Jump to content

SimRail i twórcy


Recommended Posts

1 godzinę temu, Robbie Louda napisał(a):

ale osobiście głowa mnie boli od ciągłego słuchania "MECHANIKU WJAZD W PERON X PODANY SZEROKOŚCI WSZYSTKIEGO DOBREGO, PAN BÓG NIECH BŁOGOSŁAWI, ZIELONOŚCI DO WARSZAWY" i tego typu tekstów.

Trzeba się odezwać wtedy. Ja ochrzaniłem raz jakiegoś dzieciaka, który sobie na radiu urządził pogaduchy i relację ze swojej jazdy i był spokój 😀

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Powiem trochę o swoich odczuciach. Co go grafiki czepiać się nie będę bo jak na symulator jest naprawdę na wysokim poziomie, a i tak sam osobiście kompa nie posiadam by wyciągnąć ustawienia ultra. 

Ale nie o tym, trochę mnie boli inne odczucie jakie posiadam. 
Trochę godzin spędziłem jako dyżurny, trochę sporo, może co niektórzy powiedzą że za dużo. Ale też w roli maszynisty pograłem spory kawał czasu.
Gdzie więcej gdzie mniej to nie istotne.
Jednakże mnie nieco boli fakt iż miałem okazję odczuć na własnej skórze jak nagle potrafią się zmienić posterunki jeśli chodzi o ich funkcjonowanie. Nie mam tu namyśli że nagle ze sterowania komputerowego przeskoczyło się na kafelkowy. Nie o to mi chodzi. Bardziej o inne aspekty takie jak. Brak pytań ze strony AI na posterunkach skomunikowanych z naszym o ustawienie kierunku. Co za tym idzie brak możliwości aby AI ustawiło drogę po lewym torze. 
I nie stało się to w momencie gdy przy PL1 wskoczył fantastyczny komunikat. Ale znacznie wcześniej.
Mimo posiadania takich samych urządzeń na posterunkach ich obsługa wygląda inaczej. A myślę że w realnym świecie tak nie jest. 
Mało tego, z dnia na dzień zmiany w możliwościach, na niektórych stacjach posiadając blokadę liniową, nie ma możliwości nadania kierunku od nas. Choć blokada jest, można by to było robić w razie potrzeby.
Na blokadzie liniowej typu C nie ma możliwości przyjęcia pociągu ani wysłania pociągu lewym torem, bo, bo bot nie ogarnia.

Wszystkie te zmiany zostawały wprowadzanie w sposób, jak by to nazwać, chaotyczny. Nie przemyślany, pod wpływem płaczu i lamentu w głównej mierze na to że dyżurni nie ogarniają. Że wleczemy się za kimś, że coś tam. Wiem że nie wszyscy co maniakalnie grają jako maszyniści narzekali że musieli gdzieś chwilę postać pod wjazdowym. Sam kilkukrotnie postałem i to sporo czasu. Jednak wynikające postoje nie wynikały z błędu nawet dyżurnych. Po prostu pociągu nie było w rozkładzie jazdy. Od prosta sprawa.
Myślę że w takim momencie nie ma co cisnąć na dyżurnego który nie wie co z takim pociągiem zrobić skoro nie widzi go w rozkładzie i działa pod presją innych maszynistów. Kiedy przelot, a będzie przelot, a za ile będzie przelot, no ale ja się nie zatrzymuję więc czemu stoję, a dlaczego stoję a czemu tak a czemu siak. 
Wielokrotnie obejmując stanowisko dyżurnego na jakimś posterunku spotykam się z wieloma właśnie takimi zapytaniami. Po pewnym czasie odechciewa mi się tłumaczyć i odpowiadać.
Nie mniej jednak chciałbym aby developerzy, nim coś wprowadzą w funkcjonowaniu posterunków, dobrze to przetestowali. Aktualnie algorytmy na posterunkach działają na zasadzie kto pierwszy przyjedzie ten pierwszy wyjedzie. Tak jest jeśli chodzi o większość. Jeszcze trochę inaczej zachowuje się algorytm na Opocznie, który potrafi w razie potrzeby zapytać o tor lewy w kierunku Idzikowic. Ale to powinno być poprawione bowiem najczęściej pytanie pada jak pociąg o którego bot się pyta dojeżdża do Pilichowic.
Dziś jednak już pytań nie miałem ale zauważyłem zmianę na kto pierwszy ten pierwszy. 
A zaś wszyscy się dziwią że ktoś usiądzie na jakimś posterunku i nagle się okazuje że zacznie prostować ruch kolejowy i nagle będą pociągi brane na boczek by przepuścić to co trzeba w takiej kolejności jak trzeb bo wcześniej boty zawaliły sprawę.

Tym oto wytłumaczeniem pewnych sytuacji chciałbym powiedzieć że rola dyżurnego jak i prowadzenie ruchu, która równie jest ważna jak i rola maszynisty. Jest traktowana nico po macoszemu moim zdaniem. Może nie do końca ale traktuje się graczy jak króliki doświadczalne. Coś na zasadzie, a zróbmy to zobaczymy co będzie. I tak nawet resetując serwer wprowadzana jest zmiana. Tylko że nie developerzy muszą słuchać pocisków na radiu, a gracz który robi to co do niego należy na danym posterunki.

Fajnie by było gdyby ktoś z devów, kto zajmuje się właśnie sprawami dotyczącymi dyżurowania był otwarty na dyskusję. Myślę że wiele można by było z takiej dyskusji wynieść i ustrzec się błędów. Mało tego zapewne kilka osób która zna się na rzeczy bardziej ode mnie, wypowiedziałaby się bardziej merytorycznie w sprawie samych urządzeń i ich prawidłowym działaniu. Ale też wiele kwestii by padło jeśli chodzi o poprawianie algorytmów na poszczególnych posterunkach które zastępują nas graczy kiedy nie ma obsady. Myślę że to by wiele dało. Niestety jak na razie tego nie ma. A jeśli się pojawi to fajnie by było gdyby taka możliwość pojawiła się tu na forum. Bowiem śledzenie kilku kanałów na temat jednej gry zaczyna być aktualnie już męczące. 
Równie dobrze developerzy mogliby przecież wyjść z ręką do społeczności i w momencie jak będzie przygotowany posterunek, poprosić i zaprosić graczy którzy mają naprawdę wiele godzin wysiedzianych jako dyżurni na konkretnych posterunkach aby przetestowały dany posterunek nim ten zostanie wprowadzony. 
Myślę że takie podejście przyjęło by się z wielkim uznaniem. 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Robbie Louda @PrykStary @Nazwa profilu No i wasze i moja wypowiedź pokazują, że środowisko jest zróżnicowane i twórcy nie będą mieli z nami łatwo 😉 Dla mnie w symulatorze pociągu najbardziej satysfakcjonujące jest podróżowanie i to, że się zmienia krajobraz, widoczki plus oczywiście satysfakcja z prowadzenia takiego czy innego składu. Dlatego mnie aż tak bardzo nie bolała gra w TSW, chociaż było tam fakt faktem nudno i nie zbierałem gumowych dinozaurów na kolejnych stacjach. Ale też był klimat kolei, dudnienie diesla Class 37 i stukot kół przy wschodzie słońca. Głównie wypłoszyły mnie ich ceny, obiecałem sobie, że już nic od nich nie kupię, bo wołają sporo forsy za DLC, które ma 20% objętości tego, co mam tu. No i brakowało poczucia, że to jednak ta prawdziwa kolej, co można znaleźć w SimRail! Gra ma w swoim środowisku zarówno fanów dyżurowania, realistycznej jazdy, jak i kolejowych zwiedzaczy. Więc nie będzie łatwo wszystkim dogodzić. Ale życzę ekipie, żeby się udało.

Powtórzę tylko to, co pisałem wcześniej: fajnie by było dostać od ekipy jakiś sygnał typu: obecnie pracujemy głównie nad: i tu wymienić kilka spraw, które wyjdą w pierwszej kolejności.

Szanowna załogo, dzięki za to, co jest do tej pory.

Edited by MALECKI
  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, MALECKI napisał(a):

Powtórzę tylko to, co pisałem wcześniej: fajnie by było dostać od ekipy jakiś sygnał typu: obecnie pracujemy głównie nad: i tu wymienić kilka spraw, które wyjdą w pierwszej kolejności.

No i masz rację, wszystkim nam nie dogodzą 🙂

Ja osobiście wolę niespodzianki niż obietnice niespełnione i zawód,  a co za tym idzie pretensje graczy i hejt.  Kiedy wszedłem po aktualizacji i zobaczyłem nową lokomotywę byłem tak podjarany że hej 🙂  gdybym wiedział pół roku wcześniej że wyjdzie EP-08 ta wiadomość spłynęła by po mnie jak krople deszczu po kaczce podczas ulewy,  a tak było wielkie łał i polowanie na świnkę 🙂 Można się cieszyć o wiele bardziej z pojedynczo dodawanych przeróżnych dodatków. Co miesiąc mamy coś nowego, czasem kilka rzeczy naraz i jest ich całkiem sporo (niespodzianek) więc ja wolę niespodzianki. Dużo niespodzianek.    https://media4.giphy.com/media/F3DNitR69QdVHR8fao/200.gif

Edited by Ir.Ba.
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Robbie Louda napisał(a):

Brak możliwości przełożenia zwrotnicy w stanie zajętości za pomocą kostki Iz/Jz
- Brak lampki kontrolnej pracy przetwornicy blokowej
- Brak wyłącznika napięcia nastawniczego
- Brak przełączników od pracy przetwornicy blokowej i podjaśnienia szczelin
- Szczeliny rozjazdów nie mają zaznaczonych zasadniczych położeń
- Brak oznaczeń torów pod siecią trakcyjną
- Funkcja STOP nie działa jak powinna na blokadzie liniowej typu Eac
- Brak możliwości odtworzenia nastawnia przebiegowego
- Brak możliwości odtworzenia samoczynnosci przebiegów 
- Brak możliwości odtworzenia blokady stacyjnej
- Brak jakichkolwiek wizualnych oznaczeń (rys. nastawni, peronów, przejazdów drogowo-kolejowych

Jak czytam takie rzeczy to cieszę się że SimRail idzie w pewne komfortowe minimum. Jako laik kompletnie nie wiem o czym piszesz, a mimo to jako dyżurny wyprawiam pociągi zgodnie z rozkładem (chyba, że z nudów zasnę co już mi się zdarzyło) i jeszcze nie miałem okazji użyć sygnału zastępczego bo wszystkie przebiegi wychodziły jak należy, pomimo tego, że blokady ustawiam na czuja. Oglądam sobie czasem DCS i myślę - ale bym sobie polatał w takim symulatorze, ale jak widzę 600 stron instrukcji obsługi F16 to już wiem, że ta gra jest NA ZAWSZE poza moim zasięgiem. Nie chciałbym, musieć studiować IR-1 żeby móc kliknąć w przyciski przy zwrotnicach, a potem w przycisk przy semaforze. Do tego zrozumieć nie mogę dlaczego mechanik pociągu o nr np 1441 zgłaszając się do np Będzina mówi składnią: - "Będzin do 1441", skoro to 1441 zgłasza się do Będzina, ale z tym to i twórcy sobie nie poradzili bo w samouczku w EZT jest sytuacja gdy w Dąbrowie Górniczej nasz mechanik wypowiada taką składnię, a w transkrypcji jest to już rozpisane odwrotnie.
Narzekacie na tych dyżurnych co nabałaganią, a ja powiem ze swojej perspektywy, że gra staje się coraz nudniejsza - już coraz rzadziej słyszę rozmowy na radio, mam wrażenie że wszyscy już ogarniają co mają robić więc NIC się nie dzieje, służba staje się przewidywalna i można przeglądać neta podczas jazdy bo mamy S2 po horyzont.

Również zgadzam się, że fajnie by było jakby twórcy stworzyli dział "Na Warsztacie" gdzie co kilka dni pokazywaliby nad czym pracują. Ba nawet myślę, że jakby takie informacje szły na ich FB to strona szybowałaby w rankingach popularności mocno zwiększając swoje zasięgi. 

  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

Te rzeczy, które wypisałem w żaden sposób nie wypłyną na Twoją rozgrywkę, bo i tak ich nie użyjesz albo nie zwrócisz na nie uwagę, ale realnie występują. Zdaje sobie sprawę, że produkt jest komercyjny i duża część osób, chce sobie popykać nie musząc przejmować się zasadami realnego prowadzenia ruchu, ale to co wymieniłem to chodzenie na skróty. Gra z jednej strony kreuje się na "Symulator prowadzenia ruchu kolejowego", po czym wiele podstawowych rzeczy tego prowadzenia nie ma.

Chęć poczucia większej imersji rozwiążą prawdopodobnie serwery czy to dla zaawansowanych graczy czy też takie z możliwością kupienia. Na takich serwerach panowałyby inne zasady - brak HUDa, możliwość przejechania czerwonego, awarie rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem itp. W żaden sposób nie wpłynęłyby na rozgrywkę osób, które chcą po prostu pojeździć czy popuszczać w spokoju pociągi bez wchodzenia głębiej w przepisy, a jest grupa użytkowników, które chciałyby móc wycisnąć z tej gry maksimum, czego nie oferują żadne inne gry na rynku. Na ten moment mamy trochę symulator maszynisty, trochę symulator dyżurnego. I tutaj i tutaj nic nie jest super, jest średnio, czasem stabilnie 😄 

Edited by Robbie Louda
  • Like 5
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Jestem zwolennikiem jazdy bez HUD-ów i starałem się je wszystkie wyłączać poza jednym, tego który informuje o ograniczeniach. Jeśli go wyłączysz to tylko kwestia czasu i to bardzo szybko przeoczysz jakieś ograniczenie, a z wyłączonymi HUD-ami  nawet nie dostaniesz informacji o przekroczeniu prędkości i punkty lecą a Ty nawet nie wiesz o tym bo Cię nie informuje jak masz wyłączone.  Zbyt małe są te tabliczki informacyjne, mało widoczne  w dzień a co dopiero w nocy, zwłaszcza jadąc EU-07 czy EP-08, słabe światła, a jak już masz je blisko że je widzisz, to światło się w nich odbija i nic nie widać. Myślę że światło w tych lokomotywach powinno mieć większy zasięg, a tabliczki malowane farbą fosforyzującą, wtedy z większej odległości były by widoczne, a tak na razie nie ma szans jeżdżenia bez tego HUD-a.

  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W pierwszej kolejności powinien zostać dopracowany aspekt graficzny, a szczególnie aspekt dźwiękowy oraz funkcjonalny tzw. baza. Jak zrobią to, to wszystko inne będzie jak kichnięcie. Inna kwestia, że ta BAZA powinna już być dawno dopracowana. Nie jak do finalnej wersji, ale te problemy z dźwiękami to aż... Szkoda pisać. 

Nie wiem, czy macie wszyscy tego świadomość, ale za 9 dni miną dokładnie 2 miesiące od wydania wczesnego dostępu. Potem zostaje tylko miesiąc i zegar głównej z obietnic zacznie niebezpiecznie tykać. Najpierw Wielkanoc, majówka, Boże Ciało i wakacje. Magiczna data 13 lipca wypada niemal w środku wakacji. Możemy to nazwać "szacowaniem", "przypuszczaniem" lub "wróżeniem z fusów", ale na większość odbiorców działa to jak obietnica. A na Steam wyraźnie jest napisane czym pełna wersja ma różnić się od tego, co w tej chwili mamy: 

  • Steam locomotives.
  • Controller support.
  • Shunting operations.
  • Winter weather effects.
  • Adding more playable signal boxes.

oraz bardziej ogólnie że: We are still working on game optimization and thus performance problems might occur during early access 

co potencjalny odbiorca rozumie, że 13 lipca +/- 1 miesiąc poprowadzi lokomotywę parową, podłączy kontroler, przeprowadzi manewry, przejedzie się lub poprowadzi ruch w zimowych warunkach zarówno w trybie single jak i multi oraz otrzyma więcej posterunków ruchu do obsługi, a także dostanie produkt w pełni zoptymalizowany i gotowy do bezproblemowej zabawy po 6 ms pracy twórców, w tym również ten cały super-sampling, który jest w kolejce, bo "czeka głównie na tematy optymalizacyjne". 

Z tej listy mamy tylko wprowadzane bez jakichkolwiek większych testów nowe posterunki. Obecnie na starych są problemy z tego co czytam, na nowych tym bardziej.

Do parowozu trzeba mieć przede wszystkim bardzo dużą wiedzę zarówno z fizyki ogólnej, jak i fizyki technicznej oraz mechaniki ruchu takiego pojazdu. Kończąc na samej obsłudze lokomotyw parowych i ich współpracy ze składem pociągu. Pracy od groma. Widział ktokolwiek jakąkolwiek zapowiedź kopciucha oprócz pierwszych filmów? A za 4 ms ma być w grze. No chyba, że to ma być model typu strzałka w górę, strzałka w dół - kolejka PIKO. 

O kontrolerach się nie wypowiem, bo to już jest strona czysto wdrożeniowa. Ale na razie też o tym głucho. 

Manewry to kwestia, która powinna być w grze od samego początku. Kolej bez manewrów to jak mecz bez piłki. To, że AI sobie nie radzi z manewrami jest winą tylko i wyłącznie grona osób, które to AI uczą prowadzić ruch. Podobnie zresztą jest z szeroko rozpowszechnioną kwestią blokowania stacji. AI powinno radzić sobie ze wszystkimi możliwymi sytuacjami. To, że gracz popełni błąd lub celowo zablokuje stacje, a AI nie potrafi jej odblokować jest winą tylko i wyłącznie ułomności AI. Jeśli gracz zablokowałby stację i na niej przebywał - wtedy możemy to rozważać jako 100% celowe działanie. W innym przypadku absolutnie jest to wina niedostosowania AI do warunków jakie potrafi stworzyć człowiek. AI prowadzącego ruch jak i pojazd, żeby uszczegółowić sytuację. Wprowadzenie do gry możliwości prowadzenia ruchu pociągów pociąga za sobą również ten aspekt. Nie zostanie on rozwiązany, nie będzie dobrej rozgrywki. A że każdy posterunek jest inny to niestety - kolej jest brutalna. Wszak trochę czasu jednak było od pierwszych zapowiedzi symulatora, żeby AI wyuczyć wszystkiego na blachę. Tutaj zwalanie, że to te głupie ludzie chciały nowe funkcje nie jest usprawiedliwieniem, a teraz jeszcze blokują ruch, wykolejają pociągi albo "nie potrafią kolei". Tak czy inaczej trzeba było, trzeba teraz na gwałt i będzie trzeba w przyszłości to ogarniać AI dla każdego posterunku oddzielnie.

Z zimą też krótka sprawa - będą screeny, będzie jakikolwiek temat. Na razie również głucho. 

 

Mój nick jasno wskazuje jaki pojazd trakcyjny jest moim kolejowym guru. Ten nick nie został stworzy na potrzeby tego symulatora. Pierwsza moja gra kupiona na Steam to OMSI 2 w dniu jego premiery i od co najmniej tego czasu ten nick fukcjonuje. Z tego też powodu mam prawo mówić o EN57 jako o pojeździe, którego oczekuję, ale jednocześnie nie uważam wprowadzenia go w tym momencie, ani najbliższym czasie do gry za niezbędne. A nawet za dramatycznie konieczne. Ale podjęto taką decyzję, prawdopodobnie traktując EN57 jako marchewkę*.

Z marchewką jest taki problem, że koń ją szybko zeżre i wróci pod gołe niebo. Natomiast stajnia zapewni mu stałe i bezpiecznie miejsce do życia. Jeśli dostanie w tej stajni marchewkę to będzie ona jakby nie było dużo lepiej smakowała 😉 Także najpierw BAZA, potem oficjalna pasza i dopiero na koniec marchewki. Pewnie to czcze pisania, ale cóż... Podyskutować między graczami zawsze można 🙂

* A marchewki jeszcze u konia wszak zaostrzają apetyt xD 

  • Like 3
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, Ir.Ba. napisał(a):

Jestem zwolennikiem jazdy bez HUD-ów i starałem się je wszystkie wyłączać poza jednym, tego który informuje o ograniczeniach. Jeśli go wyłączysz to tylko kwestia czasu i to bardzo szybko przeoczysz jakieś ograniczenie, a z wyłączonymi HUD-ami  nawet nie dostaniesz informacji o przekroczeniu prędkości i punkty lecą a Ty nawet nie wiesz o tym bo Cię nie informuje jak masz wyłączone.  Zbyt małe są te tabliczki informacyjne, mało widoczne  w dzień a co dopiero w nocy, zwłaszcza jadąc EU-07 czy EP-08, słabe światła, a jak już masz je blisko że je widzisz, to światło się w nich odbija i nic nie widać. Myślę że światło w tych lokomotywach powinno mieć większy zasięg, a tabliczki malowane farbą fosforyzującą, wtedy z większej odległości były by widoczne, a tak na razie nie ma szans jeżdżenia bez tego HUD-a.

W realu niestety tak te światła działają faktycznie tam jakbyś miał świeczki włożone, ale maszyniści mają dostęp do wykazu ograniczeń stałych (WOS) polecam sobie coś takiego pobrać z neta - wystarczy wpisać w google WOS PKP i wejść w któryś link, potem wybrać Sosnowiec. Parę rzeczy się różni, ale dużo się nie zmieniło 😉 I możesz wtedy HUDa wyłączyć całkowicie, no chyba, że lecisz Pendolino, to wtedy kij wie co tam dalej świeci i kiedy AI poda przelot. 

Edited by Robbie Louda
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Robbie Louda napisał(a):

Takim przykładem są chociaż przepisy kolejowe, serwery nie mają żadnych regulaminów - otwarcie mówicie, że miłośników Ir-1 będziecie sprowadzać na ziemię, ale z drugiej strony produkujecie symulator, który ma być jak najbardziej realny. No to ja na przykład czegoś w tym nie rozumiem. Staracie się nie obejmować mam wrażenie żadnej ze stron ze względu na projekt komercyjny, żeby nie zdenerwować komercyjnego odbiorcy, ale z drugiej strony totalnie olewacie osoby, które oczekują od symulatora symulowania i które mocno starają się wspierać rozwój symulatora.

Zgadzam się całkowicie z powyższym i nie bardzo rozumiem dlaczego każdy kolejowy symulator ma być zwykłym jeździdłem dla każdego! 😵 Bardzo długo czekałem na wydanie SR w nadziei, że oto firma szczycząca się produkcją profesjonalnych symulatorów do szkolenia kadry kolejowej decyduje się na oddanie w ręce fanów kolei produktu, który pozwoli im poczuć kolejowy realizm. Bo zasiąść do prawdziwego, szkoleniowego symulatora raczej szans nie mamy. Oby @Robbie Louda nie miał racji w tym, co przewiduje na podstawie swoich obserwacji!

Próbowałem niegdyś swoich sił na MS Flight Simulator. Tam dopiero jest jazda. Nie jest przeznaczony dla każdego po prostu. Produkt jest jak najbardziej komercyjny (no bo jaki ma być, za wszystko trzeba płacić). Ktoś go kupił żeby sobie prosto, łatwo i przyjemnie polatać samolocikiem i przeżył głębokie rozczarowanie? No trudno. Można oczywiście strzelić focha, że jest zbyt trudny, i co z tego? Tak jest w życiu z wieloma nabywanymi produktami. Mam nadzieję, że i tu, w SR, grupą docelową będą gracze stawiający na jak najdalej posunięty realizm (do granic bólu, właśnie tak). Dla chcących popykać sobie lokomotywką jest mnóstwo do tego celu stworzonych innych gier. No właśnie, gier, a to ma być realistyczny symulator.

  • I disagree 1
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Robbie Louda napisał(a):

Ja mam wrażenie, że cały czas jako zespół nie do końca wiecie w którą stronę iść. Oczywiście jest to tylko moje zdanie, ale jako gracz od playtestów czuje, że gdzieś to wszystko błądzi. Z jednej strony wszystko jeśli chodzi o mapę oddajecie w pełni realnie (nawet studzienki kanalizacyjne), a na wielu aspektach, które są z mojego punktu widzenia zdecydowanie bardziej potrzebne do symulatora prowadzenia ruchu kolejowego olewacie.

Takim przykładem są chociaż przepisy kolejowe, serwery nie mają żadnych regulaminów - otwarcie mówicie, że miłośników Ir-1 będziecie sprowadzać na ziemię, ale z drugiej strony produkujecie symulator, który ma być jak najbardziej realny. No to ja na przykład czegoś w tym nie rozumiem. Staracie się nie obejmować mam wrażenie żadnej ze stron ze względu na projekt komercyjny, żeby nie zdenerwować komercyjnego odbiorcy, ale z drugiej strony totalnie olewacie osoby, które oczekują od symulatora symulowania i które mocno starają się wspierać rozwój symulatora.

Osobiście na ten moment nie gram, bo gra mnie osobiście męczy. Nie ze względu na to jak wygląda czy za małą liczbę nowego kontentu, bo i tak uważam, że jak na tę cenę w której gra wyszła to zawartość jest gigantyczna, inni wydawcy podzieliliby to na 4 różne DLC za 120 zł każdy. Osobiście mnie męczy właśnie ten brak imersji. Nie jestem kolejarzem ani INSTRUKTOREM PKP, a samymi instrukcjami zainteresowałem się dość niedawno, ale osobiście głowa mnie boli od ciągłego słuchania "MECHANIKU WJAZD W PERON X PODANY SZEROKOŚCI WSZYSTKIEGO DOBREGO, PAN BÓG NIECH BŁOGOSŁAWI, ZIELONOŚCI DO WARSZAWY" i tego typu tekstów. Oczywiście, jak ktoś chce ja mu nie bronię, ale od symulatora oczekuje symulowania czego np. świetnym przykładem jest platforma VATSIM. Tego ogromnie brakuje mi w SimRailu, serwerów albo dedykowanych, albo dla osób bardziej zaawansowanych na których regulaminy byłyby bardziej restrykcyjne. 

Kolejna sprawa to same urządzenia do prowadzenia ruchu, okej rozumiem kwestie licencji programów, których nie możecie realnie odwzorować, ale choćby w samych kostkach brakuje wielu podstawowych funkcji, które mają w rzeczywistości.
Na szybko: 
- Ruzprucie rozjazdów nie działa 
- Brak możliwości przełożenia zwrotnicy w stanie zajętości za pomocą kostki Iz/Jz
- Brak lampki kontrolnej pracy przetwornicy blokowej
- Brak wyłącznika napięcia nastawniczego
- Brak przełączników od pracy przetwornicy blokowej i podjaśnienia szczelin
- Szczeliny rozjazdów nie mają zaznaczonych zasadniczych położeń
- Brak oznaczeń torów pod siecią trakcyjną
- Funkcja STOP nie działa jak powinna na blokadzie liniowej typu Eac
- Brak możliwości odtworzenia nastawnia przebiegowego
- Brak możliwości odtworzenia samoczynnosci przebiegów 
- Brak możliwości odtworzenia blokady stacyjnej
- Brak jakichkolwiek wizualnych oznaczeń (rys. nastawni, peronów, przejazdów drogowo-kolejowych
W wielu aspektach mam wrażenie, że jest droga na skróty, a z drugiej strony chcecie przerabiać linie do Sędziszowa na lata 80.

W końcu całe szczęście pojawiła się komunikacja z Wami czy to tutaj czy na discordzie, ale wciąż niektóre rzeczy wydają się być owiane wielką tajemnicą prowadząc do spekulacji graczy. Nie chcecie robić roadmap, ale potem nie dziwcie się na komentarze, które są na forach Facebook'owych w których ludzie albo zmyślają bzdury, których nie ma gdzie potwierdzić, albo spekulują na tematy, które już były powiedziane na discordzie. To wciąż pokazuje, że gdzieś jest problem w komunikacji na linii GRACZY - WY. Stety niestety przy grze, która duże mierze opiera/opierać się będzie na społeczności jest to słabe. Osobiście nie oczekuje konkretnych dat, ale samo ogłoszenie np. będzie trasa do Krakowa, pojawi się symulacja sieci trakcyjnej itp. dużo by dały.

Osobiście do grafiki nic nie mam, prócz krótkiego rysowania i mam wrażenie ukrywania niektórych rzeczy za mgłą. Trochę momentami dla mnie jest przekontrastowany obrazek, ale z każdym udpatem jest co raz lepiej. 

Osobiści grę uważam za rewelacyjną, ale jak każdy Polak ponarzekać oczywiście muszę. Każdy chciałby się przejechać po linii, którą ma obok siebie i lokomotywą czy też składem do którego wieczorami bije niemca po kasku, takich komentarzy nigdy nie unikniemy. Z mojego punktu widzenia jako osoby, która pograła w przeróżne symulatory i tak uważam, że dajcie naprawdę dużo za tę cenę. Ja osobiście na ten moment grze przyglądam się z boku lub na pustych serwerach, życzę Wam powodzenia i mam nadzieję, że projekt zajdzie naprawdę daleko. Kibicuję i jak tylko będą dodatki na pewno będę kupował. Kawał dobrej roboty. 

P.S. No każdy wie, że dobry symulator to powinien mieć: zimę, EN57, EP09 zrupcie to!!!!! 🚔 🚅

To pozwól teraz wejść ze sobą w polemikę, tak żeby przedstawić obrazy dwóch stron. 

Nie chcę tutaj mówić czy zespół wie czy nie wie, w którą stronę iść. Faktem jest, że my wiemy tylko to co jest nam mówione a nie to nad czym są prace nawet na początkowym stadium. A wierzę w to, że tych prac jest masa. Tutaj rodzi się pewien problem, bo najprawdopodobniej będzie masa usprawnień, nad którymi teraz tworzysz teorie, z tym, że nikt Ci tego teraz nie potwierdzi żeby potem nie musieć się wymigiwać jak coś pójdzie nie tak i cały system szlag trafi a jakiś projekt będzie trzeba wywalić do kosza.

Idąc dalej - nie jest tajemnicą, że są 2 obozy a w zasadzie to można by się pokusić o nawet powiedzenie 3, grające w SimRail. Początkujący co nie wiedzą nawet jak uruchomić pociąg w najprostszej możliwej formie, gracze średniozaawansowani, co mają jakieś podstawy i z mniejszymi czy większymi uproszczeniami sobie świetnie radzą (ja siebie widzę w tej grupie osób) i osoby wysoce zaawansowane, co mają wiedzę nie mniejszą niż prawdziwi pracownicy kolei i znają każdy najmniejszy smaczek. W związku z tym, że masz 3 różne grupy o różnych stopniu zaawansowania nie dziwi jednak fakt, że twórcy chcą iść w system w grze, który będzie chciał połączyć społeczność każdej z tych grup a nie dzielić ich bądź tworzyć produkt tylko pod pewną grupę. Dlaczego? Odpowiedź jest oczywista pieniądze. Twórcy chcą zarobić na swojej pracy co jest zrozumiałe i zupełnie normalne taki jest biznes, a żeby na nim zarobić trzeba celować w zachcianki większości. Większości, która stety lub niestety dla Ciebie, nie jest zaawansowana. Liczby nie kłamią i więcej będzie ludzi nie umiejących nic lub wiedzących mało, którzy wydadzą co prawda takie same pieniądze na grę co Ty, ale niezaprzeczalnie będzie ich więcej.

Pomysł z serwerami. Nie chcę żeby to zostało źle zrozumiane czy odebrane. Jak najbardziej jestem za tym, żeby połączyć możliwość gry dla każdej grupy zależnie co chce robić, natomiast mam wrażenie, że niektóre osoby w tym pomyśle idą właśnie na skróty i nie zastanawiają się nad konsekwencjami. Co mam na myśli przez konsekwencje? Otóż istnieje ryzyko nie znowu takie małe, że wprowadzając na szybko serwery dzielące w oparciu o jakieś zasady umiejętności stanie się:

- problem z bałaganem na serwerach, nie mniejszy niż jest dziś. Jakby ludzie i tak znajdą sposoby na obejście zasad i wchodzenie na serwery gdzie będzie więcej ludzi, co poskutkuje tylko wzmożoną ilością banów i skarg zawalając system i adminów tak, że nie będą w stanie tego ogarnąć.

- wrzawa, że ludzie kupili grę i teraz mają dostęp tylko do części jej zawartości a w innej będą nie mieli wstępu bo mają za małą wiedzę. I tutaj uważam, że będą mieli całkowitą rację. Dlaczego? Moim zdaniem dlatego, że jeśli chcesz wprowadzać wymagania na serwery oficjalne to musisz: 

a) przedstawić w sposób klarowny jakie te wymagania są i jaka wiedza jest od Ciebie oczekiwana

b) wprowadzić do gry system samouczków tak dobrze zbudowany i zorganizowany abyś jako gracz był w stanie nauczyć się każdej możliwej rzeczy, którą gra Ci oferuje i żebyś mógł nauczyć się i spełnić wymagania na każdym z tym serwerów zależnie od Twoich potrzeb. (czego obecnie gra nie oferuje. Jakieś samouczki są, ale są ewidentnie do dużej poprawy).

Od razu wyrażę tutaj sprzeciw, że ta wiedza jest w internecie. Owszem jest w internecie. Natomiast argumentacja na poziomie możesz sam się nauczyć a nie wymagać, może być stosowana w produktach darmowych, fanowskich, gdzie zakładasz swój serwer RP i rozdajesz karty. Próba zrobienia takiego rozwiązania w produkcie płatnym i pokazania w pewien sposób środkowego palca pewnej grupie, "bo możesz sobie znaleźć" sprawi, że część sobie owszem znajdzie bo będzie zdeterminowana a druga część odpowie w sposób stanowczy portfelem i opiniami zmniejszając w sposób znaczny ilość sprzedawanych sztuk gry i dlc oraz odpowiednio słabymi opiniami. Takie działanie będzie więc skrajną nieodpowiedzialnością i działaniem na szkodę swojego własnego produktu. 

W związku z powyższym, sprawa w moich oczach jest trochę bardziej skomplikowana niż ją przedstawiasz. Wprowadzenie serwerów z różnymi poziomami zaawansowania? Tak, ale z odpowiednimi narzędziami, które muszą w grze znaleźć się na długo przed wprowadzeniem takowych serwerów. Jeśli powstaną serwery z dnia na dzień bez zaplecza technicznego w postaci dobrego AI, usprawnień i pomocy dydaktycznych dla graczy to zbudujesz absolutną dystopię i chaos powielających się reportów, narzekań i absolutną toksyczność naskakiwania jednej części społeczności na drugą jacy to oni nie są, a nie o to chyba chodzi.  Jeżeli tak faktycznie by było, a nie da się wykluczyć, że tak by nie było, to ja się absolutnie twórcom nie dziwię, że uważają na każdy ruch. Jeden za duży i zbyt pochopny przyklepany krzykami usprawnień niektórych może odbić im się czkawką mocniejszą niż Ci się wydaje, czego ja im osobiście nie życzę. 

 

Przechodząc natomiast do grafiki. No tutaj to już jest chyba kwestia upodobań. Będą tacy co będą uważać, że to co jest, jest wystarczające. Tacy co będą uważać, że gra może wyglądać jak jakiś symulator z 2000 roku grunt żeby działał i to będzie dla nich okej i ludzi co oczekują od produkcji fajnych bajerów i imersji graficznej odpowiadającej standardom na obecny rok i podobnych do produktów graficznych konkurencji. W tej kwestii nie ma chyba żadnego dobrego rozwiązania poza wyrażeniem swojej opinii i tyle. Moja jest taka, że akurat dla mnie grafika jest nie mniej ważna niż gameplay i miło jest widzieć i miło będzie widzieć dalsze usprawnienia także w tym aspekcie w przyszłości. 

 

Natomiast co do komunikacji, tutaj mogę się akurat podpisać w 100% pod tym co mówisz. Jakby komunikacja nie jest najmocniejszym punktem Twórców. Owszem na przestrzeni ostatniego czasu się trochę poprawiła, ale dalej miło byłoby zobaczyć trochę częściej nad czym twórcy pracują bez konkretnych dat i przede wszystkim też poprawieniem ilości wiadomości poprzez steama na którym jakby nie było gra jest sprzedawana i tam też jednak mi się wydaje najwięcej osób chcących kupić lub odpalić grę spojrzy w pierwszej kolejności, dopiero później na Discorda, Forum czy Facebook'a. Nie rozumiem w takim razie dlaczego informacje o grze i nowościach na Steamie są traktowane trochę po macoszemu względem innych źródeł. 🙂

  • Like 1
  • I disagree 3
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, FartingZombie napisał(a):

W związku z powyższym, sprawa w moich oczach jest trochę bardziej skomplikowana niż ją przedstawiasz. Wprowadzenie serwerów z różnymi poziomami zaawansowania? Tak, ale z odpowiednimi narzędziami, które muszą w grze znaleźć się na długo przed wprowadzeniem takowych serwerów. Jeśli powstaną serwery z dnia na dzień bez zaplecza technicznego w postaci dobrego AI, usprawnień i pomocy dydaktycznych dla graczy to zbudujesz absolutną dystopię i chaos powielających się reportów, narzekań i absolutną toksyczność naskakiwania jednej części społeczności na drugą jacy to oni nie są, a nie o to chyba chodzi.  Jeżeli tak faktycznie by było, a nie da się wykluczyć, że tak by nie było, to ja się absolutnie twórcom nie dziwię, że uważają na każdy ruch. Jeden za duży i zbyt pochopny przyklepany krzykami usprawnień niektórych może odbić im się czkawką mocniejszą niż Ci się wydaje, czego ja im osobiście nie życzę. 

Natomiast co do komunikacji, tutaj mogę się akurat podpisać w 100% pod tym co mówisz. Jakby komunikacja nie jest najmocniejszym punktem Twórców. 

To połączę te dwie rzeczy. Na discordzie administracja zapowiedziała takie serwery, na jakiej zasadzie będą działać - nie wiem, ale informacja, że takie dla bardziej zaawansowanych się pojawiła. Ja osobiście mógłbym się nawet ze znajomymi z naszego discorda złożyć na taki serwer i opłacać go, byle móc grać na trochę wyższym stopniu zaawansowania. Podobno ma to być nawet wprowadzone w niedługim czasie - ile z tego wyjdzie - tego nie wie nikt. 

Dla deweloperów zapewne ciężki orzech do zgryzienia, ja osobiście byłbym za możliwość wykupienia własnego serwera - wtedy tak jak mówisz, każdy ma wolną amerykankę i nikomu nic do tego co robisz na własnym - opłaconym serwerze. Niestety najprawdopodobniej się to nie stanie, więc pozostaje nam czekać na to co z tego wyniknie. Osobiście rozumiem i szanuję każdą grupę grającą w SimRaila, to co tutaj piszę to tylko i wyłącznie moje odczucia i oczekiwania wobec symulatora. 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Robbie Louda dlatego zwróciłem na to uwagę. Jakby nie uważam, że płatne prywatne serwery to jest dobre rozwiązanie. Lepiej właśnie jakby powstały publiczne zależnie od Twoich umiejętności, ale jak wymieniłem wyżej, ja bym takich serwerów na już nie wprowadzał. Nie znaczy to, że nigdy bym ich nie chciał, ale są rzeczy ważne do zrobienia tak żeby te serwery miały sens i dobrze działały jak napisałem wyżej. Tak żeby każdy mógł na nie wejść i mógł się w grze nauczyć jak obsługiwać różne rzeczy czy w dyżurce czy w pociągu żeby móc faktycznie wejść na te trudniejsze serwery. Moim zdaniem pośpiech jest zgubny, a ta sprawa wymaga jednak wielu usprawnień w grze, żeby faktycznie mogła dobrze zadziałać. 

 

A co do HUD-a wyżej opisanego, no tutaj się nie zgadzam, żeby musieć ograniczać jego używanie w wymaganiach. Jakby jest to opcja czysta praktyczna, chcesz używasz, nie chcesz nie używasz. Nie widzę sensu nakazu lub zakazu używania go gdziekolwiek. Niech każdy go używa jak mu wygodnie, nawet na zaawansowanej rozgrywce nikomu byś imersji swoim włączonym HUD-em czy podpowiedziami tylko dla Ciebie rozgrywki nie rozwalił. 😛

Edited by FartingZombie
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, 0x8000ffff napisał(a):

Zgadzam się całkowicie z powyższym i nie bardzo rozumiem dlaczego każdy kolejowy symulator ma być zwykłym jeździdłem dla każdego! 😵 Bardzo długo czekałem na wydanie SR w nadziei, że oto firma szczycząca się produkcją profesjonalnych symulatorów do szkolenia kadry kolejowej decyduje się na oddanie w ręce fanów kolei produktu, który pozwoli im poczuć kolejowy realizm. Bo zasiąść do prawdziwego, szkoleniowego symulatora raczej szans nie mamy. Oby @Robbie Louda nie miał racji w tym, co przewiduje na podstawie swoich obserwacji!

Próbowałem niegdyś swoich sił na MS Flight Simulator. Tam dopiero jest jazda. Nie jest przeznaczony dla każdego po prostu. Produkt jest jak najbardziej komercyjny (no bo jaki ma być, za wszystko trzeba płacić). Ktoś go kupił żeby sobie prosto, łatwo i przyjemnie polatać samolocikiem i przeżył głębokie rozczarowanie? No trudno. Można oczywiście strzelić focha, że jest zbyt trudny, i co z tego? Tak jest w życiu z wieloma nabywanymi produktami. Mam nadzieję, że i tu, w SR, grupą docelową będą gracze stawiający na jak najdalej posunięty realizm (do granic bólu, właśnie tak). Dla chcących popykać sobie lokomotywką jest mnóstwo do tego celu stworzonych innych gier. No właśnie, gier, a to ma być realistyczny symulator.

Tu się natomiast całkowicie nie zgadzam. Nie zabraniam Ci mieć założeń dziwnych bo dziwnych ale nadal założeń, że firma, która szczyci się produkcją profesjonalnych symulatorów musi od razu takowy stworzyć w postaci gry. Ba powiem więcej, nie przypominam sobie, żeby w zapowiedziach gry, było wprost niezaprzeczalnie powiedziane, że to ma być w 100% symulator stawiający tylko na realizm im większy tym lepszy i ignorujący inne grupy bo tak. Więc ciężko oczekiwać teraz, że dostanie się swoje założenie, które w zasadzie nigdy nie zostało otwarcie powiedziane w tak dosadnych słowach przed premierą gry. Kolejny raz też powiem, że mieszanie ciągle Microsoft Flight Simulator do dyskusji jest nadużywane teraz także przez Ciebie. Nie zaprzeczam, w msfs masz dużo możliwości realizmu, typu, pmdg, fenix, vatsim, volanta, navigraph itd. Natomiast co łączy wszystkie te rzeczy? Są to deweloperzy firm trzecich, które wykorzystują bazę gry stworzoną przez Asobo, bazę gry, która jeśli tego tylko chcesz jako gracz jest tak stworzona, że totalny laik (którym byłem i ja jak kupowałem tamten produkt) może sobie polatać bez narzekania. Ba tam samolot może lecieć nawet sam bez Twojej ingerencji jak nie umiesz zrobić nic, a i tak zostaniesz zasypany milionem podpowiedzi co zrobić jak i gdzie. Mało tego, właśnie takie uproszczenia tam były i są niejednokrotnie dalej sporem społeczności zaawansowanej względem tej niezaawansowanej podobnie jak w sferze symulacji kolejowych. Także wyjmowanie sobie poszczególnych rzeczy i pisanie bajek, żeby pasowały pod tezę ignorując cały fundament i bazę, która w tamtej grze istnieje tylko na poparcie swojego argumentu jest dla mnie niesmaczne lekko mówiąc. 

Edited by FartingZombie
Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że po części założeniem tego symulatora miała być raz że promocja samej kolei, dwa że właśnie miał on pełnić funkcję edukacyjną. Pamiętajmy, że patronem tego tworu jest jakby nie było sam Urząd Transportu Kolejowego. UTK ma m.in.  promować kolej zarówno jako środek transportu jak i potencjalne miejsce pracy, a także prowadzić działalność edukacyjną. Prawdopodobnie tak został przedstawiony wówczas SimRail. I generalnie uważam, że taki powinien być jeden z głównych celów tej gry.

Poprzez takie pełzanie przez wiele miesięcy, gdzieś to odleciało. Został twór, w którym gracze zgłaszają błędy, których nie powinno być. Robi się miesięczne Playtesty, które powinny zostać przeprowadzone dużo wcześniej i przez o wiele, ale to wiele dłuższy czas. Po pierwsze w gronie samych twórców, po drugie w gronie osób ogarniających jednak kwestie kolei i dopiero na sam koniec powinny to być testy ogólnodostępne, głównie po to, żeby zobaczyć jak radzą sobie serwery, a nie po to, żeby na litość  zgłaszać, że samochody spadają z wiaduktów na CMK, że linie wysokiego napięcia są za nisko, że ludziki nie wsiadają do wagonów, że AI się totalnie blokuje, że przejazdy są otwarte, że na Centralnym deszcz pada, że w Pruszkowie przejazd się nie zamyka. Ludzie. Przecież to są błędy, które widać gołym okiem i nie trzeba grać znaczną ilość czasu, aby to stwierdzić. Generalnie to trochę wstyd. 

 

Kluczem do sukcesu każdego oprogramowania/gry jest w mniejszym lub większym stopniu jego/jej uniwersalność oraz świeżość. Uniwersalność trybu gry, uniwersalność warunków gry, uniwersalność ustawień gry, uniwersalność sprzętu na którym uruchamiamy tą grę. Dlaczego wszyscy rzucili się na Windows 95? Bo był uniwersalny i świeży. A dlaczego dzisiaj po ponad roku Windows 11 jest zainstalowany zaledwie na 16% komputerów? I to przy darmowej aktualizacji? Bo Microsoft wykastrował na własne życzenie Windowsa z jego uniwersalności. Ba.. żywo twierdzą: chcesz Windowsa 11? To se kup nowy komputer. 

1. Uniwersalność trybu gry. @FartingZombie ładnie opisał tą uniwersalność w innej produkcji. Każdy może sobie dostosować jak chce i wszyscy są zadowoleni. Znaczna większość symulatorów ma tzw. tryby. W SimRail jest jeden jedyny tryb - sam se radź. Te dwa samouczki to prawie tak jakby ich nie było. 

2. Uniwersalność warunków gry. No tutaj to właśnie kwestia pór roku, warunków atmosferycznych, czy chociażby chcę rozpocząć symulację na postoju pociągu i gdzie konkretnie (Warszawa Wschodnia, Zachodnia, Katowice, Gliwice, Pcice itd.) i w którym kierunku. Generalnie pierdółki, ale jednak zasadnicze.   

3. Uniwersalność ustawień gry. Generalnie głównie chodzi o umożliwienie dostosowania samej gry pod sprzęt i preferencje indywidualne. Naprawdę byłem w szoku jak zobaczyłem ustawienia Farming Simulator 2022, jak bardzo można to rozbudować. 

4. Uniwersalność sprzętu. Tutaj główny ból to właśnie świat GTX vs. świat RTX. Oczywiście, można twierdzić, mieć nadzieję, że wszyscy już niebawem przesiądą się na RTX, bo to przyszłość. Ale to sytuacja trochę jaką Microsoft uskutecznia, z taką różnicą, że Microsoft o tym jawnie informuje, a tutaj twierdzi się, że na GTX 1060 wszystko będzie cacy. No niestety. Windows to potęga, niemal monopol i oni mogą sobie pozwolić na takie zabawy. Tutaj ktoś trzepnie klawiaturą, zaklnie i tyle go było. Nie będą się tak wyginać jak ja.

Poza tym wszystkim SimRail przeżywa efekt świeżości. I chyba tylko to obecnie go ratuje. I wiara społeczności w to, że będzie to jednak produkt uniwersalny o walorach rozrywkowych, rekreacyjnych, ale również edukacyjnych, o charakterze zaawansowanym. To nie jest tak, że jak ktoś zacznie grać to po roku nie stwierdzi: "Ej. W sumie to mógłbym spróbować w bardziej zaawansowanym trybie". I wtedy obowiązkiem tych zaawansowanych jest wprowadzenie człowieka, a nie szczucie. Z drugiej strony obowiązkiem tego kogoś jest chęć nauki, bo sam chce, a nie musi jak obecnie. Z trzeciej strony ktoś kto zna się na kolei i po pewnym ciężkim tygodniu może uznać nagle, że: "Pojeżdżę sobie ot tak, dla zabawy". Uniwersalność. To jest klucz. Pomijam gry typu napierdzielanie, ale w GTA chyba też są tryby. Że nie zabiją, że coś tam. 

Większość osób po tych wszystkich samochodach, przy dźwiękach, posiadacze GTX i braku uniwersalności już dawno dałaby sobie spokój. Ale po prostu wierzą w ten projekt. A w zamian dostają milczenie i odpowiedzi na pytania niemal po wymuszeniu, jak ktoś już zacznie g*burze. I tak generalnie można zaniżać reputację użytkowania @Pasiur, ale raz że nic to nie daje, ani społeczności, ani twórcom, ani jemu (i on to rozumie), a dwa... przynajmniej na kilka pytań dzięki niemu odpowiedziano. I do tej pory trwa tu dyskusja, na którą jest jedna odpowiedź, która zadowoli wszystkich: uniwersalny symulator kolei. Na razie polskiej kolei, na tym co już jest. Jeśli nie zrobi się porządnie czegoś na samym początku to potem bardzo trudno wybrnąć. Tak jest z ludzikami wsiadającymi, które tworzy się od początku i obawiam się, że tak będzie np. z dźwiękami. 

Edited by en57
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Ir.Ba. napisał(a):

Jestem zwolennikiem jazdy bez HUD-ów i starałem się je wszystkie wyłączać poza jednym, tego który informuje o ograniczeniach. Jeśli go wyłączysz to tylko kwestia czasu i to bardzo szybko przeoczysz jakieś ograniczenie, a z wyłączonymi HUD-ami  nawet nie dostaniesz informacji o przekroczeniu prędkości i punkty lecą a Ty nawet nie wiesz o tym bo Cię nie informuje jak masz wyłączone.  Zbyt małe są te tabliczki informacyjne, mało widoczne  w dzień a co dopiero w nocy, zwłaszcza jadąc EU-07 czy EP-08, słabe światła, a jak już masz je blisko że je widzisz, to światło się w nich odbija i nic nie widać. Myślę że światło w tych lokomotywach powinno mieć większy zasięg, a tabliczki malowane farbą fosforyzującą, wtedy z większej odległości były by widoczne, a tak na razie nie ma szans jeżdżenia bez tego HUD-a.

Nie do końca się zgodzę. 
Bez HUD jest trudniej ale jest realniej, przede wszystkim znajomość szlaku. I tu warto pooglądać sobie kilka kanałów na YT prowadzonych przez "maszynistów" jest parę takich kanałów, wielokrotnie przewija się wzmianka o znajomości szlaku, nawet jak nie przewija się to zwrócić uwagę potrzeba na to jak prowadzą swoje składy. Widać że jest znajomość. Owszem znajomość doskonała przepisów ale i też znajomość szlaku. Wiedzą za jakim zakrętem są jakie ograniczenia. Ja też wiem na jakich posterunkach na jakich stacjach są ograniczenia. Z jaką prędkością będzie zjazd na bok. Czy na 40 czy na 60 a może na 100. Znajomość szlaku. I bez HUDa sobie poradzisz. 
Ale to wiąże się z tym że jadąc lokiem musisz się skupić bacznie obserwować szlak i zwracać uwagę na wiele aspektów.
Nie jest to też proste bowiem nie ukrywam gra ma kilka miejsc błędnie oznaczonych które stopniowo etapami są poprawiane. Tak że widać iż coś się dzieje.

Nie mniej brakuje mi informacji, nie tyle co szczegółowych, nie o to chodzi ale takich założeń które są obecnie przez zespół SimRail przerabiane. I nie chodzi tu o podawanie konkretnych terminów kiedy co ma być wprowadzone. Tylko taki zarys, to co już było tutaj poruszane. Że obecnie zespół SimRail pracuje nad ... . To byłoby bardzo miłe ze strony zespołu.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, PrykStary napisał(a):

Nie do końca się zgodzę. 
Bez HUD jest trudniej ale jest realniej, przede wszystkim znajomość szlaku. I tu warto pooglądać sobie kilka kanałów na YT prowadzonych przez "maszynistów" jest parę takich kanałów, wielokrotnie przewija się wzmianka o znajomości szlaku, nawet jak nie przewija się to zwrócić uwagę potrzeba na to jak prowadzą swoje składy. Widać że jest znajomość. Owszem znajomość doskonała przepisów ale i też znajomość szlaku. Wiedzą za jakim zakrętem są jakie ograniczenia. Ja też wiem na jakich posterunkach na jakich stacjach są ograniczenia. Z jaką prędkością będzie zjazd na bok. Czy na 40 czy na 60 a może na 100. Znajomość szlaku. I bez HUDa sobie poradzisz. 
Ale to wiąże się z tym że jadąc lokiem musisz się skupić bacznie obserwować szlak i zwracać uwagę na wiele aspektów.
Nie jest to też proste bowiem nie ukrywam gra ma kilka miejsc błędnie oznaczonych które stopniowo etapami są poprawiane. Tak że widać iż coś się dzieje.

Nie mniej brakuje mi informacji, nie tyle co szczegółowych, nie o to chodzi ale takich założeń które są obecnie przez zespół SimRail przerabiane. I nie chodzi tu o podawanie konkretnych terminów kiedy co ma być wprowadzone. Tylko taki zarys, to co już było tutaj poruszane. Że obecnie zespół SimRail pracuje nad ... . To byłoby bardzo miłe ze strony zespołu.

Dorzuce swoje 2 grosze: zamiast tej nauki szlaku na pamiec na poczatek wystarczyl by bardziej szczegolowy RJ w symulatorze wraz z ograniczeniami predkosci.

 

Edited by Footz
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

Jak to było wcześniej deklarowane? Będą aktualizacje co tydzień. Chyba nikomu nie potrzeba mówić kiedy była ostatnia aktualizacja. Tłumaczenia, że ktoś się rozchorował? No ludzie, mnie to nie interesuje, bo zapłaciłem za to. Niech coś ktoś napisze i wyjaśni. "Przepraszamy, bo mamy problemy". No ale nic, tak jak to było od prawie dwóch lat. Gra miała być we wrześniu 2021 roku. Nie było jej i zero wyjaśnień. W styczniu 2023 miała być w pełnej wersji. Została wydana w EA. Ja nadal rozumiem, że czasami są zamiary, ale nie wychodzi. Jednak może trzeba to nam- klientom wytłumaczyć dlaczego jest tak, a nie inaczej. Tak jak już pisałem wcześniej. Wszyscy zapłaciliśmy już za tą grę i liczymy na jak najszybszą poprawę podstawowych błędów. I nie chodzi o to co chcemy na forum "Sugestie". Chodzi o to żeby usunąć te podstawowe błędy w już obecnej wersji. Np. Podczas zachodu słońca, jadąc w kierunku Wa-wy mam spadki FPS do 15 klatek. Zresztą problem już był poruszany na forum dawno temu. Mam nowego kompa z kartą RTX 3060Ti, więc chyba to nie jest wina kompa, a zwłaszcza, że nie gram na ultra. Komunikacja i ogłoszenia ze strony developerów są na poziomie ignorancji klienta.

I teraz popatrzę jak mi obniżacie reputację dla niewygodnego użytkownika 🙂 🙂 🙂 

  • I disagree 5
  • Confused 1
  • I agree 8
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Pasiur napisał(a):

I teraz popatrzę jak mi obniżacie reputację dla niewygodnego użytkownika 🙂 🙂 🙂 

NIKT nie powinien tego robić, bo po pierwsze jest to niestety gorzka prawda. Esencja gorzkiej prawdy, dlatego najgorsza do przełknięcia. A po drugie co to kurna za moda, żeby wymyślać jakieś "zgadzam się", "nie zgadzam się", inne emotki od których zależy reputacja... Rozumiem, że może to być częścią silnika forum, ale takie rzeczy z pewnością są do wyłączenia. Reputacja powinna zależeć tylko i wyłącznie od ewentualnego "dziękuję", bo ktoś komuś pomógł. Po to jest forum DYSKUSYJE, żeby DYSKTUOWAĆ. Ktoś się czasem w DYSKUSJI z kimś ZGADZA, ktoś się NIE ZGADZA. Po trzecie to nie jest przedszkole, żeby bawić się w emotki... 

Atmosfera robi się zasadniczo coraz bardziej gęsta. Aktualizacji nie ma, informacji nie ma. Samych graczy coraz mniej (obecnie 15%, w niedzielę marcową, po południu). Ludzie nie są głupie. W tym momencie jeden gracz kupi grę i na tym się skończy. Sztuką jest, żeby ten jeden człowiek polecił grę kilku innym graczom. Wtedy łańcuszek sprzedażowy trwa. 

Ma ktoś w tym momencie poczucie, że może komuś polecić SimRail? I jak uargumentuje to polecenie? Ładna grafika to standard dla współczesnych produkcji. Tzw. mus konieczny, inaczej wszyscy by to wyśmiali. 

 

EDIT: Proszę. Idealny przykład. Pan/Pani @kkac. Się "nie zgadza". Z którą częścią tak rozbudowanego postu? Może tą o ładnej grafice? Albo z tym, że gracze (nie) powinni polecać SimRail? A może w końcu z tym, że nie będzie mógł sobie majtać reakcjami? Nawet Google na YouTube zrezygnowało z "łapek w dół". To o czymś świadczy. Proszę aby @kkac przedstawił argumentację swojego kliknięcia 🙂

Edited by en57
  • I disagree 2
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Pasiur napisał(a):

Jak to było wcześniej deklarowane? Będą aktualizacje co tydzień. Chyba nikomu nie potrzeba mówić kiedy była ostatnia aktualizacja. Tłumaczenia, że ktoś się rozchorował? No ludzie, mnie to nie interesuje, bo zapłaciłem za to. Niech coś ktoś napisze i wyjaśni. "Przepraszamy, bo mamy problemy". No ale nic, tak jak to było od prawie dwóch lat. Gra miała być we wrześniu 2021 roku. Nie było jej i zero wyjaśnień. W styczniu 2023 miała być w pełnej wersji. Została wydana w EA. Ja nadal rozumiem, że czasami są zamiary, ale nie wychodzi. Jednak może trzeba to nam- klientom wytłumaczyć dlaczego jest tak, a nie inaczej. Tak jak już pisałem wcześniej. Wszyscy zapłaciliśmy już za tą grę i liczymy na jak najszybszą poprawę podstawowych błędów. I nie chodzi o to co chcemy na forum "Sugestie". Chodzi o to żeby usunąć te podstawowe błędy w już obecnej wersji. Np. Podczas zachodu słońca, jadąc w kierunku Wa-wy mam spadki FPS do 15 klatek. Zresztą problem już był poruszany na forum dawno temu. Mam nowego kompa z kartą RTX 3060Ti, więc chyba to nie jest wina kompa, a zwłaszcza, że nie gram na ultra. Komunikacja i ogłoszenia ze strony developerów są na poziomie ignorancji klienta.

I teraz popatrzę jak mi obniżacie reputację dla niewygodnego użytkownika 🙂 🙂 🙂 

Po pierwsze - chłopie, weź trochę zbastuj. Zapłaciłeś 120 zł i oczekujesz, że zespół będzie padał ci do stóp, wrzucając nowy content co tydzień? Lepiej dostać dopracowaną aktualizację, niż jakieś napisane na kolanie gówno przynoszące więcej szkody niż pożytku. To samo się tyczy przekładanej premiery symulatora - mieli wypuścić ćwierćprodukt? (bo EA możemy z czystym sumieniem nazwać mianem półproduktu). SimRail tworzony jest przez relatywnie mały zespół. Kupując EA de facto inwestujesz w dalszy rozwój projektu. Ilość contentu, którą już teraz dostaliśmy (biorąc pod uwagę cenę produktu) jest ogromna.

Po drugie, jeśli chodzi o komunikację na linii zespół - społeczność; to niestety użytkownik @Pasiur ma sporo racji. Panuje spory chaos, jeśli chodzi o kanały przekazywania informacji - to raz. Drugi problem to brak konkretnych informacji dotyczących tego, co jest w trakcie prac, co jest planowane, a co nie jest. Jak napisał @Szociu:

Cytat

Nie planujemy również udostępniać roadmapy z terminami, zanim nie będziemy ich pewni, ponieważ wiele rzeczy potrafi pójść nie po naszej myśli w tak rozbudowanym projekcie, a później wynikiem są niepotrzebne nerwy i pretensje o niedotrzymanie terminu.

Ale to nie o to chodzi, żebyście nam mówili "10.04 o 12:00 będzie kibel". Chodzi o to, żeby społeczność wiedziała, czy i w jakim kierunku rozwija się SimRail, jakich funkcjonalności się spodziewać, a jakich nie. Terminów nie musi tam być wcale, albo mogą być bardzo ogólne, tak jak w przypadku wielu innych symulatorów - kwartalne. Informacje o planowanych update'ach pojawiają się tuż przed ich wydaniem, co w połączeniu z brakiem innych źródeł informacji o developmencie sprawia, że wszyscy jako społeczność i Wasi klienci poruszamy się po omacku.

Abstrahując od formy i tonu wypowiedzi autora wątku, sprokurował on lawinę postów z pytaniami oraz odpowiedziami od devów - pokazując jak duże obecnie panują braki w komunikacji w obrębie projektu. Powyższe powinno dać moim zdaniem Zespołowi do myślenia. Zawsze znajdzie się ktoś niezadowolony, jednak prawie wszyscy chcemy, żeby panowała tu luźna i przyjazna atmosfera - przejrzysta i zorganizowana komunikacja ze społecznością znacznie wpłynie na jej poprawę.

  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, kkac napisał(a):

Po pierwsze - chłopie, weź trochę zbastuj. Zapłaciłeś 120 zł i oczekujesz, że zespół będzie padał ci do stóp, wrzucając nowy content co tydzień? Lepiej dostać dopracowaną aktualizację, niż jakieś napisane na kolanie gówno przynoszące więcej szkody niż pożytku. To samo się tyczy przekładanej premiery symulatora - mieli wypuścić ćwierćprodukt? (bo EA możemy z czystym sumieniem nazwać mianem półproduktu). SimRail tworzony jest przez relatywnie mały zespół. Kupując EA de facto inwestujesz w dalszy rozwój projektu. Ilość contentu, którą już teraz dostaliśmy (biorąc pod uwagę cenę produktu) jest ogromna.

Jedynie z tym się nie zgadzam, bo właśnie taki "ćwierćprodukt" otrzymaliśmy, a same aktualizacje wprowadzają również nowe błędy. Tak było w grudniu, tak jest po styczniu. Na razie te grube błędy są niwelowane poprzez usuwanie funkcjonalności. Manewry poleciały jako pierwsze, potem ludziki do/z wagonów. Jakby mogli tak zrobić z dźwiękami, czy wschodem/zachodem słońca to pewnie również tak by skończyły. 

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, en57 napisał(a):

NIKT nie powinien tego robić, bo po pierwsze jest to niestety gorzka prawda. Esencja gorzkiej prawdy, dlatego najgorsza do przełknięcia. A po drugie co to kurna za moda, żeby wymyślać jakieś "zgadzam się", "nie zgadzam się", inne emotki od których zależy reputacja... Rozumiem, że może to być częścią silnika forum, ale takie rzeczy z pewnością są do wyłączenia. Reputacja powinna zależeć tylko i wyłącznie od ewentualnego "dziękuję", bo ktoś komuś pomógł. Po to jest forum DYSKUSYJE, żeby DYSKTUOWAĆ. Ktoś się czasem w DYSKUSJI z kimś ZGADZA, ktoś się NIE ZGADZA. Po trzecie to nie jest przedszkole, żeby bawić się w emotki... 

 

[...] Nawet Google na YouTube zrezygnowało z "łapek w dół". To o czymś świadczy. Proszę aby @kkac przedstawił argumentację swojego kliknięcia 🙂

Reputacja na każdym forum tego typu od zawsze opierała się na mechanizmie plusowania i minusowania. Nie wiem, co w tym dziwnego. Zawsze będzie tak, że ktoś się z Tobą zgodzi, a ktoś inny nie. Jeśli większość będzie po twojej stronie - wypadkowa zmiany reputacji będzie dodatnia. Dziwnym trafem na każdym forum system reputacji "krzywdzi" tylko małą grupę osób, których wypowiedzi są notorycznie odbierane negatywnie.

Inna sprawa, że na forum SimRaila mamy całą garść emotek - moim zdaniem - zupełnie nieprzydatnych. Ich problemem jest również niejasny wpływ na reputację - na przykład emotka "haha", w obrębie internetu z reguły używana do wyśmiania czyjejś wypowiedzi (choć oczywiście nie zawsze) skutkuje u nas przyznaniem +1 do reputacji. Decyzja Google'a była poza tym powszechnie krytykowana, więc argument jest dość słaby.

Ale tym tematem odchodzimy od meritum wątku, jeśli chcemy dyskutować nt. Reputacji - to nie jest na to przestrzeń.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, kkac napisał(a):

Po pierwsze - chłopie, weź trochę zbastuj. Zapłaciłeś 120 zł i oczekujesz, że zespół będzie padał ci do stóp, wrzucając nowy content co tydzień? Lepiej dostać dopracowaną aktualizację, niż jakieś napisane na kolanie gówno przynoszące więcej szkody niż pożytku. To samo się tyczy przekładanej premiery symulatora - mieli wypuścić ćwierćprodukt? (bo EA możemy z czystym sumieniem nazwać mianem półproduktu). SimRail tworzony jest przez relatywnie mały zespół. Kupując EA de facto inwestujesz w dalszy rozwój projektu. Ilość contentu, którą już teraz dostaliśmy (biorąc pod uwagę cenę produktu) jest ogromna.

Po pierwsze, to nie ja deklarowałem cotygodniowe update. To są słowa napisane przez deweloperów na forum. Chyba trzeba zastanawiać się co się deklaruje, bo ktoś kto kupuje tą grę, to czyta forum i deklaracje twórców, że coś będzie, a potem czytam, że programista się rozchorował, albo inny nie może sprawdzić co zrobił, bo ma za słaby komputer. I to jest ten profesjonalny zespół, który pracuje na Comodore 🙂 

Mały zespół? Poczytaj wyżej co napisał developer. Simmetro robi inny zespół.. Simbus też robią inni ludzie? Wpierw poczytaj wszystko skoro twierdzisz, że to mały zespół, bo coś chyba się nie zgadza. To mały zespół, czy zespół, który ma potencjał do robienia trzech gier naraz. Poukładaj sobie to w całość, to zrozumiesz.

Edited by Pasiur
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, en57 napisał(a):

Jedynie z tym się nie zgadzam, bo właśnie taki "ćwierćprodukt" otrzymaliśmy, a same aktualizacje wprowadzają również nowe błędy. Tak było w grudniu, tak jest po styczniu. Na razie te grube błędy są niwelowane poprzez usuwanie funkcjonalności. Manewry poleciały jako pierwsze, potem ludziki do/z wagonów. Jakby mogli tak zrobić z dźwiękami, czy wschodem/zachodem słońca to pewnie również tak by skończyły. 

Zgadzam się, że funkcjonalność jest obecnie bardzo mocno okrojona, jednak myślę, że jest zdecydowanie za wcześnie, żeby wyrokować. SimRail jest w Early Accessie (w którym pewnie posiedzi znacznie dłużej, niż było to zakładane), to raz. Dwa - nawet ten Early Access wyszedł 2 miesiące temu. Choroby wieku dziecięcego trapią nawet wielomilionowe produkcje AAA, patrz Cyberpunk 2077.

Zamiast wieszać psy na devach, powinniśmy kibicować ich pracy oraz przyglądać się dalszemu rozwojowi projektu. Za jakiś czas dopiero przyjdzie moment na ewentualne wyciąganie wniosków.

Edited by kkac
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, kkac napisał(a):

Zgadzam się, że funkcjonalność jest obecnie bardzo mocno okrojona, jednak myślę, że jest zdecydowanie za wcześnie, żeby wyrokować.

Ja jestem ostatni do wyrokowania. Powiem więcej - chcę, aby wyszło z tego coś zacnego. 

Ja tylko i nie tylko ja, krytykuje podejście twórców do społeczności oraz twierdzenie, że "kiedyś trzeba było wydać". Samo wydać to pół biedy. Problem w jakim stylu i szczególnie co wydać, a potem co z tym robić. Z tego co pamiętam Cyberpunk też się na tym wyłożył. A więc przykład był jak najlepszy tego najgorszego. Był on też po to, aby nie popełnić tego samego błędu. A jednak. 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 65 / 85
          • Percentage filling 76%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 3 / 39
          • Percentage filling 8%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 20 / 86
          • Percentage filling 23%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 4 / 74
          • Percentage filling 5%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 24 / 82
          • Percentage filling 29%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 2 / 82
          • Percentage filling 2%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 44 / 83
          • Percentage filling 53%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 4 / 82
          • Percentage filling 5%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 8 / 85
          • Percentage filling 9%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 2 / 81
          • Percentage filling 2%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 11 / 80
          • Percentage filling 14%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 1 / 79
          • Percentage filling 1%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 23 / 34
          • Percentage filling 68%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 31
      • PL8
      • pl8
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 15 / 34
          • Percentage filling 44%
          • Most players 33
      • EN2
      • en2
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 24 / 34
          • Percentage filling 71%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 9 / 34
          • Percentage filling 26%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 290 / 1414 Total players
    • 21% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy