Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

@PeVoo gra jest mega niedopracowana pod wieloma względami. Jak się robi trudny scenariusz gdzie nie wiadomo co i jak, a czasami co gorsza jest zabugowany to w każdej grze jest na to recepta - SAVE. Wracasz do wcześniejszego momentu. Ja w TSW robię sobie save po przejechaniu każdej stacji. Tutaj może się zdarzyć, że poświęcisz godzinę na dojechanie do jakiejś stacji gdzie będziesz miał manewry, zmianę lokomotywy itp i albo będzie bug albo co częściej nie ogarniesz. Wtedy jedyne co to poświęcenie kolejnej godziny i szukanie po YT albo przycisk ESC i wyjście z gry... Więc mając taką perspektywę mam zerową motywację do grania żeby sobie już całkiem nie popsuć wrażeń z tej w sumie naprawdę fajnej gry. Czekam wciąż na zmiany, a właściwie tylko na jedną.

Myślę, że tak naprawdę cała sprawa rozbija się o założenia koncepcyjne SimRail. Po pierwsze brak parametryzacji i postawienie na z góry określone scenariusze. Po drugie - postawienie właściwie wszystkiego na jedną kartę czyli tryb multi i tryb dyżurnych.No i po trzecie - brak tego S. Osoba nastawiona na multi powinna być zadowolona, ale tryb single jest aby był.

Edited by adamets2
  • I agree 1
Posted
1 godzinę temu, PeVoo napisał(a):

Ja tu nie widzę żadnego problemu kompletnie. Jeśli w scenariuszu masz przewidziane 5 minut na odpalenie loko i potem już masz być na peronie, to po wyborze opcji "gorący start" (jakkolwiek by się nazywała), po prostu gra przestawia zegar na 4 minuty później i wszystko w loko na włączone i zostaje ci minuta na dojechanie do peronu. Proste? Proste.

To nie jest proste, bo nie ma impulsu wejściowego - LUA nie wie czy jest gorący start czy nie. Opcją pośrednią są dwie wersje scenariusza, które różnią się o jedną linijką kodu (TimeSpan?).

  • SIMRAIL Team
Posted

Można to zrobić, klasa trainset ma funkcję do ustawiania stanu (ale ma to sens w zasadzie tylko po spawnie), np. dla pojazdu zahamowanego i uruchomionego:

 

 trainset.SetState(DynamicState.dsStop, TrainsetState.tsTrain, true)

 

a dla pojazdu zimnego i wyłączonego:

 

trainset.SetState(DynamicState.dsCold, TrainsetState.tsDeactivation, true)

 

https://wiki.simrail.eu/en/LUA/structs/TrainsetInfo

  • Like 1
  • I agree 1
Posted
10 hours ago, PL_Andrev said:
15 hours ago, PeVoo said:

 

Zdaje się że była już odpowiedź na ten postulat: generalnie na rozruch jest przewidziane kilkanaście minut i gracz startujący z gotową lokomotywą musiałby przeczekać ten czas pod semaforem.

Gdyby tylko gra komputerowa miała możliwość dostosować dostępny czas w zależności od wyboru gracza... 🤔

Posted

Do tej pory grałem na multi, ale stwierdziłem mam trochę czasu, zagram scenariusz ET22. Na drugim monitorze filmik z uruchamiania, aby "co do sekundy" śledzić proces uruchamiania. Utknąłem na etapie ze sprężarką - pantograf nie podnosi się. Pół godziny na zluzowanie (się), inny filmik na YT. Tym razem pantograf się podniósł, ale skład nie odhamował się.

Czemu? Nie wiem, nie chce mi się zgadywać.

Na początku poleciały wulgaryzmy, teraz już puściło. Gdybym nie miał dostępu do multi (a teraz podobno trzeba zrobić samouczek) bym w te pędy zwrócił grę. 

Gratulacje zespół SimRail - dobra robota. 

  • I disagree 2
  • I agree 1
Posted
16 minut temu, dos1 napisał(a):

Gdyby tylko gra komputerowa miała możliwość dostosować dostępny czas w zależności od wyboru gracza... 🤔

Tak, gdyby scenariusz miał wbudowany scenariusz. Ale skoro to skrypt zewnętrzy (LUA) to jesteśmy ograniczeni do kolejnych linijek pliku wykonawczego. 

Posted
1 godzinę temu, PL_Andrev napisał(a):

Czemu? Nie wiem, nie chce mi się zgadywać.

Też miałem podobne odczucia kiedyś. Ale. Nie ruszysz loko jak piasecznicy nie włączysz. Nie pojedziesz jak rolety masz włączone albo wyłączone. Nie pamiętam jak:))) Wajcha pod sufitem w korytarzu. Możesz pokrętłami wyłączyć część silników w byczku i tym samym symulować jazdę na niepełnej mocy jakąś awarię. Polecam. Fajnie się operuje nastawnikiem wtedy. 

Chcieliśmy realizmu to go mamy. To nie jest gra że siadasz, kawka, WSAD, spacja enter i jedziesz z koksem. Ja chcę się głowić dlaczego ta kupa złomu stoi mi na trasie ( bo na pt przestawiłem rolety bo się nudziłem i klikałem myszką we wszystko wokół) 

Z byczkiem jest dobra robota zrobiona. Mam nadzieję że kolejne loko nie będą na niższym poziomie. 

 

Też miałem problem ze sprężarką. Guzika nie mogłem znaleźć na obudowie. Bo w złej szafie szukałem 😄 Ale znalazłem. I tak kombinowałem że się nauczyłem w końcu. Z EN57 też miałem problem. Opuściłem pantograf chyba na trasie. Jakiś patent był że nastawnik musiałem cofnąć żeby coś zadziałał, można było włączyć. Już nie pamiętam. Cały ruch w Łc zablokowałem. Ale to jest ten realizm jaki gracze chcieli. 

 

Panie Andrev. Na spokojnie:))) Setki graczy jedzie byczkiem a Pan nie da rady? Da Pan radę:))) Tak trzeba się nastawić:))) 

 

 

 

 

 

 

  • Like 2
  • I agree 4
Posted
5 godzin temu, adamets2 napisał(a):

gra jest mega niedopracowana pod wieloma względami. Jak się robi trudny scenariusz gdzie nie wiadomo co i jak, a czasami co gorsza jest zabugowany to w każdej grze jest na to recepta - SAVE. Wracasz do wcześniejszego momentu. Ja w TSW robię sobie save po przejechaniu każdej stacji. Tutaj może się zdarzyć, że poświęcisz godzinę na dojechanie do jakiejś stacji gdzie będziesz miał manewry, zmianę lokomotywy itp i albo będzie bug albo co częściej nie ogarniesz. Wtedy jedyne co to poświęcenie kolejnej godziny i szukanie po YT albo przycisk ESC i wyjście z gry... Więc mając taką perspektywę mam zerową motywację do grania żeby sobie już całkiem nie popsuć wrażeń z tej w sumie naprawdę fajnej gry. Czekam wciąż na zmiany, a właściwie tylko na jedną.

Tu się zagdzam.
 

5 godzin temu, adamets2 napisał(a):

Myślę, że tak naprawdę cała sprawa rozbija się o założenia koncepcyjne SimRail. Po pierwsze brak parametryzacji i postawienie na z góry określone scenariusze. Po drugie - postawienie właściwie wszystkiego na jedną kartę czyli tryb multi i tryb dyżurnych.No i po trzecie - brak tego S. Osoba nastawiona na multi powinna być zadowolona, ale tryb single jest aby był.

A to ja Ci chyba tłumaczyłem już chyba, że wcale nie musimy wybierać koncepcji. Po pierwsze dla mnie koncepcja sztywnych scenariuszy jest lepsza (a już zwłaszcza jeśli w grę wchodzą oceny punktowe na koniec!!!). Scenariusz to, jak sama nazwa wskazuje, konkretny scenariusz, sytuacja w której chcesz się przetestować, np. awaria, nagła zmiana semafora przed gębą, podjazd pod wielką górę z węglem na oblodzonych torach, itp. To są bardzo specyficzne rzeczy i one wręcz powinny być sztywne, a już zwłaszcza jeśli będą oceniane na punkty, żeby ludzie nie mogli oszukiwać zmieniając sobie ustawienia na łatwiejsze. Po drugie w TSW masz i jedno i drugie - masz SZTYWNE scenariuse i masz dynamiczne rozkłady jazdy (w których możesz powybierać porę roku, pogodę, godzinę itp). I każdy zadowolony. Np. w BeamNG.drive mi się bardzo NIE podoba to, że można sobie wybrać dowolny samochód, włączyć lub wyłączyć ruch uliczny itp, a na końcu wpisujesz się na listę najlepszych czasów i nawet nie jest wpisane jakim samochodem. To jest moim zdaniem kpina i jest to w praktyce bezużyteczne. Jedyne co to daje, to informację, że już dany scenariusz CZYMŚ ukończyłeś. Nie chciałbym czegoś takiego tutaj.
 

5 godzin temu, PL_Andrev napisał(a):

To nie jest proste, bo nie ma impulsu wejściowego - LUA nie wie czy jest gorący start czy nie. Opcją pośrednią są dwie wersje scenariusza, które różnią się o jedną linijką kodu (TimeSpan?).

Ja nie wnikam w technikalia. Po prostu zakładam, że skoro scenariusze pokazują message boxy z wyborem rodzaju pociągu czy pogody, to (przy mocno prawdopodobnym założeniu, że w grze nie ma wszystkich możliwych kombinacji wyborów użytkownika jako oddzielnych plików z takimi wersjami scenariusza), to znaczy, że ich skrypt może dynamicznie reagować na te wybory, więc może też uzależnić od wyboru użytkownika jaki pociąg postawi na torach (zimny czy włączony) i mam nadzieję też pozycję i godzinę też da się jakimś IF-em objąć w tym dziwnym języku. Z tego co się orientuję LUA to nie jest suchy plik danych jak INI czy XML tylko bardziej coś jak javascript, że można normalnie pisać komendy. A jeśli tak, to wszystko da się zrobić. Poprawcie jeśli się mylę. (Natomiast jeśli się mylę, to wybór LUA był złym wyborem!)

Posted
Godzinę temu, misiek_131415 napisał(a):

Panie Andrev. Na spokojnie:))) Setki graczy jedzie byczkiem a Pan nie da rady?

Setki graczy jeżdża byczkiem, ale 99% aktywności koncentruje się na kręceniu nastawnikiem.

Przez 10 minut (w tym dwa restarty scenariusza) kminiłem jak się startuje baterie w EU07 :classic_laugh: - klikałem i ruszałem myszą na wszystkie sposoby no nie dało się. W końcu wpadłem na to, że jak pod ostrym kątem się spojrzy to jest wajcha i trzeba ją dłuuugo przeciągać.

Posted
7 minut temu, PL_Andrev napisał(a):

Setki graczy jeżdża byczkiem, ale 99% aktywności koncentruje się na kręceniu nastawnikiem.

Przez 10 minut (w tym dwa restarty scenariusza) kminiłem jak się startuje baterie w EU07 :classic_laugh: - klikałem i ruszałem myszą na wszystkie sposoby no nie dało się. W końcu wpadłem na to, że jak pod ostrym kątem się spojrzy to jest wajcha i trzeba ją dłuuugo przeciągać.

albo wstać z fotela i podejść bliżej:) realnie mechanik nie ma takiej długiej łapy z fotela to robić prawdopodobnie.  

Bateria to chyba B na klawiaturze. Łatwiej. 

  • I agree 1
  • SIMRAIL Team
Posted

Są komendy w lua do zmiany czasu scenariusza, np. tutorial z parowozem w wersji trudny oprócz standardowej godziny może również odbywać się zimą lub w nocy tego samego dnia.

  • Like 1
Posted (edited)

Nooo, czyli w zasadzie dałoby się już teraz zrobić scenariusz z wyborem loko na zimno czy na gorąco, albo nawet pomijanie manewrów, skoro już są tacy, co sobie lubią odbierać najciekawsze momenty gry.

Tylko takie coś wymagałoby przeorania każdego scenariusza ręcznie. Ja myślałem bardziej o jakimś rozwiązaniu systemowym. Nie wiem na ile to możliwe, ale wyobrażam sobie coś na zasadzie, że stawiasz "marker" już po włączeniu loko (czy to w edytorze, czy w kodzie) i od tego momentu jest początek wersji na gorąco, do którego gra automatycznie pomija po wybraniu na gorąco + nie trzeba tej ramki kodować w każdym scenariuszu. Coś na zasadzie, że jeżeli gra sama znajdzie w scenariuszu dodatkowy punkt wejścia na gorąco, to sama oferuje wybór i pomija do niego miejsca. Mam nadzieję, że rozumiecie co mam na myśli. A jeśli są manewry trudne lub długie, np łączenie wagonów, to też mogłoby być to pomijalne.

Tylko że za chwilę będzie problem z punktacją i najlepszymi wynikami. W zasadzie jedyna opcja jaką widzę żeby to zrobić z sensem przy dynamicznch scenariuszach, to zapisywać kombinacje wszystkich wyborów użytkownika - i dla każdej kombinacji tworzyć oddzielną listę wyników (czy to lokalnych, czy ogólnoświatowych). Będzie trochę bardziej skomplikowane menu wtedy.

Najlepiej jakby w scenariuszu generalnie była systemowa opcja definiowania kilku punktów wejścia, każdy z nazwą tekstową (predefiniowaną, tłumaczoną, lub własną, ew. opcjonalnie ręcznie tłumaczoną lub przez automat) - i gra sobie wczytuje jakie są dostępne te punkty wejścia i wyświetla ramkę typu "Wybierz wariant scenariusza:" i na przyciskach wyświetla nazwy tych punktów, np "Zimny start", "Tylko manewry", "Sama trasa" (z czego pierwszy to całość, drugi po odpaleniu loko, a trzeci po wjechaniu na peron startowy). Gra sobie też zapamięta wybrany tryb w zmiennej i w razie czego można też końcowe manewry pominąć i odtrąbić sukces. A ewentualna lista najlepszych wyników może wtedy mieć kolumnę "Tryb gry" (lub "Wariant") z nazwą punktu wejścia i można też pozwolić użytkownikowi przefiltrować po tym trybie żeby mógł odfiltrować "nieuczciwe" wyniki względem wybranego przez niego trybu. Na każdy taki problem znajdzie się dobre rozwiązanie.

PS:
Jeśli nie łapiecie o co mi chodzi z "punktami wejścia", to przypomnijcie sobie GTA 5 Online, bo zapewne większość ludzi w to grała już - np. skok na Cayo Perico albo na kasyno - tam też można ręcznie wybrać dosłownie "punkt wejścia" - czyli np. wybrać włam kraterem pod wodą, albo od góry ze spadochronu itp - natomiast po wylądowaniu na wyspie, niezależnie gdzie się znajdziesz, wszystko działa tak samo, tzn. są konkretne reguły, ścieżki którymi poruszają się strażnicy i co mogą robić a czego nie. Kod ten sam, scenariusz ten sam, jedynie punkty wejścia i wyjścia inne, czyli krótko mówiąc: pozycja startowa, dostępny ekwipunek oraz warunek zaliczenia. Reszta leci tak samo. I działa to wyśmienicie. Czasem warto uczyć się od najlepszych.

Edited by PeVoo
Posted

Uuuła... Tego jeszcze nie było. Zero reakcji i odpowiedzi od dwóch dni.
Czy to forum umarło już?

  • Haha 1
Posted
Teraz, PeVoo napisał(a):

Uuuła... Tego jeszcze nie było. Zero reakcji i odpowiedzi od dwóch dni.
Czy to forum umarło już?

Żyje! (Swoim życiem ;>)

Posted
15 minut temu, PeVoo napisał(a):

Czy to forum umarło już?

Z dniem 'wyjścia' z EA ta gra zupełnie mnie przestała interesować. Przerosła twórców, a ja z kolei nie jestem jakimś mikolem żeby inwestować swój czas i pieniądze w upadłe projekty.

Posted

W zasadzie to nie za bardzo jest o czym dyskutować. 😉

Pełna wersja wyszła w stanie w jakim wyszła, z opóźnieniem jakie widzieliśmy. Wszystko o tym zostało już powiedziane, w tym część powtórzona wiele razy.

Zaczęły się pojawiać regularne łatki, co też w pewien sposób rozładowało sytuację, bo widać, że projekt na razie nie umarł.

Czekamy na nowego prezesa i dalsze informacje o planach na przyszłość, do czasu zmiany na górze nie spodziewam się żadnych większych nowości.

Jedyne co teraz może na nowo ruszyć dyskusję to DLC Łódź - albo wypuszczenie w stanie podobnym do "pełnej wersji" albo odłożenie do czasu dopracowania, tak czy inaczej ktoś będzie niezadowlony i pojawią się narzekania. 😉

Osoby, które zakupiły DLC Cargo czekają jeszcze na brakujący wagon, ale nikt nie wiem czy wypuszczenia tegoż dożyjemy 😑

  • I agree 2
Posted
22 minuty temu, PeVoo napisał(a):

Uuuła... Tego jeszcze nie było. Zero reakcji i odpowiedzi od dwóch dni.
Czy to forum umarło już?

Może powinieneś pisać bardziej syntetycznie?😀

  • Haha 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy