Jump to content

SimRail i twórcy


Recommended Posts

Jest rok 2023. Bardzo jestem ciekawy jak to miało wyglądać w pierwszej wersji w roku 2021. W tym momencie ten symulator jest w wersji wczesnego dostępu. No ale co? Nie jestem fanem TD2, ale tam umie się coś zrobić za darmo. W SimRail jest najmniejszy problem z poprawieniem czegokolwiek. Jak już jest poprawione, to coś innego się zepsuje. Bardzo proste. W TD2, które grałem pierwszy raz od kilku miesięcy balans grafiki jest dużo lepszy. Wczoraj wyszła nowa wersja. Darmowa wersja!!!!. Jak czytam na forum SimRail, że jeden z programistów nie może przetestować tego co zrobił, bo ma za słaby komputer, to co mam o tym myśleć 😁. To jakaś kpina z klientów, którzy zapłacili za tą grę.  To wygląda tak jakby kilku studentów informatyki chcieli zrobić symulator w pokoju w akademiku. W darmowym TD2 jest gra zbalansowana. W SimRail karta graficzna wariuje na 100%. Gdzie jest ta współpraca z ludźmi z TD2, którzy jednak ogarniają lepiej symulator pociągu niż Wy.  Testy były darmowe w grudniu, a teraz powinniście to wszystko naprawiać, ale podstawowe błędy są nie naprawione. Nieskończony projekt Sim Rail, SimBus, ale przechwalanie się, że jest już nowa umowa na metro w Wa-wie. Ludzie, czy to wszystko będzie sprzedawać jako wczesny dostęp, a potem nic? 

Teraz czekam na tych co maja za zadanie nie dopuścić do takich opinii. Jednak nie zależy mi na reputacji na tym forum. Prawda jest ważniejsza niż reputacja.

  • I disagree 26
  • Confused 4
  • Haha 1
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Nie do końca się z tym zgadzam. Roboty jest zapewne bardzo dużo, podejrzewam, że silnik Unity też nie rozpieszcza. Natomiast to, co mnie bardzo wkurza, to że twórcy nie zrobią jakiegoś Q&A albo nie powiedzą jak się kształtuje stan prac. Wszystko jest jakąś wielką tajemnicą. 

  • I agree 11
Link to comment
Share on other sites

45 minut temu, MALECKI napisał(a):

Nie do końca się z tym zgadzam. Roboty jest zapewne bardzo dużo, podejrzewam, że silnik Unity też nie rozpieszcza. Natomiast to, co mnie bardzo wkurza, to że twórcy nie zrobią jakiegoś Q&A albo nie powiedzą jak się kształtuje stan prac. Wszystko jest jakąś wielką tajemnicą. 

1. Pytanie czemu w takim razie Unity zostało wybrane 🤔

2. Fakt, brak pomysłów i wstępnego nawet harmonogramu wprowadzenia jest dziwny. Taka roadmapa by się przydała (przykład Workersów: https://trello.com/b/0haBaHmz/soviet-republic-roadmap)

  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

Tak na spokojnie. Nie ma co porównywać grafiki TD2 a SimRail, więc nie zrobię porównania wystarczy spojrzeć na screeny poniżej. W SimRail karta graficzna nie wariuje na 100%. Ona jest wykorzystana w 100% i to akurat jest zaleta a nie wada, czego w TD2 zdecydowanie brakowało, bo czy miałem starego radeona 450 czy później po zmianie na bardzo drogą Rtx 3060 za 2500 koła, wydajność wzrosła o 0%,  0 Fps. Taka wada TD2.  Sam sprawdź. Jeśli dana gra wykorzystuje kartę w 100% to brawo! oto w tym wszystkim chodzi, tym bardziej że temperatura mojej karty nie przekracza 60 stopni. To nie jest wariactwo, to bardzo wydajna i stabilna praca.  Co do reszty to bądźmy spokojni i cierpliwi,  po kolei krok po kroku, aż doczekamy się najlepszego symulatora na tej ziemi, dla mnie, choć wczesny dostęp to już wygrywa z innymi tego typu symulatorami  pod wieloma względami, każda najdrobniejsza rzecz wprowadzona wymaga testów i poprawek. Poza tym, nie zapominajmy że nie tylko poprawiają i testują, ale też pracują nad innymi nowościami, za kilka dni np. będzie kolejna nastawnia, którą znów trzeba będzie trzeba przetestować i poprawić. Będzie też nowa szata graficzna rozkładów i dodatkowe opcje w nim i też trzeba będzie czasu aby to przetestować i poprawić. Tak naprawdę moim zdaniem to poprawianie i testowanie w tej grze nigdy się nie skończy, do puki gra będzie ewoluowała i oby nigdy się to nie skończyło. 🙂 a my możemy być wdzięczni, że możemy nie tylko brać udział w testach, ale wiele naszych  uwag i sugestii wdrożono i jeszcze wdrożą do gry, a tak przy okazji możemy  już cieszyć grą zamiast czekać i marzyć kiedy zostanie wydana.  Brawo, i szacunek dla całej ekipy!

td2.png

17.png

  • Like 1
  • I agree 20
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Zapewniam, że intensywne prace trwają. W drodze jest m.in. rozbudowa scenariuszy singleplayer, zapis gry, EN57 i wiele innych oczekiwanych przez społeczność funkcjonalności. Niestety wszystko to wymaga czasu, nie da się tego zrobić "z dnia na dzień", potem jeszcze czekają nas wdrożenie i testy. Nie ma sensu robić porównań do innych symulatorów i gier, bo każda skupia się de facto na innych aspektach i ma inny okres od czasu premiery na rynku. Moglibyśmy bez końca dodawać nowe funkcjonalności, czy pojazdy i wstrzymywać przez to premierę gry latami. Dotychczasowe opóźnienie też wynikało głównie z sugestii po premierze darmowej wersji demo, prolog i playtest.

Co do SimBus, czy MetroSim, zajmuje się nimi wydzielona ekipa grafików, a od strony programistycznej wiele elementów jest wspólnych.

Nie planujemy również udostępniać roadmapy z terminami, zanim nie będziemy ich pewni, ponieważ wiele rzeczy potrafi pójść nie po naszej myśli w tak rozbudowanym projekcie, a później wynikiem są niepotrzebne nerwy i pretensje o niedotrzymanie terminu.

Wystarczy, że developer zachoruje i praca nad danym elementem staje w miejscu, gdyż są to często tak zaawansowane rzeczy, że wdrożenie w nie nowej osoby mogłoby potrwać dłużej, niż sam okres absencji.

  • Like 17
  • Confused 1
  • Thanks 2
  • I agree 25
Link to comment
Share on other sites

Problemem tej gry jest przede wszystkim diametralnie odmienna jakość grafiki przy kartach serii GTX w stosunku do kart RTX (migotanie to tylko dowód koronny). Niektóre AMD mają jakieś tam swoje czary mary, które zewnętrznie sterownikiem poprawiają co spieprzone. Ogólnie szeroko pojęte wygładzenie krawędzi leży i kwiczy.

Póki to się nie zmieni mam niestety podobne odczucia jak autor wątku. Może nie tak radykalnie, ale podsyca ten stan o którym pisze @MALECKI, bo pisać takie bajki: 

Cytat

Co do słuchania społeczności, oczywiście to robimy, stąd aż 3 bezpłatne wersje demo po drodze i opóźnienie spowodowane dodawaniem kolejnych funkcji i zmian oczekiwanych przez graczy. Przychodzi jednak taki moment, że trzeba aplikację wydać, bo można by tak bez końca - każdy by chciał mieć trasę ze swojego podwórka, wymarzoną lokomotywę, a to nie jest realne i nigdy nie było zapowiadane, podczas gdy ludzie oczekują od nas rzeczy często niemożliwych. Zakres gry jest szczegółowo i transparentnie opisany na Steam, do 2 godzin również można ją zwrócić i uzyskać zwrot, jeśli nie spełnia oczekiwań. Mamy również forum dyskusyjne, Discord, Facebook, gdzie bardzo chętnie odpisujemy na pytania, choć jest ich tyle, że czasem trzeba chwilę poczekać na odpowiedź.

to szanowni twórcy piórem Prezesa potrafią tylko na forum MaSzyny tworzyć. Ja nadal nie dowiedziałem się, od 1,5 ms, czy cokolwiek zmieni się w kwestii migotania. I chyba już się nie dowiem. Bardzo chętnie to przemilczą 😉
 

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Szociu napisał(a):

Zapewniam, że intensywne prace trwają. W drodze jest m.in. rozbudowa scenariuszy singleplayer, zapis gry, EN57 i wiele innych oczekiwanych przez społeczność funkcjonalności. Niestety wszystko to wymaga czasu, nie da się tego zrobić "z dnia na dzień", potem jeszcze czekają nas wdrożenie i testy. Nie ma sensu robić porównań do innych symulatorów i gier, bo każda skupia się de facto na innych aspektach i ma inny okres od czasu premiery na rynku. Moglibyśmy bez końca dodawać nowe funkcjonalności, czy pojazdy i wstrzymywać przez to premierę gry latami. Dotychczasowe opóźnienie też wynikało głównie z sugestii po premierze darmowej wersji demo, prolog i playtest.

Co do SimBus, czy MetroSim, zajmuje się nimi wydzielona ekipa grafików, a od strony programistycznej wiele elementów jest wspólnych.

Nie planujemy również udostępniać roadmapy z terminami, zanim nie będziemy ich pewni, ponieważ wiele rzeczy potrafi pójść nie po naszej myśli w tak rozbudowanym projekcie, a później wynikiem są niepotrzebne nerwy i pretensje o niedotrzymanie terminu.

Wystarczy, że developer zachoruje i praca nad danym elementem staje w miejscu, gdyż są to często tak zaawansowane rzeczy, że wdrożenie w nie nowej osoby mogłoby potrwać dłużej, niż sam okres absencji.

A to chociaż udostępnicie roadmapę z tym nad czym pracujecie, co macie w planach, które pomysły z forum spodobały się wam i zamierzacie kiedyś wprowadzić?
Pozwoliłoby to na koniec pytań czy będzie EN57, EP09, XXYY, czy będzie trasa do Gliwic, do Krakowa, do Wypizdowa Górnego, a i my byśmy wiedzieli, że nasze pomysły są / nie są brane pod uwagę.

  • I agree 9
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Pasiur napisał(a):

W tym momencie ten symulator jest w wersji wczesnego dostępu. No ale co?

No właśnie, co? Świat gier komputerowych ewoluuje, zasady ich wydawania również.  Wczesny dostęp był niegdyś opcją dla niecierpliwych czy zagorzałych fanów. Dziś staje się normą i stanowi część planu marketingowego wydawców. Nie wiem czego ludzie spodziewają się po EA, że gra będzie od razu superprodukcją? Dlaczego ludzie wydają pieniądze na zakup produktu w fazie EA, a potem złorzeczą? Nie lepiej było poczekać z zakupem na w pełni dopracowaną grę? Myślę, że każde gały widziały co brały :P

 

2 godziny temu, Pasiur napisał(a):

Nie jestem fanem TD2, ale tam umie się coś zrobić za darmo.

Nie należę ani do ich fanów, ani przeciwników. TD2 jest z założenia darmowy (w niektórych aspektach co prawda tylko w teorii), ale właśnie dlatego że nie jest produktem komercyjnym porównywanie go do SR nie jest moim zdaniem ani adekwatne ani miarodajne. To produkty z różnych klas. Nie zamierzam dywagować, czy płatne jest lepsze od darmowego lub odwrotnie. Przywodzi mi to na myśl znany powszechnie dylemat o wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia.
 

2 godziny temu, Pasiur napisał(a):

Gdzie jest ta współpraca z ludźmi z TD2, którzy jednak ogarniają lepiej symulator pociągu niż Wy.

Z tego co się orientuję niektórzy są tutaj, nawet w administracji, zapytaj może?

 

Reasumując, zdecydowałem się na wersję EA, zapłaciłem za to, mam jakieś tam swoje oczekiwania co do rozwoju produktu, ale tak daleko idąca krytyka jest, w moim odczuciu - bo wypowiadam się wyłącznie za siebie - trochę niesmaczna. Wartość dodaną tworzy się poprzez konstruktywną krytykę, tej jednak w wypowiedzi kolegi @Pasiur się nie dopatrzyłem.

P.S. Żeby od razu rozwiać wszelkie wątpliwości, jestem zwykłym graczem, niepowiązanym w żaden sposób z administracją czy twórcami. Powyższe jest moją prywatną opinią, z którą każdy ma prawo się nie zgadzać.

 

  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Masterczulki napisał(a):

Pozwoliłoby to na koniec pytań czy będzie EN57, EP09, XXYY, czy będzie trasa do Gliwic, do Krakowa, do Wypizdowa Górnego, a i my byśmy wiedzieli, że nasze pomysły są / nie są brane pod uwagę.

Czy będą ogarnięte krawędzie pod GTX...

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
13 minut temu, en57 napisał(a):

Problemem tej gry jest przede wszystkim diametralnie odmienna jakość grafiki przy kartach serii GTX w stosunku do kart RTX (migotanie to tylko dowód koronny). Niektóre AMD mają jakieś tam swoje czary mary, które zewnętrznie sterownikiem poprawiają co spieprzone. Ogólnie szeroko pojęte wygładzenie krawędzi leży i kwiczy.

Póki to się nie zmieni mam niestety podobne odczucia jak autor wątku. Może nie tak radykalnie, ale podsyca ten stan o którym pisze @MALECKI, bo pisać takie bajki: 

to szanowni twórcy piórem Prezesa potrafią tylko na forum MaSzyny tworzyć. Ja nadal nie dowiedziałem się, od 1,5 ms, czy cokolwiek zmieni się w kwestii migotania. I chyba już się nie dowiem. Bardzo chętnie to przemilczą 😉
 

Jakie migotanie masz na myśli? Prawdopodobnie chodzi o to wynikające z anty-aliasingu, SimRail korzysta z deferred rendering (m.in. z powodu nocnego oświetlenia) przez co technika AA multi-sampling nie jest dostępna. Sam TAA niestety ma problem z drobnymi elementami, których przy infrastrukturze kolejowej jest dosyć sporo, to częsty problem współczesnych gier, dlatego też wykorzystuje się NVIDIA DLSS lub AMD FSR w celu eliminacji tego efektu. Sama implementacja TAA to ta wbudowana w Unity HDRP, zaś parametry zostały dobrane najlepsze z możliwych pod kątem zastosowań takich jak nasze. Np. istnieje możliwość dodania filtra usuwającego drżenie, jednak w trakcie ruchu spowodowałby on smużenie. Na koniec będziemy jeszcze robić pewne optymalizacje w tym temacie, np. zminimalizowanie problemu drżenia podkładów pod pewnymi kątami patrzenia.

 

Nie są to żadne bajki, wystarczy trochę prześledzić rozwój SimRail, choćby przez posty facebook'owe, czy Steam. Kto jest z nami od początku, na pewno widzi progres gołym okiem. 🙂

 

Co do zapowiedzi nowych dodatków, w momencie kiedy tylko jesteśmy pewni, informację publikujemy wszystkimi naszymi kanałami

  • Like 2
  • Thanks 1
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Szociu napisał(a):

AMD FSR w celu eliminacji tego efektu

AMD FSR wykorzystuje FAA. Najładniej widać to w Farming Simulator 2022. Po włączeniu FSR automatycznie włącza się FAA. W SimRail powoduje to migotanie. Proszę sobie porównać jakoś wyświetlania: 

AMD FSR 2.0. jest rozwiązaniem tego problemu. Tylko i wyłącznie 2.0.

Edited by en57
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Niestety jesteśmy na ten moment ograniczeni aktualizacjami wersji czy to DLSS czy FSR przez twórców Unity, próbowaliśmy eksperymentować z ręczną aktualizacją bibliotek, jednak tworzyło to jeszcze więcej artefaktów.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Szociu napisał(a):

Niestety jesteśmy na ten moment ograniczeni aktualizacjami wersji czy to DLSS czy FSR przez twórców Unity, próbowaliśmy eksperymentować z ręczną aktualizacją bibliotek, jednak tworzyło to jeszcze więcej artefaktów.

W takim razie najlepszym rozwiązaniem będzie zmiana zalecanej karty graficznej w opisie gry. Jak dla mnie już takie artefakty są niedopuszczalne w trzeciej dekadzie obecnego wieku. 

Pozostawienie karty GTX jako zalecanej z takim efektem finalnym jest żywym robieniem ludzi w... konia (delikatnie mówiąc). 

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

To nie są artefakty, tak jak pisałem wyżej to wynika z takiej, a nie innej techniki anty-aliasingu, podobny problem mają inne gry symulacyjne zawierające np. sieć trakcyjną, czy szybkie poruszanie się, korzystające z TAA. Dużo też zależy od rozdzielczości ekranu, im większa rozdzielczość, tym większy rozmiar małych obiektów w px, a tym samym mniejszy problem z ich wyświetlaniem.

Polecam wpisać w google hasło "TAA flickering", nawet gry AAA mierzą się z podobnymi problemami i nie jest absolutnie jakikolwiek blocker do ich wydania.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, Szociu napisał(a):

nawet gry AAA mierzą się z podobnymi problemami i nie jest obsolutnie jakikolwiek blocker do ich wydania.

Ale w nich nie występuje aż tyle cienkich linii jak w świecie kolei elektrycznej 🙂 Już to pisałem i napiszę jeszcze raz - trzeba dobierać i korzystać z technologii, która wszystkim odbiorcom zapewni zbliżony lub taki sam odbiór produktu. O ile jeśli postawimy klocek, samochód i drogę to FAA i technologia DLS zapewni taki sam, podobny odbiór. Ale jeśli do tej gry nawalimy kilkanaście torów nad którymi rozwiesimy CIENKIE ELEMENTY to niestety. Ponadto sama wiedza, że FSR, który opiera się na FAA tworzy takie problemy jest już wystarczającą przesłanką do jak najszybszego rozwiązania tego problemu jak tylko pojawi się możliwość lub nawet dążyć do tej możliwości. 

Sama gra spokojnie mogłaby zostać wydana jeszcze wcześniej. Na dobrą sprawę to dopiero TA SPOŁECZNOŚĆ dała tej grze kopa. W formie wypaczonego wolontariatu. 

Zresztą ta sama społeczność pod postacią @Tadeusz Hajto chciałaby się dowiedzieć:

Cytat

Ewentualnie, skoro rozdzielczość renderowania jest oddzielona od rozdzielczości wyświetlania, czy byłaby możliwość udostępnienia użytkownikom możliwości wyboru wyższej rozdzielczości renderowania niż rozdzielczość wyświetlania, w celu poprawy działania TAA (poprzedzone testami sprawdzającymi, czy TAA będzie wyglądać lepiej przy wyższej rozdzielczości renderowania względem wyświetlanej)?

Tak podobno radzi sobie z tym problemem Microsoft Flight Simulator

Edited by en57
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
9 minut temu, en57 napisał(a):

Zresztą ta sama społeczność pod postacią @Tadeusz Hajto chciałaby się dowiedzieć:

Tak podobno radzi sobie z tym problemem Microsoft Flight Simulator

Tak, jest planowana taka możliwość, technika ta zwie się super-sampling i mamy ją w naszej kolejce. Czeka głównie na tematy optymalizacyjne, żeby przy takim skalowaniu na karcie GTX było to nadal grywalne. Finalna optymalizacja będzie polegała m.in. na bake'owaniu infrastruktury, co pozwoli mocno odciążyć procesor na większych stacjach, ale do tego musi być ona bliska finalnej wersji.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Szociu napisał(a):

Tak, jest planowana taka możliwość, technika ta zwie się super-sampling i mamy ją w naszej kolejce. Czeka głównie na tematy optymalizacyjne, żeby przy takim skalowaniu na karcie GTX było to nadal grywalne. Finalna optymalizacja będzie polegała m.in. na bake'owaniu infrastruktury, co pozwoli mocno odciążyć procesor na większych stacjach, ale do tego musi być ona bliska finalnej wersji.

Dziękuję za odpowiedź w tej kwestii w imieniu swoim jak i @Tadeusz Hajto oraz innych zainteresowanych. Czekaliśmy na to od 30 stycznia. 

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

@Szociu Dziękuję, że się odezwałeś i wyjaśniłeś nam parę rzeczy. Myślę, że taka "piguła" raz na jakiś czas zaspokajałaby naszą chorą ciekawość 😉

A dałoby się wypełnić wagoniki jakimś gruzem, drewnem, węglem? 😉

Edited by MALECKI
  • Like 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
39 minut temu, MALECKI napisał(a):

A dałoby się wypełnić wagoniki jakimś gruzem, drewnem, węglem? 😉

Da radę. Były nawet screeny z single-playera z ładunkami.

Link to comment
Share on other sites

 Dlaczego wszyscy piszą że mają problem z wydajnoścą w grze? 

używam laptopa Asus rog G513IE w następującej konfiguracji, 

Procesor AMD ryzen 7 4800H

pamieć ram KINGSTON Fury 32GB DDR4 3200

SSD PX500  1TB

Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti

 

Moja grafika jest obciążona w 75%  RAM użyte 20 GB przy max ustawieniach i moje FPS to stałe 60, przy niższych ustawieniach 144 ale lepiej się gra na max ustawieniach. Nie mam problemu z spadkami ani z lagami 

Link to comment
Share on other sites

Nie wszyscy 🙂  Raczej Ci którzy mają słabszą, mniej wydajną kartę graficzną, ale zanim wyjdzie pełna gra to i oni kiedyś przecież i tak wymienią swoje karty by dołączyć do grona i tak już większości, cieszących się z grania na 2k, 4k i ustawieniach ultra. Ja mam podobnie jak Ty, super wszystko śmiga, a po optymizacji będzie bajka. Warto pomyśleć o dobrej karcie na przyszłość zanim będzie pełna wersja. Tak jak piszesz na ustawieniach ultra jest super. Ja też mam podobną grafikę RTX 3060, monitor 2k i wszystkie problemy z wydajnością czy migotaniem przepadły na zawsze, a przed nami jeszcze optymizacja. Z tego co się orientuję to optymizację robi się dopiero na samym  końcu. Czekamy, bo wszyscy wiemy że warto, więc będzie jeszcze  poprawa w płynności i niezrozumiałych spadkach FPS przy zachodzie czy po zachodzie słońca.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja to bym wolał, żeby autorzy SimRail nadal skupiali się na tych rzeczach, które we wszystkich innych symulatorach kolejowych są traktowane po macoszemu: na możliwie wiernym symulowaniu pracy maszynisty i dyżurnego ruchu. Bo moim zdaniem właśnie to stanowi o atrakcyjności SimRail i to czyni go tak nowatorskim na rynku gier.

Słuchajcie, macie naprawdę mnóstwo kolejowych symulatorów napisanych dla trainspoterów i wirtualnych modelarzy. Choćby taki TSW gdzie ładnie bujają się listki na drzewach, każda śrubka na wózku jest oddana w technologii ultra HaDeRedy (bardzo ważne gdy prowadzisz pociąg lewitując pięć metrów obok niego!), gdzie macie fikuśne pluszowe dinozaury do zbierania na peronach i tym podobne kluczowe dla symulatora rzeczy.

Tylko tam nie ma dyżurnych ruchu, nie ma kierowników pociągów ani konduktorów, większość urządzeń na pojeździe jest atrapą lub w ogóle nie istnieje, a często nawet nie ma czynnego czuwaka (bo przeszkadza robić ładne fotki wirtualnym pociągom w pełnym pędzie). Inne pociągi nigdy się nie opóźniają, dyżurni nie spóźniają się z podaniem semafora, nikt nie robi próby hamulca ani hamowania kontrolnego, bo ważne są tylko ładne fotki oraz komplet naklejek na burcie wagonu. I tylko temu podporządkowane jest wszystko w 'symulatorze'. No i nie ma tam trybu dla wielu graczy. A nie ma, bo cała para poszła w gwizdek, to znaczy w ultra realistyczną grafikę.

Moim zdaniem, nawet na niskich ustawieniach, grafika w SimRail jest więcej niż akceptowalna i nie niszczy przyjemnego wrażenia immersji. Nie wiem, ja bym wolał mniej bajerów graficznych, a więcej funkcji odwzorowujących prowadzenie pociągu. Najlepiej, żebym mógł objąć służbę w Katowicach, oddać ją na Wschodniej i po drodze robić 90% rzeczy jak prawdziwy maszynista prawdziwego pociągu. I być potem oceniony jak sobie poradziłem. Chciałbym móc mierzyć się z takimi zadaniami jak jazda po torze niewłaściwym, jazda na sygnał zastępczy lub na rozkaz pisemny, unieważnianie blokady samoczynnej... Zarówno jako wirtualny maszynista jak i wirtualny dyżurny ruchu.  Bo ja tak właśnie rozumiem symulację. Symulujemy kolej a nie otaczający ją krajobraz

Edited by Nazwa profilu
  • Like 10
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

Hace 1 hora, el nombre del perfil dijo:

Preferiría que los autores de SimRail siguieran centrándose en aquellas cosas que en todos los demás simuladores ferroviarios se tratan con negligencia: en la simulación más fiel del trabajo del conductor y el despachador. Porque en mi opinión, esto es lo que hace que SimRail sea atractivo y lo que lo hace tan innovador en el mercado de los juegos.

Mira, tienes muchos simuladores de trenes escritos para trainspoters y modeladores virtuales. Por ejemplo, un TSW donde las hojas de los árboles se balancean muy bien, cada tornillo en el carro se renderiza en tecnología ultra HaDeRedy (¡muy importante cuando conduces un tren levitando cinco metros al lado!), Donde tienes dinosaurios de peluche de lujo para recolectar en las plataformas y cosas clave similares para el simulador.

Solo que no hay despachadores de tráfico, no hay administradores de trenes o conductores, la mayoría de los dispositivos en el vehículo son ficticios o no existen en absoluto, y a menudo no hay espera activa (porque interfiere con tomar buenas fotos de trenes virtuales a toda velocidad). Otros trenes nunca se retrasan, los despachadores no se retrasan en dar el semáforo, nadie hace una prueba de frenos o controla el frenado, porque solo son importantes las fotos bonitas y un conjunto de pegatinas en el costado del vagón. Y solo esto es a lo que todo en el "simulador" está subordinado. Y no hay modo multijugador. Y no lo hay, porque toda la pareja fue al silbato, es decir, en gráficos ultrarrealistas.

En mi opinión, incluso en configuraciones bajas, los gráficos en SimRail son más que aceptables y no destruyen la agradable experiencia de inmersión. No sé, preferiría menos golosinas gráficas y más funciones que mapean la conducción del tren. Idealmente, debería poder asumir el servicio en Katowice, dárselo al Este y hacer el 90% de las cosas en el camino como un verdadero conductor de tren. Y luego ser juzgado cómo me las arreglé. Me gustaría poder afrontar tareas como conducir por la pista equivocada, conducir en señal sustituta o por orden escrita, invalidar el bloqueo automático... Tanto como conductor virtual como como despachador de tráfico virtual. Porque así es como entiendo la simulación. Simulamos un ferrocarril, no un paisaje circundante

 

Cóż,
 zgadzam się z tobą, chociaż wciąż brakuje szczegółów dla większego realizmu w prowadzeniu, który na pewno prędzej czy później nadejdzie,
 ale muszę powiedzieć, że realizm krajobrazu również bardzo pomaga zanurzyć się,
 nie tylko z symulacji, ale kto jest z jakiegoś rejonu Polski bez problemu rozpozna gdzie krąży.
 Rozumiem, że wszystkie komputery PC nie mogą ciągnąć ultra grafiki i musi być dobrze dostosowana do poziomu komputera,
 który mamy. Ale podam przykład uchwycenia stworzonej przeze mnie trasy z mojego kraju,
gdzie w starym symulatorze wciąż można robić piękne rzeczy wizualnie, 
z czasem i mając odpowiednie materiały. 
Uzbrójmy się w cierpliwość i dajmy temu zespołowi szansę na dobrą pracę, która na pewno się poprawi.

 

20181215154103_1.jpg

20181215154113_1.jpg

20181215155252_1.jpg

20181205150810_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja mam wrażenie, że cały czas jako zespół nie do końca wiecie w którą stronę iść. Oczywiście jest to tylko moje zdanie, ale jako gracz od playtestów czuje, że gdzieś to wszystko błądzi. Z jednej strony wszystko jeśli chodzi o mapę oddajecie w pełni realnie (nawet studzienki kanalizacyjne), a na wielu aspektach, które są z mojego punktu widzenia zdecydowanie bardziej potrzebne do symulatora prowadzenia ruchu kolejowego olewacie.

Takim przykładem są chociaż przepisy kolejowe, serwery nie mają żadnych regulaminów - otwarcie mówicie, że miłośników Ir-1 będziecie sprowadzać na ziemię, ale z drugiej strony produkujecie symulator, który ma być jak najbardziej realny. No to ja na przykład czegoś w tym nie rozumiem. Staracie się nie obejmować mam wrażenie żadnej ze stron ze względu na projekt komercyjny, żeby nie zdenerwować komercyjnego odbiorcy, ale z drugiej strony totalnie olewacie osoby, które oczekują od symulatora symulowania i które mocno starają się wspierać rozwój symulatora.

Osobiście na ten moment nie gram, bo gra mnie osobiście męczy. Nie ze względu na to jak wygląda czy za małą liczbę nowego kontentu, bo i tak uważam, że jak na tę cenę w której gra wyszła to zawartość jest gigantyczna, inni wydawcy podzieliliby to na 4 różne DLC za 120 zł każdy. Osobiście mnie męczy właśnie ten brak imersji. Nie jestem kolejarzem ani INSTRUKTOREM PKP, a samymi instrukcjami zainteresowałem się dość niedawno, ale osobiście głowa mnie boli od ciągłego słuchania "MECHANIKU WJAZD W PERON X PODANY SZEROKOŚCI WSZYSTKIEGO DOBREGO, PAN BÓG NIECH BŁOGOSŁAWI, ZIELONOŚCI DO WARSZAWY" i tego typu tekstów. Oczywiście, jak ktoś chce ja mu nie bronię, ale od symulatora oczekuje symulowania czego np. świetnym przykładem jest platforma VATSIM. Tego ogromnie brakuje mi w SimRailu, serwerów albo dedykowanych, albo dla osób bardziej zaawansowanych na których regulaminy byłyby bardziej restrykcyjne. 

Kolejna sprawa to same urządzenia do prowadzenia ruchu, okej rozumiem kwestie licencji programów, których nie możecie realnie odwzorować, ale choćby w samych kostkach brakuje wielu podstawowych funkcji, które mają w rzeczywistości.
Na szybko: 
- Ruzprucie rozjazdów nie działa 
- Brak możliwości przełożenia zwrotnicy w stanie zajętości za pomocą kostki Iz/Jz
- Brak lampki kontrolnej pracy przetwornicy blokowej
- Brak wyłącznika napięcia nastawniczego
- Brak przełączników od pracy przetwornicy blokowej i podjaśnienia szczelin
- Szczeliny rozjazdów nie mają zaznaczonych zasadniczych położeń
- Brak oznaczeń torów pod siecią trakcyjną
- Funkcja STOP nie działa jak powinna na blokadzie liniowej typu Eac
- Brak możliwości odtworzenia nastawnia przebiegowego
- Brak możliwości odtworzenia samoczynnosci przebiegów 
- Brak możliwości odtworzenia blokady stacyjnej
- Brak jakichkolwiek wizualnych oznaczeń (rys. nastawni, peronów, przejazdów drogowo-kolejowych
W wielu aspektach mam wrażenie, że jest droga na skróty, a z drugiej strony chcecie przerabiać linie do Sędziszowa na lata 80.

W końcu całe szczęście pojawiła się komunikacja z Wami czy to tutaj czy na discordzie, ale wciąż niektóre rzeczy wydają się być owiane wielką tajemnicą prowadząc do spekulacji graczy. Nie chcecie robić roadmap, ale potem nie dziwcie się na komentarze, które są na forach Facebook'owych w których ludzie albo zmyślają bzdury, których nie ma gdzie potwierdzić, albo spekulują na tematy, które już były powiedziane na discordzie. To wciąż pokazuje, że gdzieś jest problem w komunikacji na linii GRACZY - WY. Stety niestety przy grze, która duże mierze opiera/opierać się będzie na społeczności jest to słabe. Osobiście nie oczekuje konkretnych dat, ale samo ogłoszenie np. będzie trasa do Krakowa, pojawi się symulacja sieci trakcyjnej itp. dużo by dały.

Osobiście do grafiki nic nie mam, prócz krótkiego rysowania i mam wrażenie ukrywania niektórych rzeczy za mgłą. Trochę momentami dla mnie jest przekontrastowany obrazek, ale z każdym udpatem jest co raz lepiej. 

Osobiści grę uważam za rewelacyjną, ale jak każdy Polak ponarzekać oczywiście muszę. Każdy chciałby się przejechać po linii, którą ma obok siebie i lokomotywą czy też składem do którego wieczorami bije niemca po kasku, takich komentarzy nigdy nie unikniemy. Z mojego punktu widzenia jako osoby, która pograła w przeróżne symulatory i tak uważam, że dajcie naprawdę dużo za tę cenę. Ja osobiście na ten moment grze przyglądam się z boku lub na pustych serwerach, życzę Wam powodzenia i mam nadzieję, że projekt zajdzie naprawdę daleko. Kibicuję i jak tylko będą dodatki na pewno będę kupował. Kawał dobrej roboty. 

P.S. No każdy wie, że dobry symulator to powinien mieć: zimę, EN57, EP09 zrupcie to!!!!! 🚔 🚅

 

Edited by Robbie Louda
  • Like 2
  • Confused 1
  • Thanks 3
  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 66 / 82
          • Percentage filling 80%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 22 / 84
          • Percentage filling 26%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 9 / 77
          • Percentage filling 12%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 7 / 81
          • Percentage filling 9%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 15 / 79
          • Percentage filling 19%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 1 / 77
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 79
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 41 / 79
          • Percentage filling 52%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 3 / 82
          • Percentage filling 4%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 3 / 84
          • Percentage filling 4%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 6 / 77
          • Percentage filling 8%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 78
          • Percentage filling 1%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 35
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 12 / 84
          • Percentage filling 14%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 2 / 81
          • Percentage filling 2%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 25 / 27
          • Percentage filling 93%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 8 / 27
          • Percentage filling 30%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 8 / 27
          • Percentage filling 30%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 6 / 27
          • Percentage filling 22%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 8 / 27
          • Percentage filling 30%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 23 / 27
          • Percentage filling 85%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 5 / 27
          • Percentage filling 19%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 6 / 27
          • Percentage filling 22%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 16 / 27
          • Percentage filling 59%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 303 / 1564 Total players
    • 19% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy