Jump to content

Rozdzielić wyłączanie wyświetlania następnej stacji od następnego sygnału i prędkości


Recommended Posts

Piszę w sugestiach, choć jak dla mnie jest to błąd.

Nie da się mieć na ekranie wyświetlania odległości do następnej stacji BEZ wyświetlania następnego semafora oraz nadchodzących ograniczeń prędkości.

Odległość do stacji się bardzo przydaje jeśli się nie umie nauczyć 400km trasy na pamięć żeby wiedzieć gdzie jest każda jedna stacja i jak się nazywa, żeby nie przestrzelić peronu. Natomiast następny semafor i ograniczenia, to jest coś, co da się (i powinno się) po prostu zauważać i reagować na czas, więc jest to krytyczna część symulacji oraz nauki jazdy. Ja osobiście muszę specjalnie odpalać sobie jutuba w oderwanym oknie (funkcja Opery) żeby nim sobie ZASŁONIĆ ten wskaźnik semafora i nadchodzące prędkości pod nim, bo inaczej po prostu nie da się ich nie zauważyć kątem oka nawet jak się nie chce, a wtedy granie przestaje mieć sens. Natomiast trasy nie daję rady zapamiętać na pamięć (zresztą za bardzo jest jednolita na to), a jazda ostrożna i "zwalnianie na wypadek stacji" powoduje spóźnienia, a spóźnienia powodują, że nawet zegarem nie można się już kierować (żeby określić kiedy się zbliża następna stacja postojowa wg rozkładu) więc potrzebuję ten wskaźnik odległości do następnej stacji. Wiem, że są ostrzeżenia że się zbliża stacja (które nawiasem mówiąc też powinno się dać wyłączyć, a chyba nie można), ale one jakoś nie zdają egzaminu. Nie pamiętam już czemu, ale pamiętam, że nie zdają (może czasami są za późno i się nie da już wyhamować? A może był jakiś błąd i nie zawsze się pojawiały?). Niestety też problem jest w tym, że ekran jest 2D a nie 3D (bez VR) i nie widać odległości do semafora czy do końca peronu, więc ten wskaźnik też to trochę zastępuje.

Pewnie znajdzie się pełno ludzi, którzy powiedzą, że jestem debilem i wcale to niepotrzebne jest, ale moim (i zapewne nie tylko moim) zdaniem rozdzielenie tego byłoby bardzo przydatne oraz nieszkodliwe dla innych.

PS: Ciekawą opcją byłoby wyświetlanie HUDa automatycznie kiedy kamera jest przełączana na zewnętrzną, aby móc wtedy kontrolować bieżącą prędkość i ew. nadchodzące ograniczenia (mogłoby to być ustawienie w opcjach, typu "Automatycznie wyświetlaj HUD na kamerze zewnętrznej" albo "Zawsze wyświetlaj HUD na kamerze zewnętrznej").

PS2: Nie chcę już też tworzyć kolejnych wątków, więc dopiszę tu. Bardzo denerwujący jest też czat, który przejmuje focus z klawiatury i człowiek usiłuje zahamować przed czerwonym i nie daje rady bo NIC NIE DZIAŁA, a potem po fakcie okazuje się, że ma pełno trójek wpisanych w czat, albo innych plusów. Powinno być co najmniej wizualnie mocno zaznaczone, że czat ma aktualnie focus, żeby to się świeciło na tyle mocno, żeby się tego nie dało przegapić próbując sterować. Co najmniej jakaś czerwona obwódka lub mocno inne tło jeśli pole czatu ma focus.

PS3: Aha i NADAL nie zostało poprawione coś tak trywialnego jak to, że sterowanie hamulcem nie działa bez włączenia NumLock-a. Jest to upierdliwe w obie strony. Często próbuję zahamować i mi hamulec nie działa - i często po skończonej grze próbuję chodzić kursorem po tekście i zaczynam go kaszanić wpisując w pół wyrazu ciągi losowych cyfr. Przecież to nie jest trudne do naprawienia.

Pozdrawiam.

Edited by PeVoo
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Ucieszyłby Cię bardziej realistyczny rozkład jazdy (w okienku) z kilometrażem stacji - pojawi się w przyszłości. Póki co proponuję skorzystać z rozkładów z simrail.express - jest na nich kilometraż linii, więc będziesz w stanie jechać bardziej realnie i orientować się w swoim położeniu na podstawie takiego dokumentu, a nie licznika kilometrów w HUD.

