Jump to content

Zwiększenie czytelności i widoczności wskaźników kolejowych


Recommended Posts

10 minut temu, en57 napisał(a):

W takim. 

No tak... Jeśli chodzi podanie RP1 podczas jazdy na SZ czy na rozkaz to faktycznie się zagalopowałem w trakcie pisania na szybko. Teraz zauważyłem

Aczkolwiek, prócz tej bzdury, pozostaje przy innych punktach

Edited by pan kura
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, pan kura napisał(a):

Jeśli chodzi podanie RP1

Generalnie jest prosta zasada. Pociąg jest od trąbienia. Pobudowali się przy torach, mieszkania pokupowali? Kolej była pierwsza. W 6a informuje, ale to nie znaczy, że jest zakaz trąbienia.

Są wątpliwości? Sz? Rozkazy? Tory lewe, prawe? Przystanki, inne pociągi? Ludzie, MiKolstwo, łosie, jelenie, kuny itd.? Lepiej trąbić, niż przywalić, albo nadziać się na nadambitnego MiKola. 

Pierwsze pytanie jakby co: a sygnał baczność był? 

  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Cytat

Są wątpliwości? Sz? Rozkazy? Tory lewe, prawe? Przystanki, inne pociągi? Ludzie, MiKolstwo, łosie, jelenie, kuny itd.? Lepiej trąbić, niż przywalić, albo nadziać się na nadambitnego MiKola. 

Wątpliwości już absolutnie nie ma. Ewidentne rozkojarzenie po mojej stronie. A jak wspomniałeś... było można się upewnić w instrukcji. Cóż, powiedziałem to co powiedziałem, ale ważne, że sobie przypomniałem rzeczywistą treść. 
 

Cytat

W 6a informuje, ale to nie znaczy, że jest zakaz trąbienia

Chyba tego nie negowałem. Napisałem, że ma aktualnie formę informacyjną, a czy zabrania? A skądże
 

 

Edited by pan kura
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, KOlorowy napisał(a):

Polecam zapoznać się ze znakami związanymi z ograniczeniem prędkości i jakie są zasady stosowania się do nich. Jest to troszeczkę bardziej skomplikowane (przynajmniej dla ludzi, którzy nie interesują się koleją tak żywo i dogłębnie. W tym ja), niż zwykłe znaki (o których mowa), które są jasne w odbiorze i nie powodują komplikacji. Jeśli już do takowego zapoznania dojdzie, znajdzie się również odpowiedź na pytanie, dlaczego coś jest wyświetlane na naszym ekranie, a co nie

Zasady stosowania się do tych znaków są takie same - informuje maszynistę jakie działanie należy podjąć, jeśli maszynista nie podejmie określonego działania to straci punkty (oczywiście w kontekście gry). Nie wiem pod jakim względem wskaźniki ograniczenia prędkości są dla ciebie bardziej skomplikowane w odbiorze niż jakiekolwiek inne, masz podaną prędkość i musisz do niej zwolnić. Wskaźniki ograniczeń prędkości są widoczne tak samo dobrze jak jakiekolwiek inne, więc takim tokiem rozumowania też są niepotrzebne i może ich na ekranie nie być. 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

54 minuty temu, pan kura napisał(a):

Wątpliwości już absolutnie nie ma. Ewidentne rozkojarzenie po mojej stronie.

A nie. To nie było per Ty 😁Chodziło mi jeśli są wątpliwości dotyczące sytuacji ruchowej i na obszarze kolejowym. 

55 minut temu, pan kura napisał(a):

Chyba tego nie negowałem.

A ja nie negowałem, że Ty negowałeś 🙂

Spokojnie. Akurat co do tych tematów jestem do znudzenia neutralny. Chyba, że już ktoś bardzo usilnie powołuje się na instrukcje, a tak samo usilnie nie umie wskazać konkretów. Albo wali samymi paragrafami bez interpretacji "życiowej". Takie osoby mnie załamują. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jezuu to tylko gra 🙂 Wyluzujcie 🙂 Jak ktoś jest w zawodzie to mu płacą niezłą kasę to niech wertuje instrukcje, zdaje egzaminy iitd. Nawet to bardzo wskazane... Ale gra to ma być przyjemność, a nie praca 🙂 Praca jest od pracy, a gra ma odprężać, a nie stresować 🙂 Od stresowania jest praca 🙂 No chyba, że macie po 14-18 lat i jeszcze nie pracujecie. No, ale macie stres w szkole więc... 🙂

Właśnie przejechałem się w JRE pod patronatem kolei japońskich gdzie gra właściwie obsługuje się 2 przyciskami pada, a jej arcadowy styl przypomina sonica 🙂 , a na streamach prawdziwi maszyniści japońscy jeżdżą na tym i mają niezłą radochę 🙂

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

Zaczyna się tu robić lekko nie na temat... Powracam więc do meritum, czyli widoczności wskaźników. Sorki, ale tak jak wielu nie ma ochoty na wielki realizm kolejowy, tak ja nie mam ochoty na rozkminianie ustawień grafiki, uczenie się co to jest DLSS, TAA i inne takie tam, czy co ustawiać w parametrach grafiki gry, co na karcie... Jezu... Dla graczy na pewno byłoby mniej problematyczne dodać te wszystkie wskaźniki do HUD'a. Generalnie z ograniczeniami prędkości nie ma problemu, info na HUD daje radę. Problemem jest widoczność (z daleka) wskaźników We (przynajmniej dla mnie), ale tu nie silę się na realistyczną jazdę. Nic się nie dzieje jak nie dostosuję się do zakazu pobierania prądu z sieci trakcyjnej. Niestety We tak tutaj jak i w realu umieszczane są w przypadkowych, z dupy wziętych miejscach, raz na słupie trakcyjnym, raz obok toru jako wskaźnik niski, innym razem podwieszone pod siecią trakcyjną. Żeby jeździć bez HUD trzeba chyba mieć bardzo wypasiony sprzęt, żeby te wszystkie wskaźniki i słupki kilometrowe było dobrze widać. Wypasiony sprzęt dotyczy zapewne mniejszości graczy, pozostaje więc HUD i to co na nim jest wyświetlane ;)

Edited by 0x8000ffff
  • Like 1
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.12.2023 o 12:18, jumps napisał(a):

HUDzie powinny być wszystkie wskaźniki o których maszynista musi wiedzieć i gracz straci punkty jeśli się do nich nie dostosuje, czyli poza ograniczeniami prędkości także np. wskaźniki zmiany kanału lub wszystkie te po których należy podać sygnał Baczność. A najlepiej dla wszystkich by było gdyby każdą z tych opcji można było oddzielnie włączyć/wyłączyć w ustawieniach.

Co więcej. Proponuję zróżnicować naliczanie XP w zależności od ilości włączonych informacji na HuD. Oczywiście najlepiej gdyby progiem zadzialania było ustawienie grafiki. Tzn. jeśli ktoś ma ustawienia od wysokich w górę i 50fps. Ale to tylko propozycja 😉

  • I disagree 2
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 76 / 88
          • Percentage filling 86%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 46 / 81
          • Percentage filling 57%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 36 / 89
          • Percentage filling 40%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 23 / 85
          • Percentage filling 27%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 66 / 84
          • Percentage filling 79%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 8 / 83
          • Percentage filling 10%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 3 / 78
          • Percentage filling 4%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 56 / 91
          • Percentage filling 62%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 6 / 83
          • Percentage filling 7%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 18 / 94
          • Percentage filling 19%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 29 / 83
          • Percentage filling 35%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 6 / 86
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 31
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 30 / 83
          • Percentage filling 36%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 4 / 81
          • Percentage filling 5%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 29 / 34
          • Percentage filling 85%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 23 / 34
          • Percentage filling 68%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 11 / 34
          • Percentage filling 32%
          • Most players 31
      • PL8
      • pl8
      • 11 / 34
          • Percentage filling 32%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 28 / 34
          • Percentage filling 82%
          • Most players 33
      • EN2
      • en2
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 30 / 34
          • Percentage filling 88%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 13 / 34
          • Percentage filling 38%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 20 / 34
          • Percentage filling 59%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 12 / 34
          • Percentage filling 35%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 9 / 34
          • Percentage filling 26%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 615 / 1730 Total players
    • 36% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy