-
Posts
32 -
Joined
-
Days Won
2
Other groups
SimRail
Early Access
lewnemejski last won the day on July 9
lewnemejski had the most liked content!
Reputation
16 GoodRecent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Tor doświadczalny Lua Developer osiągnięcie
lewnemejski replied to daro.'s topic in Dyskusja [Tryb jednoosobowy]
Plik się nazywa mission.lua i znajduje się zawsze w folderze danego scenariusza. Aby mieć funkcje deweloperskie należy dodać do niego pod deklaracjami require(): DeveloperMode = function() return true end Jeśli coś takiego już jest to należy zmienić return false na return true. Wejść na scenariusz z menu głównego i klikając F8 powinno nam już działać. -
Tor doświadczalny Lua Developer osiągnięcie
lewnemejski replied to daro.'s topic in Dyskusja [Tryb jednoosobowy]
Aktualnie jest dostępny domyślnie w grze scenariusz tor doświadczalny(Tutoriale, testy taboru w Żmigrodzie), gdzie są wyłączone opcje deweloperskie, ale można sobie wybrać dowolny tabor i kręcić kółka ile się chce. Jak chcesz tryb deweloperski to gdzieś na forum jest wersja toru doświadczalnego z włączonym albo zrobić kopię aktualnego scenariusza na torze doświadczalnym i ręcznie zmienić w kodzie lua, żeby działał Ci tryb deweloperski. -
Witam Miałem problemy z funkcją AddBotCommand. W przykładzie: Gracz przejmuje PlayerTrainset2 więc trzeba uziemić PlayerTrainset - jego poprzedni pociąg. Poniższy kod powoduje, że bot w PlayerTrainset na chwilę rusza do przodu po czym gwałtownie hamuje. Zdarzało się też że przy odwrotnej kolejności Stop i Deactivate, bot w PlayerTrainset zmieniał kierunek na wsteczny i zaczynał jechać. TakeoverTrainset(PlayerTrainset2) coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForSeconds, 1) AddBotCommand(PlayerTrainset, CreateMediumBotCommand(BotCommandType.bcStop, "Stop2", 0, 0, false, false, true)) coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForSeconds, 1) AddBotCommand(PlayerTrainset, CreateMediumBotCommand(BotCommandType.bcDeactivate, "Stop", 0, 0, false, false, true)) coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForSeconds, 1) Problem nie występował(Bot stał zahamowany i nic więcej nie robił) po restarcie scenariusza z menu pod klawiszem ESC.
-
Witam Temat jest częściowo związany z innym wątkiem, który zacząłem: Mianowicie kod tam zawarty mam w SignalTriggerze, trigger się aktywuje, skład się pojawia i na tym się kończy poprawne działanie kodu. CreateSignalTrigger(FindSignal("2457_LW_W"), 1500, { check = function (trainset) return trainset == PlayerTrainset end, result = function(trainset) SpawnTrainsetAsync("BotLW_start", FindTrack("t38605"), 10, true, false, true, { CreateNewSpawnVehicleDescriptor(LocomotiveNames.EP08_001, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_234_3, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_234_3, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false) }, function (trainset) Log("Spawned at frame: " .. tostring(Time.frameCount), trainset.SetState(DynamicState.dsStop, TrainsetState.tsTrain, true)) trainset.SetTimetable(LoadTimetableFromFile("LW_Passenger1.xml"), false) TrainsetLW_start = trainset end) CreateCoroutine(function () coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForSeconds, 3) Log("Timetable Try LW set") coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForSeconds, 20) TrainsetLW_start.SetTimetable(LoadTimetableFromFile("LW_Passenger1.xml"), false) Log("Timetable LW set") end) end }) Bot ignoruje rozkład jazdy - pojawia się od razu przy peronie i odjeżdża przed godziną zawartą w rozkładzie. Nie działa również próba ustawienia rozkładu jazdy tak aby działał na wyświetlaczach elektronicznych wagonów. Problem z rozkładem i wyświetlaczami dotyczy również innych pociągów spawnowanych w trakcie działania scenariusza. Umiejscowienie Trigerów nie ma znaczenia bo sytuacja nadal wsytępowała. Co najciekawsze wszystkie problemy ustępują, gdy na starcie scenariusza klikając ESC użyjemy opcji Restart scenariusza.
-
Witam Ostatnio robiłem swój pierwszy scenariusz w LUA i napotkałem taki oto problem: Jeśli spawnujemy pociąg z lokomotywą i wagonami pasżerskimi: B11bmnouz_6151_2170_064_0 lub B11bmnouz_6151_2170_098_8 lub B11gmnouz_6151_2170_107_7 lub WRmnouz_6151_8870_191_1 To w trakcie spawnu takiego pociągu wagony są dopiero łączone z lokomotywą i przez parę sekund nie mają prądu przez co jeśli przypiszemy im rozkład to pojawi się on na drzwiach w formie papierowej ale nie będzie się pokazywał na elektronicznych wyświetlaczach. Obejściem tego jest odczekanie kilku sekund i ponowne przypisanie rozkładu. Odpowiadając na możliwe pytanie dlaczego nie przypisać rozkładu dopiero za chwilę a nie w momencie spawnu; to jeśli chcemy żeby taki pociąg miał spawn przy peronie albo podjechał pod peron i wykonał postój handlowy to musi mieć rozkład od razu, bo inaczej pojedzie dalej. Poniżej kod jaki miałem aby wszystko działało poprawnie: SpawnTrainsetAsync("BotLW_start", FindTrack("t38605"), 10, true, false, true, { CreateNewSpawnVehicleDescriptor(LocomotiveNames.EP08_001, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_234_3, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_234_3, false), CreateNewSpawnVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false) }, function (trainset) Log("Spawned at frame: " .. tostring(Time.frameCount), trainset.SetState(DynamicState.dsStop, TrainsetState.tsTrain, true)) trainset.SetTimetable(LoadTimetableFromFile("LW_Passenger1.xml"), false) TrainsetLW_start = trainset end) CreateCoroutine(function () coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForSeconds, 20) TrainsetLW_start.SetTimetable(LoadTimetableFromFile("LW_Passenger1.xml"), false) end) trainset.SetAllowCouplerAttach(false) trainset.SetAllowCouplerDetach(false) Nie wpływały na zachowanie wyświetlaczy.
-
Witam Problem dotyczy jedynie lomotyw posiadając stary typ radia na zdjęcie poniżej. Mianowicie za pomocą funkcji SetRadioChannel() nie da się ustawić w takiej lokomotywie kanału radiowego. Jeśli w pliku XML z rozkładem jazdy mamy: <StartRadioChannels> <int>5</int> </StartRadioChannels> , to również nie ustawi nam poprawnego kanału w radiu. Co więcej, powoduje to że w funkcji: OnPlayerRadioCall(trainsetInfo, radio_SelectionCall, channel) na starcie scenariusza gra mówi nam że używamy kanału który próbowaliśmy ustawić.
-
Dzień dobry Od razu wspomnę, że jest to mój pierwszy scenariusz, więc mogą się pojawić jakieś błędy. Scenariusz wymaga do gry DLC Cargo oraz DLC Łódź. Aktualna wersja scenariusza: 1.0.0. Zaczynamy na bocznym torze stacji Łódź Andrzejów i prowadzimy pociąg do bocznicy w Łodzi Dąbrowie. Tam czeka już na nas kolejny skład towarowy, które przejmujemy i jedziemy nim aż do Mikołajowa. Uwagi: - Na wyjeździe z bocznicy w Dąbrowie teren lekko się wznosi - Na starcie scenariusza trzeba poczekać na załadowanie wirtualnego dyżurnego ruchu nie jest to błąd, ale może wpłynąć na czas wyjazdu. - Na starcie scenariusza należy ustawić poprawny kanał radiowy. - Zalecany sposób uruchomienia scenariusza: Bezpośredni start z menu scenariuszy. Po załadowaniu odczekać kilka sekund i z menu pod klawisezm ESC wybrać opcję Restart scenariusza. - Na bocznicy w Dąbrowie nie trzeba biec pod drugą lokomotywę, wystarczy użyć klawisza 1, gdy na ekranie pojawi się nam nowy rozkład jazdy. Czas trwania wg rozkładu: 56 minut Scenariusz zawiera ruch AI - jest on na stale przypisany, więc powtarzając scenariusz napotkany te same składy. Scenariusz nie posiada ścieżki dźwiękowej - cała komunikacja pojawia się na czacie tekstowym. Scenariusz aktualnie jest tylko w języku polskim. Scenariusz ma na stałe przypisaną godzinę oraz pogodę. Scenariusz należy wypakować do katalogu: SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\Sceneries\ Znane błędy: - Czasem puste wagony w Łodzi Dąbrowie nie chcą się pojawić, co nie wpływa na możliwość ukończenia scenariusza, ale może powodować mały spadek wydajności. - Zdarzało się, że odstawiony pociąg w Łodzi Dąbrowie przejmował bot i wjeżdżał w nas podczas wyjazdu. Błąd ten nie powinien już występować. - Przy bezpośrednim starcie scenariusza z menu, pociągi AI posiadające wagony z zewnętrznym wyświetlaczem pokazujacym rozkład jazdy prowadzone lokomotywą nie będą go wyświetlać LewNemejski.zip
-
- 2
-
-
Przed przystankiem osobowym Wągry stoją w polu dwie tablice z nazwą przystanku. Nie wiem jak w rzeczywistości to wygląda, ale nie wydaje mi się, żeby tak było rzeczywiście. Screen zrobiony z pozycji freefly S: pabianice_rogow_terrain_x91_z337, P: (46820.75, 224.48, 172730.20), R: (24.00, 292.59, 0.00)
-
Scenariusz Puszcza - Łódź Dąbrowa
lewnemejski replied to P.Marszałek's topic in Zgłaszanie błędów [Tryb jednoosobowy]
Widzę, że używasz ETCS, więc prawdopodobnie nie wpisałeś danych pociągu podczas startu systemu. Domyślnie wykrywa ET25 luzem i stąd prędkość 100km/h. Wagony w tym scenariuszu mają ograniczenie do 90km/h, dlatego gra zaczyna naliczać ujemne punkty. Mam nadzieję, że pomogłem. -
Problem w scenariuszu IC 6128 "Mickiewicz"
lewnemejski replied to przemooo35's topic in Dyskusja [Tryb jednoosobowy]
Sprawdziłem u siebie i u mnie działa. Polecam sprawdzić spójność plików gry. Ewentualnie spróbować usunąć z dysku katalog "simkol"(Znajdziesz go w %appdata%\..\LocalLow). Podobnie @przemooo35; następnym razem załącz też logi z gry(Są w tym katalogu Simkol wspomnianym wyżej) bo pomagają zidentyfikować źródło problemów zwykle.