Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tak się zastanawiam, czy można było by dodać opcję wyboru lokomotywy i startu przykładowo, z lokomotywowni. Następnie dyżurny, u którego byśmy zaczynali, uzgadniał by z nami, jakie są opcje składów do wyjazdu i po obopólnej zgodzie, dyżurny mógł by wystawić rozkład jazdy, bądź maszynista w odpowiednim menu (podał by miejsce wyjazdu i przeznaczenia oraz przybliżoną godzinę odjazdu). Bardzo by to urozmaiciło rozgrywkę.

Zapraszam do dyskusji.

  • Like 4
  • I agree 2
Posted

Znając życie zaraz ktoś narobi larum że się hardcore chce robić 😁 A tak na poważnie to nie głupia koncepcja, z listy wybrać loka i wagony powiedzmy z jakimś ładunkiem np. kartofle na fryty które zatargamy gdzieś tam, gdzie ktoś inny odstawi je na bocznice do fryciarni. Proste

Posted

Uważam, że jest to bardzo dobry pomysł - jest to mechanika, której obecnie bardzo mi brakuje. Obecny system rozpoczynania rozgrywki jest (przynajmniej dla mnie) bardzo frustrujący - siedzenie w menu i polowanie na składy, dołączanie w biegu oraz brak wpływu na relację oraz zestawienie składu.

Oczywiście dochodzi kwestia przepustowości szlaków, ale tutaj należało by wprowadzić coś w rodzaju slotów zezwalających na określoną ilość "nadprogramowych" pociągów w jakimś oknie czasowym, tudzież system generowania rozkładów w stylu tego TDkowego (w SimRailu z racji stałych blokad miałby on dużą szansę działać efektywnie).

  • SIMRAIL Team
Posted

Spawnowanie składów w stacjach na te chwilę nie jest planowane aby nie zaburzać imersji dyżurnym ruchu jak i pozostałym maszynistom. Docelowo, po usprawnieniu działania wirtualnego dyżurnego ruchu, planujemy dodać manewry dla niektórych pociągów znajdujących się w rozkładzie jazdy tak aby kończyły i rozpoczynały bieg wewnątrz mapy.

  • Like 9
  • Sad 3
Posted
Godzinę temu, uetam napisał(a):

Spawnowanie składów w stacjach na te chwilę nie jest planowane aby nie zaburzać imersji dyżurnym ruchu jak i pozostałym maszynistom.

Nie chodziło mi o spawnowanie składów, lecz o spawn samego loka, gdzie mechanik mógł by dogadywać z dyżurnym, jaki skład by chciał wziąć. Jedyne, co by musiało być na mapie, to wagony towarowe oraz osobowe w miejscach, do których dyżurny mógł by wysyłać właśnie na manewrach mechanika. Oczywiście dyżurny musiał by mieć narzędzie do tworzenia rozkładu, bądź gotowe rozkłady do wprowadzenia w EDRze.

  • I disagree 1
Posted (edited)

Bardzo ciekawy pomysł. Nic nawet nie trzeba spawnować. Teoretycznie lokomotywy mogą być spawnowane od razu na starcie serwera gdzieś w lokomotywowni czy po prostu przy postoju na jakimś torze pobocznym po kimś innym. Gracz po prostu wybiera którą loko by chciał wziąść, i przy niej go startuje. Gracz bierze wsiada to tej lokomotywy, odpala jak trzeba, itd, i puszcza sygnał do dyżurnego. Dyżurny okay, i wyskakuje graczowi menu aby wybrać skład/wycieczkę/plan, i jak wybiera, to wtedy dyżurny go kieruje po ładunek, a potem do celu. 

Edited by TheShotte
Posted

Tylko wyobraźcie sobie, że nagle kilkanaście graczy chce wyjechać z jednej lokomotywowni przez jedną stację, gwarantowana blokada stacji.
Po to jest rozkład jazdy, żeby nie dopuścić do przeciążenia szlaku i dopuszczanie składów spoza rozkładu mogłoby zablokować grę.

  • Like 1
  • I agree 4
Posted

Ujmę to jeszcze innymi słowy. 
Skoro mają być manewry, to mamy już jakieś loko i scenariusze do tego by nawet boty to ogarniału.
Nie chodzi o to żeby wszyscy mogli wybrać ten sam skład. Czy aktualnie każdy może wybrać to samo pendolino? otóż nie.
Jak ktoś wsiądzie to owe znika z możliwości wyboru.
Bardziej chodzi o dodanie nowych opcji które po wyborze przez gracza dadzą możliwość rozegrania scenariusza z postoju, rozruchu, (nawet manewrach) i wyjechaniu na szlak do, końca, i ewentualnych manewrach. Wszystko w ramach rozkładów. Ale z jednym małym wyjątkiem. Taki scenariusz powinien być inaczej opisany. Bardziej szczegółowo.

Chodzi o to że wbijasz na serwer. Masz rozpiskę dostępnych składów. Od razu powinny być widoczne te które są już w trasie. Myślę że te, którym zostało do końca misji mniej niż 20minut nie powinny być już wyświetlane.
Mało tego, składy które są w trasie powinny mieć wskazaną stację na której będą się zatrzymywały najwcześnie i przynajmniej jeszcze jedną. Gracz wybiera na której stacji chce dokonać podmiany załogi w loku. Jeśli wczyta się przed dojazdem do danej stacji leci automat który zostanie automatycznie zwolniony po zatrzymaniu w stacji na węźle czy jeszcze w inny sposób. Jeśli chodzi o to co obecnie widzimi.

Dodatkowo dodać składy które będą że tak powiem startowały w "obrębie mapy" tyle że tu podana musi być dokładnie godzina rozpoczęcia jazdy. Stacja startowa.
NP. Dąbrowa Górnicz Wschodnia. PKP Cargo, planowany odjazd o godzinie 16:00  taki skład powinien widnieć i powinien sobie stać na bocznicy. Przygotowany i uszykowany. My tylko wybierając ten konkretny scenariusz rozpoczynamy w lokomotywie o konkretnym celu. Uruchamiamy, zgłaszamy się do dyżurnego, ten przekazuje nam gdzie są wagony podaje manewrowe podpinamy i czekamy na naszą godzinę odjazdu. A do póki manewrów nie ma to odpalamy loka już spiętego z wagonikami sprawdzamy na spokojnie kontaktujemy się z dyżurnym że jesteśmy gotowi i czekamy na zielone.
Myślę że 10minut na uruchomienie loka, starczy. Jeśli nikt nie wybierze składu to AI przejmuje scenariusz i dochodzi on do puli aktualnych scenariuszy jak tylko opuści stację początkową. AI jeśli nie będzie manewrów przejmuje skład na 2 minuty przed planowanym odjazdem, a jeśli potrzebne są manewry to na 5minut przed planowanym odjazdem, albo jakoś tak czasy te powinny być ustalone w czasie układania rozkładu co i jak.

Myślę że takie podejście da radę zrobić i niczego nie zakłucie się. Ponieważ ten skład i tak wyjedzie ale początkowo pod kontrolą AI tak że uwzględniony będzie w rozkładzie. 
Sprawa na pewno jest o ogarnięcia, i to w taki sposób aby nie rozpierdzielać rozkładów itp.
Myślę że po kolei ta gra będzie się stawała coraz lepsza. I wiele rzeczy jeszcze będzie usprawnionych.

  • I agree 1
Posted (edited)
2 godziny temu, Masterczulki napisał(a):

Tylko wyobraźcie sobie, że nagle kilkanaście graczy chce wyjechać z jednej lokomotywowni przez jedną stację, gwarantowana blokada stacji.
Po to jest rozkład jazdy, żeby nie dopuścić do przeciążenia szlaku i dopuszczanie składów spoza rozkładu mogłoby zablokować grę.

A wiesz, co to ograniczenia? Ile lokomotywownia pomieści loków? 3-5 i żadnego spawnu, tylko to, co na mapie. Inaczej tego nie widzę, bo by to było powielenie pewnej innej gry, co nie skończyło się dobrze.

Edited by MavPL
  • I agree 1
  • SIMRAIL Team
Posted

TL:DR

Pomysł ciekawy i pełen wyzwań, żeby zapewnić użytkownikom odpowiedni poziom satysfakcji.

Pełna wersja

Odnośnie do rozkładu na żądanie (Indywidualny Rozkład Jazdy - IRJ) - nie jestem decyzyjny, ani nawet związany z funkcjami i założeniami multiplayera, więc mogę się wypowiedzieć niejako z zewnątrz 😉 Całą funkcjonalność można zrobić w różny sposób i trzeba pomyśleć, co się chce osiągnąć.

Przykładowo - na obecne sewery z obecnym rozkładem dodać możliwość definiowania trasy przez użytkownika, wyliczyć jakieś czasy przejazdu, zespawnować pociąg na wybranej krańcówce i niech delikwent sobie jedzie. O ile towarowym pojedzie się jakkolwiek i dyżurni będą przepychać dalej w dziurach, o tyle pociągi pasażerskie trasowane w taki sposób w rzeczywistości (np. specjalne imprezowe) miewają masakryczne czasy przejazdu i mnóstwo dziwnych postojów technicznych, ponieważ nie mogą zaburzać ruchu planowego.

Sytuacja ruchowa jest mało atrakcyjna. Na wyjeździe z Warszawy na dalekobieżnej mamy obecnie wolne jakieś 4 sloty na godzinę, może po rekonstrukcji coś jeszcze by się wyrwało. W Katowicach wygląda to podobnie, przy czym tam jeszcze dochodzą towarowe. TLKi na CMK są poupychane, żeby się zmieścić między dziobakami i wjechać ładnie do obu węzłów, będą wyprzedzanymi tylko raz. Do tego trzeba doliczyć, że chyba nie ma przeszkadzajek (pociągi Katowice - Kraków czy z Warszawy np. na Sochaczew/Poznań albo na Siedlce, Gdańsk czy Lublin). Przez to nawet jeśli ktoś by sobie wybrał trasę na ED250, to i tak by się musiał rozkładowo tłuc za innymi pociągami i np. co stację czekać na zielone. Fajne? Myślę, że dla większości jednak nie.

Zaraz pojawi się pytanie - a po co w ogóle jakiś stały rozkład? Ano po to, żeby na serwerze byli ludzcy dyżurni ruchu, którzy podejmują wyzwanie prowadzenia nieprzewidywalnego ruchu. Gdy zostaną same pociągi "na żądanie", to na niektórych posterunkach będzie mało ruchu albo nie będzie obsady. A przecież w multi o to chodzi, żeby była interakcja z dyżurnymi, prawda?

Kwestia układania rozkładów wymaga przemyślenia koncepcji, na ile to się da zautomatyzować i otrzymać sensowny wynik. W rzeczywistości w Polsce pociągi się zamawia na za 8 lub za 24 godziny - wtedy jest pewien margines, kiedy można pociąg uruchomić i dobrać dokładnie godzinę wyjazdu/przyjazdy tak, żeby rozkład był szybszy czy odpowiednio posortować pociągi dla zachowania jak największej przepustowości szlaków. Przy zamawianiu na już jest ten problem, że czasem dla sensownego rozkładu należałoby wyruszyć 1 minutę temu, a tego nie da się zrobić. No i kwestia parametrów wyboru składów też musiałaby być jakoś rozwiązana, bo jak ktoś się uprze i dostanie rozkład z Vmax 80 na siódemeczkę i 2000 ton po CMK, to w zasadzie zablokuje trasowanie czegokolwiek na ileś godzin, bo zajmie całą wolną przepustowość z powodu niedopasowania prędkości, a sam co stację będzie stać, żeby puścić kolejne TLK i Pendolina.

Generalnie temat jest ciekawy i naturalnie się nasuwa jako jakaś dodatkowa opcja - zwłaszcza, że w tedeku rozkłady są tylko tak tworzone. Natomiast spodziewałbym się prędzej nowych relacji pociągów (zwłaszcza towarowych, bo jest jeszcze parę ciekawych możliwości), może jakichś wariantów rozkładu. Miłośnicy "Dziobakiem przez Galaktykę i Katowice Muchowiec Staszic" raczej będą musieli się uzbroić w cierpliwość.

Co do uzupełniających manewrów - to tutaj na pewno ograniczeniem jest ilość wolnego miejsca w torach postojowych i składów wagonów/pojazdów do użycia przy uruchamianiu serwera. Przykładowo - nie jest problemem zapchać Raciborską Elfami KŚ (wszystkie są takie same, więc można nawet pojechać losowym), o tyle już na wagonówce miejsce jest ograniczone i raptem kilka pociągów użytkownika można by uruchomić. Nawet gdyby działały w pełni manewry i składy by przechodziły między pociągami, to jestem w stanie sobie wyobrazić smutek osoby, która uruchomi się na rzeczonym Staszicu silną lokomotywą towarową, a do wzięcia będą wyłącznie próżne węglarki w składach pięciowagonowych (bo akurat inni przez cały dzień dzielnie je zwozili z pobliskich stacji i zabierali ładowne).

  • Like 6
  • Confused 1
  • I agree 6
Posted (edited)
29 minut temu, Królik Uszasty napisał(a):

TL:DR

Pomysł ciekawy i pełen wyzwań, żeby zapewnić użytkownikom odpowiedni poziom satysfakcji.

Pełna wersja

Odnośnie do rozkładu na żądanie (Indywidualny Rozkład Jazdy - IRJ) - nie jestem decyzyjny, ani nawet związany z funkcjami i założeniami multiplayera, więc mogę się wypowiedzieć niejako z zewnątrz 😉 Całą funkcjonalność można zrobić w różny sposób i trzeba pomyśleć, co się chce osiągnąć.

Przykładowo - na obecne sewery z obecnym rozkładem dodać możliwość definiowania trasy przez użytkownika, wyliczyć jakieś czasy przejazdu, zespawnować pociąg na wybranej krańcówce i niech delikwent sobie jedzie. O ile towarowym pojedzie się jakkolwiek i dyżurni będą przepychać dalej w dziurach, o tyle pociągi pasażerskie trasowane w taki sposób w rzeczywistości (np. specjalne imprezowe) miewają masakryczne czasy przejazdu i mnóstwo dziwnych postojów technicznych, ponieważ nie mogą zaburzać ruchu planowego.

Sytuacja ruchowa jest mało atrakcyjna. Na wyjeździe z Warszawy na dalekobieżnej mamy obecnie wolne jakieś 4 sloty na godzinę, może po rekonstrukcji coś jeszcze by się wyrwało. W Katowicach wygląda to podobnie, przy czym tam jeszcze dochodzą towarowe. TLKi na CMK są poupychane, żeby się zmieścić między dziobakami i wjechać ładnie do obu węzłów, będą wyprzedzanymi tylko raz. Do tego trzeba doliczyć, że chyba nie ma przeszkadzajek (pociągi Katowice - Kraków czy z Warszawy np. na Sochaczew/Poznań albo na Siedlce, Gdańsk czy Lublin). Przez to nawet jeśli ktoś by sobie wybrał trasę na ED250, to i tak by się musiał rozkładowo tłuc za innymi pociągami i np. co stację czekać na zielone. Fajne? Myślę, że dla większości jednak nie.

Zaraz pojawi się pytanie - a po co w ogóle jakiś stały rozkład? Ano po to, żeby na serwerze byli ludzcy dyżurni ruchu, którzy podejmują wyzwanie prowadzenia nieprzewidywalnego ruchu. Gdy zostaną same pociągi "na żądanie", to na niektórych posterunkach będzie mało ruchu albo nie będzie obsady. A przecież w multi o to chodzi, żeby była interakcja z dyżurnymi, prawda?

Kwestia układania rozkładów wymaga przemyślenia koncepcji, na ile to się da zautomatyzować i otrzymać sensowny wynik. W rzeczywistości w Polsce pociągi się zamawia na za 8 lub za 24 godziny - wtedy jest pewien margines, kiedy można pociąg uruchomić i dobrać dokładnie godzinę wyjazdu/przyjazdy tak, żeby rozkład był szybszy czy odpowiednio posortować pociągi dla zachowania jak największej przepustowości szlaków. Przy zamawianiu na już jest ten problem, że czasem dla sensownego rozkładu należałoby wyruszyć 1 minutę temu, a tego nie da się zrobić. No i kwestia parametrów wyboru składów też musiałaby być jakoś rozwiązana, bo jak ktoś się uprze i dostanie rozkład z Vmax 80 na siódemeczkę i 2000 ton po CMK, to w zasadzie zablokuje trasowanie czegokolwiek na ileś godzin, bo zajmie całą wolną przepustowość z powodu niedopasowania prędkości, a sam co stację będzie stać, żeby puścić kolejne TLK i Pendolina.

Generalnie temat jest ciekawy i naturalnie się nasuwa jako jakaś dodatkowa opcja - zwłaszcza, że w tedeku rozkłady są tylko tak tworzone. Natomiast spodziewałbym się prędzej nowych relacji pociągów (zwłaszcza towarowych, bo jest jeszcze parę ciekawych możliwości), może jakichś wariantów rozkładu. Miłośnicy "Dziobakiem przez Galaktykę i Katowice Muchowiec Staszic" raczej będą musieli się uzbroić w cierpliwość.

Co do uzupełniających manewrów - to tutaj na pewno ograniczeniem jest ilość wolnego miejsca w torach postojowych i składów wagonów/pojazdów do użycia przy uruchamianiu serwera. Przykładowo - nie jest problemem zapchać Raciborską Elfami KŚ (wszystkie są takie same, więc można nawet pojechać losowym), o tyle już na wagonówce miejsce jest ograniczone i raptem kilka pociągów użytkownika można by uruchomić. Nawet gdyby działały w pełni manewry i składy by przechodziły między pociągami, to jestem w stanie sobie wyobrazić smutek osoby, która uruchomi się na rzeczonym Staszicu silną lokomotywą towarową, a do wzięcia będą wyłącznie próżne węglarki w składach pięciowagonowych (bo akurat inni przez cały dzień dzielnie je zwozili z pobliskich stacji i zabierali ładowne).

To powiem inaczej.
Nie chodzi mi o tworzenie nowych rozkładów jak to było, (a raczej jest) w TDku, lecz o utworzenie bazy, powiedzmy 20-50 rokładów zarówno dla pasażerskich każdej maści, jak i towarowych, gdzie nie były by one aktywne, póki dyżurny by ręcznie nie uaktywnił wybranego, ale żeby było dla nich miejsce (były uwzględnione) w stałym rozkładzie. Dokładniej mówiąc, że pociąg może, lecz nie musi pojechać. Tak zwane trzymanie okienka. Na razie nie mamy innego ruchu, jak trasa z Wawy do Katowic, plus poboczne w okól Warszawy i na Śląsku. Nie ma linii nr1, by mogły tamtędy podróżować składy towarowe ze stolicy na Śląsk, więc zostaje CMK. Nie wiem, jaki tonaż daliście dla towarów, ale Traxxx i Dragon raczej spokojnie by sobie poradziły z prędkością na cmce 120 km/h.

Co do składów towarowych, nie mam na myśli spawnu na życzenie, lecz jak wspomniałeś, zrobić bazę składów z gotowymi rozkładami. Wtedy mechanik, który chciał by z tym składem pojechać, musiał by się przystosować do rozkładu i zawartej w nim godziny odjazdu. To samo tyczy się składów osobowych.

Edited by MavPL
Posted

W warunkach globalnych serwerów, gdzie jest wielu użytkowników, jest to oczywiście problem i kwestia do omówienia. 
Ale w ramach piaskownicy i przy dostarczonych narzędziach działałoby to. I zapewniało graczom nowe wrażenia.

Posted

Najbardziej realne do wprowadzenia zmiany na tą chwilę to nie robiąc zbytniego bałaganu dyżurnym w EDR, a umożliwić graczom jakąś konfigurację:

Zachowujemy obecny sposób pojawiania się składów na mapie, ale na liście z numerami pojawia się dodatkowa kategoria "Wkrótce uruchamiane" np. za 10 minut. Gracz do tego czasu może, ale nie musi, zmienić wybrane parametry, ale zachowując zgodność z danymi EDR. Tzn, może sobie podmienić lokomotywę, na inną kompatybilną np. Dragona na siódemkę o ile ona pociągnie wymaganą masę na danej trasie lub tylko malowanie loka i wagonów. A przy pasażerskich Elfa na kibelka itp. Skład zostaje zaklepany, gracz czeka w menu na godz. odjazdu i spawn w trasie.

Co do jazd z/do szopy. Tu się pojawia problem, że rozdzielamy lokomotywę od wagonów. Brak jednego z tych elementów czy to w skutek błędów DR, bugów, opóźnień, wykolejeń, trolli tworzy, więc kolejne problemy z którymi trzeba walczyć i bynajmniej nie rodzi to jakichś pożądanych symulacyjnych doznań, a tylko zwiększa bałagan na serwerach, który i tak już jest obecny. Przerzucanie wagonów z pociągu na pociąg jest podatne na opóźnienia i wykolejenia i żeby to działało trzeba wprowadzać jakieś mechanizmy generowania/usuwania ich z powrotem, oddanie w ręce tego narzędzia dyżurnym zwłaszcza niedoświadczonym to potencjalne kolejne przyczynki do robienia syfu.

  • I agree 3
Posted

Z towarowymi akurat wydaje mi się że prosto to ogarnąć (z punktu widzenia użytkownika, a nie programisty). Spawn kilku składów w różnych stacjach. Z zapiętymi lokami wchodzisz uruchamiasz i jedziesz do miejsca docelowego gdzie masz rozkład. Rozkład wygenerowany w EDR i zaplanowany, ale oczywiście godzina odjazdu będzie się różnić z rzeczywista, bo dopiero jak wbije gracz i się uruchomi, próba itp. Zgłosi gotowość i może jechać. Doda to przynajmniej składy i nie będzie świecić pustkami na stacjach. A i dla Dr. ciekawa sprawa bo gdzieś będzie trzeba wcisnąć w wolne przebiegi te towary. Jeśli pociąg ruszy, a graczowi znudzi się stanie pod kołkiem godzinę to bot przejmuje i jedzie dalej do ukończenia scenariusza. Druga sprawa lokomotywa luzem do pociągów. Np. Lok jedzie od Częstochowy do Dąbrowy po skład. Losowy wygenerowany na stacji przyjeżdża robi manewry i dr generuje rozkład w którym kierunku chce się udać. Wiadomo czasy i luki generowanego rj mogą być odległe np. odjazd dopiero za 2 h, ale może pójdzie szybciej bo znajdzie gdzieś się przebieg. To samo w drugą strone jedziesz z Sędziszowa do Dąbrowy zostawiasz skład i albo wracasz luzem, albo odstawiasz loka. Trzecia uruchomienie lok na stacji najazd na pociąg i heja w Polske. Co do osobowych można by to ogarnąć tak jak już kiedyś kto wspominał pociągi wahadłowe.  Katowice-Zawiercie-Katowice i tak w kółko macieju. Druga podstawienie składu z punktu manewry i jazda. Tylko myślę, że tu by zaczęły się problemy z botami jakby gracz wyszedł, albo go rozłączyło więc trzeba by to dopracować i raczej potestować niż wdrażać. Do takiego składu który ma się wystawić w perony. O wiele szybciej gracz by musiał dołączyć myślę że min 40-60 min (tak realnie to wygląda zanim się pojedzie). Nie można oczekiwać, że to zostanie wprowadzone. Ale po kolei można by wprowadzać/testować czy miałoby to racje bytu i czy AI by sobie z tym poradziło.

  • I agree 2
Posted
9 godzin temu, czerny napisał(a):

Co do jazd z/do szopy. Tu się pojawia problem, że rozdzielamy lokomotywę od wagonów. Brak jednego z tych elementów czy to w skutek błędów DR, bugów, opóźnień, wykolejeń, trolli tworzy, więc kolejne problemy z którymi trzeba walczyć i bynajmniej nie rodzi to jakichś pożądanych symulacyjnych doznań, a tylko zwiększa bałagan na serwerach, który i tak już jest obecny. Przerzucanie wagonów z pociągu na pociąg jest podatne na opóźnienia i wykolejenia i żeby to działało trzeba wprowadzać jakieś mechanizmy generowania/usuwania ich z powrotem, oddanie w ręce tego narzędzia dyżurnym zwłaszcza niedoświadczonym to potencjalne kolejne przyczynki do robienia syfu.

Właśnie o to chodzi, by lokomotywę mieć luzem i mieć wybór jaki kolwiek

Posted
8 godzin temu, Aseru napisał(a):

Z towarowymi akurat wydaje mi się że prosto to ogarnąć (z punktu widzenia użytkownika, a nie programisty). Spawn kilku składów w różnych stacjach. Z zapiętymi lokami wchodzisz uruchamiasz i jedziesz do miejsca docelowego gdzie masz rozkład. Rozkład wygenerowany w EDR i zaplanowany, ale oczywiście godzina odjazdu będzie się różnić z rzeczywista, bo dopiero jak wbije gracz i się uruchomi, próba itp. Zgłosi gotowość i może jechać. Doda to przynajmniej składy i nie będzie świecić pustkami na stacjach. A i dla Dr. ciekawa sprawa bo gdzieś będzie trzeba wcisnąć w wolne przebiegi te towary. Jeśli pociąg ruszy, a graczowi znudzi się stanie pod kołkiem godzinę to bot przejmuje i jedzie dalej do ukończenia scenariusza. Druga sprawa lokomotywa luzem do pociągów. Np. Lok jedzie od Częstochowy do Dąbrowy po skład. Losowy wygenerowany na stacji przyjeżdża robi manewry i dr generuje rozkład w którym kierunku chce się udać. Wiadomo czasy i luki generowanego rj mogą być odległe np. odjazd dopiero za 2 h, ale może pójdzie szybciej bo znajdzie gdzieś się przebieg. To samo w drugą strone jedziesz z Sędziszowa do Dąbrowy zostawiasz skład i albo wracasz luzem, albo odstawiasz loka. Trzecia uruchomienie lok na stacji najazd na pociąg i heja w Polske. Co do osobowych można by to ogarnąć tak jak już kiedyś kto wspominał pociągi wahadłowe.  Katowice-Zawiercie-Katowice i tak w kółko macieju. Druga podstawienie składu z punktu manewry i jazda. Tylko myślę, że tu by zaczęły się problemy z botami jakby gracz wyszedł, albo go rozłączyło więc trzeba by to dopracować i raczej potestować niż wdrażać. Do takiego składu który ma się wystawić w perony. O wiele szybciej gracz by musiał dołączyć myślę że min 40-60 min (tak realnie to wygląda zanim się pojedzie). Nie można oczekiwać, że to zostanie wprowadzone. Ale po kolei można by wprowadzać/testować czy miałoby to racje bytu i czy AI by sobie z tym poradziło.

Generalnie chodzi o to, by na graczu ciążyło choć trochę odpowiedzialności. W końcu to jest symulator, nie jakaś arkadówka. Czyli te wszystkie dodatkowe pociągi (towarowe, bo z osobowymi tak się nie da) nie powinny być prowadzone przez bota, po wyjściu mechanika, do końca scenariusza, lecz do najbliższej stacji, na boczny tor i powinny oczekiwać kolejnego mechanika. Jeżeli chodzi o rozkład, właśnie by uniknąć nadmiernego obłożenia dyżurnych, powinny być już w bazie EDR, z opcją aktywacji.

  • I agree 1
  • SIMRAIL Team
Posted
2 godziny temu, MavPL napisał(a):

Generalnie chodzi o to, by na graczu ciążyło choć trochę odpowiedzialności. W końcu to jest symulator, nie jakaś arkadówka. Czyli te wszystkie dodatkowe pociągi (towarowe, bo z osobowymi tak się nie da) nie powinny być prowadzone przez bota, po wyjściu mechanika, do końca scenariusza, lecz do najbliższej stacji, na boczny tor i powinny oczekiwać kolejnego mechanika. Jeżeli chodzi o rozkład, właśnie by uniknąć nadmiernego obłożenia dyżurnych, powinny być już w bazie EDR, z opcją aktywacji.

A po 2h wszystkie możliwe tory boczne na mapie będą zastawione pociągami towarowymi.

  • I agree 3
Posted
4 godziny temu, MavPL napisał(a):

Generalnie chodzi o to, by na graczu ciążyło choć trochę odpowiedzialności. W końcu to jest symulator, nie jakaś arkadówka. Czyli te wszystkie dodatkowe pociągi (towarowe, bo z osobowymi tak się nie da) nie powinny być prowadzone przez bota, po wyjściu mechanika, do końca scenariusza, lecz do najbliższej stacji, na boczny tor i powinny oczekiwać kolejnego mechanika. Jeżeli chodzi o rozkład, właśnie by uniknąć nadmiernego obłożenia dyżurnych, powinny być już w bazie EDR, z opcją aktywacji.

Piszesz, że nie chcesz arkadówki, a potem coś o RJ, które będą zamrożone i aktywowane przez dyżurnego. Przepychanie realizmu dla maszynisty kosztem DR który by wykonywał zadania, które w rzeczywistości nie wykonuje.

Posted
4 godziny temu, czerny napisał(a):

Piszesz, że nie chcesz arkadówki, a potem coś o RJ, które będą zamrożone i aktywowane przez dyżurnego. Przepychanie realizmu dla maszynisty kosztem DR który by wykonywał zadania, które w rzeczywistości nie wykonuje.

Więc twoim zdaniem takie rozwiązanie to arkadówka? Fakt, w rzeczywistości Dr nie wykonuje takich czynności, ponieważ są od tego inni ludzie. Lecz jak by zrobić dodatkowe okienko w EDRze, gdzie były by nieaktywne rozkłady, dyżurny pracy by miał prawie nic, wystarczyło by kliknąć odpowiedni rozkład i go aktywować.

 

6 godzin temu, uetam napisał(a):

A po 2h wszystkie możliwe tory boczne na mapie będą zastawione pociągami towarowymi.

Żeby zapobiec takim przypadkom, można by zrobić system punktacji ujemnej, gdzie gracz wybierając indywidualny rozkład, miał świadomość, że jeśli nie dojedzie rozkładu do końca, będzie miał punkty karne, które skutkowały by spadkiem poziomu gracza. Jeżeli robił by to nagminnie, system po trzecim razie, zablokował by mu możliwość wybierania takich scenariuszy. Oczywiście trzeba też wziąć pod uwagę niefortunne utraty połączenia, które dość często się zdarzają, oraz resety serwerów.

  • Like 1
Posted

Czy przesiadłbym się z jednego symulatora na drugi, gdyby miał on być klonem w nowym opakowaniu? Raczej nie. Każdy z symulatorów które znam, a przeszedłem już przez kilka ma coś, czego te inne nie mają i tak jest dobrze. Mnie bardzo odpowiada przejmowanie składu czy nastawni od bota i oddanie ich botom gdy chcę, a zwłaszcza wtedy gdy muszę kończyć. Od tak, z automatu przekazuję sterowanie do AI nie zakłócając nikomu gry. Moim zdaniem jest to bardzo mocny punkt SimRaila. Żeby system botów mógł sprawnie funkcjonować konieczny jest stały RJ. Mnie osobiście nie przeszkadza, że zaczynam jazdę gdzieś w środku trasy. Ponadto rzadko mogę sobie pozwolić na jazdę czy dyżur dłużej niż tak ze dwie godziny. Jeśli będę miał czas i chęć pojechania układanym dla mnie rozkładem i składem, to uruchomię inny, stosowny do tych możliwości symulator.  Martwią mnie trochę głosy tych, którzy chcieliby tutaj mieć te same funkcjonalności, które są w innych symkach. Nie chciałbym, aby SimRail stał się płatnym klonem któregoś z darmowych symulatorów! 🙄

  • I disagree 2
  • I agree 2
Posted
2 godziny temu, 0x8000ffff napisał(a):

Czy przesiadłbym się z jednego symulatora na drugi, gdyby miał on być klonem w nowym opakowaniu? Raczej nie. Każdy z symulatorów które znam, a przeszedłem już przez kilka ma coś, czego te inne nie mają i tak jest dobrze. Mnie bardzo odpowiada przejmowanie składu czy nastawni od bota i oddanie ich botom gdy chcę, a zwłaszcza wtedy gdy muszę kończyć. Od tak, z automatu przekazuję sterowanie do AI nie zakłócając nikomu gry. Moim zdaniem jest to bardzo mocny punkt SimRaila. Żeby system botów mógł sprawnie funkcjonować konieczny jest stały RJ. Mnie osobiście nie przeszkadza, że zaczynam jazdę gdzieś w środku trasy. Ponadto rzadko mogę sobie pozwolić na jazdę czy dyżur dłużej niż tak ze dwie godziny. Jeśli będę miał czas i chęć pojechania układanym dla mnie rozkładem i składem, to uruchomię inny, stosowny do tych możliwości symulator.  Martwią mnie trochę głosy tych, którzy chcieliby tutaj mieć te same funkcjonalności, które są w innych symkach. Nie chciałbym, aby SimRail stał się płatnym klonem któregoś z darmowych symulatorów! 🙄

I tu się mylisz. SR w niczym nie przypomina innych tego typu gier. A jeśli nie masz czasu na dłuższe posiedzenie przy grze, wszyscy to rozumieją i od tego są stałe rozkłady. Nawet wprowadzając to, co było wcześniej napisane, SimRail nigdy nie zrobi się klonem czegoś, co idzie na dno i to w zastraszającym tempie. Tak samo nie przeszkadza Ci przejmowanie składu od bota, a wielu z nas to przeszkadza. Może nie tyle przeszkadza, co jest hmmm..., jak by to ująć, nieza bardzo realistyczne. Wielu z nas chciało by przejechać trasę od A do Z, czyli od wejścia do loko i uruchomienie, do zgaszenia go i wyjścia z niego po skończonym rozkładzie, gdzieś przy szopie. Jest wiele grup użytkowników. Jedni lubią to, inni tamti, itd., dlatego każdy głos i pomysł jest wsparciem dla nas i dla twórców.

  • Like 1
Posted (edited)

Ale pomimo różnic co do preferowanego stylu gry nie pójdziemy na noże? Nie chciałbym pójść na dno tuż po zwodowaniu ;) Jestem fanem kolei i rękami i nogami głosuję za realizmem, ale sytemu botów oddać nie chcę. Eh... chciałbym mieć pół dnia czasu na symulację!

Edited by 0x8000ffff
Posted
2 godziny temu, MavPL napisał(a):

Wielu z nas chciało by przejechać trasę od A do Z, czyli od wejścia do loko i uruchomienie, do zgaszenia go i wyjścia z niego po skończonym rozkładzie, gdzieś przy szopie. 

Od tego masz Single Player.

W Multi muszą być boty, żeby przy 4 graczach na serwerze dalej sporo pociągów było w ruchu.

  • I disagree 1
  • I agree 2
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy