Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam, podobny wątek, sprzed około dwóch lat znajduje się w Archiwum forum 

Mogę teraz odpowiedzieć twierdząco: tak, używam. W dwa dni stworzyłem i przetestowałem taki oto Panel sterowniczy na tablecie:

image.thumb.png.11d1478afeb09b296092c68e603fec4b.png

 

Symulator na dzień dzisiejszy nie obsługuje udostępniania danych zwrotnych o stanie pojazdu, więc komunikacja przebiega w jedną stronę, z apki na tablecie do komputera. Po prostu rozwiązanie to zastępuje używanie klawiatury. Jak dla mnie taki sposób obsługi pojazdów w symulatorze jest dużo przyjemniejszy, prostszy od budowania fizycznych pulpitów i wreszcie nie muszę się zastanawiać jaki klawisz czy ich kombinacja odpowiada za daną akcję.

Elementy sterujące (przyciski, przełączniki) oraz elementy opisowe i dekoracyjne ułożyłem sobie w sposób intuicyjny i przejrzysty (w moim odczuciu). Poza testami działania przejechałem z użyciem mojego dzieła kilkanaście godzin.

Projekt jest zrobiony pod Pendolino, tj. poza tłem z tym pociągiem odwzorowałem tam, oczywiście w sposób uproszczony umiejscowienie elementów sterujących w kabinie Pendolino.

Górny rząd dużych, okrągłych przycisków to w większości widoki kamer, reszta jest podzielona na opisane grupy i zaopatrzona w sugestywne (moim zdaniem) ikonki.

Jak widać nie dorobiłem jeszcze sterowania pantografami, ale nie wiem czy warto. Nie miałem jeszcze na żadnej trasie przypadku, że wymagane było opuszczenie pantografów.

Podsumowując, kupiłem apkę (początkowo pod Farming Simulator 22 i 25), zarejestrowałem się w społeczności użytkowników SimDashbord, wykonałem powyższe dzieło, przesłałem do akceptacji. Jest już dostępne do pobrania z repozytorium społeczności, jeśli ktoś będzie miał takie życzenie 😉 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
  • 1 month later...
Posted (edited)

Zacząłem się bawić, jak reaguje SimRail z elektroniką. Chcę użyć potencjometr do hamulca EU07 (i całej reszty). I o ile nie ma problemu z czterema stanami (jazda, odcięcie, luzowanie, hamowanie nagłe), o tyle przeliczanie kolejnych pozycji hamowania pomiędzy "jazda", a "hamowanie nagłe" to już nie jest takie proste, tym bardziej, że aktualny stan, który przechowuje, wcale nie musi odzwierciedlać tego co jest w symulatorze. I tutaj mam pytanie @Królik Uszasty czy jest opcja by kolejne stany hamowania były przełożone na klawiaturę? Czyli "poziom 1" = !, "poziom 2" = @, ... itp. To raczej nie będzie wielka zmiana, dodanie do interfejsu tego co pewnie i tak już symulator obsługuje, a znacznie uprości to obsługę kranu hamulca.
Druga sprawa, pytałem o to w oddzielnym wątku -> jaki jest zakres szesnastkowo, znaków, które są akceptowalne przez symulator. Czy to jest ASCII printable czyli od 0x20 do 0x7F, czy może rozszerzone do 0xFF? Czy są jakieś wykluczenia?

Króliku, wymieniłem Ciebie, bo z moich krótkich obserwacji wynika, że jesteś najbardziej responsywny z zespołu.
Z góry dzięki za info.

Edited by error723
Posted

A my w wątku wciąż czekamy na oficjalny support IO który był obiecany dawno temu.

Sam planowałem zrobić konwersję pomiędzy tym co mam w pulpicie a wirtualną klawiaturą ale stwierdziłem że nie ma sensu skoro support do IO miało się pojawić.

Kwestia teraz ile jeszcze trzeba czekać...

Posted
8 minut temu, error723 napisał(a):

Zacząłem się bawić, jak reaguje SimRail z elektroniką. Chcę użyć potencjometr do hamulca EU07 (i całej reszty). I o ile nie ma problemu z czterema stanami (jazda, odcięcie, luzowanie, hamowanie nagłe), o tyle przeliczanie kolejnych pozycji hamowania pomiędzy "jazda", a "hamowanie nagłe" to już nie jest takie proste, tym bardziej, że aktualny stan, który przechowuje, wcale nie musi odzwierciedlać tego co jest w symulatorze. I tutaj mam pytanie @Królik Uszasty czy jest opcja by kolejne stany hamowania były przełożone na klawiaturę? Czyli "poziom 1" = !, "poziom 2" = @, ... itp. To raczej nie będzie wielka zmiana, dodanie do interfejsu tego co pewnie i tak już symulator obsługuje, a znacznie uprości to obsługę kranu hamulca.
Druga sprawa, pytałem o to w oddzielnym wątku -> jaki jest zakres szesnastkowo, znaków, które są akceptowalne przez symulator. Czy to jest ASCII printable czyli od 0x20 do 0x7F, czy może rozszerzone do 0xFF? Czy są jakieś wykluczenia?

Króliku, wymieniłem Ciebie, bo z moich krótkich obserwacji wynika, że jesteś najbardziej responsywny z zespołu.
Z góry dzięki za info.

Na razie w  ustawieniach wyłącz płynne hamowanie, to poprawi, ale nie jest to rozwiązaniem problemu, czekamy na interfejs  input/output.

Posted

Nie wiem czy out także będzie, ale in właściwie jest gotowy -> wygląda jakby znaczna część akcji była wystawiona (przynajmniej dla klawiatury). I rozumiem, że to jest koszt podczas tworzenia produktu, a tym bardziej, że raczej się nie zwróci, bo tych, którzy są w stanie i zrobią własne urządzenia jest raczej niewielu. Dlatego proszę o informację dotyczącą zakresu akceptowalnych znaków przy wejściu oraz informację, czy jest opcja dołożenia do obsługi z klawiatury, każdej pozycji kranu hamulca (oczywiście, że wolałbym wartości procentowe, dzięki temu bardziej by to odwzorowywało działanie urządzenia).
Dziś, gdy sprawdzam zachowanie, niestety bez choćby skoków, nie jestem w stanie w pełni odzwierciedlić działanie - wystarczy, że za szybko ruszę wajchą i zrobię to ustawiając na przykład "pozycja 5", "pozycja 3", "pozycja 4" (za szybko HID przesłał "+") i w symulacji zostaje na "pozycja 3", a u mnie odczyt na serial monitor pokazuje "pozycja 4". Co ciekawe, jak płynnie i nie gwałtownie przesunę w "pozycja 4", to serial monitor pokazuje to samo co symulacja. Brak stanów pośrednich, którym mógłbym przypisać konkretne HEX, a nie przeskakiwanie z pozycji na pozycję wysyłając "+" lub "-".
Dlatego proszę o informację dotyczącą mapowania, jaki zakres ASCII jest dostępny i proszę o dodanie stanów pośrednich dla hamulca - nie sądzę, byśmy się doczekali pełnoprawnego IN/OUT.

Posted

Zapowiedzieli i/o w roadmap, więc jakaś szansa jest. Udostepnienie tego na pewno przełożyłoby się na marketing, więc nawet jak mała grupa ludzi to wykorzystać, to medialnie będzie to bardzo pozytywnie odbierane. Dzięki temu można bardzo wyróżnić sie na tle konkurencji. 

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy