-
Posts
42 -
Joined
-
Days Won
2
Other groups
SimRail
Early Access
lewnemejski last won the day on July 9
lewnemejski had the most liked content!
Reputation
25 ExcellentRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Dodatkowa opcja dla akcji posterunku
lewnemejski replied to lewnemejski's topic in Sugestie usprawnień [Tryb wieloosobowy]
Tak samo jak komputery. Załączam obrazek Będzina. Idea mojej sugestii jest taka, żeby te obrazki z wiki były dostępne w grze. Mogą też zamiast nich dodać jakieś schematy stacji, nie ma problemu. Ważne żeby ostatecznie nie trzeba było minimalizować gry, by to zobaczyć na wiki. Edit: Poza tym dostęp do tego proponowałem dla opcji dodatkowych nastawni(lewy górny róg gry pod avatarem), a nie żeby to było nałożone na pulpit/ekran -
Jakbyś mógł dostarczyć logi gry albo jakiś filmik z przejazdu by to pomogło. Ja nie widzę w czym może być problem a sprawdzałem ten scenariusz bardzo dokładnie kilka razy. "Widzew po zgłoszeniu się przy wjazdowym." należy się zgłosić ZA wjazdowym semaforem na Widzew inaczej nie zadziała, najlepiej jakbyś go minął i po chwili użył ZEW na radiu EDIT: To zrzut ekranu w trybie deweloperskim z przejazdu na tym scenariuszu. Otrzymuje się taki dialog i na końcu dostajemy semafor, w międzyczasie są jeszcze wykonywane pewne obliczenia w tle ale nie powinno to powodować braku wyjazdu.
-
Stuck at start on Krakow - Warszawa
lewnemejski replied to macavity80's topic in General Discussion [Singleplayer]
As Eridor mentioned Warsaw do not have ETCS. On the other hand if you start from Cracow situation is similar because no ETCS there. It begins at Kozłów exit. I am not an expert but if you mess up ETCS and you doing shunting or has a stop best option is to switch off the EVC and turn it back on. As I remember this should reset whole system and you can enter data again. EVC switch in ED250 is on the rear panel in the cabin. -
I have made a suggestion topic about adding that in signalbox additional options. You can find it but in PL topics on forum. Only valid link for wiki is wiki.simrail.eu. Stations here: https://wiki.simrail.eu/Stations/Poland/Overview
-
Aktualizacja 03.08.2025. Najnowsza wersja scenariusz została wgrana. Zostało w niej poprawione kilka błędów m.in. niewymagany jest już restart scenariusza do lepszego działania. Dodane dodatkowe składy AI oraz wersja językowa angielska oraz niemiecka(Z tłumacza, język angielski miał nanoszone poprawki) Update 03.08.2025. The latest version of the scenario has been uploaded. Several bugs have been fixed, including the fact that restarting the scenario is no longer required for better performance. Additional AI trains have been added, as well as English and German language versions (Both are from translator. The English language version has been corrected by me).
-
Semafory SBL zachowują się w nietypowy sposób względem funkcji VDSetManualSignalLightsState. Jeśli na danym semaforze jest sygnał S2 lub S3 i ustawimy funkcją włączone/migające światło pomarańczowe lub czerwone to otrzymamy S1 albo sygnał wątpliwy i gra będzie to tak też traktować. W przypadku S4 i S5 sytuacja jest analogiczna. Natomiast jeśli wygasimy cały semafor gra traktuje to jakby był na nim wyświetlany wcześniej sygnał czyli np. jak było S2 to gra widzi S2 jak było S3 to widzi S3 itd. Dotyczy to również semaforów ze wskaźnikiem W18. W przypadku semaforów półsamoczynnych funkcja VDSetManualSignalLightsState w żaden sposób nie wpływa na ten semafor - gra zawsze traktuje go jakby wyświetlał S1. Na koniec taka mała sugestia ode mnie. Nie ma żadnej możliwości zasymulować w grze wygaszonej SBL. Gdyż SBL ze wskaźnikiem W18 zezwala na vmax niezależnie od wybranego kierunku blokady liniowej między stacjami. Oczywiście zakładając że tylko my się poruszamy daną linią.
-
Błąd z kabiną po połączeniu ze składem
lewnemejski replied to patwrobel's topic in Zgłaszanie błędów [Tryb jednoosobowy]
Problem dotyczy wszystkich lokomotyw posiadających rozdzielacz radia. Przykładowy scenariusz to TLK Katowice - Kraków -
Tor doświadczalny Lua Developer osiągnięcie
lewnemejski replied to daro.'s topic in Dyskusja [Tryb jednoosobowy]
Plik się nazywa mission.lua i znajduje się zawsze w folderze danego scenariusza. Aby mieć funkcje deweloperskie należy dodać do niego pod deklaracjami require(): DeveloperMode = function() return true end Jeśli coś takiego już jest to należy zmienić return false na return true. Wejść na scenariusz z menu głównego i klikając F8 powinno nam już działać. -
Tor doświadczalny Lua Developer osiągnięcie
lewnemejski replied to daro.'s topic in Dyskusja [Tryb jednoosobowy]
Aktualnie jest dostępny domyślnie w grze scenariusz tor doświadczalny(Tutoriale, testy taboru w Żmigrodzie), gdzie są wyłączone opcje deweloperskie, ale można sobie wybrać dowolny tabor i kręcić kółka ile się chce. Jak chcesz tryb deweloperski to gdzieś na forum jest wersja toru doświadczalnego z włączonym albo zrobić kopię aktualnego scenariusza na torze doświadczalnym i ręcznie zmienić w kodzie lua, żeby działał Ci tryb deweloperski. -
Witam Miałem problemy z funkcją AddBotCommand. W przykładzie: Gracz przejmuje PlayerTrainset2 więc trzeba uziemić PlayerTrainset - jego poprzedni pociąg. Poniższy kod powoduje, że bot w PlayerTrainset na chwilę rusza do przodu po czym gwałtownie hamuje. Zdarzało się też że przy odwrotnej kolejności Stop i Deactivate, bot w PlayerTrainset zmieniał kierunek na wsteczny i zaczynał jechać. TakeoverTrainset(PlayerTrainset2) coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForSeconds, 1) AddBotCommand(PlayerTrainset, CreateMediumBotCommand(BotCommandType.bcStop, "Stop2", 0, 0, false, false, true)) coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForSeconds, 1) AddBotCommand(PlayerTrainset, CreateMediumBotCommand(BotCommandType.bcDeactivate, "Stop", 0, 0, false, false, true)) coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForSeconds, 1) Problem nie występował(Bot stał zahamowany i nic więcej nie robił) po restarcie scenariusza z menu pod klawiszem ESC.