Jump to content

Własny Rozkład jazdy


MavPL

Recommended Posts

5 godzin temu, 0x8000ffff napisał(a):

Ale pomimo różnic co do preferowanego stylu gry nie pójdziemy na noże?

Żadne noże, żadne kłótnie. Tylko przez porozumienie sprawimy, że gra będzie co raz lepsza

 

5 godzin temu, Masterczulki napisał(a):

Od tego masz Single Player.

W Multi muszą być boty, żeby przy 4 graczach na serwerze dalej sporo pociągów było w ruchu.

Czytamy ze zrozumieniem

 

7 godzin temu, MavPL napisał(a):

A jeśli nie masz czasu na dłuższe posiedzenie przy grze, wszyscy to rozumieją i od tego są stałe rozkłady.

Tu masz wszystko wyjaśnione Masterczulki.

Edited by MavPL
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pozwolę sobie odświeżyć temat po miesiącu posuchy 😁

A gdyby to rozwiązać tak?

Mamy na przykład trasę Warszawa-Katowice. Wszystko podam w uproszczeniu dla zobrazowania pomysłu.

I teraz, po restarcie serwera, mamy w Warszawie w szopie na przykład siódemkę. Na boku stoją przygotowane wagony dla pośpiecha do Katowic.

Wchodzi gracz na lokomotywę, manewruje najpierw na skład wagonów, potem w stację i jedzie do Katowic.

W Katowicach wjeżdża w stację, potem manewruje z wagonami na bok, gdzie je zostawia i samą lokomotywą zjeżdża do szopy.

W tym momencie następuje koniec scenariusza dla danego gracza.

Gracz wychodzi do menu, ale lokomotywa nie znika, tylko pojawia się w menu możliwość zespawnowania się na nią, ale już jako nowy scenariusz w drogę powrotną.

I sytuacja się powtarza. Nowy gracz zasiada na lokomotywie w szopie, manewruje po wagony, potem w stację i jedzie w trasę do Warszawy, gdzie odstawia wagony na bok, a sam zjeżdża do szopy.

I tak w kółko.

Tym sposobem mamy załatwiony problem zostawiania wagonów na stacjach, bo operujemy de facto jednym składem wagonów cały czas.

Mamy tez załatwioną sprawę rozkładów jazdy, bo dalej były by to sztywne scenariusze, tak jak teraz, tylko bardziej rozbudowane.

No i maszyniści też dostają urozmaicenie rozgrywki w postaci manewrów.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 29.01.2023 o 10:46, MavPL napisał(a):

Generalnie chodzi o to, by na graczu ciążyło choć trochę odpowiedzialności. W końcu to jest symulator, nie jakaś arkadówka. Czyli te wszystkie dodatkowe pociągi (towarowe, bo z osobowymi tak się nie da) nie powinny być prowadzone przez bota, po wyjściu mechanika, do końca scenariusza, lecz do najbliższej stacji, na boczny tor i powinny oczekiwać kolejnego mechanika. Jeżeli chodzi o rozkład, właśnie by uniknąć nadmiernego obłożenia dyżurnych, powinny być już w bazie EDR, z opcją aktywacji.

Znając życie to zachwile by wszyscy  rzucili by się pendolino albo towarkami.-to nie jest dobry pomysł to trzeba jakoś zrównoważyć.

Link to comment
Share on other sites

Ja dodam swoje 3 grosze. Zabawy rozkładem, super manewry itp tego wg mnie nie da się zrobić na razie na multi. Za mało linii, za mało torów, za mało dyżurek. Może twórcy SM kiedyś dodadzą do swoich planów tworzenie serwerów prywatnych? Ci co kupili SM mają możliwość uruchomienia serwera prywatnego na którym grupa graczy ustala rozkłady, składy, zasady itp. Ktoś kończy grę to odstawia skład na boczny tor i ten skład stoi tam aż inny gracz go przejmie - rozkład? Ustalają sobie sami. Taki serwer musiałby być dedykowany i działać non-stop. Porzucone składy, bałagan, korki to gracze by musieli sami naprawiać - nie restartem ale manewrami lub admini mogliby mieć opcję kasowania porzuconych składów.

Co do samej rozgrywki SM (aktualnie) - tryb multi bym tylko rozbudował o możliwość wystartowania składów od zera ale tylko na stacjach końcowych / startowych. Mamy na tyle torów postojowych aby to zrobić. Skład się spawnuje na bocznym np 10 - 15 minut przed swoim rozkładem, stoi zgaszony. Gracz go przejmuje, pakuje się w peron lub wjeżdża na linię (manewry) i dalej jedzie wg rozkładu. Jak nie przejmie to robi to AI. Jak porzuci skład podczas gry AI ciągnie temat dalej jak jest teraz. Gracz musiałby się wstrzelić w to okienko spawnu. Lepiej się skupić na poprawieniu tego co jest, dodać kolejne dyżurki, dodać składy i jakieś linie. Oczywiście nie zapominajmy o eventach i awariach.

Weźmy pod uwagę możliwości czasowe teamu deweloperów, testy itp. Ktoś pewnie monitoruje serwery - tam coś się cały czas dzieje. Wiem jestem DevOpem i mam dość dużą serwerownię pod sobą a do tego też prowadzę serwery gier. Życzenia możemy mieć ale trzeba wypośrodkować: realizm a możliwości gry. Wiem, że wielu maniaków kolei jak ja by chciało pograć w grupie jak w realu ale do tego poziomu nie dobrniemy bo to już nie będzie grywalne dla tych co mają przynosić dochód.

Myślę, że powoli coś da się wypracować.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 83 / 86
          • Percentage filling 97%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 8 / 83
          • Percentage filling 10%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 17 / 81
          • Percentage filling 21%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 82
          • Percentage filling 1%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 38 / 79
          • Percentage filling 48%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 1 / 46
          • Percentage filling 2%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 83
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 33 / 81
          • Percentage filling 41%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 4 / 81
          • Percentage filling 5%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 3 / 94
          • Percentage filling 3%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 28 / 82
          • Percentage filling 34%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 82
          • Percentage filling 1%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 74
          • Percentage filling 1%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 11 / 79
          • Percentage filling 14%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 4 / 89
          • Percentage filling 4%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 30 / 34
          • Percentage filling 88%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 14 / 34
          • Percentage filling 41%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 16 / 34
          • Percentage filling 47%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 25 / 34
          • Percentage filling 74%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 15 / 34
          • Percentage filling 44%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 369 / 1712 Total players
    • 22% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy