Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jest rok 2023. Bardzo jestem ciekawy jak to mia艂o wygl膮da膰 w pierwszej wersji w roku 2021. W tym momencie ten symulator jest w wersji wczesnego dost臋pu. No ale co? Nie jestem fanem TD2, ale tam umie si臋 co艣 zrobi膰 za darmo. W SimRail jest najmniejszy problem z poprawieniem czegokolwiek. Jak ju偶 jest poprawione, to co艣 innego si臋 zepsuje. Bardzo proste. W TD2, kt贸re gra艂em pierwszy raz od kilku miesi臋cy balans grafiki jest du偶o lepszy. Wczoraj wysz艂a nowa wersja. Darmowa wersja!!!!. Jak czytam na forum SimRail, 偶e jeden z programist贸w nie mo偶e przetestowa膰 tego co zrobi艂, bo ma za s艂aby komputer, to co mam o tym my艣le膰聽馃榿. To jaka艣 kpina z klient贸w, kt贸rzy zap艂acili za t膮 gr臋.聽 To wygl膮da tak jakby kilku student贸w informatyki chcieli zrobi膰 symulator w pokoju w akademiku. W darmowym TD2 jest gra zbalansowana. W SimRail karta graficzna wariuje na 100%. Gdzie jest ta wsp贸艂praca z lud藕mi z TD2, kt贸rzy jednak ogarniaj膮 lepiej symulator poci膮gu ni偶 Wy.聽 Testy by艂y darmowe w grudniu, a teraz powinni艣cie to wszystko naprawia膰, ale podstawowe b艂臋dy s膮 nie naprawione. Niesko艅czony projekt Sim Rail, SimBus, ale przechwalanie si臋, 偶e jest ju偶 nowa umowa na metro w Wa-wie. Ludzie, czy to wszystko b臋dzie sprzedawa膰 jako wczesny dost臋p, a potem nic?聽

Teraz czekam na tych co maja za zadanie nie dopu艣ci膰 do takich opinii. Jednak nie zale偶y mi na reputacji na tym forum. Prawda jest wa偶niejsza ni偶 reputacja.

  • I disagree 26
  • Confused 4
  • Haha 1
  • I agree 3
Posted

Nie do ko艅ca si臋 z tym zgadzam. Roboty jest zapewne bardzo du偶o, podejrzewam, 偶e silnik Unity te偶 nie rozpieszcza. Natomiast to, co mnie bardzo wkurza, to 偶e tw贸rcy nie zrobi膮 jakiego艣 Q&A albo nie powiedz膮 jak si臋 kszta艂tuje stan prac. Wszystko jest jak膮艣 wielk膮 tajemnic膮.聽

  • I agree 11
Posted
45 minut temu, MALECKI napisa艂(a):

Nie do ko艅ca si臋 z tym zgadzam. Roboty jest zapewne bardzo du偶o, podejrzewam, 偶e silnik Unity te偶 nie rozpieszcza. Natomiast to, co mnie bardzo wkurza, to 偶e tw贸rcy nie zrobi膮 jakiego艣 Q&A albo nie powiedz膮 jak si臋 kszta艂tuje stan prac. Wszystko jest jak膮艣 wielk膮 tajemnic膮.聽

1. Pytanie czemu w takim razie Unity zosta艂o wybrane聽馃

2. Fakt, brak pomys艂贸w i wst臋pnego nawet harmonogramu wprowadzenia jest dziwny. Taka roadmapa by si臋 przyda艂a (przyk艂ad Workers贸w:聽https://trello.com/b/0haBaHmz/soviet-republic-roadmap)

  • I agree 6
Posted

Tak na spokojnie. Nie ma co por贸wnywa膰 grafiki TD2 a SimRail, wi臋c nie zrobi臋 por贸wnania wystarczy spojrze膰 na screeny poni偶ej. W SimRail karta graficzna nie wariuje na 100%. Ona jest wykorzystana w 100% i to akurat jest zaleta a nie wada, czego w TD2 zdecydowanie brakowa艂o, bo czy mia艂em starego radeona 450 czy p贸藕niej po zmianie na bardzo drog膮 Rtx 3060 za 2500 ko艂a, wydajno艣膰 wzros艂a o 0%,聽 0 Fps. Taka wada TD2.聽 Sam sprawd藕. Je艣li dana gra wykorzystuje kart臋 w 100% to brawo! oto w tym wszystkim chodzi, tym bardziej 偶e temperatura mojej karty nie przekracza 60 stopni. To nie jest wariactwo, to bardzo wydajna i stabilna praca.聽 Co do reszty to b膮d藕my spokojni i cierpliwi,聽 po kolei krok po kroku, a偶 doczekamy si臋 najlepszego symulatora na tej ziemi, dla mnie, cho膰 wczesny dost臋p to ju偶 wygrywa z innymi tego typu symulatorami聽 pod wieloma wzgl臋dami, ka偶da najdrobniejsza rzecz wprowadzona wymaga test贸w i poprawek. Poza tym, nie zapominajmy 偶e nie tylko poprawiaj膮 i testuj膮, ale te偶 pracuj膮 nad innymi nowo艣ciami, za kilka dni np. b臋dzie kolejna nastawnia, kt贸r膮 zn贸w trzeba b臋dzie trzeba przetestowa膰 i poprawi膰. B臋dzie te偶 nowa szata graficzna rozk艂ad贸w i dodatkowe opcje w nim i te偶 trzeba b臋dzie czasu aby to przetestowa膰 i poprawi膰. Tak naprawd臋 moim zdaniem to poprawianie i testowanie w tej grze nigdy si臋 nie sko艅czy, do puki gra b臋dzie ewoluowa艂a i oby nigdy si臋 to nie sko艅czy艂o. 馃檪a my mo偶emy by膰 wdzi臋czni, 偶e mo偶emy nie tylko bra膰 udzia艂 w testach, ale wiele naszych聽 uwag i sugestii wdro偶ono i jeszcze wdro偶膮 do gry, a tak przy okazji mo偶emy聽 ju偶 cieszy膰 gr膮 zamiast czeka膰 i marzy膰 kiedy zostanie wydana.聽 Brawo, i szacunek dla ca艂ej ekipy!

td2.png

17.png

  • Like 1
  • I agree 20
  • SIMRAIL Team
Posted

Zapewniam, 偶e intensywne prace trwaj膮. W drodze jest m.in. rozbudowa scenariuszy singleplayer, zapis gry, EN57 i wiele innych oczekiwanych przez spo艂eczno艣膰 funkcjonalno艣ci. Niestety wszystko to wymaga czasu, nie da si臋 tego zrobi膰 "z dnia na dzie艅", potem jeszcze czekaj膮 nas wdro偶enie i testy. Nie ma sensu robi膰 por贸wna艅 do innych symulator贸w i gier, bo ka偶da skupia si臋 de facto na innych aspektach i ma inny okres od czasu premiery na rynku. Mogliby艣my bez ko艅ca dodawa膰 nowe funkcjonalno艣ci, czy pojazdy i wstrzymywa膰 przez to premier臋 gry latami. Dotychczasowe op贸藕nienie te偶 wynika艂o g艂贸wnie z sugestii po premierze darmowej wersji demo, prolog i playtest.

Co do SimBus, czy MetroSim, zajmuje si臋 nimi wydzielona ekipa grafik贸w, a od strony programistycznej wiele element贸w jest wsp贸lnych.

Nie planujemy r贸wnie偶 udost臋pnia膰 roadmapy z terminami, zanim nie b臋dziemy ich pewni, poniewa偶 wiele rzeczy potrafi p贸j艣膰 nie po naszej my艣li w tak rozbudowanym projekcie, a p贸藕niej wynikiem s膮 niepotrzebne nerwy i pretensje o niedotrzymanie terminu.

Wystarczy, 偶e developer zachoruje i praca nad danym elementem staje w miejscu, gdy偶 s膮 to cz臋sto tak zaawansowane rzeczy, 偶e wdro偶enie w nie nowej osoby mog艂oby potrwa膰 d艂u偶ej, ni偶 sam okres absencji.

  • Like 17
  • Confused 1
  • Thanks 2
  • I agree 25
Posted

Problemem tej gry jest przede wszystkim diametralnie odmienna jako艣膰 grafiki przy kartach serii GTX w stosunku do kart RTX (migotanie to tylko dow贸d koronny). Niekt贸re AMD maj膮 jakie艣 tam swoje czary mary, kt贸re zewn臋trznie sterownikiem poprawiaj膮 co spieprzone. Og贸lnie szeroko poj臋te wyg艂adzenie kraw臋dzi le偶y i kwiczy.

P贸ki to si臋 nie zmieni mam niestety podobne odczucia jak autor w膮tku. Mo偶e nie tak radykalnie, ale podsyca ten stan o kt贸rym pisze @MALECKI, bo pisa膰 takie bajki:聽

Cytat

Co do s艂uchania spo艂eczno艣ci, oczywi艣cie to robimy, st膮d a偶 3 bezp艂atne wersje demo po drodze i op贸藕nienie spowodowane dodawaniem kolejnych funkcji i zmian oczekiwanych przez graczy. Przychodzi jednak taki moment, 偶e trzeba aplikacj臋 wyda膰, bo mo偶na by tak bez ko艅ca - ka偶dy by chcia艂 mie膰 tras臋 ze swojego podw贸rka, wymarzon膮 lokomotyw臋, a to nie jest realne i nigdy nie by艂o zapowiadane, podczas gdy ludzie oczekuj膮 od nas rzeczy cz臋sto niemo偶liwych. Zakres gry jest szczeg贸艂owo i transparentnie opisany na Steam, do 2 godzin r贸wnie偶 mo偶na j膮 zwr贸ci膰 i uzyska膰 zwrot, je艣li nie spe艂nia oczekiwa艅. Mamy r贸wnie偶 forum dyskusyjne, Discord, Facebook, gdzie bardzo ch臋tnie odpisujemy na pytania, cho膰 jest ich tyle, 偶e czasem trzeba chwil臋 poczeka膰 na odpowied藕.

to szanowni tw贸rcy pi贸rem Prezesa potrafi膮 tylko na forum MaSzyny tworzy膰. Ja nadal nie dowiedzia艂em si臋, od 1,5 ms, czy cokolwiek zmieni si臋 w kwestii migotania. I chyba ju偶 si臋 nie dowiem. Bardzo ch臋tnie to przemilcz膮聽馃槈

Posted
4 minuty temu, Szociu napisa艂(a):

Zapewniam, 偶e intensywne prace trwaj膮. W drodze jest m.in. rozbudowa scenariuszy singleplayer, zapis gry, EN57 i wiele innych oczekiwanych przez spo艂eczno艣膰 funkcjonalno艣ci. Niestety wszystko to wymaga czasu, nie da si臋 tego zrobi膰 "z dnia na dzie艅", potem jeszcze czekaj膮 nas wdro偶enie i testy. Nie ma sensu robi膰 por贸wna艅 do innych symulator贸w i gier, bo ka偶da skupia si臋 de facto na innych aspektach i ma inny okres od czasu premiery na rynku. Mogliby艣my bez ko艅ca dodawa膰 nowe funkcjonalno艣ci, czy pojazdy i wstrzymywa膰 przez to premier臋 gry latami. Dotychczasowe op贸藕nienie te偶 wynika艂o g艂贸wnie z sugestii po premierze darmowej wersji demo, prolog i playtest.

Co do SimBus, czy MetroSim, zajmuje si臋 nimi wydzielona ekipa grafik贸w, a od strony programistycznej wiele element贸w jest wsp贸lnych.

Nie planujemy r贸wnie偶 udost臋pnia膰 roadmapy z terminami, zanim nie b臋dziemy ich pewni, poniewa偶 wiele rzeczy potrafi p贸j艣膰 nie po naszej my艣li w tak rozbudowanym projekcie, a p贸藕niej wynikiem s膮 niepotrzebne nerwy i pretensje o niedotrzymanie terminu.

Wystarczy, 偶e developer zachoruje i praca nad danym elementem staje w miejscu, gdy偶 s膮 to cz臋sto tak zaawansowane rzeczy, 偶e wdro偶enie w nie nowej osoby mog艂oby potrwa膰 d艂u偶ej, ni偶 sam okres absencji.

A to chocia偶 udost臋pnicie roadmap臋 z tym nad czym pracujecie, co macie w planach, kt贸re pomys艂y z forum spodoba艂y si臋 wam i zamierzacie kiedy艣 wprowadzi膰?
Pozwoli艂oby to na koniec pyta艅 czy b臋dzie EN57, EP09, XXYY, czy b臋dzie trasa do Gliwic, do Krakowa, do Wypizdowa G贸rnego, a i my by艣my wiedzieli, 偶e nasze pomys艂y s膮 / nie s膮 brane pod uwag臋.

  • I agree 9
Posted
2 godziny temu, Pasiur napisa艂(a):

W tym momencie ten symulator jest w wersji wczesnego dost臋pu. No ale co?

No w艂a艣nie, co? 艢wiat gier komputerowych ewoluuje, zasady ich wydawania r贸wnie偶.聽 Wczesny dost臋p by艂 niegdy艣 opcj膮 dla niecierpliwych czy zagorza艂ych fan贸w. Dzi艣 staje si臋 norm膮 i stanowi cz臋艣膰 planu marketingowego wydawc贸w. Nie wiem czego ludzie spodziewaj膮 si臋 po EA, 偶e gra b臋dzie od razu superprodukcj膮? Dlaczego ludzie wydaj膮 pieni膮dze na zakup produktu w fazie EA, a potem z艂orzecz膮? Nie lepiej by艂o poczeka膰 z zakupem na w pe艂ni dopracowan膮 gr臋? My艣l臋, 偶e ka偶de ga艂y widzia艂y co bra艂y :P

2 godziny temu, Pasiur napisa艂(a):

Nie jestem fanem TD2, ale tam umie si臋 co艣 zrobi膰 za darmo.

Nie nale偶臋 ani do ich fan贸w, ani przeciwnik贸w. TD2 jest z za艂o偶enia darmowy (w niekt贸rych aspektach co prawda tylko w teorii), ale w艂a艣nie dlatego 偶e nie jest produktem komercyjnym por贸wnywanie go do SR nie jest moim zdaniem ani adekwatne ani miarodajne. To produkty z r贸偶nych klas. Nie zamierzam dywagowa膰, czy p艂atne jest lepsze od darmowego lub odwrotnie. Przywodzi mi to na my艣l znany powszechnie dylemat o wy偶szo艣ci 艢wi膮t Wielkiej Nocy nad 艢wi臋tami Bo偶ego Narodzenia.

2 godziny temu, Pasiur napisa艂(a):

Gdzie jest ta wsp贸艂praca z lud藕mi z TD2, kt贸rzy jednak ogarniaj膮 lepiej symulator poci膮gu ni偶 Wy.

Z tego co si臋 orientuj臋 niekt贸rzy s膮 tutaj, nawet w administracji, zapytaj mo偶e?

Reasumuj膮c, zdecydowa艂em si臋 na wersj臋 EA, zap艂aci艂em za to, mam jakie艣 tam swoje oczekiwania co do rozwoju produktu, ale tak daleko id膮ca krytyka jest, w moim odczuciu - bo wypowiadam si臋 wy艂膮cznie za siebie - troch臋 niesmaczna. Warto艣膰 dodan膮 tworzy si臋 poprzez konstruktywn膮 krytyk臋, tej jednak w wypowiedzi kolegi @Pasiur si臋 nie dopatrzy艂em.

P.S. 呕eby od razu rozwia膰 wszelkie w膮tpliwo艣ci, jestem zwyk艂ym graczem, niepowi膮zanym w 偶aden spos贸b z administracj膮 czy tw贸rcami. Powy偶sze jest moj膮 prywatn膮 opini膮, z kt贸r膮 ka偶dy ma prawo si臋 nie zgadza膰.

  • I agree 4
Posted
1 minut臋 temu, Masterczulki napisa艂(a):

Pozwoli艂oby to na koniec pyta艅 czy b臋dzie EN57, EP09, XXYY, czy b臋dzie trasa do Gliwic, do Krakowa, do Wypizdowa G贸rnego, a i my by艣my wiedzieli, 偶e nasze pomys艂y s膮 / nie s膮 brane pod uwag臋.

Czy b臋d膮 ogarni臋te kraw臋dzie pod GTX...

  • SIMRAIL Team
Posted
13 minut temu, en57 napisa艂(a):

Problemem tej gry jest przede wszystkim diametralnie odmienna jako艣膰 grafiki przy kartach serii GTX w stosunku do kart RTX (migotanie to tylko dow贸d koronny). Niekt贸re AMD maj膮 jakie艣 tam swoje czary mary, kt贸re zewn臋trznie sterownikiem poprawiaj膮 co spieprzone. Og贸lnie szeroko poj臋te wyg艂adzenie kraw臋dzi le偶y i kwiczy.

P贸ki to si臋 nie zmieni mam niestety podobne odczucia jak autor w膮tku. Mo偶e nie tak radykalnie, ale podsyca ten stan o kt贸rym pisze @MALECKI, bo pisa膰 takie bajki:聽

to szanowni tw贸rcy pi贸rem Prezesa potrafi膮 tylko na forum MaSzyny tworzy膰. Ja nadal nie dowiedzia艂em si臋, od 1,5 ms, czy cokolwiek zmieni si臋 w kwestii migotania. I chyba ju偶 si臋 nie dowiem. Bardzo ch臋tnie to przemilcz膮聽馃槈

Jakie migotanie masz na my艣li? Prawdopodobnie chodzi o to wynikaj膮ce z anty-aliasingu, SimRail korzysta z deferred rendering (m.in. z powodu nocnego o艣wietlenia) przez co technika AA multi-sampling nie jest dost臋pna. Sam TAA niestety ma problem z drobnymi elementami, kt贸rych przy infrastrukturze kolejowej jest dosy膰 sporo, to cz臋sty problem wsp贸艂czesnych gier, dlatego te偶 wykorzystuje si臋 NVIDIA DLSS lub AMD FSR w celu eliminacji tego efektu. Sama implementacja TAA to ta wbudowana w Unity HDRP, za艣 parametry zosta艂y dobrane najlepsze z mo偶liwych pod k膮tem zastosowa艅 takich jak nasze. Np. istnieje mo偶liwo艣膰 dodania filtra usuwaj膮cego dr偶enie, jednak w trakcie ruchu spowodowa艂by on smu偶enie. Na koniec b臋dziemy jeszcze robi膰 pewne optymalizacje w tym temacie, np. zminimalizowanie problemu dr偶enia podk艂ad贸w pod pewnymi k膮tami patrzenia.

Nie s膮 to 偶adne bajki, wystarczy troch臋 prze艣ledzi膰 rozw贸j SimRail, cho膰by przez posty facebook'owe, czy Steam. Kto jest z nami od pocz膮tku, na pewno widzi progres go艂ym okiem. 馃檪

Co do zapowiedzi nowych dodatk贸w, w momencie kiedy tylko jeste艣my pewni, informacj臋 publikujemy wszystkimi naszymi kana艂ami

  • Like 2
  • Thanks 1
  • I agree 4
Posted (edited)
8 minut temu, Szociu napisa艂(a):

AMD FSR w celu eliminacji tego efektu

AMD FSR wykorzystuje FAA. Naj艂adniej wida膰 to w Farming Simulator 2022. Po w艂膮czeniu FSR automatycznie w艂膮cza si臋 FAA. W SimRail powoduje to migotanie. Prosz臋 sobie por贸wna膰 jako艣 wy艣wietlania:聽

AMD FSR 2.0. jest rozwi膮zaniem tego problemu. Tylko i wy艂膮cznie 2.0.

Edited by en57
  • SIMRAIL Team
Posted

Niestety jeste艣my na ten moment ograniczeni aktualizacjami wersji czy to DLSS czy FSR przez tw贸rc贸w Unity, pr贸bowali艣my eksperymentowa膰 z r臋czn膮 aktualizacj膮 bibliotek, jednak tworzy艂o to jeszcze wi臋cej artefakt贸w.

  • Like 1
Posted
1 minut臋 temu, Szociu napisa艂(a):

Niestety jeste艣my na ten moment ograniczeni aktualizacjami wersji czy to DLSS czy FSR przez tw贸rc贸w Unity, pr贸bowali艣my eksperymentowa膰 z r臋czn膮 aktualizacj膮 bibliotek, jednak tworzy艂o to jeszcze wi臋cej artefakt贸w.

W takim razie najlepszym rozwi膮zaniem b臋dzie zmiana zalecanej karty graficznej w opisie gry. Jak dla mnie ju偶 takie artefakty s膮 niedopuszczalne w trzeciej dekadzie obecnego wieku.聽

Pozostawienie karty GTX jako zalecanej z takim efektem finalnym jest 偶ywym robieniem ludzi w... konia (delikatnie m贸wi膮c).聽

  • SIMRAIL Team
Posted

To nie s膮 artefakty, tak jak pisa艂em wy偶ej to wynika z takiej, a nie innej techniki anty-aliasingu, podobny problem maj膮 inne gry symulacyjne zawieraj膮ce np. sie膰 trakcyjn膮, czy szybkie poruszanie si臋, korzystaj膮ce z TAA. Du偶o te偶 zale偶y od rozdzielczo艣ci ekranu, im wi臋ksza rozdzielczo艣膰, tym wi臋kszy rozmiar ma艂ych obiekt贸w w px, a tym samym mniejszy problem z ich wy艣wietlaniem.

Polecam wpisa膰 w google has艂o "TAA flickering", nawet gry AAA mierz膮 si臋 z podobnymi problemami i nie jest absolutnie jakikolwiek blocker do ich wydania.

  • Like 2
Posted (edited)
16 minut temu, Szociu napisa艂(a):

nawet gry AAA mierz膮 si臋 z podobnymi problemami i nie jest obsolutnie jakikolwiek blocker do ich wydania.

Ale w nich nie wyst臋puje a偶 tyle cienkich linii jak w 艣wiecie kolei elektrycznej 馃檪聽Ju偶 to pisa艂em i napisz臋 jeszcze raz - trzeba dobiera膰 i korzysta膰 z technologii, kt贸ra wszystkim odbiorcom zapewni zbli偶ony lub taki sam odbi贸r produktu. O ile je艣li postawimy klocek, samoch贸d i drog臋 to FAA i technologia DLS zapewni taki sam, podobny odbi贸r. Ale je艣li do tej gry nawalimy kilkana艣cie tor贸w nad kt贸rymi rozwiesimy CIENKIE ELEMENTY to niestety. Ponadto sama wiedza, 偶e FSR, kt贸ry opiera si臋 na FAA tworzy takie problemy jest ju偶 wystarczaj膮c膮 przes艂ank膮 do jak najszybszego rozwi膮zania tego problemu jak tylko pojawi si臋 mo偶liwo艣膰 lub nawet d膮偶y膰 do tej mo偶liwo艣ci.聽

Sama gra spokojnie mog艂aby zosta膰 wydana jeszcze wcze艣niej. Na dobr膮 spraw臋 to dopiero TA SPO艁ECZNO艢膯 da艂a tej grze kopa. W formie wypaczonego wolontariatu.聽

Zreszt膮 ta sama spo艂eczno艣膰 pod postaci膮 @Tadeusz Hajto聽chcia艂aby si臋 dowiedzie膰:

Cytat

Ewentualnie, skoro rozdzielczo艣膰 renderowania jest oddzielona od rozdzielczo艣ci wy艣wietlania, czy by艂aby mo偶liwo艣膰 udost臋pnienia u偶ytkownikom mo偶liwo艣ci wyboru wy偶szej rozdzielczo艣ci renderowania ni偶 rozdzielczo艣膰 wy艣wietlania, w celu poprawy dzia艂ania TAA (poprzedzone testami sprawdzaj膮cymi, czy TAA b臋dzie wygl膮da膰 lepiej przy wy偶szej rozdzielczo艣ci renderowania wzgl臋dem wy艣wietlanej)?

Tak podobno radzi sobie z tym problemem Microsoft Flight Simulator

Edited by en57
  • I agree 2
  • SIMRAIL Team
Posted
9 minut temu, en57 napisa艂(a):

Zreszt膮 ta sama spo艂eczno艣膰 pod postaci膮 @Tadeusz Hajto聽chcia艂aby si臋 dowiedzie膰:

Tak podobno radzi sobie z tym problemem Microsoft Flight Simulator

Tak, jest planowana taka mo偶liwo艣膰, technika ta zwie si臋 super-sampling i mamy j膮 w naszej kolejce. Czeka g艂贸wnie na tematy optymalizacyjne, 偶eby przy takim skalowaniu na karcie GTX by艂o to nadal grywalne. Finalna optymalizacja b臋dzie polega艂a m.in. na bake'owaniu infrastruktury, co pozwoli mocno odci膮偶y膰 procesor na wi臋kszych stacjach, ale do tego musi by膰 ona bliska finalnej wersji.

  • Like 2
Posted
4 minuty temu, Szociu napisa艂(a):

Tak, jest planowana taka mo偶liwo艣膰, technika ta zwie si臋 super-sampling i mamy j膮 w naszej kolejce. Czeka g艂贸wnie na tematy optymalizacyjne, 偶eby przy takim skalowaniu na karcie GTX by艂o to nadal grywalne. Finalna optymalizacja b臋dzie polega艂a m.in. na bake'owaniu infrastruktury, co pozwoli mocno odci膮偶y膰 procesor na wi臋kszych stacjach, ale do tego musi by膰 ona bliska finalnej wersji.

Dzi臋kuj臋 za odpowied藕 w tej kwestii w imieniu swoim jak i @Tadeusz Hajto聽oraz innych zainteresowanych. Czekali艣my na to od 30 stycznia.聽

  • I agree 3
Posted (edited)

@Szociu聽Dzi臋kuj臋, 偶e si臋 odezwa艂e艣 i wyja艣ni艂e艣 nam par臋 rzeczy. My艣l臋, 偶e taka "pigu艂a" raz na jaki艣 czas zaspokaja艂aby nasz膮 chor膮 ciekawo艣膰 馃槈

A da艂oby si臋 wype艂ni膰 wagoniki jakim艣 gruzem, drewnem, w臋glem? 馃槈

Edited by MALECKI
  • Like 1
  • I agree 2
  • SIMRAIL Team
Posted
39 minut temu, MALECKI napisa艂(a):

A da艂oby si臋 wype艂ni膰 wagoniki jakim艣 gruzem, drewnem, w臋glem? 馃槈

Da rad臋. By艂y nawet screeny z single-playera z 艂adunkami.

Posted

聽Dlaczego wszyscy pisz膮 偶e maj膮 problem z wydajno艣c膮 w grze?聽

u偶ywam laptopa Asus rog G513IE w nast臋puj膮cej konfiguracji,聽

Procesor AMD ryzen 7 4800H

pamie膰 ram KINGSTON Fury 32GB DDR4 3200

SSD PX500聽 1TB

Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti

Moja grafika jest obci膮偶ona w 75%聽 RAM u偶yte 20 GB przy max ustawieniach i moje FPS to sta艂e 60, przy ni偶szych ustawieniach 144 ale lepiej si臋 gra na max ustawieniach. Nie mam problemu z spadkami ani z lagami聽

Posted

W dalekiej przysz艂o艣ci proponuj臋 przesiadk臋 z Unity na Unreal engine 5 a na razie 偶ycz臋 samych sukces贸w drodzy tw贸rcy i czekam na kolejny patch .

  • I agree 2
Posted

Nie wszyscy 馃檪聽 Raczej Ci kt贸rzy maj膮 s艂absz膮, mniej wydajn膮 kart臋 graficzn膮, ale zanim wyjdzie pe艂na gra to i oni kiedy艣 przecie偶 i tak wymieni膮 swoje karty by do艂膮czy膰 do grona i tak ju偶 wi臋kszo艣ci, ciesz膮cych si臋 z grania na 2k, 4k i ustawieniach ultra. Ja mam podobnie jak Ty, super wszystko 艣miga, a po optymizacji b臋dzie bajka. Warto pomy艣le膰 o dobrej karcie na przysz艂o艣膰 zanim b臋dzie pe艂na wersja. Tak jak piszesz na ustawieniach ultra jest super. Ja te偶 mam podobn膮 grafik臋 RTX 3060, monitor 2k i wszystkie problemy z wydajno艣ci膮 czy migotaniem przepad艂y na zawsze, a przed nami jeszcze optymizacja. Z tego co si臋 orientuj臋 to optymizacj臋 robi si臋 dopiero na samym聽 ko艅cu. Czekamy, bo wszyscy wiemy 偶e warto, wi臋c b臋dzie jeszcze聽 poprawa w p艂ynno艣ci i niezrozumia艂ych spadkach FPS przy zachodzie czy po zachodzie s艂o艅ca.

Posted (edited)

Ja to bym wola艂, 偶eby autorzy SimRail nadal skupiali si臋 na tych rzeczach, kt贸re we wszystkich innych symulatorach kolejowych s膮 traktowane po macoszemu: na mo偶liwie wiernym symulowaniu pracy maszynisty i dy偶urnego ruchu. Bo moim zdaniem w艂a艣nie to stanowi o atrakcyjno艣ci SimRail i to czyni go tak nowatorskim na rynku gier.

S艂uchajcie, macie naprawd臋 mn贸stwo kolejowych symulator贸w napisanych dla trainspoter贸w i wirtualnych modelarzy. Cho膰by taki TSW gdzie 艂adnie bujaj膮 si臋 listki na drzewach, ka偶da 艣rubka na w贸zku jest oddana w technologii ultra HaDeRedy (bardzo wa偶ne gdy prowadzisz poci膮g lewituj膮c pi臋膰 metr贸w obok niego!), gdzie macie fiku艣ne pluszowe dinozaury do zbierania na peronach i tym podobne kluczowe dla symulatora rzeczy.

Tylko tam nie ma dy偶urnych ruchu, nie ma kierownik贸w poci膮g贸w ani konduktor贸w, wi臋kszo艣膰 urz膮dze艅 na poje藕dzie jest atrap膮 lub w og贸le nie istnieje, a cz臋sto nawet nie ma czynnego czuwaka (bo przeszkadza robi膰 艂adne fotki wirtualnym poci膮gom w pe艂nym p臋dzie). Inne poci膮gi nigdy si臋 nie op贸藕niaj膮, dy偶urni nie sp贸藕niaj膮 si臋 z podaniem semafora, nikt nie robi pr贸by hamulca ani hamowania kontrolnego, bo wa偶ne s膮 tylko 艂adne fotki oraz komplet naklejek na burcie wagonu. I tylko temu podporz膮dkowane jest wszystko w 'symulatorze'. No i nie ma tam trybu dla wielu graczy. A nie ma, bo ca艂a para posz艂a w gwizdek, to znaczy w ultra realistyczn膮 grafik臋.

Moim zdaniem, nawet na niskich ustawieniach, grafika w SimRail jest wi臋cej ni偶 akceptowalna i nie niszczy przyjemnego wra偶enia immersji. Nie wiem, ja bym wola艂 mniej bajer贸w graficznych, a wi臋cej funkcji odwzorowuj膮cych prowadzenie poci膮gu. Najlepiej, 偶ebym m贸g艂 obj膮膰 s艂u偶b臋 w Katowicach, odda膰 j膮 na Wschodniej i po drodze robi膰 90% rzeczy jak prawdziwy maszynista prawdziwego poci膮gu. I by膰 potem oceniony jak sobie poradzi艂em. Chcia艂bym m贸c mierzy膰 si臋 z takimi zadaniami jak jazda po torze niew艂a艣ciwym, jazda na sygna艂 zast臋pczy lub na rozkaz pisemny, uniewa偶nianie blokady samoczynnej... Zar贸wno jako wirtualny maszynista jak i wirtualny dy偶urny ruchu.聽 Bo ja tak w艂a艣nie rozumiem symulacj臋. Symulujemy kolej a nie otaczaj膮cy j膮 krajobraz

Edited by Nazwa profilu
  • Like 10
  • I agree 5
Posted
Hace 1 hora, el nombre del perfil dijo:

Preferir铆a que los autores de SimRail siguieran centr谩ndose en aquellas cosas que en todos los dem谩s simuladores ferroviarios se tratan con negligencia: en la simulaci贸n m谩s fiel del trabajo del conductor y el despachador. Porque en mi opini贸n, esto es lo que hace que SimRail sea atractivo y lo que lo hace tan innovador en el mercado de los juegos.

Mira, tienes muchos simuladores de trenes escritos para trainspoters y modeladores virtuales. Por ejemplo, un TSW donde las hojas de los 谩rboles se balancean muy bien, cada tornillo en el carro se renderiza en tecnolog铆a ultra HaDeRedy (隆muy importante cuando conduces un tren levitando cinco metros al lado!), Donde tienes dinosaurios de peluche de lujo para recolectar en las plataformas y cosas clave similares para el simulador.

Solo que no hay despachadores de tr谩fico, no hay administradores de trenes o conductores, la mayor铆a de los dispositivos en el veh铆culo son ficticios o no existen en absoluto, y a menudo no hay espera activa (porque interfiere con tomar buenas fotos de trenes virtuales a toda velocidad). Otros trenes nunca se retrasan, los despachadores no se retrasan en dar el sem谩foro, nadie hace una prueba de frenos o controla el frenado, porque solo son importantes las fotos bonitas y un conjunto de pegatinas en el costado del vag贸n. Y solo esto es a lo que todo en el "simulador" est谩 subordinado. Y no hay modo multijugador. Y no lo hay, porque toda la pareja fue al silbato, es decir, en gr谩ficos ultrarrealistas.

En mi opini贸n, incluso en configuraciones bajas, los gr谩ficos en SimRail son m谩s que aceptables y no destruyen la agradable experiencia de inmersi贸n. No s茅, preferir铆a menos golosinas gr谩ficas y m谩s funciones que mapean la conducci贸n del tren. Idealmente, deber铆a poder asumir el servicio en Katowice, d谩rselo al Este y hacer el 90% de las cosas en el camino como un verdadero conductor de tren. Y luego ser juzgado c贸mo me las arregl茅. Me gustar铆a poder afrontar tareas como conducir por la pista equivocada, conducir en se帽al sustituta o por orden escrita, invalidar el bloqueo autom谩tico... Tanto como conductor virtual como como despachador de tr谩fico virtual. Porque as铆 es como entiendo la simulaci贸n. Simulamos un ferrocarril, no un paisaje circundante

C贸偶,
 zgadzam si臋 z tob膮, chocia偶 wci膮偶 brakuje szczeg贸艂贸w dla wi臋kszego realizmu w prowadzeniu, kt贸ry na pewno pr臋dzej czy p贸藕niej nadejdzie,
 ale musz臋 powiedzie膰, 偶e realizm krajobrazu r贸wnie偶 bardzo pomaga zanurzy膰 si臋,
 nie tylko z symulacji, ale kto jest z jakiego艣 rejonu Polski bez problemu rozpozna gdzie kr膮偶y.
 Rozumiem, 偶e wszystkie komputery PC nie mog膮 ci膮gn膮膰 ultra grafiki i musi by膰 dobrze dostosowana do poziomu komputera,
 kt贸ry mamy. Ale podam przyk艂ad uchwycenia stworzonej przeze mnie trasy z mojego kraju,
gdzie w starym symulatorze wci膮偶 mo偶na robi膰 pi臋kne rzeczy wizualnie, 
z czasem i maj膮c odpowiednie materia艂y. 
Uzbr贸jmy si臋 w cierpliwo艣膰 i dajmy temu zespo艂owi szans臋 na dobr膮 prac臋, kt贸ra na pewno si臋 poprawi.

20181215154103_1.jpg

20181215154113_1.jpg

20181215155252_1.jpg

20181205150810_1.jpg

Posted (edited)

Ja mam wra偶enie, 偶e ca艂y czas jako zesp贸艂 nie do ko艅ca wiecie w kt贸r膮 stron臋 i艣膰. Oczywi艣cie jest to tylko moje zdanie, ale jako gracz od playtest贸w czuje, 偶e gdzie艣 to wszystko b艂膮dzi. Z jednej strony wszystko je艣li chodzi o map臋 oddajecie w pe艂ni realnie (nawet studzienki kanalizacyjne), a na wielu aspektach, kt贸re s膮 z mojego punktu widzenia zdecydowanie bardziej potrzebne do symulatora prowadzenia ruchu kolejowego olewacie.

Takim przyk艂adem s膮 chocia偶 przepisy kolejowe, serwery nie maj膮 偶adnych regulamin贸w - otwarcie m贸wicie, 偶e mi艂o艣nik贸w Ir-1 b臋dziecie sprowadza膰 na ziemi臋, ale z drugiej strony produkujecie symulator, kt贸ry ma by膰 jak najbardziej realny. No to ja na przyk艂ad czego艣 w tym nie rozumiem. Staracie si臋 nie obejmowa膰 mam wra偶enie 偶adnej ze stron ze wzgl臋du na projekt komercyjny, 偶eby nie zdenerwowa膰 komercyjnego odbiorcy, ale z drugiej strony totalnie olewacie osoby, kt贸re oczekuj膮 od symulatora symulowania i kt贸re mocno staraj膮 si臋 wspiera膰 rozw贸j symulatora.

Osobi艣cie na ten moment nie gram, bo gra mnie osobi艣cie m臋czy. Nie ze wzgl臋du na to jak wygl膮da czy za ma艂膮 liczb臋 nowego kontentu, bo i tak uwa偶am, 偶e jak na t臋 cen臋 w kt贸rej gra wysz艂a to zawarto艣膰 jest gigantyczna, inni wydawcy podzieliliby to na 4 r贸偶ne DLC za 120 z艂 ka偶dy. Osobi艣cie mnie m臋czy w艂a艣nie ten brak imersji. Nie jestem kolejarzem ani INSTRUKTOREM PKP, a samymi instrukcjami zainteresowa艂em si臋 do艣膰 niedawno, ale osobi艣cie g艂owa mnie boli od ci膮g艂ego s艂uchania "MECHANIKU WJAZD W PERON X PODANY SZEROKO艢CI WSZYSTKIEGO DOBREGO, PAN B脫G NIECH B艁OGOS艁AWI, ZIELONO艢CI DO WARSZAWY" i tego typu tekst贸w. Oczywi艣cie, jak kto艣 chce ja mu nie broni臋, ale od symulatora oczekuje symulowania czego np. 艣wietnym przyk艂adem jest platforma VATSIM. Tego ogromnie brakuje mi w SimRailu, serwer贸w albo dedykowanych, albo dla os贸b bardziej zaawansowanych na kt贸rych regulaminy by艂yby bardziej restrykcyjne.聽

Kolejna sprawa to same urz膮dzenia do prowadzenia ruchu, okej rozumiem kwestie licencji program贸w, kt贸rych nie mo偶ecie realnie odwzorowa膰, ale cho膰by w samych kostkach brakuje wielu podstawowych funkcji, kt贸re maj膮 w rzeczywisto艣ci.
Na szybko:聽
- Ruzprucie rozjazd贸w nie dzia艂a聽
- Brak mo偶liwo艣ci prze艂o偶enia zwrotnicy w stanie zaj臋to艣ci za pomoc膮 kostki Iz/Jz
- Brak lampki kontrolnej pracy przetwornicy blokowej
- Brak wy艂膮cznika napi臋cia nastawniczego
- Brak prze艂膮cznik贸w od pracy przetwornicy blokowej i podja艣nienia szczelin
- Szczeliny rozjazd贸w nie maj膮 zaznaczonych zasadniczych po艂o偶e艅
- Brak oznacze艅 tor贸w pod sieci膮 trakcyjn膮
- Funkcja STOP nie dzia艂a jak powinna na blokadzie liniowej typu Eac
- Brak mo偶liwo艣ci odtworzenia nastawnia przebiegowego
- Brak mo偶liwo艣ci odtworzenia samoczynnosci przebieg贸w聽
- Brak mo偶liwo艣ci odtworzenia blokady stacyjnej
- Brak jakichkolwiek wizualnych oznacze艅 (rys. nastawni, peron贸w, przejazd贸w drogowo-kolejowych
W wielu aspektach mam wra偶enie, 偶e jest droga na skr贸ty, a z drugiej strony chcecie przerabia膰 linie do S臋dziszowa na lata 80.

W ko艅cu ca艂e szcz臋艣cie pojawi艂a si臋 komunikacja z Wami czy to tutaj czy na discordzie, ale wci膮偶 niekt贸re rzeczy wydaj膮 si臋 by膰 owiane wielk膮 tajemnic膮 prowadz膮c do spekulacji graczy. Nie chcecie robi膰 roadmap, ale potem nie dziwcie si臋 na komentarze, kt贸re s膮 na forach Facebook'owych w kt贸rych ludzie albo zmy艣laj膮 bzdury, kt贸rych nie ma gdzie potwierdzi膰, albo spekuluj膮 na tematy, kt贸re ju偶 by艂y powiedziane na discordzie. To wci膮偶 pokazuje, 偶e gdzie艣 jest problem w komunikacji na linii GRACZY - WY. Stety niestety przy grze, kt贸ra du偶e mierze opiera/opiera膰 si臋 b臋dzie na spo艂eczno艣ci jest to s艂abe. Osobi艣cie nie oczekuje konkretnych dat, ale samo og艂oszenie np. b臋dzie trasa do Krakowa, pojawi si臋 symulacja sieci trakcyjnej itp. du偶o by da艂y.

Osobi艣cie do grafiki nic nie mam, pr贸cz kr贸tkiego rysowania i mam wra偶enie ukrywania niekt贸rych rzeczy za mg艂膮. Troch臋 momentami dla mnie jest przekontrastowany obrazek, ale z ka偶dym udpatem jest co raz lepiej.聽

Osobi艣ci gr臋 uwa偶am za rewelacyjn膮, ale jak ka偶dy Polak ponarzeka膰 oczywi艣cie musz臋. Ka偶dy chcia艂by si臋 przejecha膰 po linii, kt贸r膮 ma obok siebie i lokomotyw膮 czy te偶 sk艂adem do kt贸rego wieczorami bije niemca po kasku, takich komentarzy nigdy nie unikniemy. Z mojego punktu widzenia jako osoby, kt贸ra pogra艂a w przer贸偶ne symulatory i tak uwa偶am, 偶e dajcie naprawd臋 du偶o za t臋 cen臋. Ja osobi艣cie na ten moment grze przygl膮dam si臋 z boku lub na pustych serwerach, 偶ycz臋 Wam powodzenia i mam nadziej臋, 偶e projekt zajdzie naprawd臋 daleko. Kibicuj臋 i jak tylko b臋d膮 dodatki na pewno b臋d臋 kupowa艂. Kawa艂 dobrej roboty.聽

P.S. No ka偶dy wie, 偶e dobry symulator to powinien mie膰: zim臋, EN57, EP09 zrupcie to!!!!!聽馃殧馃殔

Edited by Robbie Louda
  • Like 2
  • Confused 1
  • Thanks 3
  • I agree 7
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy