Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)
W dniu 19.05.2025 o 08:35, Rafał napisał(a):

Kto powiedział że jest to powiązane z grafiką? Jest powiązane z ilością pociągów. Większa sceneria to więcej pociągów dostępnych na serwerze.

Może źle zrozumiałem, bo napisałeś coś o serwerach i że scenerii całej nie mogą uciągnąć, a pamiętam, że ktoś pisał wcześniej o tym, że fizyka jest na serwerach liczona, więc... wszystko jest możliwe, że tak powiem. Ja rozumiem, że to właśnie przez tą fizykę zaistniał ten problem, że serwery ledwo ciągną i nie można wszystkich graczy na jeden serwer wrzucić (i to pomimo tego, że gracze nie mają ze sobą interakcji fizycznej, a ich zdalnie sterowany ruch można przewidywać i interpolować z dokładnością 99%, ze względu na inercję pociągu oraz stałe szyny). Ale chyba i tak nie o to tu Ci chodziło (tylko o to że są ważniejsze sprawy niż grafika, czemu się przecież nie sprzeciwiałem), więc mniejsza z tym.

 

W dniu 19.05.2025 o 08:35, Rafał napisał(a):

Kilka osób się ze mną nie zgodziło, więc może rozwinę...
SimRail używa uproszczonych modeli 3d - tak zwane różne poziomy lod.
SimRail korzysta z texture streamingu - mipmapy, gra ładuje do pamięci różne poziomy mipmap w zależności od potrzeby.
SimRail renderuje scenę niewiele ponad FOV gracza.

Wszystko odbywa się 'zgodnie ze sztuką'. Dlatego uważam, że nie masz pojęcia o czym piszesz sugerując, że te techniki nie są wykorzystywane w SimRail.

No i spoko. Bardzo dobrze że korzysta. Nie twierdziłem, że nie i wcale mnie to nie dziwi. Mój skrót myślowy polegał na tym, że albo nie korzysta ze wszystkiego, albo robi to nie do końca poprawnie (wydajnie), skoro gra z naprawdę ładnym i o wiele bardziej skomplikowanym i odpicowanym w szczegółowości światem może śmigać na starym kompie, a ta mając "kwadratowe domy" wymaga najnowszego. Rozumiesz teraz? Nie czepiaj się słówek. Ludziom (niektórym) bardziej chodziło o to, że te modele 3D domów są słabe i jednakowe - i nawet jeśli są w kilku wersjach szczegółowości, to chodzi im o ten najbardziej szczegółowy, który widzą z bliska. Dodam jeszcze, że w GTA 5 możesz podejść do budynku na odległość 0 metrów i tekstury nie walą po oczach kwadratami, a nawet po wylądowaniu helikopterem na dachu znajdziesz tam różne szafy prądowe/od klimy, anteny itd (a teoretycznie mogli to przecież olać, bo jak często ktoś coś tak głupiego robi - zwykle się jeździ po ulicy 30 pięter niżej, albo leci dużo wyżej żeby nie przypieprzyć).

PS:
image.thumb.png.8716ce4fc24c8e385de58031ab831034.png
(link)

Edited by PeVoo

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy