JarkPomsky Posted March 23 Posted March 23 (edited) Pierwsze uruchomienie ekranów: Ekrany podpięte z thinPC z ubuntu, ale tak słabym że z wielkim trudem aktualizuje słupki (jak mocny może być komputer który kosztuje 100zł? hah) 😄 to bardziej test czy się dobrze wyświetla, niż docelowe rozwiązanie. I wyświetla się dobrze. Oczywiście zostają problemy z "klikaczem", które zaznaczyłem w postach powyżej. Około sekundowe (a z tym pc nawet 30sekundowe) opóźnienia. Następna sprawa to to, że w Vehicle I/O nie ma statusu czuwaka!! Niby jest, "ttd_bcu_out_sygnalca": 0, "ttd_bcu_out_sygnalshp": 0, ale czy SHP albo CA świeci czy nie, to obie wartość są zawsze = 0. Nie mam kompletnie pomysłu na prawy ekran, jak to poukładać. A co do API - Jeżeli inni nie mają odwagi, zróbmy to my – WIRTUALNI MIKOLE! ZBIERZMY GRUPĘ 300 WIRTUALNYCH MIKOLI. RUSZAMY POKOJOWO W STRONE SIEDZIBY SIMRAIL. W ŚRODKU TŁUMU PROGRAMIŚCI Z LAPTOPAMI, Z PODSTAWIONĄ PAMIĘCIĄ USB, ŻEBY WGRYWAĆ KOD API DO GRY. NIECH NA ZEWNĄTRZ CZEKAJĄ BARDZO DUŻO MIKOLI I ODWRACA UWAGĘ OCHRONY. POKOJOWO WCHODZIMY DO SIEDZIBY SIMRAIL. IDZIEMY I NIE ZATRZYMUJEMY SIĘ. OTACZAMY SERWEROWNIĘ. PROGRAMIŚCI ODPINAJĄ SYSTEMY OCHRONY, WGRYWAJĄ API . WYCHODZIMY I POKOJOWO KIERUJEMY SIĘ DO WYJŚCIA. RESZTA MIKOLI OSŁANIA, SYMULUJĄC RUCH KOLEJOWY W CZASIE RZECZYWISTYM, BLOKUJĄC DOSTĘP ADMINÓW DO SERWERÓW I ODCIĄGA UWAGĘ OCHRONY. SŁUCHAJCIE NIE MA INNEGO WYJŚCIA Z TEJ KRYZYSOWEJ SYTUACJI! Edited March 23 by JarkPomsky 2
JarkPomsky Posted March 25 Posted March 25 (edited) Wybaczcie że post pod postem. Zdecydowałem się jednak umieścić tarcze na prawym ekranie zamiast opisów tekstowych. Opisy tekstowe brzydko wyglądają. Pozostaje teraz umieścić kontrolki, które są niezbędne podczas jazdy - np. przecież nie potrzebuję do jazdy kontrolki, która pokazuje czy akurat sprężarka pracuje. Jak będzie API i dorwę kiedyś ekrany 4:3 to włożę wszystko co się da. Teraz model uproszczony. Edited March 25 by JarkPomsky Lepszy filmik 3
efla83 Posted April 22 Posted April 22 Hello friends. Has anyone found a simple way to retrieve game information in real time? I saw the software offered here but it's not very practical, but better than nothing 🙂 Cześć przyjaciele. Czy ktoś znalazł łatwy sposób na pobieranie informacji o grze w czasie rzeczywistym? Widziałem oferowane tu oprogramowanie, ale nie jest ono zbyt praktyczne, ale lepsze to niż nic 🙂
JarkPomsky Posted April 24 Posted April 24 Niestety poza hakowaniem pamięci i skanowania schowka systemowego nic nie mamy. Należy uzbroić się w cierpliwość.
Conrad Posted May 21 Posted May 21 w pliku settings.ini jest sekcja dotyczaca wymiany danych VD_Inproc=True VD_Debug=True VD_Remote=tcp://xxx.xxx.xxx.xxx:51528 TS_Inproc=True TS_Disable=False TS_Remote=tcp://xxx.xxx.xxx.xxx:5556 podobno korzysta to z ZeroMQ (ZMQ), wiec byśmy sobie poradzili dalej, niech tylko coś na zewnątrz na razie wyrzucili, nawet w jedną stronę to byłby mały krok na początek. Niestety przełączanie różne tryby nie generuje żadnego ruchu na portach, więc w naszym symulatorze jest to zamknięte. Boję się, że mają to gotowe, ale nie chcą pewnie dać w całości, tylko nam przygotować tyle ile potrzeba, żeby się to różniło od wersji komercyjnej. tam nawet jest sekcja dla motion platform SimRacingMode=False SimRacingAlternativeMode=False SimRacingTLerp=0.5 SimRacingReadValuesFromSettings=False SimRacingHorizontalAmplitude=0.05 SimRacingVerticalAmplitude=0.1 SimRacingHorizontalSmoothTime=1 SimRacingVerticalSmoothTime=0.25 SimRacingPercentOfVerticalAmplitudeInRest=0.6 SimRacingChangeInputAxles=False SimRacingXAxleFactor=1 SimRacingYAxleFactor=1 SimRacingXAxAccelerationFactor=1 SimRacingYAxAccelerationFactor=1 SimRacingTrackConnectionFactor=2 Chatgpt na temat tego pliku jest dość mocno gadatliwy, tak jakby dokumentacja simkolu wyciekła 🙂 Czekamy dalej ... 1
LycanAnanas Posted May 21 Posted May 21 (edited) To było oczywiste, że maja api. Przecież jakoś kabina symulatora czy pulpit nastawni gada.. a nie czytając piksele.. Prędzej strzelam, że to MQTT. Zobacz jakie requesty idą wiresharkiem. Fakt to może być zablokowane tak jak np. obstacle z samobójcą. Szybki test wiresharkiem i lsof pokazało, że ani Simrail nie otworzył socketu nasłuchującego, ani nie wysłał żadnych danych i nie próbował wysłać. Edited May 21 by LycanAnanas 1
error723 Posted yesterday at 06:41 AM Posted yesterday at 06:41 AM Podbijam, sam zabrałem się za stworzenie własnego manipulatora i patrząc na ten wątek, wystarczy mi informacja, że jest planowane wystawienie API do dwustronnej komunikacji (i jeśli ma być to w postaci biblioteki, to proszę, udostępnijcie także dla linuxa).
error723 Posted yesterday at 06:46 AM Posted yesterday at 06:46 AM I jeśli chodzi o API, to się mogę podłączyć od strony c/c++.
mateusz424 Posted 3 hours ago Posted 3 hours ago (edited) W dniu 14.11.2023 o 11:30, JarkPomsky napisał(a): Szkoda tylko, że twórcy nie chcą dodać kamery z czoła lokomotywy. Mając fizyczny pulpit będziemy musieli patrzeć jeszcze raz na pulpit wirtualny na ekranie. Nawet opcja przesuwania widoku w fotelu by pomogła, a tej też brak. Widok kamery z czoła lokomotywy? Przecież jest. Wciśnij klawisz 6 dwa razy. Przy budowie prostego pulpitu jako zadajniki jazdy i hamulca (joysticki) można wykorzystać dowolne przełączniki trójpozycyjne chwilowe (astabilne - po wychyleniu wracają do pozycji środkowej), np: https://www.elstat.com.pl/p11062,przelacznik-hebelkowy-dzwigniowy-chwilowy-on-off-on-2-biegunowy-25a-12v.html A to może się komuś do czegoś przyda - nie trzeba niczego programować: https://www.leobodnar.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=94&products_id=204&zenid=b7626febb86146ea0f8eacf5aeec37d6 Edited 2 hours ago by mateusz424
Conrad Posted 2 hours ago Posted 2 hours ago Godzinę temu, mateusz424 napisał(a): Widok kamery z czoła lokomotywy? Przecież jest. Wciśnij klawisz 6 dwa razy. Przy budowie prostego pulpitu jako zadajniki jazdy i hamulca (joysticki) można wykorzystać dowolne przełączniki trójpozycyjne chwilowe (astabilne - po wychyleniu wracają do pozycji środkowej), np: https://www.elstat.com.pl/p11062,przelacznik-hebelkowy-dzwigniowy-chwilowy-on-off-on-2-biegunowy-25a-12v.html A to może się komuś do czegoś przyda - nie trzeba niczego programować: https://www.leobodnar.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=94&products_id=204&zenid=b7626febb86146ea0f8eacf5aeec37d6 Drogie rozwiązanie, na alli są kontrolery typu joystick za 10-15pln, w wielopakach jeszcze tańsze.
JarkPomsky Posted 1 hour ago Posted 1 hour ago (edited) 2 godziny temu, mateusz424 napisał(a): Widok kamery z czoła lokomotywy? Przecież jest. Wciśnij klawisz 6 dwa razy. Post z 2023, wtedy tej kamery jeszcze nie było. Poza tym ta kamera jest zdecydowanie za nisko i pokazuje w większości niebo zaciemniając pozostałe obiekty. Do niczego sie nie nadaje - zgłaszałem już propozycje poprawy, ale twórcy stwierdzili że to nie jest kamera perspektywy maszynisty tylko widoku na sprzęgi. Na dzisiaj kamera 2 z ręcznym obróceniem (lewym przyciskiem myszy) spełnia mój postulat o kamerze z szyby, ale na zewnątrz lokomotywy. EDIT: Taka ciekawostka jeszcze, cały mój interfejs graficzny który pokazałem w poprzednich postach poszedł do kosza. Teraz mam szkielet gui rysowany jest w canvas, a komunikacja odbywa się przez websocket, co jest dużo szybsze. Edited 1 hour ago by JarkPomsky 2
Conrad Posted 3 minutes ago Posted 3 minutes ago (edited) Godzinę temu, JarkPomsky napisał(a): EDIT: Taka ciekawostka jeszcze, cały mój interfejs graficzny który pokazałem w poprzednich postach poszedł do kosza. Teraz mam szkielet gui rysowany jest w canvas, a komunikacja odbywa się przez websocket, co jest dużo szybsze. Brzmi ciekawie, ja za to robię reasearch tanich ekranów, żeby idealnie pasowały i mogły wyświetlać to i owo. Na pierwszy ogień idzie radio Koliber na oled. Info wkrótce. Edited 3 minutes ago by Conrad
Recommended Posts