  • Like 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, PeVoo napisał(a):

Piszę w sugestiach, choć jak dla mnie jest to błąd.

Nie da się mieć na ekranie wyświetlania odległości do następnej stacji BEZ wyświetlania następnego semafora oraz nadchodzących ograniczeń prędkości.

Odległość do stacji się bardzo przydaje jeśli się nie umie nauczyć 400km trasy na pamięć żeby wiedzieć gdzie jest każda jedna stacja i jak się nazywa, żeby nie przestrzelić peronu. Natomiast następny semafor i ograniczenia, to jest coś, co da się (i powinno się) po prostu zauważać i reagować na czas, więc jest to krytyczna część symulacji oraz nauki jazdy. Ja osobiście muszę specjalnie odpalać sobie jutuba w oderwanym oknie (funkcja Opery) żeby nim sobie ZASŁONIĆ ten wskaźnik semafora i nadchodzące prędkości pod nim, bo inaczej po prostu nie da się ich nie zauważyć kątem oka nawet jak się nie chce, a wtedy granie przestaje mieć sens. Natomiast trasy nie daję rady zapamiętać na pamięć (zresztą za bardzo jest jednolita na to), a jazda ostrożna i "zwalnianie na wypadek stacji" powoduje spóźnienia, a spóźnienia powodują, że nawet zegarem nie można się już kierować (żeby określić kiedy się zbliża następna stacja postojowa wg rozkładu) więc potrzebuję ten wskaźnik odległości do następnej stacji. Wiem, że są ostrzeżenia że się zbliża stacja (które nawiasem mówiąc też powinno się dać wyłączyć, a chyba nie można), ale one jakoś nie zdają egzaminu. Nie pamiętam już czemu, ale pamiętam, że nie zdają (może czasami są za późno i się nie da już wyhamować? A może był jakiś błąd i nie zawsze się pojawiały?). Niestety też problem jest w tym, że ekran jest 2D a nie 3D (bez VR) i nie widać odległości do semafora czy do końca peronu, więc ten wskaźnik też to trochę zastępuje.

Pewnie znajdzie się pełno ludzi, którzy powiedzą, że jestem debilem i wcale to niepotrzebne jest, ale moim (i zapewne nie tylko moim) zdaniem rozdzielenie tego byłoby bardzo przydatne oraz nieszkodliwe dla innych.

PS: Ciekawą opcją byłoby wyświetlanie HUDa automatycznie kiedy kamera jest przełączana na zewnętrzną, aby móc wtedy kontrolować bieżącą prędkość i ew. nadchodzące ograniczenia (mogłoby to być ustawienie w opcjach, typu "Automatycznie wyświetlaj HUD na kamerze zewnętrznej" albo "Zawsze wyświetlaj HUD na kamerze zewnętrznej").

PS2: Nie chcę już też tworzyć kolejnych wątków, więc dopiszę tu. Bardzo denerwujący jest też czat, który przejmuje focus z klawiatury i człowiek usiłuje zahamować przed czerwonym i nie daje rady bo NIC NIE DZIAŁA, a potem po fakcie okazuje się, że ma pełno trójek wpisanych w czat, albo innych plusów. Powinno być co najmniej wizualnie mocno zaznaczone, że czat ma aktualnie focus, żeby to się świeciło na tyle mocno, żeby się tego nie dało przegapić próbując sterować. Co najmniej jakaś czerwona obwódka lub mocno inne tło jeśli pole czatu ma focus.

PS3: Aha i NADAL nie zostało poprawione coś tak trywialnego jak to, że sterowanie hamulcem nie działa bez włączenia NumLock-a. Jest to upierdliwe w obie strony. Często próbuję zahamować i mi hamulec nie działa - i często po skończonej grze próbuję chodzić kursorem po tekście i zaczynam go kaszanić wpisując w pół wyrazu ciągi losowych cyfr. Przecież to nie jest trudne do naprawienia.

Pozdrawiam.

Potwierdzam, sterowanie hamulcem myszką nie zostało naprawione, nadal przeskoki są o kilka pozycji zamiast po jednej i tak od któregoś z początkowych patchy

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, GoppelPL napisał(a):

Ucieszyłby Cię bardziej realistyczny rozkład jazdy (w okienku) z kilometrażem stacji - pojawi się w przyszłości. Póki co proponuję skorzystać z rozkładów z simrail.express - jest na nich kilometraż linii, więc będziesz w stanie jechać bardziej realnie i orientować się w swoim położeniu na podstawie takiego dokumentu, a nie licznika kilometrów w HUD.

A to mogłoby rzeczywiście pomóc i być jednocześnie bardziej realistyczne. Dobrze wiedzieć, że to będzie, dzięki.

Proponuję w takim razie też dodać informację o tym do któregoś tutoriala (przyszłego) lub misji, żeby ludzie niewtajemniczeni się dowiedzieli, że tak w ogóle można się orientować. Będąc wtajemniczonym łatwo takie rzeczy "oczywiste" przegapić (że zwykli ludzie nie będą tego wiedzieć).

Natomiast z rozdzielenia i tak bym się ucieszył - w TSW też jest to rozdzielone (nawet wizualnie jest to po przeciwnej stronie ekranu, bo jest kompletnie nie powiązane ze sobą).

Link to comment
Share on other sites

Moglo by byc jako 'stopniowe' ustawienie poziomu podpowiedzi graficznych np.

Poziom 0 : wszystkie podpowiedzi (ale, jak wszystkie, to wszystkie mozliwe, np jak moze to niech tez podpowiada wszystkie znaki statyczne)

Poziom 1 : nie podpowiadaj znakow statycznych / podpowiadaj tylko semafory

Poziom 2 : nie podpowiadaj semaforow blokad liniowych, ale podpowiedz semafory wjazdowe/wyjazdowe

Poziom 3 : nie podpowiadaj niczego

a dodatkowo jako osobne opcje, wlaczanie/wylaczanie GUI nastawnikow lokomotywy, rozkladu jazdy i czatu

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.07.2023 o 11:47, stary_ortalion napisał(a):

Moglo by byc jako 'stopniowe' ustawienie poziomu podpowiedzi graficznych np.

Poziom 0 : wszystkie podpowiedzi (ale, jak wszystkie, to wszystkie mozliwe, np jak moze to niech tez podpowiada wszystkie znaki statyczne)

Poziom 1 : nie podpowiadaj znakow statycznych / podpowiadaj tylko semafory

Poziom 2 : nie podpowiadaj semaforow blokad liniowych, ale podpowiedz semafory wjazdowe/wyjazdowe

Poziom 3 : nie podpowiadaj niczego

a dodatkowo jako osobne opcje, wlaczanie/wylaczanie GUI nastawnikow lokomotywy, rozkladu jazdy i czatu

Nie wiem czy "poziomy" są rozwiązaniem lepszym niż "elastyczne" wybieranie co chcesz mieć na ekranie (każdy element oddzielnie), ale na wszelki wypadek jakby to przeszło, to dorzucam od siebie, że tych poziomów można by było użyć jako współczynnika do naliczania punktów lub jako dodatkowy znaczek przy odhaczaniu zaliczonych misji (w stylu: ta była zaliczona na poziomie 1, tamta na 3, a kolejna wcale).

Link to comment
Share on other sites

Wszystko zależy od tego, co kto uważa za realistyczne. Dla mnie realistyczne jest w takich Trax'ach czy Dragonach obsługa wielofunkcyjnych, wielopozycyjnych wajch (a zwłaszcza hamulca) przy użyciu myszy. Tylko wtedy mam pełną orientację w jakiej pozycji się dana wajcha znajduje. Obsługa ich z klawiatury często się kończy dla mnie przejechaniem S1, albo zatrzymaniem 150 m przed nim 😛

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 5 / 64
          • Percentage filling 8%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 88
          • Percentage filling 0%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 66
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 75
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 3 / 45
          • Percentage filling 7%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 0 / 80
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 2 / 75
          • Percentage filling 3%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 1 / 68
          • Percentage filling 1%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 69
          • Percentage filling 0%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 0 / 80
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 67
          • Percentage filling 1%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 67
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 84
          • Percentage filling 1%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 65
          • Percentage filling 0%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 1 / 66
          • Percentage filling 2%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 23 / 1569 Total players
    • 1% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy