Jump to content

lewnemejski

Member
  • Posts

    78
  • Joined

  • Days Won

    4

Other groups

SimRail Early Access

lewnemejski last won the day on December 10

lewnemejski had the most liked content!

Reputation

48 Excellent

Recent Profile Visitors

484 profile views
  1. "NO EVENTS" means that players cannot close the tracks, mimics the failures of signals or trains etc. In other servers you can do that but without causing serious delays or braking the game rules. Only so called "event" you can get everywhere, even on "NO EVENTS" server, is getting an substitute signal (SZ) from AI dispatcher. As I remember there is about 1% chance for that.
  2. No, you have to observe the computer.
  3. It is not a bug. It was changed in one of the updates, because passing ABS by BOTs often caused delays and problems, especially when speed limit after passing was 20 km/h.
  4. High chance that it will remain there, but I have seen BOT had released this train around 23:20. 1. Moderator or admin will delete the train (usually not happen). 2. Bot will allow you to send the train on left track (almost 0% chance during the day, more possible in the night). Even if in Tunel is a player, the amount of traffic is too high to do that without causing serious delays. 3. Player will enter the train and do some shunting with the dispatcher to depart on track 2 towards Tunel (Best option). Option number 3 is easy to accomplish if you are on official discord, because many players are there. You write a message (in appropriate channel) that help is needed because of situation X. Someone will answer and join the MP to resolve the issue.
  5. This scenario is the only one not possible to finish. The main purpose of it is watching trains passing by or making some good screenshots.
  6. Jak są zapisy czatu tekstowego to przecież można udowodnić że zachowywał się nieodpowiednio. Jeśli chodzi o komunikację głosową to jak nie masz nagrań to raczej bez bana będzie. Raz miałem sytuację, że ktoś zachowywał się nieodpowiednio na czacie głosowym, ale nie miałem nagrania i moderator mi odpisał że bana nie może dać.
  7. Green means that time was set by human player. Red mean that Bot(AI) did it or you forget to set the time and that was done by next signalbox.
  8. It only applies when you are in ABS line. In other cases when you leave the station you are allowed to go vmax. 132xxx never were 120km/h trains. Always have 100km/h vmax. It affects the timetable and planning the traffic flow by dispatchers. It can be discussable, but some players see it this way. Map log show you have signal for 8 minutes and then it was refused and you got it again after some time. I only said what logs show. I do not know what have happen there. Maybe you are right - I cant check this.
  9. I am not an administrator or moderator, but I have checked the map history and what I found: You have passed Opoczno Południe with approximately speed 50km/h despite having signals allowing vmax. You had exit in Psary for 8 minutes but not moved. You were given SZ in Starzyny and your speed to Sprowa was 40km/h(After exit of the station you may go vmax). 132075 have Traxx locomotive so you cant blame ETCS here. It is not the reason of the ban but you were over-speeding about 80% of time.
  10. Jeśli ze Sprowy do Starzyn jedziemy po torze przeciwnym do zasadniczego to przejazd znajdujący się w 20 km 300 m LK64 w ogóle się nie zamyka. Tarcza ostrzegawcza przejazdowa jest ciemna. Błąd ten występuje tylko w wyżej wymienionej sytuacji. Dołączam poglądowe grafiki. Na koniec dodam, że na mapie znajdował się tylko mój pociąg. Dokładnia lokalizacja przejazdu: S: psary_opoczno_terrain_x96_z81, P: (49330.28, 267.46, 41587.66), R: (9.06, 316.93, 358.96)
  11. Takie sytuacje się zdarzają i w SR też to może wystąpić i jest wszystko w porządku bo przejazd zamknięty finalnie. I żeby nie było, specjalnie siedziałem i testowałem te przejazdy w SR(Żeby sprawdzić czy to na pewno błąd i jest powtarzalny). Po prostu w specyficznie wymienionej przeze mnie sytuacji w pierwszym wpisie, działa to źle w grze i powoduje niedogodności dla użytkowników.
  12. Przejazd powinien się otwierać ale nadal być w stanie gotowości do ponownego zamknięcia przez określony czas(Nie pamiętam ile), tymczasem oprócz otwarcia przejazdu od razu wyłączają się na nim sygnalizatory. I tak jak napisałem jeśli w momencie otwierania rogatek inny pociąg aktywuje przejazd nic to nie robi - przejazd się otworzy i nie zamknie ponownie, co jest błędem: https://www.youtube.com/watch?v=el7ZX48Wz2I. Aha i zapomniałem wspomnieć, że błąd ten występuje również na MP co najmniej kilka razy dziennie. Na trasie DLC Łódź chyba nie ma dnia gdzie nie usłyszysz że przejazd otwarty. Ja wczoraj miałem taką sytuację na lini LK8 gdzie tak się zgrały pociągi że gracz jadący EIJ miał otwarty przejazd.
  13. LC_S4 -> LC_Tkps is not a route from LB_Tm305. Game developer menu will always show you more routes because it detects signals past the one you are standing at. Only possible shunting routes from LB_Tm305. Third one lead to dead end track behind signalbox. Other ones end here: Both tracks have W5 sign which is station shunting limit. Currently no option to go pass those signs. However you can change train state to driving using this code: PlayerTrainset.SetState(DynamicState.dsAccCoast, TrainsetState.tsTrain, false) Remember to change "PlayerTrainset" to your trainset reference.
  14. Brakuje: nazwy dyżurnego ruchu, nazwy nastawni, aktualnej godziny. Polecenia specjalne wyświetlają się praktycznie poza ekranem, brak możliwości korzystania np. z odwołania sygnału zastępczego.
  15. W Łazach Łc nie ma możliwości podania przebiegu(Z żadnego z semaforów od strony Łaz Łb) na tor 2 w kierunku Przemiarek.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy