzieś na forum. Jeśli chcesz, to poszukaj - jeśli nie chcesz, to mnie też się nie chce szukać za innych i linkować - ogólna odpowiedź brzmi NIE, bez wskazania na plan B, bo na razie chyba na to za wcześnie - dopiero się zaczęło.

Edited by Nieciej
  • Haha 1
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
W dniu 1.09.2023 o 08:25, Half-man half-amazing napisał(a):

Cześć,

Chciałbym się dowiedzieć czy są jakieś plany wprowadzenia serwerów dedykowanych i jeśli tak, to kiedy?
Jeśli odpowiedź na powyższe pytanie brzmi nie, to jaki jest plan kiedy wydawcy utrzymywanie serwerów przestanie się biznesowo opłacać? Multiplayer po prostu zdechnie na dobre czy zamierzacie wprowadzić jakąś inną formę podtrzymania go przy życiu?

Pytałem się już jakiś X czasu temu i odpowiedz od administracji była jasna (NIE będzie serverów dedykowanych)

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Będą, również hostowane przez nas, ale to po wprowadzeniu obsługi manewrów i rozkazów pisemnych, bo co to za zabawa w prawdziwą kolej, kiedy od Warszawy do Katowic cały czas świeci zielone?

  • Like 8
  • Haha 3
  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, GoppelPL said:

Będą, również hostowane przez nas, ale to po wprowadzeniu obsługi manewrów i rozkazów pisemnych, bo co to za zabawa w prawdziwą kolej, kiedy od Warszawy do Katowic cały czas świeci zielone?

Ile zapłacić Wam byście zrobili DLC ep09 ? prosim ! 

  • Haha 7
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, GoppelPL napisał(a):

Będą, również hostowane przez nas, ale to po wprowadzeniu obsługi manewrów i rozkazów pisemnych, bo co to za zabawa w prawdziwą kolej, kiedy od Warszawy do Katowic cały czas świeci zielone?

To jedyne sensowne rozwiązanie . Nie bardzo sobie wyobrażam, na jakich zasadach miałyby funkcjonować "prywatne" serwery założone przez graczy.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Half-man half-amazing napisał(a):

Oczywiście, że są potrzebne.

Może nie w ten sposób. Po prostu warto wystąpić z prośbą o udostępnienie takiego regulaminu i będzie po problemie. Regulamin JEST potrzebny, gdyż rozwiązuje wiele problemów i niedomówień 

  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, KOlorowy said:

Może nie w ten sposób. Po prostu warto wystąpić z prośbą o udostępnienie takiego regulaminu i będzie po problemie. Regulamin JEST potrzebny, gdyż rozwiązuje wiele problemów i niedomówień 

Takie prośby zarówno o regulamin, jak i o taryfikator pojawiają się od kiedy ten multiplayer istnieje. Do tej pory niewiele się w tej materii zmieniło i raczej się na to nie zanosi ale brak regulaminu nie jest jedynym problemem o jakim wspomniałem. W mojej ocenie dużo większym problemem jest brak komunikacji z graczami i brak możliwości odwołania się od decyzji tej jakże nieomylnej moderacji.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Half-man half-amazing napisał(a):

Takie prośby zarówno o regulamin, jak i o taryfikator pojawiają się od kiedy ten multiplayer istnieje. Do tej pory niewiele się w tej materii zmieniło i raczej się na to nie zanosi ale brak regulaminu nie jest jedynym problemem o jakim wspomniałem. W mojej ocenie dużo większym problemem jest brak komunikacji z graczami i brak możliwości odwołania się od decyzji tej jakże nieomylnej moderacji.

Wszystko w swoim czasie. 

Co do jednego nie zgodzę się. Komunikacja po ostatnich przykrych wydarzeniach została poprawiona i tutaj nie można nic zarzucić 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.11.2023 o 01:22, 0x8000ffff napisał(a):

Nie bardzo sobie wyobrażam, na jakich zasadach miałyby funkcjonować "prywatne" serwery założone przez graczy.

Po pierwsze własny dobór dostępnych tras / sterowni / pociągów (w tym własne / zaprojektowane przez moderów).

Po drugie własne zasady (np. dozwolone wykolejenie składu, przejechanie S1) z własną punktacją i zasadami (np. przy -1000 pkt wylot z serwera).

Ja widzę same zalety. 

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, KOlorowy napisał(a):

Wszystko w swoim czasie. 

Akurat wprowadzenie regulaminu i odwołań powinno być priorytetem, zwłaszcza jeśli chodzi o pozbawianie ludzi dostępu do kupionej gry
 

 

42 minuty temu, PL_Andrev napisał(a):

Po pierwsze własny dobór dostępnych tras / sterowni / pociągów (w tym własne / zaprojektowane przez moderów).

Po drugie własne zasady (np. dozwolone wykolejenie składu, przejechanie S1) z własną punktacją i zasadami (np. przy -1000 pkt wylot z serwera).

Ja widzę same zalety. 

Główną wadą tego rozwiązania jaką ja widzę, to fakt że obecnie poza późnymi wieczorami i weekendem ciężko o zapełnienie chociaż jednego serwera (PL2), a co dopiero jeśli społeczność podzieli się pomiędzy dziesiątki mniejszych serwerów.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.11.2023 o 18:09, Orzeł85A napisał(a):

Serwery dedykowane są NIE  to zabije multiplayer.

Mniej więcej. Zbyt mało ludzi siedzi na serwerach żeby tworzyć jeszcze dodatkowo dedyki . To wtedy na tych głównych serwerach prawie nikt by nie siedział. A chyba nie o to tutaj chodzi. Lepszym pomysłem są te profesjonalne serwery i punktacja, żeby ktoś kto chce naprawdę realnie pograć to żeby mógł i nie miał sytuacji typu "na Sz bo tak" bez podawania podstawowych informacji jakie powinien otrzymać maszynista.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, GrMati napisał(a):

 ktoś kto chce naprawdę realnie pograć to żeby mógł i nie miał sytuacji typu "na Sz bo tak" bez podawania podstawowych informacji jakie powinien otrzymać maszynista.

Realna gra? Co to za realna gra skoro S1 nie da się przejechać a pociąg nie da się skierować na błędny tor?

Odnośnie "realnej" gry: zdarzają się różni gracze. Część się angażuje, część jak usłyszy "zerwij przebieg", "włącz Pc2" to od razu wychodzi z gry. To samo ze staniem na czerwonym dłużej niż 2 minuty. Wczoraj miałem też taką sytuację: podałem semafor na błędny tor i gracz nie mógł podjechać pod peron, co mi zaraz zgłosił (w niezbyt miłych słowach). Myślę jednak: super się stało, trzeba kombinować - pomanewrujemy składem co by podstawić na peron i rozwiązać problem. Gdzie tam, gracz wyszedł z pociągu. 

Ot, taka to "realna" gra.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

W dniu 25.11.2023 o 09:31, PL_Andrev napisał(a):

Realna gra? Co to za realna gra skoro S1 nie da się przejechać a pociąg nie da się skierować na błędny tor?

Odnośnie "realnej" gry: zdarzają się różni gracze. Część się angażuje, część jak usłyszy "zerwij przebieg", "włącz Pc2" to od razu wychodzi z gry. To samo ze staniem na czerwonym dłużej niż 2 minuty. Wczoraj miałem też taką sytuację: podałem semafor na błędny tor i gracz nie mógł podjechać pod peron, co mi zaraz zgłosił (w niezbyt miłych słowach). Myślę jednak: super się stało, trzeba kombinować - pomanewrujemy składem co by podstawić na peron i rozwiązać problem. Gdzie tam, gracz wyszedł z pociągu. 

Ot, taka to "realna" gra.

Mój znajomy i ja mieliśmy już styczność z brakiem znajomości przepisów lub uciekania w momencie gdy okazuje się ze gracz się przestraszył bo nie wie co zrobić, bo w momencie usterki blokady liniowej gracz chciał rozkaz pisemny na wyjazd gdzie przepisy nie wymagają tego, a jedynie wymagają wprowadzenia telefonicznego zapowiadania pociągów na danym torze pomiędzy posterunkami i można jechać na Sz-ta. Tak samo ten sam gracz niby znający przepisy powinien zgłosić się do dyżurnego ruchu posterunku do którego się zbliża jeżeli tarcza ostrzegawcza semaforowa wskazuje że semafor wskazuje stój, a tego nie zrobił. To drugie zdarza się nagminnie, bo dyżurny może nie zawsze zauważyć że pociąg już jest blisko jego posterunku a jak się ocknie i zobaczy na pulpicie że pociąg już stoi a maszynista nawet się nie odezwie tylko będzie stał. Temat nieznajomości przepisów można ciągnąć długo bo przykładów jest dużo, jak ze strony dyżurnych jak i maszynistów.  

 

Dlatego właśnie żeby dostać się na serwer "realny" według mnie trzeba by było robić test graczom z więcej niż podstawowych przepisów, a nie na zasadzie kto dłużej gra. Możliwość przewalania S1 wydaje mi się że nie jest dużym problemem( tutaj musiałby się wypowiedzieć ktoś odpowiedzialny za pracę przy grze), to samo z rozwiązywaniem przebiegów w przypadku podania przebiegu kierującego na zły tor. Wydaje mi się że jest to do zrobienia, tylko że nie na zwykłym serwerze bo wywołało by to przysłowiowy b****l. I było by placem zabaw dla trolli którzy przyjdą tylko zepsuć grę. A kwestia zbyt częstego wychodzenia w sytuacjach podbramkowych jak właśnie wjazd na zły tor powinna być po prostu karana jeśli dana osoba wyszła tylko dla tego że nie wiedziała co zrobić. A kwestia przepisów w tych tematach jest jasna lub nie w zależności od sytuacji. Jak w przypadku przewalenia S1 każdy kto ma chociaż trochę wiedzy na temat przepisów będzie wiedział co zrobić. Tak w kwestii wyjazdu pociągu na zły szlak trzeba być według mnie bardziej obytym w przepisach kolejowych niż minimum. Jeżeli ludzie którzy zajmują się kwestią przepisów w SimRail nie mają pojęcia w tym temacie(można to zrozumieć bo nie każdy musi znać te przepisy), a instrukcje kolejowe nie są jasne(bo czasem nawet zawodowcy mają problem z ich zrozumieniem). To co szkodzi zasięgnąć wiedzy u patrona jakim jest Urząd Transportu Kolejowego lub po prostu skontaktować się z PKP PLK którzy przecież te przepisy tworzą. To wszystko byłoby moim zdaniem (słowo klucz, bo ja kompletnie nie znam się na tworzeniu gier) do zrobienia jak właśnie ww. przewalanie stójki czy wyjazdu na zły tor, lecz najpierw powinna zostać wprowadzona podstawa do działania w tym temacie czyli rozkazy pisemne "S", "N" i "O", bo bez nich nic nie można zrobić. 

Edited by GrMati
Link to comment
Share on other sites

@GrMati Po wyjściu gry z Early Access są zapowiedzianej serwery profesjonalne, gdzie pewnie będzie większość rzeczy, o których piszesz. Także cierpliwości i się doczekasz 🙂

Natomiast na razie ma być podejście, że serwer będzie dostępny dla wszystkich i w ciągu pierwszych kilku dni gracze, którzy sobie nie poradzą będą blokowani. Testów przed wejściem na serwer obecnie nikt nie przewiduje.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Ja jestem za Tym aby wprowadzić przynajmniej teraz:


- możliwość wyprawienia pociągu w złym kierunku (pytanie co gdy tak się stanie: dyżurny punkty minusowe, maszynista - nie ma wyjścia. Kwestia konieczna wrócić na trasę jakoś. Pytanie co z składem porzuconym na takiej błędnej trasie - co zrobi bot? - proponuję skład po wylogowaniu mechanika - zatrzymać na 5 - 10 minut na najbliższym posterunku, stacji i gdy nie zaloguje się człowiek - usunąć), nie można zatem karać mechaników za złą trasę.

- możliwość przejechania S1 - (kara dla mechanika - punkty ujemne, zderzenie - duuużo punktów ujemnych, wykolejone składy = zablokowane tory na np 30 minut, konieczność objazdów),

- punty minusowe za dyżurowanie - blokada dostępu do dyżurek o zwiększonym stopniu trudności - aby znów móc pracować na nich trzeba wyrobić ilość punktów na zwykłych posterunkach,

- co z punktami maszynistów? - to samo zablokować multiplayer i dać zarobić punkty na single player - oczywiście jak będzie.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 76 / 85
          • Percentage filling 89%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 9 / 87
          • Percentage filling 10%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 13 / 84
          • Percentage filling 15%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 2 / 82
          • Percentage filling 2%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 40 / 80
          • Percentage filling 50%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 0 / 38
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 83
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 31 / 78
          • Percentage filling 40%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 6 / 84
          • Percentage filling 7%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 1 / 93
          • Percentage filling 1%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 32 / 82
          • Percentage filling 39%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 2 / 82
          • Percentage filling 2%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 77
          • Percentage filling 1%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 12 / 78
          • Percentage filling 15%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 4 / 89
          • Percentage filling 4%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 31 / 34
          • Percentage filling 91%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 11 / 34
          • Percentage filling 32%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 18 / 34
          • Percentage filling 53%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 21 / 34
          • Percentage filling 62%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 14 / 34
          • Percentage filling 41%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 359 / 1712 Total players
    • 21% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy