Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Pierwsze uruchomienie ekranów:

Ekrany podpięte z thinPC z ubuntu, ale tak słabym że z wielkim trudem aktualizuje słupki (jak mocny może być komputer który kosztuje 100zł? hah) 😄 to bardziej test czy się dobrze wyświetla, niż docelowe rozwiązanie. I wyświetla się dobrze. 

Oczywiście zostają problemy z "klikaczem", które zaznaczyłem w postach powyżej. Około sekundowe (a z tym pc nawet 30sekundowe) opóźnienia. 

Następna sprawa to to, że w Vehicle I/O nie ma statusu czuwaka!! Niby jest,

  • "ttd_bcu_out_sygnalca": 0,    "ttd_bcu_out_sygnalshp": 0,

 

ale czy SHP albo CA świeci czy nie, to obie wartość są zawsze = 0.

Nie mam kompletnie pomysłu na prawy ekran, jak to poukładać.

 

A co do API - Jeżeli inni nie mają odwagi, zróbmy to my – WIRTUALNI MIKOLE!

ZBIERZMY GRUPĘ 300 WIRTUALNYCH MIKOLI. RUSZAMY POKOJOWO W STRONE SIEDZIBY SIMRAIL. W ŚRODKU TŁUMU PROGRAMIŚCI Z LAPTOPAMI, Z PODSTAWIONĄ PAMIĘCIĄ USB, ŻEBY WGRYWAĆ KOD API DO GRY. NIECH NA ZEWNĄTRZ CZEKAJĄ BARDZO DUŻO MIKOLI I ODWRACA UWAGĘ OCHRONY. POKOJOWO WCHODZIMY DO SIEDZIBY SIMRAIL. IDZIEMY I NIE ZATRZYMUJEMY SIĘ. OTACZAMY SERWEROWNIĘ. PROGRAMIŚCI ODPINAJĄ SYSTEMY OCHRONY, WGRYWAJĄ API . WYCHODZIMY I POKOJOWO KIERUJEMY SIĘ DO WYJŚCIA.

RESZTA MIKOLI OSŁANIA, SYMULUJĄC RUCH KOLEJOWY W CZASIE RZECZYWISTYM, BLOKUJĄC DOSTĘP ADMINÓW DO SERWERÓW I ODCIĄGA UWAGĘ OCHRONY.

SŁUCHAJCIE NIE MA INNEGO WYJŚCIA Z TEJ KRYZYSOWEJ SYTUACJI!

1742759275062.jpg

Edited by JarkPomsky
  • Like 2
Posted (edited)

Wybaczcie że post pod postem.

Zdecydowałem się jednak umieścić tarcze na prawym ekranie zamiast opisów tekstowych. Opisy tekstowe brzydko wyglądają. Pozostaje teraz umieścić kontrolki, które są niezbędne podczas jazdy - np. przecież nie potrzebuję do jazdy kontrolki, która pokazuje czy akurat sprężarka pracuje. Jak będzie API i dorwę kiedyś ekrany 4:3 to włożę wszystko co się da. Teraz model uproszczony. 

 

 

Edited by JarkPomsky
Lepszy filmik
  • Like 3
  • 4 weeks later...
Posted

Hello friends. Has anyone found a simple way to retrieve game information in real time? I saw the software offered here but it's not very practical, but better than nothing 🙂
 

Cześć przyjaciele. Czy ktoś znalazł łatwy sposób na pobieranie informacji o grze w czasie rzeczywistym? Widziałem oferowane tu oprogramowanie, ale nie jest ono zbyt praktyczne, ale lepsze to niż nic 🙂

  • 4 weeks later...
Posted

w pliku settings.ini

 

jest sekcja dotyczaca wymiany danych 

VD_Inproc=True
VD_Debug=True
VD_Remote=tcp://xxx.xxx.xxx.xxx:51528
TS_Inproc=True
TS_Disable=False
TS_Remote=tcp://xxx.xxx.xxx.xxx:5556

podobno korzysta to z ZeroMQ (ZMQ), wiec byśmy sobie poradzili dalej, niech tylko coś na zewnątrz na razie wyrzucili, nawet w jedną stronę to byłby mały krok na początek. Niestety przełączanie różne tryby nie generuje żadnego ruchu na portach, więc w naszym symulatorze jest to zamknięte. Boję się, że mają to gotowe, ale nie chcą pewnie dać w całości, tylko nam przygotować tyle ile potrzeba, żeby się to różniło od wersji komercyjnej.

tam nawet jest sekcja dla motion platform

SimRacingMode=False
SimRacingAlternativeMode=False
SimRacingTLerp=0.5
SimRacingReadValuesFromSettings=False
SimRacingHorizontalAmplitude=0.05
SimRacingVerticalAmplitude=0.1
SimRacingHorizontalSmoothTime=1
SimRacingVerticalSmoothTime=0.25
SimRacingPercentOfVerticalAmplitudeInRest=0.6
SimRacingChangeInputAxles=False
SimRacingXAxleFactor=1
SimRacingYAxleFactor=1
SimRacingXAxAccelerationFactor=1
SimRacingYAxAccelerationFactor=1
SimRacingTrackConnectionFactor=2


Chatgpt na temat tego pliku jest dość mocno gadatliwy, tak jakby dokumentacja simkolu wyciekła 🙂

Czekamy dalej ...

 

 

  • Like 1
Posted (edited)

To było oczywiste, że maja api. Przecież jakoś kabina symulatora czy pulpit nastawni gada.. a nie czytając piksele..

Prędzej strzelam, że to MQTT. Zobacz jakie requesty idą wiresharkiem.


Fakt to może być zablokowane tak jak np. obstacle z samobójcą.

Szybki test wiresharkiem i lsof pokazało, że ani Simrail nie otworzył socketu nasłuchującego, ani nie wysłał żadnych danych i nie próbował wysłać.

Edited by LycanAnanas
  • Sad 1
  • 1 month later...
Posted

Podbijam, sam zabrałem się za stworzenie własnego manipulatora i patrząc na ten wątek, wystarczy mi informacja, że jest planowane wystawienie API do dwustronnej komunikacji (i jeśli ma być to w postaci biblioteki, to proszę, udostępnijcie także dla linuxa).

Posted (edited)
W dniu 14.11.2023 o 11:30, JarkPomsky napisał(a):

Szkoda tylko, że twórcy nie chcą dodać kamery z czoła lokomotywy. Mając fizyczny pulpit będziemy musieli patrzeć jeszcze raz na pulpit wirtualny na ekranie. Nawet opcja przesuwania widoku w fotelu by pomogła, a tej też brak.

Widok kamery z czoła lokomotywy? Przecież jest. Wciśnij klawisz 6 dwa razy.

Przy budowie prostego pulpitu jako zadajniki jazdy i hamulca (joysticki) można wykorzystać dowolne przełączniki trójpozycyjne chwilowe (astabilne - po wychyleniu wracają do pozycji środkowej), np:
https://www.elstat.com.pl/p11062,przelacznik-hebelkowy-dzwigniowy-chwilowy-on-off-on-2-biegunowy-25a-12v.html

A to może się komuś do czegoś przyda - nie trzeba niczego programować:
https://www.leobodnar.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=94&products_id=204&zenid=b7626febb86146ea0f8eacf5aeec37d6
LeoBodnar2BU0836A.jpg.da095b051f14b1b3fdc2a1ec36af8347.jpg

 

 

Edited by mateusz424
Posted
Godzinę temu, mateusz424 napisał(a):

Widok kamery z czoła lokomotywy? Przecież jest. Wciśnij klawisz 6 dwa razy.

Przy budowie prostego pulpitu jako zadajniki jazdy i hamulca (joysticki) można wykorzystać dowolne przełączniki trójpozycyjne chwilowe (astabilne - po wychyleniu wracają do pozycji środkowej), np:
https://www.elstat.com.pl/p11062,przelacznik-hebelkowy-dzwigniowy-chwilowy-on-off-on-2-biegunowy-25a-12v.html

A to może się komuś do czegoś przyda - nie trzeba niczego programować:
https://www.leobodnar.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=94&products_id=204&zenid=b7626febb86146ea0f8eacf5aeec37d6
LeoBodnar2BU0836A.jpg.da095b051f14b1b3fdc2a1ec36af8347.jpg

Drogie rozwiązanie, na alli są kontrolery typu joystick za 10-15pln,  w wielopakach jeszcze tańsze.

Screenshot_20250705_112447_Gallery.thumb.jpg.2d362f55e6acd817b2b26eda8a70d731.jpg

Posted (edited)
2 godziny temu, mateusz424 napisał(a):

Widok kamery z czoła lokomotywy? Przecież jest. Wciśnij klawisz 6 dwa razy.

Post z 2023, wtedy tej kamery jeszcze nie było. Poza tym ta kamera jest zdecydowanie za nisko i pokazuje w większości niebo zaciemniając pozostałe obiekty. Do niczego sie nie nadaje - zgłaszałem już propozycje poprawy, ale twórcy stwierdzili że to nie jest kamera perspektywy maszynisty tylko widoku na sprzęgi. 

Na dzisiaj kamera 2 z ręcznym obróceniem (lewym przyciskiem myszy) spełnia mój postulat o kamerze z szyby, ale na zewnątrz lokomotywy.

 

 

 

 

 

EDIT: Taka ciekawostka jeszcze, cały mój interfejs graficzny który pokazałem w poprzednich postach poszedł do kosza.

Teraz mam szkielet gui rysowany jest w canvas, a komunikacja odbywa się przez websocket, co jest dużo szybsze.

Edited by JarkPomsky
  • I agree 3
Posted (edited)
Godzinę temu, JarkPomsky napisał(a):

EDIT: Taka ciekawostka jeszcze, cały mój interfejs graficzny który pokazałem w poprzednich postach poszedł do kosza.

Teraz mam szkielet gui rysowany jest w canvas, a komunikacja odbywa się przez websocket, co jest dużo szybsze.

Brzmi ciekawie, ja za to robię reasearch tanich ekranów, żeby idealnie pasowały i mogły wyświetlać to i owo.

Na pierwszy ogień idzie radio Koliber na oled. Info wkrótce.

Edited by Conrad
  • Like 1
Posted
11 godzin temu, JarkPomsky napisał(a):

Teraz mam szkielet gui rysowany jest w canvas, a komunikacja odbywa się przez websocket, co jest dużo szybsze.

Mógłbyś coś więcej? Masz komunikację w dwie strony?

Posted
Godzinę temu, error723 napisał(a):

Mógłbyś coś więcej? Masz komunikację w dwie strony?

Jesteśmy w stanie robić tylko odczyt hakując pamięć lub skanować schowek systemowy. Ale to zbyt pracochłonne, więc odpuściłem temat, a drugi sposób niewydajny.

 

Co to odwrotnego kierunku myślę, że wiem jakby można było hakować dane w pamięci żeby otrzymać to co chcemy, czyli np. płynna regulację od 0-100% na zadajniku mocy. Po prostu zamiast zmieniać wartości per se moc-X, które po sekundzie zmieniły by się z powrotem na poprzednie, powinno się manipulować wartościami położenia dźwigni w pamięci. Już jakiś czas temu o tym myślałem jednak brak mi chęci do działania.

Czekamy na oficjalne API.

Posted (edited)

Pobawiłem się chwilę i mam wejście do zadajnika mocy Dragon2. 

Oczywiście zamiast suwaka na ekranie można użyć czego się chce np. fizycznej wajchy na fizycznym pulpicie pod arduino czy coś. Wszystko opiera się na manipulacji zmiennych w pamięci. 

Oto kod python:

https://pastecode.io/s/g84vtnkf

 

Edited by JarkPomsky
  • Like 3
Posted

Wygląda to całkiem spoko...tyle że przy kolejnej aktualizacji offset w pamięci pewnie będzie inny i znowu będzie potrzebny rework. Ale szacun za chęci i zabawę.

Niemniej jednak i tak trzeba czekać na oficjalny support I/O (który jak wiele rzeczy obiecany był dawno dawno temu)...

Posted (edited)

Ja dzisiaj przeprowadziłem test wielomonitorowy (3 monitory o rozdziałce 3840x2160). Chciałem sprawdzić jak wyglądać będzie cały ekran pod dane lokomotywy (EU07 czy Dragona) i jak zrobić, żeby zachować widok maszynisty w inne pozycji niż wyśrodkowana względem ekranu.


Test 1  (typowe załączone dwa monitory jako jeden, ramki wypadają na środku oraz widać boczne prawe okno)

image.thumb.png.b87fe9f0c82b69bdaf5ce2e540409fee.png

Test 2 - widok toru głównego jest na środku prawego ekranu ( a nie na środku względem wszystkich, nie widać bocznego okna, i więcej widać z lewej) Idealnie!

image.thumb.png.8978a877bc37d0a0df325dd00b7d9b8a.png

efekt mijania pociągu z naprzeciwka 
 

Co nam to daje możliwość wyświetlenia widoku dla całej przedniej szyby co pozwala dla naszego szerokiego pulpitu mieć fajny efekt finalny (7ki,8ki i ET22 świetnie wyglądają, a dla Pendolino/Elf, Dragon nie ... bo tam maszynista siedzi na tzw środku lokomotywy)

Niestety jest minus takiego wyświetlenia ... potrzebny jest trzeci monitor , który generuje boczny widok (do wykorzystania!), ale to kolejne pixele do przeliczenia. Teraz będę probował ze swoim monitorem podobnie zrobić (3440x1440 i dodać trzeci monitor z prawej (2560x1440).

image.thumb.png.cc61e5168516e93a43cf6fbc4727853c.png

Możliwy układ
image.png.192152810534eceb27c6f91c8db53b37.png


Sprawdzałem jeszcze pliki konfiguracyjne 

OffAxisPositionX=0
OffAxisPositionY=0
OffAxisPositionZ=0
OffAxisRotationX=0
OffAxisRotationY=0
OffAxisRotationZ=0
OffAxisPointOfViewX=0
OffAxisPointOfViewY=0
OffAxisPointOfViewZ=0
VehWipersXOffset=0
VehWipersYOffset=0
VehWipersZOffset=0
VehCamX=-4
VehCamY=3.15
VehCamZ=-4
VehCamLeftX=-1.1
VehCamLeftY=3.2
VehCamLeftZ=-7.5
VehCamRightX=1.1
VehCamRightY=3.2
VehCamRightZ=-7.5

i jest tam VehCamX , Y i Z ale nic sie nie zmienia w samym SimRail, może to pozwala jakoś przesuwać ten punkt względem renderowania ekranu.

Taka ciekawostka
 

Edited by Conrad
Posted

Ja bym wolał pojedynczy np. taki ASUS ROG STRIX XG49VQ to dwie połączone 27ki bez tych ramek okropnych w środku obrazu 🙂 A rozdziałka 3840x1080 nie zabije komputera.

 

 

wuuix4QYGgv5Yoe3jnQvzj-1920-80.jpg.webp

Posted (edited)
31 minut temu, JarkPomsky napisał(a):

Ja bym wolał pojedynczy np. taki ASUS ROG STRIX XG49VQ to dwie połączone 27ki bez tych ramek okropnych w środku obrazu 🙂 A rozdziałka 3840x1080 nie zabije komputera.

wuuix4QYGgv5Yoe3jnQvzj-1920-80.jpg.webp

Tylko w każdej lokomotywie maszynista wyladuje ci na osi tego monitora, więc prawa strona będzie pokazywała elementy które zaczynają być w kokpicie pod kątem 90 stopni, co jest bez sensu, zobacz Test 1. Stąd kolejny monitor przesuwa ten środek i przez przypadek dla tej konfiguracji dla EP07 ładnie dwa monitory robią idealny układ.

Oczywiście te dwa monitory na przednią szybę można zamienić na rozdziałkę 5120x1440 + 2560x1440 z prawej i nie będzie tego podziału. Tylko problem tych monitorów jest taki, że są one cholernie niskie (wysokość monitora), więc nie wiele wyświetlają w pionie, a zależy nam jak największym polu widzenia.



Jeszcze są OLEDy 45 calowe (3440x1440), w takiej konfiguracji  (koszt ~14K) wysokosc monitora 44 cm
image.png.18d3afa79964718fec1d682f303e34ac.png


lub projektory i tam można mieć w pionie lepsze pole widzenia , przykład (realizowane na 3 projektory 1080p)

image.png.81b6198ceab9899945a02eb4cc661bae.png

image.png.492d3c596aba34b9b007970d153265e5.png

Edited by Conrad
Posted (edited)
11 minut temu, Conrad napisał(a):

Tylko w każdej lokomotywie maszynista wyladuje ci na osi tego monitora, więc prawa strona będzie pokazywała elementy które zaczynają być w kokpicie pod kątem 90 stopni, co jest bez sensu

Mając fizyczny pulpit nie widze sensu, żeby umieszczać kamerę w kabinie lokomotywy. Bo co ona ma wtedy pokazywać? Przedziałki od szyb? Lepiej kamerę ustawić przed szybą czołową na środku loka, a całą resztę mieć fizycznie na biurku. 

Edited by JarkPomsky
Posted
12 minut temu, JarkPomsky napisał(a):

Mając fizyczny pulpit nie widze sensu, żeby umieszczać kamerę w kabinie lokomotywy. Bo co ona ma wtedy pokazywać? Przedziałki od szyb? Lepiej kamerę ustawić przed szybą czołową na środku loka, a całą resztę mieć fizycznie na biurku. 

Nie zrozumialeś, SimRail ustawia zawsze tory/oczy maszynisty na srodku ekranu. Kokpit fizyczny np. EU07 jest szeroki a maszynista siedzi z prawej strony i nie ma możliwości ustawienia tego inaczej. Jak wyladuje ci dla szerokiego ekranu pozycja na srodku, to pozniej masz na ekranie okno boczne co jest bez sensu, zobacz różnicę Test 1 vs Test 2 dla tego przypadku.

Co do umieszczania i wyswietlania kabiny, to tak. Jest kilka sztuczek na to żeby nie widzieć bebechów, ale niestety wyjście na zewnątrz kamery zmienia dzwięki, które przechodzą w tryb zewnętrzny, a ja chce mieć tryb wewnętrzny. Sztuczką na to podzielę się wkrótce jak uda się zrobić testy. Na razie walczę z ustawieniem ekranów i fizycznością.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy