-
Posts
28 -
Joined
-
Days Won
1
Other groups
SimRail
Early Access
lewnemejski last won the day on May 12
lewnemejski had the most liked content!
Reputation
12 GoodRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Witam Miałem problemy z funkcją AddBotCommand. W przykładzie: Gracz przejmuje PlayerTrainset2 więc trzeba uziemić PlayerTrainset - jego poprzedni pociąg. Poniższy kod powoduje, że bot w PlayerTrainset na chwilę rusza do przodu po czym gwałtownie hamuje. Zdarzało się też że przy odwrotnej kolejności Stop i Deactivate, bot w PlayerTrainset zmieniał kierunek na wsteczny i zaczynał jechać. TakeoverTrainset(PlayerTrainset2) coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForSeconds, 1) AddBotCommand(PlayerTrainset, CreateMediumBotCommand(BotCommandType.bcStop, "Stop2", 0, 0, false, false, true)) coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForSeconds, 1) AddBotCommand(PlayerTrainset, CreateMediumBotCommand(BotCommandType.bcDeactivate, "Stop", 0, 0, false, false, true)) coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForSeconds, 1) Problem nie występował(Bot stał zahamowany i nic więcej nie robił) po restarcie scenariusza z menu pod klawiszem ESC.
-
Witam Temat jest częściowo związany z innym wątkiem, który zacząłem: Mianowicie kod tam zawarty mam w SignalTriggerze, trigger się aktywuje, skład się pojawia i na tym się kończy poprawne działanie kodu. CreateSignalTrigger(FindSignal("2457_LW_W"), 1500, { check = function (trainset) return trainset == PlayerTrainset end, result = function(trainset) SpawnTrainsetAsync("BotLW_start", FindTrack("t38605"), 10, true, false, true, { CreateNewSpawnVehicleDescriptor(LocomotiveNames.EP08_001, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_234_3, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_234_3, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false) }, function (trainset) Log("Spawned at frame: " .. tostring(Time.frameCount), trainset.SetState(DynamicState.dsStop, TrainsetState.tsTrain, true)) trainset.SetTimetable(LoadTimetableFromFile("LW_Passenger1.xml"), false) TrainsetLW_start = trainset end) CreateCoroutine(function () coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForSeconds, 3) Log("Timetable Try LW set") coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForSeconds, 20) TrainsetLW_start.SetTimetable(LoadTimetableFromFile("LW_Passenger1.xml"), false) Log("Timetable LW set") end) end }) Bot ignoruje rozkład jazdy - pojawia się od razu przy peronie i odjeżdża przed godziną zawartą w rozkładzie. Nie działa również próba ustawienia rozkładu jazdy tak aby działał na wyświetlaczach elektronicznych wagonów. Problem z rozkładem i wyświetlaczami dotyczy również innych pociągów spawnowanych w trakcie działania scenariusza. Umiejscowienie Trigerów nie ma znaczenia bo sytuacja nadal wsytępowała. Co najciekawsze wszystkie problemy ustępują, gdy na starcie scenariusza klikając ESC użyjemy opcji Restart scenariusza.
-
Witam Ostatnio robiłem swój pierwszy scenariusz w LUA i napotkałem taki oto problem: Jeśli spawnujemy pociąg z lokomotywą i wagonami pasżerskimi: B11bmnouz_6151_2170_064_0 lub B11bmnouz_6151_2170_098_8 lub B11gmnouz_6151_2170_107_7 lub WRmnouz_6151_8870_191_1 To w trakcie spawnu takiego pociągu wagony są dopiero łączone z lokomotywą i przez parę sekund nie mają prądu przez co jeśli przypiszemy im rozkład to pojawi się on na drzwiach w formie papierowej ale nie będzie się pokazywał na elektronicznych wyświetlaczach. Obejściem tego jest odczekanie kilku sekund i ponowne przypisanie rozkładu. Odpowiadając na możliwe pytanie dlaczego nie przypisać rozkładu dopiero za chwilę a nie w momencie spawnu; to jeśli chcemy żeby taki pociąg miał spawn przy peronie albo podjechał pod peron i wykonał postój handlowy to musi mieć rozkład od razu, bo inaczej pojedzie dalej. Poniżej kod jaki miałem aby wszystko działało poprawnie: SpawnTrainsetAsync("BotLW_start", FindTrack("t38605"), 10, true, false, true, { CreateNewSpawnVehicleDescriptor(LocomotiveNames.EP08_001, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_234_3, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_234_3, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false) }, function (trainset) Log("Spawned at frame: " .. tostring(Time.frameCount), trainset.SetState(DynamicState.dsStop, TrainsetState.tsTrain, true)) trainset.SetTimetable(LoadTimetableFromFile("LW_Passenger1.xml"), false) TrainsetLW_start = trainset end) CreateCoroutine(function () coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForSeconds, 20) TrainsetLW_start.SetTimetable(LoadTimetableFromFile("LW_Passenger1.xml"), false) end) trainset.SetAllowCouplerAttach(false) trainset.SetAllowCouplerDetach(false) Nie wpływały na zachowanie wyświetlaczy.
-
Witam Problem dotyczy jedynie lomotyw posiadając stary typ radia na zdjęcie poniżej. Mianowicie za pomocą funkcji SetRadioChannel() nie da się ustawić w takiej lokomotywie kanału radiowego. Jeśli w pliku XML z rozkładem jazdy mamy: <StartRadioChannels> <int>5</int> </StartRadioChannels> , to również nie ustawi nam poprawnego kanału w radiu. Co więcej, powoduje to że w funkcji: OnPlayerRadioCall(trainsetInfo, radio_SelectionCall, channel) na starcie scenariusza gra mówi nam że używamy kanału który próbowaliśmy ustawić.
-
Dzień dobry Od razu wspomnę, że jest to mój pierwszy scenariusz, więc mogą się pojawić jakieś błędy. Scenariusz wymaga do gry DLC Cargo oraz DLC Łódź. Aktualna wersja scenariusza: 1.0.0. Zaczynamy na bocznym torze stacji Łódź Andrzejów i prowadzimy pociąg do bocznicy w Łodzi Dąbrowie. Tam czeka już na nas kolejny skład towarowy, które przejmujemy i jedziemy nim aż do Mikołajowa. Uwagi: - Na wyjeździe z bocznicy w Dąbrowie teren lekko się wznosi - Na starcie scenariusza trzeba poczekać na załadowanie wirtualnego dyżurnego ruchu nie jest to błąd, ale może wpłynąć na czas wyjazdu. - Na starcie scenariusza należy ustawić poprawny kanał radiowy. - Zalecany sposób uruchomienia scenariusza: Bezpośredni start z menu scenariuszy. Po załadowaniu odczekać kilka sekund i z menu pod klawisezm ESC wybrać opcję Restart scenariusza. - Na bocznicy w Dąbrowie nie trzeba biec pod drugą lokomotywę, wystarczy użyć klawisza 1, gdy na ekranie pojawi się nam nowy rozkład jazdy. Czas trwania wg rozkładu: 56 minut Scenariusz zawiera ruch AI - jest on na stale przypisany, więc powtarzając scenariusz napotkany te same składy. Scenariusz nie posiada ścieżki dźwiękowej - cała komunikacja pojawia się na czacie tekstowym. Scenariusz aktualnie jest tylko w języku polskim. Scenariusz ma na stałe przypisaną godzinę oraz pogodę. Scenariusz należy wypakować do katalogu: SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\ Znane błędy: - Czasem puste wagony w Łodzi Dąbrowie nie chcą się pojawić, co nie wpływa na możliwość ukończenia scenariusza, ale może powodować mały spadek wydajności. - Zdarzało się, że odstawiony pociąg w Łodzi Dąbrowie przejmował bot i wjeżdżał w nas podczas wyjazdu. Błąd ten nie powinien już występować. - Przy bezpośrednim starcie scenariusza z menu, pociągi AI posiadające wagony z zewnętrznym wyświetlaczem pokazujacym rozkład jazdy prowadzone lokomotywą nie będą go wyświetlać LewNemejski.zip
-
Przed przystankiem osobowym Wągry stoją w polu dwie tablice z nazwą przystanku. Nie wiem jak w rzeczywistości to wygląda, ale nie wydaje mi się, żeby tak było rzeczywiście. Screen zrobiony z pozycji freefly S: pabianice_rogow_terrain_x91_z337, P: (46820.75, 224.48, 172730.20), R: (24.00, 292.59, 0.00)
-
Scenariusz Puszcza - Łódź Dąbrowa
lewnemejski replied to P.Marszałek's topic in Zgłaszanie błędów [Tryb jednoosobowy]
Widzę, że używasz ETCS, więc prawdopodobnie nie wpisałeś danych pociągu podczas startu systemu. Domyślnie wykrywa ET25 luzem i stąd prędkość 100km/h. Wagony w tym scenariuszu mają ograniczenie do 90km/h, dlatego gra zaczyna naliczać ujemne punkty. Mam nadzieję, że pomogłem. -
Problem w scenariuszu IC 6128 "Mickiewicz"
lewnemejski replied to przemooo35's topic in Dyskusja [Tryb jednoosobowy]
Sprawdziłem u siebie i u mnie działa. Polecam sprawdzić spójność plików gry. Ewentualnie spróbować usunąć z dysku katalog "simkol"(Znajdziesz go w %appdata%\..\LocalLow). Podobnie @przemooo35; następnym razem załącz też logi z gry(Są w tym katalogu Simkol wspomnianym wyżej) bo pomagają zidentyfikować źródło problemów zwykle. -
Temat już istnieje, ale został zamknięty z powodu naprawienia błedu. Otóż błąd nadal występuje, co więcej w wersji beta next na testach taboru w Żmigrodzie, status na steam pokazuje że prowadzimy: %vehicle%. Zdecydowanie przydałoby się to zmienić.
-
Łazy Łb problem z komputerem
lewnemejski replied to lewnemejski's topic in Zgłaszanie błędów [Tryb wieloosobowy]
Problem nadal występuje w wersji beta next z dnia 27.04.2025